eitaa logo
کانال‌رسمی‌مسجدامام‌حسین‌علیه‌السلام‌شهرجدیدپرند
844 دنبال‌کننده
5.9هزار عکس
1.2هزار ویدیو
57 فایل
﷽ کانال‌رسمی‌مسجدامام‌حسین‌علیه‌السلام استان‌تهران، شهرجدید‌پرند، فاز۲، میدان‌ایمان اطلاع‌رسانی مراسمات گزارش‌های تصویری اعلان‌های ملی، مذهبی و مناسبتی کمک‌های مردمی 6037997976803461 مسجدامام‌حسین‌علیه‌السلام
مشاهده در ایتا
دانلود
.. بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ 💭🍂💭🍂💭🍂💭 💭ًپنج شنبه است و ياد درگذشتگان 🌹 اَللّهُمَّ اغفِر لِلمُومِنینَ وَ المُومِنَاتِ وَ المُسلِمینَ وَ المُسلِمَاتِ اَلاَحیَاءِ مِنهُم وَ الاَموَاتِ ، تَابِع بَینَنَا وَ بَینَهُم بِالخَیراتِ اِنَّکَ مُجیبُ الدَعَوَاتِ اِنَّکَ غافِرَ الذَنبِ وَ الخَطیئَاتِ وَ اِنَّکَ عَلَی کُلِّ شَیءٍ قَدیرٌ بِحُرمَةِ الفَاتِحةِ مَعَ الصَّلَوَاتِ ❄🌺 التماس دعا 🌺❄ پنجشنبه هست شاخه گلي بفرستيم براي تموم آنهايي كه در بين ما نيستند ولي دعاهاشون هنوز كارگشاست، يادشون هميشه با ماست و جاشون بين ما خاليه، دلمون خيلي وقتها هواشونو می كنه, امادیدارشون میفته به قیامت, شاخه گلي به زيبايي يك فاتحه... 🌱🌹🌱🌹🌱🌹🌱🌹🌱🌹🌱🌹
🌴 ﻧﻤﺎﺯ برای ﺁﻣﺮﺯﺵ ﻭﺍﻟﺪﻳﻦ : 💠دو ركعت است در ركعت اوّل فاتحه و ده مرتبه : ✨رَبَّنَااغْفِر ْلى وَ لِوالِدَىَّ وَ لِلْمُؤْمِنينَ يَوْمَ يَقُومُ الْحِساب✨ اى پروردگار من بيامرز مرا و پدر و مادرم و ديگر مؤ منان را در روزى كه حساب برپا شود 💠و در ركعت دوّم فاتحه و ده مرتبه : ✨ربِّ اغْفِرْلى وَ لِوالِدَىَّ و لِمَنْ دَخَلَ بَيْتِىَ مُؤْمِناً وَ لِلْمُؤْمِنينَ وَ الْمُؤْمِناتِ پروردگارا بيامرز مرا و پدر و مادرم هركه در حال ايمان به خانه من درآيد و هر مرد مؤ من و زن با ايمانى را 💠و چون سلام دهد ده مرتبه بگويد: ✨ربِّ ارْحَمْهُما كَما رَبَّيانى صَغيرا✨ پروردگارا ترحم كن بر ايشان چنانچه پروريدند مرا در كودكى. 🌺🌸💐 التماس دعا
بسم الله الرحمن الرحیم ترجمه و تفسیر آیه به آيه سوره انبیا آیات 58 تا 60 اعوذ بالله من الشیطان الرجیم فَجَعَلَهُمْ جُذَاذاً إِلَّا كَبِيراً لَّهُمْ لَعَلَّهُمْ إِلَيْهِ يَرْجِعُونَ قَالُوا مَن فَعَلَ هَذَا بِآلِهَتِنَا إِنَّهُ لَمِنَ الظَّالِمِينَ قَالُوا سَمِعْنَا فَتًي يَذْكُرُهُمْ يُقَالُ لَهُ إِبْرَاهِيمُ ترجمه : پس (سرانجام، ابراهيم در يك فرصت مناسب) همه آنها، جز بزرگشان را كاملاً خرد كرد تا شايد آنها به سراغ آن بيايند (و وجدان هاى خفته ى آنها بيدار شود). گفتند: چه كسى با خدايان ما اين چنين كرده؟ قطعاً او از ستمكاران است. گفتند: شنيده ايم جوانى كه به او ابراهيم مى گويند، بت ها را (به بدى) ياد مى كرد. نکته ها: حضرت ابراهيم عليه السلام روزى كه همه ى مردم از شهر بيرون مى رفتند، با آنها نيز همراه شد، امّا در ميانه راه با عنوان كردن عذرى به شهر بازگشت و با فرصت مناسب بدست آمده، هدف خويش را عملى ساخت. كلمه «جذاذ» بمعناى قطعه قطعه شدن است. اگر چه پيامبر گرامى اسلام صلى الله عليه وآله نيز در روز فتح مكّه حدود 360 بت را شكست، امّا اين كار به اتّفاق همراهان و لشكريان ايشان بود، ولى حضرت ابراهيم عليه السلام به تنهايى و يك تنه آن همه بت را خرد كرد. شايد اگر حضرت ابراهيم بت بزرگ را هم مى شكست، با جريحه دار كردن كامل احساسات آنان، نه تنها به مقصود خود دست نمى يافت، بلكه نتيجه معكوس مى گرفت و زمينه تفكّر بكلّى از ميان مى رفت. «الاً كبيراً لهم» پیام‌ها : - بت شكنى، از جمله وظايف اصلى پيامبران الهى است. «فجعلهم جُذاذا» - اگر استدلال و موعظه فايده اى نبخشد، نوبت به برخورد انقلابى مى رسد. «فجعلهم جذاذا» - قدرت جسمانى و جسارت، يك ارزش، و ناتوانى و زبونى يك نقيصه است. «فجعلهم جذاذا» - براى بيدار كردن افكار عمومى و محو شرك، تلف كردنِ برخى اشيا و اموال لازم است. (بت هاى زمان ابراهيم و گوساله سامرى داراى قيمت و ارزشى بودند). «فجعلهم جذاذاً» - بت از احترام ومالكيّت ساقط است وشكستن آن جايز است. «فجعلهم جذاذاً» - بت هاى بزرگ، در ديد بت پرستان بزرگ است نه در نزد موحّدان. «كبيراً لهم» - شكستن بت ها مقدّمه رهايى فكر از جمود و فراهم آمدن زمينه ى سؤال و جواب است. «لعلهم اليه يرجعون» - عقيده ى انحرافى، انسان را دچار قضاوت انحرافى مى كند. «انّه لمن الظالمين» (گاهى انسان چنان سقوط مى كند كه بالاترين ظلم (شرك) را حقّ، و روشن ترين حقايق (توحيد) را ظلم مى پندارد) - كفّار، ابتدا حضرت ابراهيم عليه السلام را ظالم معرفى كردند تا بتوانند براحتى او را محاكمه كنند. «انّه لمن الظالمين» - فرياد مبارزه و ظلم ستيزى ابراهيم عليه السلام به همه جا رسيده بود. «سمعنا» - جوانان هم مى توانند در راه حقّ، موج آفرينى كنند. «سمعنا فَتىً» - حضرت ابراهيم عليه السلام قبل از عمليات تخريب، با تبليغات خود زمينه انقلاب عليه بت ها را فراهم آورده بود. «يذكرهم»
اعضای محترم کانال مسجد امام حسین علیه السلام مؤمنین محترم مسجد امام حسین علیه السلام با توجه به عدم برگزاری نماز جمعه پرند بدلیل مسائل بهداشتی نماز ظهر و عصر را با حضور مؤمنین و مومنات با شکوه هرچه تمامتر در مسجد امام حسین علیه السلام برگزار کرده و برای تعجیل در ظهور آقا و مولایمان حضرت امام زمان عجل الله تعالی و رفع گرفتاریها و بلایا دست به دعا بر می داریم
ذکر روز  جمعه :    اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم سلام صبح جمعه دوستان منتظر امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشريف به خیر و شادی و سلامتی و عاقبت بخیری موفق و مؤید باشید التماس دعا نماز جمعه را با شکوه برگزار کنیم سوره جمعه آیه 9 اعوذ بالله من الشیطان الرجیم يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِيَ لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَىٰ ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَٰلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ ﺍﻯ ﻣﻮﻣﻨﺎﻥ ! ﭼﻮﻥ ﺑﺮﺍﻯ ﻧﻤﺎﺯ ﺭﻭﺯ ﺟﻤﻌﻪ ﻧﺪﺍ ﺩﻫﻨﺪ ، ﺑﻪ ﺳﻮﻯ ﺫﻛﺮ ﺧﺪﺍ ﺑﺸﺘﺎﺑﻴﺪ ، ﻭ ﺧﺮﻳﺪ ﻭ ﻓﺮﻭﺵ ﺭﺍ ﺭﻫﺎ ﻛﻨﻴﺪ . ﻛﻪ ﺍﻳﻦ [ ﺍﻗﺎﻣﻪ ﻧﻤﺎﺯ ﺟﻤﻌﻪ ﻭ ﺗﺮﻙ ﺧﺮﻳﺪ ﻭ ﻓﺮﻭﺵ ] ﺑﺮﺍﻯ ﺷﻤﺎ ﺑﻬﺘﺮ ﺍﺳﺖ ﺍﮔﺮ [ ﺑﻪ ﭘﺎﺩﺍﺷﺶ ] ﻣﻌﺮﻓﺖ ﻭ ﺁﮔﺎﻫﻰ ﺩﺍﺷﺘﻴﺪ .(9) لازم به ذکر است مراسم نماز جمعه بدلیل رعایت مسائل بهداشتی تعطیل می باشد
‼️ناخن بلند برای وضو و غسل 🔷س 3494: آیا ناخن های بلند بانوان به وضو و غسل اشکال می رساند؟ ✅ج: اگر ناخن بیش از حدّ معمول بلند نباشد، و زیر ناخن چرک باشد، وضو اشکال ندارد. ولی اگر ناخن را بگیرند، باید برای غسل و وضو آن چرک را برطرف کنند. و نیز اگر ناخن بیشتر از حدّ معمول بلند باشد، باید چرک مقداری از زیر ناخن که از حدّ معمول بلندتر است را برطرف نمایند. 📕منبع: leader.ir 🆔 @resale_ahkam
‼️مدت اعتکاف 🔷 مدت اعتکاف حداقل سه روز است و کمتر از آن صحیح نیست؛ ولی بیشتر از آن حدی ندارد، البته اگر پنج روز معتکف شود، روز ششم را نیز واجب است بماند. بلکه بنابر احتیاط واجب، هرگاه دو روز اضافه کرد روز سوم هم باید بماند. پس اگر هشت روز معتکف شد روز نهم هم واجب است. 📕منبع: leader.ir 🆔 @resale_ahkam
بسم الله الرحمن الرحیم کتاب نهج الفصاحه مجموعه ای از کلمات قصار پيامبر گرامی اسلام حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم است بمنظور استفاده از این کلمات در زندگانی هرشب یک یا دو مورد از آن را با تأمل و دقت مطالعه کنیم. 208 - رسول اعظم صلوات الله علیه و آله می فرمایند: إذا رأيتم الأمر لا تستطيعون تغييره فاصبروا حتّى يكون اللَّه هو الّذي يغيّره. وقتى ديديد نمى توانيد چيزى را تغيير دهيد صبر كنيد تا خدا آن را تغيير دهد. نهج الفصاحه 209 - رسول اعظم صلوات الله علیه و آله می فرمایند: إذا رأيتم أهل الجوع و التّفكّر فادنوا منهم فإنّ الحكمة تجري على ألسنتهم. وقتى اهل گرسنگى و تفكر را ديديد بآنها نزديك شويد زيرا حكمت بر زبان آنها جارى مى شود. نهج الفصاحه
اطلاعیه شماره 3 به اطلاع مردم شریف پرند میرساند ، توزیع پک بهداشتی جهت پیشگیری از بیماری کرونا فردا شنبه 17 اسفند از ساعت 10:30 صبح در ایستگاه موکب مردمی پیروان ولایت واقع در پرند فاز 2 میدان ایمان صورت میپذیرد. از همشهریان عزیز خواهشنمدیم جهت دریافت پک بهداشتی الزاما با کارت ملی یا شناسنامه مراجعه بفرمایید . لطفاً رسانه باشید @mehoseinp
  ذکر روز  شنبه :    یا رب العالمین سلام صبح شنبه اولین روز هفته بر همه دوستان بخیر و شادی و سلامتی و عاقبت بخیری، موفق و مؤید باشید التماس دعا
بسم الله الرحمن الرحیم ترجمه و تفسیر آیه به آيه سوره انبیا آیات 61 و 62 و 63 اعوذ بالله من الشیطان الرجیم قَالُوا فَأْتُوا بِهِ عَلَي أَعْيُنِ النَّاسِ لَعَلَّهُمْ يَشْهَدُونَ قَالُوا أَأَنتَ فَعَلْتَ هَذَا بِآلِهَتِنَا يَا إِبْرَاهِيمُ قَالَ بَلْ فَعَلَهُ كَبِيرُهُمْ هَذَا فَاسْأَلُوهُمْ إِن كَانُوا يَنطِقُونَ ترجمه : (بزرگان قوم) گفتند: پس او را در پيش چشم مردم بياوريد تا آنها (بر مجرم بودن او) گواهى دهند. گفتند: اى ابراهيم ! آيا تو با خدايان ما اين چنين كرده اى؟ (ابراهيم) گفت: بلكه اين بزرگشان آن را انجام داده است. پس از خودشان بپرسيد اگر سخن مى گويند!! نكته ها : احضار ابراهيم عليه السلام در برابر مردم و درخواست گواهى از آنان، يك جوسازى و ايجاد زمينه براى قتل او بود. «فأتوا به على أعين النّاس لعلهم» سؤال: آيا اين جمله ى حضرت ابراهيم كه فرمود: «بت بزرگ چنين كرده است» دروغ نيست؟ و اگر هست چگونه بايد آن را توجيه كرد؟ زيرا ابراهيم عليه السلام پيامبر و معصوم است و هرگز دروغ نمى گويد. پاسخ: در تفسير اين جمله، نظرات و مطالب مختلفى ارائه شده است كه ما به بعضى از آنها اشاره مى كنيم: الف: حضرت ابراهيم، دروغ نگفت، زيرا اگر چه اين عمل را به بت بزرگ نسبت داد، ولى چون قرينه وجود دارد كه حضرت از اين سخن قصد جدّى نداشته و مى خواسته اين عقيده ى باطل را به رخ آنها بكشد، لذا دروغ محسوب نمى شود زيرا دروغ در جايى است كه قرينه اى همراه كلام نباشد، از اين روى اگر به هنگام ورود آدم كودنى بگويند: بوعلى سينا آمد، آن را دروغ به حساب نمى آورند.(54) ب: حضرت ابراهيم باصطلاح «توريه» كرده ومرادش از «كبيرهم» خدا بوده است. ج: حضرت دروغ گفت، ولى از آنجا كه دروغ در مواردى مثل اصلاح ذات البين جايز است و حكم آن تابع مصلحت و مفسده مى باشد، چه مصحلتى از اين بالاتر كه حضرت با كلامش، افكار جامد انسان ها را تكان داده است؟(55) د: اين خبر، مشروط به نطق بت هاست، يعنى اگر بت ها سخن گويند، بت بزرگ نيز اين كار را كرده است، مثل آنكه پيرمردى بگويد، من الآن كودكم اگر هيچ گياهى در زمين نباشد، يعنى حال كه گياه وجود دارد، پس من كودك نيستم.(56) 54) تفسير نمونه. 55) كافى، ج 2، ص 342 ؛ تفسير نورالثقلين. 56) تفسير نورالثقلين. پیام‌ها : - بت پرستان نيز براى يقين به جرم وتكميل پرونده وقضاوت نهايى، به مسئله ى گواهى مردم اعتماد دارند. «لعلّهم يشهدون» - بزرگى كار ابراهيم عليه السلام به اندازه اى بود كه بت پرستان نيز ناچار به تعظيم شدند. به جاى عبارت «يقال له ابراهيم» در آيه ى گذشته كه حاكى از گمنامى و حقارت بود، در اين آيه او را رسماً با اسم خودش كه نشان از بزرگى و شناخت داشت خطاب كردند. «يا ابراهيم» - استهزا وطعنه بر خرافات، در مواردى لازم است. «بل فعله كبيرهم» - فيلمسازى، اجراى تئاتر و نمايش و نقش بازى كردن براى بيدارى اذهان، كارى پسنديده و جايز است. «فجعلهم جذاذاً - بل فعله كبيرهم»