تلاش برای اثبات تحریف پذیری قرآن!/مالک بن انس: برخی از مطالب قرآن را صحابه از باب تبرک، به آن اضافه کردهاند!
🔺 در حالی که بر اساس عقیده شیعیان بسم الله الرحمن الرحیم (بجز برای سوره توبه) آیهای مستقل محسوب میشود، گروهی از مخالفین مانند مالک آن را اضافهای برای تبرک میدانند که صحابه به قرآن افزودهاند!
👤 ابن تیمیه (تئوریسین وهابیت) در کتاب "مجموع الفتاوی" در جایی که در مورد "بسم الله الرحمن الرحیم" در قرآن و این که آیا آیه مجزا به حساب میآید و جزو قرآن است یا خیر بحث میکند، به اعتقادی از جانب برخی همچون مالک بن انس اشاره میکند و میگوید:
🔸گروهی مانند مالک گفتهاند که بسم الله به جز در سوره نمل جزو قرآن نیست و گفتهاند که صحابه در مصحف (قرآن کریم) چیزهایی را از باب تبرک قرار دادهاند که از کلام خدا نیست.
📚 مجموع الفتاوی ابن تیمیة، ج ۲۲، ص ۴۰۶
🔸این در حالی است که امام خمینی بسم الله را در هر سورهای، مظهر معانی موجود در آن سوره میداند که بهتناسب هر سوره متفاوت میشود نه این که نوعی تحریف در قرآن باشد!
✅ کانال ادیان، فرق و قومیتهای مؤسسه مصاف (افق)
🆔 @masaf_ofogh
✍️ طبری، مورخ متعصب و سانسورگر در موضوعات اعتقادی
🔺 در حالی عدهای گاهی به مطالب کتاب تاریخ طبری بر علیه شیعیان استناد میکنند که نویسنده این کتاب (طبری) یک شخصیت ضد شیعه است.
🔸 جدای از آن در جای جای کتاب تاریخ طبری زمانی که او احساس میکند بازگو کردن برخی حقایق به نفع شیعه است بسیار صریح مینویسد من دوست ندارم فلان واقعه تاریخی را بازگو کنم!!!
✅ کانال ادیان، فرق و قومیتهای مؤسسه مصاف (افق)
🆔 @masaf_ofogh
✍️ امام حسن و امام حسین علیهما السلام در جنگ با ایران حضور نداشتند
👤 دکتر عبدالحسین زرین کوب که در دفاع از تاریخ ایران گاهی به قدری متعصبانه سخن گفته است که خود در مقدمه چاپ دوم کتاب دو قرن سکوت به آن اعتراف میکند، ادعای حضور فرزندان امیرالمؤمنین علیه السلام در جنگ با ایران را نپذیرفته است.
🔸این در حالی است که عدهای به دروغ مدعی مشارکت حسنین علیهما السلام در جنگ با ایران هستند!
✅ کانال ادیان، فرق و قومیتهای مؤسسه مصاف (افق)
🆔 @masaf_ofogh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 موعود و منجی در آئین زرتشت
🔺موبد اردشیر خورشیدیان، رئیس انجمن موبدان ایران
✅ کانال ادیان، فرق و قومیتهای مؤسسه مصاف (افق)
🆔 @masaf_ofogh
✍️ زن در یونان باستان
🔺 زنان در یونان همچون کالاهای پست و فاقد ارزش بودند که در بازار خرید و فروش میشدند. زن به عنوان موجودی پلید و شیطانی شناخته میشد، به گونهای که مرد او را برای هیچکاری شایسته و لایق نمیدانست و تنها زن را به عنوان خدمتکار در خانه میشناخت و هر مردی هر اندازه از زنان را که تمایل داشت به خود اختصاص میداد و میتوانست به عنوان وصیت زنش را به دیگری واگذار کند. زن از انجام هر گونه معامله ممنوع بود، امر ازدواج اجباری بوده و از ارث و حق طلاق به کلی محروم بود و او را جزء کالاهای تجارتی در بازارها خرید و فروش میکردند و بعد از وفات شوهر حق زندگی نداشت.
🔸 یونانیان تنها فایده زنان را زائیدن اولاد ذکور میدانستند و هنگام تولد پسر تاجی از برگ زیتون بالای در خانه میزدند ک به آن مباهات و فخر میکردند، در صورتی که موقع ولادت دختر اندوهناک و افسرده میشدند. فلاسفه یونان همچون سقراط و ارسطو نسبت به زن دیدگاهی تحقیرآمیز داشتند، سقراط درباره زن میگوید: وجود زن منشأ بحران و انهدام جهان است، زن به مانند درخت مسمومی است که از بیرون زیبا مینماید ولی وقتی گنجشکها آن را میخورند بیدرنگ میمیرند.
🔸"اندروسکی" معنای شخصیت زن را از نظر یونانیان این گونه توصیف میکند: برای سوختگی آتش و مارگزیدگی میتوان علاجی به دست آورد، ولی پیدا کردن راه علاجی برای خاصیت تندی و زنندگی اخلاق زن غیرممکن است.
📚 برای اطلاعات بیشتر رجوع کنید به:
مهرداد ایزدپناه، آشنایی با دین مسیحیت، صص ۴۱ و ۴۲
سید احسان ناصری، فقط زنها بخوانند، چاپ اول ص ۲۰ تا ۲۲
زهرا گواهی، سیمای زن در آئینهی فقه شیعه، ص ۲۳
✅ کانال ادیان، فرق و قومیتهای مؤسسه مصاف (افق)
🆔 @masaf_ofogh
خشونت عجیب در کتاب مقدس تحریف شده: آمدهام تا شمشیر بیاورم نه صلح و سلامتی! آمدهام تا پسر را از پدر و دختر را از مادر جدا سازم!
💢 ۳۴- گمان مبرید که آمدهام تا سلامتی بر زمین بگذارم. نیامدهام تا سلامتی بگذارم، بلکه شمشیر را.
💢 ۳۵- زیرا که آمدهام تا مرد را از پدر خود و دختر را از مادر خویش و عروس را از مادر شوهرش جدا سازم.
📚 عهد جدید، انجیل متی، فصل ۱۰، فقرهی ۳۴ و ۳۵
🔻 ترجمه هزاره نو:
💢 ۳۴- گمان مبرید که آمدهام تا صلح به زمین بیاورم. نیامدهام تا صلح بیاورم، بلکه تا شمشیر بیاورم!
💢 ۳۵- زیرا آمدهام تا پسر را بر پدر، دختر را بر مادر و عروس را بر مادرشوهرش برانگیزانم.
🔻ترجمه مژده:
💢 ۳۴- گمان نکنید که آمدهام تا صلح به زمین بیاورم، نیامدهام که صلح بیاورم بلکه شمشیر.
💢 ۳۵- من آمدهام تا در میان پسر و پدر، دختر و مادر، عروس و مادر شوهر اختلاف بیندازم.
✅ کانال ادیان، فرق و قومیتهای مؤسسه مصاف (افق)
🆔 @masaf_ofogh
کینه سران و مبلغین بهائی از امیرکبیر
🔺 در حالی که قاطعیت امیرکبیر و اصلاحات او راهی به سمت استقلال کشور و مبارزه با مدعیان دروغین بود، سران و مبلغین بهائیت این رفتار را تحمل نمیکردند و همواره او را مورد حمله خود قرار میدادند.
🔸برای نمونه در مقاله شخصی سیاحِ عباس افندی، از امیرکبیر با عباراتی مانند "بی تجربه" "سفاک" و "خونریز" یاد میکند.
🔸"ميرزا تقیخان امير نظام وزير اعظم و اتابک معظّم شد... اين وزير شخصی بود بیتجربه و از ملاحظه عواقب امور آزاده. سفّاک و بیباک و در خونريزی چابک وچالاک..."
📚 مقاله شخصی سيّاح، صفحه ۱۹
💢 این در حالی است که گاهی مبلغین بهائیت به دنبال مظلوم نمایی خود در آن دوران هستند.
✅ کانال ادیان، فرق و قومیتهای مؤسسه مصاف (افق)
🆔 @masaf_ofogh