eitaa logo
واحدفرهنگی مسجدالمهدی (عج)کرمانشاه
324 دنبال‌کننده
764 عکس
589 ویدیو
128 فایل
پایگاه اطلاع رسانی فعالیت های واحد فرهنگی مسجد المهدی عجل الله کرمانشاه 💠 ارتباط با مدیر کانال:👇🏻 @M110nazari
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺 جمع آوری امضا برای برخورد قاطع با هتاکان به شهدای کرمان در فارس من - لطفا همه شرکت کنید تا یکبار برای همیشه این قضایا رو تموم کنیم . https://www.farsnews.ir/my/c/226205
»»» آیه ی روز : ********* الَّذِينَ إِذَا أَصَابَتْهُم مُّصِيبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ بقره-156 آنها که هر گاه مصیبتی به ایشان می‌رسد، می‌گویند: «ما از آنِ خدائیم؛ و به سوی او بازمی‌گردیم!» ********** نکته ها: صابران، به جاى خود باختگى وپناهندگى به دیگران، تنها به خدا پناه مى برند. زیرا از دید آنها، تمام جهان كلاس درس و میدان آزمایش است كه باید در آن رشد كنیم. دنیا جاى ماندن نیست، خوابگاه و عشرتكده نیست و شداید و سختى هاى آن نیز نشانه ى بى مهرى خداوند نیست. ناگوارى ها براى آن است كه زیر پاى ما داغ شود تا تندتر و سریعتر حركت كنیم، بنابراین در تلخى ها نیز شیرینى است. زیرا شكوفا شدن استعدادها وكامیابى از پاداش هاى الهى را بدنبال دارد. مصیبت هایى كه از طرف اوست، تصرف مالك حقیقى و خداوند در مملوك خود است. اگر انسان بداند كه خداوند حكیم و رحیم است و او نیز بنده اى بوده كه قبلاً هیچ نبوده؛ «لم یك شیئاً» [472] و حتّى بعد از مراحلى هم چیز قابل ذكرى نبوده است؛ «لم یكن شیئاً مذكورا» [473] خواهد پذیرفت كه من باید در اختیار او باشم. او مرا از جماد به نبات، و از نبات به حیوان و از مرتبه ى حیوانیّت به انسانیّت سوق داده و این حوادث را براى رشد و ارتقاى من قرار داده است. همانگونه كه ما دانه ى گندم را زیر فشار، آرد مى كنیم و بعد نیز در آتش تنور، تبدیل به نان مى كنیم تا مراحل وجودى او را بالا بریم. شعار صابران «انّا لِلّه و انّا الیه راجعون» است. در حدیث مى خوانیم: هرگاه با مصیبتى مواجه شدید، جمله ى «انّا لِلّه و انّا الیه راجعون» را بگویید. [474] گفتن «انّا لِلّه» و یاد خدا به هنگام ناگوارى ها، آثار فراوان دارد: الف: انسان را از كلام كفر آمیز و شكایت باز مى دارد. ب: موجب تسلیت و دلدارى و تلقین به انسان است. ج: مانع وسوسه هاى شیطانى است. د: اظهار عقاید حقّ است. ه : براى دیگران درس و الگو شدن است. مردم در برابر مشكلات و مصایب چند دسته اند: الف: گروهى جیغ و داد مى كنند. «اذا مسّه الشّر جزوعاً» [475] ب: گروهى بردبار و صبور هستند. «وبشّر الصابرین» ج: گروهى علاوه بر صبر، شكرگزارند. «اللّهم لك الحَمد حَمد الشّاكرین لَك على مُصابهم» [476] این برخوردها، نشانه ى معرفت هر كس نسبت به فلسفه ى مصایب و سختى هاست. همانگونه كه كودك، از خوردن پیاز تند، بى تابى مى كند و نوجوان تحمّل مى كند، ولى بزرگسال پول مى دهد تا پیاز خریده و بخورد. ----- 472) مریم، 67. 473) انسان، 1. 474) درّالمنثور، ج 1، ص 377. 475) معارج، 20. 476) فقره آخر زیارت عاشورا. ********** پیام ها: - ریشه ى صبر، ایمان به خداوند، معاد وامید به دریافت پاداش است. «الصّابرین الّذین... قالوا انّا للّه و انّا الیه راجعون
🔰 مراسم گرامیداشت شهادت مظلومانه زائران گلزار شهدای کرمان و نهمین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم ✅ با سخنرانی و خاطره گویی رزمنده سرافراز دوران دفاع مقدس جناب آقای محسن خوشکار 🔸زمان: دوشنبه ۱۴۰۲/۱۰/۱۸ پس از نماز مغرب و عشاء 🔸مکان: مسجد المهدی عج الله تعالی فرجه الشریف @masjed_almahdi_kermanshah
واحدفرهنگی مسجدالمهدی (عج)کرمانشاه
🌺بسم الله الرحمن الرحیم 🌺 #توحیـــــد شاید اول مظلوم باشد(۳۲) 🌺سلام🌺 ✍زندگی بدون توجه به #توحید و
🌺بسم‌الله الرحمن الرحیم 🌺 شاید اول مظلوم باشد(۳۳) 🌺سلام🌺 ✍حد نهایی توحیدی که از انسان خواسته شده، در عبادت و پرستش است؛ یعنی فقط او را پرستیدن و در مقابل او تواضع و خشوع و خضوع داشتن. 🔺 یعنی دل شکستگی و حالت انعطاف پذیری دل،(۱) فروتنی، خواری به خرج دادن در مقابل یک بزرگی، در اصطلاح: تذلل در دل، خود را کوچک دیدن در مقابل پروردگار، فروتنی قلبی و اعتقادی؛ 🔸علامه طباطبایی در تفسیر کلمه خشوع می‌فرماید: خشوع به معنای تأثر خاصی است که به افراد مقهور دست می‌دهد، افرادی که در برابر سلطانی قاهر قرار گرفته‌اند به طوری که توجه وی همه معطوف او گشته و از هر جای دیگر قطع می شود. ظاهراً این حالت درونی است که به نوعی عنایت به اعضا و جوارح نیز نسبت داده می‌شود. (۱)آیةالله مصباح یزدی،ره،؛انسان سازی در قرآن،ص۱۷۵ ادامه دارد.... https://eitaa.com/masjed_almahdi_kermanshah
»»» آیه ی روز : ********** تَبَارَكَ الَّذِي نَزَّلَ الْفُرْقَانَ عَلَىَ عَبْدِهِ لِيَكُونَ لِلْعَالَمِينَ نَذِيرًا فرقان-1 زوال ناپذیر و پر برکت است کسی که قرآن را بر بنده‌اش نازل کرد تا بیم‌دهنده جهانیان باشد. ********** نکته ها: كلمه «تَبارك» ممكن است از واژه ى «بَرَك» به معناى ثابت و پایدار باشد، و ممكن است از واژه ى «بَركة» به معناى خیر زیاد باشد، یعنى كسى كه قرآن را نازل كرد منشأ خیرات بسیار است كه نمونه ى بركت و خیر او همین نزول قرآن است. آرى چه بركتى بالاتر از قانون الهى كه میلیاردها انسان را در طول تاریخ از ظلمات به نور هدایت كرده است. نزول، اگر در قالب «اَنزَلنا» باشد به معناى فرستادن دفعى و یكجاست، ولى اگر در قالب «نَزّل» باشد به معناى فرستادن تدریجى است و قرآن داراى هر دو نزول است؛ یكبار در شب قدر به صورت دفعى بر پیامبر نازل شد، «اِنّا انزَلناه فى لیلة القَدر» [239] و بار دیگر به صورت تدریجى و در مدّت 23 سال نازل شده است، «نزّل الفرقان» همان گونه كه در جاى دیگر قرآن مى خوانیم: «و قُرآناً فَرَقناه لِتَقرأه على النّاس على مُكثٍ و نزّلناه تنزیلا» [240] ما قرآن را قطعه قطعه فرستادیم تا بتدریج بر مردم بخوانى. ----- 239) قدر، 1. 240) اسراء، 106. ********** پیام ها: - قرآن، از سرچشمه ى مباركى صادر شده است. «تبارك الّذى نزّل» - هم نظام تكوینى انسان (آفرینش او كه به قدرت خدا انجام گرفته) سزاوار تحسین است، «فتبارك اللّه احسن الخالقین» [241] و هم نظام تشریعى او (نزول قرآن و تدوین احكام دین). «تبارك الّذى نزّل» - قرآن به تدریج نازل شده است. «نزّل» - قرآن، بهترین وسیله ى شناخت حقّ از باطل است. «الفرقان» - اگر كتب آسمانى ورسالت انبیا نبود، انسان متحیّر وسرگردان بود. «الفرقان» - عبودیّت و بندگى، زمینه ى دریافت وحى است. «نزّل الفرقان على عبده» - رسالت پیامبر اسلام جهانى است. «للعالمین» - وظیفه ى انبیا هشدار و انذار است. «نذیرا» ----- 241) مؤمنون، 14. **********
✍ امام صادق عليه السلام از پدر بزرگوارش روايت فرمود كه رسول خدا صلى الله عليه و آله فرموده است: 🔶 چهار چيز هست كه هر كس آنها را دارا باشد او در نور پر عظمت الهى قرار دارد: 🔸 كسى كه حافظ و نگهدار كار او شهادت به وحدانيت خداوند و رسالت من باشد، 🔸 و كسى كه هرگاه مصيبتى به او برسد بگويد: (انا لله و انا اليه راجعون)، 🔸 و كسى كه هرگاه خيرى به او برسد بگويد: (الحمدلله رب العالمين)، 🔸 و كسى كه هرگاه مرتكب خطا و گناهى شود بگويد: (استغفر الله و اتوب اليه). 📜 عن ابى عبدالله عن ابيه عليه السلام قال: قال رسول الله صلى الله عليه و آله: اربع من كن فيه كان فى نور الله الاعظم من كان عصمه امره شهاده ان لا اله الا الله و انى رسول الله صلى الله عليه و آله و من اذا اصابته مصيبه قال: انا للّه و انا اليه راجعون و من اذا اصاب خيرا قال: الحمدللّه رب العالمين و من اذا اصاب خطيئه قال: استغفر الله و اتوب اليه. 📚 کتاب حدیث ۷۹۱
14.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹روایت حضور تاریخی رهبر انقلاب در منزل یک شهید کرمانی با همراهی شهید حاج قاسم سلیمانی؛ 🔹دیداری که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در آن گفتند «این آقای حاج قاسم از آن‌هایی است که شفاعت می‌کند ان‌شاءالله» ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌
هدایت شده از KHAMENEI.IR
15.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 نماهنگ | سردار رو سفید ✏️ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «لشکر هشت نجف که آقایان اسم آوردند، یکی از لشکرهای قَدَر در میدانهای دفاع هشت‌‌ساله بود و خود مرحوم شهید کاظمی رضوان‌الله‌تعالی‌علیه واقعا یکی از آن فرماندهان برجسته بود. ✏️ بنده در همان دوران جنگ رفتم خوزستان به مرکز لشکر نجف، از آنجا بازدید کردم؛ چیزهایی در آنجا دیدم که در کمتر لشکری آدم میتوانست آنها را مشاهده کند: ✏️ آمادگی‌‌ها از یک‌سو، روحیه‌‌ی خیلی بالا از یک‌سو و نظم و ترتیب؛ نظم و ترتیبی که من در آن لشکر دیدم، در کمتر جایی انسان آن را مشاهده میکرد.» ۱۳۹۲/۰۴/۱۰ 🌷 ۱۹ دی‌ماه سالروز شهادت سردار شهید حاج احمد کاظمی 💻 Farsi.Khamenei.ir
🔰 حضور مردم در صحنه؛ این باید ترویج بشود. هر کسی صدایی دارد هر کسی زبان گویایی دارد؛ هر کسی مخاطبی دارد، هر کسی میتواند اثر بگذارد باید روی این زمینه کار کند. وتواصوابالحق. این حق است. تواصی به حق وظیفه‌ی همه است. رهبر انقلاب حفظه الله تعالی ۱۴۰۲/۱۰/۱۹ @masjed_almahdi_kermanshah
9.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✍ دوقطبی در اجتماع به چه معنایی است؟ 🔰 ایجاد دوقطبی در جامعه از اهداف دشمن و مخالفان ملت ایران است. رهبر انقلاب حفظه الله تعالی ۱۴۰۲/۱۰/۱۹ @masjed_almahdi_kermanshah
6.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 وصیت شهید مدافع حرم به فرزندش محمدهادی 🔰 ۲۰ دیماه نهمین سالگرد اولین مدافع حرم استان کرمانشاه شهید 🎁 هدیه به روح امام و شهدا @masjed_almahdi_kermanshah
✍ ابى بصير گويد از امام صادق عليه السلام شنيدم كه فرمود: ✅ خداوند به داود پيامبر عليه السلام وحى فرستاد كه: اى داود! همانا بنده مومن من هرگاه مرتكب گناهى شود سپس باز گردد و از آن گناه توبه كند و هر وقت به ياد آن گناه مى افتد از من شرم كند، او را مى بخشايم و فرشتگان نگاهبان او را به فراموشى مى اندازم و آن گناهش را به حسنه و نيكى بدل مى كنم و (از اين كار) باكى ندارم و من مهربان ترين مهربانانم. 📜 عن ابى بصير عن ابى عبدالله عليه السلام قال: سمعته يقول: اوحى الله الى داود النبى عليه السلام يا داود! ان عبدى المومن اذا اذنب ذنبا ثم رجع و تاب من ذلك الذنب و استحيا منى عند ذكره غفرت له و انسيته الحفظه و ابدلته الحسنه و لا ابالى و انا ارحم الراحمين. 📚 کتاب حدیث ۸۰۰