eitaa logo
در مسیر آگاهی
259 دنبال‌کننده
1هزار عکس
718 ویدیو
164 فایل
در جهت روشنگری و پاسخگویی به شبهات پيرامون تاریخ ایران و اسلام با پشتیبانی جمعی از اساتید تاریخ حوزه و دانشگاه
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ این طرح (ولایت) بایستی فراگیر شود. امام خامنه ای مدظله العالی 🔻 آغاز ثبت نام دوره کشوری 🔻 🇮🇷 ١۴٠١🇮🇷 🔸 برادران وخواهران غیرحوزوی (تا ٣۵ سال) 🔴 ثبت نام: تا ١ خردادماه 🌐 hamzevasl.ir 👈 مکان: مشهد مقدس 👈 آدرس کانال‌ ها: 🆔 eitaa.com/hamzevasl 🆔 t.me/hamzevasl 🆔 ble.ir/hamzevasl
🔻 بررسی تاریخ وقایع بقیع از ابتدا تاکنون توسط پژوهشگران حوزه تاریخ و اساتید برجسته دانشگاه ✅ کاری از فطرس مدیا 1️⃣تاریخ حرم بقیع از تخریب تا امروز. https://m.aparat.com/v/zrMvS 2️⃣آماج _ احياي حرم بقيع، چرا و چگونه؟ https://m.aparat.com/v/H6m9W 3️⃣آماج -- مسئله هویت در حرم بقیع با آدام بوبک https://m.aparat.com/v/xBDKU 4️⃣ آماج _ سیری در تاریخ و معماری حرم بقیع با عادل محمد زیادۀ البهی https://m.aparat.com/v/5uqcS 🛑نشر حداکثری ⭕کانال در تلگرام : T.me/dar_masire_agahi ⭕کانال در ایتا : Eitaa.com/masir_agahi ⭕کانال در واتساپ : https://chat.whatsapp.com/DlzqWiTGy7jEseSACmdWEP ⭕پیج اینستاگرام : @masir_agahii
*♦️مرز بین «توحيد» و «شرک» در توسّل به اهلبیت علیهم السلام* *⭕به مناسبت هشتم شوال ، سالروز فاجعه دردناک تخریب قبور مطهر ائمه بقیع (علیهم السلام)* *1️⃣ توسل به اولياي الهي بعنوان يكي از اسباب معنوي عين توحيد است :‌* *🔻بطور كلى، توسل به وسائل و تسبّب به اسباب، با توجه به اينكه خداست كه سبب را آفريده است و خداست كه سبب را سبب قرار داده است و خداست كه از ما خواسته است از اين وسائل و اسباب استفاده كنيم به هيچ وجه شرك نيست، بلكه عين توحيد است.* *🔻در اين جهت، هيچ فرقى ميان اسباب مادى و اسباب روحى، ميان اسباب ظاهرى و اسباب معنوى، ميان اسباب دنيوى و اسباب اخروى نيست؛* *منتهاى امر، اسباب مادى را از روى تجربه و آزمايش علمى مى‏توان شناخت و فهميد كه چه چيز سبب است؟* *و اسباب معنوى را از طريق دين، يعنى از طريق وحى، و از طريق كتاب و سنّت بايد كشف كرد.* *2️⃣ توسل به اولیای الهی عین عبادت خداوند است :* *🔻 يكتاپرستى اين است كه انسان آنگاه كه رو به سوى خدا مى‏ آورد، هيچ چيز را وسيله و واسطه روآوردن قرار ندهد:* *«وَ إِذا سَأَلَكَ عِبادِي عَنِّي‏ فَإِنِّي قَرِيبٌ»:* *در روآوردن به سوى خدا لزومى ندارد و نبايست چيزى را وسيله و واسطه قرار داد.* *🔻آری پس از آنكه آدمى به خدا روآورد و خدا را شناخت، در مرحله بعدى به اولياى خدا ازآن‏جهت كه اولياى خدا و پرستندگان خدا و فانى فى‏ اللَّه اند و مراحل عبوديت را طى كرده‏ اند، رو مى‏ آورد.* *🔻در اين مرحله است كه آنها را وسيله استغفار و دعا قرار مى‏دهد؛ يعنى از آنها كه بندگان صالح خدايند و در جهان ديگر زنده‏ اند استمداد مى‏ كند كه از خداوند بخواهند كه فى المثل به قلب او روشنى عنايت فرمايد، گناهانش را به لطف و كرم خود ببخشايد.* *🔻اين استمداد ازآن‏جهت رواست كه طرف، يك موجود زنده و حىّ مرزوق است* *و مراتب قرب را با قدم عبوديت پيموده است و مى‏تواند بهتر از ما مراتب تذلّل و عبوديت را انجام دهد و به همين جهت از ما مقرّب‏ تر است.* *3️⃣ اولياي الهي وسائط جريان فيض خداوند به بندگان:‌* *قرآن وسايط فيض را مى ‏پذيرد، درباره جبرائيل مى‏ فرمايد:* *قُلْ مَنْ كانَ عَدُوًّا لِجِبْرِيلَ فَإِنَّهُ نَزَّلَهُ عَلى‏ قَلْبِكَ‏(بقره: ۹۷)،* *درباره ملك الموت مى‏ فرمايد:* *قُلْ يَتَوَفَّاكُمْ مَلَكُ الْمَوْتِ الَّذِي وُكِّلَ بِكُمْ‏(سجده :۱۱) .* *🔻در عين حال از باب اينكه وسايط فيض صرفاً مجرى قضا و قدر الهى هستند [از خود استقلال ندارند.]* *4️⃣ در توسل و استشفاع به اولياء خدا اول بايد تحقيق كرد كه به شخصی باشد كه خداوند او را وسيله قرار داده است.* *چنانکه خداى متعال گناهكاران را ارشاد فرموده است كه در خانه رسول اكرم (صلّى اللّه عليه و آله و سلّم) بروند و علاوه بر اين كه خود طلب مغفرت مى‏ كنند، از آن بزرگوار بخواهند كه براى ايشان طلب مغفرت كند.* *🔻قرآن كريم مى‏فرمايد:* *وَ لَوْ أَنَّهُمْ إِذْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ جاؤُكَ فَاسْتَغْفَرُوا اللَّهَ وَ اسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللَّهَ تَوَّاباً رَحِيماً(نساء : ۴۶)* *«و اگر مردم هنگامى كه (با ارتكاب گناه) به خود ستم كردند، نزد تو مى‏ آمدند و از خدا آمرزش مى‏ خواستند و پيامبر هم براى ايشان طلب مغفرت مى‏كرد، خدا را توبه‏ پذير مهربان مى‏ يافتند.»* *▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى ج 1ص ۲۶۳-۲۶۵؛ج۲ص۱۲۷-۱۳۳؛ج۱۴ص۲۳۱-۲۲۹ ؛ مجموعه یادداشتهای استاد مطهری ج۸ص-۱۷۶-۱۴۸ (با تلخیص و ویرایش)* https://chat.whatsapp.com/JqqgSaynvkvEDyZ1EIDJsi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
15.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | *صفر تا صد ماجرای ارز ترجیحی در سه دقیقه* ♨️ دیدن این پست به سوالات شما درباره چرایی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی پاسخ می‌دهد... ۴۲۰۰تومانی 💠 *اندیشکده راهبردی * https://chat.whatsapp.com/LXD0VsGksVp4sYJgwKNylM
زندگانی امیرمؤمنان علی.pdf
240.6K
📌اعتراض 25 ساله نویسنده: حجت الاسلام دکتر محمدجواد سرتختی. مروری بر زندگانی امیرمؤمنان (ع) و از رحلت رسول الله(ص) تا آغاز خلافت و بررسی اعتراضات آن حضرت به . هدیه این اثر صلواتی بر روح مادرم باشد. 👇👇 🌻 @ahlebait110
AUD-20220514-WA0003.opus
1.66M
⁉️ پاسخ به شبهات وهابیت درباره تخریب و تسطیح قبور و بررسی روایات مربوطه 🎤 استاد چرمچیان (دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران) 🛑نشر حداکثری ⭕کانال در تلگرام : T.me/dar_masire_agahi ⭕کانال در ایتا : Eitaa.com/masir_agahi
7.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 | *شاهی که از دست دادن خاک کشورش را گفت!* ⁉️ *چرا مهم است؟؟* 🔴 *چهار دلیل که نشان می‌دهد جدایی بحرین از فاجعه بود!* 🔸برشی از سخنرانی نویسنده کتاب به مناسبت سالروز جدایی بحرین از ایران 💠 *اندیشکده راهبردی * https://chat.whatsapp.com/LXD0VsGksVp4sYJgwKNylM
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 این تابوت نیست، وطن است تشییع شیرین ابوعاقله در فلسطین زیر یورش صهیونیست‌ها @Farsna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔ _18 🔻 بخشی از جنایات داعش از استاد عالی بنقل از حاج قاسم 😔😔 ⏰ 3 دقیقه و 4 ثانیه ویدئو 👆🏻 🛑نشر حداکثری ⭕کانال در تلگرام : T.me/dar_masire_agahi ⭕کانال در ایتا : Eitaa.com/masir_agahi
🍃🌸به مناسبت روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی 🔻 فردوسی، شیعه ایی بود که دنبال احیای حکومت شاهان خودکامه و هوس ران ساسانی را نداشت، علی (ع) قهرمان رویاهای او بود 🔴دکتر عبدالحسین زرین کوب در کتاب نامورنامه خود در مورد فردوسی می‌نویسد: 🔻این دهقان زاده طوس، که در تمام شهر او را به نام ابوالقاسم فردوسی شناختند،آرزو داشت ایران تازه یی بسازد: ایران تازه یی که اسلام روح آن باشد و قدرت جسمانی و عنصری آن را کوشش و جوشش دهقانان ایرانی و کار و زحمت هوتخشان و پیشه وران نستوه آن به وجود بیاورد. بازگشت به دنیای باستانی را که ورود اعراب به سرزمین ایران آن را در زیر آوار بیدادیهای گذشته اش مدفون کرده بود،آرزو نداشت. به احیا آیین گذشته، که در دنیای باستانی تمام قدرتهای روحانی خود را در پشتیبانی پادشاهان خودکامه و هوس ران ساسانی صرف کرده بود، درمقابل آیین تازه هیچ نیروی روحانی و قدرت مقاومت نداشت، نمی اندیشید. از شاهزادگان محلی، که راست یا دروغ نژاد خود را به شاهان کیان و پهلوانان افسانه هامی کشیدند و جز اندیشه سروری و مهتری هیچ آرمانی در خاطرشان راه نداشت،امیدی نداشت. آنچه امروز احساسات ملی می خوانند و غلبه آن را موجب بیگانه دشمنی، و محدود کردن انسانیت می شمرند در ذهن وی، صورت تعبیر نیافته بود. شیعی مذهب بود، و مثل همکیشان خود، از تجاوز دایم ترکان سنی بر مرزهای شرقی ایران رنج می برد و عمال خلیفه بغداد را در مرزهای غربی آن، مثل خودخلیفه به چشم غاصب می نگریست. از کودکی چنانکه خودش همه جا میگفت، به مهر حیدر پرورش بافته بود، و مثل هر شیعه اخلاص کیش دوست داشت تا پایان عمر این دوستی وخاکباشی را نسبت به علی و خاندان او در درون جانش حفظ کند .علی برای وی قهرمان رؤیاها بود: دلاوری، عدالت، دوستی و پارسایی او نمونه یی بود که اومی پنداشت بدون آن ایران او، ایران پدرانش که از دست خلفا ستم دیده بود، وعمال خلفا آن را پاره پاره، و آکنده از جور و خون و جنایت کرده بودند، نمی توانست،به یک ایران تازه تبدیل بیابد. 🛑نشر حداکثری ⭕کانال در تلگرام : T.me/dar_masire_agahi ⭕کانال در ایتا : Eitaa.com/masir_agahi