eitaa logo
گروه تاریخ اسلام دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی
499 دنبال‌کننده
351 عکس
46 ویدیو
121 فایل
@M44_A0 :آیدی ادمین
مشاهده در ایتا
دانلود
25.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥فیلم کامل سخنرانی امام خمینی در بهشت زهرا 12بهمن1357 گزیده‌ای از بیانات امام خمینی: 🔹من به مادرهای فرزند از دست داده تسلیت عرض می‌کنم و در غم آن‌ها شریک هستم. من به پدرهای جوان داده، من به آن‌ها تسلیت عرض می‌کنم. من به جوان‌هایی که پدرانشان را در این مدت از دست داده‌اند تسلیت عرض می‌کنم. 🔸آن‌هایی که در سن من هستند می‌دانند و دیده‌اند که مجلس موسسان که تاسیس شد، با سرنیزه تاسیس شد. ملت هیچ دخالت نداشت در مجلس موسسان. 🔹من باید عرض کنم که محمدرضای پهلوی، این خائن خبیث رفت، فرار کرد و همه چیز ما را به باد داد. مملکت ما را خراب کرد، قبرستان‌های ما را آباد کرد. 🔸تمام نفت ما را به غیر دادند! به امریکا و غیر از امریکا دادند. آنی که به امریکا دادند عوض چه گرفتند؟ عوض، یک اسلحه‌هایی برای پایگاه درست کردن برای آقای امریکا! ما هم نفت دادیم و هم پایگاه برای آن‌ها درست کردیم! امریکا با این حیله، که این مرد هم دخالت داشت، با این حیله نفت را از ما [ربود] و برای خودش در عوض، پایگاه درست کرد. 🔹من دولت تعیین می‌کنم! من تو دهن این دولت می‌زنم! من دولت تعیین می‌کنم! من به پشتیبانی این ملت دولت تعیین می‌کنم! 🔸ما تا هستیم نمی‌گذاریم این‌ها سلطه پیدا کنند. ما نمی‌گذاریم دوباره اعاده بشود آن حیثیت سابق و آن ظلم‌های سابق. 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
گروه تاریخ اسلام دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی
معرفی کتاب سال های بنفش(ابراهیم حسن بیگی): «سال های بنفش» با چارچوبی محکم که شایسته یک رمان قوی است، از معدود کتاب هایی می باشد که به داستانی تازه و خواندنی با موضوع مبارزات سیاسی قبل از انقلاب پرداخته است. قصه و فضای بدیعی که «ابراهیم حسن بیگی» به آن پرداخته است ما را از منظری تازه وارد  دنیای  یک رمان سیاسی و انقلابی می­ کند. «علی» شخصیتی است حقیقت جو که از کودکی تحت تأثیر « سید رسول» روحانی تبعیدی به اطراف بندرترکمن، قرار گرفته و با او رفاقت می کند. خانواده علی جزء معدود خانوادۀ شیعه مذهب آن منطقه است و آمدن سید رسول به آنجا برای آنان غنیمت است. اولین ارتباط این خانواده با تبعیدی غریبه با یک نیمرو شروع می شود: «… پدر وارد اتاق شد، رو به زهرا گفت: دوتا تخم مرغ نیمرو کن و با یک قرص نان بده به علی، تا ببرد برای آن بندۀ خدا. » تشویش و التهاب از حضور یک تبعیدی در خانواده علی زیاد مخفی نمی ماند. با این که پدر با تحکم خاصی دستور طبخ غذا را صادره کرده بود ولی مادر طاقت نمی آورد و نگرانی خودش را اعلام می کند: «… خوشحال بودم. اما مادر طاقت نیاورد: – می خواهی سرگروهبان عابدی را با جانما بیندازی؟ پدر جوابش را نداد. مادر ادامه داد : – اگر بفهمد برای تو بد می شود…» اولین صحنه دیدار علی و سید رسول تصورکودکانۀ علی را به شکل زیبایی بیان می کند: «… همان جا بود که نگاهم به سید رسول افتاد. به قیافه اش نمی آمد که دزد و یا آدم خطرناکی باشد. دلم می خواست مدت ها نگاهش کنم…» شخصیت سید رسول در طول داستان کم کم به مخاطب معرفی می شود. شخصیتی که با تصور علی نسبت به یک روحانی کمی فاصله دارد. مثلاً از این که می فهمد او به دو تار علاقه دارد و در فکر یاد گرفتن آن است بسیار تعجب می­کند: «… ندیده بودم آخوندها هم ساز بزنند. پرسیدم: مگر آخوندها هم … حرفم را برید و با خنده گفت… » آشنایی آهسته ولی عمیق علی و سید رسول بعد کوچشان به بندرشاه (بندر ترکمن فعلی) ادامه می یابد و بالاخره تا آنجایی از داستان پیش می رود که روزی علی را در شکنجه گاه سواک در حال بازجویی و شکنجه می بینیم. این داستان روایتی تازه از سال­های مبارزه دارد و همان طور که اشاره شد مکان شکل گیری داستان، شیوه پردازش قصه و نوع شخصیت های آن، جذابیت کتاب  را چند برابر می کند.
معرفی کتاب پنجره‌ی چوبی: پنجره‌ی چوبی رمانی از فهیمه پرورش نویسنده معاصر است. داستان این کتاب از وقایع تاریخی پیش از انقلاب آغاز می‌شود و در ادامه به روایت دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران می‌پردازد و ماجراهای آن تا سال ۶۵ ادامه پیدا می‌کند. تمام این وقایع در قالب یک داستان عاشقانه بیان شده‌است. گلی، قهرمان این داستان یک دختر ساده تهرانی است که به صورت اتفاقی با مهدی خواهرزاده همسایه‌شان که از فعالان سیاسی در دانشگاه است، آشنا شده و به او دل می‌بازد. همین مسئله او را کم کم به زندگی مهدی و فعالیت‌های مبارزاتی وی وارد می‌کند و در نهایت هم به ازدواج این دو می‌انجام اما زندگی مهدی برای وی چیزی جز حوادث و رویدادهای متعدد به همراه ندارد.
📢 پژوهشکده بین‌المللی عروه‌الوثقی برگزار می‌کند 🔹 نشست علمی با موضوع: 📖 بررسی تطبیقی روش تاریخ‌نگاری سنتی مسلمانان با روش‌های معاصر (مدرن و پست‌مدرن) 🎙 ارائه‌دهنده: دکتر حسینی (رئیس دانشکده تاریخ دانشگاه ادیان و مذاهب) 🎤 دبیر علمی: دکتر ذاکری (مدیر گروه تاریخ اسلام دانشگاه ادیان و مذاهب) 🗓 زمان: یکشنبه ۱۴ بهمن، ساعت ۱۸:۳۰ مکان: قم، بلوار شهید منتظری، پژوهشکده بین‌المللی عروه‌الوثقی، ک30/1 🌐 لینک حضور مجازی: https://www.onlineamoozan.ir/C/51603 ✅ حضور اساتید و فضلای حوزه و دانشگاه موجب غنای بیشتر این نشست علمی خواهد بود. انجمن علمى دانشجویی تاریخ اسلام دانشکده تاریخ، دانشگاه ادیان و مذاهب https://eitaa.com/Islamic_history
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️ شعار «مرگ بر شاه» از کجا شروع شد تا ۲۹ بهمن ۱۳۵۶ در تظاهرات مردم شعار «مرگ بر شاه» شنیده نمی‌شد؛ اما چه چیزی باعث شد مردم به یک‌باره این شعار را سر بدهند؟ 🔸 @ZSHOBHE ➡️ Zil.ink/zshobhe
🔸درگذشت امام شیعیان اسماعیلی نزاری کریم الحسینی معروف به آقاخان چهارم؛ چهل و نهمین امام شیعیان اسماعیلی نزاری در ۸۸سالگی در پایتخت پرتغال درگذشت. او که حدود ۶۸سال امامت این گروه را برعهده داشت، دانش‌آموخته تاریخ در دانشگاه هاروارد بود و توانست با تاسیس شبکه توسعه آقاخان، دانشگاه آقاخان و موسسه مطالعات اسماعیلی، فعالیت‌های گسترده‌ای در کشورهای مختلف انجام دهد و از جمله جایزه موسیقی، معماری و محیط زیستی به نام خود پایه‌گذاری کند. اسماعیلیان نزاری با جمعیت حدودا پانزده میلیونی‌شان معتقد به امامت اسماعیل فرزند امام جعفر صادق(ع) و نسل او هستند و آقاخان چهارم را نیز از نسل اسماعیل می‌دانند. با وجود فعالیت گسترده آقاخان در کشورهای همسایه ایران و حتی رابطه حسنه با نجف، به دلیل سابقه همکاری آنان با انگلیس در قرن ۱۹ در هند، آقاخان نتوانست در دوران طولانی امامت خود در ایران بعد انقلاب نیز فعالیت کند. اکنون رحیم آقاخان به عنوان آقاخان پنجم و پنجاهمین امام شیعیان اسماعیلی نزاری، امامت این گروه را از پدر به ارث برده است. اسماعیلیان نزاری اختیارات ویژه برای امام حاضرشان در تغییر احکام و باورهای شرعی قائلند. ✔️ | عضو شوید👇 https://eitaa.com/joinchat/1246560365Ca5e65155c1
⚡️ نیم نگاهی به فعالیت های امام اسماعیلیان نزاری ✍ به قلم: مهدی فرمانیان 🔹 پیروان آقاخان چهارم را حدودا ۱۵ تا ۲۰ میلیون نفر تخمین می زنند که در بیش از ۲۰ کشور جهان پراکنده اند. هند،‌ پاکستان، افغانستان، تاجیکستان، شرق آفریقا و اروپا مهم ترین کشورهایی هستند که اسماعیلیان نزاری در آن زندگی می کنند. 🔸 شبکه آقاخان ارتباط وسیعی با سازمان های بین المللی دارد و جایگاه سیاسی مناسبی در برخی از کشورهای جهان برای مدیران خود ایجاد کرده است. 🔹 چند سال پیش دیوان امامت اسماعیلیه در لیسبون پرتغال تاسیس شد و خدمات متعددی از سوی شبکه آقاخان انجام شده است که به برخی از آنها اشاره می شود؛ - بنیاد فرهنگی آقاخان و ساخت حدود ۲۵۰۰ مدرسه در جهان - شبکه توسعه آقاخان با ۱۴۰ شعبه در ۳۰ کشور و ۵۸ هزار کارمند - صندوق توسعه اقتصادی آقاخان با سهام داری ۹۰ شرکت در ۱۷ کشور - دانشگاه آقاخان در کراچی در زمینه پزشکی با یازده شعبه در ۷ کشور - دانشگاه آسیای مرکزی، موسسه مطالعات اسماعیلیه لندن، مرکز جهانی کثرت گرایی - جایزه معماری اسلامی، برنامه شهرهای تاریخی (پارک الازهر و الدرب الاحمر قاهره)، جایزه موسیقی و جایزه محیط زیست آقاخان. 🏷 💥 مسْلِمْنا (کانال علمی‌تخصصی مسائل جهان اسلام) در تلگرام، ایتا و واتس اپ: ʲᵒᶦⁿ↷ ➣ @Muslimnair ʲᵒᶦⁿ↷ ➣ https://t.me/Muslimair1 ʲᵒᶦⁿ↷ ➣https://chat.whatsapp.com/FLlDC5HucS4IxWzZVaVe2o