۱۱- انحصار برخی مناصب کلیدی نظام جمهوری اسلامی برای برخی سران و وابستگان حزبی از جمله ریاست مجلس شورای اسلامی و ریاست مجمع تشخیص مصلحت و ریاست قوه قضائیه و... و ظهور مجدد شکاف عمیق بین فقیر و غنی و صاحب منصبان و مردم؛ همان مردم پابرهنه کوخ نشینِ که امام تار موی آنها را به کاخ نشینان ارجح می دانست.
۱۲- غربت و تنهایی آمران به معروف و ناهیان از منکر بیش از ۲۰ سال؛ و افزایش هزینه انجام فریضه به پذیرش ضرب و شتم و شهادت روحانی و جسمانی وآبرو و زندگی بر کف. علیرغم تاکید قرآن بر انجام این فریضه؛ و خواست مکرر امام خمینی بر نظارت همگانی مردم در عملکرد مسئولین نظام در مدیریت های خرد و کلان
۱۳- ...
خمینی رهبر کبیر انقلاب ایران؛ جای تو در غربت یاران اسلام و انقلاب و دفاع از ولایت و زمینه سازی ظهور که نهضت را برای آن شروع کردی خیلی خالی است تو سرفراز رفتی و ما ...
دعایمان کن امانت داری کنیم و پاهایمان در گیرودار فشارها سست نشود.
[Forwarded from پرفسور کرمی( تنها کانال رسمی دکتر در کشور )]
http://www.tabnak.ir/fa/news/656474/%D8%B4%DA%A9%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%B5%D8%A8%D8%AD%D8%A7%D9%86%DB%80-%D9%86%D9%88%D8%AA%D9%84%D8%A7-%D8%B3%D8%B1%D8%B7%D8%A7%D9%86%E2%80%8C%D8%B2%D8%A7-%D8%A7%D8%B3%D8%AA
حجاب به دستور خدا اجباری هست
🌹🌹🌹حجاب به دستور خدا اجباری هست🌹🌹🌹
اشاعه اختیاری بودن حجاب، از تبلیغات سوء دشمنان اسلام و تلاش بر اشاعه فساد در جامعه مسلمین بوده که فقط پذیرش مسلمانان نادان و همسویی خواسته و ناخواسته با اهداف پنهان دشمنان را کسب کرده اند.
🌹حجاب در قرآن
کلمه حجاب در قرآن هفت بار تکرار شده است که در سوره احزاب آيه 53 و سوره نور آيه 31 به معنی پوشش به کار رفته و در باقی آيات به معني مانع و پرده ای مستور است.
رابطه حجاب و نگاه با ارتباط نامشروع در قرآن
سوره نور ایه 30:
1."قُل لِّلْمُؤْمِنِينَ يَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ وَيَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذَلِكَ أَزْكَى لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا يَصْنَعُون.
«به مردان باايمان بگو: ديده فرو نهند و پاکدامني ورزند، که اين براي آنان پاکيزه تر است، زيرا خدا به آنچه مي کنند آگاه است.»
🌹وجوب پوشش کامل برای زن در قرآن
سوره نور ایه 31:
2."وَقُل لِّلْمُؤْمِنَاتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَيَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَلْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَى جُيُوبِهِنَّ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبَائِهِنَّ أَوْ آبَاء بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنَائِهِنَّ أَوْ أَبْنَاء بُعُولَتِهِنَّ أَوْ إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِي إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِي أَخَوَاتِهِنَّ أَوْ نِسَائِهِنَّ أَوْ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُهُنَّ أَوِ التَّابِعِينَ غَيْرِ أُوْلِي الْإِرْبَةِ مِنَ الرِّجَالِ أَوِ الطِّفْلِ الَّذِينَ لَمْ يَظْهَرُوا عَلَى عَوْرَاتِ النِّسَاء وَلَا يَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِيُعْلَمَ مَا يُخْفِينَ مِن زِينَتِهِنَّ وَتُوبُوا إِلَى اللَّهِ جَمِيعًا أَيُّهَا الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ"
«به زنان باايمان بگو: ديدگان خود را (از نامحرم) فروبندند و پاکدامني ورزند و زيورهاي خود را آشکار نگردانند، مگر آنچه که (طبعاً) از آن پيداست و بايد روسري خود را بر گردن خويش (فرو) اندازند، و زيورهايشان را جز براي شوهران يا پدران يا پدران شوهران يا پسران يا پسران شوهران شان يا برادران شان يا پسران برادران شان يا پسرخواهران شان يا زنان (هم کيش) خود يا کنيزان شان يا خدمتکاران مرد که (از زن) بي نيازند يا کودکاني که بر عورت هاي زنان وقوف حاصل نکرده اند، آشکار نکنند و پاهاي خود را (به گونه اي به زمين) نکوبند تا آنچه از زينت شان نهفته مي دارند معلوم گردد. اي مؤمنان، همگي (از مرد و زن) به درگاه خدا توبه کنيد، اميد که رستگار شويد.»
سوره احزاب ایه 59 :
3."أَيُّهَا النَّبِيُّ قُل لِّأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاء الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِن جَلَابِيبِهِنَّ ذَلِكَ أَدْنَى أَن يُعْرَفْنَ فَلَا يُؤْذَيْنَ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَّحِيمًا"
"اي پيامبر، به زنان و دخترانت و به زنان مؤمن بگو: «پوشش هاي خود را بر خود فروتر گيرند، اين براي آنکه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگيرند (به احتياط) نزديک تر است و خدا آمرزندة مهربان است.»
با توجه به آيات مذکور رابطه مستقيمي در حجاب و نگاه و ارتباط نامشروع مي يابيم.
غضّ بصر و پوشاندن چشم از نگاه ناروا، دستور صريح قرآن به زن و مرد مسلمان است، و چون مرد در برابر غريزه جنسی ضعيف بوده و با نگاه ناروا و آلوده، زودتر اسير هواي نفس مي گردد، از اين رو، ابتداي دستور، خطاب به مرد، و پرهيز از ارتباط نامشروع است. نقطة آغازين هر ارتباط نامشروعي از نگاه حرام زن و مرد به ويژه مرد و خودنمايي زن است، لذا، خداوند حکيم، با سه دستور، حفظ نگاه و اندام از حرام، و رعايت حجاب کامل، پاکي روح و روان و عفّت و پاکدامني مسلمانان را بيمه نموده است، و راهي براي رستگاري و صعود بر قله هاي کمال و معرفت گشوده است.
خداوند حکیم در آیه 55 سوره احزاب محارم بر زنان را بر می شمارد:
4."لَّاجُنَاحَ عَلَيْهِنَّ فِي آبَائِهِنَّ وَلَا أَبْنَائِهِنَّ وَلَا إِخْوَانِهِنَّ وَلَا أَبْنَاء إِخْوَانِهِنَّ وَلَا أَبْنَاء أَخَوَاتِهِنَّ وَلَا نِسَائِهِنَّ وَلَا مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُهُنَّ وَاتَّقِينَ اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ كَانَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ شَهِيدًا"
بر زنان در مورد پدران و پسران و برادران و پسران برادران و پسران خواهران و زنان (هم کيش) و بردگان شان گناهي نيست (که ديده شوند) و بايد از خدا پروا بداريد که خدا همواره بر هر چيزي گواه است.
🌹وجوب حجاب درونی در قرآن بر زنان
🌹رابطه زن و مرد در قرآن
طبق آياتي که ذکر شد رابطه زن و مرد از نظر شرع از دو حال خارج نيست يا محرم است، که محارم در دو آيه ذکر شده است و يا نامحرم، يعني غير از اين موارد ذکر شده در آيه، جنس مخالف نسبت به يکديگر نامحرم، مي باشند و بايد حريمي بين آنها باشد.
از ابتداي خلقت نيز حريمي بين زن و مرد بوده و در بين اقوام و ملل مختلف که به خدا اعتقادي نداشتند، خودي و بيگانه وجود داشته و در اسلام نيز معيّن شده است و ضوابط خاصي دارد.
حريم دو نوع است: حجاب درونی و حجاب بیرونی
دو رابطه محرميّت و نامحرم، رفتار و برخوردهاي خاص خود را دارد، و هرگز نمي توان اين دو رابطه را مخلوط و يا جايگزين يکديگر نمود، مگر اين که نوع رابطه تغيير يابد، همچون رابطه زوجيّت که نامحرم تبديل به محرم مي گردد.
بنابراين، در عين نامحرم بودن، نمي توان رابطة دوستي با جنس مخالف برقرار نمود. به طور کلي هر نوع برخورد و نگاه و رفتاري که مي توان با محارم انجام داد، نمي توان با نامحرم به جا آورد، چون حريم و خط قرمز بين زن و مرد همين اصل است.
بنابراين به نام دوست و همکار و همسايه و فاميل و... نمي توان اين حريم را شکست، هر مقدار شکسته شود چه با نگاه چه با زبان و... گناه بوده و حکم زنا را دارد. زنا از کمترين نگاه ناروا و حرام شروع مي شود زناي چشم، زناي زبان و...
بنابراين، پسر و دخترعمّه و پسر و دختردايي و دختر و پسرخاله و خواهرشوهر و شوهرخواهر و دختر و پسرعمو و تمام فاميل غير از محارم که در آيه ذکر شده است، نامحرم بوده و از زمان تکليف احکام نامحرم جاری است.
رابطه زن و مرد نامحرم، تا وقتي به عنوان دو انسان و خالي از هوا و هوس مي باشد، بلامانع بوده و مي توانند با رعايت حد و مرزها در عرصه هاي مختلف فردي و اجتماعي مشارکت و فعاليت نمايند. حجاب نيز در جهت ايجاد رابطة انساني بين زن و مرد نامحرم، ضرورت و وجوب پيدا کرده است.
🌹#حجاب دروني و مصاديق آن در قرآن
سوره احزاب 32:
"یا نِسَاء النَّبِيِّ لَسْتُنَّ كَأَحَدٍ مِّنَ النِّسَاء إِنِ اتَّقَيْتُنَّ فَلَا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَيَطْمَعَ الَّذِي فِي قَلْبِهِ مَرَضٌ وَقُلْنَ قَوْلًا مَّعْرُوفًا."
"هنگام تکلّم لطيف و نرم (نازک) با مردان سخن نگوييد، مبادا آن که دل اش بيمار (هوي و هوس) است به طمع افتد (بلکه متين) و درست سخن گوئيد."
حجاب دروني يعني پرهيز از هر عاملي که توجّه ديگران را به جنس مؤنث به عنوان زن و زيبايي هاي او جلب کند، به چند مورد مؤثر اشاره مي کنيم:
1. صحبت
از جمله عوامل جلب کننده صحبت است، چون صداي زن نازک و ظريف و در بيشتر اوقات با صداي خوب زيبايي خاصّي پيدا مي کند، لذا در صحبت اگر صدا ترقيق (نازک) شود، و با ناز و کرشمه آميخته گردد، دل هاي بيمار را به خود جلب کرده، و يا به فتنه مي اندازد. بنابراين زنان در برابر نامحرم، بايد جدّي بوده و از ترقيق و نرم کردن صدا به شدّت بپرهيزند.
2. نگاه
زن و مرد نامحرم بايد از نگاه خيره و ممتد و با قصد ريبه و لذّت به يکديگر پرهيز نمايند. نگاه مسموم، خطرناک تر و مفسده انگيزتر از ساير موارد است.
3. راه رفتن
قرآن در سوره قصص آیه 25 به يکي از خصوصيات و حسني که به دختران شعيب در برابر حضرت موسي اشاره مي کند، راه رفتن توأم با متانت و حياء است:
"فجاءتْهُ إِحْدَاهُمَا تَمْشِي عَلَى اسْتِحْيَاء قَالَتْ إِنَّ أَبِي يَدْعُوكَ لِيَجْزِيَكَ أَجْرَ مَا سَقَيْتَ لَنَا فَلَمَّا جَاءهُ وَقَصَّ عَلَيْهِ الْقَصَصَ قَالَ لَا تَخَفْ نَجَوْتَ مِنَ الْقَوْمِ الظَّالِمِين."
بنابراين، زن بايد در برابر نامحرم، وجود خود را عاري از هرگونه حرکات مفسده انگيز و فريبنده نموده و حياء و متانت و وقار را زيور خود سازد، از اين روست که پيشاپيش مرد نامحرم راه رفتن، بر زن و مرد کراهت دارد تا مرد به گناه و فتنه نيافتد.
يکي از حکمت هاي باطل بودن نماز مرد پشت سر زن همين است.
آيه شريفة 31 سوره نور نيز دستور متانت و وقار و سنگيني را به زن مي دهد آنجا که مي فرمايد:"ولايَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِيُعْلَمَ مَا يُخْفِينَ مِن زِينَتِهِنَّ ..."
"طوري پاهايشان را به زمين نکوبند تا زينت هايشان که مخفي است آشکار شود."
4. مدل و رنگ لباس
اسلام شکل و مدل و رنگ خاصي در حجاب زن معين نکرده است، ولي محدوده و اندازه و خط قرمزها کاملاً معين است، يعني حجاب زن از هر مدل و رنگي باشد، بايد اندازه حجاب رعايت شده، و از جلب نظر نامحرم بپرهيزد.
بديهي است لباسي ساده که حجم بدن پيدا نباشد و کاملاً اندازه شرعي رعايت شده باشد، حجاب شرعي است.
🌹واقعيّت رعايت کامل حجاب
يقين به وجود و حضور و دستورات خالق حکيم
يقين به پاداش و جزاي دنيوي و اخروي در قبال اعمال انسان ها
اعتقاد عملي به خدا و مديريّت جهان آفرينش
نشانگر هويّت انساني و شخصيّت و اعتقاد و باور دروني زن و مرد
نشانگر ميزان ايمان به خدا و تقيّد به دستورات خالق يکتا
نشانگر ميزان خرد و تعقّل و حاکميّت عقل و تدبير و مديريّت نفس در انسان
نشانگر ميزان رهايي تن و پا نهادن به هواي نفس
فرازی از کتاب حجاب از منظر فطرت و عقل و شرع به قلم منصوره وطنی
#حجاب # قرآن
چرا مسئولین بطور شفاف به مردم نمی گویند کدام محصول تراریخته است؟
چرا قانون برچسب زنی بر محصولات تراریخته اجرا نمی شود؟
مردم چگونه متوجه شوند کدام محصول تراریخته است؟
چرا در اروپا بروی همه محصولات و حتی فراورده هایی که در آنها تراریخته وجود دارد برچسب می زنند؟
ولی در ایران فقط بروی برخی روغن های نباتی آن هم بشکل ریز نوشته شده دستکاری ژنتیکی شده، و بقیه برچسب ندارند.
چرا برخی در ایران اجازه بر چسب زدن را نمی دهند؟
چون منافعشان به خطر می افتد؟
یعنی منافع این عده از سلامت مردم مهم تر است؟
چرا مردم ایران نباید بدانند کدام محصول تراریخته است؟
چرا اروپایی ها باید بدانند ولی ایرانیان نه؟
حرف ما این است که ملت ایران حق انتخاب دارند؟
مردم حق دارند بدانند چه مصرف می کنند؟
مردم ایران شایسته سالم ترین محصولات غذایی فاقد سم و کود شیمیایی و تراریخته هستند.
ما برای آگاهی و ارتقا سلامت ملت ایران اطلاع رسانی می کنیم تا مردم حق خود را مطالبه کنند.
@proffessorkarami
در خلوت با خدا دلیل عدم اجابت دعاها را از مولای متقیان با گوش دل بشنویم
چه کنیم دعاهای ما اجابت شود؟
رفع مشکلات و افزایش رزق و روزی
با استغفار 70 بندی حضرت علی علیه السلام
بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحیمِ
استغفار 70 بندی مولا علی علیه السلام:
علامه نوری در کتاب (دارالسلام) می نویسد: امام رضا علیه السلام از پدران بزرگوار خود نقل می کنند که امام حسین علیه السلام فرمودند: روزی نزد امیرالمؤمنین نشسته بودم که عربی وارد شد و عرض کرد یا امیرالمؤمنین، من مرد عیالمند و فقیر هستم و مالی که زندگی مرا کفایت کند ندارم. حضرت فرمودند: ای برادر عرب، چرا استغفار نمی کنی تا حالت نیکو شود؟
عرض کرد: زیاد استغفار می کنم، اما تغییری در زندگی ام پیدا نشده است.
حضرت فرمودند: ای برادر عرب خدای متعال می فرماید: "فَقُلْتُ اسْتَغْفِرُوا رَبَّکُمْ إِنَّهُ کانَ غَفَّاراً" 10/ نوح
به آنها گفتم: "از پروردگار خویش آمرزش بطلبید که او بسیار آمرزنده است."
بعد فرمودند: "چون به گناه بودن بعضی از اعمالت آگاه نیستی استغفار تو ناقص است؛ زیرا از آنها استغفار نمی کنی و نتیجه نمی گیری. سپس فرمود: اینک به تو استغفاری می آموزم که اگر آن را هنگام خواب بخوانی خدا به تو وسعت رزق عطا فرماید. دعا را نوشته، به اعرابی داده و فرمودند: شب، قبل از خوابیدن، این استغفار را بخوان وگریه کن و اگر اشکت جاری نشد تباکی کن."
امام حسین علیه السلام فرمود: سال بعد اعرابی به خدمت حضرت آمد و عرض کرد: یا امیرالمؤمنین، خداوند به من نعمت های زیادی عطا فرمود. شتران و گوسفندانم آن قدر زیاد شده اند که محلّی برای نگه داری آن ها ندارم. آن حضرت فرمودند: ای برادر عرب، قسم به آن خدایی که محمد صلوات الله علیه را به نبوت برگزید، بنده ای نیست که با این دعا به درگاه خدا استغفار کند، مگر این که خدای متعال به برکت آن، گناهانش را آمرزیده، حوائجش را برآورده و به مال و اولادش فراوانی و برکت عطا فرماید. دار السلام نوری: 3/133
کَانَ عَلِیٌّ علیه السلام یَسْتَغْفِرُ سَبْعِین مَرَّةً فِی سَحَرِ کُلِّ لَیْلَةٍ بِعَقِبِ رَکْعَتَیِ الْفَجْرِ الِاسْتِغْفَارُ:
این استغفار علی علیه السلام است که در 70 بند می باشد و مولا آن را هر سحر بعد از نماز صبح می خواندند:
ادامه در http://mansurevatani.ir/index.aspx?pid=99&articleid=77504
موضوع کانال: مذهبی، فرهنگی، تربیتی، اجتماعی، سیاسی، سلامت، طبّ اسلامی و سنّتی mansurevatani.ir 🌷عضویّت در کانال 👇👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3545169925C90fd295c09
علی علیه السلام و بیت المال
سخت گيرى علی علیه السلام در مصرف بيت المال
گزارشى از تو به من دادند كه اگر چنان كرده باشى، خداى خود را به خشم آوردى، و امام خويش را نافرمانى كردى، خبر رسيد كه تو غنيمت مسلمانان را كه نيزه ها و اسب هاشان گرد آورده، و با ريخته شدن خونهايشان به دست آمده، به اعرابى كه خويشاوندان تواند، و تو را برگزيدند، مى بخشى.
به خدايى كه دانه را شكافت، و پديده ها را آفريد، اگر اين گزارش درست باشد، در نزد من خوارشده، و منزلت تو سبك گرديده است، پس حق پروردگارت را سبك مشمار، و دنياى خود را با نابودى دين آباد نكن، كه زيانكارترين انسانى،
آگاه باش، حق مسلمانانى كه نزد من يا پيش تو هستند در تقسيم بيت المال مساوى است، همه بايد به نزد من آيند و سهم خود را از من گيرند.
نامه حضرت علی علیه السلام به فرماندارفیروزآباداز شهرهای ایران درسال 38هجری
آيا باورنكردند كه خدا فرموده است: "مُهْطِعِينَ مُقْنِعِي رُءُوسِهِمْ لاَ يَرْتَدُّ إِلَيْهِمْ طَرْفُهُمْ وَأَفْئِدَتُهُمْ هَوَاء" (43)/ ابراهيم
"شتابان سر برداشته و چشم بر هم نمى زنند و [از وحشت] دلهايشان تهى انکاراست"
"وَأَنذِرِ النَّاسَ يَوْمَ يَأْتِيهِمُ الْعَذَابُ فَيَقُولُ الَّذِينَ ظَلَمُواْ رَبَّنَا أَخِّرْنَا إِلَى أَجَلٍ قَرِيبٍ نُّجِبْ دَعْوَتَكَ وَنَتَّبِعِ الرُّسُلَ أَوَلَمْ تَكُونُواْ أَقْسَمْتُم مِّن قَبْلُ مَا لَكُم مِّن زَوَالٍ" (44)
"و مردم را از روزى كه عذاب بر آنان مى آيد بترسان پس آنان كه ستم كرده اند مىگويند پروردگارا ما را تا چندى مهلت بخش تا دعوت تو را پاسخ گوييم و از فرستادگان [تو] پيروى كنيم [به آنان گفته مى شود] مگر شما پيش از اين سوگند نمى خورديد كه شما را فنايى نيست"
مكرخدا در برابرمنكران آيات خدا درقرآن
"وَمَكَرُواْ وَمَكَرَ اللّهُ وَاللّهُ خَيْرُ الْمَاكِرِينَ" ال عمران/(54)
"و [دشمنان] مكر ورزيدند و خدا [در پاسخ شان] مكر در ميان آورد و خداوند بهترين مكرانگيزان است"
"وَإِذَا أَذَقْنَا النَّاسَ رَحْمَةً مِّن بَعْدِ ضَرَّاء مَسَّتْهُمْ إِذَا لَهُم مَّكْرٌ فِي آيَاتِنَا قُلِ اللّهُ أَسْرَعُ مَكْرًا إِنَّ رُسُلَنَا يَكْتُبُونَ مَا تَمْكُرُونَ" سوره يونس(21)
"و هنگامى كه به اين مردم شرك پيشه پس از گزندى كه به آنان رسيده است رحمتى بچشانيم ، بى آن كه انتظار رود ، در نشانه هايى كه بيانگر يكتايى ماست نيرنگ به كار مى برند تا روشنگرى آنها را مخدوش كنند . بگو : نيرنگ خدا با شما سريع تر است ، چرا كه فرستادگان ما از ميان فرشتگان هر نيرنگى را به كار بريد ثبت مى كنند و ما از آن آگاهيم."
محاسبه خدا
لِّلَّهِ ما فِي السَّمَاواتِ وَمَا فِي الأَرْضِ وَإِن تُبْدُواْ مَا فِي أَنفُسِكُمْ أَوْ تُخْفُوهُ يُحَاسِبْكُم بِهِ اللّهُ فَيَغْفِرُ لِمَن يَشَاء وَيُعَذِّبُ مَن يَشَاء وَاللّهُ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ (284بقره )
آنچه در آسمان ها و آنچه در زمين است از آنِ خداست ، و اگر صفات و حالات نيك و بدى ( همچون كفر و ايمان ، دوستى و دشمنى و تصميم و اراده ) را كه در نفوس شما استقرار يافته است آشكار كنيد يا آنها را نهان داريد ، خداوند شما را به آن محاسبه مى كند ، سپس هر كه را بخواهد مى آمرزد و هر كه را بخواهد عذاب مى كند ، و خدا بر هر كارى تواناست .
"وَلاَ تَحْسَبَنَّ اللّهَ غَافِلاً عَمَّا يَعْمَلُ الظَّالِمُونَ إِنَّمَا يُؤَخِّرُهُمْ لِيَوْمٍ تَشْخَصُ فِيهِ الأَبْصَارُ" سوره ابراهيم(42)
"و خدا را از آنچه ستمكاران مى كنند غافل مپندار جز اين نيست كه [كيفر] آنان را براى روزى به تاخير مىاندازد كه چشم ها در آن خيره مى شود."
عذاب حتمي خدا
"وَأَمَّا مَنْ أُوتِيَ كِتَابَهُ بِشِمَالِهِ فَيَقُولُ يَا لَيْتَنِي لَمْ أُوتَ كِتَابِيهْ (25) وَلَمْ أَدْرِ مَا حِسَابِيهْ (26) يَا لَيْتَهَا كَانَتِ الْقَاضِيَةَ (27) مَا أَغْنَى عَنِّي مَالِيهْ (28) هَلَكَ عَنِّي سُلْطَانِيهْ (29) خُذُوهُ فَغُلُّوهُ (30) ثُمَّ الْجَحِيمَ صَلُّوهُ (31) ثُمَّ فِي سِلْسِلَةٍ ذَرْعُهَا سَبْعُونَ ذِرَاعًا فَاسْلُكُوهُ (32) إِنَّهُ كَانَ لَا يُؤْمِنُ بِاللَّهِ الْعَظِيمِ" سوره حاقه
"و امّا كسى كه كارنامه اش به دست چپش داده شود ، مى گويد : اى كاش كارنامه ام به من داده نمى شد ،«25» و نمى دانستم كه حسابم چيست .«26» اى كاش آن مرگِ نخستين نابودم كرده بود ،«27» دريغا ! ثروتم به من سودى نبخشيد و گزندى را دور نساخت .«28» و قدرتم از دستم رفت .«29» آن گاه خدا به فرشتگان مى گويد : بگيريد او را و در غُل كشيد .«30»
سپس وى را به آتش دوزخ درافكنيد .«31» آن گاه او را در زنجيرى كه درازىِ آن هفتاد ذراع است در بند كشيد .«32»
چرا كه او به خداوند بزرگ ايمان نمى آورْد" «33»
عاقبت طغيان و بازدارندگان ار راه خدا و پرهيزگاري
آيا برخی باورنكرده اند مردم را را به خود مشغول کردن وآرامش وامنيت رواني و قضايي و اقتصادي و رفاهي را برمردم حرام کردن، به جاي انجام وظايف قانوني و شرعي خود، وتعاون وهمكاري با هركس كه خالصانه و يا به لحاظ قانوني وظيفه خدمت به مردم را دارد؛ مصداق صدّواعن سبيل الله شده و وسيله ايجاد نارضايتي و تشويش در بين مردم شده اند؟
آيا طبق قانون اساسي، قوای سه گانه باید ملجأ مظلومان و محل و جايگاه اصلي اجراي عدالت باشد؟
عَلَّمَ الْإِنسَانَ مَا لَمْ يَعْلَمْ (5) كَلَّا إِنَّ الْإِنسَانَ لَيَطْغَى (6) أَن رَّآهُ اسْتَغْنَى (7) إِنَّ إِلَى رَبِّكَ الرُّجْعَى (8) أَرَأَيْتَ الَّذِي يَنْهَى (9) عَبْدًا إِذَا صَلَّى (10) أَرَأَيْتَ إِن كَانَ عَلَى الْهُدَى (11) أَوْ أَمَرَ بِالتَّقْوَى (12) أَرَأَيْتَ إِن كَذَّبَ وَتَوَلَّى (13) أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى (14) كَلَّا لَئِن لَّمْ يَنتَهِ لَنَسْفَعًا بِالنَّاصِيَةِ (15) نَاصِيَةٍ كَاذِبَةٍ خَاطِئَةٍ (16) فَلْيَدْعُ نَادِيَه (17) سَنَدْعُ الزَّبَانِيَةَ (18) سوره علق
آنچه را كه انسان نمىدانست [بتدريج به او] آموخت«5» حقا كه انسان سركشى مى كند«6» همين كه خود را بىنياز پندارد«7» در حقيقت بازگشت به سوى پروردگار توست«8» آيا ديدى آن كس را كه باز مىداشت«9» بندهاى را آنگاه كه نماز مىگزارد«10» چه پندارى اگر او بر هدايت باشد«11»
يا به پرهيزگارى وادارد [براى او بهتر نيست]«12» [و باز] آيا چه پندارى [كه] اگر او به تكذيب پردازد و روى برگرداند [چه كيفرى در پيش دارد]«13»
مگر ندانسته كه خدا مىبيند«14» زنهار اگر باز نايستد موى پيشانى [او] را سخت بگيريم«15» [همان] موى پيشانى دروغزن گناهپيشه را«16»
[بگو] تا گروه خود را بخواند«17» بزودى آتشبانان را فرا خوانيم«18»
خواص در کلام علی علیه السلام
آیا ماهم ازعلی مرتضی؛مولای متقیان در برخورد با خواص و عوام پیروی کردیم؟!
"دوست داشتنى ترين چيزها در نزد تو، در حق؛ ميانه ترين، و در عدل فراگيرترين، و در جلب خشنودى مردم گسترده ترين باشد، كه همانا خشم عمومى مردم؛ خشنودى خواص را از بين مى برد، اما خشم خواص را خشنودى همگان بى اثر مى كند.
خواصّ جامعه؛ همواره بار سنگينى را بر حكومت تحميل مى كنند زيرا در روزگار سختى ياريشان كمتر، و در اجراى عدالت از همه ناراضى تر، و در خواسته هايشان پافشارتر، و در عطا و بخشش ها كم سپاس تر، و به هنگام منع خواسته ها دير عذر پذيرتر، و در برابر مشكلات كم استقامت تر مى باشند.
در صورتي كه ستون هاى استوار دين، و اجتماعات پرشور مسلمين، و نيروهاى ذخيره دفاعى، عموم مردم مى باشند، پس به آنها گرايش داشته و اشتياق تو با آنان باشد."