رهبر انقلاب امروز در دیدار بسیجیان فرمودند: بسیجی دهه شصتی و دهه هشتادی و دهه نودی تفاوتی ندارند. شما دهه هشتادی و دهه هفتادی و ... هستید؛ جوانان نورس هستید؛ نه امام را دیدهاید نه دوران انقلاب را دیدهاید نه دوران دفاع مقدس را دیدهاید، اما همان روحیهی جوان تو میدان جنگ در شما هم هست. دههی شصت و نود و هشتاد ندارد؛ این حرفهای انقطاع نسلی و از این چیزهایی که میگویند، اینها #حرفهای_روشنفکری_در_گعدههای_روشنفکرانه است؛ واقعیتها غیر از این است. امروز بسیج، همان بسیج دهه شصت است. ۱۴۰۱/۹/۵
خطای محاسباتی #روشنفکران_در_گعدههای_روشنفکرانه و برخی از ما مذهبی ها و امت حزب الله بخاطر آن است که تعمیم نابجا میدهیم و نشر متکثر این موارد ما را به خطا می اندازد.
یک ورزشگاه آزادی و صدها اجتماع کودکان و نوجوانان و جوانان #سلام_فرمانده_خوان را نمیبینند و چهار نوجوان مهاجم به ماشین پلیس آنان را به خطا می اندازد. یا کودک خانه خویش یا همسایه یا فاميل را میبیند و این را تعمیم میدهد.
بعد همین مدام منتشر میشود که این نسل فلان است و بیسار! در حالی که در یادداشت های قبلی نیز بومی سازی نسل زد را نوشته بودم.
دقیقا همین الگوی خطا در داستان پوشش هم دارد تکرار می شود. آن که متظاهر به کشف حجاب است دیده شده و میلیون ها زن محجبه که کمتر در جامعه هستند و در تظاهراتی همچون سیزده آبان تجمع میکنند را ندیده حکم میکنند که وای ۷۰ درصد دختران ایران کشف حجاب کردند!
مرعوب چهار تحلیل غربی حتی اگر از زبان برخی حزب اللهی ها باشد نشویم و با رویکرد انتقادی به جریانات اطراف نگاه کنیم. جز این راهی برای نجات در دریای رسانه ای امروز نیست.
#بسیج
#نسل_زد
#خطای_محاسباتی
تأملات را دنبال کنید در
@mdadseresht
از این طرف بوم نیفتیم!
افراط و تفریط دو لبه جهالت و مایه سقوط فرهنگ هاست. این روزها برخی از متدینین بجای ایستادن بر سر حق و ایمان خویش به بهانه جذب حداکثری از آن طرف بوم افتاده اند و آنچنان با این بی حجابان هنجارشکن مهربانند و خندان که انگار نه انگار ایمان و اعتقادی در کار است!
خواهر من
برادر من
آنقدر که برخی از ما کوتاه آمدیم و شاد و خندان به زندگی مسالمت آمیز (بخوانید بیخیالی) با مکشفه ها پرداختیم و شیرینی و شکلات تعارف کردیم، خودمان با دست خودمان به عادی سازی تن داده و بر طبلش کوفتیم. انگار نه انگار که قانون الهی بود و به صلاح ما!
چند روز پیش کلیپی دیدم از زنی با غیرت دینی! خیلی با بیان خوب و مهربان به خانوم مکشفه ای تذکر داد اما وقتی دید بر جهالت خود اصرار دارد هنگام سوار شدنش به راننده تاکسی گفت این خانم از قانون تخلف کرده و اگر سوارش کنی شماره ات را به مامورین انتظامی خواهم داد. آن خانم مکشفه هم شالش را در آورد و بر سر کرد!
کوتاه نیایید و نیاییم!
این به معنای جنگ نیست بلکه به معنای پایداری بر سر آن چیزی است که خدای متعال بر ما امر کرده و حیات ما درآن است. فاستقم کما امرت ...
#خطای_راهبردی
#افراط
#تفریط
تأملات را دنبال کنید در
@mdadseresht
هدایت شده از مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث(کانال رسمی)
⬆️⬆️⬆️⬆️⬆️⬆️⬆️⬆️⬆️⬆️⬆️⬆️
🔰#اطلاعیه_پذیرش_گروه _قرآن_علوم_انسانی
🔷#آزمون_دیماه_سال۱۴۰۱
( طلاب ایرانی و غیرایرانی )
🔷 آزمون کتبی از دروس عمومی و دروس حوزه دانشی رشته ها و به صورت حضوری الکترونیکی برگزار خواهد شد.
✅جهت شرکت در رشته های قرآن و علوم انسانی در هنگام ثبت نام، حوزه دانشی«قرآن و علوم» را انتخاب نمائید
🔷 مصاحبه علمی و تخصصی به صورت حضوری توسط گروه علمی میباشد.
🌐 اطلاعات بیشتر در کانال رسمی گروه قرآن و علوم انسانی مراجعه نمایید:
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
🆔 @quranvaelm1401
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
آزادی از مفاهیمی است که همواره اسباب بازی با اندیشه ها، فرهنگ ها، توده ها و به ظاهر نخبگان بوده است.
یادم هست که دولت اصلاحات هم با بازی با همین واژه سهم بزرگی از رأی انتخابات را از آن خود کرد.
یکی از ویژگی های این واژه فطری بودن معنای آن است. همه انسان ها آزادی طلب اند و طبیعت انسانی بر آزادی نهاده شده است. به همین دلیل هرگونه گفتگو و شعار میتواند نوعی گفتمان آزادی تولید کند چون مخاطب فطرتا پذیرا و تشنه است.
ویژگی دیگر این واژه چند معنایی بودن است. آزادی بازه معنایی از هرزگی تا شهادت دارد! ظرفیت معنایی واژه آزادی به تناسب جهانبینی افراد است و هر کس غلبه رسانه ای و گفتمانی پیدا کند، توده و احیانا نخبگان را برده است.
از خودمان بپرسیم آزادی به چه معناست و برای یافت معنا به مصادیق آن دقت بیشتری کنیم.
#آزادی
#فریب
#تمدن
تأملات را دنبال کنید در
@mhdadseresht
مهمانداران هواپیما برای اینکه در کمترین زمان ممکن مسافران را نسبت به امور مرتبط با پرواز امن و مطمئن آگاه و مطیع کنند از روش جالبی استفاده میکنند.
مثلا نزدیک فرود اول از طریق سیستم صوتی به اطلاع مخاطب میرسانند که در حال کم کردن ارتفاع هستیم و باید برای امنیت خودتان میزها را بسته و پشتی صندلی را به حالت عادی درآورده و کمربندها را ببندید. بعد مهمانداران شروع به چک نمودن میکنند و از راهرو یکی یکی صندلی ها و میزها را چک میکنند. مهماندار به میز باز جلوی یکی از مسافران میرسد و با روی خوش خواهش میکند که مسافر میز را ببندد و رد می شود و در صورت تمرد مسافر هیچ بحث نمیکند. بلافاصله مهماندار دوم با چند صندلی فاصله مشغول چک است و طبعا به مسافر متمرد هم خواهد رسید و تذکر خواهد داد.
#این_معاضدت و پشت گرمی در کار این سیستم دیدنی است. بجای ایستادن و بحث کردن، مهماندار اول تذکر داده و هنوز حرفش تمام نشده مهماندار دوم و گاهی سوم ...
این مدل اقناع سازی که شخص را با منفعت خودش آگاه میکند و این الگوی همکاری و تذکرات زنجیره ای یکی از الگوهای #امر_به_معروف_و_نهی_از_منکر است که اغلب مؤمنان هم از او غافلند.
#اقناع_سازی و آگاهی_بخشی از طریق گره زدن کارکردهای معروف برای خود شخص و ضدکارکردهای منکر و ضررهایش برای او،
#تذکر و #پشتیبانی_مومنانه_ی_مومنان از یکدیگر مسیر حفط ارزشها و هنجارهای اجتماعی است.
#امر_به_معروف_و_نهی_از_منکر
#اقناع
#اقدام
تأملات را دنبال کنید در
@mdadseresht
11.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رسانه ها مبتنی بر نظریات ارتباطات و اقتضائات امکانات و ظرفیت های گردانندگان آن همواره تقطیعی از واقعیت را نمایش میدهند. بخش و برشی از دید سازنده رسانه!
در نظریات یادگیری رسانه ای هم گویای دوگانه ای از پذیرش و رد است. کسانی که مخالف یادگیری رسانه ای هستند معتقدند نوع رسانه تصویری موجب ایجاد تصاویر ناقص در مخاطب میشود و طبیعتا در یادگیری و القای مطالب ما به بیش از رویکردهای تقطیعی نیازمند هستیم.
در هر حال صاحبان قدرت و رسانه تصویر مورد نظر خود را القا میکنند حتی اگر واقعی نبوده و ساختگی باشد.
امثال ویدئوی بالا کمتر در این جهان رسانه ای یافت و دیده می شود اما راه کنشگری در چنین جهانی و فرار از ذوب شدن در آن رسیدن به آن همین روایت های متفاوت واقعی است.
#روایت
#روایت_های_متفاوت
#جهان_رسانه_ای
تأملات را دنبال کنید در
@mdadseresht
حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان برگزار میکند:
" پویش تولید محتوا حودِنو "
وحدت حوزه و دانشگاه را با هنر خود ترسیم کنید.
❇️محورهای آثار:
✅وحدت حوزه و دانشگاه در اثرگذاری اجتماعی
✅وحدت حوزه و دانشگاه جهت ارتقای معنوی جامعه
✅تطهیر قلمرو علم و روحانیت از فرهنگ بیگانه
✅وحدت حوزه و دانشگاه در راستای وحدت علم و دین
✅ایجاد و تقویت عوامل وحدت حوزه و دانشگاه
✅وحدت حوزه و دانشگاه در راستای تحقق دانشگاه اسلامی
قالب های پویش
✅گرافیک (پوستر، عکس نوشت، کاریکاتور، اینفوگرافی و ...)
✅ویدئو و پادکست(موشن، موشن رئال و ...)
به همراه اعطاء جوایز ارزنده
📆 فرصت ارسال آثار تا پایان آذرماه
👈 لینک ارسال آثار:
@bashgah_admin
📣کانال حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان
@hoi_hodat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در دانشگاه الزهرا جناب وزیر محترم ارشاد میگوید که این هنرمندانی که امروز علیه نظام اقدام میکنند در سال ۹۸ و زمان ریاست جناب رئیسی بر قوه قضائیه احکام حبس داشته اند که به لطف رئیس قوه و پذیرش رهبری عفو میشوند.
بنده خود در زمانی که برای آزادی برخی از دانشجویان اقدام میکردیم به چشم اثرات حیات بخش عفو را دیده ام و عفو را مطابق بیان قرآن کریم به تقوی نزدیکتر و به جذب حداکثری و اصلاح اجتماعی کارا تر میدانم اما
آیا لازم نبود همان موقع اطلاع رسانی میشد؟ مگر نه این است که کارکرد چنین عفوی با اطلاع رسانی بیشتر میشد؟
کی قرار است قوه قضائیه به سرانجام رساندن پرونده های فساد و امنیتی و غیره را به اطلاع عموم نه! به اطلاع نخبگان جامعه برساند؟
بخشی از فتنه اخیر حتما ریشه در ضعف عملکرد قوه قضائیه در اطلاع رسانی دارد
#اطلاع_رسانی
#افکار_عمومی
#عفو
تأملات را دنبال کنید در
@mhdadseresht
هدایت شده از کتابخانه و رسانه مفید (سواد رسانه)
💠دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی به مناسبت هفته پژوهش برگزار می کند:
🔻سلسله نشست های علمی پژوهشی "دین و حکمرانی اسلامی فضای مجازی" با حضور
🎙حجت الاسلام دکتر رضائیان
🔸جایگاه حکمرانی فضای مجازی در فقه نظام
🎙حجت الاسلام دکتر انبیایی
🔸معرفت شناسی فضای سایبر
🎙آیت الله مبلغی
🔸کاربرد هوش مصنوعی در فرآیند اجتهاد
🎙حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه
🔸حکمرانی حکمی فضای مجازی
🎙آیت الله قائم مقامی
🔸نقش ذات انگاری و ابزار انگاری فضای مجازی در حکمرانی
🎙حجت الاسلام دکتر چگینی
🔸فرصت های بین المللی حکمرانی اسلامی فضای مجازی
🎙آیت الله مبلغی
🔸حکمرانی اسلامی فضای مجازی
🎙حجت الاسلام مهدی زاده
🔸اصول و راهبردشناسی حکمرانی سکویی
🎙حجت الاسلام امینی نژاد
🔸فضای مجازی، خیر یا شر
🗓زمان: شنبه ۱۹ آذرماه الی ۲۳ آذرماه۱۴۰۱
💻پخش زنده با ترافیک رایگان:
https://heyatonline.ir/graaph/
📲پخش از طریق کانال دفتر در ایتا و آپارات https://www.aparat.com/oisc_majazi
🔹 جهت کسب اطلاعات بیشتر و درخواست حضور : شناسه @oisc_rooydad در پیامرسان ایتا و بله
🌐 دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی
🆔 @OISC_Majazi
در جنگ روایت ها باختیم! نه سه هیچ! بلکه ده هیچ!
برای اعدام نشدن یک جلاد قمه کش همه را بسیج کردند اما ما با خون مظلومانه این شهیدان چه کردیم؟
الگوها و اسطوره های فرهنگی بخش مهم و ارزشمند فرهنگ ها هستند که هم مایه ساخت و هم بقا و انتقال فرهنگ و زمینه بروز تمدن ها هستند. بحمدلله فرهنگ اسلامی و انقلاب خمینی از این جهت غنی است.
یکی از این شهیدان عزیز اگر در هر کجای عالم بودند تبدیل به اسطوره های ملی و جهانی میشدند اما صد حیف که مسئولین فرهنگی خواب و سیمای ملی در تکرار ساخت معروفای بی صرفه است.
#شهید
#شهادت
#شهدای_امنیت_۱۴۰۱
تأملات را دنبال کنید در
@mdadsersht