فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ایلان ماسک زمانی گفته بود: «حرف های من یادتان باشد؛ هوش مصنوعی از بمب های اتمی بسیار خطرناک تر است.»
⚠️با دیدن فیلم فوق به عمق عقیده ایلان ماسک پی خواهید برد!
#جنگ_سایبری
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma
⭕️این عکس در سال 2007 برنده جایزه پولیتزرشد.
🔻زن فلسطینی در مقابل نیروی امنیتی اسرائیل به تنهایی ایستاده و مانع آنها شده است تا گارد اسرائیل آنهارا از منطقه مسکونیشان بیرون کند.
💢این عکس در دل خود چندین رمان و سریال را روایت می کند که باید کسی از بیرون آن را برای مخاطبان دقیق روایت کند
#جنگ_روایت_ها
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma
💢میزان استفاده از شبکه های اجتماعی در رژیم صهیونیستی
#رصدخانه_آرما
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️هوش مصنوعی جدید دیزنی و قابلیت کاوش در محتوای فایل های ویدیوئی
مسئولین کمپانی #دیزنی اعلام کرده اند که در اقدامی خارق العاده و با کمک هوش مصنوعی، گونه جدیدی از موتورهای جستجو را ارائه خواهند کرد که کاربران بتواند با جستجو در فرادیتا (metadata)، صحنه های مربوط به موضوعی خاص را در فایلهای ویدیوئی بیابند.
این پروژه که از آن به نام ژنوم محتوائی (Content Genome) یاد می شود در ابتدا قرار است در حیطه انیمیشن های دیزنی ارائه شود و به عنوان مثال برای یافتن صحنه های انفجار در سریالی جنگ ستارگان دیگر لازم به نگاه کردن کل انیمیشن و صرف ساعتها وقت برای یافتن صحنه های مورد نظر نیست.
لینک منبع
#سواد_رسانه_ای
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️نه به سانسور
💢همچنان درگیر کاتهای دستوری؛ امیدوارم به پخش برسیم. تهیهکننده چند قدم تا CCU» این جملاتی بود که در صفحه شخصی امیرشیبان خاقانی تدوینگر سریال «آقازاده» منتشر شد و در صفحات فیلمبردار، صدابردار و سینا مهراد و پردیس پورعابدینی بازیگران اصلی سریال نیز بازنشر شد.
اکانت رسمی سریال «آقازاده» در توئیتر در پاسخ به سوال یکی از مخاطبانش درباره این موضوع نوشته است: «امروز که با تاخیر به پخش رسیدیم ولی اتفاقا بچههای آقازاده هم متعجبند و باور نمیکنند حرفهایی درباره نماز، ایمان و معنویت و ارادت به امام رضا(ع) حذف بشه.»
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma
💢گونه بندی اخبار جعلی و گمراه كننده در رسانه هاي اجتماعي و ميزان تاثير آنها در جامعه
#فیک_نیوز
#سواد_رسانه_ای
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma
🌐 فیلتر کردن اپلیکیشن "تیک تاک" توسط آمریکا نقطه عطفی است در تاریخ اینترنت
🔴 در سال 2020 پردانلودترین اپلیکیشن در تمام جهان TikTok بوده است. این اپلیکیشن برای ساختن کلیپ های داب اسمش و رقص استفاده می شود که توانسته است بیشتر از فیسبوک، بیشتر از واتس اپ، بیشتر از اینستاگرام، و بیشتر از هر اپلیکیشن دیگر در جهان مشتری داشته باشد. ولی نکته مهم چیست؟ نکته مهم این است که بر خلاف دیگر اپلیکیشن های غول در جهان، TikTok یک اپلیکیشن آمریکایی نیست. به عبارت دیگر، برای اولین بار در تاریخ، صدر جدول غول های اینترنت دست یک شرکت آمریکایی نیست، بلکه به دست یک شرکت چینی رسیده است.
🔴 راه حل آمریکا در این رقابت چه بوده است؟ فیلتر کردن تیک تاک! در گذشته، هر گاه یک کشور دسترسی به یک اپلیکیشن را قطع و فیلتر کرده است، آمریکا با محکوم کردن این حرکت علیه آن کشور بیانیه داده است. فیلتر کردن فیسبوک، توییتر، تلگرام و امثالهم در ایران و چین و روسیه همیشه اهرم فشار بوده است. اینکه شما مجبورید با استفاده از فیلتر شکن و وی پی ان این متن را در تلگرام مطالعه می کنید که در ایران فیلتر است، از نظر آمریکا سندی است بر دیکتاتور بودن دولت ایران.
🔴 ولی حالا که TikTok گوی سبقت را از آمریکایی ها ربوده است و حدود 100 میلیون کاربر آمریکایی از آن استفاده می کنند، قضیه فرق کرده است. در گذشته آمریکا با فشار آوردن به تیک تاک آن را مجبور کرده که همه سِرورهایش را از کشور چین خارج کند. آنها را مجاب کرده که مدیران چینی خودشان را عوض کنند و مدیران آمریکایی انتصاب کنند. آنها را مجبور کرده که رابطه خود را با دولت چین به حداقل برسانند. و حتی با وجود انجام همه این کارها توسط تیک تاک، آمریکا باز هم نتوانست آن را تحمل کند!
🔴 امروز رئیس جمهور ایالات متحده جلوی دوربین ها ایستاد و گفت که دستور فیلتر کردن این اپلیکیشن را در آمریکا داده است. به چه جرم؟ به جرم اینکه مبادا کاربران آمریکایی به صورت گسترده از یک اپلیکیشن چینی استفاده کنند. عجب طنز تلخی. فیلتر و سانسور وقتی به دست مخالفان آمریکا باشد محکوم است، ولی وقتی به دست خود آمریکا باشد جایز و مطلوب! بازی تا وقتی خوب است که آن ها جلو باشند، و به محض اینکه عقب بیافتند، بازی را به هم میزنند.
#سواد_رسانه_ای
#رسانه_شناسی
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma
⭕️اعتماد دیجیتال در فضای واقعی
✍️بخش اول
👤ریچل باتسمن می گوید: اعتراف میکنم که اخیراً در طول اقامتم در هتل دیزنی سووان در فلوریدا، بعد از حمام، چندین حوله را استفاده کردم و با بیمبالاتی آنها را روی زمین رها کردم. این کار را قبلاً هم بارها انجام داده بودم و کاری هم نبود که برایم اهمیتی داشته باشد: هتل را ترک میکنم و کیست که متوجه شود؟ اما از در که خارج شدم، چیزی به ذهنم خطور کرد: امکان نداشت هنگام اقامت در یکی از اقامتگاههای ایربیانبی۱، چنین کاری انجام دهم. آنجا رفتار متفاوتی از خود نشان میدهم، چرا که سایت ایربیانبی از نوعی سیستم تأیید اعتبار استفاده میکند، و در این سیستم، نهتنها من میزبانان را ارزیابی میکنم، بلکه آنها هم من را ارزیابی میکنند. اعتمادْ در جایی نزدیک، در میانِ تصورات دو کاربر ایجاد میشود.
💢اشاره به این مثال، نشان میدهد چگونه اعتمادِ آنلاین، که ابزارهای دیجیتال آن را تسهیل کردهاند، میتواند رفتار ما را در«دنیای واقعی» تغییر دهد. بهراحتی میتوان دریافت حولهای که با بیمبالاتی روی زمین انداختم، میتوانست در آینده توانایی مرا برای معامله در ایربیانبی تحت تأثیر قرار دهد. آنچه این مثال به تصویر میکشد، تغییر پارادایم است. دنیای جدیدی از اعتماد در حال ظهور است: دنیایی که در آن اعتماد در دستِ افراد قرار دارد، نه در شکمهای بزرگ نهادها.
🔺از انقلاب صنعتی تاکنون، اعتمادِ نهادی -اعتماد به رابطۀ بین افراد و شرکتها یا سازمانها– مرسوم بوده است. ما به نهادهای مالی، دانشگاهها، شرکتهای رسانهای و دیگر شرکتهای بزرگ اعتماد کردهایم که قواعد را وضع خواهند کرد و توافقاتی را اجرایی خواهند کرد که ما را مصون نگه میدارد و کالاها و خدمات را قابلاعتماد میکند.
ادامه دارد
#سواد_رسانه_ای
#سبک_زندگی_دیجیتال
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma
⭕️اعتماد دیجیتال در فضای واقعی
✍️بخش دوم
💢این ساختار اعتماد، با خطا، رسوایی، یا ناکارآمدی مطلق، به اعتماد بسیاری از ما خدشه وارد آورده است و در نتیجه رو به زوال است. از سال ۱۹۷۳ تاکنون، گالوپ۲ سالانه این سؤال را در نظرسنجیهایش پرسیده: «قصد دارم فهرستی از نهادهای جامعۀ آمریکا را برایتان بخوانم. لطفاً بگویید شما، خود شما، به هر یک از آنها چقدر اطمینان دارید: بسیار زیاد، زیاد، کم، یا بسیار کم؟» در پیمایش ژوئن ۲۰۱۵، این پرسش نشان داد که اطمینان عمومی به تمامی نهادهای اصلی، به جز ارتش و کسبوکارهای کوچک، به پایینترین سطح خود سقوط کرده است.
🔺اما ازمیانرفتن تدریجی اعتمادِ نهادی تنها بدین دلیل نیست که ساختار و اندازۀ نظامهای نهادی و اعتبار رهبران این نهادها را به چالش میکشیم؛ بلکه بدین دلیل است که اعتماد نهادی برای عصر دیجیتال طراحی نشده است. به ویژگیهای «اعتماد نهادی» فکر کنید: بزرگ، سلسلهمراتبی، متمرکز، محافظتشده، استانداردشده. اگر شما گلدمن ساکس۳، ایتیاندتی۴، یا پیفایزر۵ هستید، این ویژگیها لازم است؛ اما اگر شبکه یا شرکت بازارمحور مانند ایربیانبی، لیفت۶، یا اِتسی۷ هستید، این ویژگیها معنایی ندارند. دی.ان.اِیِ «اعتماد همتا به همتا»۸ را ویژگیهایی غیر از ویژگیهای ذکرشده شکل میدهد: کوچک، پایین به بالا، تمرکززداییشده، روان و شخصی. نتیجۀ این تغییر فقط ظهور الگوهای جدیدی از کسبوکارهای اختلالآفرین نیست. افزون بر این، این تغییر، روند شکلگیری، از دسترفتن و بازیابی اعتماد -به برندها، به رهبران و به کلیت نظامها- را وارونه کرده است.
💢ما در حال ابداع نوعی از اعتماد هستیم که میتواند چرخ کسبوکار را با سرعت بیشتری به حرکت درآورد و روابط فردبهفرد را در عصر شبکههای توزیع و بازار مشارکتی تسهیل کند؛ نوعی از اعتماد که با تکیه بر ایدههای جدید انسجام اجتماعی۹ را دگرگون میکند. ایدههایی که باعث میشود خانهتان را به کسی که نمیشناسید، اجاره دهید، در پلتفرمهای اجتماعی، به آدمهایی که نمیشناسید پول قرض بدهید، سوار ماشین غریبهها شوید، ریسکپذیر تلقیشوید و کسبوکارهای چندمیلیارد دلاری بنا کنید.
🔺قدرت و نیرو محرکۀ این اعتماد نوظهور را استارتاپها و برندهای جاافتاده کنترل میکنند. در ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۵، آمازون، فلکس۱۰ را در سیاتل راهاندازی کرد. این سرویسِ تحویل کالا که با تکیه بر جمعسپاری۱۱ انجام میشود، نه تنها از پیکهای سنتی بلکه از آدمهای عادی استفاده میکند تا بستهها را به شما تحویل دهد. غول تجارت الکترونیک این تحویلدهندگان را استخدام نکرده است. آنها یونیفورم آمازون به تن ندارند و سوار خودرویی با آرم آمازون نیستند. شاید برخی بگویند آمازون با این شیوه صرفاً از نیروی کار ارزان -این افراد را «کارگران اقتصادِ گیگ» مینامند- بیشترین بهره را میبرد تا هزینههای پرایم نوو۱۲، سرویس پرطرفدار تحویل یکساعتۀ خودش را کاهش دهد. اما آنچه توجه مرا بیشتر به خود جلب میکند، پویایی اعتماد است که آمازون با تکیه بر آن، بستههای خود را به دست مشتریان میرساند. در مدل حملونقلِ جمعی۱۳، اعتماد دیگر امری خطی نیست که بهشدت بین آمازون و مشتریانش کنترل شود، در عوض، اعتماد، جایی در شبکهای بین مشتری و راننده، راننده و آمازون، و مشتری و آمازون قرار میگیرد.شوید، ریسکپذیر تلقیشوید و کسبوکارهای چندمیلیارد دلاری بنا کنید.
💢قدرت و نیرو محرکۀ این اعتماد نوظهور را استارتاپها و برندهای جاافتاده کنترل میکنند. در ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۵، آمازون، فلکس۱۰ را در سیاتل راهاندازی کرد. این سرویسِ تحویل کالا که با تکیه بر جمعسپاری۱۱ انجام میشود، نه تنها از پیکهای سنتی بلکه از آدمهای عادی استفاده میکند تا بستهها را به شما تحویل دهد. غول تجارت الکترونیک این تحویلدهندگان را استخدام نکرده است. آنها یونیفورم آمازون به تن ندارند و سوار خودرویی با آرم آمازون نیستند. شاید برخی بگویند آمازون با این شیوه صرفاً از نیروی کار ارزان -این افراد را «کارگران اقتصادِ گیگ» مینامند- بیشترین بهره را میبرد تا هزینههای پرایم نوو۱۲، سرویس پرطرفدار تحویل یکساعتۀ خودش را کاهش دهد. اما آنچه توجه مرا بیشتر به خود جلب میکند، پویایی اعتماد است که آمازون با تکیه بر آن، بستههای خود را به دست مشتریان میرساند. در مدل حملونقلِ جمعی۱۳، اعتماد دیگر امری خطی نیست که بهشدت بین آمازون و مشتریانش کنترل شود، در عوض، اعتماد، جایی در شبکهای بین مشتری و راننده، راننده و آمازون، و مشتری و آمازون قرار میگیرد.
لینک بخش اول
#سواد_رسانه_ای
#سبک_زندگی_دیجیتال
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma
⭕️جنگ روایت ها و جریان تحریف
✍️ بخشی از یادداشت محمد عبداللهی
اندیشکده رند ۲۰ سال پیش کتابی درباره «جنگهای شبکهای» منتشر کرد که یک جمله کلیدی داشت: «در جنگهای فردا برنده کسی نیست که بزرگترین بمبها را دارد، کسی پیروز است که بهترین روایت را دارد.»
💢برنده شدن بخاطر روایت غالب را پیروزی بدون جنگ تعبیر میکنند. جنگی که با قدرت تولید معنا و روایت و قدرت رسانه صورت میگیرد و طبیعی است که در عصر رسانه و اینترنت، روایت غالب تعیین میکند پیروز نهایی یک میدان نبرد کیست. در سند استراتژی پنتاگون که در سال ۲۰۱۲ نیز تنظیم شده، به جنگ «ایدهها» و «روایتها» در عصر بینظمی حاصل از اینترنت، اشاره شده است.
جریانی در عرصه فکری و ذهنی پیروز است که بتواند «روایت بسازد»، «کنترل روایت» را به دست بگیرد و روایت خود را تثبیت کند. کسی که روایت اول را ارائه میدهد و تثبیت میکند، چه از ایدئولوژی چه از اتفاقات جاری، افکار را تصاحب میکند و میتواند سیاستهای خود را بر آنها تحمیل کند.
در بازار رسانههای جهان، رسانههای بزرگ صهیونیستی مثل بیبیسی و سیانان، تعیین کنندگان اصلی روایتها و دستور کارهای خبری و تحلیلی هستند. با تاسف باید گفت، در حوزه رسانهای ایران، بیبیسی فارسی و نوچههای رسانهایاش چه شبکههای ماهوارهای چه روزنامهها و صفحات اجتماعی که محتوا و مدلهای تولید آن را اقتباس و تقلید میکنند، فرماندهی جنگ روایتها را در دست دارند و نقش استراتژیک در کنترل افکار عمومی داخلی خصوصا در شهرهای بزرگ دارند. شاهد هم تغییر سبک زندگی بخشی از جامعه ایران طی دو دهه اخیر است و.. و اگر با این «غول روایت ساز» مقابله فکری و رسانهای نشود، ضربات سهمگینتری از آن خواهیم خورد.
❓آنها چگونه روایت می سازند؟ اخبار مهمترند یا روایتها؟ روایتها چگونه غالب میشوند؟! آنها چه روایتهایی برای ما ساختهاند که در پس ذهنمان جا گرفتهاند؟
💢برخلاف تصور برخی، رسانه حرفهای، هیچ خبر یا تصویر و فریمی را بیهدف تولید نمیکند. آنها ابتدا یک روایت را میسازند. که شاید اصلا در هیچ خبر و تحلیلی، مستقیما آن روایت را به شما نگویند. مثلا اتاق فکر بیبیسی تصمیم میگیرد یکی از مهمترین پاشنههای راهبردی ایران را هدف بگیرد: مقاومت. روایت میسازد: «مقاومت بی فایده است، همه باید در نظام جهانی مدنظر امریکا هضم شوید.» و بعد بر اساس این روایت هزاران خبر و تحلیل میسازد یا میگوید، مستندهای تاریخی میسازد، کمپینهای اجتماعی و رسانهای به راه میاندازد، حتی در سطوح خرد در فلان کانال پرطرفدار طنز شعر و انیمیشن منتشر میشود.
🔺یا روایت میسازد «جمهوری اسلامی ناکارآمد و رو به شکست و نابودیست» مرتبا در بخشهای خبری اخبار سیاه و ناامید کننده و تحقیر آمیز نمایش میدهند و این باور را به مخاطب قالب میکنند که «ایران دیگر جای زندگی نیست»، «هیچ امیدی به حل مشکلات نیست»، «علت مشکلات سیاستهای تنشزای نظام و ارتباط نداشتن با آمریکاست»؛ اینکه ایران در انزوا قرار دارد و با وجود تحریمها سرنوشت محتوم ملت ایران بیچارگی روزافزون است...
💢اینکه کشورهای کمتر توسعه یافته دیگر دنیا به خاطر برقراری مناسبات با آمریکا روز به روز در حال پیشرفتند؛ اینکه ما با تسلیم نشدن در برابر غرب به سمت ونزوئلا و کره شمالی شدن پیش میرویم؛ اینکه نفوذ منطقهای هزینهساز بوده و عامل رنج مردم ایران است؛ موشکی و هستهای بدون صرفه اقتصادی و سبب توسعه نامتوازن است...انکار و تحقیر نقاط قوت و بزرگنمایی و تکرار گوبلزی نقاط ضعف واقعی یا موهوم.
💢اینگونه غولهای روایتساز با بمباران دیتا با هدف شعلهور کردن نارضایتی و یأس و بیاعتمادی مشغول مهندسیذهنی جامعه میشوند. همه خبرها و تحلیلها حول محور قرار گرفتن در پازل این روایتها منتشر میشود و به مخاطبینی میرسد که ورای تحصیلات مختلف، مجهز به سلاح سواد رسانهای نیستند؛ و برایشان حس ظلم و ناکارآمدی و ناامیدی نسبت به نظام را تثبیت میکند.
💢اما در برابر این روایت سازیهای شیطانی، ما چه کرده ایم؟ چگونه روایت ساختهایم؟ چقدر برای اقداماتمان استراتژی و پیوست رسانهای تعریف کردیم؟ واقعیت این است که ما در عرصه جنگ شناختی و اطلاعاتی نتوانستهایم قوی عمل بکنیم و بارها اجازه دادهایم مثلا بیبیسی روایت اول را راجع به یک واقعه بسازد و در افکار عمومی تثبیت کند.
#جریان_تحریف
#جنگ_روایت_ها
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma
⭕️جریان ممنوعیت ویدیو
👤محمّدطه عبدخدایی، معاونِ هنریِ محمّد خاتمی در وزارتِ فرهنگ و ارشادِ اسلامی در نیمۀ نخستِ دهۀ شصت میگوید:
🔻حدودِ صدوپنجاه هنرپیشۀ دورۀ قبل از انقلاب، جزوِ اخراجیهای وزارتِ فرهنگ و ارشادِ اسلامی در زمانِ مدیریّتِ محمّد خاتمی از عرصۀ سینما و تلویزیون بودند. ازاینرو، من آمدم خدمتِ آیتالله خامنهای - که رئیسجمهور بودند - و گفتم: نیروهای جریانِ چپ در وزارتِ ارشاد، فهرستی از هنرپیشهها را به من دادهاند که آنها را اخراج کنم، ولی نمیتوانم چنین کاری کنم!
💢ایشان گفتند: «هرگز این کار را نکن، اینها بندگانِ خدا هستند، بالاخره فضای آن زمان، اینگونه بوده و این، شغلشان بوده است.»
بهاینترتیب، از سالِ 61 تا 66 بهواسطۀ حمایتِ شخصِ آیتالله خامنهای، حتّی یک نفر هم اخراج نشد و همین افراد، اکنون نیز جزء هنرپیشهها هستند.
🔺در این کشور دستگاه فیلم ویدیو ممنوع شد، چهکسی ممنوع کرد؟ آقا ممنوع کرد؟ امام ممنوع کرد؟ حوزه علمیه ممنوع کرد؟ چرا ممنوع شد؟ دادستانی موظف بود برود داخل خانهها آن را بهعنوان اشیاء ممنوعه بگیرد و بیاورد و بعد میداد ارشاد و دوباره با برگ سبز وارد میشد.
🔻یادم هست رفته بودم اجلاس توریسم در پاریس، داشتم برمیگشتم در هواپیما برگههایی میدادند که چهچیزهایی در ایران ممنوع است، مثلاً مواد مخدر، ورود اسلحه، ورود مشروبات الکلی و دستگاه و فیلم ویدئو و... یک آقایی به مهماندار میگوید "من دوربین ویدیو دارم با آن چه کنم؟"، مهماندار میدانست من معاون گردشگری هستم گفت "از آن آقا بپرس"، آن آقا با لهجه صحبت میکرد و گفت "با این چه کنم؟" من هم نمیدانستم چه بگویم! گفتم "بیایید فرودگاه راهنمایی میکنند که چه کنید". من آمدم در جلسۀ معاونین این را مطرح کردم که "چرا ما این کار را میکنیم؟"، آقای تاجزاده روبهروی من بود، گفت "آقا رفته فرنگ متجدد شده"! و یکسری آقایان ما را هو کردند که چنین سخنی را گفتیم. بعد آقای خاتمی گفت "پس مواد مخدر را هم آزاد کنیم!" من گفتم "مواد مخدر ماهیتش مشکل دارد. پس شما دوربین عکاسی را هم ممنوع کنید چون ممکن است با دوربین عکاسی عکسهای مستهجن گرفته شود".
🔻آقای انوار، آقای امینزاده، آقای تاجزاده، آقای ابطحی، آقای بهشتی و... . یکسری مخالف بودند و یکسری هم با من موافق بودند چون جوِ قالب بر مخالفت بود طبیعتاً مخالف بودند. بعد آقای لاریجانی وزیر ارشاد شد و ویدئو هم آزاد شد. زمان آقای میرسلیم یک پروندهای بهوجود آمد که مشخص شد در بردن و آوردن این ویدیوها کلی در آن پول جابهجا شد که نه آقای خاتمی خبر داشت، نه آقای لاریجانی، چون بعضی از آنها با امضای آقای خاتمی بود، بعضی با امضای آقای لاریجانی بود و بعضی با امضای آقای کرباسچی هم بود ولی اینها خودشان نمیدانستند در ماجرای بدهبستانها چهخبر است. سانسور مطبوعات از کجا شروع شد؟ کجا ممیزی کتاب شروع شد؟ چهکسی این کارها را کرد؟ همین آقایان که الآن روشنفکر شدند.
🔺آقایان در این زمینه تندروی داشتند نمونهاش اکبر گنجی که امروز منکر میشود قرآن وحی است و میگوید قرآن وحی نیست همین آدم سوار موتور میشد و در خیابان فاطمی به حجاب زنها گیر میداد، یا مثلاً فرستادن رایزنهای فرهنگی به خارج کشور. آقای عربسرخی را فرستادند ترکیه. عربسرخی را رایزن فرهنگی ما در ترکیه قرار دادند و ایشان حتی مولانا و مولوی را تشخیص نمیداد.
💢کجا آدم باصلاحیت و ممتاز انتخاب کردند؟ همه جا باندی عمل کردند، الآن هم همین است، کجا آقایان گشتند آدم مخصوص آن کار را پیدا کنند؟ واقعاً در ایران طردالرجال است. احمدینژاد هم همین بود، اینها هم مانند احمدینژاد هستند. او هم دوستانش را آورد و هزار خطا کرد.
💢همین آقای میرلوحی (محمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران و فعال سیاسی اصلاحطلب) که دانشجوی هند بود، بعد میآید رئیس کمیتۀ تهران میشود و میرود پیست اسکی دیزین و شمشک دستور میدهد تمام عینکهای دودی را جمع کنند! چون این مظهر غرب است! همین آقا امروز روشنفکر میشود! اگر یادتان نرفته بیایید از مردم عذرخواهی کنید.
بین دانشجویان چادر و حصار کشیدید و امام خمینی بهمحض اینکه فهمید که این اتفاق افتاده است دستور داد که سریعاً به موضوع رسیدگی شود.
(محمدطه عبدخدایی، «ماجرای مخالفتهای سنگینِ خاتمی و تاجزاده با ویدئو»، خبرگزاریِ تسنیم، ۲ خرداد ۱۳۹۷)
#جریان_تحریف
#جنگ_روایت_ها
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma
♦️فیسبوک نرمافزار جدیدی شبیه تیکتاک را در اینستاگرام راهاندازی کرد
🔹️شرکت فیسبوک روز چهارشنبه ۱۵ مرداد يک نرمافزار ارسال و اشتراک ویدئو شبیه به تیکتاک را در آمریکا و بیش از ۵۰ کشور دیگر راهاندازی کرد. این نرم افزار به نام «ریلز» داخل شبکه اجتماعی اینستاگرام کار میکند
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma
💢همه واکنشهای توئیتری به #انفجار_بیروت : از همدردی با مردم بیروت تا انتقاد از سیاستهای نظام
🔹پس از انفجار مرگبار سهشنبه در بندر بیروت، حدود ۳۲هزار کاربر توئیتری نسبت به این حادثه واکنش نشان دادند و هشتگ #بیروت را به یکی از هشتگهای پرتکرار توئیتر فارسی تبدیل کردند.
🔸مطابق با بررسی توئیتهای پرلایک منتشر شده تا پایان روز چهارشنبه، همدردی با مردم بیروت، بیشترین استقبال را در میان مضامین منتشر شده راجع به این حادثه داشته است. از سوی دیگر، منتقدان و براندازان نیز از این فرصت استفاده کرده و انتقاداتشان از سیاستهای نظام نسبت به لبنان را بیان کردهاند.
🔸به نظر میرسد که تا ابتدای روز گذشته، اصولگرایان فعالیت منسجمی در پاسخ به انتقادات مذکور نداشتهاند و به همین دلیل فضای غالب توئیتر همسو با مواضع آنها نبوده است.
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️ اینستاگرام گزینه جدیدی را به نام اینستاگرامریلز به قابلیتهایش برای سرگرم شدن کاربرانش اضافه کرده است.
⬅️ با ابزارهای اینستاگرام ریلز میتوانید ویدیوهای خلاقانه کوتاهی بسازید، در چالشهای مختلف شرکت کنید و آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.
↙️ اما آیا این مدل تولید محتوا جدید است؟ نه، تیکتاک در سالهای اخیر به همین شکل مخاطبان زیادی را جلب کرده بود و مخصوصا در دوران قرنطینه کرونا بسیار مورد استقبال کاربران در خانه مانده قرار گرفت.
↙️ این اولین بار نیست که فیسبوک گزینهای به اینستاگرام اضافه میکند که قبلا در شبکههای اجتماعی دیگر مورد استفاده قرار گرفته. به نقل از گاردین، مارک زاکربرگ اینها را کپی برداری نمیداند.
↙️ کارشناسان عقیده دارند اینستاگرام ریلز که کپی نزدیکی از تیکتاک است در حقیقت زمانی معرفی شده که بحث درباره نگرانی از حفاظت اطلاعات کاربران اپلیکیشن چینی تیکتاک بالا گرفته است و ترامپ مدتی است مخالفتش را با تیکتاک اعلام کرده و حتی بحث مسدود شدن آن در آمریکا نیز مطرح شده است.
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma
⭕️ده نکته پیرامون تیک تاک
۱- تیک تاک، یک اپلیکیشن انتشار و اشتراک گذاری موزیک ویدئو، رقص، دابسمش و سرگرمی است. و اتفاقاً این مباحث با فرهنگ آمریکایی ها منافاتی هم ندارد. اما نکته جالب ماجرا آن جاست که باز هم آمریکا از ناحیه تیک تاک احساس خطر می کند. این در حالی است که نرم افزارهای مخرب آمریکایی – صهیونیستی به راحتی در فضای مجازی کشورمان رژه می روند، و از اقتصاد و فرهنگ و مقدسات دینی گرفته تا سیاست و امنیت و اخلاق، همه چیز را تحت تأثیر قرار داده اند، اما برخی از مسئولین کشور، به این موضوع افتخار هم می کنند.
۲- پایگاه هیل می نویسد که یک سخنگوی اپلیکیشن تیک تاک در بیانیهای اعلام کرده است: «دادههای کاربران آمریکایی تیک تاک در داخل آمریکا ذخیره میشوند و کنترلهای سفت و سختی بر دسترسی کارمندان اعمال میشود. بزرگترین سرمایه گذاران تیک تاک از آمریکا هستند. ما متعهد به حفظ امنیت و حریم شخصی کاربران بوده و به کارمان در راستای شادی بخشیدن به خانوادهها و ارائه مشاغل معنادار به کسانی که در پلتفورم ما خلاقیت داشته باشند، ادامه میدهیم.» (1)
بر این اساس با وجود ذخیره سازی داده در آمریکا باز هم آمریکایی ها احساس نگرانی کرده اند. همه اینها را با ماجرای تلگرام و اینستاگرام و واتس آپ در ایران مقایسه کنید تا عمق فاجعه ای که در کشور در حال وقوع است، را دریابید.
۳- از آنجایی که آمریکایی ها خود ازمعماران اینترنت و شبکه های اجتماعی هستند، به خوبی می دانند که بالقوه، وجود یک اپلیکیشن بیگانه در کشورشان چقدر می تواند به ضرر آنها تمام شود. از همین رو در بالاترین سطح ممکن، یعنی وزیر امور خارجه و رئیس جمهور آنها در مورد یک اپلیکیشن اظهار نظر می کنند! جالب اینجاست که این موضوع به یکی از بحث های روز رسانه های دنیا تبدیل شده است.
در مقابل مسئولین کشور ما با کلی گویی هایی نظیر ضرورت افزایش سواد رسانه ای و بالا بردن فرهنگ مردم و ... گویا مسائل را به باد و هوا سپرده و گویی هنوز در الفبای این موضوعات گیر کرده اند.
۴- به تازگی آمار نصب تیک تاک در گوگل پلی از مرز یک میلیارد نفر گذشت. این یعنی اینکه یک رقیب بسیار جدی برای اینستاگرام و فیسبوک محسوب می شود. فروخته شدن اجباری تیک تاک به مایکروسافت یعنی اینکه، دنیا حق ندارد در برابر غول های فناوری آمریکا صف آرایی کند.
۵- اخیراً بلومبرگ در گزارش خود آورده بود که ترامپ اعلام کرده برای مسدودسازی تیکتاک به فرمانی اجرایی یا قدرتهایی متکی خواهد شد که برای مواقع اورژانسی اقتصادی، دراختیار او گذاشته شده است.(2)
🔺 این یعنی اینکه یک اپلیکیشن آن قدر برای کشوری مانند آمریکا مهم است که رئیس جمهور این کشور – نه یک مسئول زیر دست و یا اپراتور - متوسل به یک فرمان اجرایی اورژانسی شده است!
۶- از آنجایی که به انتخابات آمریکا نزدیک می شویم، آمریکایی ها نگران مداخله چینی ها در انتخابات، به وسیله «تیک تاک» هستند. لذا سعی براین دارند که تا می توانند قبل از انتخابات تکلیف «تیک تاک» را مشخص کنند. اما در کشور ما در طی سال های گذشته چندین انتخابات برگزار شده و تلگرام و اینستاگرام، از بسترهای اصلی مداخله در انتخابات و دادن آدرس غلط به مردم بودند و متأسفانه نتایج آن را هم در سال های اخیر با پوست و گوشت خود لمس کردیم. متأسفانه مسئولان ما نه تنها اقدام عملی برای جلوگیری از این فاجعه انجام ندادند بلکه در مورد برخی از آنها به جرأت می توان گفت که حتی به ذهن آنها نیزعواقب این سهل انگاری خطور نکرده است!
۷- اینکه در راستای تنش بین آمریکا و چین، رئیس جمهور آمریکا برای حفظ منافع ملی خود، به هر دلیلی در پی صدور دستور «فیلترینگ» یک اپلیکیشن چینی باشد، خیلی چیز عجیبی نیست. اما نحوه برخورد بی بی سی و سایر بنگاه های سخن پراکنی، با این موضوع بسیار جالب توجه است. این رسانه ها بسیار می ترسند که واژه «فیلترینگ» را به کار ببرند و از این واهمه دارند که همه رشته های ریسیده شده آزادی بیان، گردش آزاد اطلاعات و حقوق بشر و .... را که برای تحمیق مخاطبان خود به کار می برند و غربی ها از آنها به عنوان ابزاری برای استعمار و استثمار ملت ها، به ویژه کشورهای جهان سوم بهره می گیرند، یک بار دیگر پنبه شود. لذا از واژه هایی نظیر «ممنوعیت» و «جلوگیری از فعالیت ها» و ... استفاده می کنند.
💢مثلاً بی بی سی گفته است : «ترامپ ممکن است تیک تاک را در آمریکا ممنوع کند.»و یا صدای آمریکا رسانه کاخ سفید، اینگونه می گوید: «پرزیدنت ترامپ، تهدید کرد که از ادامه فعالیت شبکه اجتماعی چینی «تیکتاک» در آمریکا جلوگیری خواهد کرد.»
گویا اصلاً اتفاقی نیفتاده و قرار است با یک شرکت معمولی به دلیل تخطی از قانون، برخورد معمولی صورت گیرد!
بخش دوم
آرما مدیا
⭕️ده نکته پیرامون تیک تاک ۱- تیک تاک، یک اپلیکیشن انتشار و اشتراک گذاری موزیک ویدئو، رقص، دابسمش و
⭕️ده نکته پیرامون تیک تاک
بخش دوم
۸- برخی از غرب پرستان داخلی به جای پاسخگویی و توضیح دادن به مخاطبان در مورد حاکم بودن اصل «فیلترینگ» در تمام دنیا، سعی بر این دارند که تمام کاسه و کوزه ها را بر سر ترامپ بشکنند. غافل از اینکه برخورد با تیک تاک فقط از جانب ترامپ نبوده است.
گروهی از سناتورهای ارشد جمهوری خواه آمریکا نیز روز چهارشنبه موضوع تلاش چین برای تاثیرگذاری در انتخابات آتی این کشور با استفاده از شبکه تیک تاک را مطرح کرده و از دولت خواستند تا این مسئله را مورد بررسی دقیق قرار دهد. (3)
💢همچنین اخیراً بلومبرگ در گزارشی اعلام کرده که کمپین انتخاباتی «جو بایدن» نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آینده امریکا، راه سایر مقامات دولتی را در پیش گرفته و مانند ارتش ایالات متحده استفاده از این اپ را ممنوع کرده است. البته چنین موضوعی از سوی این کمپین نیز تایید شده است. (4)
💢از سوی دیگر گزارش های منتشر شده حکایت از این دارد که فشار قانونگذاران آمریکایی سبب شد برای نخستین بار در نوامبر ۲۰۱۹ میلادی تحقیقات درباره اپلیکیشن آغاز شود. (5)
💢کمیته سرمایه گذاری خارجی در آمریکا که خرید خارجی کسب و کارهای آمریکایی را مورد بررسی قرار می دهد، نیز بازبینی این خرید را در پاییز سال ۲۰۱۹ آغاز کرد. (6)
۹- آمریکایی ها همان کسانی هستند که برخی از مسئولین کشور را به دلیل اعمال محدودیت ها در دسترسی سرویس های مخرب خارجی و یا فیلترینگ، حتی تحریم هم کرده اند. اما خودشان از انواع و اقسام حیل استفاده می کنند تا اپلیکیشن های سایر کشورها را نیز به نفع خود ضبط کنند.
۱۰- کارشناسان فضای مجازی همواره به مسئولان مجازی کشور گوشزد کرده اند که بازی طراحی شده در زمین آمریکایی ها، تا زمانی که به نفع آنها است، به ظاهر عادی جلوه می کند؛ اما اگر آنها ذره ای احساس کنند که در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، از دیگران عقب افتاده اند، با انواع و اقسام ترفندها سعی می کنند تا همیشه برگ برنده را در دست داشته باشند، در صورتیکه به هر دلیلی موفق نشدند، زمین بازی را منهدم می کنند و قاعده جدیدی پایه گذاری می کنند. همچنانکه اکنون به تیک تاک گفته اند که باید در چند روز آینده به آمریکایی ها فروخته شود! این موضوع می بایست مورد توجه افرادی در داخل کشور باشد که گمان می کنند در فضای مجازی همواره همه چیز برابر است و رقابت حرف اول را می زند.
✍️رضا صفری
#جنگ_رسانه_ای
#سواد_رسانه_ای
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma
⭕️اشتباه فاحش بیبیسی فارسی برای القای یک خبر
💢تیتر زنی یکی از مهمترین تکنیکهای عرصهی خبرنگاری است.
🔺تیتر، خط تعلیق اصلی خبر را به مخاطب القا میکند و این تعلیق منجر به تحلیل مورد نظر نویسنده و طراح خبر میشود.
#سواد_رسانه_ای
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️جنگ تکنولوژی
💢پس اونی که همه مارو بیکار کرده تویی
#سواد_رسانه_ای
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻چرا و چگونه باید دیساینفورمیشن را شناسایی کرد؟
🔹 دیساینفورمیشن (disinformation) اطلاعات نادرست و گمراهکنندهای است که عامدانه تولید و منتشر میشود. معمولا تولید و انتشار دیساینفورمیشن سازماندهیشده بوده و با هدف فریب اذهان عمومی، دستکاری افکار مردم، بیاعتبارسازی مخالفان یا گاهی منافع اقتصادی انجام میشود.
#سواد_رسانه_ای
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma
مهارت های کلامی در مکالمه
🔻شما باید برای داشتن یک مکالمه ی کاری تاثیر گذار، علاوه بر داشتن اطلاعات کافی ، از مهارت های ویژه ای در جهت بهبود آن استفاده کنید.
✔️صبر کنید تا صحبتهای طرف مقابل تمام شود
✔️اجازه دهید دیگران بیشتر از شما صحبت کنند
✔️سوالهای خوب بپرسید
✔️اعتقادات دیگران را بپذیرید
✔️سعی کنید دیگران را بیشتر بشناسید
✔️پشت سر دیگران بدگویی نکنید
✔️صادقانه از دیگران تعریف کنید
✔️مودب باشید
✔️در مورد موضوعات حساس بحث نکنید
✔️بدانید که چگونه باید مکالمه را پایان دهید.
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma
⭕️محرم هراسی خط ادراک جدید رسانه ای
💢بیبیسیفارسی باهدف محرم هراسی و ایجاد اختلاف بین مردم، بصورت مستمر نسبت به برگزاری عزاداری هشدار میدهد، اما بیبیسیجهانی از برگزاری کنسرت بدون استفاده از ماسک در نیوکاسل انگلیس خبر میدهد!
#جنگ_شناختی
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma