eitaa logo
کانال‌رسمی‌مسجدامام‌حسین‌علیه‌السلام‌شهرجدیدپرند
837 دنبال‌کننده
5.8هزار عکس
1.2هزار ویدیو
57 فایل
﷽ کانال‌رسمی‌مسجدامام‌حسین‌علیه‌السلام استان‌تهران، شهرجدید‌پرند، فاز۲، میدان‌ایمان اطلاع‌رسانی مراسمات گزارش‌های تصویری اعلان‌های ملی، مذهبی و مناسبتی کمک‌های مردمی 6037997976803461 مسجدامام‌حسین‌علیه‌السلام
مشاهده در ایتا
دانلود
۱۲ توصیۀ رهبر انقلاب برای استفاده بهتر از شب‌های قدر 🔹با آمادگی معنوی وارد شب قدر شوید. 🔹ساعات لیلةالقدر را مغتنم بشمارید. 🔹از رذائل مادی خود را دور کنید. 🔹بهترین اعمال در این شب، دعاست. 🔹به معانی دعاها توجه کنید. 🔹با خدا حرف بزنید. 🔹از خدای متعال عذرخواهی کنید. 🔹دلهایتان را با مقام والای امیر مؤمنان آشنا کنید. 🔹به ولیّ‌عصر، توجّه کنید. 🔹در آیات خلقت و سرنوشت انسان تأمّل کنید. 🔹برای مسائل کشور و مسلمین دعا کنید. 🔹حاجات خود و مؤمنان را از خدا بخواهید.
‼️إحیاء در مسجد یا منزل 🔷س 4044: آیا گرفتن ، در خانه ثواب زیادی دارد؟ یا حتماً باید در مسجد صورت گیرد؟ ✅ج: حضور در مسجد فضیلتی دارد، که در خانه، آن فضیلت نیست. 📕منبع: leader.ir 🆔 @resale_ahkam
‼️قرآن به سر گرفتن با تلفن همراه 🔷س 4046: آیا در شب های قدر استفاده از تلفن همراه و تبلت و لبتاپ و امثال آن در صورتی که نرم افزار قرآن آن باز باشد، و روی صفحه تلفن همراه باشد، به جای کتاب قرآن قابل استفاده می باشد؟ البته در زمان سر گرفتن قرآن. ✅ج: در فرض سؤال، حکم قرآن را ندارد. 📕منبع: رساله آموزشی امام خامنه‌ای 🆔 @resale_ahkam
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيم کتاب نهج الفصاحه مجموعه ای از کلمات قصار پيامبر گرامی اسلام حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم است بمنظور استفاده از این کلمات در زندگانی هرشب یک یا دو مورد از آن را با تأمل و دقت مطالعه کنیم. 501 - رسول اعظم صلوات الله علیه و آله می فرمایند: اللّهمّ اغفر لي خطيئتي و جهلي و إسرافي في أمري و ما أنت أعلم به منّي. اللّهمّ اغفر لي خطئي و عمدي و هزلي و جدّي و كلّ ذلك عندي. اللّهمّ اغفر لي ما قدّمت و ما أخّرت و ما أسررت و ما أعلنت؛ خدايا از گناه و جهالت و افراط كارى من و آنچه بهتر از من ميدانى در گذر خدايا خطا و عمد و شوخى و جدى من همه را ببخش خدايا گناهان سابق و لاحق و نهان و عيان مرا عفو كن. نهج الفصاحه
‏سحر نوزدهم ، بی پدری بد دردیست دمِ زینب شده بازم "مکن ای صبح طلوع"... @mehoseinp
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيم ترجمه و تفسیر آیه به آيه سوره حج آیات 73 و 74 اعوذ بالله من الشیطان الرجیم يَا أَيُّهَا النَّاسُ ضُرِبَ مَثَلٌ فَاسْتَمِعُوا لَهُ إِنَّ الَّذِينَ تَدْعُونَ مِن دُونِ اللَّهِ لَن يَخْلُقُوا ذُبَاباً وَلَوِ اجْتَمَعُوا لَهُ وَإِن يَسْلُبْهُمُ الذُّبَابُ شَيْئاً لَّا يَسْتَنقِذُوهُ مِنْهُ ضَعُفَ الطَّالِبُ وَالْمَطْلُوبُ (73) مَا قَدَرُوا اللَّهَ حَقَّ قَدْرِهِ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِيٌّ عَزِيزٌ (74) ترجمه اى مردم! مثلى زده شده است، پس به آن گوش فرا دهيد، همانا كسانى كه به جاى خداى يكتا مى خوانيد، هرگز نمى توانند مگسى بيافرينند، هر چند براى اين كار اجتماع كنند، و اگر آن مگس چيزى از آنان بربايد، نمى توانند از او بازستانند، طالب و مطلوب هر دو ناتوانند. (مشركان،) خدا را آن گونه كه شايسته اوست بزرگ نداشتند، قطعاً خداوند نيرومند و شكست ناپذير است. پیام‌ها : - نحوه خطاب بايد با مخاطبان تناسب داشته باشد. «يا ايّهاالنّاس - تَدعون من دون اللّه» (مشركان در مرحله اى نيستند كه به آنان بهتر از «يا ايّها النّاس» گفته شود) - در ارشاد و تبليغ، ابتدا مردم را براى شنيدن آماده كنيم، سپس سخن بگوييم. «ضُرِبَ مَثلٌ فاستَمعوا له» - در مثال هاى قرآنى، دقّت و توجّه كنيم. «فاستَمِعوا له» - اگر انسان ها، همه ى توان خود را هم به كار گيرند، نمى توانند موجود زنده اى خلق كنند. «لن يَخلُقوا ذُباباً ولو اجتمعوا له» - مخلوقات كوچك را كوچك نشمريم. «اِن يَسلُبهم الذُّباب» - كسى كه در برابر يك مگس عاجز است، لايق نيست پرستش شود. «لايَستَنقِذوه منه» - مشركان خدا را قبول داشتند، ولى غير او را نيز مى پرستيدند. (قدردانى صحيح از خداوند، يكتا پرستى است). «ما قدروا اللّه حقّ قَدرِه» - انگيزه ى شرك، استمداد از شريك هاست، ولى بايد غير خدا را كنار گذاشت و تنها به سراغ او رفت، كه قدرت وعزّت مخصوص خداوند است. «اِنّ اللّه لَقوىّ عزيز»
ذکر روز   چهارشنبه :    یا حی یا قیوم سلام صبح همه دوستان بخیر و شادی و سلامتی و عاقبت بخیری، موفق و مؤید باشید التماس دعا
19 رمضان: ضربت خوردن حضرت علی(ع) در مسجد كوفه سال 40 هجری قمری: ضربت خوردن حضرت علی(ع) در مسجد كوفه عبدالرحمن بن ملجم مرادی، از گروه خوارج و از آن سه نفری بود كه در مكه معظمه با هم پیمان بسته و هم سوگند شدند، كه سه شخصیت مؤثر در جامعه اسلامی، یعنی امام علی بن ابی طالب(ع)، معاویه بن ابی سفیان و عمرو بن عاص را در یك شب واحد ترور كرده و آن ها را به قتل رسانند. هر كدام به سوی شهرهای محل مأموریت خویش رهسپار شدند و عبدالرحمن بن ملجم مرادی به سوی كوفه رفت و در بیستم شعبان سال 40 قمری وارد این شهر بزرگ شد. (نگاه كنید: بیستم شعبان سال 40 هجری قمری) وی به همراهی شبیب بن بجره اشجعی، كه از همفكران وی بود و هر دوی آن ها از سوی "قطام بنت علقمه" تحریك و تحریث شده بودند، در سحرگاه شب نوزدهم ماه مبارك رمضان سال 40 قمری در مسجد اعظم كوفه كمین كرده و منتظر ورود امیرمؤمنان علی بن ابی طالب(ع) شدند.(1) هم چنین قطام، شخصی به نام "وردان بن مجالد" را كه از افراد طایفه اش بود، به یاری آن دو نفر فرستاد.(2) روایت شده، كه در هنگام ضربت زدن عبدالرحمن بن ملجم بر سر مطهر حضرت علی(ع)، زمین به لرزه در آمد و دریاها مواج و آسمان ها متزلزل شدند و درهای مسجد به هم خوردند و خروش از فرشتگان آسمان ها بلند شد و باد سیاهی وزید، به طوری كه جهان را تیره و تاریك ساخت.
لغو امتیاز تنباکو به فتوای آیت الله میرزای شیرازی 24 ارد یبهشت در زمان ناصرالدین شاه، شرکتی انگلیسی رژی، قراردادی با ایران امضا کرد. بر اساس این قرارداد، خرید و فروش و تولید محل توتون و تنباکوی ایران در داخل و خارج، به مدت پنجاه سال به صورت انحصاری به آقای ماژور تالبوت و شرکای او داده شد. در مقابل، صاحبان امتیاز متعهد شدند سالانه مبلغ پانزده هزار لیره انگلیسی و یک چهارم سود کمپانی را پس از کم کردن همه مخارج، به دولت ایران بپردازند. این قرارداد، افزون بر زیان های اقتصادی، در زمینه های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی نیز زیان هایی در پی داشت؛ زیرا بنا بر بندهای گوناگون قرارداد، صاحبان امتیاز توتون و تنباکو برای آگاهی از میزان محصول زارعان، به هرگونه تفحص و تجسس مجاز بودند. مأموران دولتی نیز باید برای تحقق این امر با آنها همکاری می کردند. افزون بر این، همه وسایل و لوازمی که صاحبان امتیاز از خارج وارد می کردند، از هزینه های گمرکی و پرداخت هرگونه مالیات معاف بود. با به اجرا درآمدن این قرارداد، عوامل انگلیس بر همه مقدرات مردم ایران حاکمیت می یافتند و هرگونه سلاح و ابزار نظامی را برای تسلط تدریجی بر ایران لازم داشتند، با عنوان لوازم کمپانی به ایران وارد می کردند. ناگهان عده زیادی از فرنگیان از لندن به تهران آمدند و از آنجا به شهرهای گوناگون ایران رفتند. آنها برای پیشرفت کار خود زمین هایی خریدند، بیمارستان، مدرسه، کلیسا و مدرسه های متعدد ساختند و دختران ایرانی را برای پرستاری کودکانشان استخدام کردند. آنها همچنین مردانی را به منظور نگهبانی و دفاع از منافع کمپانی به خدمت گرفتند و مردم را به آیین مسیحیت فرا خواندند. فتوای سبز رهبران مذهبی وقتی این وضعیت را دیدند، کوشیدند افزون بر گوشزد کردن زیان های اقتصادی این قرارداد، پی آمدهای فرهنگی و اجتماعی آن را نیز به مردم یادآور شوند. مردم به ندای رهبران خود پاسخ مثبت دادند و دست به قیام گسترده و عمومی زدند. در این شرایط میرزای بزرگ فتوای تحریم تنباکو را صادر کرد. متن فتوا به این شرح بود: بسم الله الرحمن الرحیم «الیوم استعمال توتون و تنباکو بأی نحو کان در حکم محاربه با امام زمان عج) است. حرره الاحقر محمدحسن الحسینی». این فتوای کوتاه و قاطع، چون آیات آسمانی در قلب ها نفوذ کرد و حماسی ترین و شکوهمندترین نهضت مردمی را پدید آورد که تا آن زمان در تاریخ بی مانند بود. سرانجام شاه در پنجم جمادی الاخر سال 1309، برای اطمینان بیشتر، در نامه ای به امین السلطان، لغو کامل امتیاز را اعلام کرد تا وی این خبر را به آگاهی مردم و علما برساند. به این ترتیب، علما از صحت اعلان های دولت و فسخ امتیاز مطمئن شدند و برای پایان دادن به انتظار مردم و برقراری آرامش در جامعه، در 25 جمادی الاخر سال 1309 پایان حکم تحریم را اعلام کردند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جرعه ای معرفت قسمت دوازدهم موضوع شب قدر به کلام حجت الاسلام و المسلمین محمود کوثری نیا @mehoseinp