📸 اعتراف امیر صنعانی (عالم سلفی العقیده و از طرفداران محمد بن عبدالوهاب) به دلالت حدیث غدیر بر مقام خلافت و ولایت #امیر_المومنین علیه السلام (2)
#عید_غدیر #اهل_سنت
🆔 @masaf_ofogh
افق
📸 اعتراف امیر صنعانی (عالم سلفی العقیده و از طرفداران محمد بن عبدالوهاب) به دلالت حدیث غدیر بر مقام
🔺اعتراف امیر صنعانی (عالم سلفی العقیده و از طرفداران محمد بن عبدالوهاب) به دلالت حدیث غدیر بر مقام خلافت و ولایت #امیر_المومنین علیه السلام
📝 قبلا گفته شد که لفظ «مولی» در بین چند معنا مشترک است و کسانی که گفته اند مقصود از «مولی» در اینجا آن است که علی بن ابی طالب متولی امور کسانی می شود که من متولی امورشان بودم از مقصود دور شده اند بلکه بر اساس ظاهر حدیث مقصود آن است که آن چه از مقام و مرتبه ی ولایت که برای من (پیامبر (ص)) ثابت شده برای علی نیز برقرار است مگر آن چه که مختص به نبوت باشد.
📚 الأمیر الصنعانی، محمد بن إسماعیل (المتوفی 1182هـ)، التنویر شرح الجامع الصغیر، ج7، ص337، المحقق: د. محمَّد إسحاق محمَّد إبراهیم، الناشر: مکتبة دار السلام، الطبعة: الأولى، 1432 هـ - 2011 م.
📝 (من کنت ولیه) یعنی هر آن کس که من نسبت به او سزاوارتر و اولی بوده ام همانطور که در قرآن کریم آمده است: {النَّبِیُّ أَوْلَى بِالْمُؤْمِنِینَ مِنْ أَنْفُسِهِمْ} [الأحزاب: 6]، بنا بر این علی بن ابی طالب «ولی» او یعنی اولای نسبت به او و سزاوارتر نسبت به اوست و مراتب این نوع از ولایت منحصر در مساله ی خاصی نیست و موارد فراوانی بر اساس این حدیث و حدیث اول بر مسلمانان نسبت به او (علی بن ابی طالب) واجب می گردد از جمله وجوب موالات علی بن ابی طالب و فرمانبرداری از وی و رجوع به او ...
📚 الأمیر الصنعانی، محمد بن إسماعیل (المتوفی 1182هـ)، التنویر شرح الجامع الصغیر، ج10، ص387، المحقق: د. محمَّد إسحاق محمَّد إبراهیم، الناشر: مکتبة دار السلام، الطبعة: الأولى، 1432 هـ - 2011 م.
#عید_غدیر #اهل_سنت
@masaf_ofogh
📸 اعتراف مهم و کلیدی بن عثیمین (عالم وهابی) در مورد کلمه ی «مولی» (1)
#عید_غدیر #اهل_سنت
🆔 @masaf_ofogh
📸 اعتراف مهم و کلیدی بن عثیمین (عالم وهابی) در مورد کلمه ی «مولی» (2)
#عید_غدیر #اهل_سنت
🆔 @masaf_ofogh
افق
📸 اعتراف مهم و کلیدی بن عثیمین (عالم وهابی) در مورد کلمه ی «مولی» (2) #عید_غدیر #اهل_سنت 🆔 @masaf_
🔺 اعتراف مهم و کلیدی بن عثیمین (عالم وهابی) در مورد کلمه ی «مولی»
📝 (507) از شیخ (بن عثیمین) در مورد این سخن انسان که ملَک را مخاطب قرار داده و بگوید «یا مولای» سوال شده است
(بن عثیمین) پاسخ داده است که : ولایت بر دو قسم است:
اول : ولایت مطلقه و این متعلق به خداوند است مانند سیادت و سروری مطلق.و ولایت خداوند به معنای عام شامل هر انسانی است و خداون فرموده است : « ثُمَّ رُدُّوا إِلَى اللَّهِ مَوْلَاهُمُ الْحَقِّ أَلَا لَهُ الْحُکْمُ وَهُوَ أَسْرَعُ الْحَاسِبِینَ» بنابراین طبق آیه خداوند ولایت را بر این افترا زنندگان قرار داده است و این ولایت عام است.اما به معنای خاص این ولایت متعلق به مؤمنین با تقواست.خداوند فرموده است: « ذَلِکَ بِأَنَّ اللَّهَ مَوْلَى الَّذِینَ آمَنُوا وَأَنَّ الْکَافِرِینَ لَا مَوْلَى لَهُمْ» و همچنین فرموده است: «أَلَا إِنَّ أَوْلِیَاءَ اللَّهِ لَا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلَا هُمْ یَحْزَنُونَ الَّذِینَ آمَنُوا وَکَانُوا یَتَّقُونَ» و این ولایت خاصه است.
دوم : ولایت مقیده ی مضافه، این نوع ولایت برای غیر خداست و در لغت معانی زیادی دارد که از جمله ی آن «ناصر» و «متولی امور» و «سید» می باشد.خداوند فرموده است : « وَإِنْ تَظَاهَرَا عَلَیْهِ فَإِنَّ اللَّهَ هُوَ مَوْلَاهُ وَجِبْرِیلُ وَصَالِحُ الْمُؤْمِنِینَ» و پیامبر فرموده اند : « من کنت مولاه فعلی مولاه» و همچنین فرموده اند : « إنما الولاء لمن أعتق» و بر این اساس مشکلی نیست در صورتی که محذور مانعی در کار نباشد کسی به مَلَک ، «مولای» به معنای «سیدی» بگوید.
📚 العثیمین، محمد بن صالح بن محمد (المتوفى 1421 هـ)، مجموع فتاوى ورسائل فضیلة الشیخ محمد بن صالح العثیمین، ج3، ص 136 و 137 و ج10،ص 928 و 929، جمع وترتیب: فهد بن ناصر بن إبراهیم السلیمان، الناشر: دار الوطن - دار الثریا، الطبعة: الأخیرة - 1413 هـ .
#عید_غدیر #اهل_سنت
@masaf_ofogh
11.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#طنز
🎞 #وهابی_چه_خبر؟
👈 جنایت تا کجا.... این ۱۶+ هست بیماری قلبی هم دارین نگاه نکنین وایسین قسمتای بعدی بیاد اونارو ببینین!
#وهابیت
🆔 @masaf_ofogh
✅ #امام_هادی علیه السلام در کلام شمس الدین ذهبی (عالم مشهور #اهل_سنت )
📝 ابو الحسن علی بن الجواد معروف به هادی، در چهل سالگی در سامرا از دنیا رفت و فقیه و امام و فردی اهل بندگی و تعبد بود ...
📚 الذهبي الشافعي، شمس الدين ابوعبد الله محمد بن أحمد بن عثمان (المتوفى 748 هـ)، العبر في خبر من غبر، ج1، ص364، المحقق: أبو هاجر محمد السعيد بن بسيوني زغلول، الناشر: دار الكتب العلمية - بيروت.
🆔 @masaf_ofogh
📸 غزنوی حنفی (عالم حنفی مذهب #اهل_سنت ) : بهتر است امام از بنی هاشم باشد!
📝 بهتر آن است که امام هاشمی باشد .....
📚 الغزنوی الحنفی،جمال الدین أحمد بن محمد (المتوفى 593 هـ)، أصول الدین،ص 275،التحقیق : عمرو فیق الداعوق، الناشر : دار البشائر الإسلامیة، الطبعة : الأولى، 1419 هـ - 1998 م.
🆔 @masaf_ofogh
14.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#طنز
🎞 #وهابی_چه_خبر؟
👈 خیانتهای خندهدار وهابیها در عبادت از وضو گرفتن تا نماز خوندن
#وهابیت
🆔@masaf_ofogh
🔺تحریف کتمان حدیث غدیر از سوی برخی از صحابه و مبتلا شدن آنان به امراض مختلف در اثر انکار حقیقت از سوی برخی از علمای مخالفین شیعه!
#عید_غدیر #اهل_سنت
🆔 @masaf_ofogh
افق
🔺تحریف کتمان حدیث غدیر از سوی برخی از صحابه و مبتلا شدن آنان به امراض مختلف در اثر انکار حقیقت از سو
🔺تحریف کتمان حدیث غدیر از سوی برخی از صحابه و مبتلا شدن آنان به امراض مختلف در اثر انکار حقیقت از سوی برخی از علمای مخالفین شیعه!
👈 ابن اثیر جزری (عالم مشهور #اهل_سنت ) در روایتی که آن را از ابن عقده نقل می کند چنین آورده است:
📝 ابن عقده با سند خودش از ابواسحاق نقل کرده که وی گفت افرادی که تعداد آن ها به شماره نمی آید برایم نقل کردند که علی بن ابی طالب مردم را در رحبه فراخواند و گفت: چه کسی این سخن رسول خدا (ص) را که فرمود »من کنت مولاه فعلی مولاه، اللهم وال من والاه وعاد من عاداه» شنیده است؟ تعدادی بلند شدند و شهادت دادند که این سخن را از پیامبر (ص) شنیدند و گروهی این را کتمان کردند و از دنیا نرفتند مگر این که نابینا شدند و مبتلا به بیماری شدند.از جمله ی آن ها: یزید بن ودیعه و عبدالرحمن بن مدلج می باشند.این روایت را ابوموسی نقل کرده است.
📚 ابن أثیر الجزری، عز الدین بن الأثیر أبی الحسن علی بن محمد (المتوفی 630هـ)، أسد الغابة فی معرفة الصحابة، ج3، ص487، المحقق: علی محمد معوض - عادل أحمد عبد الموجود، الناشر: دار الکتب العلمیة، الطبعة: الأولى، 1415هـ - 1994 م.
👈 ابن حجر عسقلانی (عالم مشهور مخالفین شیعه) همین روایت را با همین سند و از همان مصدری که ابن اثیر جزری نقل کرده در کتابش نقل می کند اما عجیب آن که تمامی عبارات مربوط به کتمان حدیث غدیر از سوی چند نفر از صحابه و مبتلا شدن آنان به امراض مختلف حذف شده و عبد الرحمن بن مدلج که در حقیقت جزو کتمان کنندگان بوده به عنوان مویدین این حدیث جلوه داده می شود!
📝 ابن عقده در کتاب «الموالاة» این روایت را نقل کرده و آن را از طریق موسی بن النضر بن الربیع حمصی نقل کرده که سعد بن طالب می گوید ابواسحاق برای من گفت که افرادی که در شمار نمی آیند برایم نقل کردند که علی بن ابی طالب مردم را در رحبه فراخواند و گفت: چه کسی این سخن رسول خدا (ص) را که فرمود «من کنت مولاه فعلی مولاه، اللهم وال من والاه وعاد من عاداه» شنیده است؟ تعدادی از جمله عبدالرحمن بن مدلج بلند شدند و شهادت دادند که این سخن را از پیامبر (ص) شنیدند.
این روایت را ابن شاهین از ابن عقده نقل کرده و ابووسی آن را استدراک کرده است.
📚 العسقلانی الشافعی، أحمد بن علی بن حجر ابوالفضل (المتوفى852هـ)، الإصابة فی تمییز الصحابة، ج4، ص300و301، تحقیق: عادل أحمد عبد الموجود وعلى محمد معوض، ناشر: دار الکتب العلمیة - بیروت، الطبعة: الأولى - 1415 هـ .
#عید_غدیر
🆔 @masaf_ofogh