eitaa logo
کانال مدیریت حوزه علمیه خواهران استان مازندران
1.1هزار دنبال‌کننده
18.9هزار عکس
1.8هزار ویدیو
326 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
مصاحبه حضوری از طلاب شرکت کننده در دوره تخصصی تربیت مربی پیشگیری از اعتیاد @mazandaran_hozeh
جشن بزرگ غدیر در جوار شهدای گمنام باغ نوید شنبه های مهدوی کانال مدیریت حوزه علمیه خواهران استان مازندران https://eitaa.com/mazandaran_hozeh
برگزاری جشن به مناسبت عید ولایت و امامت و ولادت باب الحوائج ،امام موسی بن جعفر (ع) به همراه مولودی خوانی و اجرای سرود و اهدای جوایز توسط مبلغ طرح امین سرکارخانم علی نژاد در حسینه روستای علمدار @mazandaran_hozeh •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
💚💚💚💚💚💚 🌷برگزاری جشن محله ای غدیر با برنامه ویژه و تبیین غدیر برای کودکان. محله شهید ترکیان باهمکاری خواهران طلبه شفیعی و صفرپور @mazandaran_hozeh 🌺🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گزارش خبری از مراسم جشن نوعروسان طلبه مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران با عنوان پیوند آسمانی تیر 1401 @mazandaran_hozeh
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران: ازدواج، پیوندی برای یکی شدن است به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، حجت الاسلام محمدجواد قائمی در مراسمی با عنوان «پیوند آسمانی» که به مناسبت ازدواج تعدادی از طلاب حوزه علمیه خواهران مازندران برگزار شد اظهار کرد: یکی از سنت‌های کهن انسانی که مورد تأکید همه ادیان الهی در طول تاریخ بوده و جایگاه خاصی را در آموزه‌های اسلامی به خود اختصاص داده‌، مسئله ازدواج و تشکیل خانواده است و به دلیل اهمیت و حساسیت‌های پیرامون آن، به‌ شدت در نظام خانواده تأکید بر تسهیل ‌سازی امر ازدواج از سوی خانواده ها و دو فردی که خواهان ازدواج هستند شده است. وی ادامه داد: مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران به منظور تبلیغ و ترویج فرهنگ ازدواج بهنگام و آسان برای جوانان، اقدام به برگزاری جشن پیوند آسمانی در آستانه روز خانواده و گرامی‌ داشت واقعه بزرگ مباهله نموده‌ است. مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران تاکید کرد: هرچقدر خانواده‌ها و جامعه نسبت به این امر سرمایه‌گذاری کنند، یقیناً نیازمند هزینه‌های کمتر اقتصادی و اجتماعی در حوزه‌ مقابله با معضلات اجتماعی همچون طلاق، پیری جمعیت و تغییرات الگوی جمعیتی خواهیم بود. وی خاطر نشان کرد: یک زوج در ابتدای زندگی ۲ من هستند که قرار است به "ما" تبدیل بشوند و تا زمانی که بر اساس من وجود خود زندگی کنند، هدف والایی که در مسأله تحکیم خانواده وجود دارد شکل نخواهد گرفت. @mazandaran_hozeh
روز مباهله مبارک باد. مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران @mazandaran_hozeh
🔰 کارگاه عفاف و حجاب و پاسخگویی به شبهات کارکنان خانم اداره کل راه و ترابری استان و اهدای گل و تقدیر نامه به خانمها به همت مبلغ فعال زن و خانواده. . @mazandaran_hozeh
🔰 کارگاه عفاف و حجاب و پاسخگویی به شبهات کارکنان خانم اداره کل راه و ترابری استان و اهدای گل و تقدیر نامه به خانمها به همت مبلغ فعال زن و خانواده. . @mazandaran_hozeh
همچنان که جامعه مدنی، درپرتو تخصص موفقیت لازم رو کسب می نماید، مبانی دین(قران وعترت) هم استثنانبوده ونیازمند به کسب تخصص مدارج عالیه دارد... مدعی اسلام ومسلمانی ناگزیراست برای دستیابی به مبانی اصولی اسلام ازتخصص لازم بهرمند گردد و اگر بی بهره بماند خرافات وبدعت جایگزین اصول وفروع دین ومذهب شده، درآن صورت ازدین باوری جز نماد وپوسته نخواهیم داشت. چه خوب است بانوان فرهیخته فرصت را مغتنم شمرده کسبِ علمِ دین محور نمایند و مدیریت خانواده را استحکام بیشتری ببخشند. ✍️ سیده زهرا پیشنمازی ویدئو را در اینستاگرام تماشا کنید👇 https://www.instagram.com/tv/CgRRNOdKyHg/?igshid=MDJmNzVkMjY=
گزارش تصویری از کارگروه پژوهش های فرهنگے به کانال بپیوندید: eitaa.com/howzehnarjes @mazandaran_hozeh
برگزاری جشن میلاد امام موسی ابن جعفر علیه السلام باسخنرانی خانم رنجبر ومداحی خانم یوسفی @mazandaran_hozeh •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
*باسمه تعالی* *نقد و بررسی مطالب آقای عابدینی در مورد حجاب* *تنها چند نکته* *نکته اول* گفتند چون در سوره احزاب مسئله حجاب با تعبیر *قل* آمده است نشان می دهد که حکم شرعی و دینی نیست بلکه حکم حکومتی است. *پاسخ*بیش از ۳۰۰ بار در قران *قل* آمده است مانند قل هو الله احد و یا قل یا ایها الکافرون. آیا در همه این موارد می توان گفت حکم، حکم شرعی نیست حکم حکومتی است؟! آیا همین یک نکته برای درک سطح سواد ایشان کافی نیست؟ *نکته دوم* گفته است چون تعبیر نساء المومنین آمده است نشان می دهد که حجاب مختص زنانی است که شوهران آنها واقعا خود را مومن می دانند نه مسلم، یعنی وظیفه گروهی که خود را واقعا مومن می دانند. آیا این سخن را در مورد بقیه احکامی که خطاب به مومنین است تعمیم می‌دهند؟ مثلاً قران در مورد نماز و روزه و زکات خطاب یا ایها الذین آمنوا دارد. بسیاری از این احکام با خطاب به مومنین است آیا می توان گفت همه این احکام منحصراً برای کسانی است که واقعاً مومنند؟! یعنی برای عموم مسلمانان واجب نیست؟! از این گذشته اگر حکمی از احکام شرعی وظیفه خصوص مومنین واقعی باشد و دیگران از این حکم معاف باشند افراد می گویند دلیلی وجود ندارد ما خود را جزء مومنین قرار دهیم که باعث سنگین شدن وظیفه ما شود. آیا همین یک نکته برای رد سخن ایشان کافی نیست؟ *نکته سوم* درایه ۳۰ سوره نور خطاب به مومنین و مومنات آمده است که از نگاه التذاذی پرهیز کنید و دامن خویش را از آلودگی پاک سازند و به دنبال آن مسئله حجاب برای مومنات بیان شده است. اگر مسئله حجاب اختصاص به زنهای مومنه دارد لازمه اش این است که دو حکم قبلی یعنی حرمت نگاه التذاذی و وجوب پاک داشتن دامن، اختصاص به مردان و زنان مؤمنه داشته باشد یعنی برای عموم مسلمانان نگاه التذاذی به جنس مقابل حرام نباشد و پاک داشتن دامن واجب نباشد آیا می توان زیر بار چنین مطالبی رفت؟ *نکته چهارم* گفته است حجاب جنبه عرفی دارد نه شرعی یعنی چون در حجاز هوا داغ بوده است خود را می پوشاند تا گرمااذیتشان نکند. این دیگه خیلی جالب است!!! سرنا را از سر گشادش زدن است!!! در هوای داغ سر وگردن و کل بدن را می پوشانند و یا باز می کنند؟! آیا در هوای گرم آقایان وخانم ها برای اذیت نشدن از گرما انگیزه بر پوشاندن کل بدن دارند و یا باز کردن و نپوشاندن؟! از این گذشته اگر چنین بود چرا هم در سوره نور و هم در سوره احزاب دستور به پوشاندن بدن و آشکار نکردن آن آمده است؟! علاوه بر آنکه در این دو سوره دستوراتی در باب عفاف آمده است که قطعاً جنبه وظیفه شرعی دارد. بر بیان آقای عابدینی اشکالات دیگری هم وارد است که صرف نظر می شود ✍️ نیکزاد