eitaa logo
کانال‌رسمی‌مسجدامام‌حسین‌علیه‌السلام‌شهرجدیدپرند
844 دنبال‌کننده
5.9هزار عکس
1.2هزار ویدیو
57 فایل
﷽ کانال‌رسمی‌مسجدامام‌حسین‌علیه‌السلام استان‌تهران، شهرجدید‌پرند، فاز۲، میدان‌ایمان اطلاع‌رسانی مراسمات گزارش‌های تصویری اعلان‌های ملی، مذهبی و مناسبتی کمک‌های مردمی 6037997976803461 مسجدامام‌حسین‌علیه‌السلام
مشاهده در ایتا
دانلود
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم امام علی علیه السلام : آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است. نهج البلاغه(صبحی صالح) ص223 ، خطبه 158 هرشب آیاتی از قرآن کریم را با تأمل و دقت مطالعه کنیم. ترجمه و تفسیر آیه به آيه سوره صافات آیات 25 تا 29 أعوذ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ مَا لَكُمْ لَا تَنَاصَرُونَ (25) بَلْ هُمُ الْيَوْمَ مُسْتَسْلِمُونَ (26) وَأَقْبَلَ بَعْضُهُمْ عَلَي بَعْضٍ يَتَسَاءلُونَ (27) قَالُوا إِنَّكُمْ كُنتُمْ تَأْتُونَنَا عَنِ الْيَمِينِ (28) قَالُوا بَل لَّمْ تَكُونُوا مُؤْمِنِينَ (29) ترجمه : (به آنان گفته مى شود:) چه شد كه امروز يكديگر را يارى نمى كنيد؟ (آرى، نمى توانند يكديگر را يارى كنند،) بلكه آنان امروز كاملاً تسليم (قدرت خداوند) هستند. و بعضى از آنان به بعضى ديگر روى كرده و از يكديگر مى پرسند. (پيروان به رهبران) گويند: بى شك شما بوديد كه از روى قهر و غلبه (براى گرايش ما به كفر و شرك) به سراغ ما مى آمديد. (گروه ديگر در پاسخ) گويند: (اين چنين نيست) بلكه شما خود اهل ايمان نبوديد. نکته ها: «مستسلمون» از باب استفعال يا براى مبالغه در تسليم و به معناى تسليم كامل است، يا به اين معناست كه مشركان به جاى حمايت، يكديگر را تسليم قهر الهى مى كنند. «يمين» يا از «يُمن» به معناى خير وبركت است، يعنى شما از در خيرخواهى به سراغ ما آمديد و ما را منحرف كرديد و يا كنايه از قدرت وقهر است، زيرا دست راست رمز قدرت است. در آيات متعدّدى از قرآن، گفتگوى دوزخيان با يكديگر و دوزخيان با شيطان و با مؤمنان و با فرشتگان و با خداوند كه در آن ها انواع استمدادها براى رهايى مطرح شده، آمده است ولى در همه موارد پاسخ منفى مى شنوند و در برخى موارد تقصير را به گردن يكديگر مى اندازند و مى گويند: اگر شما نبوديد ما ايمان داشتيم «لولا انتم لكنّا مؤمنين» ولى پاسخ مى شنوند كه چنين نيست، بلكه شما خود ايمان آورنده نبوديد. «بل لم تكونوا مؤمنين» پیام‌ها : - در قيامت، مجرمان نمى توانند هيچ يارى و كمكى به يكديگر بكنند. «ما لكم لا تناصرون» - گردنكشان، در قيامت تسليم خواهند شد. «بل هم اليوم مستسلمون» - مجرمين در قيامت خود را تبرئه و گناه خود را به گردن ديگران مى اندازند. «تأتوننا عن اليمين» - استفاده از قدرت(7) يا تظاهر به خيرخواهى(8) از شيوه هاى پيشوايان كفر و شرك براى اغفال ديگران است. «تأتوننا عن اليمين» - در روز قيامت، هيچ كس حاضر نيست جرم ديگران را به عهده گيرد. «لم تكونوا مؤمنين» 7) اگر كلمه «يمين» را نشانه دست راست و قدرت بگيريم. 8) اگر كلمه «يمين» را از «يُمن» به معناى خير و بركت بدانيم. بر گرفته از کتاب الکترونیکی تفسير نور مرکز اطلاع رسانی غدیر
🌹الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَهِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ علی ابن ابیطالب وَ الْأَئِمَّهِ المعصومین عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ ذکر روز شنبه: یا رب العالمین  (ای پروردگار جهانیان)ذکر روز شنبه به نام پیامبر اکرم (ص) است. روایت شده که در این روز زیارت حضرت رسول الله (ص) خوانده شود که خواندنش موجب بی‌نیازی می‌شود. صبح همه دوستان بخیر و شادی و سلامتی
‼️هدیه به کارمند 🔷س ۵۷۵۲: چنانچه فردی از باب تشکر و قدردانی از کارمند، هدیه ای به او اهداء کند، حکمش چیست؟ هرچند آن کارمند بدون هیچ گونه چشم داشتی، کاری را انجام داده باشد؟ ✅ج: هدیه در محیط کار و از جانب ارباب رجوع، یکی از خطرناک ترین چیزها است و هر چه بیشتر از آن اجتناب کنید، به صرفه دنیا و آخرت شما، خواهد بود. فقط در یک صورت، دریافت آن جایز است و آن، این است که هدیه دهنده، با اصرار زیاد و با امتناع مأمور از قبول، بالآخره به نحوی آن را اهداء کند. آنهم بعد از انجام کار و بدون مذاکره و حتّی توقّع قبلی. 📕 منبع: leader.ir 🆔 @resale_ahkam
‼️ اموال دولتی 🔷س ۵۷۵۳: مبلغی معادل دو ماه حقوق ماهانه ام را بر اثر اشتباه از حسابدار دریافت کردم و مسئول مؤسسه را هم مطلع نمودم، ولی مبلغ اضافی را برنگرداندم و در حال حاضر حدود چهار سال از آن می گذرد، با توجه به این که جزء بودجه مالی سالانه مؤسسات دولتی است، چگونه می توانم آن مبلغ را به حساب مؤسسه برگردانم؟ ✅ ج: اشتباه حسابدار مجوّز قانونی برای دریافت مبلغی بیشتر از مقدار مورد استحقاق نیست و واجب است مبلغ اضافی را با احتساب تنزل ارزش پول به آن مؤسسه برگردانید هرچند جزء بودجه سال قبل آن باشد. 🆔 @resale_ahkam
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرحیم * امام باقر علیه السلام  : پیروان اسلام در پرتو معرفت واقعی و درک حقایق علمی روایات ، میتوانند به عالیترین مدارج ایمان نائل شوند. بحارالانوار جلد 1 صفحه 118 ، الحدیث جلد 1 صفحه 365 هرشب روایتی از اهل بیت علیهم السلام را با تفکر و تعمق مطالعه و در زندگی خود بکار ببندیم مصالح اجتماعی، حیا حدیث (1) امام على عليه السلام : اَلحَياءُ مِفتاحُ كُلِّ الخَيرِ؛ حيا كليد همه خوبى هاست. شرح آقا جمال خوانسارى بر غرر الحكم و درر الكلم ج‏1، ص 93، ح340
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم امام صادق علیه السلام : هر كس حقيقت را از طريق قرآن نشناسد، از فتنه ها بركنار نمى ماند. محاسن، ج1، ص216 هرشب آیاتی از قرآن کریم را با تأمل و دقت مطالعه کنیم. ترجمه و تفسیر آیه به آيه سوره صافات آیات 30 تا 33 أعوذ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ وَمَا كَانَ لَنَا عَلَيْكُم مِّن سُلْطَانٍ بَلْ كُنتُمْ قَوْماً طَاغِينَ (30) فَحَقَّ عَلَيْنَا قَوْلُ رَبِّنَا إِنَّا لَذَائِقُونَ (31) فَأَغْوَيْنَاكُمْ إِنَّا كُنَّا غَاوِينَ (32) فَإِنَّهُمْ يَوْمَئِذٍ فِي الْعَذَابِ مُشْتَرِكُونَ (33) ترجمه : و ما را بر شما سلطه و غلبه اى نبود بلكه شما خود گروهى سركش بوديد. پس وعده (عذاب) پروردگارمان بر ما محقّق شد و بدون شك ما چشندگان عذابيم. پس ما شما را گمراه كرديم (امّا نه با قهر) زيرا كه ما خود نيز منحرف بوديم. پس آنان در آن روز، در عذاب الهى مشتركند. پیام‌ها : - پيشوايان كفر، هم به گمراهى خود اعتراف مى كنند و هم مسئوليّت اغفال و گمراه كردن پيروان خود را مى پذيرند. «اغويناكم» ولى مسئوليّت قهر و غلبه و سلطه را نمى پذيرند. «ما كان لنا عليكم من سلطان» - زمينه و عامل انحراف، از درون منحرفان است نه بر اثر فشار بيرون. «كنتم قوماً طاغين» - بالاخره پيشوايان شرك در روز قيامت به توحيد و ربوبيّت الهى اعتراف مى كنند. «قول ربّنا» - در دنيا وعده و وعيد خداوند به گوش سران شرك رسيده است و از روى تعمّد منكر شده اند. «قول ربّنا» - انسان موجودى آزاد از جبر اجتماعى و فرهنگى است. «بل كنتم قوماً طاغين» - گمراه بودن، زمينه گمراه كردن است. «اغويناكم انا كنا غاوين» - خداوند در عذاب پيشوايان و پيروان كفر عادل است. «فى العذاب مشتركون» - مردم عادى هم در پديد آمدن نظام و يا افراد فاسد و هم در رشد و تقويت و بقاى ظلم آنان مؤثّرند. زيرا اگر سهم يا اثرى نداشته باشند در عذاب شريك نمى بودند. «فى العذاب مشتركون» بر گرفته از کتاب الکترونیکی تفسير نور مرکز اطلاع رسانی غدیر
🌹الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَهِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ علی ابن ابیطالب وَ الْأَئِمَّهِ المعصومین عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ ذکر روز یکشنبه: یا ذالجلال والاکرام  (ای صاحب شکوه و بزرگواری)ذکر روز یکشنبه که به اسم امیرالمومنین (ع) و حضرت زهرا (س) می باشد موجب فتح و نصرت می شود روایت شده است که در این روز زیارت حضرت امیرالمؤمنین (ع) و زیارت حضرت زهرا (س) خوانده شود. صبح همه دوستان بخیر و شادی و سلامتی
‼️بر طرف شدن عین نجاست 🔷اگر بدن حیوان به چیز نجسی آلوده شد، همین که آن چیز برطرف شد، بدن آن حیوان پاک می‌شود و احتیاج به آب کشیدن نیست. همینطور است داخل بدن انسان، مانند داخل دهان یا بینی، مشروط بر این که نجاست از بیرون به آن نرسیده باشد، پس خونی که از دندان می‌اید اگر عین آن در آب دهان از بین برود دهان پاک است. 📕منبع: رساله آموزشی امام خامنه‌ای 🆔 @resale_ahkam
‼️ احتکار و تعزیر مالی محتکر 🔷س ۵۷۵۵: احتکار چه چیزهایی از نظر شرعی حرام است؟ آیا تعزیر مالیِ محتکران به نظر جنابعالی جایز است؟ ✅ج: حرمتِ احتکار بر اساس آنچه در روايات آمده و نظر مشهور هم همان است، فقط در غلّاتِ چهارگانه و در روغن حيوانی و روغن نباتی است که طبقات مختلف جامعه به آن نياز دارند، ولی حکومت اسلامی هنگامی که مصلحت عمومی اقتضا کند، حق دارد از احتکار ساير احتياجات مردم هم جلوگيری کند و اجرای تعزير مالی بر محتکر در صورتی که حاکم صلاح بداند، اشکال ندارد. 📕منبع: khamenei.ir 🆔 @resale_ahkam
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرحیم * جابر گوید که امام باقر علیه السلام  فرمود : ای جابر به خدا سوگند ، حدیثی که از فردی صادق ، در زمینه حلال و حرام به دست آوردی ، از آنچه خورشید بر آن میتابد با ارزشتر است. بحارالانوار جلد 2 صفحه 146 حدیث 15 هرشب روایتی از اهل بیت علیهم السلام را با تفکر و تعمق مطالعه و در زندگی خود بکار ببندیم مصالح اجتماعی، حیا حدیث (3) رسول اكرم صلى الله عليه و آله : إنَّ اللّه يُحِبُّ الحَيِىَّ الحَليمَ العَفيفَ المُتَعفِّفَ؛ خداوند انسان با حياىِ بردبارِ پاك دامنى را كه پاكدامنى مى ورزد، دوست دارد. كافى(ط-الاسلامیه) ج2، ص112، ح8
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم امام علی علیه السلام حقّ فرزند بر پدر ، آن است كه نام خوب بر او بگذارد و او را خوب تربيت كند و قرآن به او بياموزد. نهج البلاغة(صبحی صالح) ص546 ، حكمت 399 هرشب آیاتی از قرآن کریم را با تأمل و دقت مطالعه کنیم. ترجمه و تفسیر آیه به آيه سوره صافات آیات 34 ت 38 أعوذ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ إِنَّا كَذَلِكَ نَفْعَلُ بِالْمُجْرِمِينَ (34) إِنَّهُمْ كَانُوا إِذَا قِيلَ لَهُمْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ يَسْتَكْبِرُونَ (35) وَيَقُولُونَ أَئِنَّا لَتَارِكُوا آلِهَتِنَا لِشَاعِرٍ مَّجْنُونٍ (36) بَلْ جَاء بِالْحَقِّ وَصَدَّقَ الْمُرْسَلِينَ (37) إِنَّكُمْ لَذَائِقُو الْعَذَابِ الْأَلِيمِ (38) ترجمه : همانا ما با مجرمان اين گونه رفتار مى كنيم. آنان كه هرگاه برايشان «لا اله الا اللّه» گفته مى شد، تكبر مى ورزيدند. و مى گفتند: آيا ما به خاطر شاعرى ديوانه خدايانمان را رها كنيم؟ (هرگزچنين نيست) بلكه او حقّ آورده و انبيا (پيشين) را تصديق نموده است. شما (نيز به خاطر اين روحيه استكبارى و تهمت ها و لجاجت ها) عذاب دردناك الهى را خواهيد چشيد. پیام‌ها : - سنّت عدل الهى نسبت به مجازات مجرمان يكسان است. «انّا كذلك نفعل بالمجرمين» - ريشه عذاب، جرم انسان هاست. «نفعل بالمجرمين» - نشانه مجرم، داشتن روحيه استكبارى در برابر توحيد است. «يستكبرون» - پيامبران، مردم را به سوى خدا مى خواندند نه خود. «قيل لهم لا اله الا اللّه» - تهمت و تحقير ديگران و تعصب بر عقايد خرافى، نشانه استكبار است. «يستكبرون و يقولون... لشاعر مجنون» - تكبّر، فكر انسان را واژگون مى كند. (عاقل ترين مردم را ديوانه و بت هاى سنگى را خدا مى پندارد). «الهتنا لشاعر مجنون» - تهمت ها را بايد پاسخ داد. «بل جاء بالحقّ» - سخنان پيامبر اسلام و شعار لا اله الا اللّه جاذبه شديدى در فطرت ها ايجاد مى كرد. (تهمت شاعر به خاطر جذّابيّت سخنان حضرت بود). «لشاعر» - مشركان معبودهاى متعدّدى داشتند. «آلهتنا» - تعاليم همه انبيا يكى است و تمام انبيا به توحيد و حقّ دعوت مى كردند و پيامبر اسلام نيز آنان را تصديق مى كرد. «و صدّق المرسلين» - هم خود اهل حقّ باشيد و هم حقّانيّت ديگران را تصديق كنيد. «جاء بالحقّ و صدّق المرسلين» - كيفر كسانى كه از روى آگاهى، قرآن را شعر و پيامبر را مجنون مى خواندند، عذاب دردناك است. «العذاب الاليم» بر گرفته از کتاب الکترونیکی تفسير نور مرکز اطلاع رسانی غدیر