eitaa logo
مهاد(مهارت افزایی دانشجویان)
3.5هزار دنبال‌کننده
169 عکس
13 ویدیو
64 فایل
گروه #مهاد(مهارت افزایی #دانشجویان) با مدیریت دکتر #حسین_افسردیر دکتری #علوم_قرآن و #حدیث #آموزش مهارت های #پژوهشی #کنکور_ارشد و #دکتری نرم افزارهای تخصصی و عمومی #ترجمه_عربی مدیر گروه: @hosinafsardyr ادمین ها: @AVAYE_RADA @Maaaaaaahy
مشاهده در ایتا
دانلود
چند سطری درباره آفت های فضای مجازی و مدعيان بی هنر فضای مجازی حسن های زيادی دارد. اما آفت هایی هم دارد. يکی از اين آفت ها اين است که عده ای را در می اندازد. در فيسبوک و توئیتر به طور خاص آدم هایی را می بينيم که با وجود ادعای داشتن مدارک و مراتب دانشگاهی (که گاهی هم، به ويژه آنجا که به خارج کشور مربوط است، متأسفانه اساسی در واقعيت ندارد و ادعاهایی است بی پايه که البته با وجود اينترنت و راه های متعدد راستی آزمایی عجيب است که همچنان شاهدش هستيم) کار و وظيفه خود را در حد "نکته" گویی و "تأملات" نويسی و يادداشت نگاری های چند سطری فروکاسته اند؛ آن هم عموما با نگاهی خود علامه پندار در عرصه سياست و فرهنگ؛ معمولا پر از انتقاد از وضع موجود، از فرهنگ گرفته تا اقتصاد و اجتماع و سياست. انتقاد البته در جای خود و از سوی آدم آشنا با جزئيات امور خوب است؛ متأسفانه خيلی اوقات فقط موج سواری است و بس و موضع گيری هایی است صرفا در راستای موج های زودگذر و البته عاری از حقيقت. همه ما بايد تلاش کنيم به اين بيماری گرفتار نشويم. اگر بناست من و شما که کارمان تحقيق و نوشتن و پژوهش آکادميک و روشمند است به جای انجام وظيفه خود و مساهمت و تلاش برای بهبود شرايط و ساختن آينده ای برای جوانان اين مملکت دائما به "حاشيه" نگاری مشغول شويم؛ خوب کار ما را چه کسی بايد انجام دهد؟ از خود بپرسیم کدام کتاب خوب را به طور نمونه در اين ده سال نوشته ايم؟ چه متنی اساسی را در اين ده سال تصحيح و ويرايش کرده ايم؟ چه کتاب ارزشمند و مهم در عرصه علوم انسانی را در اين ده سال اخير ترجمه کرده ايم؟ خود چه کرده ايد و چه کرده ايم که بايد دائما از اين و آن اشکال بگيريم؟ مگر می شود فرهنگ اين کشور را تنها با دو سطر اينجا در "فيسبوک" و سه سطر آنجا در توئیتر و تلگرام ارتقا داد؟ اگر فروزانفرها و مجتبی مينوی ها و قزوينی ها و همایی ها و يحیی مهدوی ها و ايرج افشارها و بسياری ديگر در هشتاد سال گذشته چنين می کردند فکر می کنيد اصلا امروز چیزی از ادبيات و فرهنگ و ميراث ايرانی باقی مانده بود؟ آن نسل از بزرگان ما با وجود همه کمبودها و مشکلات هيچ گاه در انجام وظيفه کوتاهی نکردند. ميراث آنان را امروز در دست داريم و بر سر سفره آنان نشسته ايم. ما برای آيندگان چه کرده ايم؟ دکتر حسن انصاری https://t.me/azbarresihayetarikhi 🌹🌹🌹🌹🌹 کانال ما را به دوستان خود معرفی کنید. کانال ایتا: @mehad1
پیام یکی از دانشجوهای بنده که ارشد قبول شدند. بزرگواران دیگه ای که بنده راهنمایی کردم پیام بدن و نتیجه رو اعلام کنن که بدونم راهنمایی مفیده بوده یا و نسبت به آینده بهتر شود. کانال ما را به دوستان خود معرفی کنید. کانال ایتا: @mehad1
خب اینم نفر بعدی از بزرگوارانی که ارشد قبول شدن.
با سلام و احترام یک سال و سه ماه و هفت روز هست که گروه کار خودش رو شروع کرده. خدا رو شکر در این مدت تونستیم در خدمت بزرگواران باشیم. بنای بنده بر این هست که دوره های امسال نیز مانند سال قبل به صورت و برگزار بشه. برای اینکه محتوای جلسات برای همه پربارتر باشه لذا از کسانی که به کار پژوهش و مقاله نویسی علاقه دارن و می خواهند شرکت کنند، درخواست دارم موارد و مسائلی که نیاز به توضیح بیشتر و کار عملی تر دارد را برای بنده خصوصی ارسال کنند تا بهتر برنامه ریزی بشه. در واقع هر فرد نقطه ضعف های خودش توی بحث پژوهش و مقاله نویسی را برای بنده ارسال کنند تا با جمع بندی همه نظرات دوستان محتوای مناسب آماده کنم و ان شاء الله از اوایل مهر دوره را شروع کنیم. /////////// همچنین از دوستان خودتون و کسانی که نیاز به آموزش مقاله نویسی دارن نیز دعوت کنید تا همراه ما باشند. //////// با تشکر از همراهی شما گرامیان. حسین افسردیر @hosinafsardyr 🌹🌹🌹🌹🌹 کانال ما را به دوستان خود معرفی کنید. کانال ایتا: @mehad1
سلام وقت بخیر. دوره های که تا الان برای مهر ماه و فصل پاییز تقریباً قطعی شدن به شرح زیره: ✅ دوره مقاله نویسی(رایگان) دوره نسبت به سال قبل متفاوت خواهد بود.آمادگی کنکورترجمه عربی به فارسیآموزش پاورپوینت و اکسل. 🖇🖇همه دوره ها آنلاین و با پشتیبانی روزانه است. کانال ما را به دوستان خود معرفی کنید. کانال ایتا: @mehad1
گروه آموزشی و پژوهشی مهاد(مهارت افزایی دانشجویان) با مدیریت دکتر حسین افسردیر فارغ التحصیل دکتری علوم قرآن و حدیث از دانشگاه تهران آموزش منابع تخصصی رشته علوم قرآن و حدیث آموزش و مشاوره در زمینه مهارت های پژوهشی(مسأله یابی، پروپزال نویسی، مقاله نویسی، پایان نامه نویسی، منبع یابی و...) مهارت افزایی و آمادگی برای کنکور ارشد و دکتری آموزش ترجمه عربی به فارسی آموزش نرم افزارهای کاربردی عمومی(ورد، اکسل، پاورپوینت، فتوشاپ، کامتازیا و...) و تخصصی(نرم افزارهای قرآنی نور، مکتبة الشاملة، جوامع الکلم، پژوهیار و...) کانال ایتا: https://eitaa.com/mehad1 گروه تبادل ایتا: https://eitaa.com/joinchat/2547581363C254b2ee261
مهاد(مهارت افزایی دانشجویان)
گروه آموزشی و پژوهشی مهاد(مهارت افزایی دانشجویان) با مدیریت دکتر حسین افسردیر فارغ التحصیل دکتری علو
👆👆👆👆 کانال و گروه رو به دوستان خودتون معرفی کنید خصوصا کسانی که می خوان مقاله نویسی یاد بگیرن 🌹🌹
با سلام و احترام یک سال و سه ماه و هفت روز هست که گروه کار خودش رو شروع کرده. خدا رو شکر در این مدت تونستیم در خدمت بزرگواران باشیم. بنای بنده بر این هست که دوره های امسال نیز مانند سال قبل به صورت و برگزار بشه. برای اینکه محتوای جلسات برای همه پربارتر باشه لذا از کسانی که به کار پژوهش و مقاله نویسی علاقه دارن و می خواهند شرکت کنند، درخواست دارم موارد و مسائلی که نیاز به توضیح بیشتر و کار عملی تر دارد را برای بنده خصوصی ارسال کنند تا بهتر برنامه ریزی بشه. در واقع هر فرد نقطه ضعف های خودش توی بحث پژوهش و مقاله نویسی را برای بنده ارسال کنند تا با جمع بندی همه نظرات دوستان محتوای مناسب آماده کنم و ان شاء الله از اوایل مهر دوره را شروع کنیم. /////////// همچنین از دوستان خودتون و کسانی که نیاز به آموزش مقاله نویسی دارن نیز دعوت کنید تا همراه ما باشند. //////// با تشکر از همراهی شما گرامیان. حسین افسردیر @hosinafsardyr 🌹🌹🌹🌹🌹 کانال ما را به دوستان خود معرفی کنید. کانال ایتا: @mehad1
📜📜 . یکی از مسائلی که در پژوهش می تونه موجب دلسردی بشه، عجله است. چه طوری؟ عجله توی چی؟ عجله کجا؟ ✳کار پژوهش نیاز به آموزش دقیق و کافی در رشته و حیطه تخصصی خودش داره. خب حالا اگر کسی بدون این آموزش ها بخواد شروع به نوشتن مقاله کنه، دچار مشکل می شه و نمی تونه یه کار خوب ارائه بده. توی چاپ مقاله دچار مشکل می شه. مرتب ازش اشکال می گیرن. بعد دیگه دلسرد می شه. ✳کسانی که مقاله اولی هستن، اول از مقالات همایشی شروع کنن. ابتدای کار سعی نکنید که برید سمت مقاله علمی-پژوهشی. اول یه چندتا مقاله همایشی بدید تا یه کم دلگرم بشید، بعد کم کم که خوب آموزش دیدید شروع کنید به مقالات ترویجی نوشتن و بعد مقالات پژوهشی. ✳عجله در تدوین مطالب. در جمع آوری داده ها و اطلاعات باید وقت کافی صرف کنید. با چندتا سرچ و چندتا سوال از هوش مصنوعی نمی شه کار قوی و خوب انجام داد. باید تمام منابع ای که ذیل یک بحث هست دقیق دیده بشه و اطلاعات رو به دقت جمع آوری کرد. هر چه اطلاعات دقیق و کافی و کاملی جمع بشه، تحلیل ها قوی تر و بهتر خواهد بود و کار پژوهشی قوی تری ارائه می شه. ✳عجله در ارسال مقاله به مجله. برخی اشکالات جزئی در یک کار می تونه نظر داور رو نسبت به کار عوض کنه. یه باره می بینه توی چکیده چند غلط املایی هست. ذهن افراد معمولا از چند مورد جزئی یه نتیجه گیری کلی می کنه نسبت به کل کار. خب بعد از اتمام مقاله سعی کنید چند بار با دقت متن رو بخونید. از نظر حتما حتما نکات رعایت بشه. امروزه زیبایی چیز مهمی شده هااااا. این رو دست کم نگیرید. زیبایی در نوشتن خیلی مهمه. ✍🏻✍🏻 نکات بعدی رو بعدا می گم🌹 🌹🌹🌹🌹🌹 کانال ما را به دوستان خود معرفی کنید. کانال ایتا: @mehad1
خدا رو شکر 70 نفر در دوره پروپزال نویسی تابستان شرکت کردند. طبق نظر سنجی و درخواست دوستان، برای ترم پاییز نیز این دوره مجدد برگزار می شه. ✅آموزش، تکرار و تمرین رمز موفقیت. 📣📣 ویژگی: ❇️❇️ 1- انجام صفر تا 100 پروزال از انتخاب موضوع تا تصویب در گروه ❇️❇️ 2- پشتیبانی تا تصویب پروپزال جهت یادگیری کامل و رفع اشکال ❇️❇️ 3- آموزش خصوصی با هر فرد ⏰ شروع دوره: بلافاصله بعد از ثبت نام قطعی و عضویت در گروه اختصاصی 💶هزینه: 330هزار تومن : 530هزار تومن 💸💸🔔با همراه آموزش دوره کاربرد در پژوهش هزینه دوره به شماره کارت زیر واریز شود:
6037997254966485
بانک ملی به نام حسین افسردیر (روی شماره بزنید کپی می‌شه) فیش واریز به ای دی زیر ارسال شود تا در گروه اختصاصی عضو شوید: @hosinafsardyr گروه آموزشی و پژوهشی مهاد کانال ایتا: @mehad1
فهم صحیح و دقیق متن کتاب برای پژوهشگر بسیار حائز اهمیت است. به گفته دکتر انصاری توجه بفرمایید: اشتباه آقای جواد طباطبایی در فهم یک عبارت ساده عربی ابن اثیر در المثل السائر در مقایسه میان نظم عربی و فارسی نکته ای دارد به قرار ذیل: الثالث: أن الشاعر إذا أراد أن يشرح أمورا متعددة ذوات معان مختلفة في شعره واحتاج إلى الإطالة بأن ينظم بيت أو ثلاثمائة أو أكثر من ذلك فإنه لا يجيد في الجميع، ولا في الكثير منه، بل يجيد في جزء قليل، والكثير من ذلك رديء غير مرضي، والكاتب لا يؤتي من ذلك، بل يطيل الكتاب الواحد إطالة واسعة تبلغ عشر طبقات من القراطيس، أو أكثر، وتكون مشتملة على ثلاثمائة سطر أو أربعمائة أو خمسمائة، وهو مجيد في ذلك كله، وهذا لا نزاع فيه لأننا رأيناه، وسمعناه وقلناه. وعلى هذا فإني وجدت العجم يفضلون العرب في هذه النكتة المشار إليها، فإن شاعرهم يذكر كتابا مصنفا من أوله إلى آخره شعرا، وهو شرح قصص وأحوال، ويكون مع ذلك في غاية الفصاحة والبلاغة في لغة القوم، كما فعل الفردوسي في نظم الكتاب المعروف بشاه نامه، وهو ستون ألف بيت من الشعر، يشتمل على تاريخ الفرس، وهو قرآن القوم، وقد أجمع فصحاؤهم على أنه ليس في لغتهم أفصح منه، وهذا لا يوجد في اللغة العربية على اتساعها وتشعب فنونها وأغراضها، وعلى أن لغة العجم بالنسبة إليها كقطرة من بحر. آقای طباطبایی معنی این عبارات را گویا به درستی متوجه نشده و از آن تفسیر غریبی کرده که حقیقتا مایه شگفتی است: اما سده‌های پیشتر ادیبی مانند ابن اثیر، که اهل ایدئولوژی نبود و جایگاه نامه‌های مهم در تمدن عربی و ایرانی را می‌دانست، این نکته را دریافته بود که تنها ملّتی کهن، مانند ایرانیان، می‌تواند «شاهنامه» داشته باشد و ادب عربی، که اگر هم بتوان زبان یک «ملّت» واحد به شمار آورد، اما زبان «ملّی» نیست، به خلاف زبان فارسی که پیوسته زبان آئینی و ملّی یک ملّت تاریخی واحد بوده، در شرایط امتناع تدوین «شاهنامه» قرار دارد. اینجا ابن اثیر اشاره اش به قدرت بر فصاحت در نظم فارسی و مقایسه آن با توانایی بر حفظ پایه فصاحت در نظم عربی است. او می گوید در حالی که ایرانیان همچون فردوسی در شاهنامه توانایی ترتیب دادن کتابی به نظم در هزاران بیت شعر با حفظ فصاحت در نظم را دارند اما در نظم عربی چنین توانایی و برخلاف نثر عربی دیده نشده. این چه ربطی به تفسیر بی پایه آقای طباطبایی دارد باید از خود ایشان جویایش شد. اینجا بحث امتناع و پایه های قومی و ملی در میان نیست. بحث نسبت میان نثر و نظم عربی است. بد نیست ایشان یک مراجعه ای به اصل کلام ابن اثیر بکند شاید در تفسیر خود تجدید نظری بفرمایند. این نکته را هم اضافه کنم که اگر اینجا فردوسی از شاهنامه به عنوان قرآن القوم یاد می کند معنی اين گفته برخلاف تفسیر غلط برخی از نویسندگان اين نیست که شاهنامه قداست و جايگاه قرآن را در ميان ایرانیان (به تعبیر او عجم) دارد بلکه مقصودش اگر کل عباراتش را بخوانيد اين است که همچون قرآن که برای اعراب محرک و بنای استوار رشد ادب عرب را فراهم کرد شاهنامه موجب گسترش و شکل گيری زبان و ادب و شعر فارسی شد. در حقيقت مسئله ابن الأثير تأکيد بر سهم زبانی شاهنامه در ادب فارسی است. دکتر حسن انصاری https://t.me/azbarresihayetarikhi