✍جملاتی ناب از عارف خوش مشرب
میرزا اسماعیل دولابی رحمةالله علیه:
۞ در دستگاه امام حسین علیه السّلام حتّی ریا هم ممدوح است. اگر جلوی روی مردم برای امام حسین علیه السّلام مالت را بدهی یا سینه بزنی، خوب است. اصحاب که به میدان میرفتند، رجز میخواندند و خودشان را معرفی میکردند. تظاهر در دستگاه امام حسین علیه السّلام جزا دارد. البته بهتر است کار خود را به خدا و امام حسین علیه السّلام نشان بدهی و بگویی خدایا ببین من دارم این کار را میکنم، حسین جان ببین من دارم این کار را میکنم.
.
.
۞ امام حسین علیه السّلام در مورد علّت رفتنشان به کربلا به هر کس مطابق عقلش چیزی فرمود، ولی علّت اصلیاش معلوم نشد؛ امام حسین علیه السّلام به خداوند گفت من میخواهم قربان شما بشوم.
میگویند امام حسین علیه السّلام شهید شد تا گناهکاران امّت بخشیده شوند. آیا هیچ شخص عاقلی مثلاً بچّهی چهارده سالهاش را به کشتن میدهد که گاوش را نجات دهد؟ نخیر، امام حسین علیه السّلام خودش دوست داشت در راه محبوبش جانفشانی کند و به ملاقاتش برود.
۞ تمام مصیبتها با یاد کربلا بیاثر میشوند. امام رضا علیه السّلام فرمود: یا بنَ الشُّبَیبِ اِن کُنتَ بَاکِیاً لِشَیءٍ فَابکِ لِلحُسَینِ بنِ عَلِیِّ بنِ اَبى طَالِبٍ: ای پسر شبیب اگر خواستی بر چیزی گریه کنی، پس برای جدّم حسین گریه کن.
«غم کربلا، غمهای دیگر را از بین میبرد»
✍
@Masafe_akhar
هدایت شده از مصاف آخر🇮🇷 🇵🇸
🌀 اختیار بدن خود را داریم، حرف سید علی برای ما حجت نیست!!
⚠️ ولایتگریزی با واکسنهراسی!
🖋 جعفر ولایی منش
🔸 شبههای در فضای مجازی در حال انتشار است که: «صدای مخالفت ما با واکسن، به رهبری نرسیده است؛ ما اختیار بدن خودمان را داریم؛ واکسن نمیزنیم و حرف سید علی برای ما حجت نیست»!!
🔹 یک.
خود شما سالها میگفتید سیدعلی، یگانه حامی بزرگ طب سنتی و اسلامی است و علاوه بر دغدغه و حمایت، با کارشناسان و اطبایی مثل استاد خیر اندیش و دیگران، ارتباط دائمی دارد؛
🔹 دو.
دفتر حفظ و نشر آثار رهبری، در پیامرسانها خصوصا پیامرسانهای داخلی، تیم رصد محتوا دارد و هرگونه مطلبی که خطاب به رهبری یا درباره رهبری باشد، مرتبا جمعآوری کرده و در اختیار فرزندان رهبری و مسؤولین مؤسسه حفظ و نشر آثار قرار داده و گزارش تیم رصدی به صورت مستمر در اختیار حضرت آقا قرار داده میشود؛ مگر اینکه ادعا کنید همه مسؤولان بیت و فرزندان رهبر انقلاب نیز خائن هستند!!
🔹 سه.
چرا علم و حکمت و اجتهاد و إشراف کامل امام خامنهای را زیر سؤال میبرید که بنا به فرموده حضرتش از چندین کانال، اخبار و اطلاعات کشور را دریافت میکنند؟
شما 16-17 ماه است فضای مجازی را از ادعاهای خود پر کردهاید؛
عالم و آدم، ادعاهای شما را در مخالفت با واکسن و نفی دستاوردهای طب مدرن و ... شنیدهاند؛
پس چرا رهبر انقلاب را بیخبر از عالم و آدم معرفی میکنید؟
آیا رهبر معظم انقلاب نبودند که به وزرات بهداشت دستور دادند تا به دستاوردهای بومی اعتماد شود و پس از اقدام وزیر سابق بهداشت، چند تن از معاونین وزارتخانه در واکنش منفی به این اقدام، استعفا دادند؟ چطور آنجا حرف ایشان درست و حجت بود، اینجا (در مورد واکسیناسیون) حجت نیست؟
اگر نظرات کارشناسی طرفین را نشنیده بودند، پس چگونه چنین دستوری صادر کردند؟
🔹 چهار.
به اعتراف خودتان، بارها نامههای سربسته و سرگشاده به رهبری نوشتهاید و با مسئولین گوناگون دولتی و حاکمیتی و انقلابی، وقت ملاقات گرفتهاید که سخنان شما را به رهبری برسانند؛ چرا حتی یک درصد احتمال نمیدهید که امام جامعه بیخبر از فضای سیاسی و رسانهای کشور نباشند و در دیدارهای گوناگون و جلسات مختلف، ادعاهای شما را شنیده باشند؟!
🔹 پنج.
رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای هیأت دولت جدید، «واکسیناسیون عمومی را لازم دانستند که حتما بایستی انجام شود»؛
آیا صراحتاً نفرمودند که «حرفها و شایعاتی در خصوص واکسن مطرح است که غالبا بیاعتبار است»؟!
آیا همین سید علی نبود که فرمود واکسن آمریکایی و انگلیسی ممنوع است؛ چطور حرف امام جامعه در آنجا حجت بود؛ ولی در زمینه لزوم واکسیناسیون عمومی حجت نیست؟
این «ولایتمداری گزینشی» چه بدعتی است که برخی آن را باب کرده و مدام ترویج میکنند؟
نؤمن ببعض و نکفر ببعض...
🔹 شش.
این جماعت با تکنیک بهانههای بنی اسرائیلی میگویند رهبری واکسیناسیون عمومی را لازم دانستهاند ولی آن را در زمره وظایف مردم نگفتهاند!
شنونده عاقل و بالغ میفهمد که جامعهی هدف واکسیناسیون عمومی، مرغ و خروسهای جامعه نیستند، بلکه آحاد مردم جامعه هستند که رهبری در سخنرانیهای قبلی فرمودند هر طور هست واکسن را به دست مردم برسانید.
وقتی حاکم در «مقام بیان» هست و قبلش هم صراحتا گفته واکسيناسيون عمومی لازم است و حتما بایستی انجام بگیرد، تکرار آن در فقره بعدی لازم نیست و حتی لغو خواهد بود؛ چراکه جامعهی هدف واکسيناسيون عمومی، مردم هستند.
🔹 هفت.
میگویند ما اختيار بدن خود را داریم! حال آنکه براساس استفتاء از دفتر رهبر معظم انقلاب، درباره واکسیناسیون عمومی پرسیدهاند اگر طبق مقررات، زدن واکسن الزامی شود، تکلیف چیست؟
و پاسخ گرفتهاند: «اگر حکومت اسلامی با ملاحظه مصالح عمومی کشور، مقرراتی را اعلام کند، همه باید عمل کنند.»
بنابراین حال که امام حکیم جامعه، با آن إشراف کمنظیر خود، واکسيناسيون عمومی را لازم دانستند، کسی حق دارد مردم را به نافرمانی مدنی و اردوکشی در برابر حکومت اسلامی تشویق کند؟!
چنانچه در خصوص حجاب هم عدهای گفتند ما حجاب را قبول داریم؛ ولی دلیل قانعکنندهای برای اجباریشدن حجاب در جامعه نیافتیم؛ اما آیا حق دارند برخلاف مقررات حکومت اسلامی، هشتگ #حجاب_اجباری بزنند و مردم را به نافرمانی مدنی دعوت کنند و بگویند ما اختیار بدن خود را داریم؟!
آیا کسی میتواند هشتگ «نه به ماسک اجباری» بزند و بگوید با وجود تاکید رهبری، من اختیار بدن خود را دارم و به کسی ربطی ندارد که ناقل ویروس باشم؟
🔻 نکته آخر.
مراقب باشیم از زنان دربار ناصرالدین شاه عقب نمانیم که در اجرای دستور فقیه زمان خود، چون و چرا نکردند و بهانه نیاوردند.
یاد سردار شهیدمان حاج قاسم سلیمانی بخیر که دائما تاکید میکرد:
رمز عاقبتبخیری، تبعیت بیچون و چرا از ولایت فقیه است.
#ولایت_مداری_گزینشی
#چالش_واکسن
@Masafe_akhar
امیرالمؤمنین #امام_علی علیه السلام:
💠 لا تَمْنَعَنّكُم رِعايةُ الحقِّ لأحدٍ عن إقامَةِ الحقِّ علَيهِ
❇️ رعايت حقّ كسى نبايد مانع شما از اقامه حقّ بر او شود.
📚 غررالحكم حدیث ۱۰۳۲۸
#حدیث_روز
✅ @Masafe_akhar
7.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#تفکر_درخلقت
این گل ها همش واقعی هستند و نگاه کنید چه زیبا و حیرت آور و عجیب هستند همه افریده خدای زیبا هستند
🍃امام علی ع فرمودند
🔸خدا را سپاس که اندیشههای بلند او را درک ننمایند و هوشهای ژرف بهحقیقتش دست نیابند؛
🔸خدایی که اوصافش در چهارچوب حدود نگنجد و به ظرف وصف درنیاید و در مدار زمان معدود و مدّت محدود قرار نگیرد.
📚خطبه 1 نهج البلاغه قسمت 1
@Masafe_akhar
🔆 #پندانه
🔹از حکیمی پرسیدند:
چرا از کسی که اذیتت میکند انتقام نمیگیری؟
🔸با خنده جواب داد:
آیا حکیمانه است سگی که گازت گرفته را گاز بگیری؟
☑️ @Masafe_akhar
هدایت شده از مصاف آخر🇮🇷 🇵🇸
👤 توییت استاد #رائفی_پور
✍️ همزمان با سرگردانی و زابراه شدن تعداد زیادی از افغانستانیهای تحت امر ایالات متحده امریکا در روزهای اخیر، بسیاری از اکانتها، کانالها و پیجهای ضد دین و هنجارشکن اخلاقی به زبان فارسی، نیمه فعال و یا غیر فعال شدهاند!
بسیاری از افرادی که از افغانستان خارج شدهاند فعالان دوره دیده شبکههای اجتماعی و ماموران شنود فارسی زبانان تحت نظر سازمان سیا هستند، شماری از آنها به نقاطی همچون اوگاندا، عربستان سعودی، امارات و … منتقل خواهند شد.
🌐https://twitter.com/A_raefipur/status/1432086040563625998?s=19
☑️ @Masafe_akhar
هدایت شده از مصاف آخر🇮🇷 🇵🇸
رونمایی از لباس لحظه شهادت شهید فخریزاده
🔹در مراسم تجلیل از شهدای دولت از لباس لحظه شهادت شهید فخریزاده رونمایی شد.
@Masafe_akhar
ملکوت ساختن خانه برای ریا و خودنمایی.mp3
8.82M
🎙️#پادکست
💠 ما با تعلقاتمان محشور میشویم.
🔸ملکوت اموالی که مافوق نیازمان هست.
📌 برگرفته از جلسات «سه دقیقه در قیامت»
@Masafe_akhar
#ثقلین
امیرالمؤمنین علیه السلام:
إِنَّمَا الدُّنْيَا مُنْتَهَى بَصَرِ الْأَعْمَى، لَا يُبْصِرُ مِمَّا وَرَاءَهَا شَيْئاً، وَ الْبَصِيرُ يَنْفُذُهَا بَصَرُهُ وَ يَعْلَمُ أَنَّ الدَّارَ وَرَاءَهَا، فَالْبَصِيرُ مِنْهَا شَاخِصٌ وَ الْأَعْمَى إِلَيْهَا شَاخِصٌ، وَ الْبَصِيرُ مِنْهَا مُتَزَوِّدٌ وَ الْأَعْمَى لَهَا مُتَزَوِّدٌ
همانا دنيا نهايت ديد كوردل است که آن سوى دنيا را نمى نگرد، امّا انسان آگاه، نگاهش از دنيا عبور كرده از پس آن سراى جاويدان آخرت را مى بيند. پس انسان آگاه به دنيا دل نمى بندد و انسان كور دل تمام توجّه اش دنياست. بينا از دنيا زاد و توشه برگيرد و نابينا براى دنيا توشه فراهم مى كند
قسمتی از خطبه 133 نهج البلاغه
@Masafe_akhar
.
✍ظهور بی دینی 69 نفر با دو کرامت
حضرت ابو جعفر امام محمّد، باقرالعلوم صلوات اللّه عليه حكايت فرمايد: روزى امام علىّ بن ابى طالب عليه السلام در بين جمعى از اصحاب حضور داشت، يكى از افراد اظهار نمود: يا اميرالمؤمنين! اگر ممكن باشد كرامتى براى ما ظاهر گردان تا بيشتر نسبت به تو ايمان پيدا كنيم؟ امام علىّ عليه السلام فرمود: چنانچه جريانى عجيب را ظاهر نمايم و شما شاهد آن باشيد كافر خواهيد شد؛ و از ايمان خود برمى گرديد و مرا متّهم به سحر و جادو مى كنيد. گفتند: ما عقيده وايمان راسخ داريم كه همه چيز، از رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله به ارث برده اى و هر كارى را كه بخواهى ، مى توانى انجام دهى . حضرت فرمود: احاديث و علوم سنگين و مشكلِ ما اهل بيت ولايت را، هر فردى نمى تواند تحمّل كند بلكه افرادى باور مى كنند كه از هر جهت روح ايمان آن ها قوى و مستحكم باشد. سپس اظهار نمود: چنانچه مايل باشيد كه كرامتى را مشاهده كنيد، هر وقت نماز عشاء را خوانديم همراه من حركت نمائيد. چون نماز عشاء را خواندند، حضرت امير عليه السلام به همراه هفتاد نفر كه هر يك فكر مى كرد نسبت به ديگرى بهتر و برتر هست حركت نمود تا به بيابان كوفه رسيدند. در اين لحظه امام علىّ عليه السلام به آن ها فرمود: به آنچه مى خواهيد نمى رسيد مگر آن كه از شما عهد و ميثاق بگيرم كه هر آنچه مشاهده كنيد، شكّ و ترديدى در خود راه ندهيد و ايمانتان را از دست ندهيد و مرا متّهم به امور ناشايسته نگردانيد. ضمنا، آنچه من انجام مى دهم و به شما ارائه مى نمايم ، همه علوم غيبى است كه از رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله به ارث گرفته ام و آن حضرت مرا تعليم فرموده است . پس از آن كه حضرت از يكايك آن ها عهد و ميثاق گرفت ، دستور داد تا روى خود را بر گردانند؛ و چون پشت خود را به حضرت كردند، حضرت دعائى را خواند. هنگامى كه دعايش پايان يافت ، فرمود: اكنون روى خود را برگردانيد و نگاه كنيد. همين كه چرخيدند و روى خود را به حضرت علىّ عليه السلام برگردانيدند، چشمشان افتاد به باغ هاى سبز و خرّمى كه نهرهاى آب در آن ها جارى بود؛ و ساختمان هاى با شكوهى در درون آن ها جلب توجّهشان كرد. پس چون به سمتى ديگر نگاه كردند، شعله هاى وحشتناك آتش را ديدند، با ديدن چنين صحنه اى كه بهشت و جهنّم در اءذهان و اءفكارشان ياد آور شد، همگى يك صدا گفتند: اين سحر و جادوى عظيمى است ؛ و ايمان خود را از دست دادند و كافر شدند، مگر دو نفر كه همراه حضرت باقى ماندند و با يكديگر به شهر كوفه مراجعت نمودند. در بين راه ، حضرت به آن دو نفر فرمود: حجّت بر آن گروه به اتمام رسيد و فرداى قيامت ، آنان مؤ اخذه و عقاب خواهند شد. سپس در ادامه فرمايشاتش افزود: قسم به خداى سبحان !كه من ساحر نيستم ، اين ها علوم الهى است كه از رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله آموخته ام . و چون خواستند وارد مسجد كوفه شوند، حضرت دعائى را تلاوت نمود، وقتى داخل شدند، ديدند ريگ هاى حيات مسجد دُرّ و ياقوت گشته است . آن گاه حضرت به آن ها فرمود: چه مى بينيد؟ گفتند: دُرّ و ياقوت ! فرمود: راست گفتيد، در همين لحظه يكى ديگر از آن دو نفر از ايمان خود دست برداشت و كافر شد و نفر آخر ثابت و استوار ماند. امام علىّ عليه السلام به او فرمود: مواظب باش كه اگر چيزى از آن ها را بردارى پشيمان مى گردى ؛ و اگر هم بر ندارى باز پشيمان مى شوى . به هر حال او يكى از آن جواهرات را، به از چشم حضرت برداشت و در جيب خود نهاد، فرداى آن روز، نگاهى به آن كرد، ديد دُرّى گرانبها و ناياب است . هنگامى كه خدمت امام علىّ عليه السلام آمد اظهار داشت : من يكى از آن درّها را برداشته ام ، حضرت فرمود: چرا چنين كردى ؟ گفت : خواستم بدانم كه آيا واقعا اين جواهرات حقيقت دارد يا باطل و واهى است . حضرت فرمود: اگر آن را بر گردانى و سر جايش بگذارى خداوند رحمان عوض آن را در بهشت به تو عطا مى كند؛ و گرنه وارد آتش جهنّم خواهى شد. 🌿امام باقر عليه السلام در ادامه فرمود: چون آن شخص ، دُرّ را سر جايش نهاد؛ تبديل به ريگ شد. و بعضى گفته اند: كه آن شخص ميثم تمّار بود؛ و برخى ديگر او را عَمرو بن حمق خزاعى گفته اند. 📚منبع:چهل داستان و چهل حدیث از امام علی علیه السلام، حجه الاسلام و المسلمین عبدالله صالحی
@Masafe_akhar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 کلیپ : امامت را خودت انتخاب نکنی، برایت انتخاب میکنند!
👤 #حجت_الاسلام_میرهاشم_حسینی
@Masafe_akhar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 کلیپ : رابطه متقابل مردم و حکومت
👤 #حجت_الاسلام_میرهاشم_حسینی
@Masafe_akhar