eitaa logo
Masafmusic
8.5هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
1.5هزار ویدیو
4 فایل
🎼 واحد موسیقی موسسه فرهنگی هنری مصاف ایرانیان ارتباط با ما my.masaf.ir/r/eitaa
مشاهده در ایتا
دانلود
@masafmusic
berankardchi.mp3
7.91M
🎵 آهنگ 🔸 « برانکاردچی » 🎙 باصدای: جواد معینی 🎛 تنظیم: erdem koriz ⭕️ تولید واحد موسیقی مصاف 🔺 تقدیم به امدادگران 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
18.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 کلیپ 🔸 « برانکاردچی » 🎙 باصدای: جواد معینی 🎞 تدوین: محمد گودرزی پور ⭕️ تولید واحد موسیقی مصاف 🔺 تقدیم به امدادگران #دفاع_مقدس 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
🔹 رادیو و تلویزیون موظف به پرداخت اجرت شدند. 🔸 در کمیسیون حقوقی و قضایی، ۱۴ ماده از لایحه قانون حمایت از حقوق مالکیت ادبی، هنری و حقوق مرتبط با آن شاملِ آثار هنری، شنیداری، عکاسی و آثار هنری تصویب شد. 🔸 همچنین در این جلسه کمیسیون فرهنگی، چند تبصره برای لایحه حمایت از مالکیت فکری به تصویب رسید. ماده ۶۳ این قانون تاکید دارد که چنانچه حامل شنیداری که برای مقاصد تجاری منتشر شده است یا نسخه تکثیر چنین حاملی به طور مستقیم در پخش رادیو تلویزیونی یا سایر روش‌های ارسال عمومی به کار رود یا برای عموم به اجرا در آید استفاده کننده باید اجرت عادلانه‌ای به تولید کننده حامل شنیداری بپردازد. 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
🔹 پخش موسیقی نامتعارف در سرویس مدارس ممنوع شد. 🔸 معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا با بیان اینکه رانندگان سرویس مدارس باید یک الگو برای دانش آموزان باشند، گفت: استعمال سیگار و پخش موسیقی نامتعارف در سرویس مدارس ممنوع است. 🔸 سرهنگ عین الله جهانی با اشاره به آغاز سال تحصیلی و فعالیت سرویس‌های مدارس، اظهار کرد: معمولا در یکی دو هفته آغازین سال تحصیلی برخی از والدین نسبت به انتخاب سرویس برای مدرسه فرزندان خود اقدام نمی کنند و از این رو تلاش می‌کنند تا هرچه سریعتر فردی را به عنوان راننده سرویس ها انتخاب کنند. 🔸 وی با بیان اینکه باید راننده مناسبی برای سرویس مدارس دانش‌آموزان انتخاب شود، گفت: در این زمینه پلیس نقشی نظارتی دارد، اما لازم است که مدیران مدارس نسبت به بکارگیری رانندگان دارای صلاحیت و خودروهای مناسب به عنوان سرویس مدارس اقدام کنند و خانواده ها نیز در این مورد حساس باشند. 🔸 معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینکه رانندگان سرویس‌های مدارس باید دارای یکسری ویژگی های رفتاری و ظاهری هم باشند، گفت: رانندگان سرویس مدارس باید یک الگو برای دانش آموزان باشند و این امر در گرو رعایت قوانین و مقررات است. 🔸 وی با بیان اینکه رفتار رانندگان روی دانش آموزان تاثیرگذار است، خاطرنشان کرد: دانش آموزان و به ویژه دانش آموزان مقاطع پایین تر تحصیلی شیوه رانندگی را از رانندگان سرویس مدارس یاد می گیرند و به همین دلیل رانندگان باید توجه داشته باشند که با رعایت مقررات و حسن رفتار به الگویی خوب برای دانش آموزان بدل شوند. 🔸 معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا در خاتمه با بیان اینکه رانندگان سرویس مدارس باید از گفت‌وگو با دانش‌اموزان پیرامون مسائل حاشیه ای و بی ارتباط پرهیز کنند، گفت: استعمال سیگار برای رانندگان سرویس مدرسه ممنوع است. همچنین نباید از موسیقی نا متعارف و مهیج نیز استفاده شود چرا که این موارد روی رفتار دانش آموزان تاثیر گذار است. 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
🔹 وقتی اعضای ارکستر سمفونیک تهران به جبهه رفتند. 🔸 سال‌ها پیش وقتی رزمندگان ایرانی در جبهه‌های جنگ تحمیلی مشغول دفاع از ایران بودند ارکستر سمفونیک تهران برای روحیه دادن به آنها به مناطق جنگی رفته بودند. آنها در این سفرهایشان در مناطق حاج عمران، فاو، شلمچه و چند منطقه دیگر رفتند و برای رزمندگان می‌نواختند. #دفاع_مقدس 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
‍‍‍ 🔹 موسیقی فیلمی که مجید انتظامی را از زندگی انداخت. 🔸 مجید انتظامی، یکی از آهنگسازهای مطرحی است که برای فیلم‌های بسیاری موسیقی متن ساخته است که هر کدام به اثری ماندگار در ذهن مخاطبان بدل شدند. در میان آثار این هنرمند اما موسیقی متن «بوی پیراهن یوسف» رنگ و بوی دیگری دارد. 🔸 انتظامی درباره چگونگی ساخت این موسیقی گفت: «برای این فیلم هم بارها و بارها نوشتم. مثلاً برای صحنه تونل هر بار می‌نوشتم و آقای حاتمی‌کیا روی دستگاه می‌شنید و می‌گفت خیلی عالی است و من همین را می‌خواهم. باز تا می‌رفت خانه من دوباره می‌نوشتم تا به چیزی که خودم دلم می‌خواست برسم. بالاخره یک نیمه شبی کار را تمام کردم و همان موقع زنگ زدم که آقای حاتمی‌کیا گفت می‌دانی الان ساعت چند است؟ اصلاً روز و شب را متوجه نمی‌شدم و شام و ناهار را فراموش می‌کردم. یا آنجایی که دور میدان می‌چرخند من برای خودم داستانی درست کرده بودم. همیشه همین کار را می‌کردم.» 🔸او ادامه داد: «خیلی از فیلم‌ها یک صحنه‌هایی از آن در نمی‌آمد من برای خودم تصویرسازی می‌کردم و تصویری که در فیلم درنیامده بود در ذهن خودم ترسیم می‌کردم و براساس آن ذهنیت موسیقی آن را می‌نوشتم. مثلاً کارگردان یک پرسوناژ را جلوی یک دیوار ایستانده و دوربین به صورت این نزدیک می‌شود، نظر کارگردان این بوده که مثلاً این شخصیت الان به گذشته‌اش در جبهه یا دوران اسارت فکر می‌کند ولی فلاش‌بکی نداشتیم. من در ذهن خودم آن را می‌چیدم و سعی می‌کردم براساس ذهنیت خودم جلو بروم و چون ذهنیت کارگردان این بوده و درنیامده بود، موسیقی روی فیلم می‌نشست. گاهی هر کس از درمی‌آمد، اتود را برایش می‌گذاشتم. بابا، دوستانم، خانمم. 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
‍‍🔹 روند صدور مجوزها دردفترموسیقی مدرن شد. 🔸دبیرکل کانون ناشران موسیقی «خانه موسیقی» از مکانیزه شدن پروسه صدور مجوز آثار هنری در دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سخن گفت. 🔸علی عزیزی گفت: روند صدور مجوز برای آلبوم ها و تک‌قطعات در دفتر موسیقی وزارت ارشاد به خوبی توانسته به شیوه‌ای مدون و قانونی مدیریت شود و کم شدن پروسه زمانی اعطای مجوز به آثار موسیقی اعم از آلبوم و تک قطعه، موجب تسریع امور و رضایت‌مندی اهالی موسیقی شده است. البته در مبحث شعر کمی ماجرای اصلاحیه‌های چند باره هست که بایستی با یک شیوه مشخص کمی تغییر کند. سامانه دفتر موسیقی هم به دلیل کندی سرورها، وارد شدن را سخت کرده است. به هر حال اینها مشکلاتی هستند که در صورت تصحیح، قطعا می توانند کارگشا باشند. 🔸وی با اشاره به عدم نیاز برای حضور فیزیکی برای دریافت مجوز آثار و اینترنتی شدن فرایند اخذ مجوزهای آثار نیز گفت: دفتر موسیقی توانسته با تثبیت شیوه صدور مجوزها به صورت اینترنتی بسیاری از دغدغه‌های شرکت‌های تولید آثار را از بین ببرد و بی‌شک این شیوه می‌تواند به خوبی در روند اجرایی کارها کمک کند. تنها نکته حائز اهمیت این است که مثلا در دوره‌های گذشته در صورت ایرادات شعر در شورا ما می‌توانستیم با حضور در جلسات، از شعر دفاع کنیم که قطعا با حل این مشکلات، دفتر موسیقی می‌تواند دوران درخشان مدیریتی خود را سپری کند. امیدواریم با بازنگری در برخی قوانین اجراهای زنده در کشور نیز بتواند حمایت همه جانبه خود از شرکت‌های حوزه موسیقی را تامین نماید. من خودم و بسیاری از ناشران موسیقی در این زمینه کارشناس کارهستیم و قطعا همکاری و همفکری با ما می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند. 🔸 دبیر کانون ناشران خانه موسیقی افزود: برگزاری جلسات همفکری و هم اندیشی با مدیران شرکت‌ها نشر و تولید آثار موسیقی با آقای محمد الله یاری جلساتی بسیار مفید و ارزشمند بود که باعث شد بسیاری از مشکلات این حوزه به بحث و تبادل نظر گذاشته شود و راهکارهای جدیدی برای حل برخی مشکلات سیستمی اندیشیده شود که امیدواریم به زودی نتایج عملیاتی آنرا شاهد و ناظر باشیم. 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
‍‍🔹 گلریز: دهه ۶۰ و ۷۰ درخشان‌ترین دوره‌ موسیقی حماسی بود. 🔸 دفاع مقدس در ذهن هرکسی، شناسه‌ای دارد. موسیقی‌ و سرودهای درخشان آن دوره، حالا شناسه ذهن خیلی‌ها شده است. به طوری که به محض شنیدنش، ذهن‌شان به هشت سال جنگ تحمیلی و روزهای تلخ و شیرینش برمی‌گردد. 🔸 سرود «این بانگ آزادی» و «خجسته باد این پیروزی» دو سرود ماندگار آن دوران، با شعر زنده‌یاد حمید سبزواری و صدای محمد گلریز است. گلریز معتقد است جنگ هنوز ادامه دارد بنابراین ملت همیشه به شنیدن سرودهای حماسی نیازمند است. در ادامه، گفت‌وگوی ما با این خواننده سرودهای انقلابی را خواهید خواند. 🔸 اجرای زنده به رزمنده‌ها انگیزه می‌داد محمدگلریز بیشتر آثارش را وقف دفاع مقدس کرده است. او می‌گوید: «جنگ تحمیلی که شروع شد همه هنرمندان، مردم، شاعران، نویسندگان و اهالی هنر، احساس وظیفه کردند و با همه وجود به میدان آمدند. سال ۵۹ هم، توفیق داشتیم خدمت امام خمینی (ره) برسیم و ایشان تاکید کردند به سرودهای انقلابی و حماسی، بیشتر بپردازید. این باعث شد هنرمندان تشویق شوند و بیشتر برای ساخت آثار هنری با مضمون دفاع مقدس تلاش کنند؛ چون یکی از ابزارهایی که می‌تواند مشوق رزمندگان و ملت باشد، ابزار هنر است. یکی از ابزارهای هنری هم، سرود حماسی است. در آن زمان، هنرمندان ما با همه توانشان وارد عرصه هنر دفاع مقدس شدند و دیدیم چه کارهای ماندگار و به یادماندنی ساختند. دهه ۶۰ و اوایل دهه ۷۰، یکی از درخشان‌ترین دوره های موسیقی حماسی ما بود. ما با همه وجودمان سعی می‌کردیم در این راه کمک کنیم. حتی گهگاه توفیق پیدا می‌کردیم که با گروه‌های موسیقی به جبهه‌ها برویم و در کنار رزمنده‌ها، آهنگ‌های حماسی و دفاع مقدس را اجرا کنیم. آن‌ها وقتی می‌دیدند هنرمندی که در تلویزیون بود، الان در کنارشان است و برایشان سرودهای مقاومت و حماسی را زنده اجرا می‌کند خیلی انگیزه می‌گرفتند و این را در چهره‌شان می‌دیدیم.» 🔸 سرودهای حماسی تاریخ مصرف ندارد محمد گلریز می‌گوید: «جنگ تمام نشده است و هنوز ادامه دارد. بعد از دفاع مقدس، ما جنگ‌های دیگری، مانند جنگ با داعش را داشتیم و الان هم جنگ با آمریکا. جنگ ما ادامه دارد. منتها ما تحت تاثیر تبلیغات قرار گرفتیم. دشمن ما بیکار ننشست و وقتی دید ما در عرصه هنر فعالیت چشمگیری داریم، از راه تبلیغات منحرف، مبتذل و ترویج آهنگ های لس‌آنجلسی و بی‌محتوا، ما را تحت تاثیر قرار دارد؛ پول خرج کرد؛ یعنی واقعا هزینه کرد که ما و به خصوص برخی مسئولان فرهنگی ما را تحت تاثیر قرار دهد.» 🔸 این خواننده معتقد است سرودهای حماسی تاریخ مصرف ندارد و تصریح می‌کند: «سرود حماسی همیشه مورد نیاز کشورهاست و در همه کشورها، همین گونه است. خاطرم هست در آلمان برنامه‌ای داشتیم که نزدیک به هزار شرکت کننده داشت. سرود «ایران» را که خواندم، بیشترشان بلند شدند، سرود را با من خواندند و اشک از چشمان‌شان جاری شد. ما همه عاشق ایران هستیم و برای حفظ خاک‌مان از هیچ کاری دریغ نداریم. هنرمندان عاشق این هستند که بتوانند در این راه حرکت کنند.» 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
‍‍🔹 تحریم برگزاری کنسرت ها در سالن برج میلاد! 🔸 مجمع صنفی تولیدکنندگان آثارموسیقی و شنیداری با ارسال نامه ای سرگشاده به مدیربرج میلاد ضمن انتقاد ازافزایش نرخ اجاره بهای مرکزهمایش های این مجموعه ازتحریم برگزاری کنسرت ها در این مکان خبر داد. 🔸 در متن این نامه سرگشاده آمده است: « مدیرعامل محترم برج میلاد تهران/ جناب آقای مجتبی حسینی توسل با سلام ؛ احتراما همانطور که مستحضرید یکی از وظایف مهم شهرداری ها ایجاد بستر مناسب جهت رفتارهای فرهنگی هنری و گسترش نشاط اجتماعی شهروندان در جامعه است، به همین منظور تعامل و همکاری هدف مند با هنرمندان و فرهیختگان، افزایش سهم مصرف خدمات و کالاهای فرهنگی در سبد خانوار، ایجاد مراکز فرهنگی هنری برای غنی سازی اوقات فراغت و کمک به افزایش روحیه نشاط و شادابی شهروندان، حمایت از فعالیت های فرهنگی هنری از جمله وظایف تعریف شده در شهرداری تهران و سازمان های زیر مجموعه است که ایجاد فضاهایی همچون برج میلاد و مرکز همایش های آن به همین منظور بوده است. از آنجایی که برگزاری کنسرت های موسیقی بخش قابل توجهی از ایجاد شادابی، نشاط و تخلیه انرژی برای مدیریت هیجانات، تنش زدایی و هنجارگرایی در جامعه را تشکیل می دهد، انتظار می رود شهرداری تهران، سازمان ها و زیر مجموعه های آن با توجه به رسالت در امور فوق، همکاری های گسترده ای با متولیان در این حوزه به ویژه موسسات و برگزارکنندگان کنسرت های موسیقی انجام داده و به صورت موازی نقشی در انجام وظایف فرهنگی هنری ایفا نماید. سالن مرکز همایش های برج میلاد یکی ازمراکزی است که امکان برگزاری کنسرت هایی با جمعیت بیش از 1500 نفر را دارد. متاسفانه قیمت گذاری مرکز همایش های برج میلاد متناسب با وظایف شهرداری تهران نیست و در ابتدای سال جاری و بر خلاف دیگر ارگان های دولتی و نیمه دولتی، قیمت بهره برداری از مرکز همایش های برج میلاد و خدمات آن با مبلغ نامتعارفی افزایش یافته است و درعین ناباوری، مدیر مرکز همایش های برج میلاد اعلام نموده اند بر اساس دستور جنابعالی، یک بار دیگر، قیمت اجاره سالن برای اجراهای صحنه ای بعد از ایام محرم و صفر افزایش یابد!!!. جهت آگاهی، بر اساس افزایش صورت گرفته در ابتدای سال جاری، نرخ هر صندلی در مرکز همایش های برج میلاد به مراتب بیشتر از نرخ صندلی سالن های هم تراز خود حتی سالن های خصوصی با تجهیزات، ظرفیت و کیفیت خدماتی بالاتر از مرکز همایش های برج میلاد تهران است و با دستور جدید (افزایش مجدد نرخ اجاره)، این رقم شکاف قابل توجهی با دیگر سالن های تهران خواهد داشت. اینچنین تصمیمات در شرایط اقتصادی حال حاضر کشور و افزایش قیمت ها توسط آن مجموعه، تنها فشار مالی را بر سبد فرهنگی خانوار افزایش داده و منجر به کاهش برگزاری برنامه های فرهنگی هنری بخصوص کنسرت های موسیقی است که اینگونه رفتارها موازی با اهداف دشمنان بیرونی این مرز و بوم برای ایجاد فشار بر مردم و نارضایتی از حکومت و ارگان های آن است. لذا مجمع صنفی تولیدکنندگان آثار شنیداری به درخواست جمع قابل توجهی از موسسات، تهیه کننده ها و برگزارکننده های کنسرت های موسیقی، ضمن اعلام و اطلاع رسانی موارد فوق، از جنابعالی درخواست می نماید هرچه سریعتر نسبت به تعدیل قیمت بهره برداری از سالن مذکور و خدمات جانبی آن به قیمت های مشابه و کمتر از سال 1397 اقدام عاجل نمایید. با درک اهمیت موضوعات مطرح شده، حق خواهید داد چنانچه تا روز شنبه مورخ 30 شهریور 1398 نسبت به تامین نظر و دست کم شنیدن صدای اهالی موسیقی کشور اقدامی صورت نپذیرد، علاوه بر تحریم اجرای کنسرت در سالن مرکز همایش های برج میلاد چاره ای جز اقدامات فراگیر اعتراضی صنفی، به داوری کشاندن موضوع نزد افکار عمومی باقی نخواهد ماند و هرگونه تبعات ناشی از این اعتراضات بر عهده مجموعه تحت مدیریت جنابعالی خواهد بود. با احترام مجدد/ مجمع صنفی تولیدکنندگان آثار موسیقی و شنیداری» 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
‍‍🔹 باز شدن بزرگ ترین سایت اشتراک موسیقی به روی ایرانیان 🔸 «اسپاتیفای» بزرگ ترین سرویس پخش و اشتراک موسیقی در جهان که در مالکیت فیس بوک است، به تازگی محدودیت های چند ساله علیه کاربران ایرانی را رفع کرده و حال دوست داران موسیقی در ایران می توانند بدون نیاز به «vpn» و پنهان کردن شناسه اینترنتی (ip) خود از مزایای این سرویس بهره ببرند. 🔸 ایندیپندنت، اسپاتیفای (بزرگ ترین و محبوب ترین سرویس پخش و اشتراک موسیقی در جهان) از روز شنبه سی ام شهریورماه، محدودیت های چند ساله علیه کاربران ایرانی را رفع کرده است. اسپاتیفای این محدودیت را از شنبه (۳۰ شهریور برابر با ۲۱ سپتامبر) رفع کرده و ایران هشتادمین کشوری است که تحت پوشش خدمات موسیقی رسانی «اسپاتیفای» قرار می گیرد. هنرمندانی که در پی رفع این محدودیت ها هستند، می توانند برای اولین بار با جامعه مخاطبان خود ارتباطی منسجم داشته باشند و از اقبال هواداران به آثار خود بهره اقتصادی ببرند. گذشته از این، پیچیدگی های مرتبط با استفاده از نسخه دسکتاپ و موبایل «اسپاتیفای» برای کاربران ایرانی که ناچار بودند از وی پی ان برای اتصال به اسپاتیفای استفاده و وانمود کنند ساکن کشوری دیگر هستند، موجب شد «اسپاتیفای» به رغم همه مزایایی که نسبت به دیگر سرویس های پخش و اشتراک موسیقی دارد، در ایران پایگاه چندان محکمی در میان کاربران نداشته باشد. مسوولان «اسپاتیفای» هنوز به صورت رسمی لغو محدودیت ها علیه ایرانیان را اعلام نکرده اند. 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
‍‍🔹 اعلام آمار مجوزهای دفتر موسیقی در شش ماه نخست سال ۹۸ 🔸 روابط عمومی دفتر موسیقی، آمار مجوزهای صادرشده دفتر موسیقی در نیمه نخست سال ۹۸، برای اجرای صحنه ای، آلبوم موسیقی، آلبوم تصویری، تک آهنگ، نماهنگ، کتاب گوبا، اجرای گروههای خارجی در ایران و تعداد شعرها و ترانه های ارسال شده به دفتر موسیقی را اعلام کرد. 🔸 با توجه به اینکه مجوز اجرای صحنه ای موسیقی در استان ها را ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر می کنند و در تهران نیز مجوز اجرای صحنه ای موسیقی در سالن های کمتر از ۵۰۰ نفر ظرفیت را اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران صادر می کند، آمار اجراهای صحنه ای در استان ها و سالن های کمتر از ۵۰۰ نفر ظرفیت تهران در این آمار لحاظ نشده و فقط مجوزهای اجراهای صحنه ای که دفتر موسیقی صادر کرده در آمار آمده است. 🔸 در نیمسال نخست سال جاری ۲۷۰ عنوان اجرای صحنه ای با ۵۲۰ اجرا، ۱۶۱ آلبوم موسیقی، سه آلبوم تصویری موسیقی، یکهزار و ۷۸ تک آهنگ، ۱۲۷ نماهنگ، ۴۰ کتاب گویا و ۲۶ اجرای گروههای خارجی در ایران از دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز گرفته اند. همچنین در نیمه اول امسال شش هزار و ۳۰۰ پرونده شعر و ترانه در دفتر موسیقی تشکیل شده است. ضمن اینکه از بین ۲۷۰ عنوان اجرای صحنه‌ای که در شش ماه نخست امسال از دفتر موسیقی مجوز گرفته اند، ۱۳۵ عنوان موسیقی پاپ، ۵۲ عنوان موسیقی سنتی، ۴۷ عنوان موسیقی کلاسیک، ۱۹ عنوان موسیقی تلفیقی و ۱۷ عنوان موسیقی نواحی است. 🔸 در نیمه نخست سال ۹۷ یعنی مدت مشابه سال گذشته ۲۷۳ عنوان اجرای صحنه ای موسیقی با ۵۴۸ اجرا، ۲۶۵ آلبوم موسیقی، چهار آلبوم تصویری موسیقی، ۹۶۵ تک آهنگ، ۱۴۶ نماهنگ، ۴۳ کتاب گویا، ۳۰ اجرای گروه‌های خارجی در ایران از دفتر موسیقی مجوز گرفته اند. در نیمسال نخست سال قبل سه هزار و ۸۵۰ پرونده شعر و موسیقی در دفتر موسیقی تشکیل شده است. 🔸 در ماه‌های محرم و صفر مجوز اجرای صحنه ای موسیقی صادر نمی شود، در سال ۹۷ از ۲۰ شهریور و در سال ۹۸ از ۱۰ شهریور با توجه به آغاز ماه محرم مجوز اجرای صحنه ای موسیقی صادر نشده است. 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic