eitaa logo
کانال‌رسمی‌مسجدامام‌حسین‌علیه‌السلام‌شهرجدیدپرند
828 دنبال‌کننده
5.7هزار عکس
1.2هزار ویدیو
56 فایل
﷽ یوسف‌گم‌گشتہ‌باز‌آید، اگر‌ثابت‌شود؛ درفراقش‌مثل‌یعقوبیم وحسرت‌می‌خوریم...! +اللّهُمَّ‌صَلِّ‌عَلی‌مُحَمَّد‌وَآلِ‌مُحَمَّدوَعَجِّل‌فَرَجَهُم+
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم کتاب نهج الفصاحه مجموعه ای از کلمات قصار پيامبر گرامی اسلام حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم است بمنظور استفاده از این کلمات در زندگانی هرشب یک یا دو مورد از آن را با تأمل و دقت مطالعه کنیم. 87 - رسول اعظم صلوات الله علیه و آله می فرمایند: أحبب للنّاس ما تحبّ لنفسك. آنچه براى خود ميخواهى براى مردم بخواه نهج الفصاحه 88 - رسول اعظم صلوات الله علیه و آله می فرمایند: أحبّ بيوتكم إلى اللَّه بيت فيه يتيم مكرّم. محبوبترين خانه هاى شما در نظر خدا خانه ايست كه در آن يتيمى محترم باشد. نهج الفصاحه
اعضای محترم کانال مسجد امام حسین علیه السلام با آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما به اطلاع می رساند روز های شنبه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء حجت‌الاسلام نوبری طی سخنانی به تشریح و تفسیر خطبه متقین نهج البلاغه مولایمان حضرت علی علیه السلام می پردازند. از همه عزیزان، مؤمنین و بویژه جوانان عزیز دعوت می گردد در مسجد حضور بهم رسانده و از مطالب روشنگرانه ایشان در شناخت هرچه بیشتر خطبه های نهج البلاغه بهره مند گردند التماس دعا
  ذکر روز  شنبه :    یا رب العالمین سلام صبح شنبه اولین روز هفته بر همه دوستان بخیر و شادی و سلامتی و عاقبت بخیری، موفق و مؤید باشید التماس دعا
بسم الله الرحمن الرحیم ترجمه و تفسیر آیه به آيه سوره طه آیه 30 اعوذ بالله من الشیطان الرجیم فَاصْبِرْ عَلَي مَا يَقُولُونَ وَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّكَ قَبْلَ طُلُوعِ الشَّمْسِ وَقَبْلَ غُرُوبِهَا وَمِنْ آنَاء اللَّيْلِ فَسَبِّحْ وَأَطْرَافَ النَّهَارِ لَعَلَّكَ تَرْضَي ترجمه : پس بر آنچه مى گويند، شكيبا باش و پيش از طلوع آفتاب و قبل از غروب آن با ستايش پروردگارت (او را) تسبيح كن و (همچنين) برخى از اوقات شب و اطراف روز را تسبيح بگوى، باشد كه خشنود شوى. نکته ها : خداوند در قرآن كريم، 19 مرتبه پيامبر صلى الله عليه وآله را به صبر، فرمان داده است. اين آيه همچون آيه ى «واستعينوا بالصبر والصلوة»(155) پيامبر صلى الله عليه وآله را به شكيبايى و حمد وستايش پروردگار دعوت مى كند، وگرچه مخاطب اين آيه ظاهراً پيامبرصلى الله عليه وآله است، امّا بديهى است كه آيه جنبه عمومى دارد. بر طبق بعضى از روايات(156) و نظر برخى از مفسّرين، اين آيه با نمازهاى يوميه و شبانه روزى تطبيق دارد و مراد از «اطراف النهار» نوافل روزانه است. 155) بقره، 45. 156) كافى، ج 3، ص 444. پیام‌ها : - توجّه به تدبير خداوند و قانون مند بودن كيفر و عذاب و توجّه به سنّت هاى الهى، مقدمه ى صبر و تسبيح وتحميد است. «فاصبر» (با توجّه به آيات قبل) - صبر در امور بايد به اندازه ى مشكلات باشد. «فاصبر على ما يقولون» - حمد و تسبيح الهى وسيله اى براى تقويت روحيه در مقابل لجاجت ها و تبليغات دشمن است. «فاصبر - سبّح» - تنزيه خداوند از راه ستايش و حمد او است. «سبّح بحمد» - پيرايش از بدى ها بر آرايش به خوبى ها مقدم است. تسبيح بر تحميد تقدم دارد.«سبّح بحمد» - قرآن براى بيان زمان انجام تكاليف، از ابزار و معيارهاى طبيعى استفاده كرده است. «قبل طلوع... وقبل غروبها» - تسبيح و حمد الهى قبل از طلوع وغروب آفتاب اثر خاصى دارد. «قبل طلوع... و قبل غروبها» - اوقات خود را با ياد خدا پر كنيم تا زمينه اى براى ساير افكار باقى نماند. «قبل طلوع - قبل غروب - آناء الليل - اطراف النهار» - شب، تنها براى استراحت و خواب نيست، بايد بخشى از آن را به عبادت اختصاص داد. «و من آناء الليل» - اگر ذكر خدا با ساير شرايط انجام شود، نتيجه بخش خواهد بود. «لعلّك»(157) - مقام رضا، بالاترين درجه ى تكامل است. «لعلّك ترضى» (تكامل داراى درجاتى است: اوّل: صبر «فاصبر»، دوّم: تنزيه خداوند «وسبّح... فسبّح»، سوّم: سپاس و ستايش پروردگار «فسبّح بحمد ربّك»، چهارم: رضا به قضاى الهى. «لعلّك ترضى») 157) كلمه ى «لعلّ» به معناى آن است كه رسيدن به اين غنچه، چند درصد است نه صد در صد و اين به خاطر آن است كه ياد خدا به تنهايى كافى نيست، بلكه تلاش، وحدت، اخلاص و ساير شرايط بايد جمع شود تا نتيجه صد در صد باشد.
روز ۱۲ بهمن و آغاز دهه فجر که خروج طاغوت و ورود فرشته بود را به همه انقلابیون جهان تبریک عرض می کنیم . بازگشت امام خميني به میهن و آغاز دهه فجر دهه فجر -دههٔ فجر انقلاب اسلامی به روزهای ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ گفته می‌شود که طی آن آیت الله خمینی بعد از تبعید پانزده ساله در دوازدهم بهمن سال ۱۳۵۷ به ایران وارد و در نهایت با اعلام بی‌طرفی ارتش شاهنشاهی، سلطنت پهلوی در بیست و دوم بهمن ماه منقرض شد و انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید. بازگشت امام خميني به میهن با گسترش قيام مردم و خروج شاه از ايران، شاپور بختيار به عنوان آخرين و تنها اميد رژيم پهلوي و سردمداران غربي پشتيبان این رژیم، به عنوان نخست وزير باقي مانده بود. در طرف مقابل تظاهرات مردم هر روز پر شورتر و مصمم‌تر مي‌شد و شعار استقلال،‌ آزادي، جمهوري اسلامي بعنوان اصلي ترين خواسته مردم در نهضت انقلابي به رهبري امام خميني مطرح مي‌شد. امام خميني که شرط ورود خود را به کشور، خروج شاه، اعلام کرده بودند، با فرار شاه در 26 دي 1357، تصميم به بازگشت گرفتند. قرار بود اين رجعت تاريخي در روز پنجشنبه پنجم بهمن 1357 انجام گيرد اما بختيار، با بستن فرودگاه ها مانع از انجام اين امر شد. با انتشار خبر بسته شدن فرودگاهها، مردم خشمگين به خيابان ها ريخته و با تحصن و شعارهاي کوبنده، دولت بختيار را تحت فشار شديدي قرار دادند. در همين زمان رئيس شوراي سلطنت، سيد جلال تهراني،‌ در پاريس ضمن استعفا خدمت امام، اعلام کرد که شوراي سلطنت غير قانوني است. سرانجام، تحصن‌ها و تظاهرات عظيم مردم بختيار را مجبور کرد،‌ فرودگاه ها را باز کند. کارکنان اعتصابي تلويزيون اعلام کردند براي ضبط و پخش مستقيم مراسم آماده‌اند. فرودگاه مهرآباد آماده استقبال از پرواز انقلاب بود. روز 12 بهمن 1357، پرشکوه ترين استقبال تاريخي رقم خورد و هواپيماي ايرفرانس در حوالي ساعت 9 صبح در فرودگاه مهرآباد نشست و حضرت امام، با قلبي آرام و مطمئن پس از 15 سال هجرت، پا به خاک ميهن اسلامي گذاشتند. صدها خبرنگار و عکاس و فيلمبردار به ثبت اين رويداد تاريخي پرداختند. جمعيت استقبال کننده در طول 33 کيلومتر از فرودگاه امام تا بهشت زهرا که مقصد بعدي امام بود. بين 4 تا 8 ميليون نفر تخمين زده مي‌شد. امام از فرودگاه مستقيما به بهشت زهرا رفتند و ضمن اداي احترام به شهداي انقلاب اسلامي، سخنراني تاريخي خود را در آنجا ايراد کردند. در اين سخنراني امام نخست وزیری شاپور بختیار را غیر قانونی اعلام کرده و فرمودند: «من به پشتيباني اين ملت دولت تعيين مي‌کنم.»‌ بدين ترتيب از ورود امام ده روز تاريخي که بعدها دهه فجر انقلاب اسلامی نام گرفت، سپري شد تا طومار رژيم پهلوي و 2500 سال استبداد شاهنشاهي براي هميشه در هم تنيده شود.
‼️زیر پا افتادن اسماء متبرکه 🔷س 2394: با توجه به اینکه گاهی در خیابان #اعلامیه ها یا #پوستر هایی که دارای اسم جلاله و #اسماء_متبرکه یا #آرم_پرچم_جمهوری_اسلامی هستند، پراکنده شده است و گاهی لگد مال هم می شود، تکلیف چیست؟ ✅ج: به هر حال لازم است از #هتک_حرمت و #بی_احترامی اسماء متبرکه آنها اجتناب شود. #اسماء_جلاله #حرمت_آرم_جمهوری_اسلامی 🆔 @resale_ahkam
‼️رعایت قبله در نماز مستحب 🔷س 2395: آیا در خواندن نمازهای مستحب واجب است که رو به قبله باشیم؟ ✅ج: در نمازهای مستحبی نیز باید رو به قبله بود؛ مگر این که نمازگزار در حال حرکت باشد، مثل این که در حال راه رفتن یا در حال حرکت ماشین نماز بخواند. 📕منبع: khamenei.ir 🆔 @resale_ahkam
بسم الله الرحمن الرحیم کتاب نهج الفصاحه مجموعه ای از کلمات قصار پيامبر گرامی اسلام حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم است بمنظور استفاده از این کلمات در زندگانی هرشب یک یا دو مورد از آن را با تأمل و دقت مطالعه کنیم. 92 - رسول اعظم صلوات الله علیه و آله می فرمایند: احذر أن يري عليك آثار المحسنين و أنت تخلو من ذلك فتحشر مع المرائين. مبادا آثار نيكان در تو نمودار باشد و نيك نباشى كه در اين صورت با رياكاران محشور خواهى شد. نهج الفصاحه 94 - رسول اعظم صلوات الله علیه و آله می فرمایند: أحذروا البغى فإنّه ليس من عقوبة هى أحضر من عقوبة البغي. از ستمگرى بپرهيزيد زيرا كيفرى از كيفر ستمكارى آماده تر نيست. نهج الفصاحه
بسم الله الرحمن الرحیم ترجمه و تفسیر آیه به آيه سوره طه آیه 131 اعوذ بالله من الشیطان الرجیم وَلَا تَمُدَّنَّ عَيْنَيْكَ إِلَي مَا مَتَّعْنَا بِهِ أَزْوَاجاً مِّنْهُمْ زَهْرَةَ الْحَيَاةِ الدُّنيَا لِنَفْتِنَهُمْ فِيهِ وَرِزْقُ رَبِّكَ خَيْرٌ وَأَبْقَي ترجمه : و هرگز به متاعى كه ما به گروهى از آنها داده ايم، چشم مدوز كه (اين) شكوفه و جلوه ى زندگى دنياست (و ما مى خواهيم) تا آنها را در آن بيازمائيم و (به يقين) روزىِ پروردگارت بهتر و پايدارتر است. نکته ها: از امام صادق عليه السلام نقل شده است كه فرمودند: هر كس چشم به دست مردم داشته باشد، غم او طولانى گردد و غيظش باقى ماند.(158) گرچه قرآن كريم، مال دنيا را خير(159)، فضل(160) و زينت(161) مى داند و بهره مندى از آن را حلال و مجاز مى شمارد، ليكن دلبستگى شديد به آن را مذمّت مى كند. چرا كه زندگى دنيا مثل يك غنچه، عمرى كوتاه دارد و با يك نسيم از بين مى رود. 158) تفسير الميزان. 159) ان ترك خيراً» بقره، 180. 160) و ابتغوا من فضل اللّه» جمعه، 10. 161) المال و البنون زينة الحيوة الدنيا» كهف، 46. پیام‌ها : - رسيدن به مقام رضايت از خداوند، در صورتى است كه به زرق و برق دنيا خيره نشوى. (آرى كسى كه جذب جلوه هاى مادّى شد، احساس كمبود و تبعيض مى كند و از خدا راضى نمى شود) «لعلّك ترضى، لا تمدّن عينيك» - انسان به طور طبيعى به سوى مادّيات گرايش دارد، امّا بايد آن را مهار كند. «لاتمدّن» - نگاه، مقدّمه جذب و دلبستگى است. «لا تمدّن عينيك» ز دست ديده و دل هر دو فرياد كه هر چه ديده بيند دل كند ياد - رهبرى امّت نبايد چشم داشتى به مال ديگران و توجّهى به مادّيات داشته باشد و مقهور و شيفته ى دنياى پر زرق و برق ديگران شود. «لا تمدّن عينيك» - جلوه هاى مادّى حتّى براى انبيا مى تواند خطرساز باشد. «لاتمدّن عينيك» - همه ى متاع هاى دنيوى و وسايل كاميابى، نعمت الهى محسوب نمى شوند. «متّعنا» نه، «انعمنا» - همه ى كافران، كامياب نيستند. «ازواجاً منهم» - جلوه هاى زندگى دنيوى همچون غنچه و شكوفه اى است كه هرگز گل نمى شود. «زهرة الحيوة الدنيا» - جلوه هاى زندگى دنيا، ابزار آزمايش انسان هاست. «لنفتنهم فيه» - به آنچه در خود داريم بينديشيم، نه آنچه در دست ديگران مى بينيم. «رزق ربّك خير» - رزق دادن از شئون ربوبيّت خداوند است. «رزق ربّك» - همه ى دارايى هاى انسان رزق او نيست. چون بسيارند كسانى كه همه نوع امكانات دارند، امّا بهره خودشان كم است. «لاتمدنّ... متّعنا... رزق ربّك خير» - ملاك ارزش هر چيز دو امر است؛ يكى خير بودن و ديگرى پايدار بودن. «خير و ابقى»
ذکر روز  یکشنبه:     یا ذالجلال والاکرام سلام صبح همه دوستان بخیر و شادی و سلامتی و عاقبت بخیری، موفق و مؤید باشید التماس دعا
بسم الله الرحمن الرحیم کتاب نهج الفصاحه مجموعه ای از کلمات قصار پيامبر گرامی اسلام حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم است بمنظور استفاده از این کلمات در زندگانی هرشب یک یا دو مورد از آن را با تأمل و دقت مطالعه کنیم. 95 - رسول اعظم صلوات الله علیه و آله می فرمایند: أحزم النّاس أكظمهم للغيظ. آنكه در فرو بردن خشم از ديگران پيشتر است از همه كس دورانديش تر است. نهج الفصاحه 96 - رسول اعظم صلوات الله علیه و آله می فرمایند: أحذروا زلّة العالم فإنّ زلّته تكبكبه في النّار. از لغزش عالم بپرهيزيد كه لغزش او در آتش نگونسارش خواهد كرد نهج الفصاحه
🇮🇷پخش موسیقی در مسجد 🔷س 2397: آیا در مناسبت های ملّی مثل دهه فجر، می توان در داخل مسجد آهنگ های حماسی را پخش و اجرا کرد؟ ✅ج: واضح است که مسجد جایگاه شرعی خاصی دارد، لذا اگر پخش موسیقی در آن منافی با حرمت مسجد باشد، حرام است، حتی اگر موسیقی غیر لهوی باشد. 📕منبع: leader.ir 🆔 @resale_ahkam