🔰 متن پیام آیت الله سید محمّد رضا مدرّسی یزدی (دامت برکاته)، نماینده مجلس خبرگان رهبری از استان خراسان رضوی
❤️ بسم الله الرحمن الرحیم
▪️القتل لنا عادة و کرامتنا من الله الشهادة.
شهادت در راه خدا افتخار ماست. دشمن درمانده از هوشیاری و استقامت مردم، هر روز به زعم خود توطئهای را برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی و مردم مقاوم ما تدارک میبیند، ولی غافل از این است که این خون مظلومان ماست که مردم را بیدارتر و صحنه را بر دشمنان تنگتر خواهد کرد.
▪️خون عزیز روزهدار و روحانی خدمتگزار که در ماه خدا در حرم ولیّ خدا در شهر مقدس مشهد مظلومانه بر زمین ریخته شد و نیز حملهها و جراحتهای وحشیانهای که اتفاق افتاد، بدون شک دارای عقبههای پیچیده است و دستهای ناپاک استکبار جهانی به ویژه آمریکای جنایتکار و صهیونیسم بینالملل در پشت آن قرار دارد. ولی دشمنان بدانند مردم مسلمان ایران و روحانیت فداکار در هیچ شرایطی دست از حمایت از اسلام و مردم مسلمان بر نخواهند داشت و دشمن چنین آرزویی را هر چه زودتر به گور خواهد برد.
▪️اینجانب این مصیبت را به خانوادۀ شهید بزرگوار، مردم مسلمان، حوزههای علمیه، مقام معظم رهبری مدّ ظلّه العالی و ساحت مقدّس امام زمان عجّل الله تعالی فرجه الشّریف تسلیت گفته، پیروزی اسلام و مسلمین را بر دشمنان از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.
▪️امید است با عنایت خداوند متعال آسیبدیدگان هر چه زودتر بهبود یافته و با تلاش مسؤلین محترم، ریشههای جنایت در اسرع وقت شناسایی و جنایتکاران به سزای اعمال ننگین خود برسند.
سید محمدرضا مدرّسی طباطبایی
۳/ رمضان المبارک/ ۱۴۳۳
۱۶/ فروردین/ ۱۴۰۱
⭕️طلاب افغانستانی جنایت در حرمرضوی را محکوم کردند
🔹بیانیه طلاب افغانستانی در ایران: مطمئنا دست استکبار و ایادی آنها در منطقه عامل اصلی این حادثه است تا بین امت اسلامی تفرقه و دو دستگی ایجاد کند و از همه مهمتر مایه بدبینی نسبت به مهاجرین مظلوم افغانستانی گردد.
🔹مبلغین جهادگر افغانستانی در عرصههای مختلف فرهنگی و تبلیغی در حاشیه شهر دوشادوش طلاب ایران سالهاست با این سفاکان خونریز دست و پنجه نرم میکنند همانگونه که بارها امتحان خود را در صحنههای دفاع مقدس و دفاع از حرم پس دادهاند.
🔹از ملت دوست و برادر ایران و به ویژه مسئولان تقاضا میکنیم ضمن ریشهیابی عوامل این حادثه تروریستی آن در داخل و خارج کشور، حساب این افراد را از سایر مهاجرین جدا نمایند تا خدای ناکرده عدهای فرصتطلب دست به اقدامات احساسی علیه مهاجرین مظلوم نزنند.
#افغانستان
📚📏📚📏📚
💢 #حدیث
✅پرسش: چرا باید روزه بگیریم؟ و اساساً فلسفه روزه گرفتن چیست ؟
✍️پاسخ:روزه یک مکتب عالی تربیتی و دارای آثار و اسرار زیادی است که درک طعم فقر و همدردی با مساکین و یادآوردن تشنگی و گرسنگی صحرای قیامت یکی از فلسفه های آن می باشد. همان گونه که هثام بن حکم از امام صادق(ع) درباره علت روزه پرسید، آن حضرت در پاسخ فرمود: «انما فرض الله الصیام لیستوی به الغنی و الفقیر...».؛ بدان جهت خداوند متعال روزه را واجب کرده است که غنی و فقیر در احساس تلخی با هم شریک باشند... البته همنوایی با فقرا، چشیدن طعم گرسنگی و یادآوری روز قیامت یکی از حکمت ها است نه اینکه علت تامه برای وجوب روزه باشد تا با منتفی شدن آن، حکم روزه نیزمنتفی شود.با استفاده از آیات وروایات به سایر فلسفه و حکمت های روزه اشاره می نماییم:
1️⃣از آیه وجوب روزه استفاده می شود که یکی از فلسفه های مهم روزه، تقوای الهی است.تقوایی که انسان را به کمال واقعی رسانده و در جوار محبوب قرار می دهد: «للذین اتقوا عند ربهم جنات تجری من تحتها الانهار». برای کسانی که تقوی ورزیده اند و در نزد پروردگارشان باغ های بهشتی است».روزه روح انسان را تلطیف، اراده او را قوى و غریزه هایش را تعدیل مى کند و به آدمى در مسیر تقوا و پرهیزگارى کمک مى کند.«یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا کُتِبَ عَلَیْکُمُ الصِّیامُ کَما کُتِبَ عَلَى الَّذِینَ مِنْ قَبْلِکُمْ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ»
2️⃣پیامبر اکرم(ص) (در هنگام معراج) عرض کرد: پروردگارا! نتیجه روزه چیست؟ خداوند فرمود: روزه حکمت را، و حکمت معرفت را و معرفت یقین را نتیجه می دهد.(امام علی(ع) فرمود: «فرض الله الصیام ابتلاء لاخلاص الخلق».(خداوند روزه را برای آزمودن اخلاص مردم واجب نمود)، زیرا روزه نسبت به دیگر عبادات از این ویژگی برخوردار است که ریا به سختی می تواند، در آن راه پیدا کند. عبادتی که به صورت انجام فعل خاصی نیست، بلکه ترک و اجتناب از بعضی افعال است، طبیعی است که انسان در چنین عبادت ها بهتر می تواند اخلاص خود را آزمایش کند.
3️⃣ پیامبر گرامی اسلام(ص) به آثار جسمی روزه اشاره می فرماید: «صوموا تصحوا» روزه بگیرید تا سالم بمانید، امام علی(ع) هم می فرماید: «الصیام احد الصحتین» (روزه گرفتن یکی از دو سبب سلامتی است)روزه اثر بهداشتى و درمانى فراوان دارد و باعث سلامتى و تندرستى جسم مى گردد.الکسى سوفورین (دانشمند روسى) روزه دارى را طریق درمان بسیارى از بیمارى ها - از جمله کم خونى، ضعف روده ها، رماتیسم، نقرس، بیمارى هاى چشم، مرض قند و بیمارى هاى کلیه و کبد - مى داند.
4️⃣ روزه آرام بخش دل ها است.امام باقرعلیه السلام مى فرماید: «الّصیامُ وَ الْحَجُّ تَسْکینُ الْقُلُوبِ».
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📞 پاسخگویی تلفنی : 096400
🌎 پاسخگویی به سوالات دینی :
اپلکیشنپاسخگو ┈••••✾••••┈ ایتا
وبپاسخگو┈••••✾ ••••┈ اینستاگرام
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
مرکز ملّی پاسخگوییبه سئوالات دینی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 هشدار و نصیحتی شنیدنی از استاد شهید مطهری درباره ماه مبارک رمضان؛
خرما نتوان خورد ازين خار که کشتيم
ديبا نتوان کردن ازين پشم که رشتيم ...
#ماه_رمضان
#شهید_مطهری
-----------------
در محضر عارفان(ایتا، سروش ،روبیکا)
@aflaakyaan
♻️ قصه عمامه و خون
.
قصه عمامه و خون ، حکایت جدیدی نیست
همین رمضان شاهد است و محراب مسجد کوفه
که عمامه و خون، چگونه با هم در سحرگاه ۱۹ رمضان رستگار شدند.
عمامهای که در گودال خونین به غارت رفت، خوب قصه عروج را میشناسد.
شیخ شمس الدین محمد نبطی جزینی و زینالدین بن علی بن احمد عاملی جُبَعی را شهید اول و ثانی نام نهادهاند تا فقاهت از نخست با شهادت همنشین باشد.
از شیخ فضل الله نوری تا نواب صفوی، از یونس استاد سرایی یا همان میرزا کوچک جنگلی تا سیدحسن مدرس، از سید مصطفی خمینی تا سید محمدباقر صدر، از شریف قنوتی تا مصطفی ردانی پور، از مفتح تا مطهری، از بهشتی تا باهنر، از مدنی و دستغیب و اشرفی اصفهانی و صدوقی تا مالامیری و کریمیان و هادی ذوالفقاری، از محمدباقر حکیم تا شیخ نمر، از سید مصطفی موسوی تا شیخ راغب و بیش از ۳۵۰۰ شهید طلبه دفاع مقدس شاهدند که این نهضت مدیون عمامه،های در خون نشسته است.
بگذار از مولوی جنگی زهی، ماموستا شیخ الاسلام، ملا عبدالحمید فرقانی، ماموستا برهان عالی، برهان الدین ربانی، مولوی فیض محمد حسین بر به همراه ۱۰۰ روحانی شهید اهل سنت کشور نیز سخن بگویم، ایشان نیز شاهد این مدعا هستند که برای دشمن تکتف در نماز یا غیر آن مهم نیست، دشمن مخالف عالمان مجاهد است و در این مسیر برای او شیعه و سنی تفاوتی ندارد. اصول کافی بخوانی یا صحیح، او با قرائت جهادی از اسلام مخالف است. در این میانه بدش نمیآید که گاهی بر طبل اختلاف بدمد و خون این دسته را به گرده آن یکی بیاندازد و به ریش قم و قاهره بخندد.
حادثه عمامههای در خون نشسته در صحن امن رضوی، حکایت استدامت استقامت حوزههای علوم دینی بر سبیل مجاهدت است.
گوارا باد شربت شیرین شهود و شهادت بر عاشقان مسیر وصل و چه زیباست جامه عروج خونین بر اندام فقاهت.
چه خوش فرمود آقا روح الله بزرگ ، آن احیاگر اسلام جهادی در عصر حاضر، پس از شهادت علامه مطهری: بریزید خونها را زندگی ما دوام پیدا میکند. بکُشید ما را ملت ما بیدارتر میشود. ما از مرگ نمیترسیم؛ و شما هم از مرگ ما صرفه ندارید.
رزقنا الله قتلاً فی سبیل الاسلام
#با افتخار من یک طلبه ام
🔴زن؛ «ریحانه» یا «قهرمانه»؟
نقدی بر ترجمهای از کتاب علامه تهرانی
🖊احمدحسین شریفی
ــــــــــــــــــــــــ
به دلیل تشابهات فراوان زبان فارسی و عربی، به ویژه در سدههای اخیر، بعضاً مشاهده میشود برخی از افراد حتی در ترجمه آیات و روایات معنای فارسی و عربی برخی از واژگان را خلط میکنند و بعضاً به خلط و خطاهای بزرگی دچار میشوند.
فيالمثل، در حديث بسيار مشهوري از امام علي(ع) دربارة زنان ميخوانيم: «فَإِنَّ الْمَرْأَةَ رَيْحَانَةٌ، وَ لَيْسَتْ بِقَهْرَمَانَةٍ». اما بسياري از افراد، حتي برخي از مشاهير علمي، حديث را به زبان فارسي چنين ترجمه ميکنند که زن گلي خوشبو است نه قهرمان و پهلوان و روئينتن.
مرحوم #علامه_تهرانی در کتابی با عنوان رساله بدیعه که در تفسیر آیه الرجال قوامون علی النساء نوشته است، ضمن نقل این حدیث، در توضيح آن چنين آورده است: «مطلبى لطيف: در استعارهاى كه امام عليه السّلام بكار برده، و زن را ريحانه خوانده، سرّ عجيبى نهفته است كه تمام سخنان گذشته ما را از لطافت، رقّت و احساس و ساير صفات زن، در بر ميگيرد. زيرا ريحان يعنى گياه خوشبو مانند گل است. و ريحانه در لغت به دسته گياه خوشبو و گياه معطّر معروف ميگويند. و شادابى و طراوت وى تا وقتى است كه در بوستان و باغ و بر شاخسار يعنى محيط طبيعى خود بماند، و در كنار درخت و اصل خويش زندگى كند. و به سبب همين لطافت بسيار است كه بادى شديد، گلبرگهايش را مىپراكند و لطافت و بويش را از بين ميبرد. و آن را به وادى تباهى ميرساند. همينطور زن، چون قهرمان روئينتن خلق نشده، كه تحمّل شدائد را داشته باشد و مشكلات رتق و فتق امور را تحمّل كند، بايد در گلزار خانوادگى خود به حفظ شخصيّت و كرامت خود بپردازد و از اين حدّ تجاوز نكند. ولى اگر در اجتماع مردان داخل شود، و در كار آنان دخالت كند، و متصدّى امور مهمّ گردد، باد كشندة مهالك و آفات و انحرافات، بر وى وزيدن گيرد، و وجودش را درهم شكند، و سجاياى فطرى و خدادادى و غرائز لطيف و مناسب در او را از وى بگيرد، و بوى خوش نفسانيش از بين برود. در نتيجه وجود عزيز و صفات ويژه و خلق نيكوى او به پستى گرايد و ضايع گردد؛ و اين مطلب ظلمى نابخشودنى در حقّ او است.»
این در حالي است که «قهرمانة» هر چند در اصل، لغتي فارسي بوده و به عربي وارد شده است (به اصطلاح، معرَّب است) اما هرگز به معناي پهلوان نبوده و نيست. بلکه به معناي «وكيل مخارج» و يا «متصدى امور دريافت و پرداخت» و يا «خادم و پيشخدمت» است. به تعبير خليل «القهرمان: هو المسيطرُ الحفيظُ على ما تحت يديه». و به تعبير ابن اثير: «هو كالخازن و الوكيل و الحافظ لما تحت يده، و القائم بامور الرجل». کليني در کافي نقل ميکند که «اسْتَقْرَضَ قَهْرَمَانٌ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع مِنْ رَجُلٍ طَعَاماً لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ ...؛ قهرمان امام صادق(ع) از مردي مقداري غذا براي امام صادق قرض گرفته بود ...» روشن است که در اينجا منظور يکي از خادمان يا پيشخدمتان امام صادق و يا يکي از متصديان امور دريافت و پرداخت آن حضرت بوده است؛ و نه پهلوان او! امام صادق پهلواني نداشته است و اگر هم ميداشت، تناسبي ميان پهلواني و استقراض طعام نيست!
#زن
#اجتهاد
#فهم_دین
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
🔴تفسیر زیبای حضرت ولایت از حدیث «اَلمِرأَةُ رَیحانَةٌ وَ لَیسَت بِقَهرَمانَه»
_________________
«در جامعهی ما متأسّفانه به تَبَع خیلی از جاهای دنیا، شأن زن شناخته نشده است. در نظر اسلام و در نگاه کلّیای که اسلام دارد، زن همان است که در این جملهی «اَلمِرأَةُ رَیحانَةٌ وَ لَیسَت بِقَهرَمانَه» است؛ مثل یک گل. یک گل، وجودش لازم است و نگهداریاش لوازمی دارد: وَ لَیسَت بِقَهرَمانَه؛ منظور از قهرمان، این قهرمان متعارف ما نیست، قهرمان یعنی کارگزار؛ یعنی در واقع رئیس خدمه. اینجوری نیست که خانم در خانهی شما مسئول خدمتگزاری باشد، حالا ولو بهعنوان رئیس خدمه؛ قضیّه این نیست. وَ لَیسَت بِقَهرَمانَه؛ قهرمان در تعبیرات عربی و در اصطلاحات رایجِ ادبیّات عرب عبارت است از آن کسی که ملک شما را برایتان اداره میکند؛ یعنی کارهایتان را انجام میدهد؛ وقتی شما صاحب یک ملکی هستید، یک قهرمانی دارید؛ میگوید زن اینجوری نیست. حالا شما ببینید اگر در یک خانوادهای، در یک جامعهای، به زن با این چشم نگاه بشود، اوّلاً تکریم او، حفظ حرمت او، برخورد ملاطفتآمیز با او و مسائل فراوانی که دنبالش هست، چقدر موجب میشود که زن احساس امنیّت کند، احساس آرامش کند. در اسلام نگفتهاند که زن نرود بیرون کار کند؛ اصلاً این نیست. حالا اینکه بعضی از مخالفین این گرایش اسلامیِ زن، فوراً میچسبند به اینکه شما نصف نیروی کار جامعه را معطّل میگذارید، چنین چیزی نیست؛ کسی نگفته کار نکنند، اگر میتوانند کار کنند، کار کنند؛ منتها با این دید کار کنند، با این نگاه کار بکنند؛ کاری که به آنها محوّل میشود کاری باشد که با ریحانهبودن جور در بیاید، متناسب باشد. و البتّه مهمترین مسئولیّت زن هم کدبانویی است؛ معنای کدبانویی خدمتگزاری نیست، معنایش این است که محیط خانواده را برای فرزندان و برای همسر یک محیط امن و آرام و مهربانی میکند، با مهربانی خودش، با عزّتی که در خانه برای او فرض میشود.» (۱۳۹۵/۰۲/۲۰: بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار هیأت امنای گروه هماندیشی تحکیم خانواده)
#زن
#فهم_دین
( https://khl.ink/f/34258 )
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
🔴معضل ترجمههای تحتاللفظی قرآن
🖊احمدحسین شریفی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
براي فهم درست متون دینی افزون بر فهم مفردات، فهم هيئت ترکيبي کلمات و صناعات ادبی هم بسیار لازم است. بیتوجهی به این مهم، موجب میشود که معنای درست آیات و روایات فهمیده نشوند. به عنوان مثال، با ترجمة تحت اللفظي کلمات اين آيه قرآن که ميفرمايد «فَلَمَّا تَراءَتِ الْفِئَتانِ نَكَصَ عَلى عَقِبَيْه» (انفال، 48) نميتوان منظور و مراد واقعي خداي متعال را فهميد.
برخي از مترجمين بدون توجه به اين حقيقت به ترجمه تحت اللفظي اين آيه پرداختهاند که نه تنها براي خواننده فارسي زبان قابل فهم نيست بلکه اساساً معناي صحيحي هم ندارد. به عنوان نمونه برخي از ترجمهها را ذکر ميکنيم: «پس چون نمودار شدند آن دو فوج برگشت بر دو پاشنهاش» (ترجمه عباس مصباحزاده)؛ «پس چون روبهرو شدند هر دو گروه بازگشت شيطان بر پاشنه خود» (ترجمه دهلوي)؛ «پس چون فراهم رسيدند دو گروه برگشت ديو پس پشتهايش» (ترجمه روض الجنان)؛ «پس چون نمودار شدند آن دو فوج برگشت بر دو پاشنهاش» (ترجمه شعراني). اين در حالي است که مترجمين دقيقالنظر به اين حقيقت توجه داشته و معناي کنايي آن را ذکر کردهاند. به عنوان نمونه، جناب انصاريان آيه را چنين ترجمه کرده است: «ولى زمانى كه دو گروه [مؤمن و مشرك] با يكديگر برخورد كردند، به عقب برگشت و پا به فرار گذاشت»، مرحوم الهي قمشهاي نيز چنين ترجمه کرده است: «تا آن گاه كه دو سپاه (اسلام و كفر) روبرو شدند شيطان پاى به فرار گذاشت» و آيتالله مکارم شيرازي نيز آيه را به اين صورت ترجمه کرده است: «امّا هنگامى كه دو گروه (كافران، و مؤمنان مورد حمايت فرشتگان) در برابر يكديگر قرار گرفتند، به عقب برگشت».
#فهم_دین
#اجتهاد
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
🔴از «خمشراب» تا «سجاده»!
🖊احمدحسین شریفی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
نخستین شرط لازم برای تفقه و فهم درست متون دینی، فهم مفردات آیات و روایات است. آشنايي با دانشهايي همچون علم صرف، لغتشناسي، غريب القرآن و غريب الحديث براي اين بخش لازم است.
به عنوان مثال، در یکی از متون رجالی دربارة يکي از راويان به نام محمدبن فرات آمده است که «كَانَ يَغْلُو فِي الْقَوْلِ وَ كَانَ يَشْرَبُ الْخَمْرَ»؛ هم اهل غلو بود و هم شرب خمر ميکرد. در ادامه روايت دارد که «فَبَعَثَ إِلَيْهِ الرِّضَا خُمْرَةً وَ تَمْراً»، ممکن است کسي اين حديث را تا همینجا دیده باشد و به همین شکل هم ترجمه کند (همانطور که متأسفانه برخی چنین ترجمه کردهاند) که امام رضا(ع) براي او خرما و «خم شراب» فرستاد! و سپس درباب چرایی این رفتار امام رضا علیه السلام به تحلیلهای تربیتی و اخلاقی و تبلیغی و امثال آن بپردازد! و اسرار تربیتی این اقدام امام رضا را (ارسال هم شراب برای آن راوی حدیث) استنباط کند!
اين در حالي است که اگر اندکي تلاش براي فهم مفردات حديث کنيم و جملات پس و پیش آن را ببینیم، متوجه ميشويم که «خُمرة» در اینجا به معناي شراب يا خم شراب نيست! بلکه به معناي «سجاده» يا قطعهاي حصير براي نماز خواندن است!
#فهم_دین
#اجتهاد
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خدایا ما میهمانانی نادان هستیم ارزش دعوت و ضیافتت را نمیدانیم، خودت ما را از خوان رحمت و نورت بهرهمند گردان.
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگر گوجه فرنگی نخورید نخواهید مرد
📖 تقویم شیعه
☀️ امروز:
شمسی: پنجشنبه - ۱۸ فروردین ۱۴۰۱
میلادی: Thursday - 07 April 2022
قمری: الخميس، 5 رمضان 1443
🌹 امروز متعلق است به:
🔸حضرت امام حسن بن علی العسكری عليهما السّلام
❇️ وقایع مهم شیعه:
ا 🔹امروز مناسبتی نداریم
📆 روزشمار:
▪️5 روز تا رحلت ام المومنین حضرت خدیجه علیها السلام
▪️10 روز تا ولادت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام
▪️13 روز تا اولین شب قدر
▪️14 روز تا ضربت خوردن حضرت امام علی علیه السلام
▪️15 روز تا دومین شب قدر
✅ با ما همراه شوید...
🔗 ایتا: eitaa.com/taqvim_shia
🔗 سروش: sapp.ir/taqvim_shia
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🕌مسجد فاطمه زهرا سلام الله علیها:
@masjedefatemehzahra
زلال معرفت: 20/4. آموزههای دعای بیستم صحیفه سجادیه
موضوع اصلی دعای مکارم الاخلاق، «درخواست از خدا براى كسب اخلاق نیک و انجام كار پسنديده» است. این دعا شامل «اخلاقیات در زمینههای اندیشه، گفتار و کردار در بُعد فردی و اجتماعی» است. آموزههای «بخش چهارم» این دعا به شرح ذیل است:
31. درخواست راهی آسان برای محبّت الهی؛
32. در خواست نیکی از خدواند در دنیا و آخرت
33. دعا برای اصلاح بداندیشیهای دیگران (تبدیل حسد به موّدت) ؛
34. دعا برای پیروزی و غلبه بر دشمنان؛
35. در خواست بهرهمندی از شیرینی امنیت و مصونیت از تعدّی ستمگران؛
36. ایثار و گذشتهای اخلاقی؛
37. نفی قدرتطلبی و تجاوز به حقوق دیگران؛
38. بیان ویژگیهای صالحان (گسترش عدالت، کظم غیظ، اصلاح بین مردم، آشکار کردن کارهای خوب مردم، عیبپوشی، نرمخویی، فروتنی، خوشرفتاری، آرامش، وقار، خوشاخلاقی، رعایت ادب اجتماعی و اخلاق عمومی).
🕌مسجد فاطمه زهرا سلام الله علیها:
@masjedefatemehzahra
🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤
سلام علیکم: دلنوشته حجت الاسلام هادی عجمی
مرکز تخصصی نماز قم
💢 سلیمانی یا اصلانی بودنت، مهم نیست!
🔸مهم این است که نمیری و شهید شوی؛ چندسالگی مهم نیست!
🔸مهم این است که با زبان خشکِ روزهدار مانند اربابت اباعبدالله شهید شوی؛ کربلا یا مشهدالرضا بودنش مهم نیست!
🔸مهم این است که دشمنان اهلبیت تو را شهید کنند؛ قرن یکم یا چهاردهم بودنش مهم نیست!
🔸مهم این است که در کنار امامت شهید شوی؛ کنار امام زنده یا در حرمش مهم نیست.
🔸مهم این است که یک شقی بهخاطر تفکرات شیعی تو را شهید کند؛ افغانستانی یا ایرانی بودن آن شقی مهم نیست!
🔸مهم این است که قاتلت دشمن اهلبیت باشد؛ اموی یا وهابی بودنش مهم نیست.
🔸مهم این است که در راه خدمت به مردم حاشیهنشین، شهید شوی؛ حرفهای دیگران که مهم نیست!
🔸مهم این است که در لباس نوکریِ دین، شهید شوی؛ عبای روحانیت یا لباس نظامی بودنش مهم نیست!
🔸مهم این است که شهید باشی تا شهید شوی؛ حججی و سلیمانی یا اصلانی بودنت مهم نیست!
تقدیم به شهید جهاد فرهنگی، حجتالاسلام اصلانی
🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 *نهی از منکر خیلی با زبان لطیف، زیباتر و لطیف تر از این " نهی از منکر " تو عمرت ندیدی*😉😉😉
*روزه خواری ممنوع!*
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑🎥 عراقیها مبهوت صدای نوجوان ایرانی
🔹هنرنمایی سید محمد حسینی مداح نوجوان ایرانی به سه زبان ترکی، فارسی و عربی در مسابقه استعدادیابی مداحی
🕌 اخبار قم را ابتدا اینجا ببینید
http://eitaa.com/joinchat/3298492416Cc8880c401c
اولین و بزرگترین رسانه قمیها☝️
#روحانی_جهادی
#امام_محله
شهید اصلانی که بود؟؟
شهادت مرحلهای از فیض کمال است که نصیب هرکس نمیشود و این درجه بالاترین درجات است چرا که خداوند میفرماید، من مشتری جان کسانی هستم که در راه من به جهاد مشغولند و این مشتری بهترین مشتریهاست و این بالاترین درجات است.
وصیتنامه شهید مبلغالاسلام
تبلیغات اسلامی شهرستان یزد
https://eitaa.com/nehzat_yazd
یه افتخار دیگه..
واسه ایران و ایرانی:)
°خانم (مرضیه حدیدچی)..
استاددانشگاهعلموصنعتومدرسهیعالےشهیدمطهرۍ ..😎✌️🏻
یڪبانوۍمبارزِبهتماممعنا..✊🏻
و اولیڹفرماندهۍزنسپـاهپاسداران😃👌🏻
توجهکنید!!
یک مادرِ موفقِ مسلمان☺️'
#زنان_موفق
🆔@Clad_girls
📖 تقویم شیعه
☀️ امروز:
شمسی: جمعه - ۱۹ فروردین ۱۴۰۱
میلادی: Friday - 08 April 2022
قمری: الجمعة، 6 رمضان 1443
🌹 امروز متعلق است به:
🔸صاحب العصر و الزمان حضرت حجة بن الحسن العسكری عليهما السّلام
❇️ وقایع مهم شیعه:
ا 🔹ضرب دینار به نام امام رضا علیه السلام 201ه-ق
📆 روزشمار:
▪️4 روز تا رحلت ام المومنین حضرت خدیجه علیها السلام
▪️9 روز تا ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام
▪️12 روز تا اولین شب قدر
▪️13 روز تا ضربت خوردن حضرت امام علی علیه السلام
▪️14 روز تا دومین شب قدر
✅ با ما همراه شوید...
🔗 ایتا: eitaa.com/taqvim_shia
🔗 سروش: sapp.ir/taqvim_shia
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🕌مسجد فاطمه زهرا سلام الله علیها:
@masjedefatemehzahra
زلال معرفت: 20/5. آموزههای دعای بیستم صحیفه سجادیه
موضوع اصلی دعای مکارم الاخلاق، «درخواست از خدا براى كسب اخلاق نیک و انجام كار پسنديده» است. این دعا شامل «اخلاقیات در زمینههای اندیشه، گفتار و کردار در بُعد فردی و اجتماعی» است. آموزههای «بخش پنجم» این دعا به شرح ذیل است:
39. پرهیز از اسراف؛
40. پاسخ بدی را با خوبی دادن؛
41. پيامدهاى ناگوار يارى خواستن از غيرخدا؛
42. القائات شیطانی در قلب و زبان انسانها (آرزوی باطل، بدگمانی، حسد، فحش و ناسزا، شهادت باطل، آبروریزی و ...) ؛
43. پناه بردن به خدا از ظلم کردن و ظلم دیدن؛
44. بیان هدایتهای الهی؛
45. مسئولیتپذیری و مدیریت درست؛
46. تبدیل دشمنی نزدیکان به دوستی؛
47. همکاری با دیگران و خدمت به جامعه
48. واگذاشتن بدعت گزاران؛
49. توجه به کرامت و حیثیت انسانها.
🕌مسجد فاطمه زهرا سلام الله علیها:
@masjedefatemehzahra