eitaa logo
مسجد چهارده معصوم (ع)
116 دنبال‌کننده
8.1هزار عکس
2.6هزار ویدیو
44 فایل
پردیسان بلوار شهروند خیابان سبلان کوچه ۱۲-روبروی بوستان بهار   0112661537003 6037997599070647 حساب💳 🔹️ایجاد محله ای همدل 🔸️ پایگاه شهید صحرایی و كانون شهيد علمی نژاد 🔺️مركز نیکوکاری زیر نظر کمیته امداد امام‌خمینی(ره) 🕌 ادبستان‌مسجد‌محور‌آل‌طاها
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از احکام شرعی
سوال 1286: آیا کاشت مو در سر برای کسی که موهای سرش سوخته است و در انظار عمومی مردم از این جهت رنج می ‏برد، جایز است؟ جواب: اين کار فی ‏نفسه اشکال ندارد به شرط اينکه از موی حيوان حلال گوشت و يا موی انسان باشد. استفتاءات آیت الله خامنه ای
هدایت شده از تقوا یعنی ترک گناه
🦊 چالش جدید اصلاح طلبان 1️⃣ در انتخابات 1396 سازمان مجاهدین در نقش ستاد انتخاباتی اصلاح طلبان در اروپا و آمریکا برای رأی آوردن حسن روحانی تبلیغ می کرد. 2️⃣ شاید بیش از یک یا دو ملیون رأی حسن روحانی ، ثمره تبلیغ رجوی ها برای او در اروپا و آمریکا بود. 3️⃣ حالا که مقر مجاهدین از هم پاشیده، اصلاح طلبان چه جایگزینی برای آن دارند؟
🟢 آقا علیه‌السلام: ⚪️ برای صاحب این امر ( علیه‌السلام) دو غیبت است که یکی از آنها آنقدر طول می‌کشد که گروهی میگویند [مهدی] مرده و برخی گویند کشته شده و بعضی گویند رفته است. احدی از دوستان و غیره، از اقامتگاه او آگاه نمیشود، جز خدمت‌گذاری که متصدی امور اوست. 🔴 کمال‌الدین جلد ۱ صفحه ۳۱۷ 💥 اللهم صل علی محمد و آل محمد 🇮🇷 ✨ @sedaye_zohoor313 🏴🚩
🕋🕌🏴بسم ربّ الحسین🏴🕌🕋 عملی در روز عرفه انجام می شود وقوف در صحرای عرفات که زمان آن از نماز ظهر تا غروب است که این وقوف حتما باید انجام شود، معنای وقوف یعنی واقف شدن و آگاه شدن است، در وقوف فهمیدن و معرفت وجود دارد! در صحرای عرفات، عصر روز عرفه باید نشست و فکر کرد که جان و روح عبادت خدا به عقل فعّال و تعقّل و تفقّه است! چرا که سیر نزولی آفرینش با خلقتِ عقل اوّل شروع و در قوس صعود و بازگشت به سوی مبداء وجود به جوهر عاقل ختم خواهد شد و لذا بدون تعقّل و تفقّه، عبادت به معنی حقیقی خود تحقق پیدا نخواهد کرد وقتی درباره عقل از رئیس مکتب ما امام جعفرصادق علیه السلام سوال میشود حضرت تصریح فرمودند: عقل چیزیست که خدا با آن عبادت میشود! بهشت با آن بدست می آید! عقاب و پاداش بر اساس آن داده میشود! رسول الله صلی الله علیه و آله میفرمایند: خداوند متعال در هیچ زمانی به اندازه ی عرفه انسان ها را نمی آمرزد/سوال اینست آیا خدا فقط کسانی را که صرفاً در صحرای عرفات(سرزمین حجاز) حضور داشته باشند را می آمرزد؟! در اینصورت خدا را محدود و دست و پای او را بسته ای! مطمئنا خدا هر کسی را که در صحرای عرفاتِ حجاز درون(سرزمین انفسی الهامات ربّانی)، وقوف و سر در گریبان فرو برده باشد و کتاب نَفسِ خویش را در محضر حقیقت، ورق بزند و در آن تامُّلی نماید نتیجتاً ماهیّت تعقّل و تفقّه در خدا و انسان و جهان، در واقع معانی مجرّد(غذای بی نهایت) که همه عاری از ظلمات ثقلِ صورت و مادّه و مدّت هست به ادراک شخص در می آیند! همین ادراکات است که هم‌سنخ و هم وزن ساحت روحانی آدمیست و شاکله باطنی او را بصورت انسان الهی انشاء میکند! حالا هرچه دریافت غذاها و کمالات لامقطوعه و لاممنوعه(نور = بی نهایت) بیشتر باشد، صورت انشاء شده در شاکله باطنی، قرابت معنوی و نوری بیشتری نسبت به صورت انسان کامل(وجه الله) خواهد داشت، این قرب معنوی و اتحاد نوری، بازگشتِ تدریجی نفس به سوی مبداء وجود است! پس هر کسی سردرگریبان نفس فرو بَرَد و با سیر در اطوار وجودی خویش و ملکوت عالم برای ادراک علم حضوری و شهودی، تحت ولایت ولی الله العظمی سیر نماید، نفس او از ظلمات ادراکات حسّی، خیالی و وهمی خروج و بسوی معراج معرفت به نورانیّت تا غلبه ی کامل عقلانیّت و کسب کامل و مستمر ادراکات انسانِ الهی، سیر می نماید! لذا حقیقت این سیر و خروج او از ظلمات بسوی نور یعنی فعلیّت یافتن و تحقق حقیقت اسم الغفار و الغفور به میزان سعه ی وجودی در جان و نفسِ سالک الی الله! پس دریاب لایه های باطنی وقوف عرفات را! چقدر هستند که در عرفات آفاقی (زمان ظهر تا غروب روز عرفه سرزمین حجاز) حاضرند! اما به فرمایش امام جعفرصادق علیه السلام وقتی آن صحابه با خوشحالی در موسم حجّ به امام علیه السلام عرض میکند: خدا چقدر امسال زائر داره! اما حضرت علیه السلام پرده چادر کنار میزنه و دو انگشت جلوی دیدگان او قرار میدهد ولیکن با بهت و حیرت می بیند(شاکله باطنی شان) بصورت های حیوانات مختلف مثل گاو و خر و خوک و میمیون در حال طواف بدور بیت الله هستند! سپس حضرت اشاره می فرمایند: خدا امسال فقط چند نفر حاجی(زائر) داره! آنی که باید زائر الله شود! آنی که باید به لقاء خلیفه الله برسد! آنی که باید به تمامیّت و کمال حجّ یعنی لقاءِ حقیقت امام علیه السلام برسد! آنی که باید به طواف جان کعبه! نماید! مربوط به بنیّه ی محمّدیست! مربوط به ساحت روحانی اوست! اگر انسانی که در مسیر الهی، مشغول سیر و سلوک(صیرورت) باشد! شاکله باطنی او بصورت انسانی، انشاء خواهد شد! این صورت انسانی در باطن است که قابل میشود برای طواف روح کعبه! برای وصول به غایت حجّ! برای کشف و شهود باطن قبله! برای زائر شدن به معنی ملاقات جانِ جانان! روح هستی! اما اگر گرفتار غفلت، جهل، اوهام و خیالات شیطانی خویش شده باشیم و شاکله باطنی ما بصورت حیوان انشاء شده باشد از کعبه و حرم جز سنگ، چوب، آهن، ایوان طلا، پرده و گنبد، شهود و دریافت باطنی دیگری نخواهیم داشت! جز طواف بدور کعبه سنگی و حرم ها، شهود دیگری نداریم! البته مُحبِّ اهل بیت علیهم السلام باید به طواف کعبه و حرم رهسپار شود! در و دیوار کعبه و حرمی که محورش امام علیه السلام باشد! برای زائر نور و نورعلی نور و سلم و سلامت قدسی است! برای زائری که باور و اندیشه ی ولایت ولی الله الاعظم علی عالی اعلی بر خیال، ذهن، وهم و جانش نشسته و نقش و نگار حُبِّ اهل بیت علیهم السلام بر در و دیوار قلبش، هک شده است بی شک شاکله باطنی او اگر هم بصورت حیوانات، انشاء شده باشد اصلاح خواهد شد! چرا که امام صاحب مقام کُن یعنی ولایت تصرّفی است! ولایت تصرّفی از شئونات باطنی غدیر است...
🕋🕌🏴بسم ربّ الحسین🏴🕌🕋 عالم همه در طواف عشق است و حسین قبله عشق امام حسین علیه السلام وقتی خواست از مدینه بسمت مکه حرکت کند فرمود: هرکسی با من بیاید کشته خواهد! خونش ریخته خواهد شد/این خطاب حضرتش اباعبدالله الحسین علیه السلام تا انتهای تاریخ(عصر ظهور) برای تمام فرزندان آدم طنین انداز است! هرکسی آرزوی ملحق شدن به کاروان مصارع العشاق را در سر دارد! باید غربت و مظلومیت را به جان بخرد! باید تیر زخم زبان، خنجر سرزنش ها، زخم شمشیر تهمت ها، عمود آهنین سیاه نمایی ها، نیزه غربت و خیمه بی کسی را به جان بخرد! باید تعلّقات خود را در مسلّخ عشق به زمین بزند و هرآنچه در کف دارد به میان معرکه بیاورد و در وقتش! بی آنکه لحظه ای درنگ و تعلل کند همراه کاروان عشق شود! تا دیگر امام زمان به نیزه غریبی تکیه نزند! از میان صدههاهزارنفر امّت مسلمان و محبّین در شهر میدینه! شهرپیامبرصلی الله علیه و آله فقط بنی هاشم و تعداد معدوی از اهل مدینه، همراه حضرت شدند و در میانه راه تا شب عاشورا، خیلی ها از کاروان جدا شدند! چرا؟! چون تعلّقات و دارائیها از جان، مال، فرزند، مقام، راحتی و آسایش و عافیت طلبی، میان آنها و کاروان مصارع العشاق و امیرقافله سالار عشق، مانع شد! یعنی نمیشه مال، کار و بار، مقام، موقعیت، آبرو، دارائیهات و ثروت دست نخوره! همه حفظ بشه و آب توی دلشون تکون نخوره و ابر و باد و مه و خورشید و فلک درکار باشند تا تو شاید قدمی هم برداری!...
🕋🕌🏴بسم ربّ الحسین🏴🕌🕋 در ابتدای راه سیر و سلوک، شاید به نظر برسد معارف الهی مثل پازل هایی هستند که در وجود انسان قرار دارند ولی پراکنده و متکثّر هستند اما سالک الی الله وقتی با سیر و سلوک، در معراج معنویت و نورانیت بالا می رود و اوج می گیرد تمایل دارد معارفی را که کسب کرده است همه یک تصویر واحدی داشته باشند! تصویر واحدی که حکایت از یک حقیقت نماید. امام حسین علیه السلام در دعای عرفه می فرمایند: خدایا تردد در آثار تو باعث شده تا من از زیارت تو دور شوم!... یعنی آن قدر در آثار تو فکر کردم دائم از این اثر به آن اثر دیگر رفتم خسته شدم، کاری کن که وصل بشوم به تو و زیارت کنم تو را! یعنی دیگه منو دنبال موی، چشم، ابرو، مژه، لب، خط وخال نفرست! کاری کن که یک دفعه چهره ی محبوبت را ببینم و این همان حقیقت واحد یا تصویر واحد از جهان هستی هست! اگر چه تمام ماسوی الله ظهور و بروز اسماء الله است! شانی از شئونات الله است! مدام باید از این کثرات به اثبات حقیقت واحد و احد ملکوتی رسید! ولیکن شهود و ملاقات حقیقت بدون حجاب کثرات موضوع دیگریست! باید آن پازل های پراکنده ی کسب شده در عرفات، ما را به آن حقیقت واحد و احد برساند، باید در صحرای عرفات سرزمین حجاز درون خویش، وقوف کرد و عرفه ی ناب امام حسین علیه السلام را در آغوش کشید، با این هم آغوشی در موطن عرفات درون، به مقام شعور واصل شد، پس دریاب حقیقت وقوف در مشعر الحرام موسم حجّ را! کسب دانش و دانایی یک سخنی است و شعور یک حرف دیگر! شعور یعنی درک عمیق از دقایق و حقایق بهم پیوسته ی عالم هستی! درکی که ثمره آن حکمت متعالیه است! شعور یعنی در نفس خود کانون فکر داشتن! یعنی تولید نرم فکر کردن! نگاه بصیر و روشن و واحد و بهم پیوسته به امور عالم تکثر داشتن! لذا به همین دلیل، بعد از اعمال حجّ مربوط به اعمال عرفه، در صحرای عرفات و وقوف در آن، باید از اذن مغرب تا اذان صبح رفت و در مشعر الحرام نشست و در این مکان مقدّس، به شعور رسید، شعور در موقف مشعرالحرام یعنی تصویر (معانی) آن پازل های پراکنده در موطن قلب زائر شکل بگیرد و یک تصویر(معانی) واحد را ارائه دهد تا به موجب آن به حقیقت زیارت و ملاقات واصل شود! پس شب مشعر، شب وصال است و بازگشت و شب عید، و آن تصویر واحد و احد، تصویر حضرت معشوق است! حالا این تصویر واحد از معانی و دریافت های متکثر نورانی چیست؟ کجا باید بدنبال این تصویر از حقیقت محض بود؟! چرا که تا فهم شایسته و صحیح از این تصویر واحد نداشته باشیم در عبادت هایمان بی هدف خواهیم بود!... پاسخ این سوال را حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام اینچنین به رمز اشاره فرموده اند: امام صادق عليه السّلام‌ می فرماید روزی امام حسین عليه السّلام‌ در خطبه‌ ای به اصحاب‌ خود فرمودند: اي‌ مردم‌! بدرستي كه‌ خداوند خلق‌ خود را نيافريده‌ است‌، مگر از براي‌ آنكه‌ به‌ او معرفت‌ و شناسائي‌ پيدا كنند. پس‌ زماني كه‌ او را بشناسند، در مقام‌ بندگي‌ و عبوديّت‌ او برمي‌آيند و به‌ واسطه‌ عبادت‌ و بندگي‌ او از عبادت‌ و بندگي‌ غير او بی نیاز مي‌گردند، در اين حال‌ مردي‌ گفت‌: اي‌ پسر رسول‌ خدا! معرفت‌ خداوند عزّوجلّ چيست‌؟ حضرت‌ فرمود: معرفت‌ و شناخت‌ اهل‌ هر زمان‌، یعنی شناخت امامشان كه‌ اطاعت‌ و پيروی از او برای آنها واجب‌ شده است‌ پی نوشت: [۱] - علل الشرایع، شیخ صدوق، ج۱ ص۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از مُنتَظـِرانِ مُنـــجــے
-زیر ایوان نجَف امنیتم‌ تأمين است .. ای‌بميرد هرآن کس‌به علی بد بین است" 🌴 🌼¦↬@montzaren_moonjee
هدایت شده از سبک زندگی متقین
✅ آیا خدا مرگ و زندگی گنهکاران و متقین را یک جور رقم می زند؟ 🌷 سخن خدا در قرآن: آيا كسانى كه اهل گناهند، پنداشته ‏اند كه آنان را مانند كسانى قرار مى ‏دهيم كه به اصول دین ايمان آورده و اهل عمل صالح (یعنی انجام و ترک ) هستند؟ به طورى كه زندگى آنها و مرگشان يكسان باشد؟ بد حکمى مى‏ كنند! 📖 أمْ حَسِبَ الَّذينَ اجْتَرَحُوا السَّيِّئاتِ أَنْ نَجْعَلَهُمْ كَالَّذينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ‏ سَواءً مَحْياهُمْ وَ مَماتُهُمْ ساءَ ما يَحْكُمُونَ (جاثیه، 21) آیه شماره 198 📱 کانال سبک زندگی : @mottagheen
هدایت شده از سبک زندگی متقین
🌺 توصیه های پیامبر اکرم (ص) به ابوذر (شماره 17): ✅ ای ابوذر! به عبادت همراه با ، بیشتر اهتمام داشته باش تا عبادت بدون . چون عبادتی که همراه با باشد، کم نیست. چگونه ممکن است عبادتی که قبول می شود، کم باشد؟ خدا فرموده: فقط اعمال اهل را می پذیرد. ✍️ شرح: عبادت همراه با یعنی عبادت همراه با ترک . 📖 يا أَبَا ذَرٍّ كُنْ بِالْعَمَلِ بِالتَّقْوَى أَشَدَّ اِهْتِمَاماً مِنْكَ بِالْعَمَلِ فَإِنَّهُ لاَ يَقِلُّ عَمَلٌ بِالتَّقْوَى وَ كَيْفَ يَقِلُّ عَمَلٌ يُتَقَبَّلُ يَقُولُ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ إِنَّمٰا يَتَقَبَّلُ اَللّٰهُ مِنَ اَلْمُتَّقِينَ 📚 مکارم الأخلاق , جلد۱ , صفحه۴۵۸ 📱 کانال سبک زندگی : @mottagheen
هدایت شده از سبک زندگی متقین
✅ عامل سقوط قدرتهای مادی چیست؟ 🌹 امام خامنه ای: اگر ملتى بود، راه پيشرفت، راه ايمان و راه بندگى خدا را ادامه خواهد داد. اگر ملتها نداشته باشند، همان بلايى بر سرشان خواهد آمد كه ملتهاى مقتدر دنيا در جاى جاى تاريخ به آن دچار شده اند. آن ها دچار غرور، دچار استكبار، دچار ظلم، دچار بدرفتارى و دچار انحراف شدند. مردم را منحرف كردند؛ دنيا را خراب و فاسد كردند و آخر هم خودشان سرنگون شدند. يك نمونه اش را در همين سالهاى نزديك، در باره ى يكى از دو امپراتورى عظيم موجود در دنيا، مشاهده كرديد. اين، نتيجه است. همه ى عالم چه افراد و چه ملتها سقوطى را بايد انتظار بكشند؛ و اين سرنوشتى اجتناب ناپذير است. به دنبال ، حتماً سقوط است. البته قبل از سقوط كامل، انحراف و فساد و خراب شدن است. (29/ 11/ 1372) ✍️ شرح: یعنی انجام و ترک در زندگی فردی و اجتماعی پند 15 📱 کانال سبک زندگی : @mottagheen
هدایت شده از سبک زندگی متقین
✅ داستان کوتاه (213) 🌷 زهد سلمان فارسی هنگامی که سلمان فارسی بیمار شد و با همان بیماري فوت نمود، سعد به عیادت او آمد و حال او را پرسید. سلمان شروع به گریه کرد. سعد گفت: چرا گریه می کنی؟ پیامبر خدا هنگام رحلت از شما راضی بود و در کنار حوض کوثر به محضرش وارد خواهی شد. سلمان گفت: به خـدا سوگند! من به خاطر حرص به مال دنیا و یا محبت به آن گریه نمی کنم. ولی پیامبر خدا (ص) از ما پیمان گرفت و فرمود: باید وسـیله زندگی دنیاي شـما مانند وسـیله شخص مسافر (سبک و محدود) باشد و من می ترسم با این همه وسایل که در کنار من است، از دستور آن حضرت سر باز زده باشم. سعد نگاهی به اطراف سلمان انداخت و دید جز یک آفتابه، یک تشت و یک کاسه چیز دیگري نیست. 📚 داستانهای بحارالانوار، ج 7، ص207 📱 کانال سبک زندگی : @mottagheen