eitaa logo
بسیج کارکنان دانشگاه علامه طباطبایی🇵🇸🇸🇾🇱🇧🇮🇷🇮🇶🇧🇭🇾🇪
307 دنبال‌کننده
19.5هزار عکس
19.5هزار ویدیو
418 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
بسیج کارکنان دانشگاه علامه طباطبایی🇵🇸🇸🇾🇱🇧🇮🇷🇮🇶🇧🇭🇾🇪
صحبت های دکتر فرهنگ: چرا زن و مرد در مراحل مختلف زندگی به ندرت از هم سرد می‌شوند؟ چون زبان زندگی مشترک را بلد نیستند چون مرد و زن زبان یکدیگر را نمی‌دانند وی از اولین عنصر از هم گسیختگی خانواده ها به بلد نبودن خوب زندگی کردن آنها اشاره کرد و سپس هدف جلسه را چگونگی اصلاح خود بیان کردند @me_atu
بسیج کارکنان دانشگاه علامه طباطبایی🇵🇸🇸🇾🇱🇧🇮🇷🇮🇶🇧🇭🇾🇪
دکتر فرهنگ از اصل تغافل نکاتی را بیان کردند: فرصت های رشد را از هم نگیریم و ذره بین را روی خطاهای یکدیگر نگیریم چرا که با آن کار خطا بزرگتر می‌شود وی درباره این اصل افزودند: تذکر دادن مکرر فقط حرمت ها را می‌شکند در این اصل باید بدی ها را نادیده بگیریم و حدیثی از امام علی(ع) بیان کردند: اگر در بسیاری از موارد زندگی خود را به غفلت نزنید زندگی بر شما ناگوار می‌شود. و گفتند اصل تغافل به تنهایی به کار نمی‌آید و اصل تدبیر باید در کنار آن بیاید دکتر فرهنگ از اصل تدبیر بیان نمودند: ذره بین را روی خوبی های یکدیگر بگیریم و از یکی از اصطلاحات فیزیک به نام آنتروپی گفتند: هرچیزی که نادیده گرفته می‌شود دچار تنزل ساختار می‌شود اگر زندگی مشترک را رها کنیم بی نظم می‌شود و دچار تنزل ساختار می‌شود وی از نکته نهایی اصل تغافل و تدبیر گفتند: این اصل در تمامی مسائل زندگی کاربرد دارد به جز جایی که خطر آنی وجود دارد. @me_atu
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
و دومین تکنیک را گفت و گوی سالم نام بردند و گفتند: سه اصل کشاورزی کاشت داشت و برداشت است در اصل کاشت اگر بذر بد بکاری محصول بد تحویل می‌دهد حرف نیش دار نزنیم حرف سمی نزنیم اصل داشت همان مجموعه مراقب ها است مواظب حرفهایی که می‌زنیم باشیم و برداشت زمانی که مراقبت خوب باشد، بیشتر از کاشت است دکتر در ادامه این تکنیک سخنی از امام علی (ع) را بیان کردند: انسان عاقل اول فکر می‌کند بعد سخن می‌گوید انسان جاهل اول سخن می‌گوید و بعد فکر می‌کند. @me_atu
سومین تکنیکی که دکتر فرهنگ از آن گفتند: تکنیک ۱۰ ۹۰ است این تکنیک به این صورت است که ۱۰ درصد اتفاقات در کنترل ما نیست و ۹۰ درصد اتفاقات در کنترل ما است نکته ای که دکتر درباره این تکنیک گفتند این بود که مهم نیست مخاطب چه می‌کند مهم عکس العمل ما است و جواب های هوی نیست. @me_atu
اولین رکورد لایک اینستاگراممون را زدیم : ۴۰۰ لایک هم غزه هم لبنان هم ایران اسراییلو کردن ویران🇵🇸🇱🇧🇮🇷 ☫☫ ☫‎@me_atu
♨️ انتصاب حاشیه‌دار وزیر علوم در دانشگاه هنر 🔹وزیر علوم به‌تازگی سید بهشید حسینی را سرپرست دانشگاه هنر ایران منصوب کرد. فردی که بررسی مواضعش دارای نکات جالبی است. 🔹آن‌چنان که پست‌های منتشر شده از حسینی در فضای مجازی نشان می‌دهد در دوران فتنه ۸۸ یکی فعالان فتنه بوده و نسبت به این موضوع افتخار هم می‌کند. 🔹حسینی همچنین قیام مردم در ۹ دی که در مقابل توطئه دشمنان داخلی و خارجی انجام شد، را کثافت می‌داند! 🔹او حتی در صفحۀ شخصی به یکی از پیامبران اهانت می‌کند. ☫☫ ☫‎@me_atu
تصویری از دیدار مجاهد قهرمان فرمانده شهید «یحیی السنوار» با رهبر انقلاب اسلامی در ۲۳ بهمن سال ۱۳۹۰ ☫☫ ☫‎@me_atu
پیام رهبر انقلاب اسلامی در پی شهادت مجاهد قهرمان، فرمانده «یحیی السنوار» بسم اللّه الرّحمن الرّحیم ملّتهای مسلمان! جوانان غیور منطقه! مجاهد قهرمان، فرمانده یحیی السّنوار، به یاران شهیدش پیوست. او چهره‌ی‌ درخشان مقاومت و مجاهدت بود؛ با عزم پولادین در برابر دشمن ظالم و متجاوز ایستاد؛ با تدبیر و شجاعت به او سیلی زد؛ ضربه‌ی جبران‌ناپذیر هفتم اکتبر را در تاریخ این منطقه به یادگار گذاشت؛ و آنگاه با عزّت و سربلندی به معراج شهیدان پرواز کرد.. کسی چون او که عمری را به مبارزه با دشمن غاصب و ظالم گذرانده است، سرانجامی جز شهادت شایسته‌ی او نیست. فقدان او برای جبهه‌ی مقاومت البتّه دردناک است، ولی این جبهه با شهادت برجستگانی چون شیخ احمد یاسین، فتحی شقاقی، رنتیسی و اسماعیل هنیّه از پیشروی باز نماند، و با شهادت سنوار هم کمترین توقّفی نخواهد داشت؛ باذن اللّه. حماس زنده است و زنده خواهد ماند. ما چون همیشه، در کنار مجاهدان و مبارزان بااخلاص خواهیم ماند؛ بتوفیق من اللّه و عونه. اینجانب شهادت برادرمان یحیی السّنوار را به خاندانش، به همرزمانش، و به همه‌ی دلبستگان جهاد فی‌سبیل‌اللّه تبریک، و فقدانش را تسلیت میگویم. والسّلام علی عباد اللّه الصّالحین سیّدعلی خامنه‌ای ☫☫ ☫‎@me_atu
👆 ولی این پایان ماجرا نیست. جنگ 2023 خود کربلاست. حق خالص در برابر باطل خالص. صحنه جنگ غزه هیچ شبهه ای ندارد. هر جنایتی که تصور بکنی اینجاست. عین کربلا. هر روز یک پیشروی تازه برای شیطان. هر ساعت خون جدید برای ضحاک. ظلم خالص. بدون افزودنی،با پخش زنده، با اخرین فناوری های روز آمریکا و اروپا، پاکسازی با دقت میلیمتری. بدون جلوه های ویژه، جنات ناب. عریان عریان عریان. عین کربلا. تا کجا می توانی چشم هایت را بسته نگه داری؟ تا کجا میتوانی این صحنه را ببینی و سکوت کنی؟ تا کجا می توانی اعتراض کنی و هزینه ندهی؟ تا کجا می توانی هزینه بدهی و بایستی؟ سوال اصلی این قضیه "تا کجا؟" است. عین کربلا. امکان ندارند کسی به این معرکه کشیده نشود. معرکه یقه اش را میگیرد. یا این طرفی یا آن طرف. وسط بازی هم ندارد. یا ظالمی یا مبارز. عین کربلا. می آید دنبالت پشت میز، گوشه کافه، پای صفحه اینستاگرام، کنار رختخواب، پای تخته، در صف اتوبوس، پای گلدان، در دورترین نقطه ها، سراغ بی ربط ترین آدم ها و سریع ترین فراری ها. یقه ات را میگیرد و می پرسد: " تا کجا؟" چپ یا راست، سیاسی یا غیر سیاسی، مسلمان یا بی دین، هیچ فرقی ندارد، حتی خود اسراییل را هم مخاطب میکند: تا کجا جنایت را جلو میبری؟ تا کجا ترور میکنی؟ تا کجا خون میخوری؟ تو ای دولت آمریکا تا کجا پای اسراییل می ایستی؟ ای تمدن غربی و اروپا تا کجا پشتیبانی میکنی؟ آهای کشور اسلامی تا کجا نگاه میکنی؟ ای باکو و ترکیه و سعودی تا کجا به اسراییل کمک میکنی؟ هیچ کس از این سوال مصون نیست. ای یمنی ها تا کجا هزینه میدهید؟ ایرانیها تا کجا صبر میکنید؟ تا کجا در تله جنگ نمی افتید؟ تا کجا جنگ را باور میکنی؟ جوابها در این یکسال پیداست. بودند کسانی که فقط یک ماه بعد از 7 اکتبر در تهران گفتند: "مردم ایران از اینکه جای فلسطینی ها هزینه بدهند خسته اند". آ.خامنه ای ولی کسی بود که معنای این نبرد را همان ابتدا فهمید و گفت "شرایط کنونی منطقه به گونه‌ای است که هم برای دشمن صهیونیستی شرایط مرگ و زندگی است و هم برای جبهه حق". شاید مهمترین جمله سال اخیر که بعضی ها دوست دارند نشنوند. او و هزاران ایرانی که آماده شهادت در جمعه بعد از حمله به اسراییل جمع شدند پاسخ شان را بلند اعلام کردند. اما چیزی تمام نشده، منتظر باشید که به زودی عادیسازان یقه تان را بگیرند و به اعتراض بپرسند تا کجا هزینه بدهیم؟! درد معترضین به حماس دقیقا اینجاست که "چرا ما را در این موقعیت قرار دادی؟ چرا روزگار عادی مرا به هم زدی؟" عین کربلا. آنجا هم حسین را متهم به تفرقه کردند. اما او پرچم "تا کجا؟" را برداشت و جلوی عادیسازی شیطان ایستاد. حالا نوبت امتحان ماست. اشتباه نکنید، مساله نه صرفا آخرتی و اعتقادی بلکه عمیقا انسانی و اکنونی است. اگر عادیسازان پسا کربلا دنیایی داشتند ما نیز در فردای تماشا دنیایی خواهیم داشت. بله این جعبه پاندورایی بود که ضیف و سنوار و حماس آگاهانه بازش کردند، اما شاید تصور نمیکردند که پخش زنده قتل یک ملت، این نسل کشی عیان، این هلوکاست واقعی، کک جامعه عرب و ترک مسلمان را هم نگزد! حتی در پایتخت های غربی تظاهرات شد اما کشورهای مسلمان در کمال آرامش و اسلام رحمانی و مناسک عبادی به همکاری با قاتل ادامه دادند! جز بعضی شیعیان، عین کربلا. تا کجا اسلام مرده است؟ تا کجا انسان مرده است؟ شاید اینجا بود که یحیی سنوار، این اسطوره زمان، خالق 7 اکتبر، زاده اردوگاه، پرورده زندان، دشمن شیطان، در پیامی به مذاکره کنندگان گفت: «باید راهی را که آغاز کرده‌ایم ادامه دهیم و اگر نه، بگذار این یک کربلای دیگر بشود.» سنوار پاسخش را داد و حماسه ای حسینی ساخت. خون یحیی خطرناک است نه اندوهناک. تازه آغاز ماجراست و این سوال ما را رها نمیکند، تا کجا؟ تا آخر تاریخ، عین کربلا. ✍ سلمان معمار☫ ☫‎@me_atu