eitaa logo
من‌ ینتظر || سید‌هادی‌‌اشرفیان
434 دنبال‌کننده
231 عکس
456 ویدیو
16 فایل
«و منهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر » دنیا تاریکه ولی هدف ما روشنه! «الله نور السماوات و الارض» (مطالب و نکاتی که به دلم میشینه یا از دلم بر میاد ، با شما سرورانم به اشتراک میگذارم إن شاء اللّٰه) | مَنْ یَنْتَظِر |🕊️ آی دی این مسکین : 👤 @ashrafian
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻 ترجیح شبه‌مصالح عرفی بر حقایق شرعی: حرف‌ خدا یا هوس زمانه؟ 🖊 مهدی جمشیدی رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس و جمعی از مدیران سازمان تبلیغات اسلامی گفتند: «دستگاه‌ها و عناصر فرهنگی-تبلیغی باید کاملاً مراقب باشند که حرف خدا در هیچ شرایطی زمین نماند و در این زمینه، نباید از جنجال و هوچی‌گری و اتهامات ترسید.» در این باره باید به چند نکته اشاره کرد. ۱. مسأله و دغدغۀ فرهنگی ما، استقرار «حرف خدا» است؛ چنان‌که انقلاب در پی تحقّق «احکام فرهنگیِ دین» است و دین عبارت است از ارادۀ تشریعی الهی. سخن انقلاب، سلیقۀ فرهنگیِ برخاسته از یک گرایش نظری یا تمایل سیاسی نیست، بلکه پای حکم خدا در میان است. از سال‌های آغازین دهۀ هفتاد به این سو، لیبرال‌های وطنی همواره برای ملامت‌کردن خطّ فرهنگیِ انقلاب، تعبیر «تنگ‌نظری» را به کار می‌برند و بر این باور هستند که انقلاب در مسیر جامعه‌پردازی فرهنگی، گرفتار «انقباض» و «فروبستگی» شده است و حاکمیّت به دنبال تحمیل‌کردن «سلایق فرهنگیِ» خود به جامعه است. اینان مدّعی هستند که انقلاب، برداشت خود از دین را اصل قرار می‌دهد و در چهارچوب این برداشت محدود و بسته، می‌خواهد نسخۀ خاصی از دین‌داری را در جامعه برقرار کند. این روایت از تفکّر فرهنگی انقلاب، اغلب از این‌که به سراغ خودِ احکام فرهنگیِ اسلام برود و آشکارا آنها را تخطئه کند، پرهیز دارد. این در حالی است که سخن انقلاب، همان حرف خدا است و انقلاب در پی استقرار «قطعیّاتِ فرهنگیِ اسلام» است. در مقابل این چالش، روشنفکری سکولار و نیروهای سیاسی وابسته به آنها، کوشش کرده‌اند تا از طریق نظریۀ «تاریخیّت دین»، نظریۀ «تعدّد قرائت‌ها از دین»، نظریۀ «سکولاریسم» و نظریۀ «نسبیّت ارزشی»، راهی برای کنار نهادن حرف خدا بگشایند. ۲. این‌که حرف خدا در «هیچ شرایطی» بر زمین نماند به آن معنی است که نباید گرفتار «توجیه‌های اجتماعی» شد و به‌عنوان «مصلحت اجتماعی»، از ارزش‌ها و احکام دینی عبور کرد. آری، ارزش‌ها در مقام تحقّق خارجی، گاهی دچار «تزاحم» می‌شوند و همواره نمی‌توان همۀ ارزش‌ها را در کنار یکدیگر محقّق کرد و در اینجا باید جانب ارزش‌های اصلی و بنیادی را گرفت، امّا حتّی همین حالت نیز موقتی و گذرا است؛ یعنی این‌گونه نیست که برای همیشه، عنوان مصلحت برقرار بماند و ما توجیهی برای «اجرا نکردن ارزش‌ها» در اختیار داشته باشیم. تعارض‌ها، ماندگار نیستند و به‌هرحال، وضع به حال عادی بازمی‌گردد و باید به محض این تغییر، ارزش‌های فرعی را نیز مستقر کرد. پس اصل بر این است که حرف خدا در «هیچ شرایطی» بر زمین نماند و مصلحت‌ها، استثناهای موردی و موقتی هستند، نه قاعده‌ای برای «عبور تدریجی از ارزش‌های دینی». در مقابل، برخی همواره به دنبال «مقیّد کردن حرف خدا» هستند و برای این هدف، به «عرف» و «جامعه» ارجاع می‌دهند تا «امتناع امر دینی» را در تاریخ کنونی به اثبات برسانند، یا دست‌کم، صورتی از دین را بیافرینند که «دین اقلّی» و «دیانت بُرش‌خورده» است. امّا حکومت دینی نمی‌تواند حرف خدا را در هیچ زمینه‌ای رها کند و آن را با «معیارهای سکولار»، مقیّد سازد. تاریخ انقلاب، «تاریخ حقیقت» است نه «تاریخ مصلحت». باید هرچه که می‌توان از سهم مصلحت در این تاریخ کاست و مجال داد که حرف خدا، ظهور و حضور حداکثری داشته باشد و همچون گذشته، در لابلای صفحات کتاب‌ها مهجور نماند. اگر نیز در جایی احساس می‌شود که «کشش اجتماعی» برای تحقّق بخشی از دین در سطح مطلوب قرار ندارد، باید برای ایجاد میل اجتماعی، چاره‌ای اندیشید، نه این‌که «بی‌درنگ» و «منفعلانه»، جانب عرف را گرفت و حرف خدا را به حاشیه راند. ۳. دعوت به نهراسیدن از «جنجال» و «هوچی‌گری» و «اتهامات» به این معنی است که «اجرا کردن حرف خدا»، موجب واکنش منفیِ مخالفان خواهد شد و همواره کسانی هستند که حرف خدا را برنمی‌تابند و می‌کوشند با فضاپردازی و جوّسازی، انقلاب را از تحقّق حرف خدا، منصرف نمایند. دراین‌حال، انقلاب یا باید از این تهییج و تحریک بهراسد و منفعل و مرعوب شود و به‌عنوان این‌که مصلحت، اقتضای تحقّق این بخش از دین را ندارد، رأی به تعطیل و تعویق آن بدهد، یا باید مقتدر و مستحکم بایستد و فشارها را بکشند و در برابر کج‌روایت‌ها از حرف خدا، روایت راستین بیافریند. انتخاب عمل‌گرایانِ سست‌عنصری که نگران از دست دادن بدنۀ اجتماعی خویش هستند و به «تداوم قدرت خویش» می‌اندیشند نه «تحقّق حرف خدا»، مشخص است. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
💢 بقول مهران رجبی : « از این وضعیت خیلی لذت می‌برم؛ اگر اتفاقی منفی مانند «توهین» هم صورت بگیرد، «واریزی به حساب معنوی» است...! ! | مَنْ یَنْتَظِر |🕊 https://eitaa.com/manyantazer1
بسم اللّٰه الرحمن الرحیم . 🔴 «شخصیت انسان» : ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ شخصیت هر کس «فرمول خاص خودش» است که برای سازگاری و ارتباط با خودش و غیر خودش و محیطش دارد . | | | مَنْ یَنْتَظِر | 🕊 https://eitaa.com/manyantazer1
بسم اللّٰه الرحمن الرحیم . ❤️ بلندای مقام عارف باللّٰه . ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ حضرت امام صادق علیه السلام : ▫️الْعَارِفُ‌ شَخْصُهُ‌ مَعَ‌ الْخَلْقِ‌ وَ قَلْبُهُ‌ مَعَ‌ اللَّهِ‌ لَوْ سَهَا قَلْبُهُ‌ عَنِ‌ اللَّهِ‌ طَرْفَةَ‌ عَيْنٍ‌ لَمَاتَ‌ شَوْقاً إِلَيْه 💠 عارف با بدن خاکی خود با خلق همراه است، امّا قلب او با خدا است. اگر قلب او به قدر چشم بر هم زدنی از خداوند غافل شود، از شدّت اشتیاق به او جان می دهد! 📚 «بحار الأنوار» ج ۳ ص ۱۴ | (علیه السلام) | | | مَنْ یَنْتَظِر | 🕊 https://eitaa.com/manyantazer1
هدایت شده از KHAMENEI.IR
7.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | واکنش امام خمینی و رهبرانقلاب نسبت به استفاده از تعابیر مخصوص انبیاء یا ائمه اطهار(ع) درباره آن‌ها رهبر انقلاب: وقتی کسانی اسم مبارک امیرالمؤمنین علیه‌السّلام یا اسم مبارک ولىّ‌عصر روحی‌فداه را می‌آورند، بعد اسم ما را هم دنبالش می‌آورند، بنده تنم میلرزد.۱۳۸۰/۸/۱۲ 💻 Farsi.Khamenei.ir
ای چشمان مست تو مینای شراب من ...😔❤️ به یاد پدرم اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم؛🌷
مغرور که شدی به گورستان برو ... آنجا آدمهای زیادی خواهی یافت که هرکدام زمانی فکر میکردند دنیا بدون وجود آنها نمیچرخد... «كُلُّ نَفْسٍ ذائِقَةُ الْمَوْتِ ثُمَّ إِلَيْنا تُرْجَعُونَ» هر نفسى، چشنده‌ى مرگ است؛ سپس به سوى ما باز گردانده مى‌شويد. سوره عنکبوت 57 | | | | مَنْ یَنْتَظِر | 🕊 https://eitaa.com/manyantazer1
هدایت شده از وحید یامین پور
تو چی داری جناب درخشانی؟ زبان دراز؟ خاک بر دهان تو که نمی‌فهمی داری درباره یک سردار جانباز مدافع حرم حرف میزنی. کسی که جوانی و سلامتی‌اش رو برای همیشه فدا کرده و قطع نخاع شده دنبال نان خوردن از ریش بلنده؟ ما معنای حمایتهای مافیایی شما بازی‌گر و بازی‌کن ها از همدیگرو می‌فهمیم. ولی "بازی" دیگه کافیه. 🖋وحید یامین‌پور @yaminpour
بسم اللّٰه الرحمن الرحیم . 🔴 من هم لیاقت این عمامه را ندارم! ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بنده در اوایل طلبگی نسبت به معمم شدن و قرار گرفتن در سلک روحانیت تردید داشتم و خود را لایق این لباس مقدس نمی دانستم تا اینکه روزی از حضرت آیه الله بهجت شنیدم که فرمود: «من هم لیاقت این عمامه را ندارم اما معمم شدم تا لیاقت پیدا کنم.» خاطره‌ای از مرحوم آیت الله بهجت به نقل از آقای مفیدی یزدی (رحمهما الله). | | | | مَنْ یَنْتَظِر | 🕊 https://eitaa.com/manyantazer1