eitaa logo
Masafmusic
8.6هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
1.4هزار ویدیو
3 فایل
🎼 واحد موسیقی موسسه فرهنگی هنری مصاف ایرانیان ارتباط با ما my.masaf.ir/r/eitaa
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸چرا «قمارباز» محسن چاوشی به تعویق افتاد؟ 🔹 ماه گذشته گزارشی از روند تولید آلبوم "قمارباز" به خوانندگی و آهنگسازی محسن چاوشی منتشر شد و به نقل از تهیه‌کننده اثر گفته شد که هدف تیم تهیه و تولید آلبوم این است که "قمارباز" را در هفته آخر خرداد منتشر کنند، اما اکنون خبری از انتشار دهمین آلبوم رسمی محسن چاوشی نیست. 🔹هادی حسینی تهیه‌کننده آلبوم در این‌باره گفت: آلبوم "قمارباز" تقریباً آماده است اما چهار قطعه جدید به آلبوم اضافه شده و چون این قطعات مجوز شعر نداشتند منتظر مجوز این قطعات هستیم. 🔹"قمارباز" شامل 10 یا 11 قطعه است. نیمی از اشعار این آلبوم از سروده‌های مولانا و سایر اشعار نیز از سعدی و دیگر شعرای کلاسیک است. محسن چاوشی در این آلبوم چند قطعه ریتمیک و طرب‌انگیز هم اجرا کرده است. 🔹آلبوم "ابراهیم" سال گذشته با حواشی و جنجال‌های فراوان منتشر شد و در پایان سال عنوان پرفروش‌ترین آلبوم سال 97 را به خود اختصاص داد. این آلبوم در یک ماه اول انتشارش بیش از دو میلیارد تومان فروش کرد. #قمارباز #محسن_چاوشی 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
🔸چرا دولت در زیان کنسرت‌ها شریک نمی‌شود؟ 🔹حسام الدین سراج که قرار است 31 خرداد ماه در ارکستر ملی به رهبری سهراب کاشف در تالار وحدت روی صحنه برود، از انتشار آلبوم جدید 10 قطعه‌ای خود، با عنوان «چشم بی‌خواب» خبر داد. این خواننده سنتی کشورمان در ادامه با اشاره به وضعیت تولید آلبوم، نقدی به قانون 10 درصدی کنسرت‌ها داشت. 🔹او در این باره گفت: «قانون 10 درصد که به نظر من قانون بسیار اشتباهی است، سبب می‌شود هنرمندان به بخشی که در دولت کار فرهنگی-هنری انجام می‌دهد، بدبین شوند. 🔹سوال من این است اگر دولت در 10 درصد سود کنسرت که سود بسیار ناچیزی هم هست، شریک است، آیا در ضررش نیز شریک می‌شود؟ من می‌توانم مواردی را معرفی کنم که هنرمندان در کنسرت‌شان ضرر داده اند. چون به هر دلیلی مانند دیر صادر شدن مجوز اجرا یا ایجاد مشکلاتی که منجر به تبلیغ نشدن کنسرت شود، هنرمند قاعدتاً ضرر خواهد کرد.» #حسام_الدین_سراج #کنسرت 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
🔸واکنش خانه موسیقی به قانون جدید اجرای کنسرت 🔹 خانه موسیقی در بیانیه‌ای اعلام کرد که مدیر این خانه نسبت به واگذاری ۱۰درصد از درآمد کنسرت‌ها به خزانه دولت، به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعتراض کرده است. 🔸خانه موسیقی با انتشار بیانیه‌ای مواردی را که نشانگر فعالیت‌های خانه موسیقی در تقابل با اجرای قانون ده درصد بوده است، برشمرد. 🔹در بیانیه خانه موسیقی آمده است: «اعتراض مدیرعامل خانه موسیقی به این قانون در دیدار با وزیر محترم ارشاد با اعضای خانه موسیقی در محل این نهاد که به همراه معاون امور هنر و دیگر همراهان و هنرمندان در اوایل فروردین ماه سال جاری برگزار شد و یا اعتراض خانه به این قانون در دیدار هنرمندان با ریاست جمهوری در ضیافت افطاری، نامه شورای عالی خانه به وزیر ارشاد در تاریخ ۸ اردیبهشت ماه، تشکیل جلسه مشاور حقوقی و مسئولان خانه موسیقی با آقای کامبیز نوروزی وکیل مجرب امور حقوق مولفین و مصنفین در ارتباط با راهکار‌های قانونی لغو و یا کاهش تبعات اجرای این قانون، دعوت از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس به همین منظور، شرکت در جلسه‌ای به همراه ناشرین و ابلاغ اعتراضیه خانه موسیقی به آقای کاراندیش (یکی از مدافعان طرح مزبور) و ده‌ها مورد دیگر از جمله فعالیت‌های خانه موسیقی در تقابل با اجرای این قانون بوده است. 🔹هفته گذشته در نشستی با عنوان «ابعاد و پیامد‌های قانون جدید اجرای کنسرت در کلان شهرها» که در پژوهشگاه وزارت ارشاد برگزار شده بود، برخی خانه موسیقی را به سکوت و انفعال در برابر این قانون متهم کرده بودند. 🔹چندی قبل نمایندگان مجلس با تصویب طرحی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را مکلف کردند که ۱۰ درصد بهای بلیت اجرا‌های صحنه‌ای (کنسرت) در تهران و کلانشهر‌ها را اخذ و به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کند. 🔹نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز چهارم اسفندماه سال گذشته و در ادامه بررسی بودجه ۹۸، بند (ح) و بند الحاقی ۵ به تبصره ۹ را به تصویب رساندند.» 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
🔸بخشنامه ای برای ممنوعیت پخش موسیقی در مدارس نداده ایم 🔹معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: تاکنون بخشنامه‌ای مبنی بر ممنوعیت پخش موسیقی در مدارس نداشته‌ایم. 🔹وی ادامه داد: آموزش و پرورش در این مورد نه در دوره گذشته و نه در حال حاضر هیچ اطلاعیه یا بخشنامه محرمانه یا غیر محرمانه‌ای صادر نکرده است. 🔹وی افزود: روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش هم با ارائه تکذیبیه‌ای، بخشنامه‌ ممنوعیت پخش هرگونه موسیقی در مدارس را تکذیب کرده است. #موسیقی #آموزش_و_پرورش 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
‍‍🔸پسر مهران مدیری اولین آلبوم خود را منتشر می‌کند! در روزهایی که مهران مدیری با سریال «هیولا» در شبکه نمایش خانگی مشغول فعالیت است، پسر او فرهاد مدیری نیز تصمیم گرفته در دنیای موسیقی خبرساز شود. نام هنری او در دنیای خوانندگی «فَرواگ» است . وی روز گذشته در صفحه شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد قرار است 30 خرداد اولین آلبومش با عنوان «نام من عشق است»، منتشر شود. 🔹آلبوم «شش ماهه» فرهاد فرهاد مدیری حدود شش ماه بعد از اعلام رسمی خوانندگی تصمیم به انتشار آلبوم گرفته است. او در این مدت سه قطعه به نام‌های «خاطره»، «گل لاله لاله» و «نام من عشق است» منتشر کرده که وجه اشتراک هر سه، تکیه بر موسیقی فولکلور (موسیقی محلی) و تولید موزیک‌ویدئوهایی بر اساس آن‌هاست. سبکی که مدیریِ پدر نیز با آن‌ بیگانه نیست و شانس خود را در خوانندگی با آن امتحان کرده است. 🔹ژن خوب یا خواننده خوب؟ فرهاد مدیری یک دهه هفتادی است و امسال 28 ساله شده. او در هنرستان رشته موسیقی را دنبال کرده و بعد از تحصیل در خارج از کشور به ایران بازگشته است. فرهاد که ساز پیانو را به طور تخصصی دنبال می‌کند، تنها یک بار در برنامه «جنگ 77» بازیگری را تجربه کرده است. سؤال بزرگی که از هنگام ورود او به دنیای موسیقی مطرح شده، این است که آیا او همیشه به عنوان یک ژن خوب شناخته خواهد شد یا می‌تواند از سایه پدر بیرون بیاید؟ با توجه به فعالیت کوتاه‌مدت او، هنوز نمی‌توان به طور قطعی درباره آن نظر داد. هرچند شاید دوری او از رسانه‌ و حاشیه‌های احتمالی‌اش در این مدت، نشانه‌ای باشد بر این که او دوست دارد به عنوان یک خواننده مستقل شناخته شود و اصلا شاید به همین دلیل فرواگ را به جای فرهاد مدیری انتخاب کرده است. 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
@masafmusic
Raze 40 sale.mp3
9.91M
🎵آهنگ 🔸 « راز چهل ساله » 🎤 خوانندگان: وحید آرامشیان، حسن جنتی 🎵 آهنگساز: مجید پشتوان 💭 شاعر: مهدی جهاندار ⭕️تولید واحد موسیقی مصاف 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💫 کپی برداری عجیب از روی یکی از معروفترین آهنگ های یک گروه راک امریکایی توسط اتاق فکر یک گروه سرود مشهور در جمهوری اسلامی با موضوع پیامبر (ص) در رسانه ملی!!! چه پیامی می تواند داشته باشد؟ ⛔️ #هنر_اول_اولویت_آخر 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
🔸وزیر ارشاد به تماشای کنسرت کیهان کلهر نشست 🔹سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دوشنبه شب کنسرت کیهان کلهر را در تالار وحدت تماشا و با قدردانی از کلهر با این هنرمند گفتگو کرد. 🔹سید مجتبی حسینی معاون امور هنری، محمد اله یاری مدیرکل دفتر موسیقی و علی اکبر صفی پور مدیرعامل بنیاد رودکی نیز در این اجرا حضور داشتند. #کیهان_کلهر #وزیر_ارشاد 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
‍‍🔸افشاگری یک ترانه‌سرا علیه آهنگ شادمهر عقیلی 🔹 علی ثابت‌قدم ترانه‌سرای موسیقی پاپ ایران، برای اولین بار در خصوص سرقت ادبی در موزیک جدید شادمهر عقیلی دست به افشاگری زد. 🔹طبق ادعای این خواننده، آهنگ «دور شدی»، ‌با ترانه‌ای از علی ثابت‌قدم و آهنگسازی سینا پارسیان خوانده شده است. ترانه‌ای که دو سال پیش سروده شده و امتیاز خوانندگی آن به شخصی به نام محسن ارشدی واگذار شده بود. 🔹حال، دو سال پس از ضبط این اثر به خوانندگی محسن ارشدی، به گفته ثابت قدم، سینا پارسیان این ترانه را سرقت کرده و به شادمهر عقیلی فروخته و برای ‌این خواننده آهنگسازی نموده و رپر و ویدیوسازی به نام «اِی مین» را به عنوان ترانه‌سرای آن معرفی کرده است. 🔹در حالیکه تا پیش از این، علی ثابت‌قدم ترانه‌سرای اصلی کار از این ماجرا بی‌خبر بوده است. 🔹‌بر طبق اسناد ارائه شده از سوی علی ثابت قدم، در تاریخ ضبط و انتشار اثر «دور شدی» به خوانندگی شادمهر عقیلی، سینا پارسیان ‌به خاطر قراردادی که با این ترانه‌سرا دارد، ‌تمام فعالیت‌های هنری اش باید تحت‌نظر علی ثابت‌قدم به عنوان تهیه‌کننده باشد و او تا اردیبهشت ١٤٠٠ حق همکاری با هیچ خواننده دیگری بدون رضایت و اطلاع ثابت‌قدم را نداشته است. 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف ‍‍🔸افشاگری یک ترانه‌سرا علیه آهنگ شادمهر عقیلی 🔹 علی ثابت‌قدم ترانه‌سرای موسیقی پاپ ایران، برای اولین بار در خصوص سرقت ادبی در موزیک جدید شادمهر عقیلی دست به افشاگری زد. 🔹طبق ادعای این خواننده، آهنگ «دور شدی»، ‌با ترانه‌ای از علی ثابت‌قدم و آهنگسازی سینا پارسیان خوانده شده است. ترانه‌ای که دو سال پیش سروده شده و امتیاز خوانندگی آن به شخصی به نام محسن ارشدی واگذار شده بود. 🔹حال، دو سال پس از ضبط این اثر به خوانندگی محسن ارشدی، به گفته ثابت قدم، سینا پارسیان این ترانه را سرقت کرده و به شادمهر عقیلی فروخته و برای ‌این خواننده آهنگسازی نموده و رپر و ویدیوسازی به نام «اِی مین» را به عنوان ترانه‌سرای آن معرفی کرده است. 🔹در حالیکه تا پیش از این، علی ثابت‌قدم ترانه‌سرای اصلی کار از این ماجرا بی‌خبر بوده است. 🔹‌بر طبق اسناد ارائه شده از سوی علی ثابت قدم، در تاریخ ضبط و انتشار اثر «دور شدی» به خوانندگی شادمهر عقیلی، سینا پارسیان ‌به خاطر قراردادی که با این ترانه‌سرا دارد، ‌تمام فعالیت‌های هنری اش باید تحت‌نظر علی ثابت‌قدم به عنوان تهیه‌کننده باشد و او تا اردیبهشت ١٤٠٠ حق همکاری با هیچ خواننده دیگری بدون رضایت و اطلاع ثابت‌قدم را نداشته است. 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
‍‍🔸«عرصۀ هنر، دکان و مرکز فروش نیست. هنر، مدام به هنرمند و در دایره‌ای وسیع‌تر به مخاطبانش اخلاق می‌آموزد.» 🔹به گزارش ایسنا، سی و چهارمین نشست آئین آواز به مبحث فنی و تئوریک «اخلاق در آواز، اخلاق در هنر» اختصاص داشت که با حضور معصومه مهرعلی مدرس موسیقی و دکتر حشمت‌الله ریاضی فیلسوف و مولوی‌شناس در کنار علی شیرازی به عنوان کارشناس مجری ارائه شد. 🔹ابتدا ریاضی ضمن بیان مقدمۀ بحث با اشاره به اینکه ده‌ها مکتب اخلاقی وجود دارد، بیت مشهوری از مثنوی مولوی را خواند: «با لب بالای خود گر جفتمی / همچو نی من گفتنی‌ها گفتمی» و افزود: هنرمند کسی است که زیبایی را با عشق به هم می‌آمیزد و آن را عرضه می‌کند. 🔹شیرازی با خواندن روایت دیگری از همین بیت که به جای «لب بالا» از ترکیب «لب دمساز» در آن استفاده شده است گفت: یکی از چیزهایی که باعث می‌شود وجود هنرمند آوازخوان نتواند با لب او دمساز شود فقدان اخلاق یا دست کم فقدان برخی مؤلفه‌های اخلاقی است. 🔹شیرازی با دو کارشناس برنامه این پرسش را مطرح کرد که چه چیزهای دیگری باعث این انشقاق و جداافتادگی میان هنرمند و ابراز هنر او می‌شوند؟ 🔹مهرعلی گفت: عرصۀ هنر، دکان و مرکز فروش نیست. هنر، مدام به هنرمند و در دایره‌ای وسیع‌تر به مخاطبانش اخلاق می‌آموزد. نباید از این نکته مهم غافل شویم که هنر بسی بزرگ‌تر از هنرمند است. اساساً هنر است که هنرمند را انتخاب می‌کند، به خود راه می‌دهد و بعد هم به تدریج او را راه می‌برد. هنر هر کسی را به فراخور قابلیت‌های او جذب خودش می‌کند. در مقابل، هنرمندی هم به منزلۀ ابزاری برای کسب معیشت نیست، بلکه صفت است و مرام و منش. 🔹او ادامه داد: باید تلاش کنیم به روح هنر برسیم، بزرگان به زیبایی معتقدند که ما هنر تدریس نمی‌کنیم بلکه فقط روح هنر را انتقال می‌دهیم هر عالِمی که عملی را بدون معنا و معرفت انجام دهد به مقصد نمی‌رسد و قطعاً کارش از تأثیرگذاری به دور خواهد بود. معلم یا مربی و هنرجو اگر هر دو در فضای روح هنر باشند و هنر در روح و روان آن‌ها جاری باشد درس هنر را متوجه خواهند شد. 🔹مهرعلی با گله از فضای تنگ موجود در بین آوازخوانان و اهالی موسیقی ایرانی گفت: اینکه فلان کس با چه لحن و شیوه‌ای می‌خواند و موفق بوده یا نه به خود او و مخاطبان احتمالی‌اش مربوط می‌شود. در نهایت مردم هستند که یک هنرمند را می‌پذیرند یا نمی‌پذیرند و خود او هم بر اساس همین بازخوردها به کارش ادامه می‌دهد یا نمی‌دهد. ما نباید از موفقیت همدیگر ناراحت و خدای ناکرده از شکست کسی خوشحال شویم. این فضا باید اصلاح شود. 🔹شیرازی نیز در این زمینه اظهار کرد: هیچ دسته و گروه و سلیقه‌ای در آواز حق ندارد برای دیگر سلیقه‌ها تعیین تکلیف کند. هر کسی مختار است شیوه و لحن و الگوی خودش را در آواز و تصنیف و ترانه در پیش بگیرد. نهایتاً هر کسی حق دارد در محدوده سلیقه و پسند خودش اثر اجرا و عرضه کند. این گلستان مصفای موسیقی آوازی ما پر از گل‌های خوشبو و رنگارنگ است و هیچ وقت محدود به یکی دو صدا و شیوه نبوده و نخوهد بود. 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
‍‍🔸 چاقویی که دسته خود را میبُرد. 🔹یک پژوهشگر موسیقی اقوام می‌گوید: اگر بنا و نیت خدمت به موسیقی نواحی است، به‌جای قانون اخذ 10 درصد از درآمد کنسرت‌های هنرمندان، دولت به هر کنسرت نواحی 10 درصد کمک کند تا این موسیقی بتواند پا بگیرد. 🔹علی مغازه‌ای - پژوهشگر موسیقی نواحی - در گفت‌وگو با ایسنا درباره قانون اخذ ۱۰ درصد درآمد کنسرت‌ها در کلانشهرها می‌گوید: هر توجیهی برای هرگونه برداشت از فروش بلیت کنسرت و درآمد هنرمند در میان باشد، عاقبت آن، تیشه زدن به ریشه هنر و هنرمند است و این عمل عواقب ناگواری را در جامعه به بار می‌آورد. 🔹این پژوهشگر موسیقی نواحی بیان می‌کند: اگر چه در توجیه این قانون به درآمدهای بالای برخی موسیقی‌ها و کنسرت‌های پرمخاطب پاپ اشاره می‌شود، اما در هیچ منطق و منظری در هیچ کجای جهان کنسرت‌های پاپ ملاک یا نماینده کل هنرمندان موسیقی نیستند. 🔹مغازه‌ای می‌افزاید: کنسرت‌های تجاری و سرگرم کننده نه یک پدیده هنری که در واقع پدیده‌های نوظهور اجتماعی‌ای هستند که برآمده از فقدان فرصت‌های تخلیه انرژی در جوانان جامعه و انباشت تقاضاهای بی‌پاسخ مانده نسل جوان و حتا نسل پیشین است. 🔹مغازه‌ای در ادامه سخنانش می‌افزاید: در فضا و شرایط کنونی جامعه، به دلیل نبود یک رابطه کیفی و همدلانه از سوی دولت با هنرمندان موسیقی و نبود سازوکار عادلانه حمایت از هنر و هنرمندان موسیقی، به اندازه کافی به موسیقی و فرهنگ و هنر جامعه آسیب وارد می‌شود و حالا با این قانون علاوه بر اینکه بهای بلیت کنسرت‌ها گران‌تر می‌شود، تبعات مخرب دیگری از جمله رشد موسیقی‌های تجاری و غیر هنری در کنار افول موسیقی‌های هنری و جدی را شاهد خواهیم بود که لطمات و صدمات بسیار جبران ناپذیری بر پیکره فرهنگی و هنری کشور محسوب خواهد شد و لکه سیاه آن برای همیشه در تاریخ موسیقی کشور بر جای خواهد ماند. 🔹این پژوهشگر موسیقی نواحی بیان می‌کند: سال‌هاست مدیران کشور موسیقی اقوام و نواحی ایران را هنر یا موسیقی مظلوم می‌نامند اما باید این حقیقت را قبول کنند که در عمل به حرف و ادعای خود باور نداشته و علاقه‌ای به رفع مشکلات آن ندارند، چون حتا حاضر نیستند برای رسیدن به تصویب نیات به ظاهر خیرخواهانه خود، از انجمن‌ها یا واحدهای صنفی موسیقی یا حتا کارشناسان موسیقی کمک فکری و همراهی مشورتی بخواهند. 🔹وی در پایان می‌گوید: تا جایی که می‌دانیم اکنون دست‌کم ۲۰۰۰ نفر از هنرمندان موسیقی منتظر پاسخ وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی به نامه خود در خصوص وضعیت موسیقی و هنرشان هستند. من هم امیدوارم پاسخ وزیر آنان را قانع کند. چه با جواب دادن چه با بی‌جواب گذاشتن. 🔸به گزارش ایسنا، به تازگی محمد اللهیاری - مدیرکل جدید دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی - در گفت‌وگویی اظهار کرده که قرار است تبصره‌ای به این قانون اضافه و در مجلس تصویب شود که موسیقی دستگاهی، کلاسیک و نواحی از این قانون مبرا شوند. 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic