eitaa logo
معرفت مهدوی | استاد عبادی
6.5هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
964 ویدیو
443 فایل
🌐آشنایی با مجموعه ی استاد احسان عبادی👇 🆔 @arshiv_link313 ✅کانال سیاسی تاریخی مذهبی استاد👈 @ma_va_o #گروه_پاسخگویی_به_شبهات_مهدوی ⬇️ http://eitaa.com/joinchat/3062890510C73209c4b26 کپی مطالب کانال حلال است✅
مشاهده در ایتا
دانلود
📰به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، سومین نشست از سلسله نشست های «مهدویت و مدعیان دروغین» با عنوان «پاسخ به شبهات مهدویت»صبح امروز (دوشنبه، 9 اسفند ماه) با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین «محمد شهبازیان»، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در مجمع جهانی شیعی شناسی برگزار شد. آنچه در ادامه می آید مشروح این نشست است: 🔰🔰🔰
💠شبهات برون مذهبی 👈امروزه در غرب با افرادی مواجه هستیم که نوع بحث غیبت و اصالت مهدویت را زیر سوال می برند و آن را به چالش می کشند؛ حتی کتابی با عنوان «ضد مسیح اسلامی» نگاشته شده و بحث میکند که مهدی(عج) همان ضد مسیح و دجال آخرالزمان است، آنها حتی سخنرانی های شهید مطهری و آیت الله امامی کاشانی را برای این شبهات خود دستاویز قرار می دهند!! این گروه شبهات نیازمند پاسخگویی است به تعبیر امیرالمومنین(ع) ابتدا باید موضع حمله دشمن را شناخت و بعد به آن پاسخ داد.  👈دسته دوم جریان صهیونیسم مسیحی هستند؛ از درون پروتستان ها گروهی به نام هزاره گرایان خلق می شود و از آنها بنیادگرایان بیرون می آیند. اینها آثاری همچون «چهار ماه خونین» را به نگارش درآورده اند که قصه سیاسی عالم را آخرالزمانی جلوه می دهند! اگرچه کاتولیک ها و اردوتوکس ها این فرقه را در درون مسیحیت همچون داعش در بدنه اسلام می دانند اما نظام رسانه ای غرب پشتوانه این جریان است! 👈گروه سوم جریان بهائیت است، همه بهائیان فعال هستند و ما هیچ بهایی غیرفعال نداریم آنها حتی جزوه آموزش اخلاق بهایی را برای کودکان و نوجوان دارند تا در میان بچه شیعه ها نفوذ کنند! 👈گروه چهارم وهابیت است که از شیعه‌نمایان وهابی بهره می گیرند 👈و گروه پنجم معنویت های نوپدید هستند مثل اوشو، عرفان حلقه، افکار پائولو کوئیلو و ... که عملا ضد شریعت و ضد الهیاتی عمل می کنند! 💠شبهات درون مذهبی ⭕️در صدر اسلام گروهی ولایت امیرالمومنین(ع) را برای خود غصب کردند اما امروز ولایت امام زمان(عج) توسط گروه های مختلف غصب شده است!! ما با چهار آسیب درون مذهبی در موضوع مهدویت مواجه هستیم. 1⃣نخست، نفی‌کنندگان قیام و هر گونه عمل اجتماعی در عصر غیبت؛ اینها با برداشت ناصحیح از روایات می گویند قیام هایی همچون انقلاب اسلامی ایران باطل است و رفتن به سوریه معنا و فلسفه ندارد؛ دستاویزشان هم روایتی است که می گوید هر پرچمی در عصر غیبت بالا رود، طاغوت است... با این نگاه آیا فتوای میرزای شیرازی در مسئله تنباکو هم طاغوت بوده است؟! این شبهات پاسخ داده شده است. 2⃣گروه دوم جریان قرآنیون هستند که اصالتشان به اهل سنت باز می گردد اما برخی به ظاهر شیعیان هم می گویند باید مسائل مربوط به مهدویت در قرآن آمده باشد وگرنه مورد قبول نیست! این نگرش افراطی وجود دارد. 3⃣گروه سوم جریان روشنفکرمآبان و غرب‌گرایان هستند که بر اساس فلسفه هایدگر و ... نفس انتظار برای مهدی(ع) را باطل می دانند!! امثال مجتهد شبستری و سروش چنین نگاهی را ترویج می کنند. 4⃣دسته چهارم سهل اندیشان مهدوی  5⃣و گروه پنجم مدعیان دروغین هستند. 👈ما با چهار گونه مدعی دروغین مواجه هستیم؛ 🔹نخست گروهی که مدعی امام زمان(عج) بودن هستند! 🔹دوم کسانی که خود را نایب خاص امام زمان(ع) می دانند با عنوان هادی امت و واسطه فیض و ... در شیخیه‌ی کرمانیه مقوله رکن رابع چنین مقامی را دارا است! یا قطب که برخی متصوفه در نظر دارند گاهی به صورت نایب خاص تصور میشود. 🔹دسته سوم خود را زمینه سازان ظهور می دانند مثل یمانی و نفس زکیه 🔹و گروه چهارم مدعیان ارتباط با امام زمان(عج) از طریق همسری و فرزندی، خواب و تشرفات هستند. 💠مسئله نیابت خاص ☑️نیابت خاص بنابر مستندات از اعتقادات شیعه است؛ مرحوم شیخ طوسی(ره) از عبارت سفرا در مقابل وکلا استفاده می کند؛ نایبان خاص حضرت حجت(عج) چهار نفر در دوران غیبت صغری بودند که در روایات و گزارش ها با ادله قطعی نام آنها تصریح شده است: عثمان بن سعید، محمد بن عثمان، حسین بن روح و علی بن محمد سَمُری. 👈نایبان خاص با امام زمان(عج) ارتباط و بر دیگر فقها از نظر سیاسی و اجتماعی توفق داشتند. همانطور که بنابر ادله قطعی امامت به اثنی عشر به تعداد ماه های سال که 12 مورد است، ختم شده، نایبان خاص به همین چهار نفر ختم شده اند. نایب خاص باید با نص معصوم(ع) مشخص شود از این رو، از ادله اصلی ما در عدم نیابت خاص بعد از دوران غیبت صغری این است که وقتی امروز کسی را نداریم که در متون روایی به عنوان سفیر خاص امام زمان(عج) معرفی شده باشد، یعنی کسی صلاحیت این نیابت را ندارد و لزومی هم بر این نیابت نیست! 👈دلیل دوم روایات متقن است؛ عموم مردم بر این باورند که دلیل ما بر ختم نیابت خاص توقیع امام زمان(عج) است که شیخ مفید، شیخ صدوق و شیخ طوسی آن را در کتاب های خود آورده اند. شیخ طوسی(ره) گزارشی را نقل می کند که: بزرگان فکر می کردند اگر نایب دوم فوت کند فلانی را نایب بعدی می کند لذا حضور نایب دوم می رسند و از کیستی نایب بعد می پرسند؛ ایشان می گوید نظر امام زمان(عج) به حسین بن روح نوبختی است! مرحوم طبرسی در «احتجاج» میگوید در این باره باید نص از جانب معصوم وجود داشته باشد.  ⬇️⬇️⬇️
👈سوم دلایل قطعیه است شیخ طوسی در «الغیبه» می گوید: هر نایب نایب بعدی را مشخص می کرد تا نایب چهارم که بزرگان طایفه نزد او رفتند و پرسیدند امام زمان(عج) به چه کسی نص فرستاده است؟، وی می گوید: امام(ع) بعد از من کسی را معرفی نکرده است. ... این بیان یعنی نایب دیگری نداریم. علاوه بر این، امام زمان(عج) در توقیع شریف به علی بن محمد ثمری، نایب چهارم می نویسند: دیگر به کسی وصیت نکن که جای تو نایب شود چون دیگر دوران غیبت طولانی (تامه) فرا رسیده است. 👤مرحوم شیخ طوسی در کتاب «الغیبه» داستان زیبایی تعریف می کند که: در زمان مرحوم ابن قولویه دو نفر ادعای نیابت خاص در کوچه پس کوچه های قم کردند؛ روش محاجه جعفربن قولویه برای ما حجت است که می گوید: نزد ما قطعیه است که کسی که پس از علی بن محمد ثمری ادعای نیابت کند کافرِ گمراهِ حیله‌گر است. این یعنی تردید نباید کرد متاسفانه عدم بازخوانی این سخنان باعث شده بسترهای انحرافی شکل بگیرد و برخی ادعای وجود ده‌ها نایب خاص را برای امام مهدی(عج) کنند! 💠راهبرد ائمه(ع) برای بعد از نیابت خاص 👌از اینجا به بعد ما رها نشده ایم بلکه ائمه(ع) ما را به رواه حدیث خود ارجاع داده اند یعنی آنها که در حلال و حرام اهل رعایت هستند. ما نمی گوییم مقام مرجعیت و فقاهت عاری از گناه و اشتباه است اما امام هادی(ع) می فرمایند: اگر نبودند فقها در دوران غیبت، شیطان جامعه شیعه را با شبهات خود مرتع و چراگاه خود می کرد! 🔰نعمانی از امام صادق(ع) نقل می کند که فرمودند: اگر اولیای خدا و فقهای دین نبودند خداوند غیبت را قرار نمی داد! امروز نشر معارف دین از قم است دشمن این را درک کرده که اهل بیت(ع) با روایات خود استراتژی راه را برای شیعیان مشخص کرده اند.  ❌البته مدعیان جریان های انحرافی چهار حدیث ضعیف را دستاویز قرار داده اند که حضرت حجت(عج) وقتی ظهور کنند فقها را گردن می زنند! این احادیث در ذیل مرور می شود: ⬅️قال الصادق(ع): اگر مهدی(عج) شمشمیر دستش نبود فقها با او میجنگیدند! ⬅️قال الصادق(ع): دشمنان مهدی(ع) همین فقها هستند! ⬅️قال الصادق(ع): دشمن ترین دشمنان مهدی(عج)، فقها هستند! ⬅️و نهایتا اینکه مهدی(عج) 16 هزار فقیه را گردن می زند. 👆باید توجه داشت اینها هیچ یک حدیث امام صادق(ع) نیست بلکه شیخ ابوالحسن مرندی، ضد مشروطه ضد علما و جاعل الحدیث اینها را جعل کرده است. وقتی محی الدین ابن عربی در فتوحات درباره انسان کامل سخن می گوید فقهای سنی ضد فلسفه او را تکفیر می کنند ... لذا او در پایان دلنوشته ای دارد و این سخنان را در گلایه و خطاب به آنها بیان می کند که مرندی قال الامحی الدین ها را به قال الصادق(ع) تبدیل کرده است!! 🔸شناسایی احادیث صحیح از ناصحیح بسیار اهمیت دارد چنان که امام صادق(ع) می فرمایند: اگر در یک خبر تفکر کنید بهتر از آن است که هزار روایتی را صرفاً بخوانید. 🔅امام زمان(عج) فرمودند: عصر غیبت دوران ریزش و غفلت است؛ در کتاب «احتجاج» این توقیع از حضرت آمده است که فرمودند: در آخرالزمان، منِ مهدی را جاهلان شیعه آزار می دهند آنها که دین‌شان به سستی بال مگس است. این نشست با پرسش و پاسخ پایان یافت. @marefatemahdavi
تفسیر بعد نماز 46.mp3
1.13M
🔰 جلسات کوتاه 46 🕋 آیات 9 الی 10, سوره 📚تفسیر جوامع الجامع 📎 جهت ترویج معارف مظلوم و مورد غفلت قرآن، نشر فایلها حلال است با هر لینکی @marefatemahdavi
مبعث پیامبر خوبی‌ها، ✨حضرت محمد (ص) مبارک 🌿🌸اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد وَ عَجِّلْ فَرَجَهُم @marefatemahdavi
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
☑️رهبر انقلاب: ✨بعثت نبىّ‌اکرم در درجه اوّل، دعوت به توحید بود. 🔹توحید صرفاً یک نظریه فلسفی و فکری نیست؛ بلکه یک روش زندگی برای انسانهاست؛ خدا را در زندگی خود حاکم کردن و دست قدرتهای گوناگون را از زندگی بشر کوتاه نمودن. ۱۳۸۲/۰۷/۰۲ @marefatemahdavi
🌙نماز شب های بیست و هفتم، هشتم و نهم 🔹إِبْرَاهِيمُ بْنُ عَلِيٍّ الْكَفْعَمِيُّ فِي الْمِصْبَاحِ نَقْلًا مِنْ كِتَابِ‏ مِصْبَاحِ الزَّائِرِ لِابْنِ طَاوُسٍ عَنْ سَلْمَانَ الْفَارِسِيِّ عَنِ النَّبِيِّ (ص) ، ابراهیم بن علی کفعمی در مصباح به نقل از کتاب مصباح الزائر برای ابن طاووس از سلمان فارسی از پیامبر صلی الله علیه و آله نقل می کند که فرمودند: 🔆أَنَّهُ مَنْ صَلَّى فِي لَيْلَةِ السَّابِعَةِ وَ الْعِشْرِينَ وَ الثَّامِنَةِ وَ الْعِشْرِينَ وَ التَّاسِعَةِ وَ الْعِشْرِينَ مِنْ رَجَبٍ اثْنَتَيْ عَشْرَةَ بِالْحَمْدِ وَ الْأَعْلَى عَشْراً وَ الْقَدْرِ عَشْراً ، 👌در شب بيست و هفتم رجب ...، دوازده ركعت نماز -در هر ركعت «فاتحة الكتاب» یک بار و سوره‌ى «سَبِّحِ اِسْمَ رَبِّكَ اَلْأَعْلَى» ده بار و سوره‌ى «إِنَّا أَنْزَلْنَاه» ده بار- بخواند ، 🌸وَ يُسَلِّمُ وَ يُصَلِّي عَلَى النَّبِيِّ (ص) مِائَةً وَ يَسْتَغْفِرُ اللَّهَ مِائَةً كُتِبَ لَهُ ثَوَابُ عِبَادَةِ الْمَلَائِكَة. و پس از آنكه نماز را به پايان برد صد بار بر پيامبر -صلّى اللّه عليه و آله و سلّم- صلوات بفرستد و صد بار به درگاه خدا استغفار كند، خداوند سبحان پاداش عبادت فرشتگان را براى او مى‌نويسد. 📙منبع: کتاب وسائل الشیعه 🔹🔷🔸🔷🔹 @marefatemahdavi
اخلاق مهدوی 51.mp3
3.65M
💠 🎤 با توضیحات 🎬 جلسه 27 👈 اهمیت بالا بردن دست در دعا ❇️ 90 جلسه در ماههای و در خدمت شما خواهیم بود با مباحث مهم و اصولی پیرامون ❇️ @marefatemahdavi
26.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥| 🔹 زندگی مهدوی (2) 🎤 استاد حجت الاسلام کفیل @marefatemahdavi
شرح دعــــــــ📖ــای ندبه - فراز پنجاه و سوم(۱) 🔷«اللَّهُمَّ وَ أَقِمْ بِهِ الْحَقَّ وَ أَدْحِضْ بِهِ الْبَاطِلَ وَ أَدِلْ بِهِ أَوْلِیَاءَكَ وَ أَذْلِلْ بِهِ أَعْدَاءَكَ؛ ✨خدایا حق را به وسیله او برپا دار و باطل را به او نابود کن و دوستانت را به سبب آن جناب به دولت برسان و دشمنانت را به دست او خوار گردان».✨ 👌در این فراز نیز در قالب دعا یکی از معارف کاربردی و مهم مهدوی گوشزد شده است که آن عبارت است از درگیری حق و باطل و غلبه نهایی حق. در این باره آیات قرآنی فراوانی داریم که برخی از آنها با نکات خود بیان می شود. 🔆 آیه اول 📖آیه ۸ سوره انفال:  ✨«لِیُحِقَّ الْحَقَّ وَ یُبْطِلَ الْباطِلَ وَ لَوْ كَرِهَ الْمُجْرِمُونَ؛ تا (خدا) حقّ را استوار وباطل را نابود سازد، هرچند مجرمان خوش نداشته باشند».✨ ⏬ نکته ها : 1⃣. این آیه، به پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم و مسلمانان دلداری میدهد که سرانجام حق پیروز و باطل نابود می شود. برخی روایات، مصداق روشن این آیه را زمان ظهور حضرت مهدی عليه‌السلام دانسته اند که با قیام آن حضرت، سلطه ی باطل برطرف شده و حکومت حقّ و عدل بر جهان حاکم میشود. 2⃣. وعده های الهی به خاطر منافع شخصی و مادّی افراد نیست، بلکه برای تحقّق حق و نابودی باطل است: «لِیُحِقَّ الْحَقَّ». 3⃣. حق، ماندنی و پابرجاست و باطل، فانی و رفتنی است: «لِیُحِقَّ الْحَقَّ وَ یُبْطِلَ الْباطِلَ». 4⃣. ترسی از عصبانیّت و ناخوشایندی دشمن کافر و مجرمان نداشته باشیم، خداوند اراده ی خود را محقّق خواهد ساخت: «وَ لَوْ كَرِهَ الْمُجْرِمُونَ». 🔆 آیه دوم 📖آیه ۱۷ سوره رعد: ✨«أَنْزَلَ مِنَ السَّماءِ ماءً فَسالَتْ أَوْدِیَهٌ بِقَدَرِها فَاحْتَمَلَ السَّیْلُ زَبَداً رابِیاً وَ مِمَّا یُوقِدُونَ عَلَیْهِ فِی النَّارِ ابْتِغاءَ حِلْیَهٍ أَوْ مَتاعٍ زَبَدٌ مِثْلُهُ كَذلِكَ یَضْرِبُ اللَّهُ الْحَقَّ وَ الْباطِلَ فَأَمَّا الزَّبَدُ فَیَذْهَبُ جُفاءً وَ أَمَّا ما یَنْفَعُ النَّاسَ فَیَمْكُثُ فِی الْأَرْضِ كَذلِكَ یَضْرِبُ اللَّهُ الْأَمْثالَ؛  خداوند از آسمان آبی فرو فرستاد، پس رودخانه ها به اندازه (ظرفیّت) خویش جاری شده و سیلاب کفی را بر خود حمل کرد و از (فلزّات) آنچه که در آتش بر آن می گدازند تا زیور یا کالایی به دست آرند، کفی مانند کفِ سیلاب (حاصل شود) این گونه خداوند حقّ و باطل را (به هم) میزند پس کف (آب) به کناری رفته (و نیست شود) و امّا آنچه برای مردم مفید است در زمین باقی بماند. خداوند این گونه مثال هایی می زند».✨ ⏬ نکته ها : 👈در این آیه دو مثال برای معرّفی باطل بیان شده است، یکی مثال کفی که بر روی آب ظاهر می شود و دوم کفی که هنگام ذوب فلزات، روی آنها را می پوشاند. باطل همچون کف است، زیرا: •۱. رفتنی است •۲. در سایه حق جلوه می کند •۳.روی حق را می پوشاند •۴. جلوه دارد، ولی ارزش ندارد. نه تشنه ای را سیراب می کند نه گیاهی از آن میروید •۵. با آرام شدن شرایط نابود می شود •۶. بالانشین و پر سر و صدا، امّا توخالی و بی محتوا است. 2⃣. تمثیل، مسائل عقلی را محسوس و راه رسیدن به هدف را نزدیک می نماید، مطالب را همگانی و لجوجان را خاموش می کند؛ بنابراین قرآن از این روش بسیار استفاده کرده است. 3⃣. فیض الهی جاری است و هرکس به مقدار استعدادش از آن بهره مند می شود: «أَوْدِیَهٌ بِقَدَرِها». 4⃣. تلاش برای ساخت وسایل ضروری (متاع) یا رفاهی (حِلیه) پسندیده است: «یُوقِدُونَ عَلَیْهِ فِی النَّارِ». 5⃣. در کوره حوادث است که ناخالصی ها معلوم و حق و باطل ظاهر می شود: «یُوقِدُونَ عَلَیْهِ ... زَبَدٌ مِثْلُهُ». 6⃣. وجود باطل به مکان و زمینه ی خاصی اختصاص ندارد (کف، هم بر روی سیل سرد و هم بر روی فلزات گداخته ظاهر می شود.): «زَبَدٌ مِثْلُهُ». 7⃣. سرچشمه باطل، ناخالصی هایی است که حق و حقیقت به آن آلوده شده است: «یَضْرِبُ اللَّهُ الْحَقَّ وَ الْباطِلَ». 8⃣. حق و باطل با هم هستند، امّا سرانجام باطل رفتنی است: «فَیَذْهَبُ جُفاءً». 9⃣. نفع مردم در حقّ است: «ما یَنْفَعُ النَّاسَ». 🔟. حقّ ماندنی است: «فَیَمْكُثُ فِی الْأَرْضِ». 1⃣1⃣. هر ثروت، دانش، دوست و یا حکومتی که برای مردم مفید باشد، ماندنی است: «ما یَنْفَعُ النَّاسَ فَیَمْكُثُ فِی الْأَرْضِ». 2⃣1⃣. آنچه از سوی خداوند نازل میشود، همچون باران خالص و حقّ است، ولی همین که با مادیات درآمیخت، دچار ناخالصی و زمینه ی پیدایش کف و باطل می شود: «أَنْزَلَ مِنَ السَّماءِ ماءً». .......  🔗منبع: شرح قرآنی دعای ندبه - 👤محسن قرائتی @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 استاد خسته نباشین راجب این حدیث یه توضیحی میدین اول اینکه آیا روایت صحیحی هست اگه آره محبت کنید راجبش توضیح بدین یا اینکه معنی و تفسیرش چیه؟؟ بیشتر منظورم اون قسمتیه که عرض میکنن نیازی به دیگران نداریم..! البت کمال الدین که کتاب معتبریه..! من باب مهم بودن و تأیید نظر شما پرسیدم که بدونیم بهتره.! امام مهدی[عج]میفرمایند: إنَّ اللّهَ مَعَنا، فَلافاقَةَ بِنا إلي غَيرِهِ، وَالْحَقُّ مَعَنا فَلَنْ يوحِشَنا مَنْ قَعَدَ عَنّا. ای شیعه ما خدا با ما است و نيازی به ديگران نداريم؛ و حقّ با ما است و از هر که از ما روی گرداند باکی نداريم. 1]:بحارالانوار/ج53/ ص191 2]:کمال الدين/ ج2/ ص511 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 🔸بله، این روایتش، روایت خوبی است و اینکه می گوید نیازی به دیگران نداریم بحث بی نیازی که منظور خدا باشد نیست. منظور همان توکل کردن بر خداست. یعنی ما برای انجام کارهایمان چشم به دست این و آن و منت این و آن را بکشیم نداریم. بحث سر این است، این یعنی توکلمان بر خدای متعال است. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 یک دختر هیئت و مسجد میره و برای امام حسین و امامان گریه میکنه اما لباس های تنگ میپوشه و ظاهرش خوب نیست و وقتی که مثلا من کسی رو امر به معروف میکنم که ظاهرتو درست کن، میگه اصل باطنه و ظاهر مهم نیست، لطفا جواب قانع کننده بدید؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 💠امام زمان (عج) یقینا دوستدار کسی هست که هم ظاهرش خوب باشد هم باطنش. کسی که باطنش خوب است، اما ظاهرش خوب نیست و بی حجاب میگردد این نقصی دارد. همانطور که مایی که ممکن است ظاهرمان خوب باشد ولی باطنمان اخلاقمان بد باشد، ما هم نقص داریم. 👈🏻امام زمان (عج) کسی را دوست دارد که هم ظاهرش خوب باشد و هم باطنش. بهرحال ما نمی توانیم طبق نظرات شخصی بگوییم مهم اصل درون ماست، ظاهر هر چه باشد باشد. این نظر شخصی است، نه نظر دینی! اگر ادعا دارید امام زمان باطن را فقط نگاه می کند و به ظاهر کاری ندارد باید مدرک و ملاکی برای حرفمان وجود داشته باشد، کدام ملاکی چنین چیزی می گوید؟ یقینا چنین چیزی نیست. 📃اتفاقا تمام روایات و بحث ما را به این نکته رهنمون می کند که هم ظاهر ما باید ظاهر خوبی باشد هم باطن. نه اینکه ما باطنمان باطن خوبی باشد و با ظاهرمان دیگران را فریب بدهیم و باعث گناه کردن دیگران بشویم. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 راجع به سفیانی میگن متحده یهود و روم هست و با صلیب میاد روایتش درسته یعنی کافره مسلمان نما هست و با کروات میاد یا نه از همین تکفیریها یکی میاد که ریش بلند داره و ... چون جایی میگه بالای منبر دمشق میره و سخنرانی میکنه؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 🔹در رابطه با دین سفیانی سه دسته روایات است؛ - عده ای ایشان را مسلمان - عده ای نصرانی - و عده ای مسلمانی که بعدا نصرانی میشود و صلیب به گردن می اندازد؛ که نظریه سوم نظریه قوی تری است. ☝️🏻بله یقینا ممکن است یک مسلمانی که ظاهرا مسلمان است و بعدا مسیحی بودن خودش را آشکار می کند یا حداقل به ظاهر مسیحی هم نشود طرفدار آن روم و جبهه مسیحیت هست. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 استاد، دین نگه داشتن خیلی سخت شده مخصوصا واسه ما جوونا علی الخصوص ما پسرا، استاد این تیپ ها و به اصطلاح این پوشیده برهنه ها بدجوری رو مخ اند نمیشه نگاه نکرد و هی مرتکب گناه میشم، راهکار درامان ماندن از این شیاطین چیه؟ یعنی تو روایات برای جوانان آخرالزمان توصیه ای شده که چه کنند تا دینشون حفظ شه؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 👌🏻ممنون از صداقت شما که رک و راست حرف را زدید، بله ما قبول داریم سخت است، حتی برای متاهلش هم سخت هست، چه برسد به مجردش. 💠شیخ رجبعلی خیاط گفته که نگاهتان به نامحرم افتاد این ذکر را بگویید «یا خَیرَ حَبیبٍ و مَحبوبٍ صَلِّ عَلی مُحمَّدٍ و آلِه مُحمَّد» این ذکر را بگویید ان شاءالله تأثیر دارد. 👈🏻اگر می خواهید دینتان خدای نکرده از دست نرود دعای غریق را بسیار بخوانید، «یا اللهُ یا رَحْمنُ یا رَحِیم یا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِی عَلَی دِینِک». بعد سعی کنید نمازهایتان را اول وقت بخوانید. نماز اول وقت شما را از بسیاری از گناهان و خطاها نجات می دهد بسیار تأثیر دارد. سعی کنید در طول روز توسل هایی به محضر امام زمان (عج) انجام بدهید ولو شده با یک سلام مختصر محضر امام زمان و از خودش کمک بخواهید. 💠این راهکارها را انجام بدهید. ذکر «اَسْتَغْفِرُ اللهَ رَبِّی وَ اَتُوبُ اِلَیهِ» را زیاد بگویید. ان شاءالله خداوند متعال به شما کمک می کند برای این که دینتان از دست ندهید و اگر هم خدای ناکرده مرتکب گناهی شدید، سعی کنید زود زود زود توبه کنید تا گناهان انباشته نشود. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
🌀حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: 🔹نظر کردن به جمال مبارک علیه‌السلام خوب و فضیلت دارد، اما می‌دانیم که عده‌ای در زمان حضور پیغمبر صلی‌الله‌علیه‌وآله و یا ائمه علیهم‌السلام به جمال آنها نظر می‏‌کردند، ولی به مقام آنها نداشتند و از آنها اطاعت نمی‌‏کردند. @marefatemahdavi
🌙نماز شب های بیست و هفتم، هشتم و نهم 🔹إِبْرَاهِيمُ بْنُ عَلِيٍّ الْكَفْعَمِيُّ فِي الْمِصْبَاحِ نَقْلًا مِنْ كِتَابِ‏ مِصْبَاحِ الزَّائِرِ لِابْنِ طَاوُسٍ عَنْ سَلْمَانَ الْفَارِسِيِّ عَنِ النَّبِيِّ (ص) ، ابراهیم بن علی کفعمی در مصباح به نقل از کتاب مصباح الزائر برای ابن طاووس از سلمان فارسی از پیامبر صلی الله علیه و آله نقل می کند که فرمودند: 🔆أَنَّهُ مَنْ صَلَّى فِي لَيْلَةِ السَّابِعَةِ وَ الْعِشْرِينَ وَ الثَّامِنَةِ وَ الْعِشْرِينَ وَ التَّاسِعَةِ وَ الْعِشْرِينَ مِنْ رَجَبٍ اثْنَتَيْ عَشْرَةَ بِالْحَمْدِ وَ الْأَعْلَى عَشْراً وَ الْقَدْرِ عَشْراً ، 👌در شب بيست و هفتم رجب ...، دوازده ركعت نماز -در هر ركعت «فاتحة الكتاب» یک بار و سوره‌ى «سَبِّحِ اِسْمَ رَبِّكَ اَلْأَعْلَى» ده بار و سوره‌ى «إِنَّا أَنْزَلْنَاه» ده بار- بخواند ، 🌸وَ يُسَلِّمُ وَ يُصَلِّي عَلَى النَّبِيِّ (ص) مِائَةً وَ يَسْتَغْفِرُ اللَّهَ مِائَةً كُتِبَ لَهُ ثَوَابُ عِبَادَةِ الْمَلَائِكَة. و پس از آنكه نماز را به پايان برد صد بار بر پيامبر -صلّى اللّه عليه و آله و سلّم- صلوات بفرستد و صد بار به درگاه خدا استغفار كند، خداوند سبحان پاداش عبادت فرشتگان را براى او مى‌نويسد. 📙منبع: کتاب وسائل الشیعه 🔹🔷🔸🔷🔹 @marefatemahdavi
اخلاق مهدوی 52.mp3
5.8M
💠 🎤 با توضیحات 🎬 جلسه 28 👈 ذکرهای وسط دعا ❇️ 90 جلسه در ماههای و در خدمت شما خواهیم بود با مباحث مهم و اصولی پیرامون ❇️ @marefatemahdavi
✒️📖✒️📖✒️📖✒️ 💠👈 سلسله سخنرانی های ″دولــت کــریمه″ 🎬 قسمت سیصد و سی و یکم (از فایل شماره 82) 📋در ادامه بحث های دولت کریمه ما بحث های مرتدین و جنگ هایی که ابوبکر با مرتدین برگزار کرد داشتیم بررسی میکردیم و گفتیم این افرادی که مرتد بودند و ابوبکر به عنوان مرتد با آنها میجنگید همه آنها واقعا مرتد واقعی نبودند، بعضی هایشان بودند گفتیم بعضی ها ادعای پیغمبری می کردند. اما افرادی👥 که ابوبکر را قبول نداشتن از نظر سیاسی آنها را قبول نداشتن، یعنی اینطور نبود که طرف از اسلام بیرون رفته باشد طرف مسلمان بود نمازش را هم میخواند حتی سپاه ابوبکر نماز خواندن آنها را دیدند، اما فقط به این خاطر که ابوبکر را قبول نداشتند ابوبکر با آنها جنگید به عنوان اینکه شما مرتد شدید⚔. در حالی که آنها به هیچ عنوان مرتد نبودند از نظر فقهی. از نظر فقهی از اسلام که بیرون نرفته بودند ابوبکر را قبول نداشتند. ♦️یکی از این افراد مالک بن نویره بود، صحابی و عامل و کارگزار پیغمبر (ص) بود، مردی شجاع و شاعر بود و رئیس بخشی از قبیله بنی تمیم بود. 📘کتاب سقیفه علامه عسکری، ص70، این داستان را می آورد👇 مالک صدقاتی را جمع کرده بود.. (صدقه عام است، صدقه که می گویند عام است هم صدقه مستحب است، هم صدقه واجب. صدقه واجب مصداقش زکات است از نظر فقهی) مالک یکسری صدقاتی را جمع کرده بود، چون گفتیم عامل پیغمبر (ص)، یعنی به عنوان یک نیروی پیغمبر در قبیله خودش بود صدقات💰 و زکات و خمس و اینها را جمع می کرد و می آورد به آقا رسول الله می داد. وقتی آقا رسول الله (ص) از دنیا رفت مالک آنها را به مدینه نفرستاد و پولها را به خود آن مردمی که از آنها گرفته بود پس داد. 🔸همه مورخان از جمله آقای طبری، آقای ابن اثیر، ابن کثیر، جناب یعقوبی.. به این داستان اشاره کردند؛ 👈که ابوبکر خالدبن ولید را با لشکر زیادی به طرف این قبایل می فرستد که بعد از رحلت پیغمبر (ص) با ابوبکر بیعت نکرده بودند (پس باز هم تکرار می کنم این قبایل درست است ابوبکر روی آنها اسم مرتد گذاشت ولی از نظر فقهی به آنها مرتد نمیگفتند❌ آنها مسلمان بودند فقط ابوبکر را قبول نداشتند. حالا همه آنها حضرت علی را قبول نداشتند بعضی ها قبول داشتند بعضی ها قبول نداشتند که جلوتر میگویم...) ابوبکر خالدبن ولید را فرستاد برای جنگ با آنها. 🗣عمر به ابوبکر می گوید یک مقدار صبر بکن. ابوبکر گفت نه به خدا قسم اگر یک مهار شتر را که به پیغمبر می دادند به من ندهند با آنها می جنگم. 👈خالدبن ولید را با لشکری به جنگ میفرستد، و آنها می آیند به آن سرزمینی که مالک بن نویره و اینها.. بودند شبیخون می زنند🔥. چون لشکریان شبانه آنها را احاطه کردند، قبیله مالک به وحشت افتاد سلاح جنگ بر تنشان کردند آماده شدند برای مقابله با خالدبن ولید و دارو دسته ابوبکر. 👈راوی می گوید ما به آنها گفتیم ما مسلمانیم! آنها در جواب گفتند ما هم مسلمانیم. فرمانده لشکر به آنها گفت پس چرا سلاح برداشته اید⁉️ آنها گفتند شما چرا سلاح برداشته اید؟ راوی می گوید ما گفتیم اگر راست می گویید شما حمله کردید شما شبیخون زدید خُب بیایید سلاحتان را بر زمین بگذارید. بعد می گوید آنها سلاحشان🗡 را بر زمین گذاشتند. ما هم گذاشتیم. می گوید ما نماز خواندیم. آنها هم با ما نماز خواندند. 👆آقای علامه عسکری این مطلب را که می گوید، می گوید این مطلب مورد اجماع مورخان مکتب خلفاست. یعنی حتی خود تاریخ نویسان📝 و مورخان سنی هم این را قبول دارند تا اینجای کار را. که نیروهای خالد آمدند شبیخون بزنند، آنها گفتند آقا ما مسلمانیم، آنها گفتند ما هم مسلمانیم، گفتند مسلمانیم دیگر، سلاحها را زمین بگذارید، آنها سلاح را زمین گذاشتند و نماز و فلان. در قضیه دیگر اینطور آمده... 📎ادامه دارد ... 🎤استاد احسان عبادی 331 ✒️📖✒️📖✒️📖✒️ ︽︽︽︽︽︽︽︽︽ @marefatemahdavi @arshiv_link313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ | در برابر جاهلیت مدرن 🎗حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: 🔹«باید درسهای بعثت را مرور کنیم. همان کاری که نبیّ اکرم (صلّی الله علیه و آله و سلّم) در قبال آن جاهلیّت انجام داد، امروز بر عهده‌ی ما است که در قبال این جاهلیّت آن کارها را انجام بدهیم؛ این وظیفه‌ی ما است.» ۱۴۰۰/۱۲/۱۰ @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 استاد این روایت که امام پس از ظهور دست بر سر شیعیان میکشد و عقله‍ایشان کامل میشود، منظور چی ه‍ست؟ آیا منظور افاضه علم لدنی هست؟ به صورت معجزه هست؟ آیا شامل همه این عنایت میشود؟؟؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 💠بحث علم مردم بعد از ظهور زیاد می شود این است که امام زمان (عج) شرایطی را مهیا می کند تا عقل مردم رشد بکند و الا معجزه وار که خیلی آنچنان درست نیست بگوییم. امام شرایطی را مهیا می کند تا شیعیان رشد عقلی و رشد علمی پیدا بکنند. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 در روایت آمده هر پرچمی قبل از ظهور حضرت قیام کند صاحبش طاغوت است و مشابه این. جواب این سوال چیه؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 📑این روایاتی که هر قیامی قبل از ظهور طاغوت است ادامه هم دارد که اگر به عنوان آن پرچم غیر از خدا پرستیده شود. در تحلیل این روایات این را ما می گوییم که اگر قیامی قبل از ظهور حضرت صورت بگیرد و طرف در آن قیام خودش ادعای مهدویت بکند یا مردم را به سمت خودش جلب بکند نه به سمت حضرت، آن قیام باطل است. 👈🏻وگرنه اگر شما علیه یک حکومت ظالم قیام بکنید تا زمینه سازی بکنید برای ظهور، این کجاش اشکال دارد؟ مگر روایت کتاب الغیبة نعمانی نمی گوید عده ای در قبل از ظهور از مشرق زمین قیام می کنند و زمینه سازی می کنند برای ظهور که امام باقر (ع) می گویند کشته های آن ها شهیدند. خُب، این ها قبل از ظهور است یا نیست؟ مگر قیام مختار قبل از ظهور نبود؟ مگر قیام زید قبل از ظهور نبود؟ این قیام هایی بود که اهل بیت تأیید کردند. 🔸پس اصلا هیچ عقلی قبول نمی کند آقا من تحت یک حکومت ظالم باشم، طرف به من ظلم بکند، بعد من بگوییم نه من هیچ حق حرکت ندارم تا امام زمان (عج) ظهور بکند. خُب، این مخالف امر به معروف و نهی از منکر است. روایات امر به معروف و نهی از منکر چه می گویند؟ این منافی است، تناقض دارد با آنهایی که.. پس منظور از این روایات این است که طرف ادعای مهدویت بکند یا مردم را به سمت خودش فرا بخواند نه حضرت. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi