eitaa logo
کانال‌رسمی‌مسجدامام‌حسین‌علیه‌السلام‌شهرجدیدپرند
828 دنبال‌کننده
5.7هزار عکس
1.2هزار ویدیو
56 فایل
﷽ یوسف‌گم‌گشتہ‌باز‌آید، اگر‌ثابت‌شود؛ درفراقش‌مثل‌یعقوبیم وحسرت‌می‌خوریم...! +اللّهُمَّ‌صَلِّ‌عَلی‌مُحَمَّد‌وَآلِ‌مُحَمَّدوَعَجِّل‌فَرَجَهُم+
مشاهده در ایتا
دانلود
حدیث (6) پيامبر صلى الله عليه و آله : خَمْسٌ مِنْ سُنَنِ الْمُرْسَلينَ: اَلْحَياءُ وَ الْحِلْمُ وَ الْحِجامَةُ وَ السِّواكُ وَ التَّعَطُّرُ؛ پنج چيز از سنت پيغمبران است: حيا، حلم، حجامت، مسواك و عطر زدن. نهج الفصاحه ص462 ، ح 1463
بسم الله الرحمن الرحیم ترجمه و تفسیر آیه به آيه سوره ابراهیم آيه 30 اعوذ بالله من الشیطان الرجیم وَجَعَلُواْ لِلّهِ أَندَاداً لِّيُضِلُّواْ عَن سَبِيلِهِ قُلْ تَمَتَّعُواْ فَإِنَّ مَصِيرَكُمْ إِلَي النَّارِ ترجمه : (رهبران فاسد) براى خداوند شريك هايى قرار دادند، تا مردم را از راه خدا گمراه نمايند. بگو: كامياب شويد كه قطعاً پايان كار شما آتش است . نکته ها: بعضى در آفرينش جهان، براى خداوند شريك قايل اند، و بعضى در نعمت ها براى خدا شريك مى پندارند. داشتنِ سلامتى و علم و قدرت و عزّت و مال را از هنر خود يا قدرت ها مى شمارند، اما بسيار زود درمى يابند كه به گمراهى رفتند. پیامها: - از بدترين انواع كفران نعمت، شريك قرار دادن براى خدا و گمراه كردن مردم است. «و جعلوا للَّه انداداً ليضلّوا» - گاهى سرچشمه ى شرك، طاغوت ها هستند. «و جعلوا للَّه انداداً ليضلّوا» و گاهى جاذبه ى بت ها عامل انحرافند. «واجنُبنى و بنّى ان نعبد الاصنام ربّ انهنّ اضللن كثيراً من النّاس»(61) - خداوند افرادى را به حال خود رها مى كند.«قل تمتّعوا» - كافران در دنيا كاميابند، ولى آخرت ندارند. «تمتعوا فانّ مصيركم الى النّار» - هر رفاهى نشانه ى مهر نيست، شايد وسيله و مقدّمه ى قهر الهى باشد. «تمتّعوا» 61) ابراهيم، 35 - 36. آيه 31 قُل لِّعِبَادِيَ الَّذِينَ آمَنُواْ يُقِيمُواْ الصَّلاَةَ وَيُنفِقُواْ مِمَّا رَزَقْنَاهُمْ سِرّاً وَعَلانِيَةً مِّن قَبْلِ أَن يَأْتِيَ يَوْمٌ لاَّ بَيْعٌ فِيهِ وَلاَ خِلاَلٌ ترجمه : (اى پيامبر) به بندگان من (آنان) كه ايمان آورده اند، بگو: نماز را برپا دارند، و از آنچه به آنان روزى داده ايم، پنهان و آشكار انفاق كنند قبل از آن كه روزى فرا رسد كه در آن نه دادوستدى باشد و نه دوستى و رابطه اى. نکته ها: انفاق آشكار، سبب تربيت نسل و تشويق ديگران و رفع تهمت از خود است و انفاق پنهانى عامل رشد و اخلاص است. البته بعضى مفسّران گفته اند: انفاق علنى مربوط به انفاق هاى واجب است، مثل خمس و زكات و انفاق مخفى، مربوط به موارد مستحب است، مثل صدقه. با اين كه هر يك از انفاق آشكار و پنهان آثارى دارند، ولى شايد بتوان گفت، انفاق پنهان بهتر است، چون در اين آيه كلمه ى «سرّاً» بر «علانيةً» مقدّم شده است. پیامها: - براى فرمان دادن، به طرف خود شخصيت دهيد. «لعبادى» بندگى خدا مدال افتخار مومنان است. - ايمان قلبى كافى نيست، نماز، انفاق و عمل صالح لازم است. «آمنوا يقيموا الصلوة وينفقوا» - اسلام دين جامع است. رابطه با خدا و كمك به محرومين، در كنار هم و شرط قبولى يكديگرند. «يقيمواالصلوة و ينفقوا» - مورد انفاق، تنها مال نيست، از هر چه داريم بايد انفاق كنيم. (چه علم و ثروت، چه آبرو و قدرت) « ممّا رزقناهم» - انفاق بايد از رزق خدا يعنى مال حلال باشد، نه از هر مالى كه داشتيم. فرمود: «رزقناهم » و نفرمود «عندكم» - انفاق بايد گاهى پنهان و گاهى آشكارا باشد. «سرّاً و علانية» - از فرصت ها استفاده كنيد. «من قبل ان يأتى يوم ...» - اگر دنبال تجارت هستيد در دنيا با خدا معامله كنيد، زيرا كه در قيامت هيچ دادوستدى نيست. «يومٌ لا بيعٌ فيه» - با پول و پارتى نمى توان از عذاب قيامت فرار كرد. «لابيع فيه و لا خلال»
.. بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ 💭🍂💭🍂💭🍂💭 💭ًپنج شنبه است و ياد درگذشتگان 🌹 اَللّهُمَّ اغفِر لِلمُومِنینَ وَ المُومِنَاتِ وَ المُسلِمینَ وَ المُسلِمَاتِ اَلاَحیَاءِ مِنهُم وَ الاَموَاتِ ، تَابِع بَینَنَا وَ بَینَهُم بِالخَیراتِ اِنَّکَ مُجیبُ الدَعَوَاتِ اِنَّکَ غافِرَ الذَنبِ وَ الخَطیئَاتِ وَ اِنَّکَ عَلَی کُلِّ شَیءٍ قَدیرٌ بِحُرمَةِ الفَاتِحةِ مَعَ الصَّلَوَاتِ ❄🌺 التماس دعا 🌺❄ پنجشنبه هست شاخه گلي بفرستيم براي تموم آنهايي كه در بين ما نيستند ولي دعاهاشون هنوز كارگشاست، يادشون هميشه با ماست و جاشون بين ما خاليه، دلمون خيلي وقتها هواشونو می كنه, امادیدارشون میفته به قیامت, شاخه گلي به زيبايي يك فاتحه... 🌱🌹🌱🌹🌱🌹🌱🌹🌱🌹🌱🌹
🌴 ﻧﻤﺎﺯ برای ﺁﻣﺮﺯﺵ ﻭﺍﻟﺪﻳﻦ : 💠دو ركعت است در ركعت اوّل فاتحه و ده مرتبه : ✨ربِّ اغْفِرْلى وَ لِوالِدَىَّ وَ لِلْمُؤْمِنينَ يَوْمَ يَقُومُ الْحِساب✨ پروردگارا بيامرز مرا و پدر و مادرم و ديگر مؤ منان را در روزى كه حساب برپا شود 💠و در ركعت دوّم فاتحه و ده مرتبه : ✨ربِّ اغْفِرْلى وَ لِوالِدَىَّ و لِمَنْ دَخَلَ بَيْتِىَ مُؤْمِناً وَ لِلْمُؤْمِنينَ وَ الْمُؤْمِناتِ پروردگارا بيامرز مرا و پدر و مادرم هركه در حال ايمان به خانه من درآيد و هر مرد مؤ من و زن با ايمانى را 💠و چون سلام دهد ده مرتبه بگويد: ✨ربِّ ارْحَمْهُما كَما رَبَّيانى صَغيرا✨ پروردگارا ترحم كن بر ايشان چنانچه پروريدند مرا در كودكى. 🌺🌸💐 التماس دعا
زیارت عاشورا و مدیحه سرایی توسط حاج مهدی برکتی زمان پنجشنبه١٣٩٧/١٢/١۶ ساعت١۶:٣٠ مزارشهدای گمنام پرند @mohebanalzahra1384
‼️طرح روی دندان و ناخن 🔷س 1265: طرح های گوناگونی روی دندان ها انجام می دهند یا طراحی روی ناخن و ... تبلیغ و انجام این نوع آرایش ها و درآمد حاصل از آن شرعاً چه حکمی دارد؟ ✅ج: طراحی و آرایش کردن زنان فی نفسه و اجرت گرفتن دربرابر آن اشکال ندارد به شرطی که به منظور نشان دادن به نامحرم نباشد 📕منبع: leader.ir 🆔 @resale_ahkam
‼️جراحی پلاستیک 🔷س 1266: زنی که صورت خود را با جرّاحی پلاستیک زیبا ساخته است، آیا حکم زینت پیدا کرده، و باید آن را از نامحرم بپوشاند؟ ✅ج: اگر جلب توجه نامحرم می کند، باید بپوشاند ؛ و زینت بودن به صدق عرفی است. 📕منبع: leader.ir 🆔 @resale_ahkam
سخنی از نهج البلاغه مولایمان حضرت علی علیه السلام را بگوش جان بشنویم 109 - وَ قالَ عَلَيْهِ السَّلامُ: - نَحْنُ النُّمْرُقَةُ الْوُسْطى، بِها يَلْحَقُ التّالى، و آن حضرت فرمود: ما تکیه گاهِ راه میانه ایم، عقب مانده به آن برسد، وَ اِلَيْها يَرْجِعُ الْغالى. و پیشى گرفته به آن باز گردد. 110 - وَ قالَ عَلَيْهِ السَّلامُ: - لايُقيمُ اَمْرَ اللّهِ سُبْحانَهُ اِلاّ مَنْ و آن حضرت فرمود: فرمان حق را برپا نمى دارد مگر کسى که سازش ندارد، و در برابر لايُصانِعُ، وَ لا يُضارِعُ، وَ لايَتَّبِعُ الْمَطامِعَ. دیگران زبونى نمى کند، و دنبال طمعها نمى رود.
متن حکم ولی امر مسلمین جهان به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم جناب مستطاب حجة الاسلام و المسلمین آقای حاج سید ابراهیم رئیسی دامت برکاته آغاز دهه‌ی پنجم انقلاب و گذشت چهل سال از تشکیل دادگستریِ مبتنی بر فقه و حقوق اسلامی، ایجاب میکند که با تکیه بر تجربه‌ها و دستاوردها و رهنمودهای انباشته در این نصاب زمانی، تحوّلی متناسب با نیازها و پیشرفتها و تنگناها در قوه‌ی قضائیه صورت گیرد و دستگاه عدالت با نَفَسی تازه و انگیزه‌ئی مضاعف و نظم و تدبیری حکمت‌آمیز، دوران جدیدی را که زیبنده‌ی گام دوم انقلاب است، با قدرت و جدیت آغاز کند. اینجانب برای تحقق این مقصود حیاتی، جنابعالی را برگزیده‌ام که دارای سوابق طولانی در سطوح مختلف قوه‌ی قضائیه و آشنا با همه‌ی زوایای آن میباشید و از طرفی در کنار فقاهت از تحصیلات حقوقی و دانش و تجربه در این عرصه مهم برخوردارید، و سلامت و امانت و کارآمدی خود را در مقاطع گوناگون خدمت نشان داده‌اید. سند تحول قضائی پیشنهادی جنابعالی را ملاحظه کردم. بر اساس مشورتها و نظرات کارشناسی، آنرا مفید و کارساز میدانم. با این حال چند نکته را مؤکداً به جنابعالی سفارش میکنم. نخست آنکه برای همه‌ی فصول این سند و بندهای ذیل آنها، زمان تعیین کنید و خود و همکارانتان را بر پایبندی به سرآمد برنامه الزام نمائید. در زمانبندیها نه عجله و نه مماطله نباید راه داده شود. دوم آنکه در همه‌ی فصول تحول، مردمی بودن و انقلابی بودن و ضد فساد بودن را رعایت کنید. سوم آنکه عنصر نیروی انسانی صالح را در رأس عوامل تحول و پیشرفت قوه بدانید. سلامت قضات و پاکیِ دامن آنان از هر گونه فساد، شرط لازم و اوّل برای همه توفیقات شما است. در ریشه‌کنی فساد از درون قوه که مایه‌ی مباهات شما و سرافرازی اکثریت قضات دادگاهها و دادسراها است، هیچ تردید و درنگ نکنید. چهارم آنکه گسترش عدل و احیاء حقوق عامه و آزادیهای مشروع و نظارت بر اِعمال قانون را که در شمار هدفهای قوه قضائیه در قانون اساسی است در رأس برنامه‌ها قرار دهید. این موجب اعتماد مردم و دلگرمی آنان به قوه قضائیه در حوادث و منازعات خواهد شد. پنجم آنکه در برخورد قضائی ملاحظه‌ی این و آن را نکنید. ششم آنکه از جوانان صالح و انقلابی و فاضل در مسؤولیتهای قوه استفاده کنید. هفتم آنکه قاضی و دادگاه را عزیز بدارید. احساس عزت و شرافت در قاضی، سدّ محکمی در برابر انگیزه‌ها و عوامل نفوذ و انحراف است. هشتم آنکه همکاری با قوای مجریه و مقننه و هم‌افزایی با آنان را که سفارش همیشگی اینجانب است در نظر داشته باشید. آنان نیز موظف به همراهی و همکاری با شمایند. در پایان لازم میدانم از آیت الله آملی بخاطر تلاشهای ارزشمندشان تشکر و قدردانی کنم و برای توفیق کامل جنابعالی و همکارانتان دست دعا و توسل به درگاه ربوبی بلند کنم و توجهات و دعای حضرت بقیة الله ارواحنا فداه را مسألت نمایم. والسلام علیکم و رحمة الله سید علی خامنه‌ای ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ @sepah_pasdaran
دعای ماه رجب یا مَنْ اَرْجُوهُ لِکُلِّ خَیْرٍ ای که برای هر خیری به او امید دارم وَآمَنُ سَخَطَهُ عِنْدَ کُلِّ شَرٍّ و از خشمش در هر شری ایمنی جویم یا مَنْ یُعْطِی الْکَثیرَ بِالْقَلیلِ ای که می دهد (عطای ) بسیار در برابر (طاعت ) اندک یا مَنْ یُعْطی مَنْ سَئَلَهُ ای که عطا کنی به هرکه از تو خواهد یا مَنْ یُعْطی مَنْ لَمْ یَسْئَلْهُ ای که عطا کنی به کسی که از تو نخواهد وَمَنْ لَمْ یَعْرِفْهُ و نه تو را بشناسد تَحَنُّناً مِنْهُ وَرَحْمَهً از روی نعمت بخشی و مهرورزی اَعْطِنی بِمَسْئَلَتی اِیّاکَ عطا کن به من به خاطر درخواستی که از تو کردم جَمیعَ خَیْرِ الدُّنْیا وَجَمیعَ خَیْرِ الاْخِرَهِ همه خوبی دنیا و همه خوبی و خیر آخرت را وَاصْرِفْ عَنّی بِمَسْئَلَتی و بگردان از من به خاطر همان درخواستی که از تو کردم اِیّاکَ جَمیعَ شَرِّ الدُّنْیا وَشَرِّ الاْخِرَهِ همه شر دنیا و شر آخرت را فَاِنَّهُ غَیْرُ مَنْقُوصٍ ما اَعْطَیْتَ زیرا آنچه تو دهی چیزی کم ندارد (یا کم نیاید) و وَزِدْنی مِنْ فَضْلِکَ یا کَریمُ بیفزا بر من از فضلت ای بزرگوار یا ذَاالْجَلالِ وَالاِْکْرامِ ای صاحب جلالت و بزرگواری یا ذَاالنَّعْماَّءِ وَالْجُودِ ای صاحب نعمت و جود یا ذَاالْمَنِّ وَالطَّوْلِ حَرِّمْ شَیْبَتی عَلَی النّارِ ای صاحب بخشش و عطا حرام کن محاسنم را بر آتش دوزخ
حدیث (7) پيامبر صلى الله عليه و آله : لايَنبَغى لِلرَّجُلِ أَن يَدَعَ الطّيبَ فى كُلِّ يَومٍ فَإن لَم يَقدِر عَلَيهِ فَيَومٌ و َيَومٌ لا، فَإِن لَم يَقدِر فَفى كُلِّ جُمُعَةٍ وَ لا يَدَع؛ شايسته است كه مرد هر روز از عطر استفاده كند، اگر هر روز نتوانست، يك روز در ميان عطر زند و چنانچه اين هم مقدورش نبود جمعه ها را ترك نكند. كافى(ط-الاسلامیه) ج6، ص510، ح4
بسم الله الرحمن الرحیم ترجمه و تفسیر آیه به آيه سوره ابراهیم آيه 32 اعوذ بالله من الشیطان الرجیم اللّهُ الَّذِي خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضَ وَأَنزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَأَخْرَجَ بِهِ مِنَ الثَّمَرَاتِ رِزْقاً لَّكُمْ وَسَخَّرَ لَكُمُ الْفُلْكَ لِتَجْرِيَ فِي الْبَحْرِ بِأَمْرِهِ وَسَخَّرَ لَكُمُ الأَنْهَارَ ترجمه : خداست كه آسمان ها و زمين را آفريد، و از آسمان، آبى فرو فرستاد، پس با آن براى رزق شما از (زمين) ميوه ها بيرون آورد، و كشتى را رام شما نمود تا به فرمان او در دريا به حركت درآيد، و براى شما نهرها را مسخّر نمود. نکته ها: اين آيه از سه زاويه به مسأله ى آب اشاره كرده است: الف: آب باران، كه وسيله ى آبيارى گياهان و مايه ى حيات آنها و سبب سالم سازى هوا و تغيير و تلطيف آن است. ب: آب دريا، كه تأمين كننده ى زندگى حيوانات دريايى و بهترين و ارزان ترين مسير براى عبور كشتى ها و سرچشمه ى ابر و باران است. ج: آب نهرها، كه وسيله ى آب رسانى به مناطق بى آب است. خداوند در آيه ى قبل به نماز و انفاق سفارش كرد. در اين آيه مى فرمايد: چرا در انفاق سستى مى كنيد، با آنكه همه چيز را خدا به شما داده است. «تسخير» هم به معناى بهره گيرى از منافع است، مثل تسخير خورشيد و ماه. و هم به معناى تسلّطِ كامل وسلطه ى انسان است، نظير تسخير كشتى ها ونهرها و تسلّط انسان بر آنها. پیامها: - شناخت نعمت هاى خداوند، بهترين راه خداشناسى است، كه با فهم عموم و عشق و انگيزه و عبادت همراه است. «خلق السموات... سخّر لكم» - در ميان همه ى نعمت هاى خداوند، آب يكى از مهم ترين آنهاست. «ماءً - فى البحر انهار» - آفرينش هستى، براى انسان است. «رزقا لكم - سخّر لكم» - گرچه اسباب مادّى نقش دارند، امّا تمام عوامل به فرمان خداست. «بامره» - انسان، بر طبيعت حاكم است «سخّر لكم» آيه 33 وَسَخَّر لَكُمُ الشَّمْسَ وَالْقَمَرَ دَآئِبَينَ وَسَخَّرَ لَكُمُ اللَّيْلَ وَالنَّهَارَ ترجمه : و (خداوند) خورشيد و ماه را كه دايماً در حركت هستند، براى شما رام نمود و نيز شب و روز را براى شما مسخّر نمود. نکته ها: «دائبين» از «دأب» به معناى عادت مستمرّه است. مانند: «كدأب آل فرعون» و «مراغى» در تفسير خود گفته است: «دائبين» به معناى «دائمين فى الحركة» است، مانند: «كلّ فى فلك يسبحون» آرى خورشيد، نيروگاه بزرگى است كه دائماً كار مى كند. بر خلاف نيروگاه هاى بشرى كه هر چند وقت يك بار تعطيل و تعمير مى شوند. اگر خورشيد مدّتى نباشد چه مى شود؟ حيات انسان ها و گياهان و حيوانات به كجا منتهى خواهد شد؟ وجود ميكروب هاى فراوان و نبودن گرما و بخار و ... جهان را با چه مصيبتى روبه رو خواهد كرد؟ ابر و باد و مه و خورشيد و فلك دركارند تا تو نانى به كف آرى و به غفلت نخورى همه از بهر تو سرگشته و فرمان بردار شرط انصاف نباشد كه تو فرمان نبرى پیامها: - نه فقط زمين و نعمت هاى زمينى، بلكه آسمان و اجرام آسمانى نيز براى بهره گيرى بشر و مطابق نيازهاى او آفريده شده اند. «سخر لكم الشّمس و القمر»