eitaa logo
کانال‌رسمی‌مسجدامام‌حسین‌علیه‌السلام‌شهرجدیدپرند
829 دنبال‌کننده
5.7هزار عکس
1.2هزار ویدیو
56 فایل
﷽ یوسف‌گم‌گشتہ‌باز‌آید، اگر‌ثابت‌شود؛ درفراقش‌مثل‌یعقوبیم وحسرت‌می‌خوریم...! +اللّهُمَّ‌صَلِّ‌عَلی‌مُحَمَّد‌وَآلِ‌مُحَمَّدوَعَجِّل‌فَرَجَهُم+
مشاهده در ایتا
دانلود
ذکر روز  شنبه :    یا رب العالمین سلام صبح شنبه اولین روز هفته بر همه دوستان بخیر و شادی و سلامتی و عاقبت بخیری، موفق و مؤید باشید التماس دعا
۴ آبان؛ سالروز اعتراض و افشاگری تاريخی امام خمينی (ره) عليه پذيرش كاپيتولاسيون پيشنهاد تصويب كاپيتولاسيون در اسفند ۱۳۴۰ از سوی سفارت آمريكا به دولت امير اسدالله علم داده شد. اين پيشنهاد در ۱۳ مهر ۱۳۴۲ در كابينه علم و در مرداد ۱۳۴۳ در مجلس سنا به تصويب رسيد. سپس در ۲۱ مهر ۱۳۴۳ حسن‌علی منصور نخست وزير وقت اين لايحه را به مجلس شورای ملی برد و به تصويب نمايندگان مجلس رساند.
امروز بیست‌وهفتم ماه صفر در تقویم رسمی‌کشور به نام روز وقف نامیده شده است. وقف یکی از برترین مصادیق احسان و نیکوکاری است که در سامان دهی زندگی فردی و اجتماعی، نقش فراوانی دارد. این سنت حسنه که از پیامبر و ائمه(ع) برای ما به یادگار مانده است، از عوامل اثرگذار شکوفایی تمدن و پیشرفت در عرصه های گوناگون جوامع اسلامی به شمار می رود. ازاین رو، وقف می تواند در جنبه های گوناگون حیات اجتماعی و فردی انسان، مانند فرهنگ، اقتصاد و دیگر عرصه ها، نقش سازنده ای داشته باشد.
بخشی از پیام و سخنرانی روشنگرانه و افشاگرانه امام خمینی علیه لایحه ننگین کاپیتولاسیون چنین است: «مجلس به پیشنهاد دولت، سند بردگی ملت ایران را امضا کرد... بدون اطلاع ملت با چند ساعت صحبت­های سرّی، ملت ایران را در تحت اسارت امریکایی­ها قرار داد... اکنون من اعلام می­کنم که این رأی ننگین مجلسین، مخالف اسلام و قرآن است». «ما را فروختند، استقلال ما را فروختند و باز هم چراغانی کردند و پایکوبی کردند. اگر من به جای اینها بودم... می­گفتم بیرق سیاه بالای سر بازارها بزنند... به حسب این رأی ننگین، اگر یک مستشار امریکایی یا یک خادم مستشار امریکایی به یکی از مراجع تقلید ایران، به یکی از افراد محترم ملت، به یکی از صاحب­منصبان عالی رتبه ایران هر جسارتی بکند، هر جنایتی بنماید، پلیس حق بازداشت او را ندارد؛ محاکم ایران حق رسیدگی ندارند؛ ولی اگر به یک سگ آنها تعرض بشود، پلیس باید دخالت کند، دادگاه باید رسیدگی نماید!»
‼️ارتباط با خویشاوندان 🔷س 1887: آیا صله رحم، با خویشاوندانی که دیدن آنها موجب آزار و اذیت روحی می شود و باعث فراهم شدن بستر تهمت، غیبت و هتک حرمت می شود، واجب است؟ ✅ج: قطع رحم با خویشان نسبی جایز نیست، اما صله رحم فقط با مراوده حضوری و رفت و آمد نیست و با احوال پرسی و پیغام فرستادن از طریق تلفن یا نامه هم محقق می شود. 📕منبع: leader.ir 🆔 @resale_ahkam
‼️اتصال جماعت از طریق کسی که نمازش باطل است 🔷س 1885: اگر بعد از نماز جماعت معلوم شود، فردی بنا به دلایل مختلف نمازش صحیح نبوده است، آیا باعث صدمه به نماز سایرین می زند؟ ✅ج: اگر هنگام نماز، یقین به بطلان نماز او نداشته‌اند یا از طریق دیگران اتصال صفوف جماعت بر قرار بوده است، نماز سایرین اشکال ندارد. 📕منبع: leader.ir 🆔 @resale_ahkam
دوستان عزیز رساله حقوق امام سجاد حضرت امام علی بن الحسین علیه السلام به بیان 50 حقی که بر ذمه هریک از ماست پرداخته، سعادت دنیا و آخرت ما در گرو رعایت این حقوق است. لذا هرشب یکی از این حقوق را با تأمل و تفکر مطالعه کنیم. ۳۲ - و أما حق رفیق و همصحبتت اینست که تا توانى باو احسان کنى و اگر نتوانى لااقل با انصاف باشى و او را به اندازه اى که احترامت میکند احترام کنى و چنانت که نگه مىدارد نگاهش بدارى، و در هیچ کرمى بر تو پیشدستى نکند و اگر پیشدستى کرد به او عوض بدهى و تا آنجا که شایدش در دوستى او کوتاهى مکنى، بر خود الزام دانى که خیر خواه و نگهدار و پشت و پناه او باشى در طاعت پروردگار او و کمک او بر خودش در اینکه قصد نافرمانى پروردگارش را نکند سپس بر او رحمت باشى و عذاب نباشى، و لا قوه الا بالله.
حدیث (9) امام صادق عليه السلام : إِنَّ اللّه لَم يَخُذ عَلَى الجُهّالِ عَهدا بِطَلَبِ العِلمِ حَتّى أَخَذَ عَلَى العُلَماءِ عَهدا بِبَذلِ العِلمِ لِلجُّهالِ، لأَنَّ العِلمَ كانَ قَبلَ الجَهلِ؛ خداوند از نادانان پيمان نگرفته كه دانش بياموزند، تا آنكه از عالمان پيمان گرفته كه به نادانان بياموزند، زيرا دانش، پيش از نادانى بود. کافی(ط-الاسلامیه) ج1 ، ص 41
اعضای محترم کانال مسجد امام حسین علیه السلام با عرض تسلیت و تعزیت رحلت جانگداز پيامبر اکرم حضرت محمد ابن عبدالله صلی الله علیه و آله و سلم و همچنین امام حسن مجتبی علیه السلام و امام هشتم شیعیان حضرت علی ابن موسی الرضا عليه السلام در نظر است در ایام پایانی ماه صفر به مدت چهار شب در مسجد امام حسین علیه السلام بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء با سخنرانی و نوحه سرایی اقامه عزا گردد. سخنرانان حجت‌الاسلام والمسلمین کوثری نیا و حجت‌الاسلام نوبری نوحه سرایان آقایان جلیل زاده و ذوالفقاری امید است دوستان عزیز با حضور موثر خود در این مراسمها موجب بزرگداشت این ایام گرانقدر گردند
اعضاى محترم کانال مسجد امام حسین علیه السلام هيئت امنا مسجد امام حسین علیه السلام در نظر دارند در ایام پایانی ماه صفر از 28 ماه صفر به مدت سه روز از ساعت 3 بعد از ظهر تا اذان مغرب در میدان ایمان با کمک های نقدی و نذورات مؤمنین ایستگاه صلواتی ایجاد نمایند دوستانی که علاقه مند به شرکت در این اقدام خداپسندانه هستند می توانند کمک های نقدی و نذورات خود را به برادر نصیرزاده تقدیم نمایند ضمناً دوستان می توانند در صورت تمایل کمک های نقدی خود را به شماره کارت 5892101106488337 بنام آقای توفیق نصیرزاده واریز نموده و به شماره همراه ایشان 0919 445 9235 اطلاع دهند
بسم الله الرحمن الرحیم ترجمه و تفسیر آیه به آيه سوره کهف آیات 93 و 94 اعوذ بالله من الشیطان الرجیم ثُمَّ أَتْبَعَ سَبَباً حَتَّي إِذَا بَلَغَ بَيْنَ السَّدَّيْنِ وَجَدَ مِن دُونِهِمَا قَوْماً لَّا يَكَادُونَ يَفْقَهُونَ قَوْلاً ترجمه : سپس (براى سفرى ديگر از اسبابى كه در اختيار داشت) سببى را پيگيرى كرد. تاآنگاه كه به ميان دو سدّ (كوه) رسيد، پشت آن دو كوه مردمى را يافت كه گويا هيچ سخنى را نمى فهميدند. نکته ها: با توجّه به آيه بعد كه مردم، ذوالقرنين را به كمال، قدرت، دلسوزى و لياقت شناختند و ناامنى را مهم ترين مسئله تشخيص داده و حلّ آن را به دست ذوالقرنين دانستند و با او گفتگو كردند. بنابراين مراد از جمله «لايكادون يفقهون قولا» اين است كه فرهنگشان پايين بود. چنانكه در آيه ى 78 سوره ى نساء مى خوانيم: «فمالِ هؤلاء القوم لايكادون يفقهون حديثاً» چرا اينها هيچ سخن و گفتارى را نمى فهمند؟ كه مراد آيه، آشنايى نداشتن با زبان و لهجه ى خاصّى نيست، بلكه مراد اين است كه چرا در خط صحيح قرار نمى گيرند!؟ در اين سوره، سه ماجرا نقل شده است كه در هر سه، حركت و هجرت وجود دارد: هجرت اصحاب كهف، هجرت موسى براى ديدار خضر، هجرت ذوالقرنين؛ اوّلى هجرت براى حفظ ايمان است، دوّمى براى تحصيل دانش و سوّمى براى نجات محرومان مى باشد. پیام‌ها : - قوانين حاكم بر طبيعت را بايد كشف و بكار بست. «ثمّ اَتْبع سبباً» - هر حركت و هدف و سفرى، وسيله اى خاص نياز دارد. جمله ى «اَتبَع سببا» براى هر حركت و سفرى تكرار شده است. - براى مردان خدا، توقّف از فعاليّت و فراغت و بازنشستگى معنى ندارد. «ثمّ اَتْبَعَ سبباً» - پيشواى مردم بايد به مناطق ديگر هم سركشى كند و در جريان اوضاع قرار گيرد. «حتّى اذا بلغ ...» - تا حركت و كاوش نباشد، نيازها و واقعيّات شناخته نمى شود. «اذا بلغ ... وجد» - خدمت به محرومان يك ارزش است، چه با فرهنگ باشند يا نباشند. «لايكادون يفقهون» آيه 94 قَالُوا يَا ذَا الْقَرْنَيْنِ إِنَّ يَأْجُوجَ وَمَأْجُوجَ مُفْسِدُونَ فِي الْأَرْضِ فَهَلْ نَجْعَلُ لَكَ خَرْجاً عَلَي أَن تَجْعَلَ بَيْنَنَا وَبَيْنَهُمْ سَدّاً ترجمه : (آن مردم) گفتند: اى ذوالقرنين! همانا (قوم) يأجوج ومأجوج در اين سرزمين فساد مى كنند، آيا ما براى تو خرج و هزينه اى قرار دهيم تا ميان ما وآنان سدّى ايجاد كنى (تا از شرّشان ايمن شويم)؟ نکته ها: «خراج» چيزى است كه از زمين خارج مى شود، و «خَرج» به آنچه از مال خارج مى گردد گفته مى شود. مفسّران و مورّخان، با استفاده از قرائن موجود مى گويند: مراد از يأجوج و مأجوج همان قبايل مغول و تاتار مى باشند. در روايتى از اميرمؤمنان على عليه السلام مى خوانيم: ذوالقرنين قومى را يافت كه به او گفتند: قوم يأجوج و مأجوج پشت اين كوه هستند و هنگام برداشت محصول و ميوه ها هجوم آورده و همه را غارت يا نابود مى كنند، آيا ما براى تو ساليانه هزينه اى را قرار دهيم تا براى ما سدّى بسازى.(98) 98) تفسير نورالثقلين. پیام‌ها : - هرجا مردم احساس نياز كردند، سرمايه گذارى هم مى كنند. «فهل نجعل لك خرجاً» در آيه ى 77 اين سوره مردم قطعه نانى به دو پيامبر خدا ندادند، ولى در اين آيه، حاضرند سرمايه گذارى كلان كنند. - اولياى خدا بهترين كسانى اند كه مى توانند ايجاد امنيّت كنند و گره گشاى مردم باشند. «يا ذا القرنين...تجعل بيننا... سدّاً» - نياز به امنيّت بيش از مسكن ولباس است. «نجعل لك خرجاً على أن تجعل... سدّاً» (مردمى كه در برابر خورشيد، سايه بان ولباس نداشتند، از ذوالقرنين امنيّت خواستند، نه پوشش.) - در جوامع انسانى، امنيّت وآسايش از اهميّت ويژه اى برخوردار است. «تجعل بيننا وبينهم سدّاً» لذا سخت ترين كيفرها نيز براى برهم زنندگان امنيّت است.(99) - حبس و محدود كردن تبهكاران، جايز است. «سدّاً» 99) اشاره به آياتى كه كيفر «مفسدين فى الارض» را بيان مى كند.
ذکر روز  یکشنبه:     یا ذالجلال والاکرام عالم امروز پر از ماتم و رنج و محن است  گرد غم بر سر هر محفل و هر انجمن است  این چه شور است که بر پا شده در ارض و سماء  این چه سوز است که در سینه هر مرد و زن است  بانگ وفریاد به گوش آید از افلاک مگر  رحلت ختم رسولان و عزای حسن است  ۲۸ صفر رحلت پیغام دار آخرین، خاتم نبوت را نگین، حضرت رسول واپسین، عینیت قرآن کریم، حضرت رسول اکرم صلی‌الله علیه و آله و شهادت سبط اکبر او حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام کریم اهل بیت بر مسلمانان جهان تسلیت و تعزیت باد.