eitaa logo
معیار
639 دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
4.2هزار ویدیو
128 فایل
حجة الاسلام سلیمانی
مشاهده در ایتا
دانلود
﷽ 🌸 حضرت امام باقر علیه السلام کسی که بمیرد در حالی که معرفت به امامش داشته باشد ضرری به او نمی رسد چه ظهور امام زودتر واقع شود یا دیرتر چنین شخصی مانند کسی که در خیمه امام همراه آن حضرت باشد. 📕 الکافی جلد 1 ص 372
مادر امام زمان(ع) نامش «ملیكه» (ملیكا) بود، او از طرف پدر، دختر «یشوعا» فرزند امپراطور روم شرقی بود، و از طرف مادر، نوه «شمعون» بود. شمعون از یاران مخصوص حضرت عیسی(ع) و وصی او بود. ملیكه با اینكه در كاخ می‌زیست و با خاندان امپراطوری زندگی می‌كرد، اما آن چنان پاك و باعفّت بود كه گویی نسبتی با این خاندان نداشت، بلكه به مادر و خانوادة‌ مادری خود رفته و زندگیش همچون زندگی شمعون، و عیسی بن مریم از صفا و معنویت و پاكی خاصّی برخوردار بود. از این رو نمی‌خواست، با خاندان امپراطوری دنیا پرست، بیامیزد بلكه دوست داشت و هدفش این بود كه در یك خانواه پاك خداپرست، زندگی كند، خداوند او را در این هدف كمك كرد و او را به طور عجیب به خواسته و هدفش رساند. خواستگاری و مجلس عقد حضرت نرجس «علیها السلام» ملیكه وقتی كه به سنّ ازدواج رسید، جدّش امپراطور روم، خواست او را به همسری برادرزاده‌اش درآورد. با توجه ‌به اینكه كسی نمی‌توانست از فرمان امپراطور سرپیچی نماید، امپراطوری از طرف برادرزاده‌اش، از ملیكه خواستگاری كرد و سپس مجلس عقد بسیار باشكوهی ترتیب داد كه در آن مجلس سیصد نفر از برگزیدگان روحانیون و كشیشان مسیحی و هفتصد نفر از افسران و فرماندهان ارتش و چهار هزار نفر از اشراف و معتمدین و ثروتمندان شركت داشتند. مجلس در كاخ با شكوه امپراطور برگزار شد، تخت بزرگی را كه با انواع جواهرات و طلا و نقره و یاقوت و عقیق، آراسته شده بود، در جای مخصوص كاخ گذاشتند، برادرزاده امپراطور روی آن تخت نشست، تشریفات مراسم عقد فراهم شد، دربانان و خدمتگزاران با لباسهای مخصوص خدمت هر یك در جایگاه خود ایستادند، در اطراف كاخ قندیلها و چهل چراغها، مجلس را جلوه خاصّی داده بود، ناقوس نواخته شد، روحانیون برجستة مسیحی كنار تخت با عبا و كلاه و لباس مخصوص، شمعدان به دست در دو طرف به صف ایستادند و كتاب مقدّس انجیل در دست داشتند، همین كه انجیل را گشودند كه آیات آن را تلاوت كنند، ناگهان زلزله آمد، كاخ لرزید، و هر كسی كه روی تخت نشسته بود بر زمین افتاد، خود امپراطور و برادرزاده‌اش نیز از تخت بر زمین افتادند، ترس و لرز حاضران را فراگرفت، یكی از كشیشان بزرگ به حضور امپراطور آمد و عرض كرد: «این حادثه عجیب، نشانه ‌بلا و خشم خدا و علامت پایان یافتن آیین و مراسم است، ما را مرخص فرمایید برویم» . امپراطور اعلام ختم مجلس كرد، و همه رفتند، سپس دستور داد آنچه كه از تخت و قندیل و چراغ و چیزهای دیگر كه درهم ریخته و افتاده بود همه را به جای خود گذاشتند. این بار امپراطور تصمیم گرفت كه «ملیكه» را به همسری برادرزاده دیگرش درآورد، و با خود گفت شاید این حادثه زلزله، برای آن بود كه «ملیكه همسر برادرزاده اوّلی نگردد بلكه همسر برادرزاده دوّمی شود. دستور داد مجلس را در كاخ مثل مجلس سابق آراستند، دربانان و خدمتكاران در جایگاهی مخصوص قرار گرفتند، تخت مخصوص را نیز در جای خود گذاشتند روحانیون برجسته مسیحی را بادست گرفتن شمعدانها و با لباسهای مخصوص در كنار تخت قرار گرفتند، برادرزاده دوّمی بر تخت مخصوص نشست، همین كه مراسم عقد شروع شد، و كشیشان خواستند عقد بخوانند، بار دیگر حادثه زلزله رخ داد و همة‌ حاضران پریشان شدند و رنگها پرید و مجلس به هم ریخت و تختها واژگون شد، امپراطور و برادرزاده دوّمی، از تخت بر زمین افتادند و همه وحشت زده از كاخ بیرون آمدند و به خانه‌های خود رفتند. امپراطور، بسیار ناراحت شد، در اندوه و غم و فكر فرو رفت و لحظه‌ای این دو حادثه عجیب را فراموش نمی‌كرد. خواب عجیب نرجس«علیها السلام» آن شب ملیکه در عالم خواب دید، جدّش شمعون همراه حضرت مسیح «علیه‌السلام» و عدّه‌ای از یاران مخصوص حضرت مسیح(ع) وارد كاخ شدند، ناگهان منبری بسیار با شكوه به جای تخت امپراطور گذاشته شد، سپس دید دوازده نفر كه مردانی بسیار خوش سیما و نورانی و زیبا بودند وارد كاخ شدند، در عالم خواب به ملیكه گفته شد، اینها كه وارد شدند، پیامبر اسلام(ص) و علی، حسن و حسین، امام سجاد، امام باقر، امام صادق، امام كاظم، امام رضا، امام جواد، امام هادی و امام حسن عسكری(ع) هستند. ناگهان مشاهده كرد كه پیامبر اسلام(ص) به حضرت مسیح(ع) رو كرد و گفت: ما به اینجا آمده‌ایم تا «ملیكه» را از شمعون برای فرزندم «حسن عسكری» خواستگاری كنیم. حضرت مسیح(ع) به شمعون گفت: به به، سعادت به تو رو كرده، خود را با دودمان محمد«صلی الله علیه و آله» پیوند بده، شمعون از این پیشنهاد بسیار خوشحال شد. آنگاه حضرت محمد(ص) به منبر رفت و خطبة عقد را خواند و «ملیكه» را به عقد امام حسن عسكری «علیه‌السلام» در آورد، و سپس حضرت مسیح و شمعون و یاران مسیح(ع) به این عقد گواهی دادند. پذیرفتن اسلام در عالم خواب «ملیكه» می‌گوید‌: از خواب بیدارشدم ولی ماجرای خواب را به هیچ كس و حتّی جدم امپراطور روم، نگفتم، تا مبادا به من آسیبی برسانند، ولی شب و روز در فكر این خواب عجیب
بودم، و با خود می‌گفتم من در اینجا، و امام حسن عسكری(ع) در شهری بسیار دور از اینجا، چگونه به خانة ‌او راه می‌یابم، محبّت امام حسن عسكری(ع) سراسر دلم را گرفته بود تنها به او می‌اندیشیدم تا اینكه بیمار و رنجور شدم، تمام پزشكان روم را به بالین من آوردند، ولی معالجه آنها بی‌نتیجه ماند، چرا كه بیماری من، بیماری جسمی نبود! تا با معالجة آنها خوب شوم. روزی پدرم كه از من ناامید شده بود، به من گفت: آیا هیچ آروزیی داری تا آن را برآورم،‌ گفتم‌: آرزویم این است كه به زندانیان مسلمان كه در جنگ اسیر و دستگیر شده‌اند، سخت نگیرید،  و آنها را از شكنجه معاف دارید تا شاید به خاطر این كار خوب، خداوند حال مرا نیك كند و سلامتی مرا به من بازگرداند، و حضرت مسیح(ع) و مادرش مریم(ع) بر این كار نیك به من لطف و مرحمت كنند. پدرم خواستة مرا برآورد، عدّه‌ای از زندانیان مسلمان را آزاد كرد، و مجازات و شكنجة بعضی را بخشید، بسیار خوشحال شدم، از آن به بعد روز به روز حالم بهتر می‌شد، همین موضوع باعث شد كه پدرم دستور داد تا بیشتر از زندانیان مسلمان، دلجویی كنند و آنها را ببخشند و خوشنودی آنها را به دست آورند. چهارده شب از این جریان گذشت، شبی خوابیده بودم،‌ در خواب دیدم فاطمه زهرا(س) بانوی بزرگ دنیا و آخرت، همراه مریم(علیها السلام) و بانوان دیگر نزد من آمدند، حضرت مریم به من گفت كه این بانو مادر همسر توست. بی اختیار به یاد همسرم امام حسن عسكری(ع)  افتادم، و قلبم فرو ریخت و به حضرت فاطمه «علیها السلام» عرض كردم از حسن عسكری گله دارم كه سری به من نمی‌زند دیگر گریه امانم نداد، زار زار گریستم. فاطمه(س) فرمود: تا تو مسیحی هستی، فزندم به سراغ تو نمی‌آید، اگر می‌خواهی خدا و حضرت مسیح(ع) از تو خشنود شوند، دین اسلام را بپذیر تا چشمت به جمال امام حسن عسكری روشن شود. گفتم: ای بانوی بزرگ! با تمام وجودم حاضرم كه اسلام را بپذیرم. فرمود: بگو اَشْهَدُ اَنْ لا اِلهَ اِلّا اللهٌ وَ اَشْهَدُ اَنَّ مُحَمّداَ رَسُولُ اللهِ؛ گفتم: «گواهی می‌دهم به یكتایی خدا و پیامبری حضرت محمد«صلی الله علیه و آله»». آنگاه فاطمه زهرا «علیها السلام» مرا به آغوش محبتش گرفت و نوازش داد و فرمود: خوشحال باش! به تو مژده می‌دهم كه از این به بعد امام حسن عسكری «علیه‌السلام»  به دیدارت خواهد آمد و تو به زیات او موفّق می‌شوی! از خواب بیدار شدم بسیار خوشحال بودم و همواره شهادت به یكتایی خدا و پیامبری محمد(ص) را به زبان می‌گفتم، و در انتظار دیدار امام حسن عسكری(ع) بودم تا شب بعد شد، در همین فكر و اندیشه خوابیدم، در خواب دیدم امام حسن عسكری(ع) به دیدار من آمد، از دیدار او بسیار خوشحال شدم، گله كردم كه چرا به دیدار من نمی‌آمدی با اینكه دلم غرق محبّت تو بود! فرمود: علت جدایی این بود كه تو در دین اسلام نبودی، از این به بعد به دیدار تو خواهم آمد،‌ تا روزی كه خداوند تو را در ظاهر همسر من گرداند. از خواب بیدار شدم، هر شب آن بزرگوار را می‌دیدم، از آن به بعد حالم رو به بهبود می‌رفت و به لطف خدا سلامتی خود را باز یافتم. جنگ مسلمانان با رومیان «ملیكه» همچنان آروز می‌كرد كه روزی بیاید و از میان خاندان امپراطور روم دور شود، و از آلودگی دنیا پرستی این خاندان نجات یابد تا به افتخار و سعادت خدمت در خانه امام حسن عسكری برسد. در یكی از مسافرتها كه «ملیكه» با عدّه‌ای از بانوان همراه امپراطور بود، به لشكر اسلام برخوردند، سپاه روم با سپاه اسلام درگیر جنگ شد، در این جنگ مسلمانان پیروز شدند، عده‌ای از زنان از جمله«ملیكه »‌اسیر مسلمانان شدند، اسیران را بوسیله كشتی از راه رودخانه دجله به بغداد برای فروش آوردند، یكی از فروشندگان، برده فروش معروفی بنام«عمرو یزید» بود. تعیین نماینده امام هادی«علیه‌السلام» برای خریداری روزی امام هادی(ع) پدر بزرگوار امام حسن عسكری(ع) یكی از یارانش به نام «بشر بن سلیمان» را كه در خرید و فروش برده نیز سابقه داشت در شهر سامرا دید و نامه‌ای كه به زبان رومی نوشته بود و زیر آن را امضا كرده بود به او داد و همیانی پول نیز جداگانه به او داد و فرمود: «می‌خواهم بروی بغداد و با این همیانِ پول، كنیزی را خریداری كنی و به اینجا بیاوری». بشر بن سلیمان گفت: بسیار خوب، هر امری بفرمایی اطاعت می‌كنم. امام هادی(ع) فرمود: حال بشنو تا توضیح دهم كه چگونه كنیزی را خریداری می‌كنی؟ فلان روز از اینجا به طرف بغداد حركت می‌كنی، سعی كن اوّل صبح فلان روز در كنار پل رودخانة معروف بغداد باشی، وقتی به آنجا رسیدی می‌بینی چند كشتی كنار آب می‌آیند تا بار خود را خالی كنند، در این میان می‌بینی زنانی را كه اسیر كرده‌اند، از كشتیها پیاده می‌كنند و به عنوان كنیز در معرض فروش قرار می‌دهند. مشتریها می‌آیند و كنیزها را می‌خرند و با خود می‌برند، همچنان نگاه كن یك وقت می‌بینی در یكی از این كشتیها «عمرو بن یزید» دختر
ی را در معرض فروش قرار می‌دهد، با اینكه پرده‌داران می‌خواهند كنیزان را به خریداران نشان دهند، آن دختر، خود را نشان نمی‌دهد، حجاب و عفّت خود را حفظ می‌كند، ‌او دو لباس حریر پوشیده و یك لباس پوستی گرانبها بر دوش دارد. خریداران متوجّه او می‌شوند، و اصرار می‌كنند كه او را خریداری كنند، او ناراحت می شود و به زبان رومی‌ می‌گوید :‌«وای كه حجابم آسیب دید» یكی از خریداران می‌گوید: من این كنیز را به سیصد دینار خریدارم. آن دختر به او می‌گوید: «اگر به اندازة ملك سلیمان دارایی داشته باشی، حاضر نیستم كنیز تو شوم.» عمرو بن یزید به آن دختر می‌گوید: چاره‌ای نیست، باید تو را فروخت. او می‌گوید: شتاب نكن، آن خریداری كه من می‌خواهم پیدا می‌شود، مگر نه این است كه معامله باید از روی رضایت باشد. در این موقع نزد «عمر بن یزید» برو؛ بگو نامه‌ای برای این بانو دارم كه به زبان رومی نوشته شده است، این نامه را به آن بانو بده بخواند اگر راضی شد، او را برای صاحب نامه كه اوصاف و نشانه‌های صاحب نامه در آن نوشته شده، خریداری می‌كنم، وقتی كه نامه را به او دادی او راضی می‌شود آنگاه او را خریداری كن و به اینجا بیاور. «ملیكه» وقتی كه همراه عدّه‌ای از بانوان اسیر شد، برای اینكه كسی او را نشناسد، خود را نرگس نامید (كه تلفّظ عربی‌اش همان نرجس است) بشر بن سلیمان طبق پیشنهاد امام هادی«علیه‌السلام» همان روز معین به بغداد آمد، صبح زود كنار پل بغداد رفت، دید كشتیها رسیدند، و كنیزها را در معرض فروش قرار دادند، در این هنگام كنیزی را دید كه دارای آن اوصافی است كه امام هادی«علیه‌السلام» فرموده بود، خریداران اصرار دارند كه او را بخرند، ولی او مایل نیست كنیز آنها شود. بُشر جلو آمد و با اجازة فروشنده، نامة امام هادی«علیه‌السلام» را به «نرجس» داد، نرجس تا آن را گشود و خواند، بی‌اختیار منقلب شد و اشك در چشمانش حلقه زد، در حالی كه گریة شوق گلویش را گرفته بود به صاحبش عمرو بن یزید گفت: مرا به صاحب این نامه بفروش، و اصرار و تأكید كرد كه مرا حتماً به صاحب این نامه بفروش. عمرو بن یزید، گفت: ‌بسیار خوب، مانعی ندارد، آنگاه در مورد قیمت او با بُشر بن سلیمان صبحت كرد، او به همان مقدار پولی كه در همیان بود و امام هادی«علیه‌السلام» فرستاده بود، راضی شد. بُشر می‌گوید: همیان را دادم و كنیز را خریدم و با او از آنجا حركت كردیم. او همواره نامه را بیرون می‌آورد و می‌بوسید و به چشم می‌كشید، من از روی تعجب گفتم تو كه هنوز صاحب نامه را نمی‌شناسی چرا این قدر نامه را می‌بوسی؟ گفت: «معرفت و شناخت تو اندك است، اگر پیامبر «صلی الله علیه و آله» و جانشینان آنان را می‌شناختی چنین نمی‌گفتی!» آنگاه داستان خود را از اوّل تا آخر برای من بیان كرد، من به پاكی و شخصیت معنوی و فكر بلند و عالی حضرت نرجس«علیها السلام» پی بردم، و از آن پس بیشتر احترامش كردم تا رسیدیم، به سامّرا، و او را به حضور امام هادی علیه‌السلام بردم. در این وقت امام هادی(ع) به او خوش آمد گفت، و احوالپرسی كرد، و سپس خواهر حكیمه خاتون را خبر كرد، و به او فرمود:‌ این است آن بانوی محترمه‌ای كه در انتظار او بودی، حكیمه او را در آغوش گرفت، و خوش آمد و تبریك به او گفت، امام هادی«علیه‌السلام» به او فرمود: «عزّت اسلام و ذلّت نصرانیت را چگونه دیدی؟» او عرض كرد: «چگونه چیزی را بیان كنم كه شما بهتر از من می‌دانید.» سپس امام هادی علیه‌السلام به خواهرش حكیمه فرمود: او را به خانه ببر و دستورات اسلامی را به او بیاموز، او همسر فرزندم حسن، و مادر مهدی آل محمد(ص) خواهد بود. مژده امام هادی«علیه‌السلام» به نرجس«علیها السلام» امام هادی «علیه‌السلام» به «نرجس» رو كرد و گفت: «مژده باد تو را به فرزندی كه سراسر جهان را با نور حكومتش پر از عدالت و دادگری كند، همان گونه كه پر از ظلم و جور شده باشد.» خواهر امام هادی«علیه‌السلام» حكیمه، او را به عنوان سیده (خانم) می‌خواند. آن بانوی با سعادت در سال 261 هجری و به روایتی قبل از شهادت امام حسن عسكری«علیه‌السلام» از دنیا رفت، قبر شریفش در سامّرا كنار قبر منوّر امام حسن عسكری «علیه‌السلام» است. این است لیاقت و استعداد یك زن كه شخصیتش به جایی می‌رسد كه قائم آل محمد«علیه‌السلام» منجی جهان بشریت، از دامن پاك او برمی‌خیزد. منبع: کتاب زنان مردآفرین - محمد مهدی اشتهاردی
❎پرسش: آیا در روایات شیعه به ویژگی های زنان در آخر الزمان اشاره شده است؟ ✅پاسخ:در منابع شیعه روایاتی در خصوص برخی ویژگی های زنان در آخر الزمان آمده است از جمله در روایت شیخ صدوق از امیرالمؤمنین علیه السلام: ⏪4374 - وروى الأصبغ بن نباتة عن أمير المؤمنين عليه السلام قال : سمعته يقول: يَظْهَرُ فِي آخِرِ الزَّمَانِ واقْتِرَابِ السَّاعَةِ وهُوَ شَرُّ الأَزْمِنَةِ نِسْوَةٌ كَاشِفَاتٌ عَارِيَاتٌ مُتَبَرِّجَاتٌ مِنَ الدِّينِ دَاخِلاتٌ فِي الْفِتَنِ مَائِلاتٌ إِلَى الشَّهَوَاتِ مُسْرِعَاتٌ إِلَى اللَّذَّاتِ مُسْتَحِلاتُ الْمُحَرَّمَاتِ فِي جَهَنَّمَ خَالِدَاتٌ(البته در برخی نسخ بجای فی جهنم خالدات، فی جهنم داخلات آمده است) 📚من لايحضره الفقيه - الشيخ الصدوق ج 3 ص 390 📎لینک مطلب: http://ar.lib.eshia.ir/11021/3/390 : أصبغ بن نباته از امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) روایت کرده است که گوید: از ایشان شنیدم می‌فرمود: در آخر الزمان و نزدیکی قیامت که بدترین زمان‌هاست نمایان شوند زنانی که برهنه و عریان‌اند، این‌ها از دین خارجند و در فتنه‌ها داخلند، به شهوات مایلند و به سوی لذّت‌ها شتابانند و حلال شمارندگان محرّماتند، جاودانه در دوزخ‌اند! ❎پرسش: آیا در منابع شیعه به شکل آرایشی که مو ها را مانند کوهان شتر آرایش میکنند اشاره شده است؟ ✅پاسخ: در برخی کتب شیعه به روایتی اشاره شده است که در آن یکی از انواع آرایش تزئین موی زنان مانند کوهان شتران است. برای نمونه مهنا بن سنان که علامه حلی در خصوص او از این عبارات استفاده کرده است: ⏪السيد الكبير ، النقيب الحسيب النسيب ، المعظم المرتضى ، عز السادة ، زين السيادة ، معدن المجد والفخار ، والحكم والآثار ، الجامع للقسط الأوفى من فضائل الأخلاق ، والفائز بالسهم المعلى من طيب الأعراق ، مزين ديوان القضاء بإظهار الحق على الحجة البيضاء عند ترافع الخصم ، نجم الحق والملة والدين مهنا بن سنان الحسيني القاطن بمدينة جده 📚أجوبة المسائل المهنائية - العلامة الحلي - ص 13 در سوالی که از علامه حلی پرسیده به این روایت اشاره کرده که آیا میتوان بر اساس این روایت فتوای شرعی هم جهت این نوع آرایش صادر کرد یا خیر: ⏪مسألة ( 41 ) ما يقول سيدنا الإمام العلامة في الذي يعمله نساء أهل الشام ومصر تعمل المرأة لها عمامة مثل عمامة الرجل فأقل طولها ستة أذرع أو سبعة ، ومنهن من تعملها فوق العشرة تلبسها فوق رأسها وتضعها إذا شاءت وهي ملفوفة ، لا فرق بينها وبين عمامة الرجل إلا في الهيئة فإنهن يعملنها ◀️كما جاء في الحديث مثل أسنمة البخت▶️ فهل يكون لبسها عليهن حراما ويجب منعهن من ذلك أو ذلك جائز لهن . أفتنا مأجورا يرحمك اللَّه. وهل في ذلك فرق بين أن تكون العمامة التي يعملنها صغيرة أو كبيرة أم يحرم صغيرها وكبيرها أم لا يحرم لا صغيرها ولا كبيرها . وما قول مولانا إن كان فعل ذلك حراما وكانت المرأة قد اعتادت ذلك فإذا وضعتها عن رأسها أوجعها رأسها واضطرب مزاجها ، كيف يكون حكمها . أوضح لنا هذه الأمور كفاك اللَّه حوادث الدهور . الجواب لا شك أن هذا الفعل لم ينقل وقوعه في صدر الإسلام فيكون بدعة خصوصا مع ورود النهي بتحريم تحلي المرأة بحلية الرجل ، أما مع الضرورة فلا بأس بذلك . 📚أجوبة المسائل المهنائية - العلامة الحلي - ص 43 📎لینک مطلب: http://lib.eshia.ir/71521/1/43 ☑️توضيح: بخت نوعی از شتر است. 📚مجمع البحرين - الشيخ فخر الدين الطريحي - ج 2 ص 191 ✔️همانطور که در متن مشخص است این روایت در زمان علامه حلی بین دو عالم به قدری مورد توجه قرار گرفته است که تا حد پرسش جهت صدور فتوا بر اساس آن هم پیش رفته اند. همین مساله نشان میدهد چنین روایتی در منابع روایی آن زمان هم موجود بوده است. ❎پرسش: آیا از علمای شیعه کسی این روایت را پذیرفته است؟ ✅پاسخ: بله برای نمونه مرحوم میرزا احمد آشتیانی در یکی از مهم ترین کتب اعتقادی شیعه (لوامع الحقائق في أصول العقائد) مینویسد: ⏪قوله صلى الله عليه وآله : "صنفان من أهل النار لم أرهما...ونساء كاسيات عاريات ، مميلات مائلات ، رؤسهن كأسنمة البخت المائلة ، لا يدخلن الجنة ولا يجدن ريحها " إلى غير ذلك من الأمور التي أخبر صلى الله عليه وآله به فوقعت على ما أخبر . 📚لوامع الحقائق في أصول العقائد - ميرزا أحمد الآشتياني ج 1 ص 110 📎لینک مطلب: http://ito.lib.eshia.ir/84389/1/110 : این کلام پیامبر صلی الله علیه و آله که فرمودند دو گروه از اهل آتش هستند که من آنها را ندیده‌‌ام... (گروه دوم) زنانی هستند که پوشیده ولی عریان‌اند. گمراه‌کننده و گمراه‌اند. سرهایشان مانند کوهان شتر خراسانی مائل و کج است، این زنان نه وارد بهشت می‌شوند و نه بوی آن را استشمام خواهند کرد این دست کارها که پیامبر صلی الله علیه و آله از آن خبر داده و مطابق آنچه که از آن خبر داده اند، محقق شده است.
💎 شیعیان را با این اوصاف بشناسید 🔻امام محمد باقر علیه‌السلام: وَ مَا كَانُوا يُعْرَفُونَ يَا جَابِرُ إِلَّا بِالتَّوَاضُعِ وَ التَّخَشُّعِ وَ الْأَمَانَةِ وَ كَثْرَةِ ذِكْرِ اللَّهِ وَ الصَّوْمِ وَ الصَّلَاةِ وَ الْبِرِّ بِالْوَالِدَيْنِ وَ التَّعَاهُدِ لِلْجِيرَانِ مِنَ الْفُقَرَاءِ وَ أَهْلِ الْمَسْكَنَةِ وَ الْغَارِمِينَ وَ الْأَيْتَامِ وَ صِدْقِ الْحَدِيثِ وَ تِلَاوَةِ الْقُرْآنِ وَ كَفِّ الْأَلْسُنِ عَنِ النَّاسِ إِلَّا مِنْ خَيْرٍ وَ كَانُوا أُمَنَاءَ عَشَائِرِهِمْ فِی الْأَشْيَاءِ ❗️ای جابر؛ ◽️شيعيان ما شناخته نمى‏شدند، مگر به ◽️تواضع، خشوع (فروتنى در عبادت)، ◽️اداى امانت، ◽️بسيارى ذكر خدا، ◽️روزه گرفتن، ◽️نماز به پا داشتن، ◽️نيكى به والدين و ◽️رسيدگى به همسايگانى كه فقير و نيازمندند. ◽️همچنين رسيدگى به قرض داران و يتيمان، ◽️راستى در گفتار، ◽️تلاوت قرآن و بازداشتن زبان، از اين كه، جز نيكى مردم را نگويند، ◽️[نيز] شيعيان ما [همواره‏] در بين اقوام خويش امين بودند. 📚 بحارالانوار، علامه مجلسی، ج ۹۷، ص ۱۹۴، ح ۱۱
⭕️ چرا علی علیزاده به پروفسور کرمی حمله می کند؟ هدف علی علیزاده از انتشار مطالب دروغ و تخریب و تهمت به پروفسور کرمی چیست؟ اصلا علی علیزاده کیست؟ بررسی سوابق مشکوک این تحلیل گر شبکه صدای انگلیس یا همان BBC حقایق را مشخص می کند. علی علیزاده که تا سال ۹۴ یک ضد انقلاب کامل بود چگونه تبدیل به یک طرفدار نظام و رهبری شد و در راهپیمائی اربعین با شال سیاه شانه به شانه مردم شرکت کرد؟ این دگردیسی بسیار مشکوک است او به تدریج با تحلیل ها و نوشته هایش در دفاع از انقلاب و رهبری در ذهن طرفداران انقلاب نفوذ می کند که در شبکه های تلویزیونی مثل افق و در برنامه های رامین پور و عصر شرکت می کند ؟ بله نفودی های انگلیسی مانند علیزاده ها سابقه طولانی در ایران دارند و عامل استعمار استثمار و استحمار و خیانت و جنایت در ایران بوده اند. حمله علیزاده به پروفسور کرمی و انتشار مطالب دروغ و کذب نشان می دهد پروفسور کرمی دانشمندی خالص پاک وطن پرست و سالم است. پست بعد را در معرفی این چهره مرموز و مشکوک را حتما ببینید این افشاگری ها ادامه دارد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ تنها مناجات شعبانیه در تایید حقانیت ائمه (علیهم السلام) کافی است 🔸امام خمینی (ره): 🔹اگر جز مناجات شعبانیه دعای دیگری از طرف ائمه (ع) نیامده بود باز هم برای حقانیت آنان کافی بود. 🔹تمام آنچه عرفا در طول تاریخ در کتاب هایشان آورده اند در چند خط مناجات شعبانیه آمده است.
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃 🍃 🌸 🍃 🍃شفای مریضی سخت🍃 ✍️مرحوم سید عبدالکریم کشمیری (ره) بارها برای مریضی‌های سخت دعای مشلول را که دارای اسم اعظم است دستور می‌دادند 💥اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِاسْمِكَ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ يَا ذَا الْجَلالِ وَ الْإِكْرَامِ يَا حَيُّ يَا قَيُّومُ يَا حَيُّ لا إِلَهَ إِلا أَنْتَ يَا هُوَ يَا مَنْ لا يَعْلَمُ مَا هُوَ وَ لا كَيْفَ هُوَ وَ لا أَيْنَ هُوَ وَ لا حَيْثُ هُوَ إِلا هُوَ يَا ذَا الْمُلْكِ وَ الْمَلَكُوتِ يَا ذَا الْعِزَّةِ وَ الْجَبَرُوتِ يَا مَلِكُ يَا قُدُّوسُ يَا سَلامُ يَا مُؤْمِنُ يَا مُهَيْمِنُ يَا عَزِيزُ يَا جَبَّارُ يَا مُتَكَبِّرُ يَا خَالِقُ يَا بَارِئُ يَا مُصَوِّرُ يَا مُفِيدُ يَا مُدَبِّرُ يَا شَدِيدُ يَا مُبْدِئُ يَا مُعِيدُ يَا مُبِيدُ يَا وَدُودُ يَا مَحْمُودُ يَا مَعْبُودُ💥 📚روح و ریحان صفحه ۹ ┄┄┅┅┅❅❁ ❁❅┅┅┅┄┄
738_exported_0-1586512131026.mp3
2.72M
‼️مصرف پول کفاره 🔷س 3571: در خیریه ما پول کفاره تاخیر میگیرند ولی در چگونگی مصرف ان مشکل جدی دارند. قبلا نان میخریدند و به فقرا میدادند مشکل پیش امد اگر پول بدهند اطمینان به اینکه ایا این پول را نان می خرند یا کار دیگر انجام دهند نمیدانیم اگر چه بهترین روش برای خیریه دادن پول به فقیر است سوال این است که اطمینان به اینکه فقیر پول را نان میخرد چقدر مهم و ضروری است؟ در ضمن پولی که میدهند به اندازه ۱۰ یا ۱۵ روز نان فقیر است شاید این پول را نان نخرد ولی بالاخره اندازه این پول و بیشتر نان میخرد ایا مهم است عین همان پول نان شود یا اینکه به اندازه اون مبلغ نان بخرد کافی است؟ ✅پاسخ صوتی حجت الاسلام والمسلمین فلاح زاده☝️
دوستان عزیزدقت کنیداین مطالب ومسائل دقیق است وبی جهت دین وبدهی برگردن خودنگذاریدومسائل رادرست بمردم برسانید☝️☝️☝️ بهترین راه حل خریداری آردبه اندازه کفاره ودادن آن بفقیراست. فقیرهم درمصرف آن آزاداست چه اینکه مصرف کندیابفروشدوپولش رادرهرراهی که دوست داردخرج کند
🧥 مانتو ها نه دکمه داره نه آستین...پس چی بپوشیم ما آخه😕 این درد دل خیلی از های شده...! کسانیکه دوست ندارن بدحجاب باشن،امّـا بخاطر نوع موجود در مجبور میشن هر روز تر بشن... به این میگن: امّـا نرم و آرام 🤔گویی روند بدحجابی در کشور ، یک فرایند و پروسـه نیست... یڪ پروژه و برنامه است...!