‼️مضمضه و غرغره آب در حال روزه
🔷س 5428: اگر روزهدار آب را به قصد رفع عطش در دهان گردانده و بیرون بریزد بهطوری که هیچ مقداری از آب پایین نرود چه حکمی دارد؟
✅ج: در فرض سؤال اشکال ندارد.
📕منبع: leader.ir
🆔 @resale_ahkam
‼️ ترش کردن معده
🔷س 5429: آیا #ترش_کردن_معده باعث باطل شدن روزه می شود؟
✅ج: صرف ترش کردن، باطل کننده روزه نیست ولی چنانچه موجب شود چیزی به فضای دهان آمده و عمدا و از روی اختیار فرو برده شود، روزه باطل می گردد اما اگر سهوا و بی اختیار فرو رود، #روزه باطل نمی شود.
#احکام_روزه #مبطلات_روزه
🆔 @resale_ahkam
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيم
کتاب مشکوة مجموعه ای از احادیث موضوعی است که از سایت شهید آوینی گرفته شده است.
بمنظور استفاده دوستان همراه از این احادیث در زندگانی هرشب موردی از آن را با تأمل و دقت مطالعه کنیم.
احادیث اجتماعی، قطع و صله رحم
حدیث (7) امام باقر عليه السلام :
اِنَّ اَعجَلَ الخَيرِ ثَوابا صِلَةُ الرَّحِمِ؛
ثواب صله رحم سريع تر از هر كار خيرى به صاحبش مى رسد.
كافى(ط-الاسلامیه) ج2، ص152
حدیث (8) امام باقر عليه السلام :
صِلَةُ الاَرحامِ تُزكى اَلاَعمالَ و َتُنمى اَلاَموالَ و َتَدفَعُ اَلبَلوى وَ تُيَسِّرَ الحِسابَ و َتُنسِئُ فِى الاَجَلِ؛
صله رحم اعمال را پاكيزه،
اموال را بسيار،
بلا را دفع،
حساب (قيامت) را آسان مى كند
و مرگ را به تأخير مى اندازد.
کافی(ط-الاسلامیه) ج2 ، ص150 - تحف العقول، ص 299
#اطلاعیه
سلام علیکم ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما پیشکسوتان و ایثارگران عزیز مستقر در شهر پرند آن دسته از عزیزان ایثارگر ای که تاکنون موفق به دریافت کارت ایثار نگردیده و اطلاعات خود در مدیریت ایثارگران سپاه ناحیه حیدر کرار علیه السلام ثبت نکردهاند میتوانند با تماس قبلی و همراه داشتن اصل کارت ملی از ساعت ۱۰ صبح تا ۲ بعد از ظهر به دفتر ایثارگران با هماهنگی قبلی مراجعه نمایند با تشکر
09128424300برادرباباخانی
تاکید میشود که خارج از ساعت اعلام شده مراجعه نگردد با تشکر فراوان
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
روز خود را با تفکر و تعمق در آیات قرآن شروع کنیم دوست عزیز برای بهره مندی هرچه بهتر لطفاً هرروز مطالعه آیات و تفسیر آن را دنبال کنید
ترجمه و تفسیر آیه به آيه سوره روم
آیه 21
اعوذ بالله من الشیطان الرجیم
وَمِنْ آيَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُم مِّنْ أَنفُسِكُمْ أَزْوَاجاً لِّتَسْكُنُوا إِلَيْهَا وَجَعَلَ بَيْنَكُم مَّوَدَّةً وَرَحْمَةً إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَاتٍ لِّقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ (21)
ترجمه :
و از نشانه هاى او آن است كه از جنس خودتان همسرانى براى شما آفريد تا در كنار آنان آرامش يابيد و ميان شما و همسرانتان علاقه شديد و رحمت قرار داد؛ بى شك در اين (نعمت الهى،) براى گروهى كه مى انديشند نشانه هاى قطعى است.
نکته ها:
ياد خداوند مايه آرامش دل و روح است، «بذكر اللّه تطمئن القلوب»(167) و همسر مايه آرامش جسم و روان. «أزواجاً لتسكنوا اليها»(168)
167) رعد، 28.
168) روم، 21.
پیامها :
- آفرينش، هدفدار است. «خلق لكم»
- زن و مرد از يك جنس هستند. (بر خلاف پاره اى عقايد خرافى و تحقيرآميز كه زن را موجودى پست تر يا از جنس ديگر مى پندارند.) «من أنفسكم»
- همسر بايد عامل آرامش باشد نه مايه تشنّج و اضطراب. «لتسكنوا اليها»
- هدف از ازدواج، تنها ارضاى غريزه جنسى نيست، بلكه رسيدن به يك آرامش جسمى و روانى است. «لتسكنوا اليها»
- نقش همسر، آرام بخشى است. «لتسكنوا اليها»
- محبّت، هديه اى الهى است كه با مال و مقام و زيبايى به دست نمى آيد. «جَعَلَ» (مودّت و رحمت، هديه خدا به عروس و داماد است.)
- هر كس با هر عملى كه آرامش و مودّت و رحمت خانواده را خدشه دار كند، از مدار الهى خارج و در خطّ شيطان است. «جعل بينكم ...»
- رابطه زن و مرد، بايد بر اساس مودّت و رحمت باشد. «مودّة و رحمة» (مودّت و رحمت، عامل بقا و تداوم آرامش در زندگى مشترك است.)
- مودّت و رحمت، هر دو با هم كارساز است. (مودّت بدون رحمت و خدمت، به سردى كشيده مى شود و رحمت بدون مودّت نيز دوام ندارد.) «مودّة و رحمة»
- تنها اهل فكر مى توانند به نقش سازنده ازدواج پى ببرند. «لقوم يتفكّرون»
ذکر روز دوشنبه:
یا قاضی الحاجات
(ای برآورنده حاجتها)ذکر روز دوشنبه به اسم امام حسن (ع) و امام حسین (ع) است. روایت شده در روز دوشنبه زیارت امام حسن (ع) و امام حسین (ع) خوانده شود که خواندن آن موجب کثرت مال میشود.
صبح بیست و هفتمین روز ماه رمضان بر همه دوستان بخیر و شادی و سلامتی
دعای روز بیست و هفتم ماه مبارک رمضان
بسم الله الرحمن الرحیم
اللهمّ ارْزُقْنی فیهِ فَضْلَ لَیْلَةِ القَدْرِ وصَیّرْ أموری فیهِ من العُسْرِ الی الیُسْرِ واقْبَلْ مَعاذیری وحُطّ عنّی الذّنب والوِزْرِ یا رؤوفاً بِعبادِهِ الصّالِحین.
خدایا، در این ماه، فضیلت شب قدر را روزی ام ساز و کارهایم را از سختی به آسانی برگردان و پوزش هایم را بپذیر و گناه و بار گران را از گُرده ام بریز، ای مهربان به بندگان شایسته.
هدایت شده از پرند فوری
🔹ابتکار بچه بسیجیهای پرندی؛ منوی رنگارنگ سحری برای نیازمندان
🔸جمعی از بچههای با صفای بسیجی در شهر پرند در ماه مبارک رمضان با راه اندازی پویش مردمی، با توزیع ظروف یکبار مصرف غذا بین خانوادهها و دریافت غذاهای متنوع از آنها ، سفره رنگارنگی برای سحری نیازمندان پهن کردهاند.
مشروح خبر👇👇👇👇
http://fna.ir/1ay20
#پرند_فوری
🆔 @parand_fori
‼️استفاده از قرص زیر زبانی در هنگام روزه
🔷س 5431: آیا قرص زیر زبانی با توجه به اینکه چیزی از حلق پائین نمی رود و صرفا از طریق زیر زبان، جذب می شود، باعث باطل شدن روزه می گردد؟
✅ج: اگر آب دهان که با آن قرص آغشته شده، بیرون ریخته شود و چیزی از آن وارد حلق نشود، روزه باطل نمی شود.
📕منبع: leader.ir
🆔 @resale_ahkam
‼️روزه و کلیه سنگ ساز
🔷س 5430: کلیه هام #سنگ_ساز هستن با توجه به اینکه طبق دستور پزشک نیاز است مدام آب بخورم تکلیف روزه برای من چیست؟
✅ج: اگر از گفته #پزشک متدین و امین، #گمان_عقلائی حاصل کنید که روزه برای شما #ضرر دارد و یا بترسید ضرر داشته باشد، روزه گرفتن بر شما واجب نبوده، بلکه صحیح نیست و اگر تا قبل از ماه رمضان آینده، بیماری برطرف شد، باید قضای آن را بگیرید و اگر برطرف نشد، #قضای_روزه ساقط است، ولی باید برای هر روز یک #مُد_طعام (تقریبا 750 گرم گندم یا برنج و مانند آن) به عنوان #فدیه به فقیر بپردازید.
#احکام_روزه #روزه_بیماران_کلیوی
🆔 @resale_ahkam
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيم
کتاب مشکوة مجموعه ای از احادیث موضوعی است که از سایت شهید آوینی گرفته شده است.
بمنظور استفاده دوستان همراه از این احادیث در زندگانی هرشب موردی از آن را با تأمل و دقت مطالعه کنیم.
احادیث اجتماعی، قطع و صله رحم
حدیث (9) امام صادق عليه السلام :
اِنَّ صِلَةَ الرَّحِمِ وَالبِرَّ لَيُهَوِّنانِ الحِسابَ وَيَعصِمانِ مِنَ الذُّنوبِ؛
صله رحم و نيكى، حساب (قيامت) را آسان مى كند
و از گناهان جلوگيرى مى نمايد.
کافی(ط-الاسلامیه) ج2 ، ص157 - تحف العقول ص 376
حدیث (10) امام صادق عليه السلام :
صِلَةُ الارحامِ تُحَسِّنُ الخُلُقَ وَ تُسمِحُ الكَفَّ و َتُطيبُ النَّفسَ وَ تَزيدُ فِى الرِّزقِ و َتُنسِئُ فِى الاَجَلِ؛
صله رحم اخلاق را خوب،
دست را بخشنده،
جان را پاكيزه،
روزى را زياد مى كند
و مرگ را به تأخير مى اندازد.
كافى(ط-الاسلامیه) ج2 ، ص151