eitaa logo
معرفت مهدوی | استاد عبادی
6.5هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
961 ویدیو
443 فایل
🌐آشنایی با مجموعه ی استاد احسان عبادی👇 🆔 @arshiv_link313 ✅کانال سیاسی تاریخی مذهبی استاد👈 @ma_va_o #گروه_پاسخگویی_به_شبهات_مهدوی ⬇️ http://eitaa.com/joinchat/3062890510C73209c4b26 کپی مطالب کانال حلال است✅
مشاهده در ایتا
دانلود
🌙نماز شب های بیست و هفتم، هشتم و نهم 🔹إِبْرَاهِيمُ بْنُ عَلِيٍّ الْكَفْعَمِيُّ فِي الْمِصْبَاحِ نَقْلًا مِنْ كِتَابِ‏ مِصْبَاحِ الزَّائِرِ لِابْنِ طَاوُسٍ عَنْ سَلْمَانَ الْفَارِسِيِّ عَنِ النَّبِيِّ (ص) ، ابراهیم بن علی کفعمی در مصباح به نقل از کتاب مصباح الزائر برای ابن طاووس از سلمان فارسی از پیامبر صلی الله علیه و آله نقل می کند که فرمودند: 🔆أَنَّهُ مَنْ صَلَّى فِي لَيْلَةِ السَّابِعَةِ وَ الْعِشْرِينَ وَ الثَّامِنَةِ وَ الْعِشْرِينَ وَ التَّاسِعَةِ وَ الْعِشْرِينَ مِنْ رَجَبٍ اثْنَتَيْ عَشْرَةَ بِالْحَمْدِ وَ الْأَعْلَى عَشْراً وَ الْقَدْرِ عَشْراً ، 👌در شب بيست و هفتم رجب ...، دوازده ركعت نماز -در هر ركعت «فاتحة الكتاب» یک بار و سوره‌ى «سَبِّحِ اِسْمَ رَبِّكَ اَلْأَعْلَى» ده بار و سوره‌ى «إِنَّا أَنْزَلْنَاه» ده بار- بخواند ، 🌸وَ يُسَلِّمُ وَ يُصَلِّي عَلَى النَّبِيِّ (ص) مِائَةً وَ يَسْتَغْفِرُ اللَّهَ مِائَةً كُتِبَ لَهُ ثَوَابُ عِبَادَةِ الْمَلَائِكَة. و پس از آنكه نماز را به پايان برد صد بار بر پيامبر -صلّى اللّه عليه و آله و سلّم- صلوات بفرستد و صد بار به درگاه خدا استغفار كند، خداوند سبحان پاداش عبادت فرشتگان را براى او مى‌نويسد. 📙منبع: کتاب وسائل الشیعه 🔹🔷🔸🔷🔹 @marefatemahdavi
اخلاق مهدوی 52.mp3
5.8M
💠 🎤 با توضیحات 🎬 جلسه 28 👈 ذکرهای وسط دعا ❇️ 90 جلسه در ماههای و در خدمت شما خواهیم بود با مباحث مهم و اصولی پیرامون ❇️ @marefatemahdavi
✒️📖✒️📖✒️📖✒️ 💠👈 سلسله سخنرانی های ″دولــت کــریمه″ 🎬 قسمت سیصد و سی و یکم (از فایل شماره 82) 📋در ادامه بحث های دولت کریمه ما بحث های مرتدین و جنگ هایی که ابوبکر با مرتدین برگزار کرد داشتیم بررسی میکردیم و گفتیم این افرادی که مرتد بودند و ابوبکر به عنوان مرتد با آنها میجنگید همه آنها واقعا مرتد واقعی نبودند، بعضی هایشان بودند گفتیم بعضی ها ادعای پیغمبری می کردند. اما افرادی👥 که ابوبکر را قبول نداشتن از نظر سیاسی آنها را قبول نداشتن، یعنی اینطور نبود که طرف از اسلام بیرون رفته باشد طرف مسلمان بود نمازش را هم میخواند حتی سپاه ابوبکر نماز خواندن آنها را دیدند، اما فقط به این خاطر که ابوبکر را قبول نداشتند ابوبکر با آنها جنگید به عنوان اینکه شما مرتد شدید⚔. در حالی که آنها به هیچ عنوان مرتد نبودند از نظر فقهی. از نظر فقهی از اسلام که بیرون نرفته بودند ابوبکر را قبول نداشتند. ♦️یکی از این افراد مالک بن نویره بود، صحابی و عامل و کارگزار پیغمبر (ص) بود، مردی شجاع و شاعر بود و رئیس بخشی از قبیله بنی تمیم بود. 📘کتاب سقیفه علامه عسکری، ص70، این داستان را می آورد👇 مالک صدقاتی را جمع کرده بود.. (صدقه عام است، صدقه که می گویند عام است هم صدقه مستحب است، هم صدقه واجب. صدقه واجب مصداقش زکات است از نظر فقهی) مالک یکسری صدقاتی را جمع کرده بود، چون گفتیم عامل پیغمبر (ص)، یعنی به عنوان یک نیروی پیغمبر در قبیله خودش بود صدقات💰 و زکات و خمس و اینها را جمع می کرد و می آورد به آقا رسول الله می داد. وقتی آقا رسول الله (ص) از دنیا رفت مالک آنها را به مدینه نفرستاد و پولها را به خود آن مردمی که از آنها گرفته بود پس داد. 🔸همه مورخان از جمله آقای طبری، آقای ابن اثیر، ابن کثیر، جناب یعقوبی.. به این داستان اشاره کردند؛ 👈که ابوبکر خالدبن ولید را با لشکر زیادی به طرف این قبایل می فرستد که بعد از رحلت پیغمبر (ص) با ابوبکر بیعت نکرده بودند (پس باز هم تکرار می کنم این قبایل درست است ابوبکر روی آنها اسم مرتد گذاشت ولی از نظر فقهی به آنها مرتد نمیگفتند❌ آنها مسلمان بودند فقط ابوبکر را قبول نداشتند. حالا همه آنها حضرت علی را قبول نداشتند بعضی ها قبول داشتند بعضی ها قبول نداشتند که جلوتر میگویم...) ابوبکر خالدبن ولید را فرستاد برای جنگ با آنها. 🗣عمر به ابوبکر می گوید یک مقدار صبر بکن. ابوبکر گفت نه به خدا قسم اگر یک مهار شتر را که به پیغمبر می دادند به من ندهند با آنها می جنگم. 👈خالدبن ولید را با لشکری به جنگ میفرستد، و آنها می آیند به آن سرزمینی که مالک بن نویره و اینها.. بودند شبیخون می زنند🔥. چون لشکریان شبانه آنها را احاطه کردند، قبیله مالک به وحشت افتاد سلاح جنگ بر تنشان کردند آماده شدند برای مقابله با خالدبن ولید و دارو دسته ابوبکر. 👈راوی می گوید ما به آنها گفتیم ما مسلمانیم! آنها در جواب گفتند ما هم مسلمانیم. فرمانده لشکر به آنها گفت پس چرا سلاح برداشته اید⁉️ آنها گفتند شما چرا سلاح برداشته اید؟ راوی می گوید ما گفتیم اگر راست می گویید شما حمله کردید شما شبیخون زدید خُب بیایید سلاحتان را بر زمین بگذارید. بعد می گوید آنها سلاحشان🗡 را بر زمین گذاشتند. ما هم گذاشتیم. می گوید ما نماز خواندیم. آنها هم با ما نماز خواندند. 👆آقای علامه عسکری این مطلب را که می گوید، می گوید این مطلب مورد اجماع مورخان مکتب خلفاست. یعنی حتی خود تاریخ نویسان📝 و مورخان سنی هم این را قبول دارند تا اینجای کار را. که نیروهای خالد آمدند شبیخون بزنند، آنها گفتند آقا ما مسلمانیم، آنها گفتند ما هم مسلمانیم، گفتند مسلمانیم دیگر، سلاحها را زمین بگذارید، آنها سلاح را زمین گذاشتند و نماز و فلان. در قضیه دیگر اینطور آمده... 📎ادامه دارد ... 🎤استاد احسان عبادی 331 ✒️📖✒️📖✒️📖✒️ ︽︽︽︽︽︽︽︽︽ @marefatemahdavi @arshiv_link313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ | در برابر جاهلیت مدرن 🎗حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: 🔹«باید درسهای بعثت را مرور کنیم. همان کاری که نبیّ اکرم (صلّی الله علیه و آله و سلّم) در قبال آن جاهلیّت انجام داد، امروز بر عهده‌ی ما است که در قبال این جاهلیّت آن کارها را انجام بدهیم؛ این وظیفه‌ی ما است.» ۱۴۰۰/۱۲/۱۰ @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 استاد این روایت که امام پس از ظهور دست بر سر شیعیان میکشد و عقله‍ایشان کامل میشود، منظور چی ه‍ست؟ آیا منظور افاضه علم لدنی هست؟ به صورت معجزه هست؟ آیا شامل همه این عنایت میشود؟؟؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 💠بحث علم مردم بعد از ظهور زیاد می شود این است که امام زمان (عج) شرایطی را مهیا می کند تا عقل مردم رشد بکند و الا معجزه وار که خیلی آنچنان درست نیست بگوییم. امام شرایطی را مهیا می کند تا شیعیان رشد عقلی و رشد علمی پیدا بکنند. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 در روایت آمده هر پرچمی قبل از ظهور حضرت قیام کند صاحبش طاغوت است و مشابه این. جواب این سوال چیه؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 📑این روایاتی که هر قیامی قبل از ظهور طاغوت است ادامه هم دارد که اگر به عنوان آن پرچم غیر از خدا پرستیده شود. در تحلیل این روایات این را ما می گوییم که اگر قیامی قبل از ظهور حضرت صورت بگیرد و طرف در آن قیام خودش ادعای مهدویت بکند یا مردم را به سمت خودش جلب بکند نه به سمت حضرت، آن قیام باطل است. 👈🏻وگرنه اگر شما علیه یک حکومت ظالم قیام بکنید تا زمینه سازی بکنید برای ظهور، این کجاش اشکال دارد؟ مگر روایت کتاب الغیبة نعمانی نمی گوید عده ای در قبل از ظهور از مشرق زمین قیام می کنند و زمینه سازی می کنند برای ظهور که امام باقر (ع) می گویند کشته های آن ها شهیدند. خُب، این ها قبل از ظهور است یا نیست؟ مگر قیام مختار قبل از ظهور نبود؟ مگر قیام زید قبل از ظهور نبود؟ این قیام هایی بود که اهل بیت تأیید کردند. 🔸پس اصلا هیچ عقلی قبول نمی کند آقا من تحت یک حکومت ظالم باشم، طرف به من ظلم بکند، بعد من بگوییم نه من هیچ حق حرکت ندارم تا امام زمان (عج) ظهور بکند. خُب، این مخالف امر به معروف و نهی از منکر است. روایات امر به معروف و نهی از منکر چه می گویند؟ این منافی است، تناقض دارد با آنهایی که.. پس منظور از این روایات این است که طرف ادعای مهدویت بکند یا مردم را به سمت خودش فرا بخواند نه حضرت. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
دلم به مهرِ تــــو صد پاره باد و هر پــــاره هــــزار ذرّه و هر ذرّه در هوایِ تــــــــو باد .. 🍁 @marefatemahdavi
🌙نماز شب اول 💠وَجَدْنَاهَا فِي مَعَادِنِ ذَخَائِرِ الْيَوْمِ الْآخِرِ مَرْوِيّاً عَنِ النَّبِيِّ ص أَنَّهُ قَالَ‏، در برخى كتاب‌هاى دربردارنده‌ى ذخاير روز آخرت، به نقل از پيامبر اكرم -صلّى اللّه عليه و آله و سلّم- آمده است: 👌مَنْ صَلَّى [فِي‏] أَوَّلِ لَيْلَةٍ مِنْ شَعْبَانَ اثْنَتَيْ عَشْرَةَ رَكْعَةً يَقْرَأُ فِي كُلِّ رَكْعَةٍ فَاتِحَةَ الْكِتَابِ[1] وَ قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ[2] خَمْسَ عَشْرَةَ مَرَّةً 🔸هر كس در شب اول ماه شعبان  دوازده ركعت نماز -در هر ركعت «فاتحة الكتاب»  یک بار و سوره‌ى «قُلْ هُوَ اَللّهُ أَحَدٌ» پانزده بار- بخواند،  👈أَعْطَاهُ اللَّهُ تَعَالَى ثَوَابَ اثْنَيْ عَشَرَ أَلْفَ شَهِيدٍ وَ كَتَبَ لَهُ عِبَادَةَ اثْنَتَيْ عَشْرَةَ سَنَةً، خداوند متعال ثواب  دوازده هزار شهيد را به او عطا نموده و عبادت دوازده هزار  سال را براى او مى‌نويسد  👈وَ خَرَجَ مِنْ ذُنُوبِهِ كَيَوْمَ وَلَدَتْهُ أُمُّهُ وَ أَعْطَاهُ اللَّهُ بِكُلِّ آيَةٍ فِي الْقُرْآنِ قَصْراً فِي الْجَنَّةِ. و همانند روزى كه از مادر متولد شده، از گناهان بيرون مى‌آيد و نيز خداوند در برابر هر آيه‌اى از قرآن كه [در اين نماز] قرائت نموده، يك كاخ در بهشت به او عطا مى‌كند. [1]سوره الحمد (فاتحه) [2]سوره التوحید (الاخلاص) 📕منبع: کتاب اقبال الاعمال 🔹🔶🔹🔶🔹 @marefatemahdavi
اخلاق مهدوی 53.mp3
3.52M
💠 🎤 با توضیحات 🎬 جلسه 29 👈 آیا دعا داریم برای رسیدن به راحتی مطلق؟ ❇️ 90 جلسه در ماههای و در خدمت شما خواهیم بود با مباحث مهم و اصولی پیرامون ❇️ @marefatemahdavi
معرفت مهدوی | استاد عبادی
#ندبه_انتظار ✍شرح دعــــــــ📖ــای ندبه - فراز پنجاه و سوم(۱) 🔷«اللَّهُمَّ وَ أَقِمْ بِهِ الْحَقّ
شرح دعــــــــ📖ــای ندبه - فراز پنجاه و سوم(۲) ....🔆آیه سوم 📖آیه ۸۱ سوره اسراء: ✨«وَ قُلْ جاءَ الْحَقُّ وَ زَهَقَ الْباطِلُ إِنَّ الْباطِلَ کانَ زَهُوقاً؛  و بگو: حق آمد و باطل نابود شد، همانا باطل نابود شدنی است».✨ ⏬ نکته ها : 1⃣. «حق» به معنای ثابت و باقی است. بنابراین خدا و هرچه از سوی او باشد، حق است. «حق» یکی از نام های خداوند است. کلمه ی «زهوق» به معنای رفتن است و «زهق نفسه» یعنی روح از بدنش خارج شد. 2⃣. برای این آیه مصداق هایی همچون ظهور اسلام، ورود به مدینه، فتح مکّه و شکستن بت ها را بیان کرده اند که در همه آنها باطل شکست خورده است، ولی آیه دارای مفهوم گسترده ای است و فنای باطل و بقای حق را نوید می دهد. 3⃣. بقای حق و نابودی باطل، یک سنّت و قانون الهی است، نه پنداری و تصادفی، هر چند پیروان حق کم و طرفداران باطل زیاد باشند؛ چرا که حق همچون آب، ثابت و ماندگار و باطل مانند کف، ناپایدار و فانی است: «فَأَمَّا الزَّبَدُ فَیَذْهَبُ جُفاءً وَ أَمَّا ما یَنْفَعُ النَّاسَ فَیَمْكُثُ فِی الْأَرْضِ». قرآن میفرماید: «نَقْذِفُ بِالْحَقِّ عَلَی الْباطِلِ فَیَدْمَغُهُ؛ ما حق را بر سر باطل می کوبیم و آن را نابود می سازیم». و در این صورت است که باطل رفتنی است. بنابراین حق باید با قدرت و کوبنده بر باطل هجوم آورد. 4⃣. پیامبر باید با قاطعیّت، پیروزی نهایی حق را به مردم اعلام کند: «قُلْ جاءَ الْحَقُّ». 5⃣. باید حق را به میدان آورد تا باطل از بین برود: «جاءَ ... زَهَقَ». 6⃣. عاقبت، باطل رفتنی و نابود شدنی است و حق، باقی و پایدار: «جاءَ ... زَهَقَ» (فعل ماضی نشانه قطعی بودن است). 7⃣. از جلوه ها و مانورهای باطل نباید هراسید که دوامی ندارد: «کانَ زَهُوقاً». 🔆آیه چهارم 📖آیه ۱۸سوره انبیا: ✨«بَلْ نَقْذِفُ بِالْحَقِّ عَلَی الْباطِلِ فَیَدْمَغُهُ فَإِذا هُوَ زاهِقٌ وَ لَكُمُ الْوَیْلُ مِمَّا تَصِفُونَ؛  (این چنین نیست،) بلکه ما حق را بر باطل می کوبیم تا مغز آن را در هم بشکند، پس بی درنگ، باطل محو و نابود می شود. و وای بر شما از آنچه (خداوند را به آن) توصیف می کنید (و نسبت لهو و لعب و بیهوده کاری می دهید)».✨ ⏬ نکته ها : 1⃣. کلمه «قذف» به معنی پرتاب از راه دور و با سرعت و قدرت است و کلمه «دمغ» نیز به ضربه ای گفته می شود که به سر می خورد و تا مغز اثر می گذارد. کلمه «وَیل» به معنای عذاب و هلاکت است و در جایی به کار می رود که موضوع مورد نظر هلاکت را داشته باشد. 2⃣. پیروزی حق، اراده و خواست خداوند و جلوه ای از هدفداری نظام آفرینش است: «بَلْ نَقْذِفُ بِالْحَقِّ». 3⃣. برخورد حقّ با باطل باید تهاجمی باشد نه تدافعی: «نَقْذِفُ». 4⃣. سنت خداوند بر نابودی و محو باطل است: «نَقْذِفُ- فَیَدْمَغُهُ». 5⃣. حق بر باطل پیروز است: «فَإِذا هُوَ زاهِقٌ». 6⃣. نابودی باطل به وسیله حضور حق در جبهه است: «نَقْذِفُ بِالْحَقِّ عَلَی الْباطِلِ». 7⃣. در مبارزه علیه باطل باید سرعت، قدرت و هدف گیری درست رعایت شود: «نَقْذِفُ- فَیَدْمَغُهُ». 8⃣. باطل باید به کلّی نابود شود، نه آنکه نیمه جانی داشته باشد: «فَیَدْمَغُهُ». 9⃣. باطل رفتنی است: «فَإِذا هُوَ زاهِقٌ». 🔟. حکومت چند روزه ی باطل، بر اساس سنت مهلت دادن الهی است و عاقبت از آن متقین و اهل حق است: «فَإِذا هُوَ زاهِقٌ». 1⃣1⃣. وای بر کسانی که آفرینش را بازیچه می دانند: «وَ لَكُمُ الْوَیْلُ مِمَّا تَصِفُونَ».  🔗منبع: شرح قرآنی دعای ندبه - 👤محسن قرائتی @marefatemahdavi
معرفت مهدوی | استاد عبادی
✒️📖✒️📖✒️📖✒️ 💠👈 سلسله سخنرانی های ″دولــت کــریمه″ 🎬 قسمت سیصد و سی و یکم (از فایل شماره 82) 📋در ا
✒️📖✒️📖✒️📖✒️ 💠👈 سلسله سخنرانی های ″دولــت کــریمه″ 🎬 قسمت سیصد و سی و دوم (از فایل شماره 82) ♦️... همین که اسلحه را بر زمین گذاشتند دست مردان آنها را بستند (یعنی دست مردان قبیله مالک را بستند) و آنها را مثل یک اسیر به نزد خالد بردند. همسر مالک هم همراه آنها بود. 👈در آنجا راوی جناب ابو قتاده و عبدالله بن عمر نزد خالد شهادت می دهند اینها مسلمان هستند ما دیدیم نماز خواندن.. تمام مورخان نوشتند که همسر مالک که همراهش بود 🧕🏻شکل و شمایل زیبایی داشت، خالد بن ولید به یکی از یارانش رو می کند و می گوید گردن مالک بن نویره را بزن، خالد دستور به مرگش را می دهد. مالک می گوید من مسلمانم پایبند به اسلام هستم. خالد می گوید نه گردنش را بزنید. او هم گردن مالک را می زند. سایر مسلمین را هم کشتند. 👈و آن نقلی که در "تاریخ یعقوبی آمده در ج2، ص 110" و "کنز العمال که برای اهل سنت است، ج3، ص 132" همان شب خالد همسر مالک را برای خودش میگیرد❗️. چون بر این نظر بود که مالک یک مرتد است و زن و فرزند مرتد هم آزاد و حلال هستند در حالی که واقعا مالک مسلمان بود. 🏇راوی ابو قتاده می گوید من از آنجا به مدينه بازگشتم، از آن صحنه رفتم مدینه، و گزارش حادثه را به ابوبکر دادم که خالد چنین کاری را انجام داد. و سوگند خورد ديگر زير لوای خالد به جهاد نمی رود. چون او مالک را که مسلمان بود کشت. ☝️عمر به ابوبکر می گوید خالد زنا کرد و بايد سنگسار شود. (چون هم مالک و هم زنش مسلمان بودند. برفرض مالک کشته شده باشد، حتی می خواست با زن مالک ازدواج بکند، باید زن مالک عده نگه میداشت. نه اینکه همان شب ...)❓ ابوبکر گفت من او را سنگسار نمی کنم چون او اجتهاد کرد، هر چند که در اجتهاد خطا کرده باشد. 📌(این را بدانید دوستان! این نکته را یادتان باشد؛ در جای جای کتب اهل سنت برای اینکه راه فرار و توجیه باز بکنند برای غلط کاری های خلفا و دیگر افراد صحابی... چون آنها حتی صحابی را آدم های معصوم و درستی میدانند.. همین خالد را با این غلط کاری ها آدم درستی می دانند. این جمله که فلانی کار اشتباهی کرد... خیلی خُب اجتهاد کرد، اجتهادش غلط بود پس ایرادی به خودی خود بر این فرد وارد نیست. می گویند خالد کار اشتباهی کرد، مالک مسلمان بود خالد نباید اینکار را میکرد اما اجتهاد کرد، اجتهادش به خطا رفت. نخواست گناه بکند، قصد گناه نداشت..) 👈عمر گفت خالد قاتل است يک مسلمان را کشته بايد 🗡او را قصاص کنیم. ابوبکر گفت من او را قصاص نمی کنم او اجتهاد کرد. عمر گفت لااقل او را از کار برکنار کن تا فرمانده لشکر نباشد.  🗣ابوبکر گفت من هرگز شمشيری را که خدا برای آنها از نيام کشيده در نيام نخواهم کرد. لقب سيف الله برای خالد از اينجا پيدا شد. 👈بعد که خالد به مدينه آمد، باز هم عمر نسبت به او در مسجد مدينه شدت عمل نشان داد حرف هایی را زد.. اما خالد پیش ابوبکر رفت عذر خواهی کرد. ابوبکر عذر خواهی خالد را پذيرفت. خالد برگشت به عمر پرخاش کرد. این قسمت را تاریخ طبری نقل کرده. این بود نمونه ای از روش دارو دسته خلافت با مخالفین بیعت در خارج از مدینه، که اینطوری آمدند برخورد کردن. 📎ادامه دارد ... 🎤استاد احسان عبادی 332 ✒️📖✒️📖✒️📖✒️ ︽︽︽︽︽︽︽︽︽ @marefatemahdavi @arshiv_link313
چه ماه خوبی است برای نوکرها .. ✨¤ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا بَقِيَّةَ اللهِ فِی أَرْضِه¤✨ 🌿🌺حلول و فرخنده ایام اعیاد شعبانیه بر عاشقان خجسته و مبارک باد @marefatemahdavi
🔸فرصت ارتبــــاط با در ✍🏻 رهبر انقــــلاب : 💠ماه شعبان ... ماه عبادت، ماه توسّل، ماه مناجات؛ وَ اسمَع دُعائی اِذا دَعَوتُك، وَ اسمَع نِدائی اِذا نادَیتُك؛ فصل مناجات با خدای متعال، فصل مرتبط كردن این دلهای پاكْ با معدن عظمت، با معدن نور؛ این را قدر باید دانست. این مناجات شعبانیّه یك تحفه‌ای است كه در اختیار ما قرار داده شده است. خب ما دعا خیلی داریم، همه‌ی این دعاها هم پر از مضامین عالی است، امّا بعضی یك برجستگی خاصّی دارند. ⬅️من از امام بزرگوار (رضوان الله علیه) سؤال كردم، گفتم در میان این دعاهایی كه از ائمّه علیهم‌السّلام رسیده است، شما به كدام دعا بیشتر علاقه‌مندید و دلبسته‌اید؟ فرمودند به دعای كمیل و مناجات شعبانیّه؛ به این دو دعا. امام یك دلِ متوجّه به خدا بود، اهل توسّل بود، اهل تضرّع بود، اهل خشوع بود، اهل اتّصال با مبدأ بود؛ وسیله‌ی بهتر در چشم او، این دو دعا بود: دعای كمیل، مناجات شعبانیّه. 💠وقتی انسان مراجعه میكند به این دو دعا، دقّت میكند، می‌بیند چقدر هم شبیه همند این دو دعا؛ شباهتهای زیادی به هم دارند؛ مناجات انسان خاشع، مناجات انسان متوكّل به خدا؛ كَاَنّی بِنَفسی واقِفَةٌ بَینَ یَدَیك، وَ قَد اَظَلها حُسنُ تَوَكُّلی عَلَیك، فَقُلتَ ما اَنتَ اَهلُه، وَ تَغَمَّدتَنی بِعَفوِك؛ امید، امید به مغفرت الهی، به رحمت الهی، به توجّه الهی، بلندهمّتیِ در درخواست از پروردگار؛ اِلهی هَب لی كَمالَ الانقِطاعِ اِلَیك، و اَنِر اَبصارَ قُلوبِنا بِضیاءِ نَظَرِها اِلَیك. ماه شعبان یك چنین ماهی است؛ ⬅️دلهای پاك، دلهای نورانی، دلهای جوان، از این موقعیّت بهره بگیرند، استفاده كنند، رابطه‌تان را با خدا قوی كنید. 📎بیانات در دیدار اقشار مختلف - ۱۳۹۲/۰۳/۲۲  @marefatemahdavi
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
🍃 مولای من! دل ز آتش هجـــــ💔ــران تـــو در سوز و گداز است .. @marefatemahdavi
📖🔹📖🔹📖🔹📖 ⛅️ (عج) در روز جمعـہ✨ 💠السَّلامُ عَلَیْكَ یَا حُجَّةَ اللَّهِ فِی أَرْضِهِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا عَیْنَ اللَّهِ فِی خَلْقِهِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا نُورَ اللَّهِ الَّذِی یَهْتَدِی بِهِ الْمُهْتَدُونَ وَ یُفَرَّجُ بِهِ عَنِ الْمُؤْمِنِینَ السَّلامُ عَلَیْكَ أَیُّهَا الْمُهَذَّبُ الْخَائِفُ السَّلامُ عَلَیْكَ أَیُّهَا الْوَلِیُّ النَّاصِحُ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا سَفِینَةَ النَّجَاةِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا عَیْنَ الْحَیَاةِ السَّلامُ عَلَیْكَ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْكَ وَ عَلَى آلِ بَیْتِكَ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ السَّلامُ عَلَیْكَ عَجَّلَ اللَّهُ لَكَ مَا وَعَدَكَ مِنَ النَّصْرِ وَ ظُهُورِ الْأَمْرِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا مَوْلایَ أَنَا مَوْلاكَ عَارِفٌ بِأُولاكَ وَ أُخْرَاكَ أَتَقَرَّبُ إِلَى اللَّهِ تَعَالَى بِكَ وَ بِآلِ بَیْتِكَ وَ أَنْتَظِرُ ظُهُورَكَ وَ ظُهُورَ الْحَقِّ عَلَى یَدَیْكَ. 🔰وَ أَسْأَلُ اللَّهَ أَنْ یُصَلِّیَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ یَجْعَلَنِی مِنَ الْمُنْتَظِرِینَ لَكَ وَ التَّابِعِینَ وَ النَّاصِرِینَ لَكَ عَلَى أَعْدَائِكَ وَ الْمُسْتَشْهَدِینَ بَیْنَ یَدَیْكَ فِی جُمْلَةِ أَوْلِیَائِكَ یَا مَوْلایَ یَا صَاحِبَ الزَّمَانِ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْكَ وَ عَلَى آلِ بَیْتِكَ هَذَا یَوْمُ الْجُمُعَةِ وَ هُوَ یَوْمُكَ الْمُتَوَقَّعُ فِیهِ ظُهُورُكَ وَ الْفَرَجُ فِیهِ لِلْمُؤْمِنِینَ عَلَى یَدَیْكَ وَ قَتْلُ الْكَافِرِینَ بِسَیْفِكَ وَ أَنَا یَا مَوْلایَ فِیهِ ضَیْفُكَ وَ جَارُكَ وَ أَنْتَ یَا مَوْلایَ كَرِیمٌ مِنْ أَوْلادِ الْكِرَامِ وَ مَأْمُورٌ بِالضِّیَافَةِ وَ الْإِجَارَةِ فَأَضِفْنِی وَ أَجِرْنِی صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْكَ وَ عَلَى أَهْلِ بَیْتِكَ الطَّاهِرِینَ. 📖🔹📖🔹📖🔹📖 ︽︽︽︽︽︽︽︽︽ @marefatemahdavi
🌙نماز شب دوم 💠وَجَدْنَاهُ مَرْوِيّاً عَنِ النَّبِيِّ (ص) قَالَ‏، به نقل از پيامبر اكرم -صلّى اللّه عليه و آله و سلّم- آمده است: 👈وَ مَنْ صَلَّى فِي اللَّيْلَةِ الثَّانِيَةِ مِنْ شَعْبَانَ خَمْسِينَ رَكْعَةً يَقْرَأُ فِي كُلِّ رَكْعَةٍ فَاتِحَةَ الْكِتَابِ[1] مَرَّةً وَ قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ[2] وَ الْمُعَوِّذَتَيْنِ[3] مَرَّةً 🌷هركس در شب دوم ماه شعبان  پنجاه ركعت نماز -در هر ركعت «فاتحة الكتاب» و سوره‌ى «قُلْ هُوَ اَللّهُ أَحَدٌ» و دو سوره‌ى «معوذتين»- بخواند،  🔰يَأْمُرُ اللَّهُ تَعَالَى الْكِرَامَ الْكَاتِبِينَ أَنْ لَا تَكْتُبُوا عَلَى عَبْدِي سَيِّئَةً إِلَى أَنْ يَحُولَ عَلَيْهِ الْحَوْلُ، خداوند متعال به فرشتگان گرامى كه اعمال انسان‌ها را مى‌نويسند دستور مى‌دهد تا سال آينده گناهان بنده‌ام را ننويسيد  🔰وَ يَجْعَلُ اللَّهُ تَعَالَى لَهُ نَصِيباً فِي عِبَادَةِ أَهْلِ السَّمَاءِ وَ الْأَرْضِ، و نيز خداوند متعال بخشى از عبادت اهل آسمان و زمين را براى او قرار مى‌دهد.  👌وَ الَّذِي بَعَثَنِي‏ بِالْحَقِّ نَبِيّاً لَا يَجْتَنِبُ قِيَامَ تِلْكَ اللَّيْلَةِ إِلَّا شَقِيٌّ أَوْ مُنَافِقٌ أَوْ فَاجِرٌ وَ ذَكَرَ فَضْلًا كَثِيرا. سوگند به خدايى كه به حق مرا به پيامبرى برانگيخت، جز افراد بدبخت يا منافق يا گناه‌كار از شب‌خيزى در اين شب خوددارى نمى‌كند. و در ادامه‌ى حديث فضايل بسيارى را براى آن ذكر كرده است. [1]سوره الحمد(فاتحه) [2]سوره التوحید(الاخلاص) [3]سوره های الفلق و الناس 📔منبع: کتاب اقبال الاعمال 🔹🔶🔹🔶🔹 @marefatemahdavi
1_249046448.mp3
3.43M
💠 🎤 با توضیحات 🎬 جلسه 30 👈 برای دفع و رفع بلا چه کنیم؟ ❇️ 90 جلسه در ماههای و در خدمت شما خواهیم بود با مباحث مهم و اصولی پیرامون ❇️ @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 در یکی از فرازهای دعای غیبت که عصر جمعه خوانده می شود آمده است که خدایا "تو مرا شکیبا گردان تا دوست نداشته باشم تعجیل در کاری که تو به تاخیر افکنده ای و... و آشکار شدن چیزی که تو پنهان داشته ای. " آیا مقصود از این فراز تعجیل در امر ظهور امام زمان است؟ (با توجه به جملات قبلی این فراز، چنین چیزی به ذهن میرسد.). اگر این طور است پس چرا در دعاهای دیگر ما تعجیل در امر فرج را از خداوند درخواست می کنیم؟ آیا بین این دو مغایرتی هست؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 👌🏻بله، آن چیزی که شما برداشت کردید درست است تأخیر یا تعجیل در بحث ظهور هست، ولی باز هم می گویم این عجله کردن هست بحث عجله کردن، یعنی من آمادگی برای چیزی ندارم بعد هی میگویم بیا بیا بیا.. متوجه شدید بزرگوار محترم! این هست. عجله کردن برای ظهور کار مذمومی هست، یعنی ما آمادگی اش را نداشته باشیم، هی بگوییم آقا بیا بیا بیا.. 📚یا اینکه اصلا «هَلَک مُستَعجِلون» روایت داریم که عجله کنندگان هلاک میشوند، کسانی که خیلی بیتابی می کنند آقا جان پاشو بیا، پاشو بیا.. اگر نیایی من دیگر امسال می میرم، خلاصه اینجوری.. اینجوری عجله کردن ها که در روایت داریم این ها جزء هلاک شدگانند و خودشان را هلاک می کنند. و کسانی هلاک نمی شوند که خودشان تسلیم شده ی امر خدا هستند. 👈🏻اما تسلیم شده امر خدا منافاتی با دعا ندارد، ما می توانیم دعا بکنیم. من باز هم تکرار میکنم این «عَجِّل لِوَلیِّک الفَرَج» باید همراه با عمل باشد. اگر دعای ما برای تعجیل در فرج همراه با عمل هم باشد یعنی ما این دعا را همراه کنیم با خودسازی خودمان، جامعه سازی خودمان، دیگران سازی خودمان، آشنا کردن مردم با مهدویت این هیچ اشکالی ندارد. اینکه صرفا بشینیم دعا کنیم برای ظهور و عمل نکنیم ناقصه! 🔸این عجله ای که اینجا می گوید یعنی خدایا من عجله بکنم برای آن چیزی که تو تأخیر کردی ولی از آن طرف خودم را هم آماده نکنم، یعنی درخواست ظهور بدون آمادگی، این بحث از دعا این را دارد می گوید. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi