eitaa logo
قـرارگـاه شـهـداء🇮🇷🇱🇧🇵🇸
1.2هزار دنبال‌کننده
40.4هزار عکس
17.6هزار ویدیو
346 فایل
•°| بسم رب الشهدا و الصدیقین |•° روزبه‌روز باید یاد شهدا و تکرار نام شهدا و نکته‌یابی و نکته‌سنجی زندگی شهدا در جامعه‌ی ما رواج پیدا کند. لینک ناشناسمون↯ https://harfeto.timefriend.net/17341777457867
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ناحلة الجسم یعنی ضعیف و دل شکسته میری جوونی اما مادر پیری بهونهٔ سفر میگیری...💔
❤️امیرالمؤمنین علی علیه السلام : ☀️ لَا تَنَالُونَ مِنْهَا نِعْمَةً إِلَّا بِفِرَاقِ أُخْرَي وَ لَا يُعَمَّرُ مُعَمَّرٌ مِنْكُمْ يَوْماً مِنْ عُمُرِهِ إِلَّا بِهَدْمِ آخَرَ مِنْ أَجَلِهِ وَ لَا تُجَدَّدُ لَهُ زِيَادَةٌ فِي أَكْلِهِ إِلَّا بِنَفَادِ مَا قَبْلَهَا مِنْ رِزْقِهِ 🌍در دنیا به نعمتی نمی رسید جز با از دست دادن نعمتی دیگر، و روزی از عمر سالخورده ای نمی گذرد مگر به ویرانی یك روز از مهلتی كه دارد، و بر خوردنی او چیزی افزوده نمی شود مگر به نابود شدن روزی تعیین شده 📚 خطبه:145
✨الاِْعْجَابُ يَمْنَعُ الاِزْدِيَادَ 💠 «خودپسندى مانع (بزرگ) ترقى است» 📘حکمت:۱۶۷
۱۶۷ ❣️امير المومنين _عليه السلام _مي فرمايد : ✨الاِْعْجَابُ يَمْنَعُ الاِزْدِيَادَ✨ 💠 «خودپسندى مانع (بزرگ) ترقى است» ✍ريشه خودپسندى حب ذات افراطى است. آن گونه كه انسان نقطه هاى مثبت خود را بزرگ تر از آنچه هست مى بيند و نقطه هاى ضعف را هيچ گاه نمى بيند و يا كمتر از آنچه هست مى بيند ✔️ در واقع خودپسندى و اعجاب به نفس يكى از حجاب ها و موانع شناخت و معرفت است. نخستين اثر آن اين است كه انسان را از پيشرفت و تكامل باز مى دارد، زيرا انسان تا زمانى كه خود را ناقص مى بيند، براى پيشرفت تلاش مى كند. آن روز كه خود را كامل دانست متوقف مى شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭❁━═━⊰✼❆🍃🌹🍃❆✼⊱━═━❁╮ ✨بسم الله الرحمن الرحیم ✨ 🌹شرح حکمت97 🔹 ارزش یقین 🔰 در حکمت ۹۷ نهج‌ البلاغه این گونه می‌خوانیم که: 💠 (حضرت در نیمه شبی که صبح آن عملیات نهروان علیه خوارج انجام شد، صدای مردی از خوارج را شنید که نماز شب می‌خواند و قرآن تلاوت می‌کرد. حضرت فرمودند:) " خوابیدن همراه با یقین، بهتر از نماز گزاردن با شک و تردید است. " 🔻 از اینجا معلوم می‌شود که خوارج، حداقل بخشی شان نسبت به این مقصد و مسیری که انتخاب کرده بودند -یعنی مبارزه با امیرالمؤمنین (عليه‌السلام)- در شک و تردید سپری می‌کردند. 🔻 مولای ما در حکمت ۳۱ نهج‌ البلاغه، در مورد ابعاد شک این گونه می‌فرمایند که : " شک چهار بخش دارد؛ اول جدال در گفتار، دوم ترسیدن، سوم دودل بودن و چهارم، تسلیم حوادث روزگار شدن؛ آنکس که جدال و نزاع را عادت خود قرار دهد، شب تارش به صبح نمی‌رسد. (می‌دانید که خوارج بر عقیده باطل خودشان، به شدّت جدال می‌کردند؛ یعنی هرگز از تاریکی شبهات بیرون نخواهند آمد.) و آنکس که از هر چیزی ترسید، همواره در حال عقب نشینی است و آنکس که در تردید و دودلی باشد، زیر پای شیطان کوبیده خواهد شد و آنکس که تسلیم حوادث گردد و به تباهی دنیا و آخرت گردن نهد، هر دو جهان را از کف خواهد داد. " 🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع
◾️فاطمیه، جبهه ها یادش بخیر... ایام فاطمیه بود. راهروهای بیمارستان هم سیاه پوش شده بودند. صدای دسته و عزاداری از پنجره باز اتاق می آمد. غمگین و بی حوصله روی تخت بیمارستان دراز کشیده بود کتابی را که برایش آورده بودند تا بخواند را برداشت. روی جلدش را چند دقیقه ای با دقت نگاه کرد (گزیده فرهنگ نامه جبهه انقلاب اسلامی ایران در جنگ تحمیلی. جلد 1. آداب و رسوم. نوشته: سید مهدی فهیمی. نشر پایداری". "فرهنگ جبهه) یاد آن روزها افتاد لحظه ای چشمانش را بست. خاطرات مثل برق و باد از جلوی چشمش گذشتند : شب های عملیات ، شوخی ها و خنده ها ، دوستان شهیدش ، قمقمه های خالی ، بمب های شیمیایی ، تاول های آزار دهنده ، زخم زبان های بعد از جنگ ، بی خوابی های شبانه ، سرفه های مکرر  همه و همه ... چشم هایش پر از اشک شد . یاد حرف دکتر افتاد. گفته بود گریه برایت خوب نیست . نباید استرس داشته باشی . نباید هیجانی بشی . اشک ها رو پاک کرد و شروع به خوندن کتاب کرد  همینطور خوند و خوند تا رسید به این جا : در دهه فاطمیه رزمندگان حال و هوای دیگری داشتند. عزاداری در این ایام فوق العاده سنگین بود و هیئت ها سنگ تمام می گذاشتند. مصیبت خوانی و مداحی، با ذکر آن چه بر سر ام ابیها و پاره تن پیامبر رفته و در کتب معتبر آمده بود، داغ دل های سوخته را تازه تر می کرد نشسته خواندن نماز شب با حزن و اندوه و افسردگی تمام به یاد مادر در مقایسه با نشاط و آمادگی سایر شب ها برای بهتر درک کردن واقعه و حال حضرت فاطمه سلام الله علیها بعد از آن، جگر بچه ها را آتش می زد. این شب ها چشم هر کس به بچه سیدها می افتاد بی اختیار اشکش جاری می شد؛ خصوصاً بچه های کم سن و سال تر. در شب شهادت بی بی آن ها وسط می نشستند و بقیه دورشان حلقه می زدند و با هم در عزای مادر،  هم ناله می شدند، نوحه می خواندند و اشک می ریختند. بی اختیار اشک از چشمانش سرازیر شد . یادش افتاد شبهایی که رمز عملیات مزین به نام حضرت زهرا(س) بود، از بچه سیدها قول شفاعت می گرفتند. سیدها  را قسم می دادند به مادرشان که برای شهادتشان دعا کنند . یا قسم می دادند که اگر شهید شدند آنها را شفاعت کنند .  حالا نمی دانست آیا آنها یادی ازش می کنند؟ با خودش می گفت: من در این چند سال، فاطمیه ها به یاد آن روزها ، به یاد تک تک بچه ها  سینه زدم ولی امسال .... آهی کشید و به کپسول اکسیژن خیره شد. زینب سیفی بخش فرهنگ پایداری تبیان سلام‌الله‌علیه
مداحی آنلاین - آروم آروم از این زمونه - مطیعی.mp3
4.8M
🔳 🌴آروم آروم از این زمونه 🌴مادر رفت شبونه 🎤 🔴مرجع رسمی های روز
◾️چرا دو دهه ایام فاطمیه داریم؟ یکی از سوالات درباره ایام فاطمیه این است که چرا تاریخ دقیق شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) روشن نیست و فلسفه ایام فاطمیه چیست؟   برای پاسخ به این سوال باید گفت: زمان دقیق شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها همانند مکان دفن ایشان از مجهولات تاریخی است که نشانه اوج مظلومیت حضرت است.   عواملی چند ممکن است منشأ این اختلاف باشد؛ از جمله:   1. نقل حوادث تاریخی در آن دوران همانند امروز نبوده که به صورت نوشته و کتاب در آید و به نسل‌های بعدی منتقل شود، بلکه انتقال رویدادهای تاریخی به طور عمده شفاهی بود و از خاطر و ذهن افرادی به اذهان دیگران منتقل می‌شد. کسی نمی‌تواند ادعا کند که همه این ناقلان از اشتباه مصون بودند.   2. از سوی دیگر در آن روزها مسلمانان سرگرم جنگ بودند، در چنین شرایطی کمتر دغدغه داشتند که حوادث تاریخی را به طور دقیق ثبت نمایند.   3. اختلاف و دسته‌بند‌ی‌های سیاسی که پس از رحلت رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم  پدید آمد و کسانی که روی کار آمدند و قدرت را در دست گرفتند، تا آن جا که توان داشتند، تاریخ حادثه‌ها را دستکاری کرده‌اند.   پراکندگی گفتار تاریخ‌نگاران در این موضوع گواهی روشن بر تحریف عمدی آنان در تاریخ شهادت حضرت زهرا ـ سلام الله علیها است.   در رابطه با زمان شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها روایات متفاوتی نقل شده است که سند برخی از این روایات «مرفوع» است و در نتیجه از اعتبار کافی برخوردار نیستند و برخی روایات نیز مدت زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها را پس از رحلت پدر گرامی‌اش دو یا شش و یا هشت ماه بیان کرده‌اند، چون این دسته از روایات نیز سند درستی ندارند و یا از امام معصوم نقل نشده‌اند نمی‌تواند معتبر و قابل توجه باشند.   بعضی از احادیث گویای این است که حضرت پس از رحلت رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم سه ماه یا یکصد روز در قید حیات بود.   این گونه احادیث را ممکن است با حدیث مشهور طبری که شهادت حضرت را سوم جمادی الثانیه می‌داند. بدین طریق جمع کرد که سه ماه پنج روز کمتر از سوم جمادی الثانیه یعنی نود و پنج روز است و یکصد روز، پنج روز بیشتر از نود و پنج روز می‌شود و تفاوت چند روز قابل توجه نیست، مرحوم علامه مجلسی نیز به این مطلب اشاره دارد.   در نتیجه تنها روایاتی که قابل تأمّل است؛ روایات هفتاد و پنج روز و سوم جمادی الثانیه یعنی نود و پنج روز است.   روایت هفتاد و پنج روز به دو طریق ـ ابو عبیده و هشام بن سالم ـ از امام صادق ـ علیه السلام ـ نقل شده است و روایت سوم جمادی الثانیه یعنی نود و پنج روز در روایت ابو بصیر، نیز از امام صادق ـ علیه‌السلام ـ تصریح شده است.   این دو تعبیر با توجه به قول مشهور شیعه درباره رحلت پیامبر اکرم ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ در بیست و هشتم ماه صفر با هم تعارض دارد، چون که هفتاد و پنج روز پس از رحلت پیامبر اکرم ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ موافق با سیزدهم جمادی الاولی می‌شود، نه سوم جمادی الثانیه.   البته ممکن است دلیل اختلاف در این دو دسته از روایات صحیحه رایج نبودن نقطه گذاری بر کلمات در زمان صدور روایات باشد.   توجه به شباهت «خمسه و سبعون» با «خمسة تسعون» مؤید این معناست. به عنوان مثال در کتاب کافی در مورد زمان شهادت حضرت زهرا ـ سلام الله علیها ـ چنین آمده است: «و توفیت و لها ثمان عشرة سنه و خمسة و سبعون یوما». همان گونه که در این روایت دیده می‌شود شباهت «خمسه و سبعون» به «خمسه تسعون» خیلی نزدیک است و اشتباه نسّاخ، تاریخ نویسان یا راویان حدیث می‌تواند موجب پدید آمدن دو تاریخ متفاوت در رابطه با روز شهادت حضرت زهرا ـ سلام الله علیها ـ باشد.   در هر صورت، ایام فاطمیه، زمان مناسبی است تا از کوثر پیامبر اکرم (ص) یاد شود و در کنار ذکر مصیبت‌، جایگاه رفیع ایشان، و درس‌هایی که به ملت آموختند، مرور شود. منبع: سامانه اطلاع رسانی سراج گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان
حضرت زهرا(سلام الله علیها) بدزبانی، بد‌گویی و مانند اینها بایستی در جامعه جمع بشود... مکتب ائمّه‌ (علیهم السّلام) و مکتب علوی و فاطمی از این چیزها مبرّا است. شما نگاه کنید فاطمه‌ی زهرا (سلام الله علیها) دو خطبه‌ی طوفانی ایراد کرده؛ دو خطبه‌ی به معنای واقعی کلمه طوفانی: یکی در مسجد در میان انبوه متراکم مردان، یکی هم خطاب به زنان مدینه که پُر [است] از مطالب بسیار مهم و اعتراضی -اعتراض- و تنبیه نسبت به مفاهیم برجسته‌ی اسلامی که فاطمه‌ی زهرا (سلام ‌الله ‌علیها) در مورد آنها خطر را احساس میکرد، لکن در این دو خطبه‌ی مهم و بزرگ و پُرشور، یک کلمه‌ی هتک و زشت و توهین‌آمیز وجود ندارد؛ [و همه‌ی کلمات،] کلماتِ محکم و مستحکم،‌ بیاناتِ متین و متقن.۱۳۹۹/۱۱/۱۵ بیانات در ارتباط تصویری با مداحان پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی
قـرارگـاه شـهـداء🇮🇷🇱🇧🇵🇸
... ....: مرحوم اقامیرزا ارباب داشت ریحان پاک می کرد بادقت برگها را میکند می گفت روز قیامت شکایت می کند . که چرا نکندی که در بدن مومن قرار بگیرم و به ملکوت برسم . آری ریحان با کنده شدن به ملکوت میرسد وروح نیز با کندن از جاذبه ی دنیا. آری روح وریحان نیز باید بکند . با گریه به ریحانه شبنم به گونه مینشیند ،و انسان راه کندن از دنیا را یاد می گیرد ، راه ملکوت . ریحان دونوع داریم ریحان سبز و ریحان کبود گمانم ریحان بنفش کبود از داغ ریحانه است عمری داغ خورشید بردلش نشسته وخورشید نیز که در محبت ریحانه داغ به دلش نشسته ، وداغ ریحانه رویش روح ریحان در دل ماست . .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مقام به جايي مي رسد كه منا مي شود ۱روز دیگر تا شروع سراسری و 20 لغایت 27 آذرماه 1400 ثبت نام فقط از طریق آدرس: khademin.koolebar.ir 💠 در صورت داشتن سوال به آی دی @shahidanekhodaiy110 در پیام رسان ایتا و یا سروش پیام دهید و از تماس با شماره های کمیته های استانی خودداری فرمایید.
قـرارگـاه شـهـداء🇮🇷🇱🇧🇵🇸
تو و جملات تو از همه ی تجملات بالاتر است که اوج تجملات برای دل است و اوج تجمل دنیا در بهار است وجملات قرآن تو بهار دل است و فهم نباشد هیچ لذتی را نمیشود فهمید و سراسر عذاب میشود انوقت شرابی می خواهی که این دوری از خدا را نفهمی وبیهوش شوی .