eitaa logo
کانال‌رسمی‌مسجدامام‌حسین‌علیه‌السلام‌شهرجدیدپرند
837 دنبال‌کننده
5.8هزار عکس
1.2هزار ویدیو
57 فایل
﷽ کانال‌رسمی‌مسجدامام‌حسین‌علیه‌السلام استان‌تهران، شهرجدید‌پرند، فاز۲، میدان‌ایمان اطلاع‌رسانی مراسمات گزارش‌های تصویری اعلان‌های ملی، مذهبی و مناسبتی کمک‌های مردمی 6037997976803461 مسجدامام‌حسین‌علیه‌السلام
مشاهده در ایتا
دانلود
‼️خرید و فروش اسکناس 🔷س ۶۱۶۵: خرید و فروش اسکناس به صورت نسیه به مبلغی بیشتر از مبلغ آن چه حکمی دارد؟ ✅ج: در صورتی که معامله ی مذکور، به قصد جدّی و با غرض عقلایی باشد مثل این که اسکناس ها از نظر کهنه و نو بودن با یکدیگر فرق داشته و یا دارای علامت های مخصوص بوده و یا نرخ آن ها با یکدیگر تفاوت داشته باشد، اشکال ندارد ولی اگر معامله، صوری و برای فرار از ربا بوده و در واقع برای دستیابی به سود پول باشد، شرعاً حرام و باطل است. 📕منبع: khamenei.ir 🆔 @resale_ahkam
اَلسلامُ عَلی الحُسین وَعَلی علی بن الحُسین وَعَلی اُولاد الـحسین وعَلی اَصحاب الحُسین الذين بذلو مهجهم دون الحسين عليه السلام هرشب بخشی از ملاقات های امام حسین علیه السلام از مدینه تا کربلا را با تأمل و دقت مطالعه کنیم ج. ملاقاتهای مسیر راه مکه تا کربلا 5. زهیر بن قین روز 21 ذی حجّه، امام حسین علیه السلام به منطقه «زرود» وارد شدند. در نزدیکی اردوی امام، زهیر بن قین بجلی خیمه هایی برپا کرده بود که به همراه خانواده و برخی اطرافیانش در حال بازگشت از حج به سوی کوفه بودند. او فردی عثمانی بود و با خاندان حسین علیه السلام میانه ای نداشت. امام به دنبال وی فرستاد؛ ولی او حاضر به ملاقات با امام حسین علیه السلام نشد. همسرش دیلم (و یا دُلهم) که دختر عمرو بود، گفت: سبحان اللّه، فرزند پیامبر تو را فرا خوانده و کسی را به دنبالت فرستاده و تو از رفتن خودداری می کنی! زهیر از جای برخاست و به سوی امام رفت. طولی نکشید که مراجعت نمود، در حالی که چهره اش می درخشید و مسرور بود و یک باره دگرگون شد. وی همسرش را همراه برادرزنش فرستاد و مهریه او را پرداخت وگفت: «اِنِّی قَدْ وَطَّنْتُ نَفْسِی عَلَی الْمَوْتِ مَعَ الْحُسَین؛ من جان خود را برای کشته شدن در راه امام حسین علیه السلام آماده کرده ام.» و به همراهانش گفت: هر کسی از شما دوست دارد، با من بیاید. و اِلّا این آخرین دیدار ما است. و بعد حدیثی را نقل کرد که ما در «بلنجر» [شهری است در نواحی دریای خزر ]می جنگیدیم، خداوند ما را پیروز کرد و غنایمی را به دست آوردیم. سلمان باهلی (یا سلمان فارسی) به ما گفت: «اِذا اَدْرَکتُمْ سَید شَبابِ آلِ مُحَمَّدٍ فَکونُوا اَشَدُّ فَرَحاً بِقِتالِکمْ مِمَّا اَصَبْتُمُ الْیوْمَ مِنَ الْغَنائِمِ؛(40) زمانی که محضر سید شباب آل محمدصلی الله علیه وآله را درک کردید، به جنگ نمودن در کنار او [و یاری نمودن او] بیش تر شاد باشید، از آنچه امروز از غنائم به دست آورده اید.» 6. مرد نصرانی در برخی مقاتل نقل شده است که چون امام حسین علیه السلام به «ثعلبیه» رسید، مردی نصرانی به همراه مادرش نزد آن حضرت آمدند و اسلام آوردند و همراه او رهسپار کربلا شدند. (41) شاید این مرد همان وهب باشد که در برخی مقاتل ذکر شده است. 39) ر.ک: الفتوح، ج 5، ص 123، و با اختلافی در البدایة والنهایة، ج 8، ص 183، و بحار الانوار، ج 44، ص 368 آمده. 40) حیاة الامام الحسین علیه السلام، ج 3، ص 66؛ ارشاد مفید، ج 2، ص 73؛ قصه کربلا، ص 179؛ الاستیعاب، ج 2، ص 632؛ تأمّلی در نهضت عاشورا، ص 84 - 85. 41) ر.ک: الامام الحسین واصحابه، ص 170. ادامه مطلب را فردا شب ببینیم بر گرفته از سایت عرفان
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم هر روز آیاتی از قرآن کریم را با تأمل و دقت مطالعه کنیم. ترجمه و تفسیر آیه به آيه سوره زخرف آیه 81 و 82 در ادامه آیات 83 تا 84 أعوذ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ قُلْ إِن كَانَ لِلرَّحْمَنِ وَلَدٌ فَأَنَا أَوَّلُ الْعَابِدِينَ (81) سُبْحَانَ رَبِّ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ رَبِّ الْعَرْشِ عَمَّا يَصِفُونَ (82) ترجمه : (اى پيامبر! به آنان) بگو: اگر براى خداوند رحمن فرزندى بود پس من اولين پرستنده بودم (و به آن فرزند احترام مى گذاردم). منزّه است پروردگار آسمان ها و زمين، پروردگار عرش، از آنچه او را توصيف مى كنند. پیام‌ها : - در گفتگو با مخالفان مدارا و مماشات كنيم. «ان كان للرحمن ولد» اين جمله به خاطر كوتاه آمدن در گفتگو است و گرنه خداوند فرزند ندارد و بايد جمله ى «لو كانوا» بكار رود. - هرگاه در سخنى احتمال نقص براى خداوند بود مناسب است او را تنزيه كنيم. «ان كان للرحمن ولد... سبحان» - پروردگار هستى چه نيازى به فرزند دارد. «ربّ السموات والارض رب العرش» آیات 83 و 84 فَذَرْهُمْ يَخُوضُوا وَيَلْعَبُوا حَتَّي يُلَاقُوا يَوْمَهُمُ الَّذِي يُوعَدُونَ (83) وَهُوَ الَّذِي فِي السَّمَاء إِلَهٌ وَفِي الْأَرْضِ إِلَهٌ وَهُوَ الْحَكِيمُ الْعَلِيمُ (84) ترجمه : پس (اين ياوه سراها را) به حال خود واگذار تا (در باطل) فرو روند و سرگرم باشند تا روزى را كه وعده داده شده اند ملاقات نمايند. و اوست آنكه در آسمان ها پرستش مى شود و در زمين نيز پرستش مى شود و اوست حكيم دانا. نکته ها: آنجا كه استدلال و هشدار اثر نكند بايد طرف مقابل را به حال خود رها كرد، مانند آنكه پزشك دلسوز، به هنگام يأس، مريض را به حال خود رها مى كند. پیام‌ها : - يكى از سنّت هاى الهى مهلت دادن به نااهلان و رها كردن آنان به حال خود بعد از اتمام حجّت است. «فذرهم...» - عقايد و افكار و كردار ناروا، منجلابى است كه افراد را در خود غرق مى كند. «يخوضوا» - هر تحقيق و پژوهشى ارزش ندارد. گاهى انسان در عين تحقيق، بازيگر است. «يخضوا و يلعبوا» - آنچه در مدار حقّ و منطق نباشد نوعى بازى است. «يخوضوا و يلعبوا» - ياوه سرايان روز تلخى در پيش دارند. «يومهم الّذى يوعدون» - كفر مردم در عظمت و عزّت خداوند اثرى ندارد. «فذرهم... و هو الّذى فى السماء اله و فى الارض اله» - توحيد و يكتاپرستى محور اصلى اختلاف پيامبر با مشركان بود. (تكرار كلمه «اله» نشان آن است) «فى السماء اله و فى الارض اله» - حكمت و علم مطلق، مخصوص خداست. «وهو الحكيم العليم» - كسى سزاوار پرستش است كه داراى علم و حكمت بى نهايت باشد. «اله... هو الحكيم العليم» - حكمت غير از علم است. چه بسيار عالمانى كه اهل حكمت نيستند، دانش دارند امّا بينش ندارند. خداوند هم عليم است و هم حكيم. «وهو الحكيم العليم» بر گرفته از کتاب الکترونیکی تفسير نور مرکز اطلاع رسانی غدیر
‼️بی احترامی به اعتقادات مذاهب دیگر 🔷س ۶۱۶۷: آیا حرام بودن بی‌احترامی به اعتقادات مذاهب شامل غیر اهل سنت هم می‌شود؟ ✅ج: به هر حال مذاهبی هستند که دارند با مسالمت زندگی می‌کنند و آنها هم به مقدسات ما معمولاً توهین نمی‌کنند. توهین به آنها هم اگر موجب تفرقه و فتنه‌انگیزی در جامعه شود قطعاً حرام است. 📕منبع: khamenei.ir 🆔 @resale_ahkam
‼️ برگزاری نماز جماعت دوم 🔷 س ۶۱۶۹: اگر در نماز جماعت به خاطر تجوید و قرائت ناصحیح امام جماعت در گوشه ای از مسجد دو سه نفری به یک نفر دیگر اقتدا کنیم حکمش چیست؟ ✅ ج: این عمل اگر توهین به امام جماعت محسوب شود جایز نیست. در ضمن توجه داشته باشید که به طور کلی ملاک صحت قرائت آن است که قواعد زبان عربی و ادای حروف به طوری باشد که اهل زبان عربی، آن را ادای آن حرف بدانند نه حرف دیگر و رعایت نکات و محسنات تجویدی و لهجه عربی لازم نیست. 🆔 @resale_ahkam
اَلسلامُ عَلی الحُسین وَعَلی علی بن الحُسین وَعَلی اُولاد الـحسین وعَلی اَصحاب الحُسین الذين بذلو مهجهم دون الحسين عليه السلام هرشب بخشی از ملاقات های امام حسین علیه السلام از مدینه تا کربلا را با تأمل و دقت مطالعه کنیم ج. ملاقاتهای مسیر راه مکه تا کربلا 7. حرّ ریاحی روز یکشنبه، بیست و هفتم ذی حجّه، امام وارد منزل ذوحُسَمْ شد. در این روز حر بن یزید ریاحی با هزار نفر سر راه ایشان قرار گرفت. لشکریان حرّ تشنه بودند؛ بنابراین حضرت دستور داد که به آنها و اسبهایشان آب دادند و خود نیز در این امر شرکت جُست و برخی از افراد، از جمله علی بن طعان و اسبش را آب داد. هنگام ظهر حضرت خطبه مختصری ایراد نمود و فرمود: «من به سوی شما نیامدم تا اینکه نامه های شما به من رسید و فرستادگان شما نزد من آمدند و از من خواستند که به نزد شما آیم.. .. پس اگر بر سر پیمان خود هستید، به شهر شما می آیم، و اگر آمدنم را ناخوش می دارید، من بازگردم. حرّ در مقابل امام سکوت کرد و حضرت دستور داد حجّاج بن مسروق اذان و اقامه را بگوید؛ سپس به حر فرمود: تو با اصحاب خود نماز می گذاری؟ عرض کرد: خیر، ما به شما اقتدا می کنیم. نماز ظهر اقامه شد و هر کس به جایگاه خود بازگشت. پس از آن، حضرت مجدداً از دعوت کوفیان و نامه های آنها سخن به میان آورد. حرّ پاسخ داد: ما از جمله نویسندگان نامه ها نبودیم و مأموریت داریم به محض روبرو شدن، شما را نزد عبید اللّه بن زیاد ببریم. خوارزمی گوید: امام حسین علیه السلام لبخندی زد و فرمود: «اَلْمَوْتُ اَدْنی اِلَیک مِنْ ذلِک؛(42) مرگ به تو از این پیشنهاد نزدیک تر است.» پس حضرت و همراهانش تصمیم برگشت گرفتند؛ اما حرّ و لشکریانش مانع آنها شدند. حضرت فرمود: مادرت به عزایت بگرید! چه می خواهی؟ حرّ گفت: اگر غیر از شما چنین سخنی گفته بود، در نمی گذشتم؛ ولی به خدا سوگند که نمی توانم نام مادر شما را جز به نیکی ببرم. (43) سپس گفت: من مأمور به جنگ نیستم؛ ولی مأمورم از شما جدا نگردم تا شما را به کوفه ببرم؛ پس اگر شما از آمدن خودداری می کنید، راهی را انتخاب کنید که به کوفه ختم و به مدینه پایان نیابد تا دستوری از ابن زیاد برسد و شما هم نامه برای یزید بنویسید تا شاید این امر به عافیت و صلح منتهی گردد که در نزد من بهتر از آن است که به جنگ و ستیز با شما آلوده شوم. در منزل «ذوحُسَمْ» در بخشی از خطبه خود خطاب به لشکریان حُر فرمود: «اَنَّهُ قَدْ نَزَلَ مِنَ الْاَمْرِ ما قَدْ تَرَوْنَ... اَلا تَرَوْنَ اَنَّ الْحَقَّ لا یعْمَلُ بِهِ وَاَنَّ الْباطِلَ لا یتَناهی عَنْهُ لِیرْغَبَ الْمُؤْمِنُ فِی لِقاءِ اللَّهِ مُحِقّاً فَاِنِّی لا اَرَی الْمَوْتَ اِلَّا شَهادَةً وَلَا الْحَیاةَ مَعَ الظَّالِمِینَ اِلَّا بَرَماً؛(44) آنچه را که روی داده و پیش آمده می بینید. مگر نمی بینید که به حق عمل نمی شود و از باطل دوری نمی شود؟ مؤمن باید [در این حال ]راغب لقای حق باشد. من مرگ را جز شهادت نمی یابم و زندگانی با ستمگران را غیر از ننگ و عار نمی دانم.» حرّ امام حسین علیه السلام را از کشته شدن ترساند، حضرت فرمود: «اَفَبِالْمَوْتِ تُخَوِّفُنِی؟ هَیهات طاشَ سَهْمُک وَخابَ ظَنُّک؛ مرا از مرگ می ترسانی! هرگز، تیرت به خطا رفت و گمانت واهی است.» آنگاه اشعاری را در مدح شهادت خواند که یکی از آنها این است: سَاَمْضِی وَما بِالْمَوْتِ عارٌ عَلَی الْفَتی اِذا ما نَوی حَقّاً وَجاهَدَ مُسْلِماً(45) «من می روم و مرگ برای جوانمرد ننگ نیست، به این شرط که برای خدا باشد و خالصانه بکوشد.» در منزل اَلْبِیضَة نیز حضرت خطاب به حُر و یارانش فرمود: «اَیهَا النَّاسُ اِنَّ رَسُولَ اللَّه قالَ مَنْ رَای سُلْطاناً جائِراً مُسْتَحِلّاً لِحَرامِ اللَّهِ ناکثاً عَهْدَهُ مُخالِفاً لِسُنَّةِ رَسُولِ اللَّهِ یعْمَلُ فِی عِبادِ اللَّهِ بِالْاِثْمِ وَالْعُدْوانِ فَلَمْ یغَیرْ عَلَیهِ بِفِعْلٍ وَلا قَوْلٍ کانَ حَقّاً عَلَی اللَّهِ اَنْ یدْخِلَهُ مُدْخَلَهُ؛(46) ای مردم! رسول خداصلی الله علیه وآله فرمود: هر کس سلطان ستم پیشه ای را که محرّمات الهی را حلال و پیمان خداوندی را شکسته و با سنّت رسول خدا مخالفت کرده و ستم بر بندگان خدا روا داشته ببیند و با رفتار و گفتار علیه او بر نخیزد، بر خداوند است که او را در عذاب داخل کند.» 42) مقتل الحسین، خوارزمی، قم، مکتبة المفید، ج 1، ص 233. 43) حُر در جواب امام ادب را مراعات کرد. همین مراعات ادب و اقتدا کردن به آن حضرت و اعتقاد به شفاعت جدّ او و سخنان امام حسین علیه السلام، مجموعاً زمینه هدایت او را فراهم کرد. 44) تاریخ طبری، ج 5، ص 403. 45) کامل ابن اثیر، ج 4، ص 48؛ قصه کربلا، ص 196. 46) مقتل الحسین، مقرم، ص 184. ادامه مطلب را فردا شب ببینیم بر گرفته از سایت عرفان
سرور ارجمند ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام محرم و صفر و شهادت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش،بدینوسیله از جنابعالی دعوت می گردد در مراسم گرامی داشت یاد شهدا به نام " ده شب، ده شهید"، که درب منزل شهدای شهر پرند برگزار می‌گردد با حضور خود موجب غنای این مراسم شوید. مراسم بزرگداشت جانباز مرحوم کربلایی یوسف عطایی ( همزمان با چهلمین روز درگذشت ایشان ) زمان : روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۶/۰۲ ساعت ۱۹ آدرس : پرند ، فاز ۲ ، میدان ایمان ، خیابان نیلوفر ۹ ، کوچه بن بست اول ، سمت چپ ، پلاک ۶ ، واحد ۲
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم هر روز آیاتی از قرآن کریم را با تأمل و دقت مطالعه کنیم. ترجمه و تفسیر آیه به آيه سوره زخرف آیه 85 و در ادامه آیه 86 أعوذ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ وَتَبَارَكَ الَّذِي لَهُ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا وَعِندَهُ عِلْمُ السَّاعَةِ وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ (85) ترجمه : بلند مرتبه است، آن كه حكومت آسمان ها و زمين و آنچه ميان آنهاست براى اوست و آگاهى از قيامت مخصوص اوست و به سوى او باز گردانده مى شويد. نکته ها: «تبارك» از «بركت» به معناى تعالى است، يعنى خداوند بلند مرتبه است. در قرآن، نه مرتبه خداوند با عبارتِ «تبارك» توصيف شده است. در اين آيه و آيه قبل هشت كمال براى خداوند مطرح است تا اعتقاد به فرزند داشتن و ساير آنچه به ناحقّ درباره ى خداوند توصيف مى كنند برطرف شود. پیام‌ها : - حاكميّت خداوند يگانه بر نظام هستى، پاينده و زوال ناپذير است. «تبارك الّذى له ملك السموات» - خداوند از هر گونه نقص منزّه و در برابر هر گونه كمال مبارك است. «سبحان... تبارك...» - در برابر كج فهمى ديگران بايد از مقدّسات تجليل كرد. «تبارك الّذى له...» - خداوند هم مبدأ است و هم مقصد. «له ملك السموات والارض... اليه ترجعون» - جز خدا هيچ كس از زمان وقوع قيامت آگاه نيست. «و عنده علم الساعة» - احضار مردم در قيامت هم عمومى است و هم اجبارى. «اليه ترجعون» آیه 86 وَلَا يَمْلِكُ الَّذِينَ يَدْعُونَ مِن دُونِهِ الشَّفَاعَةَ إِلَّا مَن شَهِدَ بِالْحَقِّ وَهُمْ يَعْلَمُونَ (86) ترجمه : كسانى را كه جز او مى خوانند مالك هيچ گونه شفاعتى نيستند مگر كسانى كه شهادت به حقّ داده اند (مثل حضرت عيسى و فرشتگان كه بدون رضاى خودشان معبود قرار گرفته اند) و آنان خود مى دانند (كه مورد شفاعت كجاست). پیام‌ها : - اصل شفاعت مورد قبول است، امّا شفاعت هاى موهومى مردود است. «لا يملك... الشفاعة» - اصلاح را بايد از سرچشمه آغاز كرد. سرچشمه ى شرك، اميد به شفاعت معبودهاست كه بايد مردم را از چنين خيالى مأيوس نمود. «لا يملك الّذين يدعون من دونه» - كسى حقّ شفاعت دارد كه به حقّ معترف و گواه باشد. «شهد بالحق» - آنان كه حقّ شفاعت دارند براى هر كس و هر مورد، شفاعت نمى كنند، خود مى دانند كه مورد شفاعت كجاست. «و هم يعلمون» - گواهى و شهادت زمانى ارزش دارد كه بر اساس علم باشد. «شهد بالحقّ و هم يعلمون» بر گرفته از کتاب الکترونیکی تفسير نور مرکز اطلاع رسانی غدیر
‼️قنوت و ذکر آن 🔷در همه‌ی نمازهای واجب و مستحب، مستحب است که در رکعت دوم پس از پايان حمد و سوره و پيش از رکوع، دستها به دعا برداشته شده و دعا خوانده شود. اين عمل قنوت نامیده می شود. در قنوت می‌تواند هر ذکر يا دعا يا آيه‌ای از قرآن را بخواند و حتی می‌تواند به يک صلوات يا سبحان الله يا بسم الله الرحمن الرحيم اکتفاء کند، ولی بهتر است دعاهائی که در قرآن آمده است خوانده شود. مانند ربنا آتنا فی الدنيا حسنة و فی الآخرة حسنة و قنا عذاب النار، يا ذکرها و دعاهائی که از ائمه (عليهم السلام) نقل شده است، مانند: لااله الاالله الحليم الکريم، لااله الاالله العلیّ العظيم، سبحان الله رب السماوات السبع، و رب الارضين السبع، و ما فيهنّ‌ و مابينهنّ، و ربّ العرش العظيم، والحمد لله رب العالمین. 🔺در قنوت جايز است به زبان فارسی يا هر زبان ديگر دعا کند و استغفار و طلب حاجت نمايد. 📕منبع: khamenei.ir 🆔 @resale_ahkam
اَلسلامُ عَلی الحُسین وَعَلی علی بن الحُسین وَعَلی اُولاد الـحسین وعَلی اَصحاب الحُسین الذين بذلو مهجهم دون الحسين عليه السلام هرشب بخشی از ملاقات های امام حسین علیه السلام از مدینه تا کربلا را با تأمل و دقت مطالعه کنیم ج. ملاقاتهای مسیر راه مکه تا کربلا 8. چهار سوار 28 ذی الحجّه چهار سوار به نامهای نافع بن هلال، مجمع بن عبد اللّه، عمرو بن خالد و طَرِمّاح بر امام حسین علیه السلام وارد شدند. حرّ گفت: این چند تن از مردم کوفه اند. من آنها را بازداشت کرده و یا به کوفه برمی گردانم. امام حسین علیه السلام فرمود: «من اجازه چنین کاری را نمی دهم و از آنان محافظت می کنم؛ زیرا اینها یاران من هستند، همانند اصحابی که از مدینه با من آمده اند؛ پس اگر بر آن پیمانی که با من بستی استواری، آنها را رها کن؛ و گرنه با تو می جنگم.» و حر از بازداشت آنها صرف نظر کرد. امام حسین از آنها پرسید که از کوفه چه خبر دارید؟ مجمع گفت: «به اشراف کوفه رشوه هایی گزاف داده اند و چشم مال پرست آنها را پر کرده اند تا دلهای آنان را نسبت به بنی امیه نرم کنند و اینک یک دل و یک زبان با تو دشمنی می ورزند؛ اما سایر مردم دلشان با تو است؛ ولی فردا شمشیرهایشان به روی تو کشیده خواهد شد. حضرت در این منزل از شهادت قیس بن مسهر صیداوی اطلاع یافت و اشک در چشمانش حلقه زد و بعد از تلاوت آیه «فَمِنْهُمْ مَنْ قَضی نَحْبَهُ»؛(47) فرمود: «اَللَّهُمَّ اجْعَلْ لَنا وَلِشِیعَتِنا مَنْزِلاً کرِیماً عِنْدَک وَاَجْمَعْ بَینَنا وَاِیاهُمْ فِی مُسْتَقَرِّ رَحْمَتِک؛(48) خدایا [بهشت را ]برای ما و شیعیان ما منزل کریم در نزد خودت قرار بده و ما و آنها را در سرای رحمتت جمع کن.» 47) احزاب/23. 48) کامل ابن اثیر، ج 4، ص 49؛ الفتوح، ج 5، ص 147. ادامه مطلب را فردا شب ببینیم بر گرفته از سایت عرفان
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم هر روز آیاتی از قرآن کریم را با تأمل و دقت مطالعه کنیم. ترجمه و تفسیر آیه به آيه سوره زخرف آیه 87 و در ادامه آیه 89 أعوذ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ وَلَئِن سَأَلْتَهُم مَّنْ خَلَقَهُمْ لَيَقُولُنَّ اللَّهُ فَأَنَّي يُؤْفَكُونَ (87) ترجمه : و اگر از مشركان سؤال كنى چه كسى آنان را آفريده است، قطعاً خواهند گفت: خدا. پس چگونه به انحراف كشانده مى شوند. نکته ها: «يوفكون» از «اِفك» به معناى روى گرداندن و انحراف از مسير طبيعى است. پیام‌ها : - مشركان مكّه، خالقيّت خدا را قبول داشتند ولى در ربوبيّت و تدبير و كارگشايى و شفاعت، گرفتار شرك بودند و ديگران را دخيل مى دانستند. «لئن سئلتهم من خلقهم ليقولن اللّه» - توحيد، امرى فطرى و شرك، انحراف از فطرت انسانى است. «فانّى يؤفكون» آیه 89 وَقِيلِهِ يَارَبِّ إِنَّ هَؤُلَاء قَوْمٌ لَّا يُؤْمِنُونَ (88) ترجمه : و سخن رسول ما اين است: اى پروردگار! همانا اينان قومى هستند كه ايمان نمى آورند. نکته ها: «قيله» مثل «قوله» مصدر و به معناى گفتار است. پیام‌ها : - پيامبران در برابر افراد لجوج به خدا پناهنده مى شوند. «يا ربّ ان هؤلاء قوم لا يؤمنون» - مبلّغان دينى توقّع پذيرش حقّ را از همه مردم نداشته باشند. «هؤلاء قوم لا يؤمنون» بر گرفته از کتاب الکترونیکی تفسير نور مرکز اطلاع رسانی غدیر
.. بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ 💭🍂💭🍂💭🍂💭 💭ًپنج شنبه است و ياد درگذشتگان 🌹 اَللّهُمَّ اغفِر لِلمُومِنینَ وَ المُومِنَاتِ وَ المُسلِمینَ وَ المُسلِمَاتِ اَلاَحیَاءِ مِنهُم وَ الاَموَاتِ ، تَابِع بَینَنَا وَ بَینَهُم بِالخَیراتِ اِنَّکَ مُجیبُ الدَعَوَاتِ اِنَّکَ غافِرَ الذَنبِ وَ الخَطیئَاتِ وَ اِنَّکَ عَلَی کُلِّ شَیءٍ قَدیرٌ بِحُرمَةِ الفَاتِحةِ مَعَ الصَّلَوَاتِ ❄🌺 التماس دعا 🌺❄ پنجشنبه هست شاخه گلي بفرستيم براي تموم آنهايي كه در بين ما نيستند ولي دعاهاشون هنوز كارگشاست، يادشون هميشه با ماست و جاشون بين ما خاليه، دلمون خيلي وقتها هواشونو می كنه, امادیدارشون میفته به قیامت, شاخه گلي به زيبايي يك فاتحه... 🌱🌹🌱🌹🌱🌹🌱🌹🌱🌹🌱🌹