eitaa logo
مطالب ویژه
4.7هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
3.1هزار ویدیو
1.5هزار فایل
📚 مطالب ویژه، حول محورمعارف توحیدی و انقلاب اسلامی برگرفته ازاندیشه‌های استاداصغرطاهرزاده 📧 ارتباط‌ با ما: @hasannazari 09136032342 🔹سایت‌ لب‌ المیزان:https://lobolmizan.ir 🔹ایتا:https://eitaa.com/matalebevijeh 🔹روبیکا:https://rubika.ir/matalebev
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨🌺🍃✨🌺🍃✨ ||🎞||>> گروه فرهنگی تقدیم می کند🔺🔺 ✨✨حکمتهایی برگزیده از کتاب✨✨ 📚 🖋به قلم«استاد اصغر» 🎙با صدای حجت الاسلام ┄┅┅┅┅❀ 7❀┅┅┅┅┄ 🍃استقرار در وطن جاودانه🍃 هرکس به جای آن‌که خود را با خود ادامه دهد، بهتر است که خود را بی‌نام و نشان، با انسان‌های بزرگ ادامه دهد تا با ادامه‌ی آن‌ها ادامه‌ی خود را احساس کند. این تنهایی و بی‌نام و نشان‌بودن، انزوا نیست، نوعی وطنِ جاودانه است که اصحاب امام حسین«علیه السلام» در کربلا و یاران امام خمینی«رضوان‌الله‌تعالی‌علیه» در این تاریخ به آن دست یافتند. ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ ꧁|🌱|»» @matalebevijeh
هدایت شده از لب المیزان
🌸 🌸استاداصغرطاهرزاده 💠سوال شماره31472 💠حضور در فضای مجازی و ارتباط با جهان گشوده همدیگر 🔺موضوع: انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، علوم جدید، ⁉️سلام و عرض ادب: عرض تسلیت و قبولی عزاداری ها. بنده بحمدلله طبق آن نقشه ای که در ذهنم داشتم، از طریق کامپیوتر به شغل با ثباتی برسم، تقریبا محقق شده است. حال باید تصمیم بگیرم بین موارد زیر چه کنم؟ ۱. تکمیل تحصیلات کامپیوتری و ارتقا در همین موضوع ۲‌‌. خواندن رشته علوم قرآن و حدیث ۳. خواندن رشته فقه و مبانی حقوق ۴. خواندن رشته روانشناسی گرایش اسلامی ۵. خواندن رشته علوم سیاسی در پیام نور علاقه ام این پنج است، ولیکن چون می ترسم از این شاخه به آن شاخه پریدن های بسیار که مانع شود از پیشروی، تمایل به گزینه ۱ یعنی کامپیوتر دارم. ولی از طرفی هم حس می‌کنم زیاد مشغول علوم مجازی شدن هم مرا از اصل غافل می‌کند، لذا در این بین مانده ام. نظر حضرتعالی برایم راهگشاست. البته شکر خدا مطالعات دینی بنده قطعی نداشت. ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: به عنوان رسالت در فضای مجازی می‌توانید همان رشته کامپیوتر را ادامه دهید. در کتاب «بنیان‌های حکمت حضور جهان بین دو جهان» که در دست تهیه است، در بنیان ۵۷ این‌طور عرض شده است:  حضور در فضای مجازی و ارتباط با جهان گشوده همدیگر ۵۷- برای فهم درست پدیدارها باید به آن‌ها تعلّق داشته باشیم و آن‌ها را در جهان خود بیابیم و تفکر، یعنی یافتن رابطه‌ای درست با پدیدارها. این همان رسیدن به شور «وجود» و استقرار است نسبت به موجودات، به عنوان روشنی‌گاه‌های وجود، وگرنه با پندارهای خود و با مشهورات به‌سر می‌بریم که هیچ گرمایی به جان انسان منتقل نمی‌کنند تا احساس ناکامی و پوچی نداشته باشد. نسبتی بین نگاه پدیدارشناسانه به موجودات با به تجلی‌آمدن وجود هست و چنانچه به پدیده‌ها نگاه خاص پدیدارشناسانه داشته باشیم و «وجود» نیز مطابق آن پدیدارها ظهور می‌کند، می‌توان گفت فرشته یا فرشتگانی در جان انسان تجلی کرده‌اند، زیرا «وجود» در ذات خود عین کمال است و در هر موطنی که ظهور کند عملاً انسان در خود با صورتی از کمال الهی مرتبط است. جهانی که با انقلاب اسلامی در حال طلوع است، آنچه را که ماورای فهم بشر روزمرّه است به ارمغان می‌آورد تا هرکس در آن فضای گشوده بتواند خود را آغاز کند و انسان‌ها همدیگر را در آن جهان که به سوی آن‌ها گشوده شده، درک کنند. مانند آنچه در پیاده‌روی اربعین می‌توان تجربه کرد و یا در این تاریخ آرام‌آرام همان روحیه در حال به ظهورآمدن در فضای مجازی است و انسان‌ها در نسبتی که در دل حضور در انقلاب اسلامی با همدیگر پیدا می‌کنند در فضای مجازی در جهان‌های گشوده همدیگر حاضر می‌شوند. زیرا هرکس به جهت طلوع آن جهان، از خویشتن درکی بس متعالی یافته است، هرچند آن جهان هنوز نامتعیّن است ولی می‌تواند ما را به خوبی از عرصه روزمرّگی که در آن سرگردان بودیم، خارج سازد و راهی شود برای حضور در اکنون بیکرانه جاودان‌مان. مشروط بر آن‌که پدیدارها را همچنان که عرض شد در جهان خود بیابیم و هرکس خود را در فضایی گشوده آغاز کند و بیابد که این «وجود» است که در هر پدیده‌ای فرشته‌گونه در جان ما به ظهور می‌آید. این امری است که در طول تاریخ مکتب‌های گوناگون فکری و سلوکی در پی آن بودند و گویا بشر آخرالزمانی می‌تواند آن‌‌ها را در خود جمع کند. موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/31472 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
: آنچه مورخان از کربلا نقل کرده‌اند طوری است که آن‌ها آن رخداد را آینه‌ای نمی دیدند که در آینده‌ی تاریخ حاضر خواهد بود، ولی ذات آن نهضت و رخداد این چنین بود که بیش از آن‌که در زمانه‌ی خود حاضر باشد در آینده حاضر می‌شد و همان رخداد امروز ما را در کنار همدیگر آورده تا نسبت به آن رخداد تاریخی عملاً فکر کنیم و جایگاه خود را در آن جستجو نماییم زیرا کربلا آینه‌ی حضور قدسی امروز و فردای ما در تاریخ است. https://eitaa.com/matalebevijeh/7626
کربلا وتفاوت ناظران دل سوز باناظران مسئول به واقعه.mp3
14.97M
🍃◾️ ◼️🍃 🍃 سخنرانی 〰️〰️ 🔳 عنوان بحث : 🍂کربلا و تفاوت ناظرانِ دل‌سوز با ناظرانِ مسئول به واقعه http://lobolmizan.ir/sound/1145 〰️〰️〰️〰️〰️ ◽️ ، ◾️ ◽️ 🏴 @Matalebevijeh 🍃◾️🍃◾️🍃◾️🍃◾️
روحیـه پاکــــبازی و سلــــــحشوری... تلگرام⏪ ❇️https://t.me/matalebevijeh واتساپ⏪ ❇️https://chat.whatsapp.com/DJT9ZVQKS9GI8nWlJPTQ7g ایتا⏪ ❇️https://eitaa.com/matalebevijeh 🌙✨🌙✨🌙✨🌙✨🌙✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃⊰﷽⊱🍃 ||🎞||»»»» 📚برگفته از کتاب🔻 https://eitaa.com/kotobtaherzadeh/480 🖋به قلم 🍃🍃 🔹سود جویی حجاب معنویت🔹 🌿اي كاش! نگاهي به زندگي انسان‌‌ها در پانصد سال اخير مي‏كرديم تاببينيم معني پوسيدن درظلمت سرد دنيا و معني با شور ماندن و با شور مردن، چقدر در رابطه با دوري و نزديكي به كربلا، روشن و غير قابل انكار است. 🌿اي كاش! به اطرافيان خود نگاه مي‏كرديم تا اين رابطه باز خود را روشن‏تر اثبات كند. عدّه‏اي جدا شده از حسين علیه السلام و سرد و بي‌روح و دنيا زده، و عدّه‏اي متوسل به حسين علیه السلام و سرشار از اميد و صبر و آرامش. 🤲اي خدا! به حق حسين (علیه السلام) ما را از حسين (علیه السلام) جدا نكن تا از هيچ جبهة حقّي، جدا نكرده باشي. 🏴║@matalebevijeh ║🏴
حفظ فرصتها یا حضور ماورای گذشته و آینده.mp3
6.46M
📚 http://lobolmizan.ir/sound/1304 ✅عنوان : حفظ فرصتها یا حضور ماورای گذشته و آینده ⬆️ موضوع جلسات دوشنبه هابعدازنمازعشا 🔮 ⏱جلسه 33 (1400/6/1) 🕌مکان:اصفهان-ابتدای اتوبان ذوب آهن-خ قائمیه_ گلزار ۱_ مسجد خدیجه کبری (س) ⏭ لینک جلسه قبلی (32) : 👇🏻 https://eitaa.com/matalebevijeh/7475 📚 نصیحت امام باقر(علیه السلام) به یزید جعفی https://eitaa.com/matalebevijeh/3573 ❣️اشاره استاددرجلسه ⬇️ 🍃✨🌸✨🍃✨🌸✨🍃 🇮🇷@matalebevijeh#
رهنمودهای سلوکی اخلاقی.pdf
600.1K
⏱جلسه 33 (1400/6/1) 🖊خلاصه بحث 📚 ✅عنوان : حفظ فرصتها یا حضور ماورای گذشته و آینده 🔮
14000523--11-جریان کمّیت گرا و تقلیل نتایج فوق العاده ایمان.MP3
36.97M
]📖 سوره مبارکه (مطففین و محرومیت های بزرگ. ) http://lobolmizan.ir/sound/1325#8184 📖صفحه 587قرآن مجید 📎جلسه11 💓 📆 تاریخ : (1400/5/30) 🔖 عنوان :جریان کمّیت گرا و تقلیل نتایج فوق العاده ایمان http://lobolmizan.ir/sound/1325#8184 ⏱زمان:شنبه ها ساعت7بعدازظهر 🕌مکان:اصفهان-سه راه سیمین-مسجدانبیاء ⏭ لینک جلسه قبلی (10) : 👇🏻 https://eitaa.com/matalebevijeh/7553 🌾اشاره استاددرجلسه به⬇️ نمازحاج قاسم https://eitaa.com/matalebevijeh/7364 📽تمثال حاج قاسم در موزه مشاهیر تهران و عکس العمل بازدید کنندگان https://eitaa.com/matalebevijeh/6204 🎥 گفت‎وگوی منتشرنشده رهبر انقلاب با مرحوم هاشمی‎رفسنجانی درباره بی‌نتیجه بودن مذاکره با آمریکا https://eitaa.com/matalebevijeh/7451 ๑►◈ ◄ ๑ ❁│@matalebevijeh
سوره مطففین جلسه یازدهم.pdf
793.1K
📆 تاریخ : (1400/5/30) 🖊خلاصه بحث 📖 سوره مبارکه ✅عنوان : جریان کمّیت گرا و تقلیل نتایج فوق العاده ایمان 🔮
امام على عليه السلام: زبان تو، از تو همان مى خواهد كه بدان عادتش داده اى و نفست از تو همان تقاضا مى كند كه بدان خو گرفته اى لِسانُكَ يَستَدعيكَ ما عَوَّدتَهَ، و نَفسُكَ تَقتَضيكَ ما ألِفتَهُ غررالحكم حدیث 7634 با این زبون میشه مسخره کرد، با همین زبون میشه روحیه داد با این زبون میشه طعنه زد، با همین زبون میشه تعریف کرد با این زبون میشه دل شکست، با همین زبون میشه دلداری داد با این زبون میشه جدایی انداخت، با همین زبون میشه وصل کرد با این زبون میشه آتش زد، با همین زبون میشه آتش رو خاموش کرد زبون استخون نداره ولی استخوان میشکونه حواسمون به اختیار زبونمان باشه امام باقر عليه السلام: ما مِن إنسانٍ يَطعَنُ في عَينِ مُؤمِنٍ إلاّ ماتَ بِشَرِّ ميتَةٍ ، و كانَ قَمِنا أن لا يَرجِعَ إلى خَيرٍ هيچ انسانى نيست كه پيش روى مؤمنى از او بد گويد و طعنه زند، مگر اين كه به بدترين شكل بميرد و سزاوار است كه روى خير و سعادت را نبيند ميزان الحكمه جلد8 صفحه341
01 taherzade sh11 m1400.mp3
14.69M
▫️ زاینده خون▫️ خون حسین‌ابن‌علی علیه‌السلام دائم به جوش است... 🔺 یازده شب روضه 🔖 سخنرانی : ✅عنوان : کربلاحق الیقین‌تاریخی‌و‌شور‌ایمانی 📖 متن مورد بحث 👇🏻 https://eitaa.com/matalebevijeh/7639 📢جلسه چهارم (آخر) 🗓 پنج‌شنبه ۲۸ مردادماه ⏭ لینک جلسات قبلی : 👇🏻 https://eitaa.com/matalebevijeh/7652 https://eitaa.com/matalebevijeh/7642 https://eitaa.com/matalebevijeh/7638 📍 🌾اشاره استاددرجلسه به⬇️ نمازحاج قاسم https://eitaa.com/matalebevijeh/7364 🏴 @Matalebevijeh 🍃◾️🍃◾️🍃◾️🍃◾️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃⊰﷽⊱🍃 ||🎞||»»»» 📚برگفته از کتاب🔻 https://eitaa.com/kotobtaherzadeh/480 🖋به قلم 🍃🍃 🌱 گويا كربلاحماسه‌هاي خودرا بعد از عاشورا شروع كرده 🌱 ✨آري؛ گويا كربلا حماسه‌هاي خود را بعد از عاشورا شروع كرده است و گويا ماندن را در اسيران كربلا معني مي‏كردند، چراكه انسان‌‌ها در شكست‌ها عموماً معني خود را از دست مي‏دهند، و يأس آن‌ها را فرا مي‏گيرد و همة هستي و قامت آن‌ها را فرو مي‏ريزد، ولی در كربلا بعد از كشته شدن، معناي ماندن، تازه سر برمي‌آورد، تا هيچ‌كس در هيچ ‌شرايطي توجيهي براي بد ماندن نداشته باشد و بي‌دليل ماندن خود را به دشمن تقديم نكند. ⛔️مبادا در نيستي خود زير سايه دشمن دست و پا زند و به جاي آن‌ كه به شعله‌ور شدن خود بينديشد، به خاكستر بودن خود فكر كند. هيهات، هيهات، كه رسم حكمت حسيني هرگز چنين نيست و حسينيان را چنين زندگي نشايد، چه زن و چه مرد، چه ديروز و چه امروز. ⚜️سلام ما بر خانواده‏ اي كه در تيررس مصائب، نه تنها فرو نريختند، بلكه شعله‌ورتر شدند و گوهر انساني خود را با صيقلي افزون‌تر به بشريّت عرضه كردند، تا شيعه هيچ‌گاه در راه متوقّف نشود. 🏴║@matalebevijeh ║🏴
: 6-نیاز بشر آخرالزمانی به کربلا حق الیقین تاریخی و شور ایمانی، اوج حضور انسان در محضر حضرت حق است و بشر آخرالزمانی نه‌تنها بنا به فرمایش حضرت سجاد«علیه‌السلام» ظرفیت چنین حضوری را دارا می‌باشد، حتی نیاز به چنین حضوری دارد تا مزه دینداری را در مقابل ظلمات آخرالزمان احساس کند و انقلاب اسلامی در راستای به ظهورآمدن لایه‌های عمیق کربلا، بستر چنین حضوری در این تاریخ است و مردم ما توانستند چنین حضوری را در تشییع پیکر مبارک شهید حججی و شهید حاج قاسم سلیمانی تجربه کنند. گفتمش در عین وصل این ناله و فریاد چیست؟ گفت: ما را جلوه معشوق در این کار داشت 🔖 عنوان : حق الیقین تاریخی و شور ایمانی https://eitaa.com/matalebevijeh/7639
امام حسین(ع)،زمینه سازآینده ی تاریخ_جلسه اول.mp3
13.67M
🍃◾️ ◼️🍃 🍃 سخنرانی 〰️〰️ 🔳 عنوان بحث : 🍂امام حسین (ع)؛ زمینه‌سازِ آینده‌ی تاریخ http://lobolmizan.ir/sound/1145 〰️〰️〰️〰️〰️ ◽️ ، ◾️ ◽️ 🏴 @Matalebevijeh 🍃◾️🍃◾️🍃◾️🍃◾️
📂 بسته رصد فضای مجازی (شماره ۱۱) 👁‍🗨 امروز دشمنان از لحاظ فضای مجازی، دارند برنامه‌ریزی می کنند برای اینکه از این طریق به کشور ضربه بزنند... از لحاظ فضای مجازی آرایش جنگی گرفته؛ در مقابل این دشمنی که آرایش جنگی در مقابل ملّت ایران گرفته، ملّت ایران بایستی آرایش مناسب بگیرد، باید خودش را آماده کند در همه‌ی بخش های مختلف...مقام معظم رهبری (۹۸/۰۲/۱۱) 🔗 دانلود فایل از طریق لینک زیر👇👇👇 https://basirat.ir/files/fa/news/1400/6/4/100425_962.pdf ✅‌‌ بصیرت ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 🇮🇷 @basirat_fa 🇮🇷 www.basirat.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃⊰﷽⊱🍃 ||🎞||»»»» 📚برگفته از کتاب🔻 https://eitaa.com/kotobtaherzadeh/480 🖋به قلم 🍃🍃 🥀 کشته شدگانی که فرمان می رانند🥀 🌺سلام بر تو اي اباعبدالله! اي پدر همة بندگان خدا، و سلام بر همة آن روح‌هاي بزرگي كه بر ساحت تو فرود آمدند! سلام الهي از طرف من تا قيام قيامت بر تو باد! و خدا نكند اين زيارت و ملاقات با مقام منيع شما براي من آخرين تجديد عهد و زيارت باشد كه ما تا آخر بر عهد با شما پايداريم و بدان نيازمنديم. 💞جمع عزيزي در كربلا دست به دست هم دادند تا صحنه‏ اي بيافرينند كه انسانيّت تا قيام قيامت از آن، شربت زندگي و حيات طيّب بنوشد و براي خود معنويت ذخيره كند و معني خودش را در همه عرصه‌هاي زندگي، چه در جنگ و چه در صلح، از دست ندهد. 🏴║@matalebevijeh ║🏴
14000531--30-انسان و تجربه الهی.MP3
29.71M
📅31 مرداد ماه 1400 📍خانه طلاب http://lobolmizan.ir/sound/1319 📝 عنوان جلسه : 🍂انسان و تجربه الهی ➖➖➖➖➖➖ 📖 متن بحث شده 👇🏻 https://eitaa.com/matalebevijeh/4387 https://eitaa.com/matalebevijeh/7732 ➖➖➖➖➖➖ 👤با حضور آقایان موسویان متقی انصاری اصفا توکلی نجاتبخش ➖➖➖➖➖➖ ✨ اشاره استاد در جلسه به مواردذیل 👇🏻 ➖➖➖➖➖➖ ⏭ لینک جلسه قبلی (29) : 👇🏻 https://eitaa.com/matalebevijeh/7513 ➖➖➖➖➖➖ @khanehtolab ๑►◈ ◄ ๑ ❁│@matalebevijeh
متن بحث شده در انسان و تجربه الهی 62- انسان موجود گشوده‌ای است که به اعتبار آن ‌و اسماء الهی را می‌شناسد، در عالم هستی قرار دارد و بدین لحاظ دارای تجربه‌ای الهی است و دارای جنبه‌ رازآلودگی است و با توجه به چنین حضوری برای انسان، هر جایگاهی که چنین حضوری را برای انسان تنگ کند و آن را نادیده بگیرد، موجب احساس پوچی برای انسان می‌شود زیرا آن جایگاه با جان او ارتباط ندارد و درون او را نادیده می‌گیرد. نیهیلیسم نتیجه‌ منطقی اخلاقی است که انسان را در آداب محدود می‌کند، به جای گشودن راه به سوی جایگاه وجودیِ انسان در هستی. با نظر به اسمای الهی در عالم است که انسان به رفع حجاب‌های خود با مخلوقات اقدام می‌کند و با خودی گسترده و گشوده به‌سر می‌برد، در این حالت دروغ به هر شکلی که باشد - چه دروغ به خود و چه دروغ به دیگران- زشتی‌اش را نمایان می‌سازد و رابطه با «وجود» به هر صورتی که ظهور کند، باقی است.تفاوت در ارتباط با مظاهرِ وجود و اعصارِ وجود است وقتی جناب صدرالمتألّهین در تعریف نفس ناطقه فرمود: «اَلنَّفْسُ جِسْمٌ آلی ذی حیات...» عملاً نفس را جدا از جسم یا بدن ندانست و جدا ندید و این یعنی باید متوجه بود در جهانِ واقعیات «من» از «تن» متمایز نیست و همین نحوه بودنی که انسان در بدن دارد، نحوه بودن او در جهان نیز به همین شکل است و همان حضوری که «من» را با «تن» متحد می‌سازد، «من» او را با تمام جهان متحد می‌کند و به گفته گابریل مارسل: اتحاد میان نفس و دیگر امورِ موجود، متفاوت از اتحاد نفس و بدن نیست. یعنی تنِ ما یک تن ابژه نیست بلکه خویشتن ما است و حسّ لامسه حکایت از آن دارد که چگونه رابطه نفسِ ناطقه با موجودات بیرونی ناگسستنی است. 1️⃣ پس وقتی من صحبت می‌کنم یا وقتی سخنان دیگران را می‌فهمم، حضور دیگران را در خود و حضور خود را در دیگران تجربه می‌کنم و در این رابطه‌ها به نوعی همبودی می‌رسیم و به یکدیگر اندیشه‌هایی را وام می‌دهیم که در فهم جهانی که در آن هستیم کمک‌ می‌کند و می‌فهمیم در چه تاریخی حاضر هستیم و با تجدید تاریخ، معانی ظهور آن تاریخ در قالب واژه‌هایی که از معانی متجلی شده‌اند، به میان می‌آیند و می‌فهمیم در چه عالَمی هستیم. این است راه فهم حضور تاریخی برای کسانی که حضور خود در جهان را در راستای حضوری می‌یابند که در تن خود دارند و این نوعی احساس حضور در عالَم است که انسان عالم را ابژه خود نمی‌کند و منجر به درک تاریخی می‌شود که در آن حاضر است و آن تاریخ را چون شرابی مست‌کننده احساس می‌کند که جزء وجود اوست، آزاد از هرگونه پوچی که با محدودشدن وجود انسان در آدابی محدود بدون درک حضوری خود، به سراغ او می‌آید. 2️⃣ ________________________________________ 1️⃣ - به کتاب «پدیدارشناسی نزد مرلوپونتی» ترجمه دکتر مرضیه پیراوی، ص 72 مراجعه شود. 2️⃣ - در موضوع احساس حضورِ تاریخی که که انسان خود را ماوراء مرگ و زندگی می بابد، می توان به سخن حضرت سجاد.ع.در وصف بعضی از اصحاب امام حسین.ع. در عصر عاشورا نظر کرد که می فرمایند: : «لَمَّا اشْتَدَّ الْأَمْرُ بِالْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِب.ع. نَظَرَ إِلَيْهِ مَنْ كَانَ مَعَهُ فَإِذَا هُوَ بِخِلَافِهِمْ لِأَنَّهُمْ كُلَّمَا اشْتَدَّ الْأَمْرُ تَغَيَّرَتْ أَلْوَانُهُمْ وَ ارْتَعَدَتْ فَرَائِصُهُمْ وَ وَجَبَتْ قُلُوبُهُمْ وَ كَانَ الْحُسَيْنُ«علیه‌السلام» وَ بَعْضُ مَنْ مَعَهُ مِنْ خَصَائِصِهِ تُشْرِقُ أَلْوَانُهُمْ وَ تَهْدَأُ جَوَارِحُهُمْ وَ تَسْكُنُ نُفُوسُهُمْ فَقَالَ بَعْضُهُمْ لِبَعْضٍ انْظُرُوا لَا يُبَالِي بِالْمَوْتِ فَقَالَ‏لَهُمُ الْحُسَيْنُ«علیه‌السلام» صَبْراً بَنِي الْكِرَامِ فَمَا الْمَوْتُ إِلَّا قَنْطَرَةٌ تَعْبُرُ بِكُمْ عَنِ الْبُؤْسِ وَ الضَّرَّاءِ إِلَى الْجِنَانِ الْوَاسِعَةِ وَ النَّعِيمِ الدَّائِمَةِ فَأَيُّكُمْ يَكْرَهُ أَنْ يَنْتَقِلَ مِنْ سِجْنٍ إِلَى قَصْرٍ». آن وقت كه كار بر امام حسين.ع.» سخت شد، اصحاب نظر به جانب آن جناب نمودند و حالِ آن امامِ همام را به خلاف احوال خود مشاهده كردند، زيرا كه چون امر بر آن‌ها سخت مي‌شد، رنگ‌هاشان متغيّر مي‌گرديد و بر پشت‌هاشان لرزه مي‌افتاد و دل‌هاشان هراسان مي‌گرديد ولي آن امام.ع. و بعضى از خواص كه در خدمت حضرت بودند، رنگ چهره‌شان برافروخته‌تر و اندام‌شان آرام‌تر و جان‌هایشان آسوده‌تر می‌گشت؛ پس اصحاب به يكديگر مي‌گفتند حضرت را ببينيد كه از مرگ باك ندارد، آن‌جناب به آن‌ها مي‌فرمود: صبر پيشه کنيد اى بزرگ‌زادگان كه مرگ جز پلى كه شما را از پريشانى و بدحالى به بهشت وسيع و عيش جاويد مي‌رساند، چيز ديگري نيست، پس كدام‌يك نگرانيد از اين‌که از زندان به قصر رويد؟ @khanehtolab