eitaa logo
🌻🌻حافظان وحی مفاهیم قرآن🌻🌻
183 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
2هزار ویدیو
10 فایل
حفظ ومفاهیم قرآن کریم
مشاهده در ایتا
دانلود
رو-لب-زین-العابدین-تبسمه.mp3
2.21M
🌺روی لب زین‌العابدینه تبسمه... 💖 اللهم عجل لولیک الفرج بحق محمدبن علی الباقر علیه السلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حلول ماه مبارک رجب مبارک باد ☘ @
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ولادت با سعادت خورشید علم، مخزن الاسرار توحید شکافنده معماهاى وجود، حضرت امام محمد باقر علیه السلام مبارک باد🏵🎉
💠
 نامه هدایت
🔹 امام راحل به این فكر بود كه جهان خارج از ایران را هم به مرز فرا بخواند. امام راحل به این فكر افتاد كه خرابی های ماركسیست ها را که افكار و اندیشه ‌های بسیاری از افراد مظلوم و بی گناه را آلوده و تیره و تباه كردند، بازسازی كند. 🔹 اولین قدمی كه برداشت این بود كه نامه ای برای جناب میخائیل نوشت و هیچ انگیزه‌ای نداشت مگر و برای اینكه ﴿كَلِمَةُ اللّهِ هِی الْعُلْیا﴾؛ تا در جهان زنده بشود. 🔹 این فكر كه از امام راحل (رضوان الله تعالی علیه) نشئت گرفت و شنیده شد، همان ‌طور كه در عصر قیام و انقلاب اسلامی که امام (رضوان الله تعالی علیه) رهبری را به عهده گرفت، بسیاری از افراد چه در داخل چه در خارج چه از دوستان چه از دشمنان فكر نمی‌ كردند كه این انقلاب به ثمر برسد، درباره تدوین و ارسال این هم خیلی از دوستان فكر نمی ‌كردند كه مؤثر باشد دشمنان هم فكر نمی‌ كردند كه سودمند باشد؛ 👈 ولی همان طوری كه امام راحل، قیام و انقلاب ایران را بر اساس به ثمر رساند، در تدوین و ارسال این پیام هم همین طور بود؛ آن هم مُثمر واقع شد. 📚 برنامه تولیدی تاریخ: 1374/11/08
10.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚩
هو الشاهد

🔸 همه ما وامدار شهادت و مجاهدت این برادر عزیز ما (رضوان الله تعالی علیه) هستیم... . 👇👇👇👇
🚩
هو الشاهد

🔸 وجود مبارک پیغمبر(صَلَّی اللَّهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّم‏) است، فرمود بیایید ما شما را به عنوان فرزندی قبول داریم. ما هم شیعه او هستیم و قبول کردیم، وقتی قبول کردیم، اینها می ‌شوند پدر ما، وقتی پدر ما شدند، ما حق داریم خون‌بهای پدرمان را بگیریم. 🔸 این شعار، این نیست که چون امام ما را شهید کردند، ما در باید قیام کنیم، این شعار فوق آن است؛ یعنی پدر ما را کشتند. ما قبول کردیم فرزندی این خاندان را. آنها گفتند: «أَنَا وَ عَلِی أَبَوَا هَذِهِ الْأُمَّةِ»؛ بیایید بچه‌های ما بشوید، ما هم بچه‌ های او شدیم، تنها شیعه آنها نیستیم، بچه‌های آنها هم هستیم. 🔸 کمتر وقتی است که من به یاد آقای قاسم سلیمانی باشم و دعا نکنم! البته همه را! اما خیلی پیش ما عزیز است، خیلی عزیز است! 🔸 همه ما وامدار شهادت و مجاهدت این برادر عزیز ما (رضوان الله تعالی علیه) هستیم. ایشان پارسال که آمده بود قم یک دیداری با آقایان داشت. عده ‌ای هم همراه ایشان بودند. بعد از اینکه آن آقایان تشریف بردند گفت حاج‌آقا من کار دارم گفتم بفرمایید. من دیدم پارچه ‌ایی را درآورد گفت این کفن من است شهادت بدهید. 🔸 گفتم ما چه صلاحیت داریم شهادت بدهیم! • کسی که عمری به قرآن خدمت کرده است، • آبروی ما را حفظ کرده است، • امنیت ما را حفظ کرده است، • ناموس ما را حفظ کرده است، • دین ما را حفظ کرده است، • شرف ما را حفظ کرده است، • نظام ما را حفظ کرده است، • حرف‌های امام را حفظ کرده است، • حرف‌های رهبر را حفظ کرده است! 🔸 گفتیم خیلی خوب و امضا کردیم. گفتیم خدایا تو شاهدی! گفتیم ! خدایا تو شاهدی این عزیز ما کارگزار توست، الآن هم با بهترین وجه خدا او را مهمان خود قرار داد، حشر او با انبیا! حشر او با اولیای الهی! حشر او با شهدای کربلا! حشر او با حسین بن علی بن ابیطالب! 📚 دیدار و درس خارج فقه نکاح جلسه 502 تاریخ: 1396/07/29 تاریخ: 1398/10/15
💠
باطن گناه
🔹 معصیت یعنی چه؟ بعضی از بزرگان اهل معرفت گفتند كه را شما بشكافید، می ‌بینید با توحید سازگار نیست؛ چرا؟ برای اینكه اگر كسی در اثر سهو یا نسیان یا خطا یا اضطرار یا اجبار خلاف بکند، اینها كه بر اساس ، معصیت نیست؛ اما آنجا كه عالماً بالحكم و الموضوع و عامداً خلاف می ‌كند، معنایش این است كه خدایا من هیچ عذری ندارم، می‌ دانم كه تو گفتی نكن و می ‌دانم كه حرام است؛ ولی به نظر من باید بكنم! 👈 روح هر گناهی را شما تحلیل كنید، سر از شرك در می آورد! فرمود: ﴿مَا یؤْمِنُ أَكْثَرُهُم بِاللَّهِ إِلّا وَهُم مُشْرِكُونَ﴾. حالا خدا چقدر است كه می ‌گذرد، حرف دیگر است! 🔹 اگر سهو و نسیان و غفلت و اضطرار و الجا باشد كه بر اساس «حدیث رفع»، معصیت نیست؛ آن جایی معصیت است كه شخص می ‌گوید خدایا این را تو گفتی, من هم می ‌دانم, عذر هم ندارم؛ ولی به نظر من باید انجام بدهم! ــ هیچ معصیتی نیست، مگر اینكه عند التحلیل نهایی به بر می ‌گردد. 📚 سوره مبارکه عنکبوت جلسه 13 تاریخ: 1391/09/28
تأکید بر مسئولیت انسان بر اعمال خویش / هیزم جهنم، خود ظالمان و تبهکاران ‌اند 🔹
پایگاه اطلاع ‌رسانی اسراء: 
جلسه هفتگی درس اخلاق آیت‌الله العظمی جوادی آملی روز (چهارشنبه) در مسجد اعظم قم به‌صورت حضوری و با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد. در این جلسه، آیت‌الله العظمی جوادی آملی به ادامه شرح نهج‌البلاغه پرداختند. 👈 آیت الله العظمی جوادی آملی در ابتدا با اشاره به فرارسیدن ایام ، بر استفاده از فیوضات این ماه پربرکت که مسئله نیز مطرح است، تاکید نمودند. ایشان سپس در شرح حکمت 151 نهج البلاغه، اظهار داشتند: امیرالمومنین در این کلمه نورانی، فرمود کل انسان مثل یک موجود عادی نیست که از بین برود، مرگ، فنا نیست مرگ است، انتقال ، بنابراین انسان هرگز از بین نمیرود و آنچه را که انجام داد همه آنها محفوظ است. 🔹 عاقبت کارهایی که انسان انجام می دهد، با انسان هست و از بین نمی رود، خداوند در قرآن کریم می فرماید که فرشته ها با شما هستند و هرگز نمی خوابند و سهل انگاری نمی کنند، چه حسنه باشد چه سیئه همه این‌ها را می نویسند؛ لذا حضرت فرمود انسان درختی است که کارهای او میوه اوست حال میوه او یا شیرین است یا تلخ و این بسته به اعمال خود انسان دارد؛ این شعر را دارد: اگر بار خار است خود کشته ‌ای *** وگر پرنیان است خود رشته ‌ای 🔹 هیزم جهنم نه اینکه از جنگل و درخت و اینها تامین می شود، بلکه خود و ظالم، هیزم جهنم است، کسانی که در جهان ظلم می کنند، مانند و ، کسانی که حق دیگران را پایمال می کنند، اینها خود هیزم آتش جهنم هستند. 🔹 خداوند در از همه انسان‌ها اقرار به توحید گرفت و این اقرار حجت را بر همگان تمام کرد. به همین دلیل، هیچ‌ کس در روز قیامت نمی ‌تواند عذر بیاورد که در محیط شرک یا کفر زیسته است؛ زیرا در سرشت انسان نهادینه شده است. 🔹 انسان، حقیقتی فراتر از بدن است و روح، را تشکیل می ‌دهد، بر طبق آیات قرآن کریم، اعضا و جوارح بدن به عنوان ابزارهایی در اختیار روح انسان هستند و حقیقت انسان در نفس او نهفته است. ◀️ بدن و اعضای آن متعلق به انسان هستند، اما خودِ انسان، روح و نفس او است. 🔹 در روز قیامت، بر اعمال انسان شهادت می ‌دهند؛ اما این شهادت ناشی از دستور الهی است و دست و پا، خودِ انسان محسوب نمی ‌شوند، چرا که اگر این دست و پا، عین بدن بود که ما اقرار می کردیم نه شهادت بدهیم، اما این اعضاء در آن دنیا شهادت می دهند و آنها هستند. 📚 درس اخلاق تاریخ: 1403/10/12