eitaa logo
در مسیر آگاهی
264 دنبال‌کننده
996 عکس
700 ویدیو
156 فایل
در جهت روشنگری و پاسخگویی به شبهات پيرامون تاریخ ایران و اسلام با پشتیبانی جمعی از اساتید تاریخ حوزه و دانشگاه
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 حجاب در صدر اسلام (1) «پوشش» یکی از شاخص های وجودی آدمی و وجه ممیز او از دیگر موجودات بوده و لذا جزء نیازهای فطری انسان به شمار می رود. این مهم در منطق الهی از چنان جایگاه رفیعی برخوردار است که قرآن کریم ضمن نعمت و هدیه الهی خواندن پوشش، به کارکردهاى مختلف آن اشاره دارد که مى فرماید: «اى فرزندان آدم، براى شما لباسى فرو فرستادیم که اندام شما را مى پوشاند و مایه زینت شما است... این از آیات خداوند است؛ باشد که متذکر شده، پندگیرید.» (اعراف/27) بالتبع، در بیان مبینان معصوم شریعت(ع)، مقوله پوشش مورد توجه و التفات فوق العاده ای بوده است. توجه به این مقوله در سیره معصومین (ع) و نوع مواجهه ایشان با این پدیده و تبیین آن، در دو مقام «تبلیغ و ترویج فرهنگ پوشش» (جهت اثباتی) و «مقابله و مبارزه با بدپوششی»(جهت سلبی) امکان پذیر است. ⬅️از سوی دیگر، لازمه تغییر، تحولات زمانی و مکانی و نیز تفاوت عِده و عُده هر کدام از معصومین(ع) با یکدیگر، بهره گیری از شیوه های مختلف در تبلیغ فرهنگ صحیح پوشش و مبارزه با مقوله بدپوششی است؛ چنانکه این مهم در سیره ایشان مشهود است. 1️⃣ پیامبر اکرم (ص) هنگامی که عمروبن حزم را به عنوان والی نجران در یمن منصوب کرد، شرح وظایفی برای او نگاشت. حضرت در بخشی از این آیین نامه کاری، او را مسئول پاکدامنی و حجاب مردم می داند و از او می خواهد به اقدامات عملی در این زمینه همت گمارد: «عهد من محمد النبى رسول الله(ص) لعمرو بن حزم حین بعثه الى الیمن، أمره بتقوى الله فى أمره کلّه... و ینهى الناس أن یصلّى أحد فى ثوب واحد صغیر، الا أن یکون ثوبا یثنى طرفیه على عاتقیه، و ینهى الناس أن یحتبى أحد فى ثوب واحد یفضى بفرجه الى السماء. و ینهى أن یعقص أحد شعر رأسه فى قفاه/ اینکه مردم را از نماز خواندن در یک لباس کوچک نهى کند مگر اینکه پوششى باشد که بتواند دو طرف آن را به دو شانه خود گره بزند. و مردم را از اینکه لباس کوچکى بپوشند که عورتشان آشکار شود باز دارد و از اینکه کسى موهایش را پشت سرش انباشته کند، نهى کند» 📚 (میانجی، مکاتیب الرسول/ج۲/ص۵۲۸). این فرمایش که در واقع وظایف حکومت را نیز بازگو می کند، با صراحت، گسترش حجاب و عفاف و برخورد با پدیده بدپوششی را از کارویژه های حکومت می داند. 2️⃣ از جابربن عبدالله انصاری نقل شده است که پیامبر اکرم (ص) از توقف زنان در مسیر رفت و آمد و اینکه زنان هنگام بیرون آمدن از خانه لباس شهرت بپوشند، نهی می کرد. همچنین زنان را از آنچه سبب ایجاد زینت در صدایشان (ناز و کرشمه) می شود و نیز از بلند کردن صدایشان در غیر ضرورت نهی فرموده است: همانا رسول خدا(ص)نهی می فرمود از اینکه زن از وسط خیابان و یا کوچه راه برود، و می فرمود: زنان سهمی در وسط جاده ندارند؛ ایشان نهی می کرد از اینکه زن هنگام خارج شدن از منزل، لباسی بپوشد که مشهور و انگشت نما باشد و یا خود را تزیین به زیورآلاتی نماید که موقع راه رفتن سر و صدای آنها شنیده شود (و باعث جلب توجه مردان نامحرم گردد)؛ حضرت لعنت می کرد زنانی را که خود را (از لحاظ پوشش و رفتار) شبیه مردان می کنند و یا مردانی را که خود را شبیه زنان می نمایند. پیامبر اکرم (ص) نهی می کرد از اینکه زنان بدون ضرورت در میان نامحرمان حرف بزنند، و یا در غیر خانه های خودشان شب را بخوابند؛ ایشان نهی می کرد از اینکه مردان نامحرم بر آنان سلام کنند. 📚 (مستدرک الوسائل/ ج۱۴/ص۲۸۰) 🔰نتیجه سخن، تاکید بر حجاب، حیا و پاکدامنی زنان و ممانعت از جلوه گری در انظار عمومی. در روایت آمده است، هنگامی که رسول خدا (ص) نماز جماعت را تمام می کرد، هنگام خارج شدن از مسجد، قدری درنگ می کرد تا زنان خارج شوند: «حمزة بن أبی اُسید الأنصاری عن أب أنَّه سَمِعَ رَسولَ الله (ص) یَقولُ و هُوَ خارِجٌ مِنَ المَسجِدِ، فَاختَلَطَ الرِّجالُ مَعَ النِّساءِ فِی الطَّریقِ، فَقالَ رَسولُ اللهِ(ص) لِلنِّساءِ: اِستَأخِرنَ؛ فَإِنَّهُ لَیسَ لَکُنَّ أن تَحقُقنَ الطَّریقَ، عَلَیکُنَّ بِحافّاتِ الطَّریقِ» 📚 (سنن ابی داود/ج۷/ص۵۴) ✅حضور زنان در مسجد تابع حضورآنان در اجتماع است. امام جعفر صادق(ع) می فرمایند: از جمله پیمان هایی که رسول خدا(ص) از زنان امت خود گرفته است این است که چادرهای خود را در بین ساق پا و پشت خود جمع نکنند (و بر بدن نچسبانند)، و با مردان نامحرم در محل خلوتی ننشینند: «مِسْمَعٍ أَبِی سَیَّارٍ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللهِ(ع)قَالَ: فِیمَا أَخَذَ رَسُولُ اللَّهِ(ص)مِنَ الْبَیْعَهًْ عَلَى النِّسَاءِ أَنْ لَا یَحْتَبِینَ وَ لَا یَقْعُدْنَ مَعَ الرِّجَالِ فِی الْخَلَاءِ» (الکافی/ج۵/ص۵۱۹). ادامه دارد.... 🛑نشر حداکثری ⭕کانال در تلگرام : T.me/dar_masire_agahi ⭕کانال در ایتا : Eitaa.com/masir_agahi ⭕کانال در واتساپ : https://chat.whatsapp.com/DlzqWiTGy7jEseSACmdWEP ⭕پیج اینستاگرام : @masir_agahii
PTT-20210218-WA0001.opus
1.76M
🔻 چگونه ایران مهد تشیع شد؟ 2️⃣قسمت دوم : منشا پیدایی تشیع 🎤 دکتر محمد جواد یاوری سرتختی (دکتری تاریخ تشیع) ⏰ 12 دقیقه و 29 ثانیه صوت👆🏻👆🏻 🛑نشر حداکثری ⭕کانال در تلگرام : T.me/dar_masire_agahi ⭕کانال در ایتا : Eitaa.com/masir_agahi ⭕کانال در واتساپ : https://chat.whatsapp.com/DlzqWiTGy7jEseSACmdWEP ⭕پیج اینستاگرام : @masir_agahii
🛑نشر حداکثری ⭕کانال در تلگرام : T.me/dar_masire_agahi ⭕کانال در ایتا : Eitaa.com/masir_agahi ⭕کانال در واتساپ : https://chat.whatsapp.com/DlzqWiTGy7jEseSACmdWEP ⭕پیج اینستاگرام : @masir_agahii
🛑نشر حداکثری ⭕کانال در تلگرام : T.me/dar_masire_agahi ⭕کانال در ایتا : Eitaa.com/masir_agahi ⭕کانال در واتساپ : https://chat.whatsapp.com/DlzqWiTGy7jEseSACmdWEP ⭕پیج اینستاگرام : @masir_agahii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در مسیر آگاهی
#تاریخ_اسلام 🔻 حجاب در صدر اسلام (1) «پوشش» یکی از شاخص های وجودی آدمی و وجه ممیز او از دیگر موجود
🔻 حجاب در صدر اسلام (2) ✅در حدیث از حضرت امام جعفر صادق(ع) نقل است که: «أَنَّ أَمِیرَالْمُؤْمِنِینَ(ع) قَالَ: أَ مَا تَسْتَحْیُونَ وَ لَا تَغَارُونَ نِسَاءَکُمْ یَخْرُجْنَ إِلَى الْأَسْوَاقِ وَ یُزَاحِمْنَ الْعُلُوج »؛ آیا شرم نمی کنید و به غیرت نمی آیید، که زنان شما راهی بازارها و مغازه ها می شوند و با افراد بی دین برخورد می کنند. (همان/ج۵/ص۵۳۷) ⏪سیاق خطاب حضرت نشان می دهد که از جایگاه حکومت، چنین سرزنشی را متوجه سهل انگاری عراقیان کرده است و نه امر به معروف و نهی از منکر شخصی ✅خطاب کلی به عراقیان و گزارش دادن به حضرت گویای این نکته است. وقتی حضرت در حالی که حاکم است، آن هم با این لحن، خطابی را متوجه جامعه می کند، اصل این است که از موضع حاکمیت است و نه صرف بیان حکم شرعی یا وظیفه شخصی امر به معروف و نهی از منکر، همانند هر فرد دیگر. ⏪دیگر اینکه مقصود روایت این نیست که چرا زنان اهل عراق به رفت و آمد در خیابان و بازار مبادرت می کنند؛ بلکه مقصود سرزنش اهل عراق از نحوه رفت و آمد زنان است. 🔰به قرینه سخن رسول الله(ص) که پیش تر نقل شد، امام علی(ع) زنان اهل عراق را امر کردند به هنگام رفت و آمد باید از کنار راه عبور کنند تا برخوردی با مردان پیش نیاید، اگر غیر این اتفاق افتد، نشانه بی شرمی و بی غیرتی اهل آن شهر است. مطابق این روایت نیز بی حجاب بودن زنان در معابر عمومی به طریق اولی مورد عتاب و نهی حاکم اسلامی قرار می گیرد. ⏪آن چه که بیان شد ذکر چند روایت در این باره بود ، اما در برخی روایات در رابطه با پوشش و یا بدپوششی از جانب معصومان(ع) به ما رسیده است، به وضوح روشن می شود که ایشان در همه جا به یک شکل عمل نکرده و از شیوه های مختلفی برای مواجهه و برخورد با پدیده پوشش و بدپوششی استفاده می کردند. 🔰در یک دسته بندی کلی این روایات را می توان به دو دسته تقسیم نمود: دسته اول مواردی است که معصوم(ع) به صورت ایجابی با مسئله برخورد نموده و دسته دیگر مواردی است که شیوه مواجهه، سلبی بوده است. استفاده از شیوه تعلیمی یکی از مواردی است که معصوم(ع) با استفاده از این روش و شیوه، برخوردی ایجابی با پدیده پوشش و بدپوششی از خود نشان داده است که دال بر این موضوعات است 1️⃣ امام صادق(ع): «السَّکُونِیِّ عَنْ اَبِی عَبْدِالله(ع)قَالَ سُئِلَ النَّبِیُّ(ص)مَا زِینَةٌ الْمَرْاَةً لِلْاَعْمَی قَالَ الطِّیبُ وَ الْخِضَابُ فَإِنَّهُ مِنْ طِیبِ النَّسَمَهًْ؛ زینت زن در پیش مرد نابینا چه چیزی می تواند باشد؟ فرمود: عطر و حنا؛ چراکه حنا هم از خوشبوکننده های انسان محسوب می شود.» 📚(الکافی/۵ج/ص۵۶۴) بر اساس آیات قرآنی، زنان باید زینت های خود را از دید نامحرمان مخفی و با پوشش مناسب در مجالس و ملاقات با مردان نامحرم حاضر شوند. با توجه به این دستور صریح مسئله ای که به وجود می آید این است که چه چیزهایی زینت می باشد؟ حضرت با این روایت در مقام بیان برخی از مصادیق زینت بوده و به واسطه این بیان به نوعی شیوه برخورد زنان با مردانی که اعمی و کور هستند را تعلیم و آموزش می دهد. 2️⃣ امام علی(ع) می فرماید: ما در حضور پیامبر خدا(ص) بودیم، ⁉️سؤالی را مطرح کردند که چه چیزی برای زنان بهترین است؟ همه ما در پاسخگویی ناتوان شده و پراکنده گشتیم، چون من به خانه مراجعت نمودم، قضیه را به اطلاع فاطمه(س) رساندم، آن حضرت فرمودند: من جوابش را می دانم و آن اینکه «زنان مردان (نامحرم) را نبینند و مردان (نامحرم) زنان را» علی(ع) می فرماید: چون من این جواب را از فاطمه(س) شنیدم، به حضور پیامبر اکرم(ص) رسیدم و عرض کردم. «ای رسول خدا! شما سؤالی فرمودید که، چه چیزی برای زنان بهترین است؟ 🔰اینک من جواب آن را می دانم و آن اینکه، زنان مردان (نامحرم) را نبینند و مردان (نامحرم) زنان را.» ادامه دارد.... 🛑نشر حداکثری ⭕کانال در تلگرام : T.me/dar_masire_agahi ⭕کانال در ایتا : Eitaa.com/masir_agahi ⭕کانال در واتساپ : https://chat.whatsapp.com/DlzqWiTGy7jEseSACmdWEP ⭕پیج اینستاگرام : @masir_agahii
VideoToMp31613676984829.mp3
6.82M
🔻 قبل انقلاب مردم دیندارتر بودن!! ✅ پاسخ استاد محمد حسین راجی 🎥 12 دقیقه و 8 ثانیه 🛑نشر حداکثری ⭕کانال در تلگرام : T.me/dar_masire_agahi ⭕کانال در ایتا : Eitaa.com/masir_agahi ⭕کانال در واتساپ : https://chat.whatsapp.com/DlzqWiTGy7jEseSACmdWEP ⭕پیج اینستاگرام : @masir_agahii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻جشن اسپندارمذگان ۵ اسفند در تقویم زرتشتی، مصادف با ۲۹ بهمن در تقویم هجری خورشیدی، جشن اسپندارمذگان است. ✅اسپندارمذگان، عشق‌بازی در لجنزار اسپندارمذگان (اسفندگان) روز گرامیداشتِ اسپَندارمَذ است. او در جهان مادی، مأمور مراقبت از زمین و تقویتِ باروَری در جهان است، و روز 5 اسفند (و به عبارتی 29 بهمن) در میان برخی از ایرانیان باستان، روز پاسداشتِ او قلمداد شده است. برخی از این روز، با نام و معادلِ ولنتاین غربی‌ها یاد می‌کنند. اگر ما چنین برداشتی را بپذیریم و برای آن اصالت قائل شویم، پس لازم است بپرسیم که این روز ولنتاین ایرانی (!) اساساً روز عشق چه کسی به اسپندارمذ است؟! برای دریافتن پاسخ، به اوستا (مهم‌ترین متنِ عقیدتی ایران باستان) و متون تفسیری زرتشتی مراجعه می‌کنیم. در اوستا آمده است که اسپندارمذ (آرمیتی) دختر اهورامزدا است.[1] و از سویی در اوستا آمده است که اهورامزدا با اسپندارمذ وصلت کرد و از این وصلت، فرزندانی متولد شدند. در کتاب سوم دینکرت (مهمترین دانشنامه زرتشتی) هم به روشنی می‌خوانیم که اسپندارمذ، دختر اهورامزدا (خدای زرتشتیان) است و اهورامزدا عاشق او می‌شود و با او وصلت و از او فرزند دار می‌شود. در حقیقت باید گفت، که اسپندارمذ، معشوق پدرِ خود (اهورامزدا) بود، آن هم عشقی (و از نوعی) که در شریعت الهی، پلید و ناپاک خوانده شده و امروزه هیچ ایرانی مسلمان، بلکه حتی ایرانیانِ نامسلمان نیز حاضر به گرامیداشتِ آن نیستند. عجیب‌تر اینکه در عصر ساسانیان، موبدان زرتشتی، شاهان و اشراف اصرار داشتند که این عشق نامتعارف و غیرعادی (و روابط جنسی میان پدر و دختر) به رسم آنچه بین اهورامزدا و دخترش گذشت، در جامعه نیز پیاده شود.[4] برای نمونه، شاپور اول (پادشاه ساسانی)، با دخترش «آدور آناهید» ازدواج کرد 📚 پی‌نوشت: [1]. خرده اوستا، گزارش موبد اردشیر آذرگشسب، تهران، ۱۳۵۴، ص ۳۳. اوستا، به گزارش ج. دوستخواه، تهران: انتشارات مروارید، ۱۳۹۱. ج ۱، صص ۴۷۱ و ۵۲۹. ابراهیم پورداود، یشت‌ها، تهران: انتشارات فروهر، ۱۳۷۸. ج ۲، ص ۱۹۰. جاماسب جی دستور منوچهر جی جاماسب آسانا، متون پهلوی، ترجمه سعید عریان، تهران: کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، ۱۳۷۱. کتاب سوم دین‌کرد، دفتر اول، به اهتمام فریدون فضیلت، تهران: انتشارات فرهنگ دهخدا، ص 143-146. یان ریپکا، تاریخ ادبیات ایران از دوران باستان تا قاجاریه، ✅ اسپندارمذگان، جشن جن پرستی در متن فوق گفتیم که خدای زرتشتیان (اهورامزدا) عاشق دختر خودش می‌شود، وصلت می‌کنند و دارای فرزندانی هم می‌شوند که جشن اسپندارمذگان متعق به همین اسپندارمذ و همین عشق ناپاک است. ◀️ در بخش‌های مختلفی از اوستا(کتاب دین زرتشتی) برخی موجودات (از جمله اسپندارمذ، ایزدبهرام، ایزدمهر و...) مورد پرستش قرار می‌گیرند. جالب است که در خرده اوستا و در دعاهای روزانه و نیایش‌های زرتشتی (که حتی امروزه هم توسط زرتشتیان در مراسم‌ها خوانده می‌شود) این نیایش و پرستش‌ها وجود دارد. از زرتشتیان می‌پرسیم که این‌ها چه هستند؟ می‌گویند این‌‌ها امشاسپندان و ایزدان هستند. می‌گوییم امشاسپندان چه هستند؟ می‌گویند: فرشتگان مقرّب! ایزدان هم فرشتگان معمولی! ✅در اوستا، از چهره و شکل و شمایل اسپندارمذ چیزی نداریم. اما چهره و ماهیت دو فرزند اسپندارمذ به دقت بیان شده است! ایزدبهرام به صورت‌های مختلفی ظاهر می‌شود. مثلا به صورت یک گاو زرد گوش! و به صورت یک شتر پرنده! اما جالب‌تر آنکه ایزد بهرام به شکل یک گراز تیزچنگال خال خالی که پرواز هم می‌کند هم ظاهر می‌شود. شاخ هم دارد!در مهریَشت اوستا هم ایزدبهرام و ایزدمهر (پسران اسپندارمذ) ستایش شده اند و آمده که آنان، مغز دشمنان خود را متلاشی کرده و کمر آنان را در هم می‌شکند و به گونه‌ای مخالفین خود را می‌کشد که مو و پوست و خون و گوشت آنان در هم آمیخته شود و آنان از دیدن این صحنه لذت می‌برند. ◀️از این توصیفات اوستایی روشن می‌شود که این دو، جن هستند. نه فرشته. طبیعتاً مادرشان اسپندارمذ هم باید جن باشد. نه فرشته. چون فرشته که نمی‌تواند جن بزاید. همانطور که کلاغ ماده نمی‌تواند قناری بزاید! ✅ از نگاه قرآن: قرآن می‌گوید کسانی که به گمان خود فرشتگان را می‌پرستند در حقیقت جنّیان را عبادت می‌کنند. نه فرشتگان را[سوره سبأ: 40-41] روزی که خداوند همه آنان را بر می‌انگیزد، سپس به فرشتگان می‌گوید: آیا اینها شما را پرستش می‌کردند؟ آنها می‌گویند: خداوندا تو منزّهی (از اینکه همتایی داشته باشی). تنها تو ولیّ ما هستی، (آنها ما را پرستش نمی‌کردند) بلکه جنّ را پرستش می‌نمودندو اکثرشان به آنها ایمان داشتند». 📚 پی‌نوشت: [1]. خرده اوستا، ترجمه موبد اردشیر آذرگشسب، تهران: 1354، صص 16، 51، 115-134 و... خرده اوستا، ترجمه موبد اردشیر آذرگشسب، همان، ص 117-119. اوستا، به گزارش دکتر ج. دوستخواه،همان، ج 1، ص 370.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆👆 🔻کتاب مصور صعود چهل ساله ✒️سید محمدحسین راجی و سید محمدرضا خاتمی 📚انتشارات : به نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) 🔰این کتاب کتابی است که حضرت آقا شخصا پسرشان اقا مصطفی را می فرستند نزد تیم نویسنده تا این پیام را از طرف ایشان به آنها برساند: «با نوشتن این کتاب قلبم را شاد کردید» ✅درباره کتاب : کتاب صعود چهل ساله: مروری بر دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی بر اساس آمارهای بین المللی است. 1️⃣فصل اول: استقلال (از وابــستگی دوران پــهلوی تـا اســتقلال ایـــران اسلامی، استقلال در کشورهای دنیا) 2️⃣فصل دوم: گسترش عدالت اجتماعی (نابرابری، فقر) 3️⃣فصل سوم: گسترش برخورداری های عمومی (امنیت غذایی، آموزش مناسب، بهداشت، دسترسی به آب، دسترسی به برق، دسترسی به سوخت، دسترسی به وسایل ارتباطی، شاخصه توسعه انسانی) 4️⃣فصل چهارم: عزت و اقتدار (اقتدار امنیتی، اقتدار نظامی، اقتدار منطقه ای) 5️⃣فصل پنجم: پیشرفت های زیرساختی (حوزه حمل و نقل، علم و فناوری) 6⃣فصل ششم: پیشرفت صنعتی (انرژی، صنعت) 7️⃣فصل هفتم: پیشرفت در معنویت (معنویت در دوران پهلوی، معنویت در جمهوری اسلامی، تأثیر جمهوری اسلامی بر معنویت دنیا، بحران معنویت در غرب) 8️⃣فصل هشتم: کرامت زن (زن در نگاه سران ایران، بررسی وضعیت زنان، کرامت زن در غرب) فصل نهم: آزادی و مردم سالاری (آزادی و مردم سالاری، آزادی و مردم سالاری در انقلاب اسلامی، نقد شاخص های آزادی در غرب) 🛑نشر حداکثری ⭕کانال در تلگرام : T.me/dar_masire_agahi ⭕کانال در واتساپ : https://chat.whatsapp.com/DlzqWiTGy7jEseSACmdWEP ⭕پیج دراینستاگرام: @masir_agahii
1_713322260.pdf
17.85M
♦️فایل پی دی اف کتاب صعود چهل ساله 👆👆 ◀️ مؤلف کتاب (استاد راجی) : ✅ 70 نفر درگیر تهیه و جمع آوری اسناد مورد نیاز بودند ✅ 16000 سند بین المللی مورد ملاحظه قرار گرفت ✅ 3 ماه فهرست نویسی طول کشید ✅ساختار کتاب کتاب «صعود چهل ساله» شامل ۹ فصل و در ادامه هر فصل به جزئیات هرکدام از فصول اشاره می کند. ✅ویژگی های اثر ۱. پرداختن به کارهای انجام گرفته بعد از انقلاب ۲. معرفی دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ۳. استفاده از آمارهای کاملا دقیق و علمی ۴. اسفاده از آمارهای بین المللی برای نشان دادن کارهای انجام گرفته ۵. مقایسه دقیق کارهای قبل و بعد از انقلاب اسلامی ۶. شناساندن هر چه بهتر فعالیت های انقلاب اسلامی به مردم و مسؤولان 🛑نشر حداکثری ⭕کانال در تلگرام : T.me/dar_masire_agahi ⭕کانال در ایتا : Eitaa.com/masir_agahi ⭕کانال در واتساپ : https://chat.whatsapp.com/DlzqWiTGy7jEseSACmdWEP ⭕پیج اینستاگرام : @masir_agahii
🔻 بررسی اقدامات و خدمات رضا شاه 🎥 دکتر زادبر_ دکتر مددلو (دکتری علوم سیاسی) ◀️قسمت اول(60 دقیقه) 👇🏻 https://www.instagram.com/tv/CLe-BelnzSW/?igshid=11osjxkg73wv5 قسمت دوم (25 دقیقه) 👇🏻 https://www.instagram.com/tv/CLfBHahnQca/?igshid=ot72kk56f0lv 🛑نشر حداکثری ⭕کانال در تلگرام : T.me/dar_masire_agahi ⭕کانال در ایتا : Eitaa.com/masir_agahi ⭕کانال در واتساپ : https://chat.whatsapp.com/DlzqWiTGy7jEseSACmdWEP ⭕پیج اینستاگرام : @masir_agahii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻نکات مهم درنحوه شاگرد پروری امام باقر علیه السلام 1️⃣ قسمت اول ✅جابر بن یزید جعفی، از شاگردان ویژه امام باقر علیه‌السلام محسوب می‌شود. شاگرد ویژه‌ای که از همان ابتدای شاگردی، مورد توجه ویژه استاد بوده است و امام باقر (ع) با توجه به ظرفیت بالای او، با او رفتار می‌کردند. در نخستین دیدار با امام باقر(‌ع)، حضرت به این شاگرد نوآموز که گویا از ابتدا قابلیتِ فراوانش برای تحمل اسرار امامت و تشیع نمایان بود، درس رازداری و کتمان‌ ‌آموخت. ⏪جابر نقل‌ می‌کند: جوانی بودم که خدمت امام باقر(ع) رسیدم. حضرت پرسیدند: «مَنْ أَنْت؟» خودت را معرفی کن. جابر عرض‌ کرد: «از اهل کوفه و از قبیلۀ جعفی هستم.» حضرت‌ ‌پرسیدند: «مَا أَقْدَمَکَ إِلَى هَاهُنَا»؛ چه چیزی تو را به‌‌‌ اینجا کشانده؟ جابر پاسخ‌ داد: «طَلَبُ الْعِلْم.» حضرت که در آن شرایط اختناق و خفقان، به فکر حفظ جان شاگردان بوده‌اند،‌ ‌فرمودند: «اگر کسی از تو پرسید که از کجا هستی، بگو اهل مدینه‌ام.» جابر ادب‌ کرد و‌ گفت: «قبل از هر چیزی این برایم مسئله شد که ⁉️آیا درست است که من دروغ بگویم؟» حضرت به او‌ ‌فرمودند: «این کذب نیست؛ چراکه هر کسی داخل مدینه باشد، اهل مدینه به حساب می‌آید.» 🔰حضرت که استعداد جابر را تشخیص داده بودند، در همان دیدار به او کتابی‌ ‌دادند و‌ ‌فرمودند: «إِنْ أَنْتَ حَدَّثْتَ بِهِ حَتَّى تَهْلِکَ بَنُو أُمَیَّهَ فَعَلَیْکَ لَعْنَتِی وَ لَعْنَهُ آبَائِی، وَ إِذَا أَنْتَ کَتَمْتَ مِنْهُ شَیْئاً بَعْدَ هَلَاکِ بَنِی أُمَیَّهَ فَعَلَیْکَ لَعْنَتِی وَ لَعْنَهُ آبَائِی‏»؛ اگر این کتاب را پیش از هلاکت بنی‌امیه فاش کردی، لعنتِ من و پدرانم برای توست، و اگر چیزی از آن را بعد از هلاکت بنی‌امیه، پوشاندی و ابراز نکردی، باز هم لعنتِ من و پدرانم برای توست! یعنی این احادیث را نزد او به امانت‌ ‌گذاشتند تا در وقت مناسب، فاش کند و ترویج دهد. اما جابر نقل‌ می‌کند که حضرت کتاب دیگری به من دادند و فرمودند: «وَ هَاکَ هَذَا فَإِنْ حَدَّثْتَ بِشَیْ‏ءٍ مِنْهُ أَبَداً فَعَلَیْکَ لَعْنَتِی وَ لَعْنَهُ آبَائِی» "نباید از این کتاب، چیزی را برای دیگران نقل کنی." یعنی این کتاب مخصوص خود جابر بود و حضرت او را از اسراری آگاه فرمودند که مخصوص خود او بود و نباید آشکار‌ می‌شد. ⏪ پس در کلاس شاگردپروری امام باقر (ع)، با هر شاگرد به میزان ظرفیت او رفتار می‌شده است و رازداری از مقوّمات اصلی ارتباط بوده است. 🖋 شاگرد اگر علمی دریافت می‌کرده، باید پای وظیفه آن هم بایستد. هر مقدار علوم بالاتری دریافت می‌کرده، مسئولیت سخت‌تری را متکفل می‌شده است و چون امام باقر (ع)، به حکم امامت و ولایت خود، از خفایا و ظرایف وجودی این شاگرد در اولین ارتباط، آگاه بوده است؛ با وجود اجابت درخواست او، علمی را بدون مشخص کردن تکلیف و مسئولیت، القاء نفرموده است و برای هر مرتبه علمی که شاگرد دریافت کرده است، تکلیف و کیفیت نشر یا حفظ آن را مشخص نموده تا شاگرد مثل کیسه‌ای از اطلاعات و مفاهیم نباشد که فقط دریافت می‌کند و عمل و تکلیف ناظر به علم خود را نمی‌شناسد. ⏪این همان چیزی است که امروز گمشده نظام تعلیم و تربیت ماست. علمی که در عرصه اجتماع ثمر ندارد، معمولاً از منشأیی دریافت شده که علم را برای علم می‌پسندد نه پاسخگویی به مسائل جامعه. بنابراین اگر طالب فهم و عمل به سیره شاگردپروری امام باقر (ع) هستیم، باید علم را با تعیین تکلیف و وظیفه مشخص به شاگردان القاء کنیم. عمل اگر متناسب با آن علم باشد، موجب هضم علم شده و آن را در وجود شاگرد، تثبیت می‌کند وگرنه غذای هضم نشده، بیماری می‌آورد! 😍جالب اینجاست که ارتباط امام باقر(ع) با جابر به گونه‌ای سرّی بود که اصحاب و یاران حضرت، او را خیلی در محضر ایشان ندیده بودند و گاهی برای شناخت بیشتر، نسبت او را با حضرت، از خود ایشان می‌پرسیدند. معلوم‌ می‌شود که در اوقاتی ویژه، خدمت حضرت‌ می‌رسید و بسیاری از احادیث را‌ می‌شنیده است. 🔰این روش نیز قابل الگوبرداری است که در نظام شاگردپروری، برای شاگردان خاص و بااستعداد، باید زمان‌های ویژه اختصاص داد و نباید با همه در یک قالب و یک اسلوب رفتاری و زمانی معامله کرد. البته جابر همان طور که بیان شد از شاگردان ویژه‌ای بوده است که حضرت او را حافظ بسیاری از اسرار قرار داده بودند که دیگران فهم آن را نداشتند. 🛑نشر حداکثری ⭕کانال در تلگرام : T.me/dar_masire_agahi ⭕کانال در ایتا : Eitaa.com/masir_agahi ⭕کانال در واتساپ : https://chat.whatsapp.com/DlzqWiTGy7jEseSACmdWEP ⭕پیج اینستاگرام : @masir_agahii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 3 اسفند 1299 کودتای رضاخان ✅در سال 1299 مقارن با سال 1920-1921م، ایران هنوز از تبعات اقتصادی و انسانی اشغال و قحطی بزرگ در فرآینده گسترش میدان جنگ جهانی اول به خاورمیانه، فارغ نشده بود و اوضاع کشور در این برهه سخت بحرانی بود. وثوق‌الدوله بعد از امضای قرارداد 1919 (که ایران را تحت‌الحمایه بریتانیا قرار می‌داد) کنار رفت و فتح‌الله اکبر سپهدار رشتی که به بی‌کفایتی شهرت داشت بر جای وی آمد و ادموند آیرونساید، فرمانده نیروهای انگلیسی مستقر در ایران، سیدضیاءالدین طباطبائی، روزنامه‌نگار یزدی و طرفدار سرسخت قرارداد 1919، طرح براندازی دولت سپهدار و دردست گرفتن زمام او را ریختند و در جست‌وجوی یک افسر ارشد که دارای نیروی نظامی و هیمنت فردی باشد به رضاخان میرپنج برخوردند. آیرونساید در اولین برخورد، او را چنین توصیف می‌کند: مردی بود که شانه‌های پهن و قامتی بیش از 180 و بینی عقابی و با چشمه‌های درخشان که به چهره او هیجان می‌داد، و اگرچه از تب مالاریا می‌لرزید، ولی به روی خود نمی‌آورد و به مرخصی استعلاجی هم نمی‌رفت. نامش رضا بود و من را یاد راجه‌های مسلمانی که در هند دیده بودم می‌انداخت.1 〽️به گفته آیرونساید، رضا توسط کلنل اسمایت2 معرفی شده بود.3 در روند وقوع کودتا انحصار مدیریت و تدارکات، از مرحله طراحی عملیات تا تأمین حقوق و لباس قزاق‌های شرکت‌کننده در آن تا اجرای نهایی کودتا، برعهده سران قوای ارتش بریتانیا در ایران بود و ازهمین‌رو انگلیسی بودن ذات این تغییر دولت (و بعدا حکومت) از بادی امر، مقوله‌ای عریان و حکم دخالت در حریم سیاسی کشوری مستقل برای روی کار آوردن دولتی دست‌نشانده و وابسته به لندن قلمداد می‌شد...... ادامه 👇🏻 http://www.iichs.ir/News-18444/%DA%A9%D9%88%D8%AF%D8%AA%D8%A7%DB%8C-3-%D8%A7%D8%B3%D9%81%D9%86%D8%AF-1299-%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%B1%D8%AE-%D8%AF%D8%A7%D8%AF%D8%9F/?id=18444 🛑نشر حداکثری ⭕کانال در تلگرام : T.me/dar_masire_agahi ⭕کانال در ایتا : Eitaa.com/masir_agahi ⭕کانال در واتساپ : https://chat.whatsapp.com/DlzqWiTGy7jEseSACmdWEP ⭕پیج اینستاگرام : @masir_agahii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐 میلاد نهمین اختر تابناک امامت تهنیت باد 🔻 چالش‌های امامت امام خردسال (امام جواد علیه السلام) 🎥 5 دقیقه و 6 ثانیه ویدئو 👆🏻 🛑نشر حداکثری ⭕کانال در تلگرام : T.me/dar_masire_agahi ⭕کانال در ایتا : Eitaa.com/masir_agahi ⭕کانال در واتساپ : https://chat.whatsapp.com/DlzqWiTGy7jEseSACmdWEP ⭕پیج اینستاگرام : @masir_agahii
🛑نشر حداکثری ⭕کانال در تلگرام : T.me/dar_masire_agahi ⭕کانال در ایتا : Eitaa.com/masir_agahi ⭕کانال در واتساپ : https://chat.whatsapp.com/DlzqWiTGy7jEseSACmdWEP ⭕پیج اینستاگرام : @masir_agahii
AUD-20210222-WA0001.opus
1.5M
🔻 چگونه ایران مهد تشیع شد؟ 3️⃣قسمت سوم : معانی شیعه و اسامی دیگری که برای شیعیان در طول تاریخ بکار می رفته 🎤 دکتر محمد جواد یاوری سرتختی (دکتری تاریخ تشیع) ⏰ 10 دقیقه و 34 ثانیه صوت👆🏻👆🏻 🛑نشر حداکثری ⭕کانال در تلگرام : T.me/dar_masire_agahi ⭕کانال در ایتا : Eitaa.com/masir_agahi ⭕کانال در واتساپ : https://chat.whatsapp.com/DlzqWiTGy7jEseSACmdWEP ⭕پیج اینستاگرام : @masir_agahii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 شاه شاد و مردم...... ✅خاطر عالیجناب نباید مکدر شود از وضعیت فلاکت بار مردم!! https://www.instagram.com/tv/CLFDiPaB3PF/?igshid=13178ok1hpnys 🎥 5 دقیقه و 5 ثانیه ویدئو 👆🏻 🛑نشر حداکثری ⭕کانال در تلگرام : T.me/dar_masire_agahi ⭕کانال در ایتا : Eitaa.com/masir_agahi ⭕کانال در واتساپ : https://chat.whatsapp.com/DlzqWiTGy7jEseSACmdWEP ⭕پیج اینستاگرام : @masir_agahii
⚛ فهرست محتوای "کلام شیعه" از حجه الاسلام و المسلمین محمدتقی سبحانی ♻️ معرفی دکتر محمدتقی سبحانی ↙️ https://gap.im/k_shia/3 ♻️ فهرست و ↙️ https://gap.im/k_shia/410 ♻️ فهرست دروس ؛ ↙️ https://gap.im/k_shia/411 ♻️ فهرست دروس ؛ ↙️ https://gap.im/k_shia/412 ♻️ فهرست دروس ؛ ↙️ https://gap.im/k_shia/662 ♻️ فهرست دروس در و ↙️ https://gap.im/k_shia/383 ♻️ فهرست دروس و ؛ ویژه و ↙️ https://gap.im/k_shia/665 ♻️ فهرست دروس آموزه‌ی در علیهم‌السلام ↙️ https://gap.im/k_shia/772 ♻️ فهرست جلسه‌های جهان و انسان؛ از منظر ، و ↙️ https://gap.im/k_shia/659 ♻️ فهرست درس‌های شرح ( ) https://gap.im/k_shia/774 ♻️ فهرست نشست‌های علمی توسعه و تکامل ↙️ https://gap.im/k_shia/668 ♻️ فهرست ها ↙️ https://gap.im/k_shia/693 ‌♻️ فهرست ↙️ https://gap.im/k_shia/686 ♻️ فهرست ها پیرامون و ↙️ https://gap.im/k_shia/689 ♻️ فهرست ها پیرامون ، و ↙️ https://gap.im/k_shia/690 ♻️ فهرست ها و های دیگر ↙️ https://gap.im/k_shia/691‌ 1⃣ کانال رسمی دکتر محمدتقی سبحانی در تلگرام: t.me/mtsobhani 2⃣ کانال رسمی در اینستاگرام: www.instagram.com/mtsobhani 3⃣ کانال رسمی در ایتا: eitaa.com/mtsobhanii ✅ دو کانال غیر رسمی که مباحث ایشان در تلگرام را منتشر می‌کنند: 1⃣ کلام شیعه در گپ: gap.im/k_shia 2⃣ کلام شیعه در سروش: sapp.ir/k_shia 🌐 gap.im/k_shia 🛑نشر حداکثری ⭕کانال در تلگرام : T.me/dar_masire_agahi ⭕کانال در ایتا : Eitaa.com/masir_agahi ⭕کانال در واتساپ : https://chat.whatsapp.com/DlzqWiTGy7jEseSACmdWEP ⭕پیج اینستاگرام : @masir_agahii