eitaa logo
مسجد حضرت صدیقه‌الزهرا ﴿سلام‌الله‌علیها﴾
343 دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
1.3هزار ویدیو
26 فایل
کارگروه فرهنگی مسجد فردیس، بلوار شهید ابراهیم اسمی(کانال غربی)، ۱۶متری امام‌خمینی، مسجد حضرت صدیقه الزهرا(س)
مشاهده در ایتا
دانلود
دعای روز پنجم ماه مبارک رمضان بسم الله الرحمن الرحیم «اللهمّ اجْعَلْنی فیهِ من المُسْتَغْفرینَ واجْعَلْنی فیهِ من عِبادَکَ الصّالحینَ القانِتین واجْعَلْنی فیهِ من اوْلیائِکَ المُقَرّبینَ بِرَأفَتِکَ یا ارْحَمَ الرّاحِمین. » «خدایا قرار بده مرا در این روز از آمرزش جویان و قرار بده مرا در این روز از بندگان شایسته و فرمانبردارت و قرار بده مرا در این روز از دوستان نزدیکت به مهربانی خودت‌ ای مهربان‌ترین مهربانان»
YEKNET.IR - monajat - shabe 4 ramezan 1401 - arzi.mp3
3.47M
🌙 ویژه 🍃چشمی که آلوده شده باران ندارد 🍃بی توبه این آلودگی پایان ندارد 🎙حاج 👌بسیار دلنشین
⛔️دین‌داری سلیقه‌ای ممنوع⛔️ 📖 إِنَّ الَّذِينَ يَكْفُرُونَ بِاللَّهِ وَرُسُلِهِ وَيُرِيدُونَ أَن يُفَرِّقُوا بَيْنَ اللَّهِ وَرُسُلِهِ وَيَقُولُونَ نُؤْمِنُ بِبَعْضٍ وَنَكْفُرُ بِبَعْضٍ وَيُرِيدُونَ أَن يَتَّخِذُوا بَيْنَ ذَٰلِكَ سَبِيلًا ۱۵۰ نساء 📚 🔸إِنَّ الَّذِينَ يَكْفُرُونَ بِاللَّهِ وَرُسُلِهِ همانا کسانی که [منافقند و] به خدا و پیامبرانش کفر می‌ورزند [هرچند در ظاهر ادعای ایمان دارند اما واقعاً مؤمن نيستند] 🔹وَيُرِيدُونَ أَن يُفَرِّقُوا بَيْنَ اللَّهِ وَرُسُلِهِ و می‌خواهند بین خدا و پیامبرانش دوگانگی ایجاد کنند [و به همین خاطر می‌گویند بعضی از دستورات ،پیامبر از سوی خدا نیست؛ تا بتوانند از بعضی دستورات دین اطاعت نکنند] 🔸وَيَقُولُونَ نُؤْمِنُ بِبَعْضٍ وَنَكْفُرُ بِبَعْضٍ [و در نتیجه] می‌گویند به بعضی [ از دستورات دین] ایمان می‌آوریم و به بعضی کفر می‌ورزیم [هرجا دین به مذاقشان خوش نیاید آن را کنار می‌زنند] 🔹وَيُريدُونَ أَن يَتَّخِذُوا بَيْنَ ذَلِكَ سَبِيلًا و [ به این صورت] می‌خواهند بین ایمان و کفر، مسیری برای خودشان دست و پا کنند؛ 🔸 أُوْلَئِكَ هُمُ الْكَفِرُونَ حَقًّا اينان حقیقتاً کافرند [و مسیرشان کاملاً مسیر کفر است نه چیزی میان ایمان و كفر] 🔹وَأَعْتَدْنَا لِلْكَفِرِينَ عَذَابًا مُّهِينًا و برای کافران، عذابی ذلیل کننده آماده کرده ایم [که چون اینها هم ،کافرند، شاملشان می‌شود. چیزی میان ایمان و کفر یا دین سفارشی نداریم یا باید بنده خدا باشیم و دین را در هر حالتی اطاعت کنیم و یا کافریم]
♦️در ماه مبارک رمضان اگر دعای ابوحمزه و جوشن کبیر نخواندید و ختم قرآن نکردید ؛ اشکالی ندارد و مورد اخذ و عقاب خدا قرار نمی گیرید. • آنچه لازم و واجب است ؛ پاک نگه داشتن چشم و گوش و زبان و شکم و دامن است. اگر این چنین شدیم ؛ به طور حتم مشمول لطف خدا می شویم وگرنه ساعت ها دعای ابوحمزه و جوشن کبیر خواندن و دنبالش چشم و گوش و زبان و ... را آلوده به گناهان نمودن ؛ نتیجه ای جز عقاب خدا نخواهد داشت. 🔘 آیت الله ضیاءآبادی
72.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺 حاج منصور ارضی 🌙 شب دوم 🔸مراسم مناجات شب های ماه مبارک رمضان 🕌مسجد ارک تهران 📆 چهارشنبه ۲۳ اسفند ماه ۱۴۰۲
🔰 دعای روز ششم ماه مبارک رمضان : 🔸اللَّهُمَّ لا تَخْذُلْنِي فِيهِ لِتَعَرُّضِ مَعْصِيَتِكَ، وَ لا تَضْرِبْنِي بِسِيَاطِ نَقِمَتِكَ، وَ زَحْزِحْنِي فِيهِ مِنْ مُوجِبَاتِ سَخَطِكَ، بِمَنِّكَ وَ أَيَادِيكَ، يَا مُنْتَهَى رَغْبَةِ الرَّاغِبِينَ. 🔸خدایا مرا در این ماه به خاطر نزدیک شدن به نافرمانی ات وامگذار، و با تازیانه‌های قهرت عذاب مکن، و از موجبات خشمت دورم بدار، به فضل و عطاهایت، ای نهایت دلبستگی دل شدگان.
menshavi006.mp3
14.53M
ترتیل جزء ششم قرآن کریم، محمد صدیق منشاوی 💥 بصیر 💥
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
◾️افطار پیش از حد ترخص 🔹سؤال:👇 ‌ مسافری که از شب قصد سفر دارد نسبت به روزه فردا چه تکلیفی دارد؟ ✅پاسخ:👇 مسافری که از شب قبل قصد سفر کرده و پیش از ظهر به مسافرت می‌رود، نمی‌تواند تا قبل از رسیدن به حد ترخص روزه خود را افطار کند و در صورتی که پیش از آن افطار کند، بنابر احتیاط کفاره افطار عمدی روزه ماه رمضان بر او واجب است. البته چنانچه از حکم مسأله غافل بوده، کفاره ندارد. _______________________
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬🚶‍♂🚲از رفتن به میدون نترسید... 🤔 البته با شروطی 👇 📜 آل عمران، ۱۳۹؛ وَ لَا تَهِنُوا وَ لَا تَحْزَنُوا وَ أَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ؛ 🔺و سست نشوید! و غمگین نگردید! و شما برترید اگر ایمان داشته باشید.
❇️ تفاوت حد ترخص و مسافت شرعی ❇️ 💠 * طبق نظر آیت الله خامنه ای مسافت شرعی هشت فرسخ (حدود ۴۱ کیلومتر) است، هرچند به صورت رفت و برگشت باشد، البته در این صورت باید مسیر رفت حداقل ۲۰/۵ کیلومتر باشد، ولی حد ترخص مکانی است که در آنجا اذان شهر شنیده نمی شود. 💠 * طبق تحقیقات انجام گرفته حد ترخص از آخر شهر حدود ۱۳۵۰ متر می باشد. 💠 * نکته: مسافری که از شب قبل قصد سفر کرده و پیش از ظهر به مسافرت میرود، نمی تواند تا قبل از رسیدن به حد ترخص روزة خود را افطار کند و درصورتی که پیش از آن افطار کند، بنابر احتیاط کفارة افطار عمدی روزة ماه رمضان بر او واجب است. البته چنانچه از حکم مسأله غافل بوده، کفاره ندارد. --------- سایت مراجع عظام ➖➖➖➖➖
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وَنُخْرِجُ لَهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ كِتَابًا يَلْقَاهُ مَنْشُورًا اقْرَأْ كِتَابَكَ كَفَىٰ بِنَفْسِكَ الْيَوْمَ عَلَيْكَ حَسِيبًا تو خود کتاب اعمالت را بخوان (و بنگر تا در دنیا چه کرده‌ای) که تو خود تنها برای رسیدگی به حساب خویش کافی هستی. 🔸@masjed16metri
🌹دعای روز هفتم ماه مبارک رمضان🌹 "بسم الله الرحمن الرحیم" 🌸اَللّهُمَّ اَعِنّی فیهِ عَلی صِیامِهِ وَقِیامِهِ وَجَنِّبْنی فیهِ مِنْ هَفَواتِهِ وَاثامِهِ وَارْزُقْنی فیهِ ذِکْرَکَ بدَوامِهِ بِتَوْفیقِکَ یا‌هادِی الْمُضِلّینَ🌸 ❤️به نام خداوند بخشنده مهربان❤️ 🌷خدایا یاریم کن در این ماه بر روزه و شب زنده داری‌اش و دورم بدار در آن از لغزش‌ها و گناهانش و روزی‌ام کن در آن ذکر خود را به ‌طور مدوام و یک ‌سره به توفیق خود ای راهنمای گمراهان🌷 التماس دعا🙏 🔸@masjed16metri
4_6046460577126025569.mp3
14.59M
ترتیل جزء 7 استاد محمد صدیق منشاوی 👌 این جزء از آیه 82 سوره مائده آغاز و تا آیه 110سوره انعام ادامه دارد. در این جزء بخشی از سوره مائده و انعام قرار دارد. 🔸@masjed16metri
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬💡تو تاریکی چراغ نمی خوای؟! 📜 نساء، ۱۷۴؛ يَا أَيُّهَا النَّاسُ قَدْ جَاءَكُمْ بُرْهَانٌ مِنْ رَبِّكُمْ وَ أَنْزَلْنَا إِلَيْكُمْ نُورًا مُبِينًا؛ ای مردم! دلیل روشن از طرف پروردگارتان برای شما آمد؛ و نور آشکاری به سوی شما نازل کردیم. 🔸@masjed16metri
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 استاد قرائتی 🔅روشن‌گر راه زندگی🔅 📖 ﴿ يَٰأَيُّهَا ٱلنَّاسُ قَدۡ جَآءَكُم بُرۡهَٰنٞ مِّن رَّبِّكُمۡ وَأَنزَلۡنَآ إِلَيۡكُمۡ نُورٗا مُّبِينٗا﴾ ١٧٤نساء 📚 🔸﴿يَـٰٓـأَيُّهَا النَّاسُ﴾ اى مردم 🔹﴿قَدْ جَاءَكُم بُرْهَنُ مِّن رَّبِّكُمْ﴾ دليل قاطعی، [یعنی قرآن، برای اتمام حجت و هدایت شدنتان] از سوی پروردگارتان آمد. [ این قرآن اتمام حجت می‌کند و بهانه ای برای هدایت نشدن باقی نمی گذارد] 🔸﴿وَأَنزَلْنَا إِلَيْكُمْ نُورًا﴾ و براى شما، نور مورد نیاز برای روشن ساختن مسیر زندگی تان نازل کردیم [که این ،نور همان قرآن است] 🔹﴿مُبینا﴾ نوری واضح و روشن کننده. [هدایت قرآن مثل نور است و برای کسانی مفید خواهد بود که ایمان واقعی داشته باشند. نور ایمان به ،قرآن، در هر نقطه ای از مسیر، ادامه مسیر را روشن می‌کند و نیازی نیست - جز به اجمال در تعیین هدف و نوید آرمان‌ها - همۀ جزئیات مسیر را از اول نشان دهند.]
سلام کسی که از کرج به تجریش قبل از ظهر می رود و قصد برگشت دارد روزه اش خورده می شود؟ ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ ✅ پاسخ سلام کسی که به مسافرت می‌رود اگر قبل از ظهر به وطنش برگردد و مبطل روزه انجام نداده باشد باید روزه بگیرد و اگر بعد از ظهر برگردد نمی‌تواند روزه بگیرد. کسی که به مسافرت می‌رود می‌تواند در سفر روزه‌اش را بخورد هرچند بداند که قبل از ظهر به وطن بازمی‌گردد ولی می‌تواند روزه‌اش را نخورد تا در صورت برگشت قبل از ظهر، آن روز را روزه بگیرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 💬 كسى كه توی شب‌های ماه رمضان جُنُب شده و به‌خاطر خجالت‌کشیدن یا چیز دیگه‌ای، تا نزديک اذان صبح غسل نکرده تا وقت تنگ شده و بعد تيمم بدل از غسل كرده، روزه‌ش درسته؟ 🔹 آیات عظام امام خمینی، خامنه‌ای، مکارم سیستانی و نوری: 👈 اگرچه به‌خاطر اینکه عمداً غسل رو عقب انداخته، گناه کرده؛ اما اگه قبل از اذان صبح تيمم كنه، روزه‌ش درسته. 🔹 آيت‌الله وحيد: 👈 چنین کسی به‌خاطر اینکه عمداً غسل رو عقب انداخته، گناه کرده. در این شرایط، بنابر احتیاط واجب، باید قبل از اذان صبح تيمم كنه، روزه‌ش رو بگیره و بعداً هم یک روزه به جای اون روزهٔ قضا بگیره. ⭕️ نکته: «وقت تنگ شده»، یعنی از نظر زمانی دیگه فرصت کافی برای غسل‌کردن وجود نداره. ⭕️ نکته: احتیاط واجب، یعنی توی این مسئله می‌تونیم به نظر مرجع اعلم بعد از مرجع خودمون عمل کنیم که فتوای قطعی داره. ⭕️ نکته: جنابت، یعنی حالتی که بعد از رابطه جنسی یا خارج‌شدن آب منی برای انسان به‌وجود می‌آد. بعد از جنب‌شدن، باید حتماً غسل جنابت کرد. 📚توضيح‌المسائل مراجع، م۱۶۲۱؛ مكارم، توضيح‌المسائل، م۱۳۷۱؛ نورى، توضيح‌المسائل، م۱۶۱۸؛ وحيد، توضيح‌المسائل، م۱۶۲۹.