7صد پرسش.pdf
698.4K
🔵 #کتاب
🌸صد پرسش از حکمت هاي حضور در « جهان بین دو جهان »
🍀پی دی اف
#استادطاهرزاده
🔹🍃
🍃🔹🌼🍂
🍂🌼
-------------------------<><>
🌼-|@matalebevijeh
-------------------------<><>
May 11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انا لله و انا الیه راجعون
💠مراسم ترحیم حضرت آیت الله رحیمیان (ره) روز یکشنبه ۱۴۰۲/۵/۸ از ساعت ۸ الی ۱۱ صبح درگلزار شهدای دستگرد خیار برگزار می گردد.
💠مراسم هفته نیز در روز پنج شنبه ۱۴۰۲/۵/۱۲ از ساعت ۱۷ الی ۱۹ در خیمه حسینی گلستان شهدای شهر اصفهان برگزار می گردد.
#گلزار_شهدای_دستگرد
#آیت_الله_رحیمیان
🔘@d_kh_isf13
🔘@golzreshd
🔘@matalebevijeh
🔘🏴🔘🏴🔘🏴🔘
Karbalaکربلا و رازی که شهدا متوجه آن بودند در بستر «ایمان» و «امید».mp3
16.55M
🍃بسم الله الرحمن الرحیم🍃
🏴.اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ
📝 عنوان : کربلا و رازی که شهدا متوجه آن بودند در بستر «ایمان» و «امید»
🕌سه راه سیمین مسجد الانبیا
https://nshn.ir/21_bZlKJQxl2Nb
⏱زمان: شنبه تاریخ : (1402/5/7)
#استاد_اصغر_طاهرزاده
🗓جلسه سوم
📚 متن مورد بحث ↙️
https://eitaa.com/matalebevijeh/14276
⬅️متن کلی↙️
https://eitaa.com/matalebevijeh/14210
🔷پیوست جلسه قبل(2)↙️
https://eitaa.com/matalebevijeh/14263
🎥 فایل تصویری👇🏽
https://eitaa.com/matalebevijeh/14290
#محرم
#شهدا
🌾اشارات درجلسه به⬇️
https://eitaa.com/khamenei_ir/15884
May 11
معنای حضور تاریخی شهدا
8- همه سخن در این است که شهادت، نوعی شعور است برای حضور در آینده، از آن جهت که با انقلاب اسلامیِ کربلایی، افقی در مقابل شهید گشوده میگردد با آیندهای توحیدی که منجر به ولایت الهی خواهد شد. این آن نکته مهمی است که شهید متوجه آن میشود.
وقتی روشن شد آن افق در مقابل شهید گشوده میشود و شهید برای حضور در آن افق به میدان میآید و خود را حاضر میکند که حتی با شهادتِ خود در آن آینده حاضر شود، میفهمیم چرا خداوند ثمره و نتیجه شهادتها را زمینه تحقق ولایت الهی برمیشمارد و در بستر آن شهادتها جامعهای به ظهور میآید که مصداق بالفعل «اللَّهُ وَلِيُّ الَّذِينَ آمَنُوا» میباشد و این نوع ولایت، شروعِ نوعی از زندگی است که انسان خود را زیر سایه رحمت الهی احساس میکند، و کربلا با به میانآوردن آن شهادتها توانست ولایت الهی را که با حاکمیت جاهلیت به حاشیه رفته بود، به جامعه متذکر شود. با اینکه جاهلیت اموی تلاش کرد تا ولایت فرهنگ جاهلیت را در جامعه تازه مسلمان حاکم کند. جاهلیت اموی با آن سابقه تاریخی که در جزیرۀ العرب داشت عملاً در جایگاه تمدنی قرار میگرفت، مقابل نظامی که بنا است دین اسلام آن نظام را شکل دهد و گمان نکنیم وقتی گفته میشود دوران قبل از اسلام دوران جاهلیت بوده، آنها مردمی بودند بدون ساختار خاص اجتماعی و فرهنگی، اتفاقاً دارای نظمی پیچیده و دقیقی بودند آن هم با راهکارهای حضور یک تمدن، ولی با نگاهی که هیچ جایگاهی برای کرامت انسانی و ابعاد متعالی انسان قائل نبودند
https://eitaa.com/matalebevijeh/14210
#محرم
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
+aparat | +Instagram | +Telegram | +Eitaa
جلسه نود و هشتم در راستای بنیان های حکمت حضور در جهانی میان دو جهان.mp3
58.26M
📅 8مرداد ماه 1402
📍خانه طلاب
🎵#فایل_صوتی
#جلسه_نود_و_هشتم
#در_راستای_بنیان_های_حکمت_جهانی_میان_دو_جهان
https://lobolmizan.ir/sound/835
https://eitaa.com/kotobtaherzadeh/1105
👤باحضورآقایان
#استاد_طاهرزاده
موسویان
مرکزی
بحرینیان
نجات بخش
متقی
📚 متن مورد بحث 👈👈👈👈↙️
https://eitaa.com/khanehtolab/757
⏭ لینک جلسه قبلی (97) : 👈👈👇🏻
https://eitaa.com/matalebevijeh/14220
🌾اشارات جلسه ⬇️
✅ 📝 عنوان : کربلا و رازی که شهدا متوجه آن بودند در بستر «ایمان» و «امید»
https://eitaa.com/matalebevijeh/14277
https://eitaa.com/matalebevijeh/14263
https://eitaa.com/matalebevijeh/14226
🎤سخنرانی حاج قاسم درجمع فرماندهان سپاه ↙️
https://eitaa.com/matalebevijeh/13775
🎧. بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع طلاب
https://eitaa.com/matalebevijeh/14147
🎙 انقلاب اسلامی، انتظار، وارستگی
https://eitaa.com/matalebevijeh/14249
🌸کتاب صد پرسش از حکمت هاي حضور در « جهان بین دو جهان »↙️
https://eitaa.com/matalebevijeh/14272
@khanehtolab
❓سوال: میخواهم بدانم امام حسین (ع) برای فیلسوفی چون رضا داوری اردکانی چه بهرهای دارد؟
🔸 دکتر داوری اردکانی: بهره به زندگی عادی تعلق دارد. وقتی در برابر عظمت قرار میگیریم، سودای سود و زیان از میان برمیخیزد.
🔹 شما یکبار از نسبت علم و عمل پرسیدید. در کربلا علم و عمل یکی شد و حقیقت و خیر و جمال یکجا جلوه کردند و شاهدش اینکه بانوی کربلا «ما رایت الا جمیلا» گفت.
🔸 برای من که سرم در کتاب و درس و فلسفه است و قدری هم به سیاست نزدیک شدهام، مسئله این است که کار امام حسین (ع) نجات تاریخ است و نجات تاریخ به همهی ما مربوط میشود.
🔹 وقتی زمان و تاریخ به تباهی و تبهکاری میافتد، باید تاریخ را نجات داد. در این اوقات کسانی پیدا میشوند که رشتهای را که در حال گسیختن است، نگاه میدارند. امام حسین (ع) منجی تاریخ اسلام است؛
🔸 به این دلیل نه فقط یک مسلمان شیعه، بلکه هیچکس نمیتواند نسبت به عاشورا بیتفاوت باشد و آن را ندیده بگیرد؛
🔹 اما برای اینکه اشارهای به بهره و بهرهمندی هم کرده باشیم، میگویم که اگر کسی عظمت عاشورا را درک کند، از برکات آن نیز بهرهمند میشود.
๛ وارَســتـِگـی ๛ @varastgi ๛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷ذیل اراده الهی و راهی که در پیش است🌷
💓 #استاد_طاهرزاده :
🖌حضور اربعینیِ ما و تاریخ توسعهیافتگی در هم میآمیزد تا خود را در این تاریخ حاضر کنیم. حضوری که در عین به سوی او بودن، اراده او ما را فرا گرفته است به همان معنایی که «در درون خانه شرط قبله نیست». آری! در عین در برگرفتهشدن توسط اراده الهی، ما در مسیر اربعینیِ خود به سوی او هستیم و این بهترین حضوری است که میتوان در این تاریخ برای خود حاضر کرد.
🕌مکان: مسیر نجف به کربلا پیاده روی اربعین شهریور1401
👈کلیپ شماره دو
#زیست_اربعینی
┄┅❅📀🖥📀❅┅┅
-------------------------<><>
🌼-|@matalebevijeh
-------------------------<><>
فرهنگ شهادت و حضور در معادلات جهانی
9- به نظر میآید با انقلاب اسلامی، آرامآرام مکتب «مقاومت» به همان معنایی که قرآن متذکر آن است، خود را تا آنجا نشان داد که رژیم غاصب صهیونیسم که با امیدواری تمام به هر جنایتی دست میزد، با امری به نام «مقاومت» روبهرو شد که تمام نقشههایش برای ادامه خود زیر سؤال رفت و در همان راستا بود که پدیده داعش با آنهمه حسابی که سازندگان آن یعنی استکبار جهانی روی آن کرده بودند بیاثر ماند، زیرا در فرهنگ «مقاومت» و شهادتی که در آن مطرح است، موضوعِ وسعتدادن به زندگی در میان است و این غیر از آن است که خود را به کشتن بدهی تا به گمان خود به بهشت بروی، با این تصور که بهشت، دنیای بهتری است با امکانات فراوان، و اینجا است که تفاوت اساسی که بین فرهنگ مقاومت و حضور در تاریخِ توحیدیِ آن همراه با شهادت، با حرکات انتحاریِ داعشیها به ظهور میآید.
👇🏽👇🏽👇🏽👇🏽👇🏽👇🏽👇🏽👇🏽👇🏽👇🏽👇🏽👇🏽
مطالب ویژه
فرهنگ شهادت و حضور در معادلات جهانی 9- به نظر میآید با انقلاب اسلامی، آرامآرام مکتب «مقاومت» به هم
در فرهنگ «مقاومت» و در نگاهی که حضرت امام خمینی«رضواناللهتعالیعلیه» در وصف شهادت کردند، با این عنوان که: «شهادت، هنر مردان خدا است»؛ موجب تولد کسانی شدند که فهمیدند با شهادتِ خود، حضور بیشتری در معادلات جهانی پیدا میکنند. به همان معنایی که بعد از قبول قطعنامه فرمودند:
«خداوندا! این دفتر و کتاب شهادت را همچنان به روی مشتاقان باز و ما را هم از وصول به آن محروم مکن. خداوندا! کشور ما و ملت ما هنوز در آغاز راه مبارزهاند و نیازمند به مشعل شهادت؛ تو خود این چراغ پر فروغ را حافظ و نگهبان باش...»
با نگاهی پدیدارشناسانه به پدیده «مقاومت» که عملاً نگاهی است تاریخی به آن موضوع، میتوانیم برای رهایی از بیتاریخی و گرفتارنشدن در اکنونزدگی، جایگاه تاریخی خود را در این شرایطِ تاریخی بیابیم که در کجا اگر باشیم سخن حضرت امام برایمان معنا میدهد که فرمودند:
«مگر بيش از اين است كه فرزندان عزيز اسلامِ ناب محمدى در سراسر جهان بر چوبههاى دار مىروند؟ مگر بيش از اين است كه زنان و فرزندان خردسال حزب الله در جهان به اسارت گرفته مىشوند؟ بگذار دنياى پست ماديت با ما چنين كند ولى ما به وظيفه اسلامى خود عمل كنيم.»
این سخنان، شناسنامه ما در فرهنگ «مقاومت» و «شهادت» میباشد و موجب هویتبخشی به ما خواهد بود تا در خود نبوغی را احساس کنیم که در سردارانی چون حاج حسین خرازیها طلوع کرد و در شهید عماد مغنیه و شهید حاج قاسم سلیمانی به بلوغ خود رسید، به عنوان درک معنای خود در این تاریخ. در این حالت اگر انسان توانست خود را در فرهنگ «مقاومت» و «شهادت» معنا کند و زندگی را ماورای زندهبودن و یا شهیدشدن احساس کرد، در بودنِ خود منوّر به إشراقی میشود که یا شهید آوینی است و یا شهید عماد مغنیه و یا شهید حاج قاسم سلیمانی، زیرا در معرض نفحات ایّام دهرِ خود قرار گرفته، به همان معنایی که رسول خدا«صلّیاللهعلیهوآله» از آن خبر دادند و فرمودند: «إِنَّ لِرَبِّكُمْ فِي أَيَّامِ دَهْرِكُمْ نَفَحَاتٍ ألا فَتَعَرَّضُوا لَهَا»، آگاه باشید که از طرف پروردگارتان در مراحلی از زندگی نفحات و نسیمهای معنویِ خاصی به سوی شما میآید، متوجه باشید خود را در معرض آن نفحات قرار دهید.
https://eitaa.com/matalebevijeh/14210
#محرم
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
+aparat | +Instagram | +Telegram | +Eitaa
52.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥عنوان : کربلا و رازی که شهدا متوجه آن بودند در بستر «ایمان» و «امید»
🏴.اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ
⏱زمان: شنبه تاریخ : (1402/5/7)
#استاد_اصغر_طاهرزاده
🗓جلسه سوم
📚 متن مورد بحث ↙️
https://eitaa.com/matalebevijeh/14276
⬅️متن کلی↙️
https://eitaa.com/matalebevijeh/14210
🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺
☑️⬅️⬅️پیوست دانلود با کیفیت بالا ↙️
https://aparat.com/v/bBEDa
⬅️ فایل صوتی 👈👈👈↙️
https://eitaa.com/matalebevijeh/14277
🔷پیوست جلسه دوم
https://eitaa.com/matalebevijeh/14251
https://eitaa.com/matalebevijeh/14263
#شهدا
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
+aparat | +Instagram | +Telegram | +Eitaa
May 11
karbala-va-razi-ke-shohada-motavajeh-budand-j01.mp3
38.08M
🔸#کربلا و رازی که #شهدا متوجه آن بودند
⬅️متن بحث: کربلا و رازی که شهدا متوجه آن بودند در بستر «ایمان» و «امید»
https://eitaa.com/matalebevijeh/14210
🔹به صورت گفتگو محور
🔸استاد موسویان
🔸#شرح_جزوه استاد طاهرزاده
🔹 جلسه اول
🔸مرداد ماه 1402
💓 #استاد_طاهرزاده :
🖌با سلام . به نظر می آید آقای موسویان با شرح و تبیین متن کمک می کنند تا مخاطب متوجه آینده ای شود که با شهدا شکل می گیرد از آن جهت که ما وقتی درست زندگی می کنیم که تصور و فهم درستی از آینده خود داشته باشیم
🔘@sabbar_ir
🔘@matalebevijeh
🔘🏴🔘🏴🔘🏴🔘
جنگ نهایتها
10- حال این مائیم و مبارزهای بسی زیبا، از جنس مبارزه آخرالزمانی که جنگِ نهایتها است، مقابله نهایت «ایمان» در اوج انسانیت با نهایت «ظلمات» در اوج رذالت. با حضور در چنین جبههای باید به مددهای موهبی الهی امید داشت که خداوند به حاضران در چنین جبههای عطا میکند تا کاملترین زندگی را که مقابله همه ایمان است با همه کفر در خود احساس کنند، امری که نمونه آن را در این اواخر در نبوغ شهید عماد مغنیه و یا حاج قاسم ملاحظه کردیم. در این جبهه کمترین حضور، همان حضوری است که انسان از دست خود رها میشود و خود را در دل طوفانها مییابد به همان صورتی که جناب مولوی در وصف آن میگوید:
چونکه من از دست شدم، در ره من شیشه منه ور بنهی پا بنهم هر چه بیابم شکنم
اصل تویی من چه کسم، آینهای در کف تو هر چه نمایی بشوم آینهی ممتحنم
تو به صفت سرو چمن، من به صفت سایهی تو چونکه شدم سایهی گل، پهلوی گل خیمه زنم
https://eitaa.com/matalebevijeh/14210
#محرم
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
+aparat | +Instagram | +Telegram | +Eitaa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سوال متحیرانه روسها از فرمانده عملیات آزادسازی بوکمال:
👈 این اباالفضل کیه؟
💎#استاد_طاهرزاده🔻
🖌این است شناسنامه ما در فرهنگ «مقاومت» و «شهادت» که موجب هویتبخشی به ما خواهد بود تا در خود نبوغی را احساس کنیم که در سردارانی چون حاج قاسم و ابو حسین طلوع کرد و به بلوغ خود رسید، به عنوان درک معنای خود در این تاریخ. در این حالت اگر انسان توانست خود را در فرهنگ «مقاومت» و «شهادت» معنا کند و زندگی را ماورای زندهبودن و یا شهیدشدن احساس کرد، در بودنِ خود منوّر به إشراقی میشود به همان معنایی که رسول خدا«صلّیاللهعلیهوآله» از آن خبر دادند و فرمودند: «إِنَّ لِرَبِّكُمْ فِي أَيَّامِ دَهْرِكُمْ نَفَحَاتٍ ألا فَتَعَرَّضُوا لَهَا»، آگاه باشید که از طرف پروردگارتان در مراحلی از زندگی نفحات و نسیمهای معنویِ خاصی به سوی شما میآید، متوجه باشید خود را در معرض آن نفحات قرار دهید☘️
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
+aparat | +Instagram | +Telegram | +Eitaa
کربلا و رازی که شهدا فهمیدند جلسه سیزدهم.MP3
30M
.
🎙 کربلا و رازی که شهدا متوجه آن بودند در بستر «ایمان» و «امید»
▪️با محوریت یادداشت #استاد_طاهرزاده
با شرح و تبیین حاج آقا نجات بخش
جلسه سیزدهم،
🌺شهدا و گشودهشدن زبان ظهور حقایق ازلی🌺
16- به آیندهای باید فکر کرد که آن آینده در افق زمانه و در افق تاریخِ ما قابل تصور است و در چنین حضوری است که زبانی مناسب زمانه ظهور میکند تا آن زبان اشارهای گردد به آنچه باید باشد و برگشت به نحوهای از معنویت است که معنویتِ پسفردایی و آخرالزمانی است. آن زبان از حقایق ازلی و قدسی بهرهمند است، تا هرکس خود را در زمانِ باقی و اکنونِ بیکرانه خود احساس کند.
انقلاب اسلامی در جایگاه تاریخی خود متذکر چنین حضوری است و شهدا چون خود را در چنین فضایی مییافتند، شهادت را نهتنها نابودی نمیدیدند، بلکه آن را راهی عمیقتر برای استقرار بیشتر در اکنونِ بیکرانه و فعّال خود یافتند. از این زاویه به تقاضای حضرت موسی«علیهالسلام» از خداوند فکر کنید که چون آن حضرت خود را متوجه حضوری یافتند که باید مردمان را متوجه آن حضور بکنند، لذا عرضه داشتند: «رَبِّ اشْرَحْ لي صَدْري وَ يَسِّرْ لي أَمْري وَ احْلُلْ عُقْدَةً مِنْ لِساني»(طه/27- 25) از خداوند تقاضاکردندسینهشان را بگشاید تاهرچه بیشتر ظرف حقایق وجودی شود و با آساننمودن امور، موانع پیش رو را برای چنین حضوری مرتفع کند و از آن مهمتر زبانی برای حضرت گشوده شود که حامل معناهایی باشدکه آن حضورراگزارش دهد.ما نیز درست درچنین موقعیتی هستیم که باهمان دغدغهها، برای داشتن زبانی که تذکربه آیندهای باشدکه درپیش است .
⬅️متن کلی↙️
https://eitaa.com/matalebevijeh/14210
🔖حضور فعّال شهدا و مددرسانی به عارفان
11- تفاوت حیاتِ بعد از شهادتِ شهدا و حضور در ادامه تاریخی که در راستای تحقق آن حیات، شهادت را پذیرفتند و حیاتِ بعد از مرگِ انسانهای بیتاریخ بسی بسیار است، شهدا بودنی زندهتر از زندگان را تجربه میکنند و حامل بشارتهای دوگانه «وَ لا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ» و «وَ لا هُمْ يَحْزَنُونَ»(بقره/62) و نعمت خاص الهی که همان «ولایت» است، میباشند و انسانهای بیتاریخ در این عرصه، سختترین پوچی و نیستانگاری را احساس میکنند و اینجا است که باید با شهدا نسبتی خاص برقرار کرد، نسبت خاصی که حضرت امام اینطور از آن خبر میدهند که:
« ما براى درک کامل ارزش و راه شهیدانمان فاصله طولانى را باید بپیماییم و در گذر زمان و تاریخ انقلاب و آیندگان آن را جستجو نماییم ....همین تربت پاک شهیدان است که تا قیامت مزار عاشقان و عارفان و دلسوختگان و دارالشفای آزادگان خواهد بود...».
آری! اینجا است که شهادت، فرصت است تا عارفان و عاشقان و دلسوختگان برای ادامه حیات خود در این زندگی، از حضور فعّال شهدا مدد بگیرند و در وسعتی گشودهتر و گستردهتر از تفاوت مُردن و ماندن در نزد خود آزاد باشند. این است راهی که باید ما در آینده خود مدّ نظر داشته باشیم.
https://eitaa.com/matalebevijeh/14210
#محرم
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
+aparat | +Instagram | +Telegram | +Eitaa
انقلاب اسلامی انتظار و وارستگی.MP3
49.91M
.
🎙 انقلاب اسلامی، انتظار، وارستگی
در معنای حضور تاریخی و تفکر به حقیقت هستی
با حضور #استاد_طاهرزاده
جلسه هجدهم، ۱۰ مرداد ماه ۱۴۰۲
⏭پیوست جلسه قبلی (17) : 👇🏻
https://eitaa.com/matalebevijeh/14249
📄 متن مورد بحث جلسه↙️
https://eitaa.com/matalebevijeh/14301
⬅️متن کلی↙️
https://eitaa.com/matalebevijeh/12675
#مدرسه_سیاست
#وارستگی
@soha_sima
مطالب ویژه
. 🎙 انقلاب اسلامی، انتظار، وارستگی در معنای حضور تاریخی و تفکر به حقیقت هستی با حضور #استاد_طاهرزا
🌺بشر جدید و ظرفیت حضور در تاریخ انقلاب اسلامی🌺
34- ما در نظر به انقلاب اسلامی به واقع به دنبال افق گشودهای هستیم که ما را احاطه میکند، بدون آنکه چیز مشخصی باشد، ولی همه چیز را، تک به تک و در پیوند با یکدیگر، در خود به عنوان یک سکونتگاه گرد هم میآورد. با توجه به این امر آیا جز این است که انقلاب اسلامی از یک جهت افقی است گسترده و از جهتی دیگر سکونتگاهی است که همهچیز در این تاریخ در قلمرو گسترده آن حاضر است و معنا پیدا کرده؟ معنای انتظار و وارستگی در این قلمرو معنای خاصی است که تاریخ جهان مدرن از آن بیبهره است ولی بشر جدید نهتنها ظرفیت یافتن آن را دارد، بلکه ناخودآگاه به دنبال آن است تا از پوچی دورانش رهایی یابد و این با خود گشودگی برای امری گشوده که همان حضور در تاریخ انقلاب اسلامی است، برایش پیش میآید.
🌺حکایت «مستوری» و «نامستوریِ» حقیقت 🌺
35- اگر بعضاً ملاحظه میکنید که «قلمرو گشوده»، خود را از ما پس میکشد و بیش از آنکه در جهت مواجهه با ما پیش آید، از ما فاصله میگیرد؛ به جهت آن است که بازگوکننده و آشکارکننده حقیقت است و حقیقت در عین آشکارگی و ظهور، در خفاء و عدم آشکارگی است و راز شیدایی عارف نسبت به آن در همین است که حقیقت چون ماه نو خود را مینمایاند و چیزی نمیگذرد که رُخ برمیگیرد، امری که جناب حافظ را در بر گرفت و او را به سرودن این بیت کشاند که:
شیدا از آن شدم که نگارم چو ماه نو ابرو نمود و جلوهگری کرد و رو ببست
این حکایت حقیقت است، امری که بشر امروز سخت به آن نیاز دارد و به همین دلیل با هیچ چیز و با هیچ حرفی آرام نمیگیرد، مگر با امری که در عین نامستوری، مستور است و این تجلی ذات حقیقت است که با تفکری پیش میآید که گشودگی را بهخوبی فهم و درک کرده است.
🌺نسبتی که بین شهدا و انقلاب اسلامی پیش آمد🌺
36- در نسبتی که با حقیقت پیدا میکنیم، آنگاه که با آن یعنی با حقیقت در قلمرو گشوده انقلاب اسلامی مواجه میشویم، در آن صورت حقیقت، ویژگی ابژهای را ندارد که در برابر ما قرار داشته باشد ولی در عین حال منزل و جایگاه استقرار همه اموری است که میتوانند وجود داشته باشند، مشروط بر آنکه آنها را در آینه حقیقت مدّ نظر داشته باشیم تا بتوانیم نسبت به آنها بیندیشیم و فکر کنیم و از آن طریق به ذات تفکر نزدیک شویم، از طریق انتظار نسبت به آنچه در پیش است، انتظاری که هیچ ابژهای ندارد، در عین منتظربودن، منتظرِ چیزی بودن، ولی اگر چیزی را در ذهن خود تصور کنیم و انتظارش را بکشیم، عملاً در حضوری که با انتظار پیش میآید واقع نمیشویم. ما در حالت انتظار، گشوده به چیزی هستیم که حسِ انتظار از آن خبر آورده. مثل حضوری که نسبت به قرآن در مقام جامعیت در شب قدر برای انسان پیش میآید و هیچکس نمیداند به طور مشخص آنچه با نزول فرشتگان و «روح» پیش میآید، چیست، مگر بعد از آنکه برای رسول خدا«صلواتاللهعلیهوآله» سورههای قرآن یکی بعد از دیگری نازل میشوند و حضرت، نسبت آنها را با حضورِ شب قدریشان مییافتند، بدون آنکه از قبل نسبت به آن سورهها آگاهی داشته باشند و یا در افق انتظار آن حضرت، آن سورهها معلوم باشد. این است معنای نسبتی که از طریق انقلاب اسلامی با حقیقت پیدا میکنیم تا با نظر به افقی که در پیش است، رویدادهای مربوط به انقلاب اسلامی که آینههای نمایاندن حقیقتاند، فهم شوند و بتوانیم نسبت به آنها تفکر نماییم. آیا میتوان نسبتی را که بین شهدا و انقلاب اسلامی پیش میآمد را در حضور لیلة القدری آنها و طلب هرچه بیشترِ به ظهورآمدن آنچه باید از اجمال به تفصیل میآمد؛ دانست؟ آگاهی اولیه آنها نسبت به تاریخی که در آن حاضر بودند و طلبِ حضور بیشتر در آن تاریخ از طریق شهادت محقق شد.
از_بشقاب_پرنده_در_کنگره_تا_اف_35_در_خلیج_فارس.mp3
47.2M
🔹 گفتگو با پریسا #نصرآبادی
⬅️از_بشقاب_پرنده_در_کنگره_تا_اف_35_در_خلیج_فارس
📆 8 مردادماه . ۱۴۰۲
⏱ مدت زمان: ۱۳۲ دقیقه
💎#استاد_طاهرزاده🔻
🖌راستی چرا غربگراها ی ما جز آمریکا و اروپا را به رسمیت نمیشناسند ؟ ملاحظه میکنید چگونه ایران به عنوان جبههای که بنا است در نظم نوین جهانی عمق استراتژیک خود را با حضور در آفریقا گسترش دهد تا از بقیه کشورهایی مانند روسیه و چین و حتی ترکیه عقب نماند غرب گراهای داخلی نگران این حضور هستند .؟
آیا نگرانی غربگراها در این رابطه نیست که چرا ایران در حال فاصله گرفتن از آمریکا میباشد ؟
خوب است به اتفاق تاریخی عدم جرأت کمپانی های آمریکایی در رابطه با عدم تخلیه تانکر نفتی ایران فکر کنیم . آیا این حکایت از حضور ایران در معادلات جهانی ندارد ؟ و اینکه امکان کنشگری آمریکا از دست رفته است ، ولی رسانههای خودباخته غربگرای ما متوجه این امر نیستند و نسبت به حضور موشک کروز ابومهدی و تغییر حضور ناوهای آمریکا در سواحل ایران فکر نمیکنند، در حالی که دشمنان ما هوشمندانهتر از داخلی ها نسبت به این امر فکر می کنند
🌐 jedaal.tv/radio
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺حضور در لیله القدر تاریخی انقلاب اسلامی🌺
با توجه به اینکه ما با حضور تاریخی متوجه زمان انفسی که درون ما احساس میشود میباشیم و آن غیر از زمان تقویمی است حال باید از خود پرسید ما در چه زمانی زندگی میکنیم ؟ و زمان حقیقی ما کدام زمان است زمانی که در درون ما است به آن فکر میکنیم به همان معنای تفکر تاریخی و یا زمانی است که تقویم ها تعیین میکنند ؟
باید از خود پرسید ما با نسل جدید چند سال فاصله داریم آیا زیست جهان آنها را میشناسیم تا مناسب زمانهای که آنها در آن زیست میکنند با آنها رابطه داشته باشیم ؟ زیرا غفلت از این موضوع موجب فاصله و شکافی بین ما و نسل جدید خواهد شد و از اینکه باید فرزند زمان خویش باشیم حاشیه میرویم.
اگر در آموزههای دینی خود داریم لیله القدر خیر من الف شهر بدین معنا که یک شب میتواند از هزار ماه برتر باشد باید از خود بپرسیم آیا به زمان قدسی که عملاً در انقلاب اسلامی پیش آمده است حاضریم و به آن فکر کردیم ، زمانی که دیگر زمان تقویمی نیست؟
زمان انفسی که انقلاب اسلامی درنظرها میآورد انسان را به جهت تفکر تاریخی اش متفکر می میسازد تا آنجایی که میتواند در عین حضور در آینده با گذشتهای مثل زندگی با اصحاب امام حسین علیه السلام مانوس باشد
از آنجایی که حضور تاریخی امریست درونی و با جان انسانها ارتباط دارد و هستی انسان را با انسان در میان میآورد نمیتوانیم گمان کنیم حضور تاریخی را با امری مثل اطلاع یافتن از موضوعات میتوان به دست آورد زیرا امری است مربوط به تقدیر انسانها ذیل اراده الهی و تنها انسان میتواند سعی کند خود را ذیل آن اراده قرار دهد👇🏽👇🏽👇🏽👇🏽👇🏽👇🏽👇🏽👇🏽
مطالب ویژه
🌺حضور در لیله القدر تاریخی انقلاب اسلامی🌺 با توجه به اینکه ما با حضور تاریخی متوجه زمان انفسی که درو
و به یک معنا در تقدیر الهی خود را حاضر کند که این امر بسیار مهمی است در رابطه با واقع بودگی انسان.
ما با فرهنگ سنتی خود در صورتی که بشر جدید را و جهان جدید را بشناسیم میتوانیم قرار گیریم و این در زمانی است که فرهنگ مدرن نیز از تواناییهای خود نسبت به وعدههایی که به بشر جدید داده بود ناتوان شده ، از این جهت باید در نسبت به حضور انسان جدید در مساجد به جای اینکه ظاهر مساجد را با فرهنگ مدرن آرایش دهیم باید مساجد طوری باشند که انسانها احساس کنند خانه و ماوای اصیل خود را حاضر کردهاند
آری شعارهای دینی نباید حالت سرگرمی و به تعبیری حالت کارناولی پیدا کند از پرسشهای اصیلی که بشر جدید با آن روبرو شده غفلت گردد و صرفاً به حجم شرکت کنندگان دلخوش باشیم غافل از آنکه انسان جدید به اصطلاح آنلاین است پرسشهایی دارد که باید متفکرانه به آن پرسشها جواب داد تا گمان نکند ما با نوعی سطحی نگری بنا داریم تحجری را در رابطه با سنتهای خود به او تحمیل کنیم. با اینکه همه میدانند سنت چنانچه احیانشود نوعی تحجر و داعشی گریست از آن جهت که میدانستهاند افق جدیدی را بر مبنای همان سنتها مقابل مخاطبان بگشایند.
فراموش نکنیم که بشر جدید فهم خاصی نسبت به خود دارد و باید تکالیف شرعی را مبتنی بر همان فهمی که او از خود دارد با او در میان گذارد و مسلماً با نظر به وجوه متعالی بشر جدید تکالیف به عالیترین سطح برای او قابل پذیرش است مشروط بر آنکه گرفتار سطحی نگری در امر اراده معارف عالیه دینی نشویم و به صرف گستردگی آموزههای دینی از عمق آنها و لیله القدری یعنی زمان قدسی آنها غفلت شود.چه سود میبرد انسانی که بر عالم مسلط شود ولی بر نفس خود مسلط نباشد و در درون خود به جهت آنکه به ابعاد روحانیاش توجه نکرده احساس نارضایتی فراوانی بکند که اصطلاحاً به آن نیست انگاری یا نیهیلیسم میگویند آیا با حضور تاریخی انقلاب اسلامی به عنوان زمانی قدسی و لیله القدری تاریخی ما با کانون امیدبخشی در جهان کنونی روبرو نیستیم تا بشر از بی افق بودن رهایی یابد ؟
https://eitaa.com/matalebevijeh/14300
مجموعه غزلیات حافظ.pdf
2.51M
📝 #شرح #غزلیات #حافظ
با سلام. با توجه به اینکه شماره غزلهای جناب حافظ در دیوانهای مختلف متفاوت است .لازم بود برای جستجوی غزلها همه آنها در یک فایل قرار گیرد تا کاربران محترم بتوانند از طریق جستجو غزل مورد نظر خود را بیابند و از این طریق مجموعه غزلهایی که تا حال شرح شده است را در یک فایل منظم و تقدیم میشود
#غزل
✅ #استاد_طاهرزاده