5.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹 ساخت فلوت با هویچ و نواختن با آن!
🔸 آخرین خبر/ گفتنی است که شخصی که در حال انجام این کار است در یوتیوب علت معروف شدندش همین موضوع ساخت ابزار موسیقی با وسایل عجیب و به خصوص میوهها است.
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 اجرای موسیقی با دستگاه تایپ توسط داور «عصر جدید»
🔹 آریا عظیمینژاد داور مسابقه «عصر جدید» در بخشی از این برنامه در کنار یکی از شرکتکنندگان با دستگاه تایپ به اجرای موسیقی پرداخت.
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
🔹 میزان خسارت "کرونا" به موسیقی ایران چقدر است؟
1⃣ قسمت اول:
🔸 براساس اطلاعاتی که مدیران دو سایت معتبر فروش بلیت کنسرت ارائه کردهاند، موسیقی ایران در ماه اسفند متحمل خسارتی حدود ۱۰۰ میلیارد ریال شده است.
🔸 به گزارش تسنیم، اپیدمیِ «کرونا» آسیبهای جدی به اقتصاد کشورهای درگیر با این ویروس وارد کرده است. چین و ایران و اکنون هم اروپا به شدت تحت تاثیرِ شیوع این ویروس هستند. ضررهای «کرونا» دامنگیر اهالی هنر هم شده است و موسیقی آسیبهای جدی متحمل شده است.
🔸 تقویم ایران به گونهای است که اسفندماه برای اهالی موسیقی زمان ویژهای برای برگزار کنسرتهاست. معمولا جشنواره موسیقی فجر، هر سال اواخر بهمن برگزار میشود و بلافاصله پس از پایان این جشنواره روند برگزاری کنسرتها آغاز میشود. هنرمندانِ ژانرهای مختلف موسیقی تلاش میکنند تا حداقل یک اجرا در اسفند برای خودشان دست و پا کنند. چرا که با پایان اسفند، وارد تعطیلیهای نوروز میشویم و تا اواخر فروردین هم دیگر خبر خاصی نخواهد بود.
🔸 اما اسفندِ 1398 موسیقی تعطیل شد و علتش هم شیوع ویروس «کرونا» بود. حال پرسش اینجاست که این تعطیلی چه ضرری به پیکره موسیقی کشور تحمیل کرده است.
🔸 شاید بهترین مرجع برای اطلاع از آمارِ خسارتهای «کرونا» بر پیکره موسیقی کشور، تهیه کنندگان و البته سایتهای فروش بلیت باشند. این سایتها به طور دقیق در جریان آمار فروش کنسرتها هستند و به خوبی میدانند که برای اسفند سال چه تعداد بلیت به فروش رفته بود که در نهایت هم به خریداران عودت داده شدند.
🔸 در همین باره سراغ مسعود برزی مدیر بخش موسیقی سایت تیوال رفتیم تا از او جویای میزان خسارتها شویم. این سایت در گذشته بیشتر تمرکزش بر فروش بلیتهای تئاتر متمرکز بود. اما اکنون چند سالی است که بخش موسیقی آن هم فعال شده و اکنون یکی از مهمترین مراکز فروش بلیتِ کنسرتهای موسیقی است.
🔸 خسارت 30 میلیارد ریالیِ کرونا به موسیقی/ 20 هزار بلیت لغو شد
مسعود برزی میگوید: شیوع «کرونا» موجب لغو رویدادهای هنری شد و ضربه شدیدی به اقتصاد هنر ایران وارد کرد. طبق ارزیابی که داشتیم؛ در بخش موسیقی و کنسرتهایی که فروش بلیتش روی سایت ما انجام میشد، تا کنون جامعه موسیقی ضرری 30 میلیارد ریالی را متحمل شده است. امیدواریم با همدلی و فرهنگ بالای اجتماعی در کنار هم از این بحران گذر کنیم.
🔸 برزی تاکید میکند: در طول دو هفتهی نخست اسفند 1398 بیش از 13 هزاربلیت خریده شده از تیوال لغو شد و تا پایان سال این رقم به بیش از 20 هزار بلیت رسید.
🔸 این تهیه کننده موسیقی میگوید: تیوال همسو با یکی از مهمترین ارزشهای سازمانی خود در طی سالها فعالیت، که اطلاعرسانی و پاسخگویی جامع و اقدام سریع در پشتیبانی کاربرانشاست، بازگشت سریع هزینه خریداران را در اولویت قرار داد و تا پیش از شروع تعطیلیهای نوروز، تمام مبالغ مربوط به حدود 20 هزار بلیت کنسرت موسیقی به خریداران عودت داده شد.
🔸 برزی تاکید میکند: اکنون در شرایطی که تعطیلی اجباری رویدادهای هنری برای حفظ سلامتی مردم و هنرمندان انجام شده است باید همه ما برای شروع دوباره فعالیت هنر در ایران تلاش کنیم. شروعی که بدون رعایت نکات بهداشتی از جانب مردم و مدیریت و نظارت صحیح مسئولان میسر نخواهد بود. چرا که به گفته متخصصان حوزه سلامت و بهداشت اگر مردم نکات پیشگیری از شیوع کرونا را جدی نگیرند قطعاً سایه این ویروس تا مدتها بر سر ما خواهند ماند.
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
12.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹 انتشار پیام امیدبخش " یانی" به فارسی
🔸 یانیس کریسومالیس معروف به " یانی" نوازنده و موسیقیدان یونانی با انتشار پست مصاحبهای در اینستاگرام با زیرنویس فارسی، نظر خود را راجع به ویروس کرونا بیان کرد.
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
Masafmusic
🔹 میزان خسارت "کرونا" به موسیقی ایران چقدر است؟ 1⃣ قسمت اول: 🔸 براساس اطلاعاتی که مدیران دو سایت مع
🔹 میزان خسارت "کرونا" به موسیقی ایران چقدر است؟
2⃣ قسمت دوم:
🔸 خسارت 90 میلیارد ریالی کرونا به موسیقی در سایت ایران کنسرت / 110 هزار بلیت لغو شد
چندی پیش محمدحسین توتونچیان مدیر سایت ایران کنسرت هم در گفت و گو با سایت موسیقی ما اشاره کرده بود که برای لغو کنسرتهایِ دو هفته اولِ اسفند، مبالغ بیش از 110 هزار بلیت را عودت دادهاند.
🔸 توتونچیان تاکید کرده بود که این عدد شامل بلیتهای دو سایت «ایران کنسرت» یعنی سایتِ مختص موسیقی و سایت «ایران نمایش» برای تئاترهای تهران و شهرستانها است.
🔸 توتونچیان همچنین گفته بود که مبالغ لغو بلیتهای دو سایت ایران کنسرت و ایران نمایش طی فقط دو هفته اول اسفند حدود 9 میلیارد تومان بوده است.
🔸 از آنجا که رقمِ اعلامیِ توتونچیان مربوط به دو هفته نخست اسفند ماه است، میتوان گفت که این رقم تا پایان اسفند افزایش هم داشته است و شاید حدود دوبرابر شده باشد. البته باید توجه کنیم که بخشی از رقمِ اعلامی از سوی توتونچیان مربوط به تئاتر است.
🔸 به هر روی آنچه مهم است خسارت وارده به موسیقی ایران است؛ با توجه به صحبتهای مسعود برزی و محمدحسین توتونچیان و با توجه به اینکه تعطیلیِ کنسرتهای موسیقی تا آخر اسفند هم ادامه داشت؛ شاید با یک تخمین ساده بتوان گفت که موسیقی ایران در همین اسفند سال 1398 دستِ کم خسارتی حدود 100 میلیارد تومان را متحمل شده است.
🔸 باید توجه داشت که هر ساله فروردین ماه هرگز زمان خوبی برای برگزاری کنسرتهای موسیقی نبوده است. اردیبهشت امسال هم مصادف با ماه مبارک رمضان است. خردادماه هم مصادف با امتحانات دانش آموزان و دانشجویان است و روزهای زیادی از این ماه هم با مناسبتهای مذهبی همراه است. یه این ترتیب شاید در سه ماه آینده هم موسیقی ایران با این بُحران مواجه باشد.
🔸 البته بسیاری از پیش بینیها بر این نکته تاکید دارند که شیوع ویروس «کرونا» در ایران تا پایان خرداد ادامه خواهد داشت. حال باید منتظر ماند و دید که مسئولان وزارت ارشاد برای این بُحران چه چارهای اندیشیدهاند و یا میاندیشند.
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
🔹 همکاری مدیر سابق روابط عمومی معاونت هنری با خواننده حامی اسرائیل
🔸 به گزارش تسنیم، مهدی وجدانی مدیر سابق روابط عمومی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در برنامه نوروز 1399 شبکه جِم حاضر شد و ارکستر یکی از خوانندگانِ ایرانیِ خارج نشین را رهبری کرد.
🔸 مهدی وجدانی در نخستین حضورش در شبکه جِم، ارکستر خوانندهای به نام امید سلطانی معروف به «امید» را رهبری کرد. این خواننده سالها مقیم فلسطین اشغالی بوده و بارها اسرائیل را سرزمین صلح و سازش معرفی کرده است.
🔸 وجدانی مدتی است که ایران را ترک کرده و به ترکیه رفته است.
🔸 چند سال پیش هم حضور مهدی وجدانی در ارکستر ملی ایران حاشیههای بسیاری را ایجاد کرد. وجدانی در زمانی که علی اکبر صفیپور مدیرعامل بنیاد رودکی بود به عنوان رهبر مهمان به ارکستر ملی آورده شد. اما آنچه باعث ایجاد حاشیه شد سِمتهای دولتیِ وجدانی بود.
🔸 وی در زمانی که رهبر ارکستر ملی ایران شد، همزمان سه سِمت دولتی هم داشت. وجدانی در آن زمان مدیر روابط عمومی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر روابط عمومی جشنواره موسیقی فجر و مدیر روابط عمومی جشنواره موسیقی نواحی هم بود.
🔸 بسیاری بر این عقیده بودند که وجدانی با تکیه بر روابط و لابیهایی که داشت، چوب رهبری ارکستر ملی ایران را به دست گرفت و در این مسیر از حمایتهای معاون هنری وزیر در آن زمان و مدیرعامل سابق بنیاد رودکی به عنوان متولی ارکسترها استفاده کرد.
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
🔹 بررسی مقام «کُرد» در هنر تلاوت قرآن
🔸 در هشتمین قسمت از مجموعه آموزشی به ارائه نکات درباره مقامات در هنر تلاوت قرآن و به بررسی موضوع جنس چهارتایی (تتراکورد) کُرد با تدریس رضا روانبخش، کارشناس حوزه موسیقی و مدرس آواز اصیل ایرانی پرداخته میشود.
@masafmusic
Masafmusic
🔹 بررسی مقام «کُرد» در هنر تلاوت قرآن 🔸 در هشتمین قسمت از مجموعه آموزشی به ارائه نکات درباره مقام
🔹 بررسی مقام «کُرد» در هنر تلاوت قرآن
🔸 در هشتمین قسمت از مجموعه آموزشی به ارائه نکات درباره مقامات در هنر تلاوت قرآن و به بررسی موضوع جنس چهارتایی (تتراکورد) کُرد با تدریس رضا روانبخش، کارشناس حوزه موسیقی و مدرس آواز اصیل ایرانی پرداخته میشود.
🔸 به گزارش ایکنا، این روزهای شیوع کروناویروس و ایجاد وضعیت خاص در کشور از جمله توصیه اکید به مردم برای حضور در خانه و تردد حداقلی در سطح معابر عمومی است. این شرایط و فرصت ایجاد شده میطلبد در فضای مجازی نیز مطالب و محتوای مناسب تهیه و منتشر شود.
🔸 فیلمهای ارائه نکات آموزشی مقامات و الحان در هنر تلاوت قرآن نیز در همین راستا منتشر میشود که شاهد انتشار هشتمین قسمت هستیم.
علاقهمندان میتوانند روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه، ساعت ۱۷ شاهد انتشار این فیلم همراه با متن آن در سایت ایکنا و در شبکههای اجتماعی iqnanews@ باشند.
🔸 این مجموعه آموزشی به درخواست خبرگزاری قرآن با تدریس رضا روانبخش، کارشناس حوزه موسیقی و مدرس آواز اصیل ایرانی، تهیه شده است.
🔸 قسمت هشتم: بررسی مقام کرد در هنر تلاوت قرآن
در جنس چهارتایی یا تتراکورد «کرد» فواصل بین درجات و نتها به این صورت است که فاصله بین درجه دوم با درجه اول نیم (یک دوم) پرده است. همچنین، فاصله درجه سوم نسبت به درجه دوم یک پرده کامل و درجه چهارم نسبت به درجه سوم نیز دارای یک پرده کامل است.
🔸 اگر مقداری در تتراکورد کرد تمرکز کنیم، مشاهده میکنیم که خیلی شبیه به تتراکورد بیات است و به اصطلاح اگر درجه دوم جنس چهارتایی بیات را که سه چهارم بود، به اندازه ربع پرده پایینتر بیاوریم که یک دوم پرده شود، دقیقاً فواصل تتراکورد بیات ایجاد میشود و از این رو است که تتراکورد کرد بسیار شبیه به بیات است.
🔸 تتراکورد کرد، کاربرد فراوانی در تلاوت قرآن دارد به ویژه طی سالهای اخیر به این فضاهای موسیقایی که اجناس چهارتایی کرد پشت سر هم قرار میگیرند، بیشتر توجه میشود. این مقام در تلاوتهای قدما کمتر مورد توجه بود، اما در تلاوت بسیار مقبول واقع شده است که دلایل آن وجود فواصل ملایم در این مقام است.
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
🔹 کارن همایون فر: «خروج» حاتمیکیا را هزار بار دیدهام
🔸 خبرگزاری میزان: کارن همایون فر آهنگساز با سابق سینما پیرامون ساخت موسیقی فیلم سینمایی «روز بلوا» گفت: «روز بلوا» در کارنامه کاری من فیلم خاص و عجیبی است، کار کردن برای این فیلم برای شخص من بسیار سخت بود.
@masafmusic
Masafmusic
🔹 کارن همایون فر: «خروج» حاتمیکیا را هزار بار دیدهام 🔸 خبرگزاری میزان: کارن همایون فر آهنگساز ب
🔹 کارن همایون فر: «خروج» حاتمیکیا را هزار بار دیدهام
🔸 خبرگزاری میزان: کارن همایون فر آهنگساز با سابق سینما پیرامون ساخت موسیقی فیلم سینمایی «روز بلوا» گفت: «روز بلوا» در کارنامه کاری من فیلم خاص و عجیبی است، کار کردن برای این فیلم برای شخص من بسیار سخت بود.
🔸 این آهنگساز برجسته کشور درباره نوع موسیقی فیلم سینمایی «روز بلوا» اضافه کرد: موسیقی در فیلم سینمایی «روز بلوا» زمان زیادی دارد و در فیلم حل میشود. این موسیقی از عمد به این سمت طراحی شد که هم باشد و هم اینکه مخاطب آن را نشنود.
🔸 وی در همین راستا ادامه داد: در این فیلم باید به یک موسیقی تکرار شونده، ملتهب و پیچشی میرسیدم تا بلوای موجود در فیلم «روز بلوا» را به خوبی نمایش بگذارد، من تمام سعی خودم را برای رسیدن به این ملودی انجام دادم و امیدوارم مخاطب هم با آن ارتباط برقرار کند.
🔸 آهنگساز فیلم سینمایی «خروج» درباره ساخت موسیقی برای این فیلم اذعان کرد: فیلم سینمایی «خروج» را لحظه به لحظه هزاران بار دیدم، فیلمهای حاتمی کیا در هر صورت همیشه خوب هستند و امیدوارم این فیلم هم با مخاطبان خود در اکران ارتباط برقرار کند.
🔸 همایون فر با اشاره به حضور دوباره خود در آثار «ابراهیم حاتمی کیا» خاطرنشان کرد: من کارهای زیادی را با ابراهیم حاتمی کیا داشته ام، به نوعی به یک زبان مشترک با وی رسیدهام که خودش لذت کار با وی را دوچندان میکند.
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
🔆 مدح امام حسین (ع)
از غزلم جاری است رایحه ی یاس
مدح حسین است شعر و قافیه عباس!
عالم و آدم به زلف اوست گرفتار
در عجبم از کجاست این همه احساس؟
واژه به مدحش رسیده است به بن بست
شعر به وصفش کشیده است به وسواس
کیست؟ که شرح شهادتین نگاهش
از سر بسم الله است تا خود والناس!
قاتل او شمر نه، که کوچه و سیلی ست
بغض عمیقش طواف زخمی دستاس
از ثمر خون سرخ اوست که فرداست
باغ سراسر پر از شکوفه ی گیلاس!
✍ شاعر: علی سلیمیان
🔴 هرگونه بهره برداری از این شعر در موسیقی بدون اطلاع شاعر شرعا حرام است
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
🔆 حضرت ابوالفضل (ع)
سردار اباالفضل، سپهدار اباالفضل
دلدار، علمدار گرفتار اباالفضل
در محضر ارباب چنان عبد مطیع است
در رزم چنان حیدر کرار اباالفضل
مصداق رحیم است به گلخانه ی ایمان
تفسیر اَشَدّ است به کفار اباالفضل
گر مشک نبود آبروی ساقی لشکر...
می رفت اگر در پی کشتار اباالفضل...
از لشکر اشرار کسی زنده نمی ماند
می تاخت اگر بر صف پیکار اباالفضل!
این قوم جفاکار سزاوار هلاکند
ارباب، بکن لطفی و بگذار اباالفضل...
در فکر خلافت که نبوده ست امامش
گر بود که بی لشکر و بی یار، اباالفضل...!
از دست و سر و چشم علمدار چه گویم؟
ایثار در ایثار در ایثار اباالفضل
از نیزه ی مهتاب بپرسید خسوف است؟
یا زلف رها کرده به رخسار اباالفضل؟!
می سوزم و می خوانم و این روضه مرا کشت:
سقای حرم، میر علمدار اباالفضل...!
✍ شاعر: علی سلیمیان
🔴 هرگونه بهره برداری از این شعر در موسیقی بدون اطلاع شاعر شرعا حرام است
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic