eitaa logo
افق
3.2هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
260 ویدیو
50 فایل
واحد ادیان، فرق و قومیت‌های موسسه مصاف (افق) ارتباط با ما👇 my.masaf.ir/r/eitaa
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ نفی برتری نژادی و نژاد پرستی از سوی علیه السلام 📝 امام سجاد علیه السلام می فرمایند: شرافت و برتری برای قریش و عرب وجود ندارد مگر با فروتنی و کرامت و بزرگواری برای ایشان نیست مگر به تقوا و عمل ارزشمند و مورد قبول نیست مگر آن که با نیت باشد و عبادت ارزش ندارد و قبول نمی گردد مگر با تفقُّه و مبغوض ترین مردم در نزد خداوند کسی است که خود را پیرو امامی بداند اما اعمال و رفتار او را نداشته باشد. 📚 الکلینی الرازی، أبو جعفر محمد بن یعقوب بن إسحاق (متوفاى328 هـ)،الکافی،ج 15، ص 535،ح 15128، ناشر: دار الحدیث‏، قم- ایران، الطبعة الاولى،1429هـ . 🆔 @masaf_ofogh
⭕️ توضیحات واحد افق مصاف در خصوص مطلب منتشر شده مبنی بر این که در کتاب علائم الدهور نوشته ابی علی الدبیزی پیش بینی امام علی علیه السلام در مورد آمده است: 1. کتاب علائم الدهور بر خلاف ادعایی که شده است و برخی سایت های عربی لینک دانلود کتاب را منتشر کرده اند وجود خارجی ندارد و لینک های دانلود بررسی شده همه غیر فعال هستند. 2. شخصیت ابی علی الدبیزی با ویژگی هایی که گفته شده است وجود خارجی ندارد. 3. در متن عربی منتشر شده ایرادهای عجیبی وجود دارد برای مثال در همان خط اول عبارت "تحین" باید "یحین" نوشته میشد که چنین خطای عربی در کنار سایر موارد، جعلی بودن متن انتسابی را اثبات میکند. 🌐 واحد افق جنبش مصاف 🆔 @masaf_ofogh
📸 حسن بصری (از بزرگان تابعین در نزد مخالفین شیعه): طلحه و زبیر از قاتلان عثمان هستند! 📝 اسرائیل بن موسى مى گوید شنیدم که حسن بصرى مى گفت: طلحه و زبیر به بصره آمدند و مردم به آنان گفتند که چرا به اینجا آمده اید؟ گفتند: ما طالب خون عثمان هستیم.حسن بصری گفت: سبحان الله! آیا مردم عقل نداشتند که بگویند: به خدا قسم کسى به غیر از شما عثمان را نکشته است؟ حسن بصرى گفت: هنگامی که علی به کوفه آمد ،آیا مردم کوفه عقل نداشتند که بگویند: ما تو را ضمانت نکرده و تو محل اعتماد و وثوق ما نیستی؟ 📚 الحاکم النیسابوری، ابو عبدالله محمد بن عبدالله (متوفاى405 هـ)، المستدرک على الصحیحین، ج3، ص 128،ح 4606، تحقیق: مصطفى عبد القادر عطا، ناشر: دار الکتب العلمیة - بیروت الطبعة: الأولى، 1411هـ - 1990. 🆔 @masaf_ofogh
📸 فقیه شافعی که خود را از نسل امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف می دانست! 📝 وفیها الشیخ تقی الدّین أبو بکر بن محمد بن عبد المؤمن بن حریز بن معلى بن موسى بن حریز بن سعید بن داود بن قاسم بن علی بن علوی بن ناشی بن جوهر بن علی بن أبی القاسم بن سالم بن عبد الله بن عمر بن موسى بن یحیى بن علی الأصغر 👈 بن محمد المتّقی بن حسن العسکری بن علی بن محمد الجواد 👉 بن علی الرّضا بن موسى الکاظم بن جعفر الصّادق بن محمد الباقر بن علی زین العابدین بن الحسین الشهید بن أمیر المؤمنین علی بن أبی طالب الحصنی، نسبة إلى الحصن قریة من قرى حوران ثم الدمشقی الفقیه الشافعی. 📚 شذرات الذهب فی اخبار من ذهب،ج9،ص273 ط دار ابن کثیر 🔺همانطور که در قسمت مشخص شده آمده، این عالم و فقیه شافعی مذهب (أبو بکر بن محمد الحصنی) را از نسل محمد بن الحسن العسکری دانسته اند.حداقل چیزی که با این مطلب باطل می شود آناست که امام حسن عسکری صاحب فرزند بوده اند و این مطلبی است مسلم و قطعی و کسی هم به آن اعتراضی نکرده است. ‼️استدلال به این مطلب صرفا از باب الزام خصم می باشد و به معنای پذیرش اصل آن بر اساس نظر شیعه نیست. 🆔 @masaf_ofogh
🔺مختصری در مورد جریان انحرافی و مدعی دروغین «علیرضا بابایی آریا» ملقب به «منصور هاشمی خراسانی» 👈 جریان استعمار در طول تاریخ و به خصوص در سال های اخیر به منظور ضربه زدن به مکتب اهل بیت علیهم السلام به مجموعه اقدامات مختلفی دست زده اند که یکی از اساسی ترین این اقدامات فرقه سازی - به خصوص در مساله ی مهدویت - می باشد. 👈 در راستای همین سیاست، دو فرقه ی منحرف در سال های اخیر به شدت فعال شده اند: 1️⃣ فرقه ی انحرافی احمد بصری با ادعای یمانی و با روش نقل گرایی و استدلال به آیات و روایات 2️⃣ فرقه ی انحرافی منصور هاشمی با روشی که مدعی عقلانیت است 👈 در ظاهر این دو فرقه در تضاد با یکدیگر هستند.یکی با روش نقل گرایی و دیگری با روش عقل گرایی.ولی وقتی یک محقق به عقاید و آرای هر دو فرقه مراجعه می کند، متوجه می شود که هر دو فرقه از یک آبشخور تغذیه می شوند.زیرا انتها و هدف هر دو فرقه یک چیز می باشد و فقط راه و روش آن ها متفاوت است. 👈جامعه ی هدف احمد بصری: قشر مذهبی و احساسی با سطح اطلاعات دینی و عقیدتی پایین. 👈جامعه ی هدف منصور هاشمی: قشر تحصیلکرده و علاقه مند به استدلالات عقلانی ‼️احمد بصری به این دلیل نقل گرایی را انتخاب کرده است تا با استدلال به هر روایت ضعیف و جعلی بتواند ادعاهای خود را ثابت کند تا جامعه هدف خویش را به واسطه این استدلال ها جذب نماید. ‼️منصور هاشمی هم به این دلیل عقل گرایی را انتخاب کرده است تا بتواند با رد احادیث صحیح اهل بیت علیهم السلام به بهانه ی عدم حجیت روایت دلائل به ادعای خودش عقلی را اثبات نموده و بتواند روایات بر ضد خویش را رد کند تا جامعه هدف خویش را به واسطه این استدلال ها جذب نماید. 🔺منصور هاشمی که نام وی علیرضا بابایی آریا می باشد، متولد 1363 شمسی و دانشجوی اخراجی دانشگاه فردوسی مشهد در مقطع دکتری الهیات است و مدت کوتاهی در ایران مشغول فعالیت‏های فرقه ‏ای شد و پس از شناسایی و دستگیری وی توسط دستگاه قضایی و تحمل حبس، به استان کابل افغانستان رفته و ادعای خود را به شکلی سازمان یافته‏، با نام «نهضت علامه منصور هاشمی خراسانی» آغاز کرد. 🔺این جریان فعالیتش را تقریبا به طور رسمی از 5 سال پیش شروع کرده است و با انتشار چند کتاب و راه اندازی سایت و استفاده از فضای مجازی در حال تبلیغ می باشد.علیرضا بابایی بر خلاف احمد بصری که با ادعاهای بسیاری وارد عرصه تبلیغ شد، مدعی است که هیچ ادعایی ندارد و فقط آمده است برای زمینه سازی ظهور حضرت مهدی (عج)! اما وقتی به کتب وی رجوع میکنید متوجه می شوید که این سخن وی فقط یک ادعا می باشد.چرا که او در عین بی ادعایی ادعاهای بسیار گزافی را مطرح کرده است که کمتر از ادعاهای احمد بصری نمی باشد! ✅ ان شاء الله سلسله نقدهایی بر ادعاهای وی به همراه انحرافات فکری و عقیدتی این مدعی دروغین در کانال قرار خواهد گرفت. 🆔 @masaf_ofogh
📸 خوف و اختفاء امام زمان از دشمنان؛ نقص و عیب یا سنت الهی؟ (قرطبی عالم و مفسر بزرگ پاسخ می دهد) 📝 {قرطبی می گوید} و این آیه به کسانی که می گویند او (پیامبران الهی و از جمله حضرت موسی) نمی ترسد پاسخ می دهد و ترسیدن از دشمنان سنت خداوند در انبیاء و اولیائش می باشد با وجود این که آنان خداوند را می شناسند و به او اعتماد دارند. 📚 تفسیر القرطبی،ج11،ص202 ط دار الکتب المصریة 🆔 @masaf_ofogh
📸 ادعای عجیب و غریب و مضحک (مدعی دروغین) در مورد حروف مقطعه ی قرآن کریم! 🆔 @masaf_ofogh
افق
📸 ادعای عجیب و غریب و مضحک #منصور_هاشمی (مدعی دروغین) در مورد حروف مقطعه ی قرآن کریم! #مدعیان_دروغی
📸 ادعای عجیب و غریب و مضحک (مدعی دروغین) در مورد حروف مقطعه ی قرآن کریم! 📝 آواهایی از ملکوت بود که پیامبر پیش از انتظام وحی شنید ... . . . شرح گفتار: مراد آن جناب از این گفتار شگرف آن است که گاهی وحی پیش از نظم یافتن کلمات و شکل گرفتن جملات، به صورت آواهایی از ملکوت به گوش پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم می رسید و این می توانست نشانه ای از سنخ وحی و نزدیک بودن نزول سوره برای آن حضرت و ناشی از آزمودن اصوات توسط فرشته به منظور جلب توجه آن حضرت و اطمینان از درستی ارتباط باشد، مانند تلفن کننده ای که پیش از مکالمه «ألو» می گوید با نوازندهای که ساز خود را پیش از نواختن کوک می کند یا سخنرانی که بلندگوی خود را پیش از سخنرانی می آزماید؛ همچنانکه خواندن این آواها برای مردم توسط پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم علاوه بر ابلاغ وحی به صورت کامل، برای ساکت کردن آنان و جلب توجه آنان به آیات بعدی در راستای عمل به امر خداوند بود ... 📚 هاشمی، منصور، مناهج الرسول صلی الله علیه و آله و سلم، ص57. 📝 ابو ابراهیم سمرقندی ما را خبر داد، گفت: به جناب منصور گفتم: مراد خداوند از اینکه فرموده الف لام میم چیست؟! فرمود: آن مانند سخن یکی از شماست هنگامی که با بلندگو سخن می گوید، پس پیش از آنکه سخن خود را آغاز کند می گوید: یک دو سه، تا بداند که صدا می رسد و تا شنونده سکوت او توجه کنند! 📚 هاشمی، منصور، مناهج الرسول صلی الله علیه و آله و سلم، ص58. ‼️ عجیب آن که معدود اتباع این مدعی دروغین چنین فردی با این تحلیل ها و استنباط های عجیب و غریب را علامه خطاب می کنند! 🆔 @masaf_ofogh
🔺سید بن طاوس - عالم برجسته ی شیعه - در کتاب مشهورش «لهوف» در مورد حضرت علیه السلام چنین نقل می کند: 📝 چون همه اصحاب به شهادت رسيده و جز اهل بيت امام به جاى نماندند، علىّ بن الحسين عليه السّلام- كه از همه مردم زيباروى‏تر و از نظر اخلاق از همه نيكوتر بود- از پدرش كسب اجازت كرد و امام وى را رخصت داد. امام نظر نوميدانه ‏اى به فرزند افكند و چشمان مباركش فرو هشت و بگريست. سپس فرمود:«خداوندا! گواه باش، به تحقيق جوانى به جنگ و مبارزت شتافته كه اشبه الناس از نظر خلقت و خلق و منطق به رسولت صلّى اللَّه عليه و آله می ‏باشد. هر گاه اشتياق زيارت پيامبرت رام‏ی یافتم او را می ‏نگريستم». 📚 اللهوف على قتلى الطفوف‏،ص113، چاپ: انتشارات جهان. 🆔 @masaf_ofogh
📸 یحیی بن سلامة (عالم بزرگ اهل سنت) و اعتقاد به ولادت و غیبت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف 👈 این عالم در شعری که ابن الجوزی (عالم مشهور اهل سنت) آن را شعری نغز و شیرین می داند چنین می سراید: 📝 حسن بعدی [دومی] و به دنبال آن محمد بن الحسن که مفقود شده است [به غیبت رفته است] می آید.آنان (ائمه ی اهل بیت) ائمه ی من و سرورانم هستند ..... 📚 ابن الجوزی الحنبلی، جمال الدین ابوالفرج عبد الرحمن بن علی بن محمد (المتوفى 597 هـ)، المنتظم فی تاریخ الملوک والأمم، ج18، ص 130، المحقق: محمد عبد القادر عطا، مصطفى عبد القادر عطا، الناشر: دار الکتب العلمیة، بیروت، الطبعة: الأولى، 1412 هـ - 1992 م. 🆔 @masaf_ofogh
📸 تصریح عبد المعطی با کثیر مکی (عالم بزرگ اهل سنت) به ولادت و امامت عجل الله تعالی فرجه الشریف 👈 در کتاب «النور السافر» یکی از شعرهای این عالم اهل سنت در وصف ائمه ی اثنی عشر نقل شده که حاکی از اعتقاد وی به ولادت و امامت حضرت مهدی (عج) می باشد: 📝 بالمصطفى وعلی والبتول ... وبالسبطین ثمَّ عَلیّ والباقر الْعلم جَعْفَر ومُوسَى عَلیّ والجواد کَذَا ... عَلیّ الْحسن 👈 وکَذَا الْمهْدی ذِی الشیم ... 👉 📚 العیدوس، محی الدین عبد القادر بن شیخ بن عبد الله (المتوفى 1038 هـ)، النور السافر عن أخبار القرن العاشر،ص 481، تحقیق : أحمد حالو - محمود الأرناؤوط - أکرم البوشی، الناشر: دار صادر، الطبعة : الأولى، 2001 م. 🆔 @masaf_ofogh
📸 شریف انس الحسنی (نسب شناس معاصر اهل سنت) و تصریح به ولادت و غیبت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف (2/1) 🆔 @masaf_ofogh