eitaa logo
کانال‌رسمی‌مسجدامام‌حسین‌علیه‌السلام‌شهرجدیدپرند
827 دنبال‌کننده
5.8هزار عکس
1.2هزار ویدیو
57 فایل
﷽ کانال‌رسمی‌مسجدامام‌حسین‌علیه‌السلام استان‌تهران، شهرجدید‌پرند، فاز۲، میدان‌ایمان اطلاع‌رسانی مراسمات گزارش‌های تصویری اعلان‌های ملی، مذهبی و مناسبتی کمک‌های مردمی 6037997976803461 مسجدامام‌حسین‌علیه‌السلام
مشاهده در ایتا
دانلود
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم هر روز آیاتی از قرآن کریم را با تأمل و دقت مطالعه کنیم. ترجمه و تفسیر آیه به آيه سوره زمر آیه 61 أعوذ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ وَيُنَجِّي اللَّهُ الَّذِينَ اتَّقَوا بِمَفَازَتِهِمْ لَا يَمَسُّهُمُ السُّوءُ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ (61) ترجمه : و خداوند كسانى را كه تقوا پيشه كرده اند، همراه با كاميابى شان نجات مى دهد، در حالى كه هيچ بدى به آنان نرسد و ايشان اندوهگين نشوند. نکته ها: در آيه قبل سخن از روسياهى كسانى كه به خدا دروغ مى بندند و دوزخيان بود و در اين آيه سخن از رستگارى متّقين است. پیام‌ها : - تقوا وسيله نجات و رستگارى است. «و ينجّى اللّه الّذين اتّقوا بمفازتهم» - هيچ گونه بدى بيرونى به متّقين نزديك نمى شود. «لا يمسّهم السّوء» - متّقين هيچ گونه اندوه درونى ندارند. «و لا هم يحزنون» آیه 62 و 63 اللَّهُ خَالِقُ كُلِّ شَيْءٍ وَهُوَ عَلَي كُلِّ شَيْءٍ وَكِيلٌ (62) لَهُ مَقَالِيدُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَالَّذِينَ كَفَرُوا بِآيَاتِ اللَّهِ أُوْلَئِكَ هُمُ الْخَاسِرُونَ (63) ترجمه : خداوند آفريدگار هر چيزى است و اوست كه بر هر چيز نگهبان (و حافظ و ناظر) است. كليدهاى آسمان ها و زمين براى اوست و كسانى كه به آيات الهى كفر ورزيدند آنان همان زيان كارانند. نکته ها: مشركان، خالق بودن خدا را قبول داشتند، چنانكه در آيه 38 همين سوره خوانديم كه اگر از آنان سؤال كنى آفريدگار آسمان ها و زمين كيست؟ خواهند گفت: خدا. ولى نظارت و حفاظت را به بت ها نيز نسبت مى دادند. پیام‌ها : - موحّد واقعى كسى است كه به تمام ابعاد توحيد معتقد باشد: توحيد در خالقيّت. «خالق كلّ شى ء» توحيد در ربوبيّت. «على كلّ شى ء وكيل» توحيد در عبادت. آيه بعد: «افغير اللّه تأمرونّى اعبد...» - همه هستى، در آفرينش و بقا، محتاج او هستند. «خالق كلّ شى ء و هو على كلّ شى ء وكيل» - خداوند آفريدگار هستى است و باز هم مى تواند خلق كند. «خالق... له مقاليد» - كفر منكران، به خدا ضررى نمى زند، زيرا او مالك آسمان ها و زمين است. «و الّذين كفروا... اولئك هم الخاسرون» بر گرفته از کتاب الکترونیکی تفسير نور مرکز اطلاع رسانی غدیر
‼️سجده کردن برای غیر خدا 🔷س 1805: بعضی از زائران ائمه معصومین (علیهم السلام) هنگام ورود به حرم، در آستانه ورودی  سجده می کنند؛ آیا چنین عملی جایز است؟ ✅ج: سجده کردن برای غیر خداوند متعال حرام است و بعضی از مردم که در آستانه‌ی درب حرم امامان (علیهم السلام) در ظاهر سجده می کنند، اگر به عنوان آستان بوسی باشد یا به قصد سجده‌ی شکر خدای متعال باشد، فی نفسه اشکال ندارد. 📕منبع: leader.ir 🆔 @resale_ahkam
‼️بستن گره به ضریح امامان و امام زادگان 🔷س 1820: بستن پارچه، گره و قفل به ضریح امامان و امام زادگان چه حکمی دارد؟ ✅ج: این گونه امور وجه شرعی ندارد. 📕منبع: leader.ir 🆔 @resale_ahkam
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيم دوستان عزیز هر شب حدیثی از احادیث کتاب الکترونیکی مشکوة را با تأمل و دقت مطالعه کنیم. مصالح اجتماعی، عدالت حدیث (34) امام علی علیه السلام : وَ سُئِلَ علیه السلام [أَيُّمَا] أَيُّهُمَا أَفْضَلُ الْعَدْلُ أَوِ الْجُودُ؟ فَقَالَ علیه السلام الْعَدْلُ يَضَعُ الْأُمُورَ مَوَاضِعَهَا وَ الْجُودُ يُخْرِجُهَا مِنْ جِهَتِهَا وَ الْعَدْلُ سَائِسٌ عَامٌّ وَ الْجُودُ عَارِضٌ خَاصٌّ فَالْعَدْلُ أَشْرَفُهُمَا وَ أَفْضَلُهُمَا از حضرت سوال شد کدام یک بالاتر است عدالت یا بخشش؟ فرمودند عدالت کارها در جایگاهش قرار می دهد و بخشش از جایگاهش خارج می کند و عدالت سیاست عام است و بخشش سیاست خاص پس عدالت شریفتر و بالاتر است نهج البلاغه(صبحی صالح) ص 553 ، ح 437
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم هر روز آیاتی از قرآن کریم را با تأمل و دقت مطالعه کنیم. ترجمه و تفسیر آیه به آيه سوره زمر آیه 64 و 65 أعوذ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ قُلْ أَفَغَيْرَ اللَّهِ تَأْمُرُونِّي أَعْبُدُ أَيُّهَا الْجَاهِلُونَ (64) وَلَقَدْ أُوحِيَ إِلَيْكَ وَإِلَي الَّذِينَ مِنْ قَبْلِكَ لَئِنْ أَشْرَكْتَ لَيَحْبَطَنَّ عَمَلُكَ وَلَتَكُونَنَّ مِنَ الْخَاسِرِينَ (65) ترجمه : بگو: «اى نادانان! آيا مرا فرمان مى دهيد كه جز خدا بپرستم؟» و قطعاً به تو و به كسانى كه (از پيامبران) پيش از تو بوده اند وحى شده است كه: «اگر شرك ورزى بدون شك عمل تو تباه مى شود و قطعاً اززيانكاران خواهى شد.» نکته ها: شركِ بعد از توحيد، عبادات را محو مى كند. در اين آيه، شرك و در آيه 217 سوره بقره ارتداد سبب حبط عمل معرّفى شده است. «و من يرتدد منكم عن دينه فيمت و هو كافر فاولئك حبطت اعمالهم فى الدنيا و الآخرة» گرچه مخاطب اوليه در اين آيات، شخص پيامبر است، امّا همه مردم در اين امور با پيامبر شريكند و خطاب خداوند به پيامبر از جهت اهميّت موضوع است كه حتّى اگر پيامبر هم لحظه اى شرك ورزد اعمالش تباه خواهد شد و زيان خواهد كرد و يا از باب به در مى گويد تا ديوار بشنود. پیام‌ها : - جهل، سرچشمه انحرافات است. «افغير اللّه... اعبد ايها الجاهلون» - هرگز در برابر خواسته هاى نابخردان تسليم نشويم. «تأمرونّى... ايها الجاهلون» - عبادت بايد بر اساس معرفت معبود باشد. «افغير اللّه اعبد... ايها الجاهلون» - نابخردان، در صدد به انحراف كشاندن ديگران، حتّى انبيا هستند. «تأمرونّى... ايها الجاهلون» - پيامبر اسلام آخرين پيامبر آسمانى است. «الّذين من قبلك» (در قرآن هرگز «من بعدك» نيامده است). - شرك، از هيچ كس قابل اغماض نيست. «لئن اشركتَ» - عصمت انبيا مانع امر و نهى و تشويق و تهديد الهى نيست. «لئن اشركتَ» - خطر شرك بسيار جدى است. (سه بار حرف لام مفتوحه كه نشانه تأكيد است تكرار شده). «لئن - ليحبطنّ - لتكوننّ» بر گرفته از کتاب الکترونیکی تفسير نور مرکز اطلاع رسانی غدیر