eitaa logo
MajidBehestani مجید بهستانی
3.7هزار دنبال‌کننده
60 عکس
28 ویدیو
1 فایل
ارتباط با ادمین: @MajidBehestani
مشاهده در ایتا
دانلود
پزشکیان دروغ گفت؟! پزشکیان در روز رای اعتماد کابینه جملاتی گفت که این مضمون برداشت میشد که همه نفرات پیشنهادی به تایید مقام عالی رسیده‌اند. چند تا مثال زد از خانم صادق و صالحی که خود آقا تاکید داشتن. و بعد گفت نگذارید دهانم باز شود و به من اعتماد کنید که هماهنگی ها انجام شده. فرمایش دیروز آیت‌الله خامنه‌ای کمی شفاف کرد که لزوما روی تک تک افراد نظر مثبت نداشته. روی بعضی نظر مثبت داشته و برای بیشتر آنها نظری نداشته و به انتخاب خود پزشکیان واگذار کرده. با این تعبیر، پزشکیان آن روز دروغ نگفت ولی واقعیت را شفاف توضیح نداد. به عبارت دیگر، همینکه آقا با اعضای پیشنهادی مخالفت نکرده پس یعنی موافق است، یعنی هماهنگ کردم!! خوشبینانه جناب رییس‌جمهور «شیطنت» کرد تا فضای مجلس به نفع خودش برگردد. کاری که تحسین آقا را هم برانگیخت که توانست رأی اعتماد کامل بگیرد. حالا این گذشت ولی انشالله دولت در مراحل بعدی با ملت صادق تر باشد. مجید بهستانی https://eitaa.com/mbehestani
توسعه علیه روستا (۲) مجید بهستانی در مطلبی اخیرا خواندم که اگر پهلوی به روستاها رسیدگی نکرد کار درستی بود چون آن مناطق ارزش سرمایه‌گذاری ندارند. در توسعه سرمایه‌دارانه قاعده این است که هیچ روستایی باقی نماند مگر در موارد خاص مثلا محل توریستی باشد، یا ظرفیت شهر شدن داشته باشد. در غیر از این دو صورت، خود بخود نابود خواهند شد پس ارزش سرمایه‌گذاری ندارند. اشتباهی که ج.اسلامی با حال و هوای رمانتیک انقلابی تخت عنوان خدمت‌رسانی و جهاد سازندگی کرد و از یک دهه بعد از آن امواج مهاجرت به شهرها تشدید شد، تا جایی که الان به ندرت روستای با سکنه بالا وجود دارد. دولت آب و برق و جاده برد ولی روستایی می‌دانست برای زندگی روستا جای ماندن نیست. این فشرده عریان این نگاه است: توسعه (غربی) با زیست روستایی سازگار نیست و به تخریب سبک زندگی آن دست می‌زند. حال آنکه به گفته استاد ابراهیم فیاض جایگزین بومی توسعه، الگوی بومی عمران و آبادانی است. اگر زمانی روستا مولد و شهر مصرف‌کننده بود، با اقتصاد سیاسی غلط ج.اسلامی، رابطه شهر و روستا معکوس شده، و روستایی از خود می‌پرسد چرا باید زندگی راحت‌تر شهری را به زندگی رنجور روستایی واگذار کنم؟ برای آبادانی مجدد روستاها باید الگوی توسعه شهری تغییر کند وگرنه هیچ مسکن و مرهمی روستاییان را مجاب نمیکند به «زندگی مولد و مستقل روستایی» بازگردد. در نظام آموزشی و تربیتی ما انسان روستایی نه کرامت دارد نه خوشی. حالا اگر کمبود آب و گرانی نهادهای دامی، و کود و هزینه کارگران و ... اضافه کنم، کشاورزی دیگر برای بسیاری نمی صرفد. مواردی دیده ام که زمین را رها کرده و به رانندگی و سرایداری و نیروی خدماتی غیرماهر در شهر بسنده کرده است. هم الگوی وابستگی روستا_ به _شهر کنونی اشتباه است، هم طرحهای تشویقی کم رمق برای مهاجرت معکوس، هم دو الگوی توسعه متفاوت در شهر و روستا. سیاستگذاری درست، ابتدایا بازنگری در الگوی توسعه شهری کنونی، براساس محوریت روستا و محیط زیست. در گذشته شهرها در کنار زمینهای کشاورزی حاصلخیز شکل می‌گرفتند و در عصر جدید در اطراف شهرکهای صنعتی. مسیر غلط کنونی به آنجا می‌رسد که روستاییان خودشان چوب حراج به روستا میزنند: فروش زمین روستایی به متمولان شهری، قطع بی‌رویه درختان، تغییر کاربری زمین کشاورزی و باغی، یا آتش زدن جنگلها. https://eitaa.com/mbehestani
فلسفه مد لباس پاره دهه‌های ۶۰ و ۷۰ قرن بیستم فرهنگ اعتراضی لمپنینیستی در غرب شروع شد که در شاخه‌های مختلف هنری بازتاب داشت: سینما، نقاشی، موسیقی و ... .هدف آن بود که به فرهنگ سنتی محافظه کارانه در غرب اعتراض کنند. نسل جوانان شورشی. پدیده اجتماعی گسترده‌ای، فراتر از چند تراک موسیقی راک، یا مدل هیپی، بود که تمامیت فکر و اندیشه غربی از جمله استعمار و جنگ‌طلبی اعتراض داشت. در دهه هفتاد همانند کارگران فقیر شلوار مندرس و پاره می پوشیدند. ولی در یک دهه اخیر تولیدی های نشاندار با تولید شلوارهای شیک با الیاف خوب، شلوارهای پاره مشهور به زاپ دار مد کرده اند.اینبار در غرب دیگر فرهنگ اعتراضی نیست، متاثر از فرهنگ جنسی زده است، ادامه نودیسم؛ بدن نمایی. ولی در ایران پوشیدن این پوشش هم تمنای جنسی است، هم المان فرهنگ هویت اجتماعی جدید آزادی خواهانه، هم برای برخی، یک حرکت اعتراضی سیاسی. https://eitaa.com/mbehestani
آیت‌الله خامنه‌ای بارها از شخصیت شهید رییسی و خدمات کم نظیر و بی نظیر دولت او صحبت کرده اند تا آنجا که او را در کنار نام شهید امیرکبیر به نیکی قرار دادند که میتواند الگوی سیاستمداران ایرانی قرار بگیرند. اینکه دقیقا آن خدمات و موفقیت‌های کم نظیر و بی نظیر چه هستند قاعدتاً خود دولتمردان دولت رییسی باید پاسخگو باشند ولی کمتر از آنها دفاعی می شنویم. آنقدر که رهبر انقلاب روی دولت رییسی غیرت دارند خود آن آدمها ندارند. https://eitaa.com/mbehestani
یارو گفته (کدام یارو؟! خیلیا؛ آخه فقط یکی دو عاقل نیستن که!) اگر دشمن در شاهچراغ دو تا عملیات کرده، در رژه نظامی اهواز عملیات کرده، وسط تهران ترور کرده، و ...، به خاطر اینه نهاد امنیتی وظیفه اصلی اش رو رها کرده، و دنبال موی سر زنان است (کشف حجاب). اونی که از زیر و بم مملکت خبر نداره که هیچی، از روی نادانی یه چیزی گفته، ولی توئی که یک زمانی مقام مسئول ارشد، و فلان و بیسار بودی، وقتی تصور کنی که نیروهای اداره «ضدجاسوسی» به جای تعقیب و مراقبت از جواسیس روسی و اسرائیلی و چینی، در خیابان ولیعصر و میدان ونک به خط شدن که با کشف حجاب برخورد کنند، از روی چی اینو می گی؟ به حساب چی بگذارم؟! انشالله که فقط فرق نیروی انتظامی و نیروی امنیتی رو نمی دانی. مجید بهستانی https://eitaa.com/mbehestani
MajidBehestani مجید بهستانی
روایتی مفید برای سیاستگذاری (فرهنگی-اجتماعی) مجید بهستانی گروهی از عظمای اصحاب نزد امام صادق رفته و
حدیث سیاستگذاری فرهنگی اجتماعی: شبکه‌های اجتماعی تصویری مقابل زهد اسلامی مجید بهستانی ۱_ روایات متعددی در مذمت دنیادوستی و دنیاطلبی، و ارزش زهد آمده است. به تعبیر قران زهد یعنی اگر چیزی به دست آوردی خوشحال نشی و اگر از دست دادی ناراحت نشی. پس مفهوم زهد ضد کار و برنامه‌ریزی در دنیا نیست، بلکه دنیا هدف و ملاک زندگی نمی‌شود. مثلا: کسیکه زهد نداشته باشد به شیرینی ایمان نمی‌رسد. یا برای پیامبر ارزش دنیا از بز پیر مرده (که هیچ ارزشی ندارد) بی ارزش تر است. روایات دیگری که در رد و ذم گوشه‌نشینی و بیعاری وجود دارد این برداشت را تایید می‌کند. ۲_ ساختار مادی جهانی شده با موتور محرکه اقتصاد سرمایه‌داری ضد زهد است. ایران پساانقلاب هم با همه محدودیت‌ها در این روند جهانی قرار گرفته است. ساختار مادی ساختار فرهنگی خود را بازتولید می‌کند. وسایل ارتباط جمعی جدید مثل اینترنت و گوشیهای هوشمند خیلی زود و خوب کودکان ما را به درون این ساختار هل می‌دهند. «کار برای دیگری»، «خیر عمومی»، یا «قناعت» و «جهاد» ضدارزش، و «فردگرایی»، «مصرف زدگی»، «انباشت سرمایه»، «نگرانی از رفاه آینده»، و «مادی گرایی» ارزش می‌شوند. بعضی ابزار‌ها مثل اینستاگرام و فیسبوک بستر قوی‌تری برای این چرخش فکری فراهم می‌کنند. https://eitaa.com/mbehestani
هدایت شده از 🔊 حرفِ نو 🎥
11.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️برای نخستین بار توسط رسانه حرف نو انجام شد: ✅اعدام های سال ۶۷! 👥 مناظره جنجالی آقایان نصیری و موگویی! 🔹نصیری بر اساس کدام موازین قانونی یا شرعی یا حقوق بین الملل این اعدام ها انجام شده است؟/ این اعدام ها یک جنایت بود./ دفن اجساد در گورهای دسته جمعی و عدم تحویل آنها؛ چطور قابل دفاع است؟/ من از بازماندگان این اعدام ها عذرخواهی میکنم./ اساسا جان انسان ها برای جمهوری اسلامی اهمیتی ندارد./ دروغ سکه رایج جمهوری اسلامی است./آیین دادرسی در این اعدام ها رعایت نشد./ چرا اینها دادگاه نرفتند و چرا این دادگاه ها علنی برگزار نشد؟/ در سال ۶۷ اگر ابعاد این جنایت روشن بود؛ مردم به خیابان ها می‌ریختند. 🔸موگویی آقای نصیری هیچ اطلاعی از این موضوع ندارد./ در سال ۶۵ پنج هزار نفر توسط جمهوری اسلامی آزاد شدند که ۳۰ درصد آنها در عملیات مرصاد حضور داشتند./ در زندان ها جرم جدید توسط اینها انجام شد./ جمهوری اسلامی تا مدتها با اینها مدارا میکرد./ بنده با خیلی از اینها صحبت کردم و پرونده ها را نگاه کرده ام./ اعدام های سال ۶۷ قابل دفاع است./ این اقدام خواسته عمومی مردم بود. 📆 دوشنبه ۱۴ شهریور ماه ۱۴۰۳ ◀️ برای مشاهده فیلم کامل مناظره از طریق لینک زیر اقدام کنید. https://aparat.com/v/gmi9j46 https://youtu.be/zM_Pi5CCQ04 ✅🆔 t.me/new_harf ✅🆔 eitaa.com/new_harf ✅🆔 www.aparat.com/new_harf ✅🆔http://youtube.com/@new_harf1
MajidBehestani مجید بهستانی
#تیزر ⭕️برای نخستین بار توسط رسانه حرف نو انجام شد: ✅اعدام های سال ۶۷! 👥 مناظره جنجالی آقایان نصیر
مهدی نصیری برای خودش پروژه ای است. برخلاف بسیاری از مهمانها، ایشان را قبل و بعد جلسه به حرف گرفتم. همانطور که قبلاً رسیده بودم مطالعه زیاد میکند ولی عمیق نیست؛ گاهی گرفتار تناقض هم می‌شود. یک مورد: گفتم وقتی تازه دانشجو شده بودم کتاب جدیدتان «اسلام و تجدد » خیلی سروصدا کرد. حالا خودتان چقدر از آن را قبول دارید؟ گفت: آن بخش که مربوط به نقد تجدد است که همانها را قبول دارم. خود غرب بدتر از آن خودش را نقد کرده. ولی بخش اسلام، بالکل تجدیدنظر کردم. الان فکر میکنم هر آنچه آنها (غربیان) بدان رسیدن سخن اسلام است. گفتم: تمدن غربی؟ گفت: نه، تجدد! هنگ کردم! از طرفی تجدد را همانند غربیها نقد میکند و از طرف دیگر اسلام همان است که تجدد غربی به آن رسیده!! https://eitaa.com/mbehestani
کنکور ناعادلانه و عدالت آموزشی یک دهه است که رشته‌های پردرآمد در کرسی‌های دانشگاههای برتر کشور در اختیار سه دهک بالای جامعه قرار دارد. این ناشی از نظام سرمایه‌داری کنکور است که در لسان برخی با عنوان مافیای کنکور معرفی می‌شود. این روند ناخواسته شکاف اجتماعی را تعمیق می‌کند و ژنهای پولدار با نام دروغین «ژن برتر» آینده ایران را خواهند ساخت. اگر معلم باشید و با این هزار نفر از نفرات برتر کنکور گپ و گفت داشته باشید متوجه میشوید بسیاری از آنها تک‌بعدی، خودمحور و کودن تشریف دارند. با وجود این، در کنار این ساختار طبقاتی جدید، آن دانشگاه های معروف دیگر به تنهایی عنوان برتر را یدک نمی‌کشند بلکه بسیاری از مراکز علمی در سراسر کشور از شرایط علمی مناسب و نزدیک به همان دانشگاه‌ها برخوردار هستند که توسط سایر دانشجویان تکمیل می‌شوند. اگر نظام مفسده انگیز کنکور محصول سیاستهای نظام آموزشی کشور است، توسعه ملی مراکز علمی نیز محصول همان نهاد است. این قضیه تا حدی آینده دلهره‌آور را تعدیل می‌کند. پ.ت: خواستم به مسئولان در کارنامه شان کمکی کرده باشم! مجید بهستانی https://eitaa.com/mbehestani
📌 *خوب، بد، زشت !* 📖دکتر محمدرضا اخضریان کاشانی از دانشجویان سابق دانشگاه امام صادق و عضو فعلی هئیت علمی دانشگاه تهران نوشت: بعید است کسی عمری حتی کم از خدا گرفته باشد و این ضرب المثل را نشنیده باشد : هرجایی هم آدم خوب داره هم آدم بد. در زندگی شخصی مان هم این وضعیت را حتما تجربه کرده ایم جوری که با هر سن و سالی معمولا به آن باور داریم. حدود ۹۰ سال از زمان تاسیس دانشگاه تهران می گذرد، ۷۸ سال از تاسیس دانشگاه اصفهان، ۷۵ سال از آغاز به کار دانشگاه فردوسی مشهد، ۷۰ سال از دانشگاه شیراز، ۶۵ سال از تاسیس دانشگاه شهید بهشتی، ۴۲ سال از دانشگاه آزاد اسلامی و... سهم هر یک از این دانشگاه ها هزاران دانش آموخته و دهها مدیر در رده‌های مختلف بین المللی، ملی و استانی بوده است. در تمام این ۹۰ سال هرگز نشنیده ایم که بگویند دانشگاه تهرانی ها اقتصاد کشور را نابود کردند یا دانشگاه آزادی ها مدیریت کشور را ویران کردند چرا که همه باور دارند که هر جایی هم آدم خوب دارد هم آدم بد و چند مدیر وابسته به یک مرکز علمی به معنای همه آنان نیستند چنانکه بسیاری دیگر را خوب و‌توانمند می دانیم. اینکه با وجود این همه دانشگاه و این تعداد مدیر از همه دانشگاه ها طی دهها سال گذشته عده ای معتقدند کمتر از ۳۰ نفر مدیر امام صادقی که تنها ۴۲ سال سابقه تاسیس دارد و بیش از ۳۰ سال است مدیرانی توانمند در سطوح مختلف تحویل نظام اجرایی کشور داده به یکباره و تنها طی سه سال، کشور را ویران کرده و اقتصاد را به تاراج برده و فرهنگ را نابود کرده اند با هیچ عقلی جور در نمی آید. راز این بیماری اگر دلایل شخصی و روابط فردی نباشد، شاید در ظرفیت و توان باندهای قدرت باشد که تحمل ظهور یک باند تازه را ندارند وگرنه با باندهای قبلی که چندین برابر هم مدیر داشتند خیلی مشکل نداشتند. عامل این بیماری زشت هر چه هست عملکرد مدیریتی نیست چرا که دستاورد سایر مدیران از سایر دانشگاه ها هم در این چند دهه روشن و وضعیت دوره های حکمرانی از یکسو و اوضاع مردم و کشور هم از آن روشن تر است. یادمان نرود : هرجایی هم خوب داره هم بد. @Asreandisheh https://eitaa.com/mbehestani
وزیر خارجه مجارستان در بحرین به گمانم در تاریخ دیپلماسی بی سابقه است عجب تحقیری! چه توهینی! https://eitaa.com/mbehestani
طبق اخبار واصله آخرین و بزرگترین فساد مالی در جمهوری اسلامی کشف و خنثی شد. به گفته وزیر اقتصاد جدید آن ۹۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای خود کارکنان بانک هم از شیر مادر حلال تر. https://eitaa.com/mbehestani