eitaa logo
واحدفرهنگی مسجدالمهدی (عج)کرمانشاه
324 دنبال‌کننده
728 عکس
577 ویدیو
127 فایل
پایگاه اطلاع رسانی فعالیت های واحد فرهنگی مسجد المهدی عجل الله کرمانشاه 💠 ارتباط با مدیر کانال:👇🏻 @M110nazari
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قُلْ يَا عِبَادِيَ الَّذِينَ أَسْرَفُوا عَلَىَ أَنفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِن رَّحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِيعًا إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ (زمر۵۳) بگو: «ای بندگان من که بر خود اسراف و ستم کرده‌اید! از رحمت خداوند نومید نشوید که خدا همه گناهان را می‌آمرزد، زیرا او بسیار آمرزنده و مهربان است. نکته های آیه: آیات قبل تهدیدى براى افراد مغرور بود و این آیه به گناهكاران پشیمان بشارت مى دهد. در تمام كلمات این آیه لطف و مهر الهى نهفته است: 1. پیام بشارت را رسول خدا صریحاً اعلام كند. «قل» 2. خداوند انسان را مخاطب قرار داده است. «یا» 3. خداوند همه را بنده ى خود و لایق دریافت رحمتش دانسته است. «عبادى» 4. گناهكاران بر خود ستم كرده اند و به خدا ضررى نرسانده اند. «اسرفوا على انفسهم» 5. یأس از رحمت، حرام است. «لا تقنطوا» 6. رحمت او محدود نیست. «رحمة اللّه» («رحمة اللّه» به جاى «رحمتى» رمز جامعیّت رحمت است، چون لفظ «اللّه» جامع ترین اسم اوست). 7. وعده ى رحمت قطعى است. «انّ اللّه» 8. كار خداوند بخشش دائمى است. «یغفر» 9. خداوند همه ى گناهان را مى بخشد. «الذنوب» 10. خداوند بر بخشش همه ى گناهان تأكید دارد. «جمیعاً» 11. خدا بسیار بخشنده و رحیم است. «انّه هو الغفور الرحیم» خداوند با این همه رأفت و مهربانى اعلام مى كند كه تهدیدهاى آیات قبل، براى تربیت انسان هاست نه انتقام و كینه. در فرهنگِ قرآن، اسراف معناى وسیعى دارد كه علاوه بر اسراف در مال، شامل اسراف در نفس و جان نیز مى شود. بدین معنى كه انسان در بهره گیرى از استعدادها و ظرفیّت هاى وجودى خود از حدّ اعتدال خارج شده و دچار افراط و تفریط گردد. مراد قرآن از اینكه مى فرماید: خداوند همه گناهان را مى بخشد، آن نیست كه انسان گناه كند و بگوید خدا مى آمرزد، بلكه مراد آن است كه همه گناهان هر قدر هم بزرگ باشند قابل آمرزش است و نباید از رحمت الهى مأیوس بود و طبیعتاً راه دریافت آمرزش الهى، توبه و جبران گناه است كه در آیه بعد آمده است. پیام های آیه: قوانین و احكام الهى در حد اعتدال است و نافرمانى مردم، تجاوز از حدّ اعتدال است. «اسرفوا على انفسهم» - در بخشش الهى نوع گناه و مقدار آن تفاوتى ندارد. «الذنوب جمیعاً» - یأس از رحمت الهى جایز نیست. «لا تقنطوا» - آمرزش گناه اقتضاى رحمت خداوند است. «رحمة اللّه انّ اللّه یغفر» - امید به مغفرت زمینه آمرزش است. «لا تقنطوا... انّ اللّه یغفر» - این خداوند است كه همه لغزش ها را مى بخشد. «انّه هو الغفور» به جاى «انّه الغفور» ࿐჻ᭂ⸙🍃🌸🍃⸙჻ᭂ࿐ پایگاه اطلاع رسانی واحد فرهنگی (عج) کرمانشاه https://eitaa.com/masjed_almahdi_kermanshah
اخلاق در خانواده ۱۴۰۲۰۲۱۵.mp3
24.53M
💠 سلسله مباحث اخلاق در خانواده جلسه دوم مورخ ۱۴۰۲/۰۲/۱۵ 🎙 استاد حجت الاسلام والمسلمین سید امیر محمدی پور ࿐჻ᭂ⸙🍃🌸🍃⸙჻ᭂ࿐ پایگاه اطلاع رسانی واحد فرهنگی (عج) کرمانشاه https://eitaa.com/masjed_almahdi_kermanshah
۱۶-۲-۱۴۰۲.m4a
5.23M
💠 ضرورت جهاد تبیین مورخ۱۴۰۲/۰۲/۱۶ 🎙 استاد حجت الاسلام والمسلمین سید امیر محمدی پور ࿐჻ᭂ⸙🍃🌸🍃⸙჻ᭂ࿐ پایگاه اطلاع رسانی واحد فرهنگی (عج) کرمانشاه https://eitaa.com/masjed_almahdi_kermanshah
🔰 حدیث "جوانمردی" امیرالمؤمنین علی علیه السلام 👈 در این روز (۱۵ شوال) سنه ۳ ه‍جری، غزوه اُحُد واقع شده است. در غزوه اُحد پس از پیروزی ابتدایی مسلمانان، غفلت آنان موجب حمله مجدد لشگر کفر و فرار مسلمانان از میدان نبرد گردید. هنگامی که از اطراف به پیامبر صلی الله علیه و آله حمله می‌شد و حضرت علی علیه السلام به فرمان پیامبر صلی الله علیه و آله به مشرکین حمله می‌کرد، جبرئیل نازل شد و روحیه جوانمردی امام علی علیه السلام را ستایش نمود. 🔸 رسول خدا صلی الله علیه و آله جبرئیل را تصدیق کرد و گفت: من از علی هستم و او از من است. سپس صدایی در آسمان پیچید که: "لا سَیفَ اِلاّ ذُوالفَقار، و لا فَتی اِلاّ عَلی؛ شمشیری چون ذوالفقار و جوانمردی همچون علی وجود ندارد." 🔸 این حدیث در الکافی به نقل از امام صادق علیه السلام روایت شده و در آن آمده است پس از آن که امام علی علیه السلام نخستین فرد از کافران را که از پای درآورد، جبرئیل گفت:‌ ای محمّد! این است مساوات. پیامبر فرمود: او از من است و من از او. سپس جبرئیل عبارت «لا سَیفَ اِلاّ ذُوالفَقار و لا فَتی اِلاّ عَلی» را خواند. در برخی کتاب‌ها، چنین نقل شده است: «لا فَتی اِلاّ عَلی و لا سَیفَ اِلاّ ذُوالفَقار». ࿐჻ᭂ⸙🍃🌸🍃⸙჻ᭂ࿐ پایگاه اطلاع رسانی واحد فرهنگی (عج) کرمانشاه https://eitaa.com/masjed_almahdi_kermanshah
🔰 اﻣﺎﻡ ﺻﺎﺩﻕ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ : ⚠️ﺍﺑﻠﻴﺲ ﮔﻔﺖ: ﭘﻨﺞ ﻧﻔﺮ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻛﻪ ﻫﻴﭻ ﭼﺎﺭﻩ ﺍﻱ ﺑﺮﺍﻱ ﺁﻧﻬﺎ ﻧﺪﺍﺭﻡ ﺍﻣﺎ ﺩﻳﮕﺮ ﻣﺮﺩﻣﺎﻥ ﺩﺭ ﻣﺸﺖ ﻣﻦ ﻫﺴﺘﻨﺪ: ۱ : ﻫﺮ ﻛﻪ ﺑﺎ ﻧﻴﺖ ﺩﺭﺳﺖ ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﭘﻨﺎﻩ ﺑﺮﺩ ﻭ ﺩﺭ ﻫﻤﻪ ﻛﺎﺭﻫﺎﻳﺶ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺗﻜﻴﻪ ﻛﻨﺪ، ۲ : ﻛﺴﻲ ﻛﻪ ﺷﺐ ﻭ ﺭﻭﺯ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺗﺴﺒﻴﺢ ﺧﺪﺍ ﮔﻮﻳﺪ، ۳ : ﻛﺴﻲ ﻛﻪ ﺑﺮﺍﻱ ﺑﺮﺍﺩﺭ ﻣﺆﻣﻨﺶ ﺁﻥ ﭘﺴﻨﺪﺩ ﻛﻪ ﺑﺮﺍﻱ ﺧﻮﺩ ﻣﻲ‌ﭘﺴﻨﺪﺩ، ۴ : ﻛﺴﻲ ﻛﻪ ﻫﺮ ﮔﺎﻩ ﻣﺼﻴﺒﺘﻲ ﺑﻪ ﺍﻭ ﻣﻲ‌ﺭﺳﺪ، ﺑﻲ ﺗﺎﺑﻲ ﻧﻤﻲ ﻛﻨﺪ ۵ : ﻭ ﻫﺮ ﻛﺴﻲ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺁﻧﭽﻪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻗﺴﻤﺘﺶ ﻛﺮﺩﻩ، ﺧﺮﺳﻨﺪ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻏﻢ ﺭﻭﺯﻳﺶ ﺭﺍ ﻧﻤﻲ ﺧﻮﺭﺩ. 📚 ﺍﻟﺨﺼﺎﻝ، ﺝ۱ ، ﺹ ۲۸۵ ࿐჻ᭂ⸙🍃🌸🍃⸙჻ᭂ࿐ پایگاه اطلاع رسانی واحد فرهنگی (عج) کرمانشاه https://eitaa.com/masjed_almahdi_kermanshah
لَوْ أَنزَلْنَا هَذَا الْقُرْآنَ عَلَىَ جَبَلٍ لَّرَأَيْتَهُ خَاشِعًا مُّتَصَدِّعًا مِّنْ خَشْيَةِ اللَّهِ وَتِلْكَ الْأَمْثَالُ نَضْرِبُهَا لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُونَ (حشر۲۱) اگر این قرآن را بر کوهی نازل می‌کردیم، می‌دیدی که در برابر آن خاشع می‌شود و از خوف خدا می‌شکافد! اینها مثالهایی است که برای مردم می‌زنیم، شاید در آن بیندیشید! پیام های آیه: - یكى از شیوه هاى تربیت، توبیخ غیر مستقیم است. «لو أنزلنا هذا القرآن... تلك الامثال نضربها...» - قرآن، كتاب الهى، كمبودى ندارد، مردم قابلیّت لازم را ندارند. «لو أنزلنا هذا...» - استفاده از تمثیل در بیان حقایق معنوى، شیوه اى قرآنى است. «لو أنزلنا هذا القرآن على جبل...» - چگونه است كه كوه با آن صلابت، در برابر عظمت قرآن خاشع است، امّا قلب برخى انسان ها، از سنگ سخت تر؟ «لو أنزلنا هذا القرآن على جبل لرأیته خاشعاً...» - هستى، شعور دارد. اگر قرآن بر كوه نازل مى شد، خشوع و خشیت از آن ظاهر مى گشت. «لرأیته خاشعاً متصدّعاً من خشیة اللّه» - امثال و تمثیلات قرآنى، نیاز به تدبّر و تفكّر دارد و گرنه به درستى درك نمى شود. «تلك الامثال نضربها للنّاس لعلّهم یتفكّرون» 💠 ضرورت جهاد تبیین مورخ۱۴۰۲/۰۲/۱۶ 🎙 استاد حجت الاسلام والمسلمین سید امیر محمدی پور ࿐჻ᭂ⸙🍃🌸🍃⸙჻ᭂ࿐ پایگاه اطلاع رسانی واحد فرهنگی (عج) کرمانشاه https://eitaa.com/masjed_almahdi_kermanshah
احکام ۱۴۰۲۰۲۱۷.m4a
3.02M
💠 بیان احکام (هر روز یک مسئله) 🎤 توسط حجت الاسلام والمسلمین سیدامیرمحمدی پور ࿐჻ᭂ⸙🍃🌸🍃⸙჻ᭂ࿐ پایگاه اطلاع رسانی واحد فرهنگی (عج) کرمانشاه https://eitaa.com/masjed_almahdi_kermanshah
18.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥شنیدید میگن طلبه‌ها بین مردم منفورند! مردم از اونها بدشون میاد و جایگاهی ندارند !... 🔸میگن طلبه‌ها بی‌سوادند و آینده‌ای ندارند و اصلا ما چه نیازی داریم به طلبه‌ها ؟! ... 🔸آهای پدر مادرا واقعا اگه عاقبت به خیری بچه‌هاتون براتون مهمه این کلیپ رو ببینید و برای بقیه پدر مادرا بفرستید! ۵دقیقه خیلی مهم در زندگی شما و فرزندانتون !!! 🔶 @masjed_v_nabi🔶
احکام ۱۸_۲_۴۰۲.m4a
5.19M
💠 بیان احکام (هر روز یک مسئله) 🎤 توسط حجت الاسلام والمسلمین سیدامیرمحمدی پور ࿐჻ᭂ⸙🍃🌸🍃⸙჻ᭂ࿐ پایگاه اطلاع رسانی واحد فرهنگی (عج) کرمانشاه https://eitaa.com/masjed_almahdi_kermanshah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چارلز سوم پادشاه انگلیس شده، مردم انگلیس تجمع اعتراضی کردن، پلیس هم دستگیرشون کرده دوستانی که قائل به رفراندوم و این صحبتا هستن این کلیپو ببینن و از نظر مردم نایس انگلیس درباره وضعیت اقتصادی و سیاسی‌شون اطلاع پیداکنن. طرف چون توی خانواد‌‌ه سلطنتی به دنیا اومده بدون هیچ بررسی و تایید صلاحیت، بدون هیچ انتخابی از بیرون، میشه شاه بریتانیا، بعد همین بی‌بی‌سی که جشن میگیره برای این ماجرا، دائم از رفراندوم تو ایران صحبت میکنه خاندان سلطنتی گفتن هرکی ناراحته میتونه از انگلیس بره😂 واحدفرهنگی (عج) پایگاه اطلاع رسانی فعالیتها وبرنامه های (عج) کرمانشاه برای عضویت در کانال بر روی لینک زیرضربه بزنید. https://eitaa.com/masjed_almahdi_kermanshah ࿐჻ᭂ⸙🍃🌸🍃⸙჻ᭂ࿐
✍ اميرالمؤمنين عليه السلام فرمود: من از دو چيز بر شما ترسانم: 🔸 يكى پيروى از خواهشهاى نفس 🔸 و ديگرى درازى آرزو 👈 اما پيروى خواهشهاى نفس ؛ زيرا آدمى را از راه حق باز مى دارد و اما درازى آرزو؛ زيرا آخرت را فراموش انسان مى سازد. کتاب حدیث ۷۵۵
15.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰کولاک دوباره مداح انقلابی حاج حسین طاهری، عاشقتم ای مقتدر مظلوم، برای رهبر معظ‍ّم انقلاب... 🌷من پای تو هستم حتی اگه هیچکس پای تو نمونه قدرتو میدونم حتی اگه هیچکس قدرتو ندونه حق تویی حتی اگه دور تو خلوت بشه حتی اگه توی شهر بهت اهانت بشه عاشقتم هر چند که بشم محکوم عاشقتم ای مقتدر مظلوم راه حق برا من اون مسیریه که یاورش تو باشی اولش تو باشی آخرش تو باشی رهبرش تو باشی کعبه طوافم نشه روزشو سر میکنه هر کی جدا شه ازت خودش ضرر میکنه عاشقتم ای عشق غیور من عاشقتم تنهای صبور من عاشقتم هر چند که بشم محکوم عاشقتم ای مقتدر مظلوم ࿐჻ᭂ⸙🍃🌸🍃⸙჻ᭂ࿐ پایگاه اطلاع رسانی واحد فرهنگی (عج) کرمانشاه https://eitaa.com/masjed_almahdi_kermanshah
اطلاعیه با سلام 🔵جلسه هفتگی محفل انس با قرآن ویژه برادران تفسیر وشرح آیات توسط حجت الاسلام والمسلمین سیدامیر محمدی پور سه شنبه ۱۴۰۲/۰۲/۱۹ بعداز نماز مغرب وعشاء حسینیه مسجدالمهدی (عج) واحدفرهنگی (عج) پایگاه اطلاع رسانی فعالیتها وبرنامه های (عج) کرمانشاه 🟢برای عضویت در کانال بر روی لینک زیرضربه بزنید. https://eitaa.com/masjed_almahdi_kermanshah ࿐჻ᭂ⸙🍃🌸🍃⸙჻ᭂ࿐
فَمَن تَابَ مِن بَعْدِ ظُلْمِهِ وَأَصْلَحَ فَإِنَّ اللَّهَ يَتُوبُ عَلَيْهِ إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَّحِيمٌ (مائده۳۹) اما آن کس که پس از ستم کردن، توبه و جبران نماید، خداوند توبه او را می‌پذیرد؛ (و از این مجازات؛ معاف می‌شود، زیرا) خداوند، آمرزنده و مهربان است. نکته های آیه: در اسلام، مجازات در كنار ارشاد و تربیت و رحمت است. در آیه ى قبل، كیفر سارق بیان شد، اینجا دعوت به توبه به درگاه خداى غفور و اصلاح بدى هاست كه سبب مى شود تا خداوند لطفش را به بنده باز گرداند. اگر سارق پیش از دستگیرى توبه كند و مال را پس دهد، هم در دنیا بخشیده مى شود و هم در آخرت، (95) ولى پس از دستگیرشدن، حد اجرا مى شود ونقش توبه تنها براى قیامت است. در حدیث آمده است: سارقى كه دستش قطع شده بود، از پیامبراكرم صلى الله علیه وآله پرسید: آیا براى من راه توبه باز است؟ فرمود: آرى! تو امروز (كه حدّ بر تو جارى شد،) مثل همان روزى كه از مادر متولّد شدى هستى. (96) ----- 95) كافى، ج 7، ص 250. 96) تفسیر المیزان. پیام های آیه: - براى انسان خطاكار، همیشه راه بازگشت و اصلاح، باز است. «فمن تاب» - توبه، تنها یك ندامت درونى نیست، بلكه باید همراه با جبران مفاسد گذشته باشد. «واصلح» - اگر انسان توبه كند، خداوند هم توبه او را مى پذیرد. «یتوب علیه» - سرقت، ظلم به خود و جامعه و تجاوز به امنیّت جامعه است. «بعد ظلمه» - مجرمان را باید به راه خدا دعوت و امیدوار كرد. «فانّ اللّه یتوب، غفور، رحیم» ࿐჻ᭂ⸙🍃🌸🍃⸙჻ᭂ࿐ پایگاه اطلاع رسانی واحد فرهنگی (عج) کرمانشاه https://eitaa.com/masjed_almahdi_kermanshah
رِجَالٌ لَّا تُلْهِيهِمْ تِجَارَةٌ وَلَا بَيْعٌ عَن ذِكْرِ اللَّهِ وَإِقَامِ الصَّلَاةِ وَإِيتَاءِ الزَّكَاةِ يَخَافُونَ يَوْمًا تَتَقَلَّبُ فِيهِ الْقُلُوبُ وَالْأَبْصَارُ (نور۳۷) مردانی که نه تجارت و نه معامله‌ای آنان را از یاد خدا و برپاداشتن نماز و ادای زکات غافل نمی‌کند؛ آنها از روزی می‌ترسند که در آن، دلها و چشمها زیر و رو می‌شود. نکته های آیه: كلمه ى «رِجال» در این آیه شامل همه ى بندگان خدا مى شود، چه مرد و چه زن. «تجارت»، داد و ستد دایمى براى به دست آوردن سود است، ولى «بیع» خرید و فروش مقطعى براى رفع نیازهاى زندگى است.(84) در حدیث مى خوانیم: مراد از كسانى كه در این آیه از آنها یاد شده است، تجارى هستند كه با شنیدن صداى اذان، تجارت را رها مى كنند و به سوى نماز مى روند.(85) تجارت، تنها عاملى نیست كه انسان را سرگرم مى كند و از یاد خدا باز مى دارد، عوامل دیگرى نیز در قرآن كریم ذكر شده است، از جمله: تكاثر، آرزو، فرزند و دوست بد. 84) تفسیر المیزان. پیام های آیه: - كسانى كه تجارت آنان را غافل نكند، مردان بزرگى هستند. («رجالٌ» با تنوین آمده كه علامت بزرگى و عظمت است) - اگر ایمان و اراده ى قوى باشد، ابزار و وسائل اثرى ندارند. «لا تُلهیهم تجارة» - بازار اسلامى، هنگام نماز باید تعطیل شود. «لا تُلهیهم تجارة» - حتّى كارهاى حلال و مباح نباید انسان را از یاد خدا غافل كند، چه رسد به كارهاى مكروه و حرام. «لا تُلهیهم تجارة» - ترك تجارت، ارزش نیست، بلكه تجارت همراه با یاد خدا و نماز و زكات ارزش است. «لا تُلهیهم تجارة... عن ذكر اللّه و...» (مردان خدا براى زندگى دنیوى تلاش مى كنند، ولى از آخرت غافل نیستند.) - ایمان به آخرت، دنیا را نزد انسان كوچك مى كند. «لا تُلهیهم... یخافون یوماً» - با این كه نماز ذكر خداست، ولى به خاطر اهمیّت، جداگانه مطرح شده است. «ذكر اللّه و اقام الصلوة» - نماز و زكات، در كنار یكدیگرند و كسانى استحقاق ستایش دارند كه اهل هر دو باشند. «اِقام الصّلوة و ایتاء الزّكاة» - دنیا، شما را از آخرت غافل نكند. «یَخافون یوماً» - صحنه هاى قیامت، چشم ها را خاشع و دلها را منقلب مى سازد. «تَتقلّب فیه القلوب والابصار». واحدفرهنگی (عج) پایگاه اطلاع رسانی فعالیتها وبرنامه های (عج) کرمانشاه 🟢برای عضویت در کانال بر روی لینک زیرضربه بزنید. https://eitaa.com/masjed_almahdi_kermanshah ࿐჻ᭂ⸙🍃🌸🍃⸙჻ᭂ࿐
✍ امام صادق عليه السلام فرمود: 💠 كسى كه نيكوكارى اش او را شادمان كند و بدى اش وى را بدحال گرداند چنين كسى مومن است. کتاب حدیث ۷۶۵
واحدفرهنگی مسجدالمهدی (عج)کرمانشاه
«توحید شاید اول مظلوم عالم باشد » ۱۲ 🌹بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 🌹سلام🌹 🔸بهترین مصادیق توحید محور ب
🌺بسم الله الرحمن الرحیم 🌺 «توحید شاید اول مظلوم عالم باشد» ۱۳ 🌹سلام🌹 🌹گفتیم منظور از بُعد روحی انسان، ارزش‌ها، تعلقات، کشش ها و حبّ و بغض‌های اوست. احساسات و عواطف انسانی نیز ناشی از همین بُعد است که در مجموع گرایش ها و اخلاقیات انسان را شکل می‌دهند. ✅همه ی آینده دنیوی و اخروی انسان در گرو این است که این گرایش‌ها و حبّ و بغض ها و عواطف "در چه جهتی "(مادی یا الهی) و "برای چه چیزی" و "در چه سطحی" تحقق پیدا کنند. ✍به قول عارف فرزانه آیت الله حائری شیرازی (ره) "حرکت انسان تابع تعلق اوست"؛ یعنی انسان در جهت تعلق خود حرکت می‌کند: 🔸تعلق به خاک، انسان را موجودی خاکی می کند و تعلق به مافوقِ خاک، انسان را مافوق خاکی می کند؛ 🔸 تعلق به پَستی ها انسان را پَست می کند؛ 🔸و تعلق به مقامات مَنیع و والا انسان را والامقام می‌کند. 〰〰〰〰 ادامه دارد....... 🆔https://eitaa.com/masjed_almahdi_kermanshah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥اعتراف تکان دهنده متهم پرونده شهید آرمان علی‌وردی: با ناخونگیر ذره ذره گوشتشو کندم... "صلَّی اللهُ عَلَیکَ یَا اَبَاعَبدِاللهِ"
🔰 امام صادق علیه السلام: هرکس این سوره (سوره جمعه) را در هر شب جمعه بخواند، کفاره گناهان مابین دو جمعه خواهد بود. 📚 بحارالانوار جلد ۸۶ صفحه ۳۶۲ ࿐჻ᭂ⸙🍃🌸🍃⸙჻ᭂ࿐ پایگاه اطلاع رسانی واحد فرهنگی (عج) کرمانشاه https://eitaa.com/masjed_almahdi_kermanshah
جلسه تفسیر ۱۴۰۲۰۲۱۹.mp3
30.58M
💠 محفل انس با قرآن کریم جلسه هفتگی مورخ ۱۴۰۲/۰۲/۱۹ 🎙 شرح و تفسیر آیات قرآن کریم توسط استاد حجت الاسلام والمسلمین سید امیر محمدی پور ࿐჻ᭂ⸙🍃🌸🍃⸙჻ᭂ࿐ پایگاه اطلاع رسانی واحد فرهنگی (عج) کرمانشاه https://eitaa.com/masjed_almahdi_kermanshah
الَّذِينَ يُنفِقُونَ أَمْوَالَهُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ ثُمَّ لَا يُتْبِعُونَ مَا أَنفَقُوا مَنًّا وَلَا أَذًى لَّهُمْ أَجْرُهُمْ عِندَ رَبِّهِمْ وَلَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ(بقره۲۶۲) کسانی که اموال خود را در راه خدا انفاق می‌کنند، سپس به دنبال انفاقی که کرده‌اند، منت نمی‌گذارند و آزاری نمی‌رسانند، پاداش آنها نزد پروردگارشان (محفوظ) است؛ و نه ترسی دارند، و نه غمگین می‌شوند. نکته های آیه : هدف اسلام از انفاق، تنها سیر كردن شكم فقرا نیست، بلكه این كار زیبا باید بدست افراد خوب، یا شیوه خوب و همراه با اهداف خوبى باشد. گاهى انسان گامى براى خدا بر مى دارد و كارى را به نیكى شروع مى كند، ولى به خاطر عوارضى از قبیل غرور یا منّت یا توقّع و یا امثال آن ارزش كار را از بین مى برد. با منّت، اثر انفاق از بین مى رود، چون هدف از انفاق تطهیر روح از بخل است، ولى نتیجه ى منّت، آلوده شدن روح مى باشد. منّت گذار، یا در صدد بزرگ كردن خود و تحقیر دیگران است و یا مى خواهد نظر مردم را به خود جلب كند كه در هر صورت از اخلاص بدور است. مگر خداوند به خاطر همه ى نعمت هایى كه به ما داده بر ما منّت گذاشته تا ما با بخشیدن جزئى از آن بر خلق او منّت بگذاریم. در مجمع البیان حدیثى روایت شده است كه رسول اكرم صلى الله علیه وآله فرمودند: خداوند در قیامت به منّت گذاران، نگاه لطف آمیز نمى كند. پیام های آیه: - شروع نیكو كافى نیست، اتمام نیكو هم شرط است. «ینفقون... ثمّ لایُتبِعون... منّاً» - اسلام حافظ شخصیّت محرومان وفقراست و كوبیدن شخصیّت فقرا از طریق منّت را سبب باطل شدن عمل مى داند. «لا یتبعون... منّاً و لا اذىً» - اعمال انسان، در یكدیگر تأثیر دارند، یعنى یك عمل مى تواند عمل دیگر را خنثى كند. انفاق براى درمان فقر است، ولى منّت گذارى آنرا مایه ى درد فقرا مى گرداند. «ینفقون... لا یتبعون... منّاً و لا اذىً» - خداوند، آینده انفاق كننده را تضمین كرده است. «لا خوف علیهم ولا هم یحزنون» - كسى كه بدون منّت و آزار وفقط براى خدا انفاق مى كند، از آرامشى الهى برخوردار است. «ینفقون اموالهم فى سبیل اللّه... ࿐჻ᭂ⸙🍃🌸🍃⸙჻ᭂ࿐ پایگاه اطلاع رسانی واحد فرهنگی (عج) کرمانشاه https://eitaa.com/masjed_almahdi_kermanshah
نیکی به پدر و مادر. ۹۸۰۹۰۵.mp3
762.5K
🔰 بیانات مرحوم آیت‌الله سید محمد صالح معصومی لاری با موضوع "نیکی به پدر و مادر" ۳ ࿐჻ᭂ⸙🍃🌸🍃⸙჻ᭂ࿐ پایگاه اطلاع رسانی واحد فرهنگی (عج) کرمانشاه https://eitaa.com/masjed_almahdi_kermanshah
مراسم روز شهادت شیخ الائمه حضرت امام جعفر صادق علیه السلام در پایان سر سفره امام صادق علیه السلام مهمان هستیم. ࿐჻ᭂ⸙🍃🌸🍃⸙჻ᭂ࿐ پایگاه اطلاع رسانی واحد فرهنگی (عج) کرمانشاه https://eitaa.com/masjed_almahdi_kermanshah
إِن تَجْتَنِبُوا كَبَائِرَ مَا تُنْهَوْنَ عَنْهُ نُكَفِّرْ عَنكُمْ سَيِّئَاتِكُمْ وَنُدْخِلْكُم مُّدْخَلًا كَرِيمًا نساء(۳۱) اگر از گناهان بزرگی که از آن نهی می‌شوید پرهیز کنید، گناهان کوچک شما را می‌پوشانیم؛ و شما را در جایگاه خوبی وارد می‌سازیم. نکته های آیه: از این آیه استفاده مى شود كه گناهان، دو نوعند: صغیره و كبیره. در آیه ى 49 سوره ى كهف نیز مى خوانیم كه مجرمان در قیامت، با دیدن پرونده ى اعمال خود مى گویند: این چه نامه ى عملى است كه هیچ گناه كوچك و بزرگى را فروگذار نكرده است. «لا یغادر صغیرةً و لا كبیرةً» از امام كاظم علیه السلام سؤال شد كه در این آیه خداوند وعده ى مغفرت صغائر را در صورت اجتناب از كبائر داده است، پس شفاعت براى كجاست؟ امام فرمودند: شفاعت براى اهل كبائر امّت است.[266] گناه كبیره، طبق روایات، آن است كه خداوند وعده ى آتش به انجام دهنده اش داده است.[267] شاید وعده آتش در آیه قبل براى قتل یا خودكشى و تجاوز به مال مردم اشاره به همین باشد كه نمونه گناهان كبیره اى كه وعده عذاب داده شده، تجاوز به مال و جان مردم است. تعداد گناهان كبیره در روایات، متعدّد و مختلف است و این به خاطر آن است كه كبائر نیز درجاتى دارند و به بعضى از گناهان «اكبرالكبائر» گفته شده است. ----- 266) توحید صدوق، ص 407. 267) كافى، ج 2، ص 276. پیام های آیه: كسانى كه اصول فكرى و عملى آنان صحیح است، باید نسبت به تخلّفات جزئى آنان، گذشت كرد. «ان تجتنبوا كبائر... نكفّر عنكم سیئاتكم» - پاداش كسانى كه گناهان بزرگ را ترك مى كنند، آن است كه خداوند از گناهان كوچكشان بگذرد. «ان تجتنبوا كبائر... نكفّر عنكم سیئاتكم» - تا از گناهان كبیره و صغیره پاك نشویم، به بهشت نخواهیم رفت. «نكفّر عنكم سیئاتكم و ندخلكم مدخلاً كریما» ࿐჻ᭂ⸙🍃🌸🍃⸙჻ᭂ࿐ پایگاه اطلاع رسانی واحد فرهنگی (عج) کرمانشاه https://eitaa.com/masjed_almahdi_kermanshah