eitaa logo
کانال رسمی موسسه آموزش عالی حوزوی ائمه اطهار (ع)
184 دنبال‌کننده
684 عکس
43 ویدیو
17 فایل
🔰کانال رسمی موسسه آموزش‌‌ عالی‌ حوزوی‌ ائمه‌ اطهارعلیهم‌السلام _مشهدمقدس در رشته های تخصصی: 📗فقه‌واصول(بین‌بهجت۹و۹/۱) 📗کلام‌اسلامی‌باگرایش‌سلفی‌پژوهی (بهجت۹/۱،بینادل۲) 🌐سایت: http://www.mazaheb.markazfeqhi.com/
مشاهده در ایتا
دانلود
1️⃣ به تحقیق الله تبارک و تعالی و رسول خدا ص و مومنین همواره شاهد و ناظر اعمال ما هستند: وَ قُلِ اعْمَلُوا فَسَيَرَى اللَّهُ عَمَلَكُمْ وَ رَسُولُهُ وَ الْمُؤْمِنُونَ (توبه/105) 2️⃣ رسول الله ص می فرماید: «... فَوَاللَّهِ مَا يَخْفَى عَلَىَّ خُشُوعُكُمْ وَلاَ رُكُوعُكُمْ ، إِنِّى لأَرَاكُمْ مِنْ وَرَاءِ ظَهْرِى » قسم به خداوند خضوع قلبی و خضوع شما بر من مخفی نیست. همانا من شما را از پشت سر خویش قطعا می بینم. 3️⃣ بسیار واضح است که خشوع قلبی یک شخص امری کاملا درونی و سرّی و غیبی است که رسول الله ص به اذن الهی از آن آگاه هست. 4️⃣ برخلاف آیات و روایات قطعی، وهابیت هر گونه داشتن علم غیب را برای اولیای الهی انکار کرده و آن را فقط مخصوص خداوند دانسته است. وهابیت هر کس را که ادعای علم غیب بنماید تکفیر نموده است. ( فتاوی اللجنة الدائمة،ج 1، ص141) •┈••••✾•🔸🔶💠🔶🔸•✾•••┈• 🌐 🆔@mazahebslamic کانال ایتا 🆔@mtfms کانال تلگرام
📘جلسه دفاعیه 💠رساله علمی سطح سه مراکز تخصصی 🖌تدوینگر: حجة الاسلام نقیبی ❇️عنوان رساله : بررسی تطبیقی مبانی فکری القاعده و داعش 🕰 زمان: پنجشنبه 27 شهریور ماه ساعت 6 صبح 🕌مکان: مرکز تخصصی مطالعات تطبیقی مذاهب اسلامی •┈••••✾•🔸🔶💠🔶🔸•✾•••┈• 🌐 🆔@mazahebslamic کانال ایتا 🆔@mtfms کانال تلگرام
💢حیاة الأنبياء صلوات الله عليهم بعد وفاتهم: 🔶 من أدلتها: عن ثابت البناني عن أنس قال قال رسول الله(ص): «الأنبياء أحياء في قبورهم يصلون». 🔸ثابت بنانی از حضرت انس نقل کردند که حضرت رسول الله(ص) فرمودند: «پیامبران در قبورشان زنده اند و نماز می خوانند» (۱). 🔷 تفسیر العلماء: محدث دهلوی در کتاب جذب القلوب درباره روایت می گویند: 🔹 از جمله احادیث که مثبت حیات انبیاست صلوات الله علیهم، بعد از عموم نصوص قرآنی در حیات زمره شهداء و مقاتلین فی سبیل الله، این حدیث است که ابویعلی بنقل ثقات از روایت انس بن مالک می آرد: قال رسول الله(ص): «الأنبیاء أحیاء فی قبورهم یصلون» (۲). 📚پی نوشت: (۱) مسند ابی یعلی موصلی، ج۱، ص ۳۷۹، ح ۳۴۲۵. (۲) جذب القلوب، عبدالحق محدث دهلوی، ص۱۹۷. •┈••••✾•🔸🔶💠🔶🔸•✾•••┈• 🌐 🆔@mazahebslamic کانال ایتا 🆔@mtfms کانال تلگرام
💠 جلسه دفاعیه رساله علمی سطح سه درمراکز تخصصی مطالعات تطبیقی مذاهب اسلامی برگزار گردید 🔶 در این جلسه در ابتدا دانش پژوه گرامی حجة الاسلام نقیبی به تشریح رساله خود با عنوان « بررسی تطبیقی مبانی فکری القاعده و داعش » پرداختند 🔷 سپس در ادامه این رساله علمی توسط اساتید داور حجت الاسلام دکتر فرمانیان (نماینده مرکز تخصصی) و حجت الاسلام گلمکانی ( نماینده مدارج علمی) مورد نقد و بررسی قرار گرفت 🔶 در ادامه تدوینگر محترم با همراهی استاد راهنما حجت الاسلام محیطی در دفاع از این رساله به اشکالات مطرح شده پاسخ و از این رساله علمی دفاع و نمره قبولی را کسب کردند •┈••••✾•🔸🔶💠🔶🔸•✾•••┈• 🌐 🆔@mazahebslamic کانال ایتا 🆔@mtfms کانال تلگرام
📘 دومین جلسه دفاعیه 💠رساله علمی سطح سه مراکز تخصصی 🖌تدوینگر: حجة الاسلام مرتضی میرزائی ❇️عنوان رساله : بررسی دیدگاه ابن تیمیه نسبت به جایگاه علمی و معنوی امام رضا علیه السلام 🕰 زمان: شنبه ۲۹ شهریور ماه ساعت ۱۱ صبح 🕌مکان: مرکز تخصصی مطالعات تطبیقی مذاهب اسلامی •┈••••✾•🔸🔶💠🔶🔸•✾•••┈• 🌐 🆔@mazahebslamic کانال ایتا 🆔@mtfms کانال تلگرام
✴️تأویل صفات مخالف منهج سلف نیست✴️ ❇️ابن فورک می‎گوید: این که برخی از بزرگان اهل حدیث مانند اوزاعی و دیگران در مورد آیات و روایات صفات گفته‎اند: اینگونه آیات و صفات را تنها بخوانید از آن بگذرید (امروها کما جائت؛ به این معنا که به این الفاظ اعتقاد داشته باشید اما معنای ظاهری آن را برای الله تعالی اثبات نکنید)، به این معنا نیست که آنان تسلیم الفاظ شده و از بحث در مورد معانی آن غفلت کرده باشند. ◀️زیرا چنین مسلکی نزد علمای حدیث در مقابل افرادی بود که راه تأویل این گونه الفاظ را نمی دانستند، تا گرفتار دو خطای (تشبیه الله تعالی به مخلوقات و تعطیل صفات) نشوند وگرنه این علما با تأویل صفات مخالف نبودند. 📚 کتاب مشکل الحدیث، ص۴_۵ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🌐 https://eitaa.com/joinchat/4089708577C789eb1fada 🆔 @howzehtabligh
💠 دومین جلسه دفاعیه رساله علمی سطح سه درمراکز تخصصی مطالعات تطبیقی مذاهب اسلامی برگزار گردید 🔶 در این جلسه در ابتدا دانش پژوه گرامی حجت الاسلام میرزایی به تشریح رساله خود با عنوان « بررسی دیدگاه ابن تیمیه نسبت به جایگاه علمی و معنوی امام رضا علیه السلام » پرداختند 🔷 سپس در ادامه این رساله علمی توسط اساتید داور حجت الاسلام دکتر فرمانیان (نماینده مرکز تخصصی) و حجت الاسلام سجادی زاده ( نماینده مدارج علمی) مورد نقد و بررسی قرار گرفت 🔶 در ادامه تدوینگر محترم با همراهی استاد راهنما حجت الاسلام حسینی فقیه و استاد مشاور حجت الاسلام افضل آبادی در دفاع از این رساله به اشکالات مطرح شده پاسخ و از این رساله علمی دفاع و نمره قبولی را کسب کردند •┈••••✾•🔸🔶💠🔶🔸•✾•••┈• 🌐 🆔@mazahebslamic کانال ایتا 🆔@mtfms کانال تلگرام
📘 سومین جلسه دفاعیه 💠رساله علمی سطح سه مراکز تخصصی 🖌تدوینگر: حجة الاسلام محمد باقر باهلی ❇️عنوان رساله : نظریة اهل البیت علیهم السلام فی البنا علی القبور 🕰 زمان: شنبه ۲۹شهریور ماه ساعت ۱۵ 🕌مکان: مرکز تخصصی مطالعات تطبیقی مذاهب اسلامی •┈••••✾•🔸🔶💠🔶🔸•✾•••┈• 🌐 🆔@mazahebslamic کانال ایتا 🆔@mtfms کانال تلگرام
📘 چهارمین جلسه دفاعیه 💠رساله علمی سطح سه مراکز تخصصی 🖌تدوینگر: حجت الاسلام سید جابر مهدوی ❇️عنوان رساله : بررسی تطبیقی مبانی فکری وهابیت با حنابله 🕰 زمان: شنبه ۲۹شهریور ماه ساعت ۱۷ 🕌مکان: مرکز تخصصی مطالعات تطبیقی مذاهب اسلامی •┈••••✾•🔸🔶💠🔶🔸•✾•••┈• 🌐 🆔@mazahebslamic کانال ایتا 🆔@mtfms کانال تلگرام
✅ از تفاوت های وهابیان با دیوبندیه 💢 حسین احمد مدنی دیوبندی در کتاب نقش حیات یکی از مسائل اختلافی با وهابیت چنین می نویسد: ❇️ وهابیہ توسل بالانبیاء و الاولیاء علیهم الصلوة والسلام کو بعد الوفاة ممنوع اور حرام قرار دیتے ہیں - یہ حضرات اس کونہ صرف جائز بلکه «ارجی للاجابت» اور مفید قرار دیتے ہیں شجرات حضرات چشت رحمهم اللہ تعالے اور آداب زیارت و ادعیه مدینہ منوره اس پر شاہد عدل ہیں - جو کہ حضرت نانوتوی اور حضرت گنگوہی اور حضرت مولانا محمد یعقوب صاحب اور حضرت حاجی امداد اللہ صاحب قدس الله اسرارہم کے متعدد و تصانیف میں شائع ہو چکی ہیں؛ ✳️ وهابیت توسل به انبیاء و اولیاء (علیهم الصلاة والسلام) بعد از وفات ایشان را ممنوع و حرام می دانند - در حالیکه اکابر و علمای دیوبند نه تنها چنین عملی را جائز می دانند بلکه امید بیشتری در اجابت حاجت خود با توسل به ذوات مقدسه دارند و حضرات و بزرگان سلسله طریقه چشتیه چنین عملی را برای اجابت مفید می دانند و آداب زیارت و دعاها در مدینه منوره هم شاهد خوبی بر آن است. علاوه بر اینکه نانوتوی و رشید احمد گنگوهی و مولانا محمد یعقوب صاحب و حاجی امداد الله صاحب در این باره تألیفات و آثاری را به چاپ رسانده اند •┈••••✾•🔸🔶💠🔶🔸•✾•••┈• 🌐 🆔@mazahebslamic کانال ایتا 🆔@mtfms کانال تلگرام
💠 سومین جلسه دفاعیه رساله علمی سطح سه درمراکز تخصصی مطالعات تطبیقی مذاهب اسلامی برگزار گردید 🔶 در این جلسه در ابتدا دانش پژوه گرامی حجت الاسلام باهلی به تشریح رساله خود با عنوان « نظریة اهل البیت علیهم السلام فی البنا علی القبور » پرداختند 🔷 سپس در ادامه این رساله علمی توسط اساتید داور حجت الاسلام اسفندیاری ( نماینده مدارج علمی) و حجت الاسلام دکتر فرمانیان (نماینده مرکز تخصصی) مورد نقد و بررسی قرار گرفت 🔶 در ادامه تدوینگر محترم با همراهی استاد راهنما حجت الاسلام نقی زاده و استاد مشاور حجت الاسلام دلبری در دفاع از این رساله به اشکالات مطرح شده پاسخ و از این رساله علمی دفاع و نمره قبولی را کسب کردند. •┈••••✾•🔸🔶💠🔶🔸•✾•••┈• 🌐 🆔@mazahebslamic کانال ایتا 🆔@mtfms کانال تلگرام
تاویل صفات خبری از سلف 💠يَوْمَ يُكْشَفُ عَنْ سَاقٍ وَيُدْعَوْنَ إِلَى السُّجُودِ فَلَا يَسْتَطِيعُونَ (قلم، ۴۲) 💢 اما منظور از آشکار شدن ساق خداوند چیست؟ 🔶 طبری تصریح می کند که صحابه و تابعین این آیه را تأویل برده اند. سپس روایات را با سند از صحابه و تابعین می آورد که آنها یکشف عن ساق را به روز سختی تأویل برده اند. قال جماعة من الصحابة والتابعين من أهل التأويل: يبدو عن أمر شديد. 🔷 خلاصه نظرات سلف این است: 🔻هفت روایت از ابن عباس 🔻دو روایت از مجاهد🔻یک روایت از قتاده🔻یک روایت از سعید بن جبیر 🔶 اینها تأویل هایی است که طبری ذیل این روایت نقل کرده است. می توان تأویل این آیه را توسط سلف اجماعی دانست، چرا که از مفسر بزرگ صحابه ابن عباس و از بزرگان تفسیر تابعین نیز تأویل این آیه نقل شده و از دیگران مخالفی نقل نشده است. ✳️ عجیب اینکه مدعیان پیروی از سلف که دائم سنگ سلف را به سینه می زنند، باز هم اینجا حاضر به پذیرش نظر سلف نشده اند. این بار که روایات را نمی توانستند تضعیف کنند، بهانه کرده اند که اصلا ساق، صفت نیست در حالیکه هر عاقلی می فهمد همانگونه که استوی را در ﴿ثم استوی علی العرش﴾ صفت الهی می دانند باید ساق را هم صفت الهی بدانند. کردند. •┈••••✾•🔸🔶💠🔶🔸•✾•••┈• 🌐 🆔@mazahebslamic کانال ایتا 🆔@mtfms کانال تلگرام