هدایت شده از ضدّ شبهه
⁉️ رحلت یا شهادت پیامبر اکرم(ص) ؟
🟢 بکاربردن کلمه رحلت برای حضرت پیامبر باعث شده اکثر مردم مرگ ایشان رو طبیعی تلقی کنن.
یکی از ابعاد مظلومیت حضرت که تا به امروز ادامه داره، مقام شهادته که اسناد موجود در منابع مورد قبول شیعه و سنی جای هیچ شک و تردیدی در حقانیتش باقی نمیذارن. با این حال متأسفانه بهکاربردن مستمر کلمه رحلت برای ایشان باعث شده اکثر مردم مرگ ایشان رو طبیعی تلقی کنن و از شنیدن عنوان شهادت تعجب کنن.
شهادت پیامبر (ص) در قرآن
خداوند متعال در قرآن کریم امکان شهادت رو برای پیامبرش بیان کرده تا مبادا کسی فکر کنه که به شهید شدن پیامبر محاله؛ «وَمَا مُحَمَّدٌ إِلاَّ رَسُولٌ قَدْ خَلَتْ مِن قَبْلِهِ الرُّسُلُ أَفَإِن مَّاتَ أَوْ قُتِلَ انقَلَبْتُمْ عَلَى أَعْقَابِکُمْ؛ (سوره آلعمران آیه ۱۴۴)
محمد (صلّی الله علیه و آله) فقط فرستاده خداست و پیش از او، فرستادگان دیگری نیز بودند، آیا اگر او بمیرد و یا کشته شود، شما به عقب برمیگردید؟ (و اسلام را رها کرده به دوران جاهلیّت و کفر بازگشت خواهید کرد؟)»
شهادت پیامبر (ص) در منایع شیعه
در منابع شیعه هم تلویحاً و هم به صراحت به شهادت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله اشاره شده:
در کفایه الاثر و اثبات الهداه آمده: امام مجتبی پس از شهادت امیرالمومنین علیهما السلام در ضمن خطبهای غرّا فرمودند: «پیامبر اکرم (ص) به من خبر داده که امامت در اختیار دوازده امام از اهل بیت اوست که برگزیدهاند، هیچ کدام از ما نیست مگر اینکه یا مسموم میشود و یا مقتول»
با توجه به این روایت، پیامبر با صراحت مرگ معمولی را از خود و اهل بیتش نفی کردهاند.
همچنین امام مجتبی علیهالسلام در جای دیگه به اهل بیت خودشان فرمودن: «من با سمّ کشته میشوم همان طور که رسول خدا (صلی الله علیه و آله) با سمّ به شهادت رسید.»
🔹 اشاره شیخ مفید و شیخ طوسی به شهادت پیامبر (ص)
شیخ مفید عالم کم نظیر شیعه میفرماید: «ایشان در ۲۸ صفر سال دهم هجری در سن ۶۳ سالگی در مدینه منوّره، مسموم و به شهادت رسید.»
شیخ طوسی بزرگ اندیشمند شیعه هم نوشتن: «رسول خدا دو شب باقیمانده از ماه صفر در سال دهم هجری، مسموم درگذشت.»
🔹نظر علامه حلی و علامه مجلسی
علامه حلی، دانشمند نامی شیعه هم شهادت رسول خدا رو به وسیله سم ذکر میکنن.
علامه مجلسی میفرماید: «شهادت پیامبر (صلی الله علیه و آله) در سال یازدهم هجری بوده است.»
🟡 شهادت پیامبر (ص) در منابع اهل سنت؛ شعبی و ابن مسعود
در المستدرک الوسائل هم آمده که حاکم نیشابوری سنی هم در کتاب خود از «شعبی» نقل کرده که گفته: به خدا قسم رسول خدا با سم کشته شده است. همچنین ابن مسعود که از بزرگان اهل تسنن است، کشته شدن پیامبر رو تأیید کرده.
🔹اشاره به شهادت پیامبر (ص) در صحیح بخاری
در کتاب «المجدی فی الانساب» ابن سعد هم روایتی نقل میکنه که پیامبر در سن شصت و سه سالگی مسموم شد و درگذشت. همچنین از معتبرترین کتاب اهل تسنن هم به دست میاد که پیامبر در لحظات آخر عمر شریفش، دردی مستمر داشت و در «صحیح بخاری» آمده که پیامبر (ص) میفرمود: حال وقت آن است که رگ قلبم از آن سمّ قطع شود.
🔹 یک نقل این است که ایشان در جنگ خیبر توسط یک زن یهودی مسموم شدند و در اثرات همان سم به شهادت رسیدند
#ضد_شبهه
🔸 @ZSHOBHE
➡️ Zil.ink/zshobhe
هدایت شده از نهج البلاغه و زندگی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥خواهش و تمنای حجت الاسلام فرحزاد:
شهادت پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله نه رحلت
هدایت شده از نهج البلاغه و زندگی
🔖منبر کوتاه🔖
🔺پنج ویژگی بهترین بنده خدا در کلام امام رضا علیه السلام
سُئِلَ عَنْ خِيَارِ اَلْعِبَادِ
فَقَالَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ
1⃣اَلَّذِينَ إِذَا أَحْسَنُوا اِسْتَبْشَرُوا
2⃣وَ إِذَا أَسَاءُوا اِسْتَغْفَرُوا
3⃣وَ إِذَا أُعْطُوا شَكَرُوا
4⃣وَ إِذَا اُبْتُلُوا صَبَرُوا
5⃣وَ إِذَا غَضِبُوا عَفَوْا
امام رضا علیهالسّلام فرمود:
از رسول خدا (صلّی الله علیه و آله) پرسیدند بهترین بندگان چه کسانی هستند؟
فرمود:
1⃣کسانی که وقتی کار نیک میکنند خرسند میشوند
2⃣و چنانچه کار بدی کردند، استغفار و عذرخواهی میکنند
3⃣و وقتی چیزی به او میدهند یا اعطایی به او میشود، سپاسگزاری میکنند
4⃣و وقتی که مشکل و گرفتاری برایشان پیش آمد، صبر میکنند
5⃣و وقتی خشمگین میشوند، درمیگذرند.
🔶شرح حدیث توسط رهبر معظم انقلاب
سُئِلَ رَسُولُ اللهِ صَلَّی اللهُ عَلَیهِ وَ آلِه عَن خِیارِ العِباد
کسی از پیغمبر اکرم (صلّی الله علیه و آله) سؤال کرد که بهترین بندگان چه کسانی هستند؟
1⃣فَقَالَ: الَّذینَ اِذا اَحسَنوا اِستَبشَرُوا
«اِستِبشار»(۱) یعنی خرسند شدن یا آثار خرسندی در چهره پدیدار شدن، که دربارهی مؤمن دارد «بِشرُهُ فی وَجهِهِ وَ حُزنُهُ فی قَلبِه»؛ یعنی [آنها که] وقتی کار نیک میکنند، خوشحالند که کار خوب کردند. این خوشحالی ارتباطی ندارد به اینکه انسان غرور پیدا کند و عُجب به کار خیر پیدا کند؛ اینها دو چیز است، اینها را از هم تفکیک کنید. یکوقت انسان دو رکعت نماز میخواند، خیال میکند که در یک مرتبهی عالی ] است] و عُجب -یعنی خودشیفتگی، خودفریفتگی، خودشگفتی-به انسان دست میدهد؛ این مذموم است؛ یکوقت هست نه، بحث خودشیفتگی و خودفریفتگی نیست؛ کار خوبی کرده و خوشحال است که الحمدلله خدا توفیق داد این کار خوب را انجام داده. این خیلی خوب است که وقتی عمل نیک انجام میدهد، خرسند باشد به این کار نیکی که انجام داده.
2⃣وَ اِذا اَسَاءوا استَغفَروا
در مورد «اسائه» -کار بد انجام دادن- به این اکتفا نشده است که بگوییم وقتی کار بد انجام داد، ناراحت باشد؛ نه، ناراحتی کافی نیست، عملی هم دنبالش لازم است و آن عمل عبارت است از استغفار؛ از خدای متعال عذرخواهی کند. استغفار یعنی عذرخواهی کردن؛ وقتی کار بدی کرد، از خدا عذرخواهی کند، معذرتخواهی کند.
3⃣وَ اِذا اُعطوا شَکَروا
وقتی خدای متعال به او چیزی میدهد، سپاسگزار باشد. البتّه ظاهر «اُعطوا» اعم است از عطای الهی و عطای بشری -از مردم هم اگر محبّتی کردند، چیزی به انسان دادند، آدم باید سپاسگزار باشد؛ این معلوم است- لکن ظاهرا اینجا مراد عطای الهی است. یعنی وقتی نعمتهای الهی را متذکّر میشود، میبیند نعمتهای الهی را یا نعمت جدیدی به او داده میشود، شکرگزار باشد؛ غافل نباشد از اینکه خدای متعال این نعمت را به او داده است. غفلت از نعمت، خیلی درد بزرگی است، انسان را به لئامت میکشاند، به ناسپاسی میکشاند.
4⃣وَ اِذا ابتُلوا صَبَروا
وقتی هم که یک ابتلایی در زندگی اینها پیش آمد، مشکلی برایشان پیش آمد، در آن هم صبر کنند؛ که این صبر و شکر با همدیگر ارتباط نزدیکی هم دارند. یکی از آثار شکر این است که انسان صبر میکند؛ یعنی وقتی شما توجّه داشتید که خدای متعال چقدر نعمت به شما داده، اگر یک ابتلائی هم به شما داد، بیماریای، گرفتاریای پیدا کردید، صبر میکنید؛ میگویید خب، اینکه در مقابل آنهمه لطف الهی چیزی نیست. لذا در دعای روزهای رجب میخوانید: «اللهُمَّ اِنّی اَسئَلُکَ یصَبرَ الشّاکِرینَ لَک»(۲) صبر افراد شکرگزار [را طلب میکنیم]، که حالا انشاءالله همهی ما ایّام رجب را که در پیش است، مغتنم بشماریم.
5⃣وَ إِذَا غَضِبُوا عَفَوْا
وقتی از کسی خشمگین شدند، از او بگذرند و او را بیامرزند. البتّه طبیعی است این غضب لله نیست، این غضب لشخص است؛ والاّ غضب لله را ما حق نداریم بهخاطر اهواء خودمان یا بهخاطر چیزی [ببخشیم و بگذریم]؛ وقتی یک جایی لله غضب کردیم، اینجا آن غضب را باید ادامه بدهیم، باید حفظ کنیم. [در اینجا منظور ]غضبهای شخصی است؛ یک جملهای بنده به شما عرض میکنم، شما عصبانی میشوید؛ یک چیزی شما به بنده میفرمایید، بنده عصبانی میشوم؛ یک کاری که ناخوشایند ما است، از کسی برایمان پیش میآید، عصبانی میشویم؛ وقتی این غضبی را که در مسائل شخصی عارضِ انسان میشود، پیدا شد،
🔶منابع :
🔺 تحف العقول عن آل الرسول علیهم السلام , جلد۱ , صفحه۴۴۵
🔺الفقه المنسوب إلی الإمام الرضا علیه السلام , جلد۱ , صفحه۳۵۴
🔺بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار علیهم السلام , جلد۶۶ , صفحه۳۹۵
🔺مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل , جلد۱۱ , صفحه۱۷۴
هدایت شده از نهج البلاغه و زندگی
این تصویر در قسمتی از مسیر مشایه اربعین امسال خودنمایی میکرد.
روی آن نوشته "الحجاب لیس قطعه قماش، انّه روح تعشق الستر"
یعنی، حجاب فقط یک قطعه پارچه نیست، بلکه نشان از عشق و علاقه و میل شدید انسانها به پوشش است.
💢 در واقع ذات انسانی انسان، با حجاب و پوشش قرین است. به عبارتی دیگر انسان موجودی دوبُعدی است که هم بُعد حیوانی و هم بُعد انسانی دارد.
▪️در بُعد حیوانی هیچ فرقی با حیوانات ندارد و مثل آنها نیاز به آب و غذا و ... دارد و حتی حیوانات نسبت به او در تواناییهای جسمی در جایگاه بالاتری قرار دارند.
▪️ اما در بُعد انسانی و معنوی، انسان کاملا از حیوانات متمایز میشود و دلیل برتری انسان همین بُعد وجودی اوست.
عقل و قدرت تفکر، حیا و شرم، قدرت تصمیمگیری و انتخاب و... همگی مربوط به انسانیت او هستند.
پوشش انسان ناشی از عقل و حیای اوست. بر این اساس، انسانها ذاتا میل به پوشش دارند مگر اینکه بُعد حیوانی و مادی خود را بر بُعد انسانی چربش و غلبه دهند که در این صورت به مرور به سمت گرایشهای حیوانیاش سوق پیدا خواهند کرد که یکی از مظاهر آن برهنگی است.
🔺 بر این اساس، حجاب و پوشش صرفا استفاده از یک تکه پارچه نیست که بگوییم باشد یا نباشد، بلکه میل به آن نشان از توجه او به بُعد انسانی وجودش و پوشاندن جسم و جنبه حیوانی آن و قوی بودن گرایشهای معنوی در انسان نسبت به گرایشات مادی میباشد.
انسان با تقویت بُعد انسانی به جایگاهی بالاتر از ملائک میرسد و با تقویت گرایشهای حیوانی، پستتر از حیوانات خواهد شد.
هدایت شده از نهج البلاغه و زندگی
5.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥ما از سوختن نمے ترسیم❗️
💥شهید آوینی
هدایت شده از نهج البلاغه و زندگی
8.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بخشی از رزومه خانوم #ندا_شمس یکی از سردمداران جریان مشکوک اخراج افغانی و ثبت کننده کارزار اخراج مهاجرین افغانستانی:
1-وکالت تعدادی از پروندههای قضایی مشهور مانند پروندهٔ فائزه هاشمی در اتهام توهین به پیامبر مکرم اسلام
2-وکالت متهم ردیف دوم پروندهٔ روحالله زم
3-وکالت رایگان برای افراد اغتشاشگر در سال 1401
حالا چطور میشه کسی با رزومه قوی در دفاع از دشمنان جمهوری اسلامی امروز دلسوز جمهوری اسلامی شود؟
#اخراج_افغانی_مطالبه_عبری(اسرائیلی)
هدایت شده از طلوع زندگی
19.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔆انگیزشی
داستان ماهی و آب
🔹🔷 کانال طلوع زندگی🔷🔹
🌐https://eitaa.com/tolooezendegi
هدایت شده از نهج البلاغه و زندگی
***
💌 نظر مهم و قابل توجه
حضرت #آیت_الله_جوادی_آملی
دام ظله پیرامون #نهم_ربیع
و #عیدالزهراء سلام الله علیها☝️
هدایت شده از قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات
🔆 اردشیرزاهدی دامادو سفیر شاه در امریکا میزان ثروت خارج شده ازپول بیت المال توسط شاه را حدود ۳۱میلیارد دلاراظهار میکند!
۳۱ میلیارد دلار دهه ۵۰!؟
#پهلوی_بدون_روتوش
#اَللّهُــمَّ_عَجـِّـل_لِوَلیِّــکَ_الفَــــرَج
#لبیک_یا_خامنه_ای
📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر #صلوات ، بدون ذکر منبع هم مجاز است.
📡 #قرارگاه_پاسخ_به_شبهات_و_شایعات
@GhararGahShayeat