🚩 ضاحیهی مقدسه
این چه شبیست پشت سر، وسوسه پشت وسوسه
این چه رهیست پیش رو، حادثه پشت حادثه
جای تعجب است این، اوج تقرّب است این
خون شهید گشته با خون خدا مقایسه!
سوخته چشمِ تر مرا، ساخته پُرجگر مرا
شوق زیارت تو در ضاحیهی مقدّسه
حیدر اگر بنا کند کربوبلا به پا کند،
حرمله و یزید را میفکند به مخمصه
::
درس خطیب اگر بوَد زمزمهی شجاعتی
جمعه به جمعه وا شود مدرسه پشت مدرسه...
#مهدی_جهاندار
#شهید_سید_حسن_نصرالله
#شهید_سید_هاشم_صفیالدین
#از_جنس_عزای_سیدالشهدا
#جمعه_نصر
@mehdi_jahandar
🚩 هی هات | جهاندار
🚩 ضاحیهی مقدسه این چه شبیست پشت سر، وسوسه پشت وسوسه این چه رهیست پیش رو، حادثه پشت حادثه جای ت
پایهگذار مکتب عشق، حسین بود و بس
عقل، هنر کند شود خادم این مؤسسه!
@mehdi_jahandar
🚩 حیدر اگر بنا کند کربوبلا به پا کند،
حرمله و یزید را میفکند به مخمصه...
#وعده_صادق
@mehdi_jahandar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚩 ایمان به وعدههای الهی گرهگشاست
پیروزی نهایی از آنِ صبورهاست...
#صادق_الوعد
@mehdi_jahandar
🚩 فردا که انتفاضه جهانگیر میشود
یحیی میان معرکه تکثیر میشود...
#شهید_یحیی_سنوار
@mehdi_jahandar
🚩 در پشت خط بمان! کف میدان چهمیکنی
فرمانده! در میان شهیدان چهمیکنی...
#مرد_میدان
@mehdi_jahandar
🚩 بیصلح و بیمذاکره پیروز میشویم
یا کربلای هرشب و هرروز میشویم...
#شهید_یحیی_سنوار
@mehdi_jahandar
هدایت شده از روشنا کهگیلویه و بویراحمد
💢 فرداهایی که خواهند رسید
اوّل. روشن است که دیر یا زود، صهیونیستها به ما پاسخ خواهند داد ولی این پاسخ بهگونهای صورتبندی میشود که پاسخ متقابل ما، چندان مشروعیت نداشته باشد. و این از تسلط صهیونیستها به جنگ شناختی است که تا بتوانند جنبۀ فکری و روانی را بر عملیات خود غالب کنند. این چرخه، متوقف نخواهد شد و ما وارد دورهای شدهایم که نوعی « #شبهجنگِ_مهارشدۀ_فرسایشیِ_فزاینده » است. این تاریخ، دربردارندۀ برآمدن ما و برافتادن آنهاست و در این حال، روشن است که چنین نزاعی، رخ خواهد داد و سرنوشت تاریخ به آن وابسته خواهد بود. ما باید تجهیزات جنگ شناختی را تدارک کنیم و جبهۀ فکری و رسانهای تشکیل بدهیم تا به عملیات نظامی، ضمیمه بشود.
دوّم. جامعۀ ما نیز میداند که چنین دورهای را پیش رو دارد و از این نظر، آماده است و میداند که این شرایط، «قهری» و «اجتنابناپذیر» است. ما آغاز نکردیم و نمیتوانیم تعدّی دشمن را نیز بیپاسخ بگذاریم. البته بخشی از جامعه، همراه نیست و این نشاندهندۀ ازدسترفتن پارهای از بدنۀ اجتماعی، حتی دربارۀ مسألۀ بسیار بدیهی و روشنی همچون رژیم صهیونیستی، است. خوشبختانه بهصورت پیشدستانه، مقداری «ادبیات جنگ» توسط نیروهای انقلابی در این مدت تولید شد و از این جهت، بخش منفعل جامعه، دیگر دچار «شوک» و «هیجان انفجاری» نخواهد شد. تولید این ادبیات، به معنی آن نبود که نیروهای انقلابی، خواهان جنگ هستند، بلکه در واقع، نوعی «رجزخوانی» کردند که هم کارکرد بیرونی داشت و هم کارکرد درونی. از این نظر، بخش ناهمراه جامعه، تا حدی آماده شده است که موقعیّتهای فروتر از جنگ را تحمل کند. ما در همان آغاز، به سراغ سطر آخر رفتیم تا نشان بدهیم که پروا و هراسی نداریم و ارادۀ تاریخیمان دچار تزلزل نشده است. این انتخاب درست، قوّت قلب و اطمینان درونی در جامعه ایجاد کرد.
سوّم. پاسخ صهیونیستها به ما، چهبسا موفق باشد. در این حال، این عملیات کامیاب، به معنی پیروزی آنها نیست، چون در این نوع، پیروزی معنی ندارد و دو طرف، فقط در یک روند فزاینده، پیش خواهند رفت. در این چهارچوب، شکست به معنی «پاسخندادن» است، اما « #پاسخ_موفق » به معنی پیروزی نیست. ازاینرو، پاسخ متقابل ما هرگز نباید با تأخیر همراه باشد. تأخیر پاسخ در این نوع، پیام ضعف ارسال میکند و از این نظر، جامعه نیز خود را میبازد. نباید به دلیل تأخیر، جامعه را دچار توهم بیقدرتی و ضعف کرد. جامعه در ضرورت پاسخ ما تردیدی ندارد، اما به احتمال قوی در نتیجۀ نهایی و پایان این چرخه، پرسش دارد. ما باید بکوشیم که در جایی، این چرخه را متوقف کنیم، وگرنه فرسایشیشدن این شبهجنگ، به نفع ما نیست. بخشی از جامعه، همراهی چندانی ندارند و بخش دیگر نیز که گرفتار دشواریهای معیشتی هستند، خسته خواهند شد. پس باید پاسخِ «فلجکننده» و «مرعوبگر» تدارک دید که در حکم «نقطۀ پایان» باشد.
چهارم. مهمترین کاری که نظام در این شرایط میتواند انجام بدهد، ایجاد ثبات و تعادل اقتصادی است. هرگونه تکانه و تنشی در این موقعیت، ممکن است بخش ناهمراهِ جامعه را در برابر حاکمیّت قرار بدهد. بخش بزرگ جامعه، مشکل ایدئولوژیک ندارد و تنها ناخرسند از تنگناهای معیشتی است. اگر این معضله تا حدی برطرف شود و نسبت به جامعه، حملۀ اقتصادی نشود، از حملههای نظامی، کاری ساخته نیست. اینک روشن شده است صهیونیسم در شرقآسیا، نفسهای آخر را میکشد و داستانش به سطر آخر نزدیک شده است. ما باید نگران درون باشیم که مبادا #ندانمکاریهای_اقتصادی و #فقدان_برنامه و رهاسازی سفرۀ مردم ، کار را دشوار کند.
پنجم. همچنین برخلاف تصوّر و القای اصحاب وفاقِ عملگرایانه و نامعرفتی، هرگز اینچنین نیست که وادادگی نسبت به « #خطوط_قرمزِ_فرهنگی »، موجبات وفاق داخلی را در برابر دشمن خارجی فراهم خواهد کرد. این سیاست، نتیجۀ معکوس خواهد داد و به معنی انفعال و احساس ضعفِ جمهوری اسلامی، تعبیر خواهد شد. #جمهوری_اسلامی باید نشان بدهد که هم در داخل و هم در خارج، مقتدر و قوی و بانشاط است و بر سر هیچیک از خطوط قرمزش، معامله نمیکند؛ چه در «سیاست خارجی» و چه در «فرهنگ». جبهۀ متّحدِ داخلی که بخواهد بر اساس رهاسازی شبکههای اجتماعیِ غربی و حجاب شکل بگیرد، بر سر مسألۀ فلسطین نیز معامله و عقبنشینی خواهد کرد. چنین نیست که « #زنجیرۀ_تساهل »، محدود به فرهنگ باشد، بلکه در سیاست خارجی، جلوهگری بیشتری خواهد داشت. پس باید به صورت همزمان، نسبت به همۀ خطوط قرمز، حسّاس و غیور بود و از بخشی به نفع بخش دیگر، عبور نکرد.
#ققنوس_آتشین
🌐 @ghoghnuos13
─┅═ঊঈ☘️🌼☘️ঊঈ═┅─
بیلشکریم، حوصلهی شرح قصه نیست
(ابوالفضل نظری)
🚩 سوگ بیکرانه
کوهآهنیم، حوصلهی شرح قصه نیست
لاتَحزَنیم، حوصلهی شرح قصه نیست
تیغیم؟ غمزهایم؟ شرابیم؟ چیستیم؟
مردافکنیم، حوصلهی شرح قصه نیست
خونی که تا همیشهی تاریخ عاشقان
بر گردنیم، حوصلهی شرح قصه نیست
دزدیده و دریده و خونین و چاکچاک
پیراهنیم، حوصلهی شرح قصه نیست
با دوست مهربان و وفادار و، سختگیر
با دشمنیم، حوصلهی شرح قصه نیست
در سوگ بیکرانهی دریادلانمان
بیشیونیم، حوصلهی شرح قصه نیست
ای مرگ سرخ، در تب و تابِ به پای تو،
افتادنیم، حوصلهی شرح قصه نیست
#مهدی_جهاندار
@mehdi_jahandar
🔸 راز پریشان
میخواستم از موی تو چیزی بنویسم
بنشینم و پهلوی تو چیزی بنویسم
میخواستم آنگونه که سعدی به غزل گفت
از نرگس جادوی تو چیزی بنویسم
میخواستم از مولوی الهام بگیرم
از گوشهی ابروی تو چیزی بنویسم
شاید به همان شیوه که حافظ به تو خوش بود
از گیسوی خوشبوی تو چیزی بنویسم
آن زلف که در باد رها شد، دل من بود
من با چه دلی سوی تو چیزی بنویسم؟
گیسوی تو لُو رفته در این شهر، چگونه
دربارهی گیسوی تو چیزی بنویسم!
ای گمشدهی شعر پریشان معاصر
میخواستم از موی تو چیزی بنویسم...
#مهدی_جهاندار
@mehdi_jahandar