eitaa logo
افق
3.2هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
259 ویدیو
50 فایل
واحد ادیان، فرق و قومیت‌های موسسه مصاف (افق) ارتباط با ما👇 my.masaf.ir/r/eitaa
مشاهده در ایتا
دانلود
📸 استدلال امیرالمؤمنین علیه السلام به حدیث با سند معتبر : ☀️ پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله به من خبر داد که شیطان و سران اصحابش شاهد بودند که پیامبر اکرم در روز غدیر خم مرا به امر خداوند عز و جل، به امامت و خلافت بر مردم و برای مردم نصب کرد و به آنها خبر داد که من نسبت به آنها از خود آنها سزاوارترم و به آن‌ها فرمود تا حاضران به غائبان برسانند و همه سران و شیطان‌های ابلیس گرد او آمدند و گفتند: همانا این امّت، مرحومه و معصومه است و نه تو و نه ما را بر آنها راهی نیست. همانا پیشوا و پناهگاه خود را پس از پیغمبرشان دانستند. 📚 کافی، جلد ۸ صفحه ۱۸۳ 🌐 واحد افق مصاف ✅ @masaf_ofogh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶تعصبات یهودی پولُس، پیشوای مسیحیت تحریف شده... 🔶 شائول یا پولُس یهودی پس از مدت‌ها مبارزه با مسیحیت، مدعی توبه شد و کارش بالا گرفت! تا به جایی رسید که بخش مهمی از کتاب مقدس مسیحیت را، نامه‌های منسوب به او تشکیل میدهند! اما تأمل در آثار او نشان میدهد که او قلباً یک یهودی متعصب باقی مانده است! از جمله: ✝ پولس در نامه به رومیان می‌گوید: (...آرزو می‌داشتم خود در راه برادرانم، یعنی آنان که همنژاد منند، ملعون شوم و از مسیح محروم گردم. آنها اسرائیلی‌اند و فرزند خواندگی، جلال، عهدها، ودیعه شریعت، عبادت در معبد، و وعده‌ها، همه از آن ایشان است.) 📕نامه‌ به‌ رومیان باب ۹ بند ۳-۴ ⏫ در این عبارات به صراحت می‌بینیم که بنی‌اسرائیل را فرزند خوانده‌ی خداوند و صاحب امتیازات دیگری میداند که حاضر است برای ایشان ملعون شود و از مسیح بگذرد! ⁉️ : از کجا معلوم واقعاً این کار را نکرده باشد؟ و در این صورت تکلیف نامه‌های الهامی(؟!) او چیست؟ 🌐 واحد افق جنبش مصاف 🆔 @masaf_ofogh
11.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 ؟ 👈 ادب از که آموختی، از شبکه‌های وهابی @masaf_ofogh
📸 اعتراف امیر صنعانی (عالم سلفی العقیده و از طرفداران محمد بن عبدالوهاب) به دلالت حدیث غدیر بر مقام خلافت و ولایت علیه السلام (1) 🆔 @masaf_ofogh
📸 اعتراف امیر صنعانی (عالم سلفی العقیده و از طرفداران محمد بن عبدالوهاب) به دلالت حدیث غدیر بر مقام خلافت و ولایت علیه السلام (2) 🆔 @masaf_ofogh
افق
📸 اعتراف امیر صنعانی (عالم سلفی العقیده و از طرفداران محمد بن عبدالوهاب) به دلالت حدیث غدیر بر مقام
🔺اعتراف امیر صنعانی (عالم سلفی العقیده و از طرفداران محمد بن عبدالوهاب) به دلالت حدیث غدیر بر مقام خلافت و ولایت علیه السلام 📝 قبلا گفته شد که لفظ «مولی» در بین چند معنا مشترک است و کسانی که گفته اند مقصود از «مولی» در اینجا آن است که علی بن ابی طالب متولی امور کسانی می شود که من متولی امورشان بودم از مقصود دور شده اند بلکه بر اساس ظاهر حدیث مقصود آن است که آن چه از مقام و مرتبه ی ولایت که برای من (پیامبر (ص)) ثابت شده برای علی نیز برقرار است مگر آن چه که مختص به نبوت باشد. 📚 الأمیر الصنعانی، محمد بن إسماعیل (المتوفی 1182هـ)، التنویر شرح الجامع الصغیر، ج7، ص337، المحقق: د. محمَّد إسحاق محمَّد إبراهیم، الناشر: مکتبة دار السلام، الطبعة: الأولى، 1432 هـ - 2011 م. 📝 (من کنت ولیه) یعنی هر آن کس که من نسبت به او سزاوارتر و اولی بوده ام همانطور که در قرآن کریم آمده است: {النَّبِیُّ أَوْلَى بِالْمُؤْمِنِینَ مِنْ أَنْفُسِهِمْ} [الأحزاب: 6]، بنا بر این علی بن ابی طالب «ولی» او یعنی اولای نسبت به او و سزاوارتر نسبت به اوست و مراتب این نوع از ولایت منحصر در مساله ی خاصی نیست و موارد فراوانی بر اساس این حدیث و حدیث اول بر مسلمانان نسبت به او (علی بن ابی طالب) واجب می گردد از جمله وجوب موالات علی بن ابی طالب و فرمانبرداری از وی و رجوع به او ... 📚 الأمیر الصنعانی، محمد بن إسماعیل (المتوفی 1182هـ)، التنویر شرح الجامع الصغیر، ج10، ص387، المحقق: د. محمَّد إسحاق محمَّد إبراهیم، الناشر: مکتبة دار السلام، الطبعة: الأولى، 1432 هـ - 2011 م. @masaf_ofogh
📸 اعتراف مهم و کلیدی بن عثیمین (عالم وهابی) در مورد کلمه ی «مولی» (1) 🆔 @masaf_ofogh
📸 اعتراف مهم و کلیدی بن عثیمین (عالم وهابی) در مورد کلمه ی «مولی» (2) 🆔 @masaf_ofogh
افق
📸 اعتراف مهم و کلیدی بن عثیمین (عالم وهابی) در مورد کلمه ی «مولی» (2) #عید_غدیر #اهل_سنت 🆔 @masaf_
🔺 اعتراف مهم و کلیدی بن عثیمین (عالم وهابی) در مورد کلمه ی «مولی» 📝 (507) از شیخ (بن عثیمین) در مورد این سخن انسان که ملَک را مخاطب قرار داده و بگوید «یا مولای» سوال شده است (بن عثیمین) پاسخ داده است که : ولایت بر دو قسم است: اول : ولایت مطلقه و این متعلق به خداوند است مانند سیادت و سروری مطلق.و ولایت خداوند به معنای عام شامل هر انسانی است و خداون فرموده است : « ثُمَّ رُدُّوا إِلَى اللَّهِ مَوْلَاهُمُ الْحَقِّ أَلَا لَهُ الْحُکْمُ وَهُوَ أَسْرَعُ الْحَاسِبِینَ» بنابراین طبق آیه خداوند ولایت را بر این افترا زنندگان قرار داده است و این ولایت عام است.اما به معنای خاص این ولایت متعلق به مؤمنین با تقواست.خداوند فرموده است: « ذَلِکَ بِأَنَّ اللَّهَ مَوْلَى الَّذِینَ آمَنُوا وَأَنَّ الْکَافِرِینَ لَا مَوْلَى لَهُمْ» و همچنین فرموده است: «أَلَا إِنَّ أَوْلِیَاءَ اللَّهِ لَا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلَا هُمْ یَحْزَنُونَ الَّذِینَ آمَنُوا وَکَانُوا یَتَّقُونَ» و این ولایت خاصه است. دوم : ولایت مقیده ی مضافه، این نوع ولایت برای غیر خداست و در لغت معانی زیادی دارد که از جمله ی آن «ناصر» و «متولی امور» و «سید» می باشد.خداوند فرموده است : « وَإِنْ تَظَاهَرَا عَلَیْهِ فَإِنَّ اللَّهَ هُوَ مَوْلَاهُ وَجِبْرِیلُ وَصَالِحُ الْمُؤْمِنِینَ» و پیامبر فرموده اند : « من کنت مولاه فعلی مولاه» و همچنین فرموده اند : « إنما الولاء لمن أعتق» و بر این اساس مشکلی نیست در صورتی که محذور مانعی در کار نباشد کسی به مَلَک ، «مولای» به معنای «سیدی» بگوید. 📚 العثیمین، محمد بن صالح بن محمد (المتوفى 1421 هـ)، مجموع فتاوى ورسائل فضیلة الشیخ محمد بن صالح العثیمین، ج3، ص 136 و 137 و ج10،ص 928 و 929، جمع وترتیب: فهد بن ناصر بن إبراهیم السلیمان، الناشر: دار الوطن - دار الثریا، الطبعة: الأخیرة - 1413 هـ . @masaf_ofogh
11.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 ؟ 👈 جنایت تا کجا.... این ۱۶+ هست بیماری قلبی هم دارین نگاه نکنین وایسین قسمتای بعدی بیاد اونارو ببینین! 🆔 @masaf_ofogh