eitaa logo
در مسیر آگاهی
261 دنبال‌کننده
1هزار عکس
711 ویدیو
161 فایل
در جهت روشنگری و پاسخگویی به شبهات پيرامون تاریخ ایران و اسلام با پشتیبانی جمعی از اساتید تاریخ حوزه و دانشگاه
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
15.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | *صفر تا صد ماجرای ارز ترجیحی در سه دقیقه* ♨️ دیدن این پست به سوالات شما درباره چرایی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی پاسخ می‌دهد... ۴۲۰۰تومانی 💠 *اندیشکده راهبردی * https://chat.whatsapp.com/LXD0VsGksVp4sYJgwKNylM
زندگانی امیرمؤمنان علی.pdf
240.6K
📌اعتراض 25 ساله نویسنده: حجت الاسلام دکتر محمدجواد سرتختی. مروری بر زندگانی امیرمؤمنان (ع) و از رحلت رسول الله(ص) تا آغاز خلافت و بررسی اعتراضات آن حضرت به . هدیه این اثر صلواتی بر روح مادرم باشد. 👇👇 🌻 @ahlebait110
AUD-20220514-WA0003.opus
1.66M
⁉️ پاسخ به شبهات وهابیت درباره تخریب و تسطیح قبور و بررسی روایات مربوطه 🎤 استاد چرمچیان (دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران) 🛑نشر حداکثری ⭕کانال در تلگرام : T.me/dar_masire_agahi ⭕کانال در ایتا : Eitaa.com/masir_agahi
7.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 | *شاهی که از دست دادن خاک کشورش را گفت!* ⁉️ *چرا مهم است؟؟* 🔴 *چهار دلیل که نشان می‌دهد جدایی بحرین از فاجعه بود!* 🔸برشی از سخنرانی نویسنده کتاب به مناسبت سالروز جدایی بحرین از ایران 💠 *اندیشکده راهبردی * https://chat.whatsapp.com/LXD0VsGksVp4sYJgwKNylM
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 این تابوت نیست، وطن است تشییع شیرین ابوعاقله در فلسطین زیر یورش صهیونیست‌ها @Farsna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔ _18 🔻 بخشی از جنایات داعش از استاد عالی بنقل از حاج قاسم 😔😔 ⏰ 3 دقیقه و 4 ثانیه ویدئو 👆🏻 🛑نشر حداکثری ⭕کانال در تلگرام : T.me/dar_masire_agahi ⭕کانال در ایتا : Eitaa.com/masir_agahi
🍃🌸به مناسبت روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی 🔻 فردوسی، شیعه ایی بود که دنبال احیای حکومت شاهان خودکامه و هوس ران ساسانی را نداشت، علی (ع) قهرمان رویاهای او بود 🔴دکتر عبدالحسین زرین کوب در کتاب نامورنامه خود در مورد فردوسی می‌نویسد: 🔻این دهقان زاده طوس، که در تمام شهر او را به نام ابوالقاسم فردوسی شناختند،آرزو داشت ایران تازه یی بسازد: ایران تازه یی که اسلام روح آن باشد و قدرت جسمانی و عنصری آن را کوشش و جوشش دهقانان ایرانی و کار و زحمت هوتخشان و پیشه وران نستوه آن به وجود بیاورد. بازگشت به دنیای باستانی را که ورود اعراب به سرزمین ایران آن را در زیر آوار بیدادیهای گذشته اش مدفون کرده بود،آرزو نداشت. به احیا آیین گذشته، که در دنیای باستانی تمام قدرتهای روحانی خود را در پشتیبانی پادشاهان خودکامه و هوس ران ساسانی صرف کرده بود، درمقابل آیین تازه هیچ نیروی روحانی و قدرت مقاومت نداشت، نمی اندیشید. از شاهزادگان محلی، که راست یا دروغ نژاد خود را به شاهان کیان و پهلوانان افسانه هامی کشیدند و جز اندیشه سروری و مهتری هیچ آرمانی در خاطرشان راه نداشت،امیدی نداشت. آنچه امروز احساسات ملی می خوانند و غلبه آن را موجب بیگانه دشمنی، و محدود کردن انسانیت می شمرند در ذهن وی، صورت تعبیر نیافته بود. شیعی مذهب بود، و مثل همکیشان خود، از تجاوز دایم ترکان سنی بر مرزهای شرقی ایران رنج می برد و عمال خلیفه بغداد را در مرزهای غربی آن، مثل خودخلیفه به چشم غاصب می نگریست. از کودکی چنانکه خودش همه جا میگفت، به مهر حیدر پرورش بافته بود، و مثل هر شیعه اخلاص کیش دوست داشت تا پایان عمر این دوستی وخاکباشی را نسبت به علی و خاندان او در درون جانش حفظ کند .علی برای وی قهرمان رؤیاها بود: دلاوری، عدالت، دوستی و پارسایی او نمونه یی بود که اومی پنداشت بدون آن ایران او، ایران پدرانش که از دست خلفا ستم دیده بود، وعمال خلفا آن را پاره پاره، و آکنده از جور و خون و جنایت کرده بودند، نمی توانست،به یک ایران تازه تبدیل بیابد. 🛑نشر حداکثری ⭕کانال در تلگرام : T.me/dar_masire_agahi ⭕کانال در ایتا : Eitaa.com/masir_agahi
🔻در روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، هویت ملی خود را احیا کنیم و ◀️ فارسی را پاس بداریم : 🌸🍃به جای «کلمه، کلمات» بگوییم «واژه، واژگان». به جای «تحقیق، محقق» بگوییم «پژوهش، پژوهشگر». به جای «سوال» بگوییم «پرسش». به جای «اول/ابتدا،اولین، از اوایل» بگوییم «نخست، نخستین، از آغاز». به جای «از اواسط» بگوییم «در میانه». به جای «آخر،آخرین،آخرت» بگوییم «پایان،واپسین، رستاخیز». به جای «الان، در حال حاضر» بگوییم «اکنون، هم اکنون». به جای «اسبق، سابقا، در قدیم» بگوییم «پیشتر، پیشترها». به جای «بلافاصله، بدون فوت وقت» بگوییم «بی درنگ». به جای «اغلب، اکثراً، اکثریت» بگوییم «بیشتر، بیشترین». به جای «بعد، بعدها» بگوییم «پس/سپس/سپسین، در آینده». به جای «بالاخره» بگوییم «سرانجام». به جای «بالاخص» بگوییم «به ویژه». به جای «بعضاً» بگوییم «گاهی». به جای «تقریباً» بگوییم «کمابیش». به جای «تمامی» بگوییم «همگی». به جای «احتمالاً، احیاناً» بگوییم «شاید، چه بسا». به جای «در اسرع وقت» بگوییم «هر چه زودتر». به جای «پرتعداد» بگوییم «پرشمار». به جای «به این ترتیب» بگوییم «بدین سان». به جای «به علاوه» بگوییم «افزون بر آن». به جای «اتفاق، اتفاقات، اتفاق افتادن» بگوییم «رخداد، رویدادها، رخ دادن». به جای «آرشیو» بگوییم «بایگانی». به جای «اتباع» بگوییم «شهروندان». به جای «احترام» بگوییم «ارج». به جای «انتخاب» بگوییم «گزینش». به جای «ابتکار» بگوییم «نوآوری». به جای «احتیاط» بگوییم «پروا». به جای واژه «سیستم»، واژه «نظام» را به کار بگیریم. مثلا به جای «سیستم بانکی» بگوییم «نظام بانکی». به جای «بررسی سیستماتیک یا خطای سیستماتیک» بگوییم «بررسی نظام‏مند یا خطای نظام‏مند». به جای واژه «کیس» و «آیتم» از واژگان «مورد» یا «پرونده» استفاده کنیم. مثلا به جای اینکه بگوییم «یک کیسی را بررسی کردم که ...» بگوییم «یک موردی/پرونده ای را بررسی کردم که ... » یا به جای اینکه بگوییم «یک آیتمی برای پخش داریم ...» بگوییم «یک موردی برای پخش داریم که ...».   به جای واژه «توریست» بگوییم «گردشگر» و به جای «توریست فرندلی» بگوییم «گردشگرپسند».  به جای واژه «یوزر» بگوییم «کاربر» و به جای «یوزر فرندلی» بگوییم «کاربرپسند».   به جای واژه «اپلای کن» بگوییم «اقدام کن یا درخواست بده». به جای واژه «آفیس کار» بگوییم «دفتر کار». به جای «بالاخص» بگوییم «به ویژه». به جای «بعضاً» بگوییم «گاهی». به جای «تقریباً» بگوییم «کمابیش». به جای «تمامی» بگوییم «همگی». به جای «احتمالاً، احیاناً» بگوییم «شاید، چه بسا». به جای «در اسرع وقت» بگوییم «هر چه زودتر». به جای «پرتعداد» بگوییم «پرشمار». به جای «به این ترتیب» بگوییم «بدین سان». به جای «به علاوه» بگوییم «افزون بر آن». به جای «اتفاق، اتفاقات، اتفاق افتادن» بگوییم «رخداد، رویدادها، رخ دادن». به جای «آرشیو» بگوییم «بایگانی». به جای «اتباع» بگوییم «شهروندان». به جای «احترام» بگوییم «ارج». به جای «انتخاب» بگوییم «گزینش». به جای «ابتکار» بگوییم «نوآوری». به جای «احتیاط» بگوییم «پروا». 🛑نشر حداکثری ⭕کانال در تلگرام : T.me/dar_masire_agahi ⭕کانال در ایتا : Eitaa.com/masir_agahi
هدایت شده از حافظه تاریخی ایرانی
39.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قسمت دهم برنامه حافظه تاریخی ایرانی با موضوع چرایی و چگونگی جدایی بحرین، آرارات، اروند رود و... از ایران در زمان سلطنت پهلوی @Hafezeh_tarikhi_irani
10.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⁉️ زمان پهلوی نه تورمی بود نه افزایش قیمتی، همه براحتی زندگی می کردن.... ◀️ ویدئو فوق مستنداتی از دوران محمدرضا پهلوی ست حاوی پاسخ (البته بعد از مصاحبه کوتاهی با مردم) 🎥 4 دقیقه ویدئو 👆🏻👆🏻 🛑نشر حداکثری ⭕کانال در تلگرام : T.me/dar_masire_agahi ⭕کانال در ایتا : Eitaa.com/masir_agahi