7.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌رسانهها چگونه انگیزههای رفتاری را شناسایی میکنند؟
🔺آیا تاکنون در تصمیمگیریهایتان متوجه شدهاید که چه روشهای اقناعی بر روی شما تأثیرگذار بوده است؟
🔺تئوری عمل منطقی یکی از الگوهای اقناعی است که توسط فیشبین و آیزن طراحی شده است، طبق این الگو، اقناع زمانی اتفاق میافتد که باورها و اعتقادات فرد درباره موضوع موردنظر تغییر یابد.
🔺باورها منجر به تغییر نگرشها و به دنبال آن به وجود آمدن باورها و عقاید جدید میشود.
#سواد_رسانه_ای
✅ @media_arma
آرما مدیا
💢نقد فیلم های چهلمین جشنواره فجر
"بدون قرار قبلی"
📽 کارگردان: بهروز شعیبی
📝غرب سینمای ماوراءالطبیعه یا سینمای دنیای غیب را با کشاندن به حوزه های وحشت و یا ساختن دنیاها و آدمهای فانتزی و غیر واقعی به مهار خود در آورده و معادله را عامدانه کاملا وارونه ساخته.
🔻یعنی شخصیت هایی غیر واقعی چون بتمن و مرد عنکبوتی می آفریند و آنقدر در قدرت آنها اغراق می کند که ریشه وجود هر عمل ماوراءالطبیعه را از ریشه بزند.
🔻حال آنکه این جهان ، جهان رمز و راز و صاحبش از دیده نهان اما مظاهر آن آشکار و تو فقط باید چشم باز کنی گوش بسپاری تا بشنوی آنچه شنیدنی است و ببینی آنچه دیدنی.
🔻ورود به سینمای غیب در برابر ابرغول هالیوود بسیار سخت است و مرزهایی دارد به باریکی مو که اگر اندکی بلغزی فیلمی که قرار بود معنا گرا بشود کمدی از آب در می آید.
🔻تمام چیزهایی که گفتم به این معنی نیست که شعیبی در فیلم بدون قرار قبلی ادعای ورود به سینمای غیب را دارد.
🔻 نه، اما من دوست دارم به هوای صحنسقاخانه
حرم امام رضا (علیهالسلام) که همیشه پر رمز و راز است این فیلم را از این دریچه نگاه کنم.
🔻فیلم در همان پلان های اولیه سخن از باد و خاک می گوید، مسیر آلمان تا خراسان را لحظه ای می پیماید و اینگونه روایت را آغاز میکند که آدمی دمی است که پس از آن تفاوت نمیکند که کجا بودی، آلمان یا روستایی در خراسان و تنها صدایی ایست که تو را می خواند.
انا الیه راجعون
ما همه به اصل خود باز خواهیم گشت...
این موسیقی و دیالوگ های جان این فیلم است.
🔻در طول فیلم ما لحظه به لحظه به جای شخصیت اصلی تصمیم می گیریم، لحظه به لحظه دلمان آشوب میشود و مثل شخصیت اصلی چیزی ما را بند خود کرده و انگار دخیل بسته به تکه ای آهن که عده ای به آن ضریح می گویند.
🔻شعیبی در این فیلم همچون نسیمی چرخ میزند و عاشقی می کند دوربین شعیبی شاعرانگی مطلب را خوب ادا می کند و او که گفته بود از رگ گردن هم به شما نزدیکترم حسابی نزدیک جزئیات می شود و حواسش هست چیزی از قلم نیوفتد. لاکپشت، کاشی و کوزه و حتی سُری بین نبات ها می خورد، هوایش به الکس هم هست.
🔻 شعیبی آنقدر مست مان می کند که الان که برگشتم و چند خط آخرم را خواندم خودم هم نفهمیدم چی نوشتم. فقط میفهمم که امشب بیشتر از هر شبی دلم هوای حرم امام رضا کرد.
🔻شعیبی توحیدی و تراب بیگی یک سینمای کامل را برای نه تنها ما ایرانیان که تصور میکنم برای تمام بشریت فراهم کرده اند.
🔻فیلمی معنا گرا که در قالب سینمای معنا گرای همیشگیاش نمی گنجد و با قاب بندی های درست ، ریتم سرحال و فیلمنامه ای سر پا پوست جدید می اندازد که دیدنش حالمان خوب میشود .
✍امین شجاعی
#نقد_فیلم
#جشنواره_فیلم_فجر
✅ @media_arma
⭕️شرکت متا اعلام کرده که قرار هست اواتارهای سه بعدی را به اینستاگرام بیارد.
🔸این اواتارها که قبلا برای فیسبوک عرضه شده بود، حالا برای اینستاگرام هم قابل استفاده هستند و کاربر میتواند بعد از طراحی ان ها، اواتارش را در همه شبکه های اجتماعی متا از جمله فیسبوک، اینستاگرام، مسنجر و اکولوس استفاده کند یا برای هر شبکه اجتماعی اواتار سه بعدی موردنظرش را با سفارش سازی های مختلف طراحی کند.
🔸 اواتارهای سه بعدی در استوری و دایرکت با حالات مختلف چهره و بدن قابل استفاده هستند و در مناسبت های مختلف تم هایی را می شود بر روی آن ها اعمال کرد.
🔸به نقل از متا این اواتارها قدم کوچک و اولیه ای برای ساخت متاورس این شرکت هست و متا قرار نیست سریعا نسخه دیجیتال و باکیفیتی از افراد را برای حضور متاورس درست کند بلکه اینکار به تدریج انجام خواهد شد.
🔸اواتارهای سه بعدی در حال حاضر برای کاربران امریکا، کانادا و مکزیک در دسترس هستند و در اینده در اختیار بقیه کاربران قرار خواهند گرفت.
✅ @media_arma
آرما مدیا
🔴جریانشناسی سینمای آخرالزمانی هالیوود
1⃣ وحشتِ زیستنِ تنها در جهان بدون خداوند را، در رفتار انسان قرن بیستم و پایان آن میبینیم، موج زیادی از فیلمهای آخرالزمانی حکایتگر همین وحشتاند و انگار انسان جای خالی خداوند را، حالا در زندگی خود حس میکرد.
اما افسوس که سالهای پایانی قرن بیستم با بازگشت بشر به ایمان رقم نخورد و بهجای اعتقادات توحیدی، به سمت خرافات مدرن، متافیزیک پستمدرن و در نهایت، موجودات خیالی رفت تا جای خالی خدا را پُر کنند!
2⃣ جنس جدیدی از فیلمها که باید تفصیل آن را در سینمای آخرالزمانی قرن ٢١ دنبال کرد که از دیرباز دغدغهٔ جریان سینمایی جهان بوده است.
3⃣سینمای آخرالزمانی به پنج زیرگروه تقسیم میشود: آخرالزمان طبیعی، آخرالزمان فناورانه یا تکنولوژیک، آخرالزمان علمی تخیلی، آخرالزمان اسطورهای و آخرالزمان دینی.
4⃣ سه تا از این اقسام مرتبط با بحث آسمان، ستارگان و موجودات فضایی است و از همان دوران شکلگیری سینما دغدغهٔ فیلمسازان جهان بوده است.
5⃣ در آخرالزمان طبیعی، طبیعت و شورشهای طبیعت مانند برخورد شهابسنگ به زمین، شرایط آخرالزمانی را پدید میآورند و دانشمندان باید با این پدیده مقابله کنند.
6⃣ در آخرالزمان فناورانه، محصول دست بشر علیه بشر قیام میکند و شرایط آخرالزمانی را برای او فراهم میآورد. مانند فیلم «نابودگر The Terminator» و بشر باید با برگشت به طبیعت و فطرت با این خطر مقابله کند.
7⃣ در آخرالزمان علمی تخیلی شاهد موجودات فضایی هستیم ارتباط ما با فرازمینیها در تاریخ سینما سیری دارد، از وحشت تا مذاکره تا مهاجرت.
8⃣ موج اول فیلمهای بیگانهمحور، ما را از این موجودات میترساند.
این موجودات روزی به زمین میآیند و برای بشر خطراتی ایجاد میکنند و فضای زندگی انسان با پدیدههای آخرالزمانی مواجه میشود، مانند فیلم «روز استقلال» .
9⃣ در موج دوم، مانند فیلم «برخورد نزدیک از نوع سوم» یا «ای.تی. موجود فرازمینی» این موجودات به زمین میآیند، اما نه برای ویرانگری، بلکه برای مذاکره با انسان و حتی میتوان گفت که مهمانان انساناند.
باید دانست که چگونه با آنها سخن بگوییم و آداب سخن گفتن با آنها را بیاموزیم.
🔟 در موج سوم، فرازمینیها شما را به سمت خود دعوت میکنند، جهان خوب، جهان آنها است. اگر انسان به آن سمت برود ظرفیت فراانسانی او متبلور میشود.
مانند جریانی که در فیلم «آواتار» دیده شد، انسان دیگر ظرفیتهایی پیدا میکند که فراتر از یک انسان است.
1⃣1⃣ پس از وحشت تا مذاکره و از مذاکره تا مهاجرت یک سیر مفهومی است که تا امروز طی شده است.
اگرچه که هنوز هم فیلمهای موج اول ساخته میشود اما غلبه دیگر با این موج نیست.
📚اندیشکده مطالعات یهود
#سواد_رسانه_ای
✅ @media_arma
بیاخلاقی برای رسیدن به اهداف سیاسی
🔺تصویر بالا تحت عنوان صفحهی اول پراودا روسی و توهین به رئیس جمهور کشورمون منتشر شده که ناصحیح و فیک است
🔺وقتی عدهای برای رسیدن به اهداف سیاسیشان از هیچ کار غیراخلاقی دریغ نمیکنند، اگر به سایت روسی این روزنامه مراجعه کنید، آن را سیاه و سفید خواهید یافت و چنین تصویری وجود ندارد
#سواد_رسانه_ای
✅ @media_arma
آرما مدیا
💢نقد فیلم های چهلمین جشنواره فجر
"ضد"
📽کارگردان : امیرحسین ربیعی
📝انسان معمولا در گذشته و آینده زندگی میکند، یا با خاطرات گذشته سیر می کند و یا غرق در آینده سازی است.
🔻قرآن مجید هم که به عنوان بزرگترین و جامع ترین کتاب ما مسلمانان است سراسر قصه های گذشتگان و وعده های اُخروی (آینده) است.
🔻برای ما ایرانیان همیشه گذشته شیرین تر و رویا گونه تر بوده به طوری که بهترین لحظات زندگیمان معمولا در گذشته و مرور خاطرات آن رقم می خورد، حالا به این گذشته اتفاقات سیاسی و تاریخی اضافه که می شود انگار به وزن زندگیمان چیزی اضافه و کم می شود.
🔻اغلب اوقات، زمان و گذر زندگی غباری می شود بر هویت سیاسی اجتماعی و فراموش می کنیم که ما فرزندان کدام تلاطم ها بودیم نوه ی کدام جریان ها و نتیجه ی کدام گلوگاه ها هستیم.
🔻در این که دهه ی اول انقلاب پر است از حوادث و اتفاقاتی که باید ریز به ریز برسی و مطالعه شود تا سره از ناسره عیان گردد شکی نیست اما پرونده منافقین و اتفاقات و ترورهای اول انقلاب چند سالی هست که دستمایه ی چندین فیلم و سریال داستانی و چندین مستند و مجموعه مستند شده است البته که هنوز هم میشود و باید چندین کار و نکته ی جدید از دل این حوادث بیرون کشید.
🔻اما چیزی که به شدت مخاطب ۱۴۰۰ تشنه ی آن است کمی فراتر رفتن از لایه ی اولیه منافقین است اینکه مثلا لایه های بعدی نفوذ در دهه ی هفتاد یا هشتاد و حتی نود چگونه حمایت و شکل گرفته است و البته که از این دست پرونده ها بسیار است.
🔻با همه ی این تفاسیر "ضد" فیلم ارزشمندی ایست که سعی میکند در پرداخت موضوع نسبت به فیلم های مشابه خود جانب انصاف را بیشتر رعایت کند و با نزدیک شدن به انگیزه های فردی و دیالوگ های واقعی کمی اوضاع را بهتر برای مخاطب شرح دهد.
🔻بازیهای روان و خوب و بخصوص بازی متفاوت نادر سلیمانی و بازی باور پذیر مهدی نصرتی از ویژه گی های بارز این فیلم محسوب می شود.
🔻طراحی صحنه همیشه عالی محمدرضا شجاعی و کارگردانی خوب و روان امیرحسین ربیعی که حالا سری در میان سرهای کارگردانان بزرگ در آورده نوید بخش سینمایی شریف و سالم را می دهد.
🔻البته درام محکم و قوی حسین تراب نژاد که دل آدم را گرم می کند در این سیاهه نویسی سینمای ایران هستند نویسندگان کار بلد که علاوه بر درام مسئله را هم می فهمند و پیشتر میدانند در چه زمانی و برای چه مخاطبی چه قصه ای بگویند.
✍امین شجاعی
#نقد_فیلم
#جشنواره_فیلم_فجر
✅ @media_arma
💢اختتامیه جشنواره جمعه برگزار می شود
🔹 دبیر جشنواره فیلم فجر: هیات داوران آنقدر حرفهای، جدی و ملی است که همه عقاید و سلایق را نمایندگی میکند.
🔸آنچه هیات داوران با توجه به همه فیلمها انتخاب کردند قابل دفاع است و از نظر تنوع ژانر میتوان به خروجی این هیئت اعتماد کرد.
🔹اختتامیه فیلم فجر ساعت ۱۸:۳۰ روز جمعه در برج میلاد برگزار میشود.
🔸به دلیل خیز ششم کرونا ناگزیر هستیم ظرفیت اختتامیه را کمتر از آنچه اکنون در سالن های اکران وجود دارد در نظر بگیریم.
#جشنواره_فیلم_فجر
✅ @media_arma
⭕️اینستاگرام بزرگترین بازار کارآفرین ایران
🔸مقایسه آمار منتشر شده از سوی مرکز پژوهشی بتا، کاربران ایرانی اینستاگرام از ۴۷ میلیون به ۴۸میلیون افزایش یافته است.
🔸 همچنین تعداد کاربرانی که بیش از یک میلیون دنبال کننده دارند از ۶۰۰ کاربر در سال۹۹ به یک هزار کاربر در سال ۱۴۰۰ رسیده است.
🔸اصلی ترین حوزه کسب و کاری در اینستاگرام، پوشاک و بعد از آن آرایشی و بهداشتی و در رتبه سوم مشاغل حوزه مشاوره و خدمات و در چهارمین جایگاه لوازم منزل و کسب و کارهای مرتبط با آن قرار دارد.
✅ @media_arma