eitaa logo
افق
3.3هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
248 ویدیو
49 فایل
واحد ادیان، فرق و قومیت‌های موسسه مصاف (افق) ارتباط با ما👇 my.masaf.ir/r/eitaa
مشاهده در ایتا
دانلود
✍️ بهائیت و غیر انسان دانستن مخالفین خود 🔻میرزا حسینعلی نوری ملقب به بهاء الله در موارد متعددی مخالفین خود را حیوان معرفی کرده است. 1️⃣ کذلک کان امر الغلام بین هولاء الانعام فی هذا السجن... 📚 آثار قلم اعلی، ج ۳، ص ۲۰۵، ناشر: موسسه معارف بهائی، ۱۳۸۱ خورشیدی 2️⃣ و انه یا ملا المشرکین لول تفتخرون بابقاء اسمکم بین الدواب او ذکرکم بین الانعام فافتخروا لان شانکم هذا و شان الذینهم یتبعونکم من دون بینة و لا کتاب عز عظیم. 📚 آثار قلم اعلی، ج ۲، ص ۴۵۲، ناشر: موسسه معارف بهائی، ۱۳۸۱ خورشیدی 3️⃣ و الیوم به نص نقطه ی بیان نفوسی که از این امر بدیع معرضند از رداء اسمیه و وصفیه محروم و کل از بهائم بین یدی الله محشور... 📚 نوری، میرزا حسینعلی (ملقب به بهاء الله) (متوفای ۱۴۰۹ هـ)، کتاب بدیع در جواب اسئله‌ی قاضی، ص ۲۱۳ 4️⃣ الیوم هر نفسی بر احدی از معرضین من اعلاهم او من ادناهم ذکر انسانیت نماید از جمیع فیوضات رحمانی محروم است تا چه رسد که بخواهد از برای آن نفوس اثبات رتبه و مقام نماید... 📚 نوری، میرزا حسینعلی (ملقب به بهاء الله) (متوفای ۱۳۰۹ هـ)، کتاب بدیع در جواب اسئله قاضی، ص ۱۴۰ 5️⃣ و معرض بالله چون توقف نمود و از صراط لغزید در همان حین هیکلش از قمیص انسانی خارج و به جلود بهائم ظاهر و مشهود گشت فسبحان من یبدل الوجود کیف یشاء و یقدر... 📚 نوری، میرزا حسینعلی (ملقب به بهاء الله) (متوفای ۱۳۰۹ هـ)، کتاب بدیع در جواب اسئله‌ی قاضی، ص ۱۱۰ ✅ کانال ادیان، فرق و قومیت‌های مؤسسه مصاف (افق) 🆔 @masaf_ofogh
✍️ مشروعیت همجنس‌گرایان، از کلیسای انگلیس اصرار و از برخی اسقف‌های آنگلیکن انکار 🔺 چند اسقف آنگلیکن به طور علنی از درخواست کلیسای انگلیس برای لغو ممنوعیت ازدواج همجنس‌گرایان حمایت کردند. 🔸گاردین: براساس یک نظرسنجی که اخیرا منتشر شده است، بیش از ۱۱۰۰ کشیش تمایل به انجام ازدواج همجنس‌گرایان در صورت قانونی شدن داشتند. 🔸تجزیه و تحلیل جداگانه نظرات ۶۴۰۰ بازدیدکننده کلیسا هشدار داد که اختلاف در کلیسا بر سر این موضوع فاجعه‌ای است که ادامه خواهد داشت. 🔸کلیساهای انگلیکن در آمریکا، اسکاتلند و کانادا قبلا مراسم عروسی همجنس‌گرایان را برگزار کرده بودند. ✅ کانال ادیان، فرق و قومیت‌های مؤسسه مصاف (افق) 🆔 @masaf_ofogh
وقاحت تا کجا؟ الهام علی‌اف فرهنگ پهلوانی و زورخانه‌ای را به نام جمهوری آذربایجان در فهرست میراث ناملموس بشری به ثبت رساند. سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) روز پنجشنبه از ثبت "فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای" به نام جمهوری آذربایجان در فهرست میراث ناملموس بشری خبر داد. این در حالیست که ایران برای ثبت این رشته ورزشی به نام خود تلاش زیادی داشته و فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای نیز در سال 1383 با حضور نمایندگان بیش از 21 کشور جهان در تهران تأسیس و رسماً آغاز به کار کرده است. مرکز مطالعات آذربایجان https://t.me/mutaliatazerb
افق
✍️ گفت: آیا امام علی علیه السلام در فتح ایران نقش داشتند؟ 🔺 اگرچه حوادث پس از وفات پیامبر اسلام، در هاله‌ای از ابهام تاریخی قرار دارند و از طرف دیگر همواره موضوع اختلاف بین شیعیان و اهل سنت بوده‌اند، مسائلی وجود دارند که بتوان به قطع از خلال آنها موضع امیرالمؤمنین را در خصوص فتح ایران استنباط کرد. 🔸یک نکته که شیعیان و اهل سنت در خصوص آن چندان اختلافی ندارند این است که حضرت علی علیه السلام در جنگ‌های رسول اکرم صلی‌الله‌علیه و آله نقشی فعال داشته و امروزه حتی علمای وهابی نیز شک ندارند که تأثیرگذارترین فرد در پیروزی‌های نظامی مسلمانان در دوران پیامبر، امام علی علیه‌السلام بوده‌اند. و باز هم در این زمینه اختلافی نیست که پس از پیامبر اسلام صلی‌الله علیه و آله حضرت علی علیه‌السلام شمشیر را کنار گذاشت و در جنگ‌های خلفای پس از پیامبر نقش‌آفرینی نکرد. همین که تواریخ جعلی شرکت امام حسن ‌علیه‌السلام و امام حسین علیه‌السلام را مطرح می‌کنند، خود ثابت می‌کند که امام علی علیه‌السلام به هیچ وجه در این فتوحات نقشی نداشته‌اند. نهایت مسأله‌ای که در خصوص مداخله امام علی علیه‌السلام گفته شده است، مشاوره‌ای است که به جناب خلیفه دوم در خصوص جنگ با ایرانیان داده شده است؛ که در این زمینه هم بهتر است بدانید این مشورت در زمانی داده شده است که مسلمانان در موضعی دفاعی در مقابل سپاه ساسانیان و بیزانس قرار داشتند. و البته در زمانی که امیرالمومنین علیه‌السلام خود به خلافت رسیدند، اولاً در قانونگذاری خود تفاوتی بین اعراب و ایرانیها قائل نبودند و ثانیاً در زمان ایشان تهاجمات برای کشورگشایی متوقف شد. و البته بزرگترین سند این مسأله اجداد ما طی هزار و سیصد سال گذشته هستند، که حتی هنگامی که خود را از زیر یوغ خلفای اموی و عباسی رها کردند، عشق به امیرالمومنین علیه‌السلام و فرزندان ایشان را رها نکردند. ✅ کانال ادیان، فرق و قومیت‌های مؤسسه مصاف (افق) 🆔 @masaf_ofogh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آیا آزادی حجاب به نفع جمهوری اسلامی است یا به ضرر آن؟ ⁉️ فرض کنیم حکومت جمهوری اسلامی ایران، به قول بعضیها رژیمی است که به دنبال آن است که به هر طریقی که ممکن است به حکومت خود ادامه دهد؛ در این صورت چه موضعی باید در مقابل مقوله حجاب بگیرد؟ ✅ کانال ادیان، فرق و قومیت‌های مؤسسه مصاف (افق) 🆔 @masaf_ofogh
‍ ✍ اعتراف و گلایه شافعی از برخورد سلیقه‌ای در مورد هوای نفس در اعتبار بخشی به روایات توسط بخشی از علمای اهل‌سنت 🔺 بر خلاف شیعیان، عموم اهل سنت برای اطلاع از اعتبار روایات روشی مقلدانه دارند. 🔸 یعنی برای مثال عالمی کتابی تحت عنوان «صحیح» می‌نویسد و دیگران تقلید گونه دیدگاه را می‌پذیرند. 🔸چنین تقلیدی در علم رجال باعث شده است اقوال رجالی در مورد اسناد روایات بر اساس اعتبار سنجی علمایی خاص در بین اهل‌سنت باشد. اما شافعی به عنوان امام اهل سنت نکته‌ای مهم را مطرح کرده و بر اساس کتاب منسوب به او در مورد گروهی از اهل علم می‌نویسد: 💠ورأیت الغفلة قد تدخل على أکثرهم، فیقبلُ عن من یَردُّ مثله وخیراً منه. ویُدخَل علیه، فیقبلُ عن من یعرف ضعفه، إذا وافق قولاً یقوله! ویردُّ حدیث الثقة إذا خالف قولاً یقوله! 📚 الشافعی،  ابوعبد الله محمد بن إدریس، الرسالة، ص ۴۶۶ 🔸و افراد غافل را دیدم که بر بیشتر آن‌ها وارد می‌شوی و از کسی روایت را قبول می‌کند که حدیث مانند او یا بهتر از او را رد می‌کند. و بر او وارد می‌شود و از کسی که ضعف او را می‌داند زمانی که با دیدگاهی که وی بدان معتقد است موافق باشد حدیثش را قبول می‌کند و حدیث فرد ثقه را زمانی که با دیدگاهی که وی بدان معتقد است مخالفت کند رد می‌کند. 🔸واضح است که چنین رویکردی بخصوص بعد از گذشت چند قرن چقدر امکان اعتبار سنجی روایات را نزد اهل سنت کاهش می‌دهد. ✅ کانال ادیان، فرق و قومیت‌های مؤسسه مصاف (افق)  🆔 @masaf_ofogh
✍ صحیفه سجادیه، از بهترین روش‌ها برای پر کردن خلاء معنوی مقابله با معنویت‌های کاذب 🔺 از جمله برنامه‌هایی که در راستای معنوی‌سازی جامعه و آشنایی با معنویت حقیقی بسیار لازم بوده و تا کنون از آن غفلت شده است توجه به صحیفه سجادیه، بخشی از دعاهای امام زین العابدین علیه السلام است. 🔸شرح و تبیین دعاهای این دریای معنویت و اخلاق می‌تواند سلامت جامعه را از بُعد اخلاقی و معنوی تضمین کند و لذا گسترش و فهم این دعاها و استفاده از ظرفیت تحول‌آفرین آن بسیار مهم است. 🔸خلاء‌های امروز بشر که متاسفانه به واسطه شبه‌معنویت‌های بزک‌کرده و منحرف در حال پر شدن است و در این بین کشور ما و مردم این سامان نیز مستثنی نیستند اگر با آموزه‌های بنیادین، اصولی و زیبای صحیفه سجادیه پر شوند دیگر هیچ فردی به سمت و سوی معنویت‌های دروغین و کاذب نخواهد رفت. 🔸موضوع دعا و شکرگزاری، شناخت خداوند، ذکر، انسان، رابطه انسان با خداوند، صفات نیک اخلاقی و... امروزه دستاویز رمالان، سرکرده‌های بی‌بهره از معنویت عرفان کاذب و... شده است که تبیین دعاهای صحیفه می‌تواند برای مقابله با انحرافات بسیار سودمند باشد. 🔸صحیفه سجادیه در حقیقت یکی از بهترین روش‌های تقویت باورهای دینی و معنوی است و رهبر انقلاب در طول دوران زعامت و رهبری بارها بر توجه به صحیفه سجادیه و دعاهای این بحر عمیق توصیه نموده‌اند. 🔸ایشان در یکی از سخنرانی‌ها بیان کردند: من به یکایکِ شما عزیزان توصیه میکنم تا آن‌جا که میتوانید، با صحیفه سجادیّه مأنوس شوید. کتاب بسیار عظیمی است. این که گفته‌اند زبور آل محمّد، واقعاً همین طور است؛ پُر از نغمه‌های معنوی است، دعا و درس است؛ هم درس اخلاق است، هم درس علم‌النّفس است، هم درس امور اجتماعی است. آن‌جا ملاحظه کنید:  الّلهم انی اعوذ بک من هیجان الحرص و سورة الغضب ... والحاح الشهوة. یعنی یکی‌یکی این خصوصیات معنوی و اخلاقی و این ریشه‌های فاسدی را که در نفس ما هست، در زبان دعا به ما معرفی می‌کند. ✅ کانال ادیان، فرق و قومیت‌های مؤسسه مصاف (افق)  🆔 @masaf_ofogh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اینجا اردن است! حرم جعفر بن ابی‌طالب یا همان جعفر طیار ❇️ دلبستگی امیرمؤمنان به او تا آن جا بود که عبدالله‌بن‌جعفر فرزندش می‌گوید: هر گاه درخواستی را از عمویم علی داشتم و به حق پدرم -جعفر- او را قسم می‌دادم آن را می‌پذیرفت. 🔸در ماجرای سقیفه، غصب خلافت و احراق‌ منزل امیرالمومنین فرمودند: ای وای از جعفر! من، امروز، او را ندارم! ✅ کانال ادیان، فرق و قومیت‌های مؤسسه مصاف (افق)  🆔 @masaf_ofogh
لشگریان جمل چرا بجای مدینه به سمت بصره حرکت کردند؟! 🔺ممکن است سوال پیش بیاید که عایشه و همراهان او هنگام قصد جنگ با امیرالمؤمنین علیه السلام چرا بجای حرکت به سمت مدینه به سمت بصره حرکت کردند؟ پاسخ به این سوال با مطالعه بخشی از گزارش طبرمورخ مشهور اهل سنت مشخص می‌شود: 🔸طلحه و زبير، بعد از كشته شدن عثمان چهار ماه در مكه ماندند. ابن عامر در آن‌جا به دنبال مال دنيا بود، يَعلی بن اميه همرااموال زياد و چهارصد شتر به آن‌جا آمد. همه آن‌ها در خانه عائشه جمع شدند و نظر دادند و گفتند: ما می‌خواهيم به سوی علی برويم و با او بجنگيم برخی از آن‌ها گفتند: شما طاقت مردم مدينه را نداريد، ولی به سوی بصره كوفه می‌رويم؛ چون طلحه در كوفه طرفدار و زبير در بصره هوادار و همكار دارند. بنابراین نظر همگی آن‌ها اين شد كه به سوی بصره و كوفه بروند پس عبدالله بن عامر، اموال و شترهای فراوانی به آن‌ها داد... 🔸پس در واقع عایشه و اصحاب وی به نیت جنگ با امیر المؤمنین (علیه السلام) به سمت بصره که جزء سرزمین‌های تحت اشراف حضرت بود رفتند تا با کمک طرفداران زبیر بر تعداد لشگر خود بیفزایند. ✅ کانال ادیان، فرق و قومیت‌های مؤسسه مصاف 🆔 @masaf_ofogh
✍️ مسیر گام به گام در ادعا و انحراف توسط سرکرده مدعی یمانی 🔺 احمد بصری سردمدار فرقه ضاله موسوم به یمانی مسیری را شبیه ادعاهای بهائیت طی کرده است که این مراحل در آثار او نمایان است. 🔸او از ادعای فرزندی امام مهدی علیه السلام شروع کرد، ادعای یمانی بودن را مطرح کرد و قائل به ظهوری شد که در آن اصلا دیده نشد! و این ادعا تا جایی پیش رفت که گفت من با دین و رسالت جدیدی آمدم همانگونه که پیامبر صلی الله علیه و آله با دین و رسالت جدید آمد! ✅ کانال ادیان، فرق و قومیت‌های مؤسسه مصاف (افق) 🆔 @masaf_ofogh
✍️ تحریف به بدترین شکل ممکن بخاطر مخالفت با اعتقادات! 🔺 یکی از بدترین روش‌های گمراه کننده در انتقال مطالب صحیح، تحریف است که گاهی عامل این کار فراتر از چند مورد محدود است. 🔸 یعنی در برخی موارد این شیوه (تحریف) تبدیل به یک فرهنگ فراگیر بین گروهی می‌شود که می‌خواهند تنها تفکرات آنها شنیده شود و سخن دیگران هرچند که حق باشد، منتشر نشود. 👤 عبد الرحمن بن یحیی معلمی، عالم، پژوهشگر و مصحح مخالف شیعه که از برجسته‌ترین مصححان دایرة‌المعارف عثمانی بود و بسیاری از کتاب‌های خطی ارزشمند را تصحیح کرد و بر آنها حاشیه نگاشت می‌نویسد: 💢 ومن تأمل حال کثیر من علماء المذاهب رأى أن کثیراً منهم قد تکون حالهم عند التحقیق شراً من حال أصبغ وذلک أنهم یظهرون التدین بقبول الحدیث وتعظیم (الصحیحین) ویزید بعضهم حتى من أهل عصرنا هذا فیقول: إن الحدیث إذا کان فی (الصحیحین) أو أحدهما فهو مقطوع بصحته، فإذا جاءوا إلى حدیث مخالف لمذهبهم حرفوه أقبح تحریف... 📚 التنکیل بما فی تأنیب الکوثری من الأباطیل، ج ۱، ص ۴۱۹ 💠 و هر کس در حال بسیاری از علمای مذاهب (اهل سنت) تامل کند در می‌یابد که بسیاری از آنان وضعشان پس از تحقیق از وضع اصبغ (بن خلیل) بدتر است و دلیل آنکه این‌ها در ظاهر قائل به قبول حدیث و بزرگداشت صحیحین هستند و حتی در عصر ما بسیاری از آنان می‌گویند اگر حدیث در صحیحین یا یکی از آن‌ها باشد صحتش قطعی است اما هنگامی که یک حدیث که مخالف با مذهبشان باشد برای آنان آورده می‌شود آن را به زشت‌ترین شکل ممکن تحریف می‌کنند... ✅ کانال ادیان، فرق و قومیت‌های مؤسسه مصاف (افق) 🆔 @masaf_ofogh