eitaa logo
روابط عمومی مدرسه معصومیه
78 دنبال‌کننده
138 عکس
3 ویدیو
4 فایل
جهت ارتباط با ادمین کانال @taghavizadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
شماره دهم نشریه میثاق اندیشه معاونت پژوهشی مدرسه علمیه معصومیه منتشر شد. در این شماره👇
فهرست شماره دهم نشریه میثاق اندیشه
فهرست مطالب در اختتامیه هشتمین دروه جشنواره امام خمینی با عنوان: مؤلفه پژوهی روشی فقه اللغه در بستر علوم حوزوی با محوریت تحلیل واژه یطیقون : نظام سلامت در تمدن نوین اسلامی : بررسی و شناخت حقیقت از مجاز در مفهوم بلاغی کنایه با تکیه بر نظر سکاکی : ماهیت و عمل ان مخففه در دو مکتب بصره و کوفه : بررسی تطبیقی شبهه رابطه مسائل علم با موضوع علم از دیدگاه ملاصدرا و مرحوم آخوند خراسانی ـمحمدـامام: همزیستی مسالمت آمیز و گستره‌ی آن در فقه امامیه : تحلیل مبانی عقلی و نقلی تسلیم پذیری با رویکرد تسلیم در برابر اهل بیت(ع) : بررسی و تحلیل دیدگاه سید مرتضی در اسلام به اعجاز انبیا برای اثبات عصمت
لیست کانال های مرتبط با دوره تابستانی أحیا: 🔴 مسابقه حفظ موضوعی قرآن: https://eitaa.com/Hefz_quran110 🔴 تدریس صمديه و کارگاه تفسیر / استاد راسل: https://eitaa.com/ahya_samadeye98 🔴 تدریس سیوطی۱ / استاد کچویی: https://eitaa.com/ahya_seyoti98 🔴 کارگاه جامع ادبيات / استاد پورمدنی: https://eitaa.com/ahya_kargah98p 🔴 تدریس اصول ۱ / استاد عابدی: https://eitaa.com/Osool1_Ahya98
حضرت آیت الله یزدی دامت برکاته در جمع طلاب معصومیه: آخوند سکولار مضر به حال اسلام است/ روحانی نباید تشریفاتی باشد " فرق زیادی است بین آن طلبه ای که زیر نظر یک استاد انقلابی تحصیل می کند با طلبه ای که زیر نظر کسی که از سیاست و توجه به امور جامعه دوری می کند و نسبت به امور مسلمین و نظام اسلامی بی تفاوت است؛ چنین طلبه ای و آخوند سکولاری اصلا مضر به حال اسلام است."
🔍 | «تحلیلِ کلان» بیانیه «گام دوم انقلاب»؛ 👈 «دولت‌سازی اسلامی» کارِ نسل جدید است 🎙 گفتگوی Khamenei.ir با حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدمهدی میرباقری در تبیین بیانیه 🔍بخوانید👇 http://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=42414
نشست صمیمی حضرت آیت الله استادی (دامت برکاته) با اساتید، طلاب، مسئولین و کارکنان مدرسه علمیه معصومیه زمان: شنبه 5 مرداد ماه،‌ بعد از نماز ظهر و عصر نمازخانه مدرسه
🌸حدیث روز 🌸 💠 عامل تقویت روح و عقل 🔰 عن أَبَی جَعْفَرٍ مُحَمَّدَ بْنَ عَلِيِّ بْنِ مُوسَى (ع): مُلَاقَاةُ الْإِخْوَانِ نُشْرَةٌ وَ تَلْقِيحٌ لِلْعَقْلِ وَ إِنْ كَانَ نَزْراً قَلِيلا. 📎امام جواد علیه‌السلام فرمود🔻 دیدار با برادران دینی موجب شادی روح و باروری عقل است؛ گرچه دیداری اندک باشد. 📚امالی مفید، ص329 کانال روابط عمومی مدرسه علمیه معصومیه👇 https://eitaa.com/masoumieh_pr
📆 🌸 امیرالمؤمنین علی (ع): حَسبُ المَرءِ مِن سَلامَتِهِ قِلَّةُ حِفظِه لِعُيوبِ غَيرِهِ در سالم بودن آدمى همين بس كه عيوب ديگران را كمتر در ذهن خود نگهدارد. 📚 ميزان الحكمه ج ۸ ص 332 کانال روابط عمومی مدرسه علمیه معصومیه👇 https://eitaa.com/masoumieh_pr
نشست صمیمی حضرت آیت الله استادی (دامت برکاته) با مسئولین، اساتید، طلاب و کارکنان مدرسه علمیه معصومیه. از همه اساتید، طلاب و کارکنان مدرسه علمیه معصومیه دعوت می‌شود، در این نشست شرکت نمایند. ⏳زمان: شنبه 5 مرداد ماه،‌ بلافاصله بعد از نماز ظهر و عصر 💎 مکان: مسجد مدرسه معصومیه ان شاءالله بعد از جلسه، سفره ناهار در مسجد برقرار خواهد بود. با تشکر لینک کانال روابط عمومی مدرسه علمیه معصومیه👇 https://eitaa.com/masoumieh_pr
🌸حدیث روز 🌸 💠 پاداشی که پس از مرگ نیز به انسان می‌رسد 🔰 عنِ الصَّادِقِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ ع قَالَ: لَيْسَ يَتْبَعُ الرَّجُلَ بَعْدَ مَوْتِهِ مِنَ الْأَجْرِ إِلَّا ثَلَاثُ خِصَالٍ صَدَقَةٌ أَجْرَاهَا فِي حَيَاتِهِ فَهِيَ تَجْرِي بَعْدَ مَوْتِهِ وَ سُنَّةٌ سَنَّهَا هُدًى فَهِيَ تُعْمَلُ بِهَا بَعْدَ مَوْتِهِ وَ وَلَدٌ صَالِحٌ يَسْتَغْفِرُ لَهُ. 📎امام صادق(ع) فرمود🔻 پس از مرگ انسان پاداشی به او ملحق نمی‌شود مگر سه چیز: ▫️صدقه‌ای که در زمان زنده بودن داده و پس از مرگش نیز خیر آن به دیگران می‌رسد. ▫️سنت خیری که آن را بنا نهاده و پس از مرگش نیز به آن عمل می شود. ▫️ فرزند صالحی که برای او طلب آمرزش کند. 📚امالی شیخ صدوق، ص 35 لینک کانال روابط عمومی مدرسه علمیه معصومیه👇 https://eitaa.com/masoumieh_pr
⚠️ لوح| ناامید کردن بی‌تقوایی است 🔺 رهبرانقلاب: در اجتناب از ناامیدسازی جوانان؛ بعضی‌ها هستند -چه در مدرسه، چه در دانشگاه، چه در محیط‌های گوناگون کسب و کار- کیفیّت حرف زدنشان ناامیدکننده است: «آقا فایده‌ای ندارد، آقا به درد نمیخورد»؛ را از آیند‌ه‌ی خودش و آینده‌ی کشور ناامید میکنند؛ یعنی در واقع، قدرت جوان و وجود جوان را از کشور و از اجتماع اسلامی میگیرند؛ خب، این یک منکری است [امّا] توجّه ندارند. تقوای در این امر، این است که مراقبت کنند. 98/4/25 لینک کانال روابط عمومی مدرسه علمیه معصومیه👇 https://eitaa.com/masoumieh_pr
فضائل و اعمال شب و روز دحوالارض دحوالارض به روز ۲۵ ذي القعده اطلاق مي شود . در چنين روزي خداوند زمين را از زير کعبه گسترش داد. در این روز روزه و غسل مستحب است و مخصوصا روزه که ثوابش معادل ثواب شصت سال عبادت است. 25 ذی القعده، روز دحوالارض است . آنچه در ذیل می خوانید بخشی از اعمال و فضائل این روز شریف است . * چيستي دحوالارض و اعمال اين روز بيست و پنجم ذي القعده روزي است که دحوالارض اتفاق افتاد ه و به همين خاطر اين روز و شبش از ايام و ليالي شريفه است که خداوند رحمت خود را در اين روز و شب شامل حال بندگانش مي کند و بر اساس روايات اسلامي به قيام و عبادت در آن اجر و ثواب فراواني تعلق مي گيرد. و روز دحوالارض يکي از روزهائي است که در تمام سال به فضيلت روزه ممتاز است. "دحو" از لحاظ لغوي به معناي، بسط دادن و گستراندن است. و دحو الارض يعني گستراندن زمين و کشيدن زمين، و نيز به چيزي که گسترده و همچنين کشيده شود (دحو الشيء) گفته مي شود. يعني گسترده شد. آيه قرآن که مي فرمايد: و الارض بعد ذلک دحها اشاره به اين معني دارد. يعني «و زمين را بعد از آن (براي انتفاع بشر و ساير مخلوقات) بگسترانيد». و اينکه در دعاي علي ـ عليه السلام ـ وارد شده است! اللّهم داحي المدحوات، يعني بسط دهنده و گستراننده زمين و وسعت دهنده. اشاره به اين معنا دارد که خداوند زمين را از کعبه و محل آن گستراند و روز دحوالارض که به روز 25 ذي القعده گفته مي شود، اشاره به اين است که در چنين روزي خداوند بعد از اينکه مکان کعبه را ظاهر و آشکار کرد شروع به گستراندن زمين از اين نقطه کرد و به همين خاطر، دحوالارض گفته مي شود يعني روز گستراندن و بسط دادن به زمين، در احاديث و روايات و متون اسلامي به اين مسئله اشاره شده است. چنان چه شيخ طوسي مي گويد: دحوالارض به روز 25 ذي القعده اطلاق مي شود که در چنين روزي خداوند زمين را از زير کعبه گسترش داد. و در چنين روزي روزه و غسل مستحب است و مخصوصا روزه که ثوابش معادل ثواب شصت سال عبادت است. در روايتي از امام رضا ـ عليه السلام ـ نقل شده است که روز 25 ذي القعده همان روز دحوالارض که در چنين روزي خداوند زمين را از نقطه کعبه وسعت داد و نيز در چنين روزي حضرت ابراهيم و حضرت عيسي ـ عليهما السلام ـ متولد شدند. البته اين تاريخ مطابق با تاريخ قمري است و با تاريخ ميلادي منافات ندارد. بر اساس آيه 96 سوره آل عمران که مي فرمايد: إِنَّ أَوَّلَ بَيْتٍ وُضِعَ لِلنَّاسِ لَلَّذِي بِبَکةَ مُبَارَکا وَ هُدًى لِّلْعَالَمِين اول خانه اي که براي مکان عبادت خلق بنا شد همان خانه کعبه است که در آن برکت و هدايت خلايق است. بين مفسران و دانشمندان در نحوه گستراندن زمين اقوال مختلفي وجود دارد که به برخي از آنها اشاره مي شود. 1. برخي مي گويند که زمين در ابتدا زير آب غرق بود، تدريجا آبها در گودال هاي زمين قرار گرفت و خشکي ها سر برآورد و گسترده شد و اول نقطه اي که سر بر آورد محل کعبه بود و از آن تعبير به دحوالارض مي شود. 2. و نيز گفته شده در آغاز زمين به صورت پستي ها و بلندي هاي تند و غير قابل سکونت بود و باران هاي سيلابي به صورت مدام مي باريد. ارتفاعات زمين را مي شست و در دره ها جمع مي کرد و تدريجا زمين هاي مسطح و قابل استفاده براي زندگي انسان و کشت و زرع به وجود آمد. 3. از امام محمد باقر ـ عليه السلام ـ نيز قول سومي نقل شده است که فرمودند: خداي متعال وقتي مي خواست زمين را خلق کند، بادها را فرمان داد تا به شکم آب بزنند و آب را به موج در آورند، آبها در اثر طوفان کف کرده، همه کفها يک جا جمع شد، که همان محل فعلي کعبه به وجود آمد. آنگاه آن را به صورت کوهي از کف درآورده، زمين را از زير (دامنه) آن کوه بگسترانيد و آيه «ان اول بيت وضع للناس للذي ببکة مبارکا و هدي للعالمين» سخن از همين مطالب دارد. پس اولين بقعه اي که خدا از زمين خلق کرده کعبه بود و ساير نقاط از ناحيه کعبه گسترانيده شدند و به اين امر دحو الارض گفته مي شود. پس خداوند در خلقت زمين ابتدا موضع و محل کعبه را خلق کرد که آن محاذي بيت المعمور در عرش الهي است و ملائکه در آسمان به سان انسان ها در روي زمين دور آن طواف مي کنند و بعد از خلق محل کعبه زمين از نقطه کعبه وسعت يافت و گسترانيده شد. در روايتي از امام صادق ـ عليه السلام ـ نقل شده است که حضرت فرمودند: 25 ذي القعده خداوند محل بيت را وضع (خلق) کرد و آن اولين رحمتي بود که خداوند بر روي زمين ايجاد کرد. همان طور که قبلا ذکر شده در اين زمينه روايات فراواني از سوي معصومين ـ عليهم السلام ـ نقل شده است که غالبا به موارد ذکر شده اشاره دارند.
بنابراين، دحو به معناي بسط دادن و گستراندن است و دحوالارض نيز به معناي گستراندن زمين است و علت نامگذاري اين است که چون خداوند بعد از خلق محل کعبه از آنجا شروع به گستراندن زمين و قابل سکونت قرار دادن زمين نمود. و اين امر در روزي مثل 25 ذي القعده اتفاق افتاد که به خاطر عظمت چنين روزي، روزه و غسل آن سفارش شده است. اعمال شب و روز دحوالارض روزه : روز دحوالارض از چهار روزي است که در تمام سال به فضيلت روزه گرفتن، ممتاز است و در روايتى آمده است که روزه اش مثل روزه هفتاد سال است ؛ و در روايت ديگر کفاره هفتاد سال است و هر که اين روز را روزه بدارد و شبش را به عبادت بسر آورد از براى او عبادت صد سال نوشته شود ؛ و هر چه در ميان آسمان و زمين وجود دارد براى کسي که در اين روز روزهدار باشد استغفار مي‌کنند. و اين روزى است که رحمت خدا در آن منتشر گرديده و از براى عبادت و اجتماع به ذکر خدا در اين روز اجر بسيارى است و از براى اين روز به غير از روزه و عبادت و ذکر خدا و غسل دو عمل وارد است . نماز : خواندن نمازى که در کتب شيعه روايت شده . و آن دو رکعت است در وقت چاشت( نیمه اول روز ) در هر رکعت بعد از حمد پنج مرتبه سوره و الشمس بخواند و بعد از سلام نماز بخواند لا حَوْلَ وَ لا قُوَّةَ إِلا بِاللَّهِ الْعَلِي الْعَظِيمِ پس دعا کند و بخواند يا مُقِيلَ الْعَثَرَاتِ أَقِلْنِي عَثْرَتِي يا مُجِيبَ الدَّعَوَاتِ أَجِبْ دَعْوَتِي يا سَامِعَ الْأَصْوَاتِ اسْمَعْ صَوْتِي وَ ارْحَمْنِي وَ تَجَاوَزْ عَنْ سَيئَاتِي وَ مَا عِنْدِي يا ذَا الْجَلالِ وَ الْإِکْرَامِ . دعا : خواندن اين دعا است که شيخ در مصباح فرموده مستحب است خواندن آن: اللَّهُمَّ دَاحِي الْکَعْبَةِ وَ فَالِقَ الْحَبَّةِ وَ صَارِفَ اللَّزْبَةِ وَ کَاشِفَ کُلِّ کُرْبَةٍ أَسْأَلُکَ فِي هَذَا الْيوْمِ مِنْ أَيامِکَ الَّتِي أَعْظَمْتَ حَقَّهَا وَ أَقْدَمْتَ سَبْقَهَا وَ جَعَلْتَهَا عِنْدَ الْمُؤْمِنِينَ وَدِيعَةً وَ إِلَيکَ ذَرِيعَةً وَ بِرَحْمَتِکَ الْوَسِيعَةِ أَنْ تُصَلِّي عَلَى مُحَمَّدٍ عَبْدِکَ الْمُنْتَجَبِ فِي الْمِيثَاقِ الْقَرِيبِ يوْمَ التَّلاقِ فَاتِقِ کُلِّ رَتْقٍ وَ دَاعٍ إِلَى کُلِّ حَقٍّ وَ عَلَى أَهْلِ بَيتِهِ الْأَطْهَارِ الْهُدَاةِ الْمَنَارِ دَعَائِمِ الْجَبَّارِ وَ وُلاةِ الْجَنَّةِ وَ النَّارِ وَ أَعْطِنَا فِي يوْمِنَا هَذَا مِنْ عَطَائِکَ الْمَخْزُونِ غَيرَ مَقْطُوعٍ وَ لا مَمْنُوعٍ [مَمْنُونٍ] تَجْمَعُ لَنَا بِهِ التَّوْبَةَ وَ حُسْنَ الْأَوْبَةِ يا خَيرَ مَدْعُوٍّ وَ أَکْرَمَ مَرْجُوٍّ يا کَفِي يا وَفِي يا مَنْ لُطْفُهُ خَفِي الْطُفْ لِي بِلُطْفِکَ وَ أَسْعِدْنِي بِعَفْوِکَ وَ أَيدْنِي بِنَصْرِکَ وَ لا تُنْسِنِي کَرِيمَ ذِکْرِکَ بِوُلاةِ أَمْرِکَ وَ حَفَظَةِ سِرِّکَ وَ احْفَظْنِي مِنْ شَوَائِبِ الدَّهْرِ إِلَى يوْمِ الْحَشْرِ وَ النَّشْرِ وَ أَشْهِدْنِي أَوْلِياءَکَ عِنْدَ خُرُوجِ نَفْسِي وَ حُلُولِ رَمْسِي وَ انْقِطَاعِ عَمَلِي وَ انْقِضَاءِ أَجَلِي اللَّهُمَّ وَ اذْکُرْنِي عَلَى طُولِ الْبِلَى إِذَا حَلَلْتُ بَينَ أَطْبَاقِ الثَّرَى وَ نَسِينِي النَّاسُونَ مِنَ الْوَرَى وَ أَحْلِلْنِي دَارَ الْمُقَامَةِ وَ بَوِّئْنِي مَنْزِلَ الْکَرَامَةِ وَ اجْعَلْنِي مِنْ مُرَافِقِي أَوْلِيائِکَ وَ أَهْلِ اجْتِبَائِکَ وَ اصْطِفَائِکَ وَ بَارِکْ لِي فِي لِقَائِکَ وَ ارْزُقْنِي حُسْنَ الْعَمَلِ قَبْلَ حُلُولِ الْأَجَلِ بَرِيئا مِنَ الزَّلَلِ وَ سُوءِ الْخَطَلِ اللَّهُمَّ وَ أَوْرِدْنِي حَوْضَ نَبِيکَ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَيهِ وَ آلِهِ وَ اسْقِنِي مِنْهُ مَشْرَبا رَوِيا سَائِغا هَنِيئا لا أَظْمَأُ بَعْدَهُ وَ لا أُحَلَّأُ وِرْدَهُ وَ لا عَنْهُ أُذَادُ وَ اجْعَلْهُ لِي خَيرَ زَادٍ وَ أَوْفَى مِيعَادٍ يوْمَ يقُومُ الْأَشْهَادُ اللَّهُمَّ وَ الْعَنْ جَبَابِرَةَ الْأَوَّلِينَ وَ الْآخِرِينَ وَ بِحُقُوقِ [لِحُقُوقِ] أَوْلِيائِکَ الْمُسْتَأْثِرِينَ اللَّهُمَّ وَ اقْصِمْ دَعَائِمَهُمْ وَ أَهْلِکْ أَشْياعَهُمْ وَ عَامِلَهُمْ وَ عَجِّلْ مَهَالِکَهُمْ وَ اسْلُبْهُمْ مَمَالِکَهُمْ وَ ضَيقْ عَلَيهِمْ مَسَالِکَهُمْ وَ الْعَنْ مُسَاهِمَهُمْ وَ مُشَارِکَهُمْ اللَّهُمَّ وَ عَجِّلْ فَرَجَ أَوْلِيائِکَ وَ ارْدُدْ عَلَيهِمْ مَظَالِمَهُمْ وَ أَظْهِرْ بِالْحَقِّ قَائِمَهُمْ وَ اجْعَلْهُ لِدِينِکَ مُنْتَصِرا وَ بِأَمْرِکَ فِي أَعْدَائِکَ مُؤْتَمِرا اللَّهُمَّ احْفُفْهُ بِمَلائِکَةِ النَّصْرِ وَ بِمَا أَلْقَيتَ إِلَيهِ مِنَ الْأَمْرِ فِي لَيلَةِ الْقَدْرِ مُنْتَقِما لَکَ حَتَّى تَرْضَى وَ يعُودَ دِينُکَ بِهِ وَ عَلَى يدَيهِ جَدِيدا غَضّا وَ يمْحَضَ الْحَقَّ مَحْضا وَ يرْفِضَ الْبَاطِلَ رَفْضا اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَيهِ وَ عَلَى جَمِيعِ آبَائِهِ وَ اجْعَلْنَا مِنْ صَحْبِهِ وَ أُسْرَتِهِ وَ ابْعَثْنَا فِي
کَرَّتِهِ حَتَّى نَکُونَ فِي زَمَانِهِ مِنْ أَعْوَانِهِ اللَّهُمَّ أَدْرِکْ بِنَا قِيامَهُ وَ أَشْهِدْنَا أَيامَهُ وَ صَلِّ عَلَيهِ [عَلَى مُحَمَّدٍ] وَ ارْدُدْ إِلَينَا سَلامَهُ وَ السَّلامُ عَلَيهِ [عَلَيهِمْ] وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَکَاتُهُ لینک کانال روابط عمومی مدرسه علمیه معصومیه👇 https://eitaa.com/masoumieh_pr
معاون پژوهش حوزه های علمیه به همراه تنی چند از کارشناسان مرکز مدیریت از مدرسه معصومیه بازدید کردند.
حجت السلام و المسلمین میرمعزی معاون پژوهشی حوزه‌های علمیه از مدرسه علمیه معصومیه دیدار کرد. در این دیدار صمیمانه، ضمن بازدید از بخش های مختلف کتابخانه شامل مخزن، سالن مطالعه ، نشریات و ...؛ معاون پژوهشی مدرسه، گزارشی از فعالیتهای معاونت پژوهشی مدرسه علمیه معصومیه ارائه داد. لینک کانال روابط عمومی مدرسه علمیه معصومیه👇 https://eitaa.com/masoumieh_pr
حضرت آیت الله استادی در جمع اساتید و طلاب مدرسه علیمه معصومیه: برای پیشرفت در مسیر علما حرکت کنید؛ امیدواریم موانع تحول برطرف شود. برای پیشرفت در مسیر طلبگی باید در مسیر علما حرکت کنیم، اگر از بزرگان سؤال کنیم که چه کردید که به مقام علمی و اخلاقی رسیدید، می گویند که هم در علم و هم در عمل باید متوسل به اهل بیت (علیهم السلام) باشیم و از ائمه (علیهم السلام ) استمداد بجوییم.
حضرت آیت الله استادی، عضو شورای عالی حوزه های علمیه، شنبه 5 مردادماه 1398 در نشستی صمیمی با اساتید و طلاب مدرسه علمیه معصومیه قم با اشاره به دوره زندگی آقا باقر بهبهانی که تقریبا 200 تا 250 سال پیش بوده است،فرمودند: ایشان در دوره خود دارای مقام بالایی بودند و همه ایشان را آقا خطاب می کردند. در شرح حال این عالم بزرگوار است که شخصی از ایشان پرسید چه کار کردید که به توفیقات رسیدید، ملا و عزیز و آقا شدید و مورد شرافت و قبول بزرگان و مردم قرار گرفتید؟ ایشان درجواب فرمودند: در من چیزی نیست که استحقاق این همه تکریم و تعظیم را داشته باشم، الا این که من خودم را هیچ حساب کردم و برای خودم جایگاهی قائل نبودم. آیت الله استادی با تأکید بر این مطلب که اگر انسان با تمام مزایایی که دارد خود را هیچ حساب کند به مقام آقایی و بزرگی می رسد، یکی از آسیب های اولیه دوران طلبگی تکبر است؛ تکبری که اهل علم گرفتارش می شوند این است که حق را قبول نکنند. دلیل رسیدن علما و بزرگان به جایگاه والا را در دوری از تکبر و غرور بود، علما همواره تقید به دوری از تکبر داشتند به طوری شیخ حسن مامقانی در موضوعی با هم دوره خود به بحثی رسیدند و هم دوره شیخ اشکالی وارد کرد که مورد قبول شیخ حسن مامقانی قرار نگرفت، بعداز اتمام بحث شیخ به منابع موجود رجوع کرد و متوجه صحت سخن هم دوره ای خود شد و شبانه به درب منزل ایشان رفت و اقرار به اشتباه خود در بحث کرد. آیت الله استادی به دومین جواب آقا باقر بهبهانی به آن شخص سؤال کننده اشاره کرد و افزود: آقا باقر به آن فرد گفت: من همیشه علما و اساتید را احترام و تکریم می کردم و با ادب و عظمت از آنها یاد می کردم و همین امر موجب تعالی من شد. این که در شرح حال علما احترام به اساتید، بزرگان و والدین همواره مورد توجه بوده است، جدیت در علم و عمل و پشتکار داشتن در کسب علم و رسیدن به تهذیب سومین جوابی بود که آقا باقر بهبهانی به آن فرد داد. اگر کسی می خواهد به مقام معنوی و آقایی برسد باید هم در بُعد تحصیل و هم در بُعد تهذیب زحمت و پشتکار داشته باشد، چون این دو مکمل یکدیگر هستند. مرحوم حضرت آیت الله العظمی اراکی 14 جلد کتاب داشت که همه این کتاب ها را در دوره جوانی نوشته بود و همین طور امام خمینی بیشتر کتاب هایش را در دوره جوانی تألیف کرده بود و این نشان دهنده این است که داشتن علم و اخلاق در دوره جوانی تأثیرگذارتر است و هر چه سن انسان بیشتر شود کسب تهذیب نیز سخت تر است. برای پیشرفت در مسیر طلبگی باید در مسیر علما حرکت کنیم، اگر از بزرگان سؤال کنیم که چه کردید که به مقام علمی و اخلاقی رسیدید، می گویند که هم در علم و هم در عمل باید متوسل به اهل بیت علیهم السلام باشیم و از ائمه استمداد بجوییم. وی در پایان در پاسخ به سؤالی درباره تحول در حوزه های علمیه، با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب همواره تأکید بر این مطلب داشته و کمال اعتماد را به شورای عالی حوزه های علمیه دارند، اظهار داشت: شورای عالی هم کمال ارادت را خدمت رهبر معظم انقلاب دارد و تأکیدات ایشان با توجه به وجود موانع در حوزه، مورد بررسی است و امیدواریم این موانع برطرف شوند. لینک کانال روابط عمومی مدرسه علمیه معصومیه👇 https://eitaa.com/masoumieh_pr
✨ لوح| رهبرانقلاب: باید از برکت روز بيست و پنجم ماه ذی‌قعده که روز است استفاده کرد. لینک کانال روابط عمومی مدرسه علمیه معصومیه👇 https://eitaa.com/masoumieh_pr
حدیث روز 💠امام باقر علیه السلام💠 🔻و ما مِنْ عَبْدٍ يَبْخَلُ بِنَفَقَةٍ يُنْفِقُها فيما يُرْضِى اللّه َ اِلاَّ ابْتُلىَ بِاَنْ يُنْفِقَاَضْعافَها فيما اَسْخَطَ اللّه َ؛ 🔰هر كس از خرج كردن مالى در راه بخل ورزد، چند برابر آن را در راه غيرخداپسندانه هزينه خواهد كرد. . 📙بحارالأنوار، ج 78، ص 173 لینک کانال روابط عمومی مدرسه علمیه معصومیه👇 https://eitaa.com/masoumieh_pr
🌸حدیث روز 🌸 💠 کفاره غیبت چیست؟ 🔰 عنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (ع) قَالَ: سُئِلَ النَّبِيُّ(ص ) مَا كَفَّارَةُ الِاغْتِيَابِ قَالَ تَسْتَغْفِرُ اللَّهَ لِمَنِ اغْتَبْتَهُ كُلَّمَا ذَكَرْتَهُ. 📎امام صادق(ع) فرمود🔻 ❓از پیامبر پرسیدند کفاره غیبت چیست؟ فرمود: هرگاه به یاد غیبت شونده افتادی از خدا برای او طلب آمرزش کن. 📚 وسائل الشيعة، ج12، ص290 کانال روابط عمومی مدرسه علمیه معصومیه👇 https://eitaa.com/masoumieh_pr
✨پيامبر خدا صلى الله عليه و آله: 🔶مردم را با دوستانشان بيازماييد؛ زيرا آدمى با كسى كه از رفتارش خوشش بيايد ، دوستى مى كند اختَبِرُوا الناسَ بأخدانِهِم؛ فإنّما يُخادِنُ قالرَّجُلُ مَن يُعجِبُهُ نَحوَهُ🌸🌺 📚ميزان الحكمه جلد6 صفحه 191 کانال روابط عمومی مدرسه علمیه معصومیه👇 https://eitaa.com/masoumieh_pr
شهادت مظلومانه جوانترين شمع هدايت و نهمين بحر کرامت، تسليت باد.
زیارت نام حضرت امام جواد (علیه‌السلام): السَّلامُ عَلَیْکَ یَا أَبَا جَعْفَرٍ مُحَمَّدَ بْنَ عَلِیٍّ الْبَرَّ التَّقِیَّ الْإِمَامَ الْوَفِیَّ السَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الرَّضِیُّ الزَّکِیُّ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا وَلِیَّ اللَّهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا نَجِیَّ اللَّهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا سَفِیرَ اللَّهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا سِرَّ اللَّهِ (سِتْرَ اللَّهِ) السَّلامُ عَلَیْکَ یَا ضِیَاءَ اللَّهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا سَنَاءَ اللَّهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا کَلِمَةَ اللَّهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا رَحْمَةَ اللَّهِ السَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا النُّورُ السَّاطِعُ السَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الْبَدْرُ الطَّالِعُ السَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الطَّیِّبُ مِنَ الطَّیِّبِینَ السَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الطَّاهِرُ مِنَ الْمُطَهَّرِینَ السَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الْآیَةُ الْعُظْمَى السَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الْحُجَّةُ الْکُبْرَى السَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الْمُطَهَّرُ مِنَ الزَّلاتِ السَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الْمُنَزَّهُ عَنِ الْمُعْضِلاتِ (الْمُعْظِلاتِ) السَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الْعَلِیُّ عَنْ نَقْصِ الْأَوْصَافِ، السَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الرَّضِیُّ عِنْدَ الْأَشْرَافِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا عَمُودَ الدِّینِ أَشْهَدُ أَنَّکَ وَلِیُّ اللَّهِ وَ حُجَّتُهُ فِی أَرْضِهِ وَ أَنَّکَ جَنْبُ اللَّهِ وَ خِیَرَةُ اللَّهِ وَ مُسْتَوْدَعُ عِلْمِ اللَّهِ وَ عِلْمِ الْأَنْبِیَاءِ وَ رُکْنُ الْإِیمَانِ وَ تَرْجُمَانُ الْقُرْآنِ وَ أَشْهَدُ أَنَّ مَنِ اتَّبَعَکَ عَلَى الْحَقِّ وَ الْهُدَى وَ أَنَّ مَنْ أَنْکَرَکَ وَ نَصَبَ لَکَ الْعَدَاوَةَ عَلَى الضَّلالَةِ وَ الرَّدَى أَبْرَأُ إِلَى اللَّهِ وَ إِلَیْکَ مِنْهُمْ فِی الدُّنْیَا وَ الْآخِرَةِ وَ السَّلامُ عَلَیْکَ مَا بَقِیتُ وَ بَقِیَ اللَّیْلُ وَ النَّهَارُ یا اَبا جَعفَرٍ یا مُحَمَّدَبنَ عَلیٍّ اَیُّهَا التَّقِیُّ الجَوادُ یَا بْنَ رَسُولِ اللّهِ یا حُجَّةَ اللّهِ عَلی خَلقِهِ یا سَیِدَنا وَ مَولانا اِنا تَوَجَّهنا وَ استَشفَعنا وَ تَوَسَّلنا بِکَ اِلیَ اللّهِ وَ قَدَّمناکَ بَینَ یَدَی حاجاتِنا یا وَجیهاً عِندَاللّهِ اِشفَع لَنا عِندَاللّه