eitaa logo
کانال‌رسمی‌مسجدامام‌حسین‌علیه‌السلام‌شهرجدیدپرند
828 دنبال‌کننده
5.8هزار عکس
1.2هزار ویدیو
57 فایل
﷽ کانال‌رسمی‌مسجدامام‌حسین‌علیه‌السلام استان‌تهران، شهرجدید‌پرند، فاز۲، میدان‌ایمان اطلاع‌رسانی مراسمات گزارش‌های تصویری اعلان‌های ملی، مذهبی و مناسبتی کمک‌های مردمی 6037997976803461 مسجدامام‌حسین‌علیه‌السلام
مشاهده در ایتا
دانلود
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله خانه اى كه در آن قرآن فراوان خوانده شود، خير آن بسيار گردد و به اهل آن وسعت داده شود و براى آسمانيان بدرخشد چنان كه ستارگان آسمان براى زمينيان مى درخشند. كافى(ط-الاسلامیه) ج2، ص610 هرشب آیاتی از قرآن کریم را با تأمل و دقت مطالعه کنیم. ترجمه و تفسیر آیه به آيه سوره صافات آیات 145 تا 148 أعوذ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ فَنَبَذْنَاهُ بِالْعَرَاء وَهُوَ سَقِيمٌ (145) وَأَنبَتْنَا عَلَيْهِ شَجَرَةً مِّن يَقْطِينٍ (146) وَأَرْسَلْنَاهُ إِلَي مِئَةِ أَلْفٍ أَوْ يَزِيدُونَ (147) فَآمَنُوا فَمَتَّعْنَاهُمْ إِلَي حِينٍ (148) ترجمه : پس او را در حالى كه بيمار بود به زمين خشكى افكنديم. و بر او بته اى از كدو رويانديم. و او را (پس از بهبودى) به سوى يكصد هزار نفر بلكه يا بيش تر فرستاديم. پس ايمان آوردند و تا مدّتى آنان را كامياب و بهره مند كرديم. نکته ها: «نَبَذ» به معناى پرتاب و افكندن و «عراء» به معناى سرزمين بى گياه است. كلمه «شجر» هم به درخت گفته مى شود و هم به بوته. «يقطين» به معناى كدو است كه برگ آن مايه درمان كوفتگى و حشره زدايى است. عدد در قرآن، گاهى مورد توجّه خاص است، نظير آيه «وليالٍ عشر»(37) كه مراد ده شب است نه كم تر و نه بيش تر. گاهى مراد از عدد، كثرت است. نظير آيه : «لو يُعمر الف سنة»(38) بعضى يهوديان علاقه دارند هزار سال عمر كنند كه مراد از هزار، كثرت است. گاهى نيز عدد در قرآن به صورت تقريبى به كار رفته است، نظير آيه مورد بحث كه مى فرمايد: قوم يونس صد هزار يا بيش تر بودند. «مائة الفٍ او يزيدون» در حديثى از امام باقرعليه السلام مى خوانيم كه حضرت يونس چند روزى در شكم ماهى محبوس بود، موهاى او ريخته و پوست بدنش نازك شده بود. بعد از خروج از شكم ماهى، بته كدو را مى مكيد و از سايه آن استفاده مى كرد.(39) خداوند چهار پيامبر را حفظ كرد: موسى و يوسف را كنار آب، نوح را روى آب و يونس را زير آب. «فالتقمه الحوت فنبذناه» 37) فجر، 2. 38) بقره، 96. 39) تفاسير قمى و نورالثقلين. بر گرفته از کتاب الکترونیکی تفسير نور مرکز اطلاع رسانی غدیر
پیام‌های آیات 145تا 148 سوره صافات - ملامت، نبايد مانع محبت باشد. يونس ملامت و تنبيه شد، ولى باز هم مورد عنايات ويژه خداوند قرار گرفت. «و هو مليم، انبتنا، ارسلنا...» - از داروهاى گياهى غافل نشويم. «شجرة من يقطين» - روياندن كدو در زمين خالى از گياه «العراء» از نشانه هاى قدرت و امداد الهى است. «انبتنا... شجرة من يقطين» - در مديريّت، به جاى دفع نيروها آن ها را بازسازى كنيم و دوباره به كار گيريم. «و ارسلناه الى مائة الفٍ» - محدوده بعثت انبيا به انتخاب و فرمان خداست. (بعضى بر همه مردم مبعوث مى شوند و بعضى بر يك منطقه خاص). «و ارسلناه الى مائة الفٍ» - دعا و تسبيح يونس عليه السلام سبب برخوردارى از لطف و امداد خداوند شد. «من المسبحين... انبتنا عليه...» - فرار، دليل برنگشتن نمى شود. يونس فرار كرده بود امّا به همان قوم خود بازگشت و رسالت خود را ارائه داد. (آرى گاهى انسان قهر مى كند، استعفا مى دهد يا همسرش را طلاق مى دهد ولى همين كه ديد مصلحت در برگشتن است بايد برگردد.) «ابق الى الفلك... ارسلناه الى مائة الفٍ» - توبه از گذشته زمينه كاميابى در آينده است. قوم يونس توبه كردند و خداوند قهر خود را باز گرفت و آنان را كامياب ساخت. «فآمنوا فمتّعناهم» بر گرفته از کتاب الکترونیکی تفسير نور مرکز اطلاع رسانی غدیر
ذکر روز سه شنبه: یا ارحم الراحمین   (ای بخشنده‌ترین بخشندگان) ذکر روز سه‌شنبه به اسم  امام سجاد (ع) و امام محمد باقر (ع) و امام جعفر صادق (ع) است. روایت شده در این روز زیارت سه امام خوانده شود. ذکر روز سه شنبه موجب روا شدن حاجات می شود. صبح همه دوستان بخیر و شادی و سلامتی
هدایت شده از سراج۲
🇮🇷قهرمان من🇮🇷 شرکت کننده شماره 1⃣ 🇮🇷حمید صادقی مقدم 🇮🇷۱۳ ساله 🇮🇷خراسان رضوی جهت رای دادن به این نقاشی از طریق لینک زیر اقدام فرمایید: https://EitaaBot.ir/poll/pnas?eitaafly شما هم میتونید نقاشی فرزندتون رو به آیدی زیر ارسال کنید: 🆔@misagh59
هدایت شده از سراج۲
👈تغییر عکس پروفایل در ایتا، واتساپ، تلگرام و..... با استفاده از عکس فوق👉 با شرکت در این پویش همگانی و تغییر عکس پروفایل مشت محکمی بر دهان یاوه گویانی میزنیم که حتی از تصویر سردار ما هم می‌ترسند✌️ ستاد مردمی گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار دلها، شهر پرند
‼️وظیفه مستمع غیبت: وجوب رد غیبت 🔷رد غیبت، یعنی نفی آن نسبتی که غیبت‌کننده به غیبت‌شونده می‌دهد؛ مثلا وقتی گفته می‌شود: "فلانی مال ناحق خورده"، بگوییم: "از کجا معلوم، شاید معامله کرده یا شاید حلال بوده است." اگر هم به‌گونه‌ای است که نمی‌شود آن را توجیه کرد، مثلا بگوید: "بشر جایزالخطاست یا ممکن است تاکنون توبه و استغفار کرده باشد." نکته اساسی این کار در این است که چون زندگی، بر پایه روابط اجتماعی است، بدبینی و بدگمانی‌های افراد باعث تیره و تار شدن فضای جامعه می‌شود. ازاینرو باید رد غیبت کرد و اصل را بر صحت عمل افراد گذاشت. 📕منبع: رساله آموزشی امام خامنه‌ای 🆔 @resale_ahkam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا