eitaa logo
کانال رسمی موسسه آموزش عالی حوزوی ائمه اطهار (ع)
186 دنبال‌کننده
709 عکس
43 ویدیو
19 فایل
🔰کانال رسمی موسسه آموزش‌‌ عالی‌ حوزوی‌ ائمه‌ اطهارعلیهم‌السلام _مشهدمقدس در رشته های تخصصی: 📗فقه‌واصول(بین‌بهجت۹و۹/۱) 📗کلام‌اسلامی‌باگرایش‌سلفی‌پژوهی (بهجت۹/۱،بینادل۲) 🌐سایت: http://www.mazaheb.markazfeqhi.com/
مشاهده در ایتا
دانلود
💢 شهاب الدین آلوسی (عالم مشهور اهل سنت): 🔷 رضایت و شادی یزید در شهادت امام حسین علیه السلام و هتاکی و بی احترامی وی در حق اهل بیت ایشان از مسائل قطعی است! ❇️ والطامة الکبرى ما فعله بأهل البیت ورضاه بقتل الحسین على جده وعلیه الصلاة والسلام واستبشاره بذلک وإهانته لأهل بیته مما تواتر معناه وإن کانت تفاصیله آحادا. ✳️ مصیبت بزرگ، رضایت یزید به شهادت حسین و شادمانی وی از این واقعه و رفتارش با اهل بیت و هتاکی و بی احترامی وی در قبال ایشان می باشد که این امر از جهت معنوی متواتر است اگر چه تفاصیل و جزئیاتش از اخبار آحاد است. 📚 الآلوسی البغدادی، روح المعانی فی تفسیر القرآن العظیم والسبع المثانی، ج۲۵، ص۱۹۸ •┈••••✾•🔸🔶💠🔶🔸•✾•••┈• 🌐 🆔@mazahebslamic کانال ایتا 🆔@mtfmsکانال تلگرام
💢 جلال الدین سیوطی (عالم مشهور اهل سنت ) می نویسد: ❇️ وکان قتله بکربلاء، وفی قتله قصة فیها طول لا یحتمل القلب ذکرها، فإنا لله وإنا إلیه راجعون، وقتل معه ستة عشر رجلًا من أهل بیته. ✳️ ولما قتل الحسین مکثت الدنیا سبعة أیام والشمس على الحیطان کالملاحف المعصفرة، والکواکب یضرب بعضها بعضًا، وکان قتله یوم عاشوراء، وکسفت الشمس ذلک الیوم، واحمرت آفاق السماء ستة أشهر بعد قتله، ثم لازالت الحمرة ترى فیها بعد ذلک الیوم ولم تکن ترى فیها قبلها. 🔶 حسین در کربلا به شهادت رسید و شهادتش داستانی طولانی دارد که قلب انسان تاب و تحمل ذکر آن را ندارد، انا لله و انا الیه راجعون.شانزده نفر از اهل بیت حسین بن علی همراه او به شهادت رسیدند. 🔷 هنگامی که حسین به شهادت رسید، دنیا هفت روز ایستاد و آفتاب همچون ملحفه های زرد رنگ شد و ستاره ها با یکدیگر برخورد می کردند.حسین در روز عاشوراء به شهادت رسید و خورشید در آن روز کسوف کرد و افق های آسمان شش ماه پس از شهادتش سرخ رنگ شد و سرخی ای پس از آن روز همچنان در آسمان مشاهده می شد که قبل از آن وجود نداشت. 📚 السیوطی جلال الدین، تاریخ الخلفاء، ص۱۶۵و۱۶۶ •┈••••✾•🔸🔶💠🔶🔸•✾•••┈• 🌐 🆔@mazahebslamic کانال ایتا 🆔@mtfmsکانال تلگرام
💢فلسفه ی مهاجرت امام حسین علیه السلام از قلمروی حکومت یزید بن معاویه از زبان ابن الجوزی (عالم مشهور اهل سنت) ❇️ إِنَّمَا رَحَلَ الْحُسَیْنُ[علیهماالسلام] إِلَى الْقَوْمِ لأَنَّهُ رَأَى الشَّرِیعَةَ قَدْ رُفِضَتْ، فَجَدَّ فِی رَفْعِ قَوَاعِدِ أَصْلِهَا الْجَدُّ [صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ] ، فَلَمَّا حَضَرُوهُ حَصَرُوهُ فَقَالَ: دَعُونِی أَرْجِعُ. فَقَالُوا: لا، انْزِلْ عَلَى حُکْمِ ابْنِ زِیَادٍ. فَاخْتَارَ الْقَتْلَ عَلَى الذُّلِّ، وَهَکَذَا النُّفُوسُ الأَبِیَّةُ. ✳️ حسین بن علی [علیهماالسلام] بدان جهت هجرت را برگزید که مشاهده کرد شریعت ترک شده و به همین دلیل در راستای بالا بردن پایه های شریعت جدش تلاش کرد.هنگامی در نزد او حاضر شدند وی را محاصره کردند.در این هنگام حسین بن علی[علیهماالسلام] گفت: مرا رها کنید تا برگردم.گفتند: نه، حکم ابن زیاد را بپذیر. حسین بن علی [علیهماالسلام] شهادت را بر خواری و ذلت ترجیح داد و انسان های بزرگ منش این چنین هستند. 📚 ابن الجوزی، ابوالفرج، التبصرة، ج۲، ص۱۳ •┈••••✾•🔸🔶💠🔶🔸•✾•••┈• 🌐 🆔@mazahebslamic کانال ایتا 🆔@mtfmsکانال تلگرام
💢 شمس الدین قرطبی می نویسد : ❇️ وساق القوم حرم رسول الله صلى الله علیه وسلم کما تساق الأسرى حتى إذا بلغوا بهم الکوفة خرج الناس فجعلوا ینظرون إلیهم، وفی الأسارى علی بن حسین وکان شدید المرض قد جمعت یداه إلى عنقه، وزینب بنت علی وبنت فاطمة الزهراء، وأختها أم کلثوم، وفاطمة وسکینة بنت الحسین، وساق الظلمة والفسقة معهم رؤوس القتلة. ✳️ و آنان اهل بیت رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم را همانطور که اسیران را می رانند بردند تا این که آنان را به کوفه رساندند و مردم خارج شدند و به آنان نگاه می کردند و در بین اسیران علی بن حسین بود که شدیدا بیمار بود و دستانش به دور گردنش جمع شده بود و زینب دختر علی و فاطمة الزهراء و خواهرش ام کلثوم و فاطمه و سکینه دختر حسین بودند و افراد ظالم و فاسق سرهای کشته شدگان را با آنان حمل کردند. 📚 شمس الدین القرطبی، التذکرة بأحوال الموتى وأمور الآخرة،ج۳، ص ۱۱۲۰ •┈••••✾•🔸🔶💠🔶🔸•✾•••┈• 🌐 🆔@mazahebslamic کانال ایتا 🆔@mtfmsکانال تلگرام
💢 از بدعت های بسیار زشت زمانه، حمل آیات مخصوص مشرکین بر مسلمانان 🔶 شیخ وهبی سلیمان غاوجی حنفی رحمه الله فرمودند: ❇️ از بدعت های بسیار زشتی که برخی مرتکب می شوند، نصوصی را که در مورد کفار و مشرکین نازل شده است، بر مسلمانی را که با برخی از نظرهای مسلم مخالفت می کنند و یا کسانی را که اهل معاصی و منکرات هستند حمل می کنند. ✳️ به الله قسم که هیچ بلایی بالاتر از این نیست که مسلمانی چنین اعتقادی داشته باشد که بسیاری از مسلمانان مشرک هستند؛ زیرا این اعمالی را که عموم مسلمین انجام می دهند یا از روی جهالت است و یا از روی حسن نیت، اما اعمال مشرکین و کافران از روی عقیده و علم نسبت به آلهه خود انجام می دادند. اما با این حال این آیه کریمه (وما یؤمن أکثرهم بالله و هم مشرکون) را بر این گروه از مسلمانان حمل می کنند. که از این رفتارها باید به الله تعالی پناه جست. 📚 وهبی سلیمان غاوجی، كلمة هادئة في البدعة وأحكامها، ص۲۵۹. •┈••••✾•🔸🔶💠🔶🔸•✾•••┈• 🌐 🆔@mazahebslamic کانال ایتا 🆔@mtfmsکانال تلگرام
💢 تنها مدعیان سلفیت اهل بهشت! و بقیه امت اسلامی اهل جهنم هستند! ❇️ ابن باز در فتوایی چنین می گوید: ✳️ «هذه الفرقة الناجية الذين اجتمعوا على الحق الذي جاء به الرسول (ص) واستقاموا عليه، وساروا على نهج الرسول (ص) ونهج أصحابه، هم أهل السنة والجماعة، وهم أهل الحديث الشريف السلفيون الذي تابعوا السلف الصالح وساروا على نهجهم بالعمل بالقرآن والسنة، وكل فرقة تخالفهم هي متوعدة بالنار. 🔶 این فرقه (نجدیها، مدعیان سلفیت) اجتماع بر حق دارند همان چیزی که رسول الله (ص) آورد و بر آن استقامت کردند! و بر همان منهج طی طریق کردند! و آنان اهل سنت و جماعت هستند! آنان اهل حدیث هستند همان کسانی که پیرو سلف صالح هستند، و هر فرقه ای که مخالف آنان باشند، متوعد به آتش جهنم است. •┈••••✾•🔸🔶💠🔶🔸•✾•••┈• 🌐 🆔@mazahebslamic کانال ایتا 🆔@mtfmsکانال تلگرام
💢 وهبی سلیمان غاوجی حنفی درباره تحریفی که برخی از غیر مقلدین زمانه در تشهد نماز انجام می‎دهند می گوید: ✳️ برخی از غیر مقلدین معاصر بر این نظر هستند که بعد از وفات رسول الله(ص) در تشهد نماز گفته شود: 🔸«السلام علی النبی» نه اینکه گفته شود «السلام علیک ایها النبی و رحمة الله و برکاته» در کتاب های مذاهب اسلامی صیغه تشهد در هر صورتی بر این لفظ اتفاق دارند: «السلام علیک ایها النبی». ✅ اینان گمان می کنند حضرت رسول (ص) فوت کرده پس نمی شود بر ایشان سلام داد!! در حالیکه هیچ یک از علما چنین کلامی را به سخن نیاوردند. ❇️ و این کلمه برای سهارنپوری در کتاب بذل المجهود است که می نویسد: «پیامبر اکرم (ص) در قبرشان زنده هستند همانطور که دیگر انبیاء در قبورشان چنین هستند، هیچ فرقی نیست برای حیاتشان که بر روی زمین باشند و یا در حجاب خاک، همانطور که هیچ فرقی نیست بین حضور و غیاب ایشان در زمان حیاتشان نیست». 📚 الكافي في الفقه الحنفي، ج۱، ص۸. •┈••••✾•🔸🔶💠🔶🔸•✾•••┈• 🌐 🆔@mazahebslamic کانال ایتا 🆔@mtfmsکانال تلگرام
💢 زمانی که فکر وهابیت بر جهان اسلام مسلط شود چه اتفاقی خواهد افتاد ❇️ وقتی وهابی ها مکه و مدینه را تصرف کردند منشوری ننگین نوشتند و علمای بزرگ اهل سنت را وادار به امضاء آن کردند، که به موجب آن باید از دین قبلی توبه کرده و به دین جدید محمد بن عبدالوهاب شهادت می دادند. ✳️ ترجمه متن این منشور: شهادت می دهیم – ما علمای مکه هستیم کسانی که این نامه را امضاءکردیم- به این که دینی که محمد بن عبد الوهاب آورده و امام المسلمین سعود بن عبد العزیز مردم را به آن دعوت کرده که توحید خدا و نفی شرک داشته باشیم ، حق است و شکی در آن نیست ؛ اما قبل از این هر آنچه در مکه و مدینه اتفاق افتاده و هم چنین در مصر و شام و شهر های دیگر بوده ، از انواع شرک و کفر است که در این کتاب ذکر شده است ، کفری که خون ومال آن ها را حلال می کند و علتی شده که آن ها وارد جهنم شوند 🔻و هر کس وارد این دین جدید محمد بن عبد الوهاب نشود و به آن عمل نکند و با دوستان آن ها دوستی نکند و با دشمنان آن ها دشمنی نکند ؛ او از دیدگاه ما کافر به خدا و روز قیامت است . اگر وهابی نشود بر امام مسلمین یعنی محمد بن سعود و بر مسلمان ها واجب است که با او جهاد کنند و او را بکشند تا این که توبه کند و به این دین جدید عمل کند . 🔻چه کسانی این منشور را امضاء کردند : ☑️شهادت می دهد به آن و فقیر به خداوند متعال: عبد الملک بن عبد المنعم مفتی حنفی ها در مکه مکرمه . ☑️ آقای محمد بن صالح بن ابراهیم مفتی شافعی ها در مکه ☑️آقای محمد بن محمد عربی البنانی مفتی مالکی ها در مکه ☑️آقای محمد بن احمد مالکی به آن شهادت داده است . ☑️محمد بن یحیی مفتی حنابله در مکه مکرمه 🔷 این منشور نه تنها در مکه ؛ بلکه در همه شهرهایی که تصرف کردند ، این منشور توسط وهابی ها نوشته شده و علمای هر شهر آن را امضاء می کردند . 📚الدرر السنیه فی الاجوبه النجدیه، ج۱ص ۳۱۳-۳۱۷ •┈••••✾•🔸🔶💠🔶🔸•✾•••┈• 🌐 🆔@mazahebslamic کانال ایتا 🆔@mtfmsکانال تلگرام
💢 ابن کثیر دمشقی دیدگاه احمد را در مورد تأویل صفات این گونه بیان می کند: ▪️«وروى البيهقي عن الحاكم عن أبي عمرو بن السماك عن حنبل أن أحمد بن حنبل تأول قول الله تعالى: (وجاء ربك) [الفجر: ۲۲] أنه جاء ثوابه. 🔶 ثم قال البيهقي: وهذا إسناد لا غبار عليه» 🔷 و بیهقی از حاکم از ابی عمرو بن سماک از حنبل نقل کرده که احمد بن حنبل این قول الله تعالی (و جاء ربک) را تأویل کرده به اینکه پاداش الله می آید. بیهقی در ادامه گفته: این سند هیچ خدشه ای ندارد». 📚البداية والنهاية، ج ۱۰ ص ۳۶۱. ✅ بنابراین اینکه وهابیها ادعا می کنند که پیرو احمد و سلف هستند، ادعای ناصحیح است که علمای اسلامی کتابهای زیادی در اثبات آن نوشته اند. ۰┈••••✾•🔸🔶💠🔶🔸•✾•••┈• 🌐 🆔@mazahebslamic کانال ایتا 🆔@mtfmsکانال تلگرام