eitaa logo
°•|میم.چمران|•°
1.3هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
1.1هزار ویدیو
201 فایل
☕️🍩حقـیـقتـــ خــانهـ 🌳🏡 📋بیان حقایق بدون تعصب و جانبداری 📋دغدغه مند و پژوهشگر حوزه اجتماعی|تاریخی|سیاسی 📋فارغ التحصیل مهندسی عمران|عاشقِ تاریخ، نویسندگی و گیاه •°در جستجوی حقیقت و ایدئولوژی برتر جهان°• 👨‍💻نویسنده محتوا: 👷‍ @matin_chamran
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌳بسم الله الرحمن الرحیم 🤲دعایِ روزانه: خداوندا خودت حواست به ما باشه، ما جز تو کسی‌ رو نداریم که اینقدر خیرخواهمون باشه🍃
🌱سلامِ روزانه به امام، صاحب و حجتِ زمان السلام علیک یا مولانا اباصالح المهدی(عج)
📋چــــــک لــــــیستِ روزانه 🖇وضویِ ابتدایِ روز ◀️ یک دقیقه 📌قرائت یک صفحه قرآن کریم | صفحه ۱۲۳ ◀️ پنج دقیقه 🖇دعایِ عهد | روز ۱۱۰ | با سرعت ۲x ◀️ پنج دقیقه 📌زیارت آل یاسین | روز ۱۱۰ | با سرعت ۲x ◀️ چهار دقیقه 🖇زیارت عاشورا | روز ۱۱۰ | با سرعت ۲x ◀️ شش دقیقه ⚠️توجه: روی دعای عهد، زیارت آل یاسین و زیارت عاشورا کلیک کنید تا صوت موردنظر برایتان بیاید. 🔺مجموع زمانی که میگذارید: ۲۱ دقیقه 💳صدقه روزانه ۴ هزار تومانی جهت سلامتیِ آقا امام زمان(عج)◀️فراموش نکنید 🪴کارخانه تولیدِ حال خوب|کانالِ میم.چمران ✅@matinchamran
📢 هر روز بخوانیم 🔹 امروز؛ صفحه صد و بیست و سه قرآن کریم سوره مبارکه المائدة ✏️ توصیه مهم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: هر روز حتماً قرآن بخوانید حتّی روزی نیم صفحه، روزی یک صفحه بخوانید، امّا ترک نشود. در دنیای اسلام هیچ کس نباید پیدا بشود که یک روز بر او بگذرد و آیاتی از قرآن را تلاوت نکند. 🪴کارخانه تولیدِ حال خوب|کانالِ میم.چمران ✅@matinchamran
📝📺⏰ تقویمِ تاریخ ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ خورشیدی برابر با ۲۷ صفر ۱۴۴۶ هجری و ۱ سپتامبر ۲۰۲۴ میلادی 1⃣مأموريت "اسامة بن ‏زيد" از سوی پيامبر اکرم(ص) برای تجهيز سپاه جهت نبرد با روميان (۱۱ ق) 2⃣شهادت سردار "محمود كاوه" فرمانده لشكر ويژه شهدا (۱۳۶۵ ش) 3⃣انتخاب آيت ‏اللَّه مهدوی كنی به نخست ‏وزيری پس از شهادت رجايی و باهنر (۱۳۶۰ ش) 4⃣رحلت فقيه اصولی "ابوالمعالی كلباسی اصفهانی" (۱۳۱۵ ق) 5⃣رحلت فقيه بزرگوار آيت‏اللّه العظمی "سيد عبدالاعلی موسوی سبزواری" (۱۴۱۴ ق) 6⃣وقوع زلزله وحشتناک در بويين زهرا و كشته شدن بيش از ۲۵ هزار نفر (۱۳۴۱ ش) 7⃣روز صنعت چاپ 8⃣آغاز ساخت برج معروف "پيزا" در شهر پيزای ايتاليا (۱۱۷۴ م) 9⃣آغاز سلطنت طولانی "لويی پانزدهم" پادشاه فرانسه (۱۷۱۵ م) 🔟آغاز جنگ جهانی دوم با حمله نيروهای آلمان نازی به لهستان (۱۹۳۹ م) 1⃣1⃣كودتای سوسياليستی در ليبی به فرماندهی "معمَّر قذافی" (۱۹۶۹ م) 🪴کارخانه تولیدِ حال خوب|کانالِ میم.چمران ✅@matinchamran
🐲🏃‍♂آنهایی که بیشترین طول عمر را دارند، کسانی نیستند که خیلی ورزش میکنند، بلکه کسانی هستند که تحرک بیشتری دارند◀️روزی پُر تکاپو را برای خود ایجاد کنید اولین کار🔻 یکی از برنامه هایِ ثابت تمام ساکنان منطقه اُگیمی برنامه ورزشی و نرمش صبحگاهی به مدت ده دقیقه ست. 🪴کارخانه تولیدِ حال خوب|کانالِ میم.چمران ✅@matinchamran
👆برخی حرکاتِ برنامه ورزشی صبحگاهی 🪴کارخانه تولیدِ حال خوب|کانالِ میم.چمران ✅@matinchamran
014-Ostad-Aminikhah-www.ziaossalehin.ir-Dark-Mohandesi-Khelgat-Nezam-Taskhir-51-vd001.mp3
5.81M
🧮💡کلاسِ اخلاق || 📻 بخش تسخیر|جلسه پنجاه و یکم 🪴کارخانه تولیدِ حال خوب|کانالِ میم.چمران ✅@matinchamran
📍متن سخنرانی1⃣ یک واژه ی کلیدی و زیبا در این آیه وجود دارد، آن هم کلمه ی «عنَت» است: وَاعْلَمُوا أَنَّ فِیکُمْ رَسُولَ اللَّهِ لَوْ یُطِیعُکُمْ فِی کَثِیرٍ مِّنَ الْأَمْرِ لَعَنِتُّمْ (حجرات؛ ۷) «و بدانید که پیامبر خدا در میان شماست اگر در بسیاری از امور از، شما فرمان ببرد به رنج می افتید» عنَت به معنای از هم گسستگی، شکست و فروپاشی ست! قرآن در این آیه راه براندازیِ جامعه مومنانه را بیان می کند و می فرماید: اگر پیغمبر مطیع شما شد، شما در مسیر براندازی و فروپاشی قرار گرفته اید. بحث انحطاط تمدن ها بحث مهمی است. یک تمدن مومنانه تنها در یک صورت، حفظ می شود آن هم زمانی است که ارتباط کالبد این تمدن با روح و عقل این تمدن قطع نشود. در جلسات قبل گفتیم از نظر فارابی نقش پیغمبر در جامعه نقش قلب و مغز است. اگر ارتباط قطع شد بدن تبدیل می شود به یک بدن بی خاصیت که دیگر برای آن شخص ارزشی ندارد. به همین سبب اعضای کسی که مرگ مغزی می شود را به دیگران هدیه می دهند. این همان حالت «عنَت» است. اگر به جای اینکه جامعه مطیع پیغمبر باشد پیغمبر مطیع جامعه شود حالت «عنِت» رخ می دهد و جامعه دچار آشوب و به هم ریختگی می شود. اما نکته جالب این است که می فرماید : «فِی کَثِیرٍ مِّنَ الْأَمْرِ»
📍متن سخنرانی2⃣ این حرف یعنی می شود در یک سری از امور پیغمبر مطیع مردم باشد. خود قرآن این امور را معرفی کرده است: وَأَمْرُهُمْ شُورَىٰ بَیْنَهُمْ (شوری:۳۸) «کارشان را به مشورت یکدیگر انجام می‌دهند» می گوید آن اموری که امر خود مردم است را از خودشان مشورت بگیر. حدودِ مردم سالاری دینی اینطور مشخص میشود. چه زمانی مشخص میشود که یک امری وابسته به رای مردم است؟! وقتی که خودِ پیغمبر، آن را به رای مردم بگذارد. این بحثها جدی است، در کشور ما سالهاست که بحثی مطرح است تحت عنوان “مشروعیت و مقبولیت” می پرسند یک جامعه و حکومت دینی مشروعیت و مقبولیتش چطور است؟! و مقبولیت چه اثری در مشروعیت دارد؟ نکته قرآنی اش این است که هر وقت به مقبولیت از طرف ولیِّ جامعه، مشروعیت داده شد پس آن مقبولیت مشروعیت دارد. یعنی؛ مردم نیستند که ولیّ را ولیّ می کنند. مردم نیستند که به کسی ولایت می دهند. در واقع مردم آن ولایت را نافذ می کنند. ولایت یک سری حیطه ها و زوایایی دارد که خودِ آن ولیّ، گاهی آنها را به مردم افاضه می کند، یعنی؛ آن حیطه ها به دستور ولیّ، وابسته به رأی مردم می شود. اگر شخصی هم در این سیستم رئیس جمهور شود، رئیس جمهورِ برآمده از ولایت است. یعنی رأی مردم به خودی خود که کسی را رئیس جمهور نمی کند، درواقع این ولیّ است که به رأی مردم مشروعیت داده است تا با رأی آنها رئیس جمهوری انتخاب شود و او تنفیذش کند. اگر این تنفیذ صورت نگیرد اصلا ولایت و مشروعیتی نیست. گاهی بحث به این می رسد که فلانی رأیش از دیگری بیشتر است و یا حتی پا را فراتر میگذارند و به ولیّ میگویند خودت بیا با فلان کس رأی گیری کن تا مشخص شود کدام رأیش بیشتر است.
📍متن سخنرانی3⃣ اینها اصلا نمی دانند هر چند عدد رأی که این رئیس جمهور دارد همه متعلق به ولیّ است و حجیّت و اعتبار آن رأی زمانی است که ولیّ به آن مشروعیت دهد و او را تنفیذ کند. اگر این حرفها جا بیافتد درواقع جایگاه شورای نگهبان و تایید صلاحیت به زیبایی مشخص می شود. تایید صلاحیت کاندیداها یکی از شئون ولایت است. اگر جایگاه ها و روابط بین اعضا در جامعه درست شناخته شود،جامعه پیش میرود اما اگر ارتباط با این عقل منفصل قطع بشود جامعه دچار آسیب میشود و پیشرفت نمی کند. یکی از نکات جالب و ظریف قرآن این است که در آخر سوره مبارکه توبه می فرماید: عَزیزٌ عَلَیهِ ما عَنِتُّم (توبه:۱۲۸) «به یقین،[ رسولی از خود شما بسویتان آمد ]که رنجهای شما بر او سخت است» یکی از ویژگی های پیغمبر این است که وقتی مردم دچار عنَت می شوند برای او سخت و ناراحت کننده است . خودِ این عنَت محصول عدم اطاعت از پیغمبر است. هر وقت جامعه دچار مشقت می شود به خاطر این است که جامعه حرف ولیّ را نپذیرفته است. مشقّت دو گونه است؛ یه وقت مشقت در مسیر تحقق ولایت است، این مشقت توأم با رشد است. برای روشن شدن، مثالی را مطرح می کنیم، قضیه مثل رفتن به کوه می ماند. زمانی که شما در یک مسیر سخت، یک راه بلد و راهنمای با تجربه داشته باشید، تحمل سختی راحت تر می شود چرا که می دانید انتهای مسیر به مقصدی که می خواهید خواهید رسید، اما اگر شما در یک مسیر سخت و ناآشنا با وجود راهنما، مستقل از او عمل کنید، هم سختی راه را دارید و هم ناراحتیِ گوش ندادن به حرف راهنما. به سختی دوم می گویند «عنَت».